Kertokaas kokemuksia punktioista

PiHa
kaksi kertaa tehty lapsivesipunktio viimeisten 6 vuoden aikana, kokemuksena ei kovin paha eikä oikein kivuliaskaan vaikkakin ilman puudutetta tehdään, muistaakseni. Ja hyvin ovat onnistuneet eli yhdellä neulan pistolla saatu tarvitttava määrä nestettä ruiskuun. :ashamed:
 
Istukkabiobsia tehty pari v. sitten ja oli se melko kivulias (kaikilla ei kuulema ole) toimenpide. Aika pitkään 'jumpsutti' neulalla ennen kuin oli tarpeeksi materiaalia saatu. Mutta eihän se kauaa kestä. Henkisesti pelotti eniten se keskenmenoriski vaikka pieni onkin. Lopputulos oli kuitenkin hyvä ja nyt on iloinen pikkulapsi jaloissa pyörimässä. B)
 
Molemmat tehty, kummassakaan ei ollut kipuja tai ongelmia. Ekalla kerralla lääkäri kieltäytyi tekemästä istukkabiobsiaa, koska istukka oli tiellä. Toisella kerralla biobsia tehtiin, mutta lääkäri oli huomattavan hermostunut.
 
Olin istukkabiopsiassa vajaa parisen viikkoa sitten. Hyvin mun mielestä meni. Pistos ja neula sattu hiukan, mutta oli melko nopeesti ohi ja ottaja oli aika hyvä. Ja mulla oli vielä istukka takana. Saatiin jo osa tuloksista jotka oli hyviä, mutta kromosomitulokset on vielä saapumatta. Keskenmenoa oon pelänny, joka on noin pari viikkoa näytteenotosta, mutta ainakaan toistaiseksi ei oo menny kesken.
 
Istukkabiobsia tehdään muistaakseni kuukautta aikaisemmin, kun taas lapsivesipunktio tehdään myöhemmin. Lapsivesipunktio on helpompi tehdä, koska siinä tarvitsee päästä sen neulan kanssa vain ottamaan lapsivettä, eikä istukan paikalla ole väliä. Tuloksessa ei minun tietääkseni ole mitään eroa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 17:26 äiti kirjoitti:
Olen saanut kokea lapsivesipunktion.

Nyt mietityttää istukkabiopsia, jos sellaisen otatan ?

Kertokaa kokemuksianne, hyviä ja huonoja :flower:
Neuvonne ovat tervetulleista :flower:
mulla tehtiin 6vuotta sitten istukkabiobsia. Itse näytteen otto meni hienosti, ei tuntunut missään. Mutta jostain syystä noin tunnin päästä mua alko heikottaa ja pyörryttää. varmaan johtu jännityksen laukeamisesta, näin ainakin silloin ajattelin. Muuten kaikki meni hienosti
 

Yhteistyössä