Kertokaas mielipiteenne.

Elikkäs... Olen alkanut harkita alan vaihtoa. En saa minkäänlaista tyydytystä nykyisestä työstäni kirjanpitäjänä. En tykkää työstä enkä nauti siitä edes hetkittäin.

Kaiholla muistelen aikaa kun olin kaupassa töissä :) en ole koskaan ollut niin motivoitunut ja tykännyt työstä kuin silloin. Aikaa siitä on nyt n. 15 vuotta.

Mitä olette mieltä? Kannattaakovai pysyä hampaat irvessä tällä alalla vai uskaltaisiko hypätä takaisin vanhaan? Olen listannut hyviä ja huonoja puolia kummastakin alasta ja silti haluaisin palata takaisin....

 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Hyppää toki :) Vaihtelu virkistää. Itsekin halajin vaihtelua päivittäiseen toimistohommaan, ja aloitankin huomenna iltatyöt siivoojana :D
Vitsit, hienoa ja onnea uudesta aluevaltauksesta! :flower:

Mulla on jotenkin nyt lievän masennuksen myötä tullut mietittyä tätä elämää ja sen mielekkyyttä. Tuo nykynen homma on minusta niin paskamaista. Josko uskaltas... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Tää homma ON paskamaista. Vaihdda ennenkuin se syö sut. Mä oon kans kirjanpitäjä ja hain sairaanhoitolinjalla yhteishaussa...shhh....elä kerro pomolle... :whistle:
Juu en kerro... :D Toivottavasti tärppää!

Mieki olen nyt tosissaan niiiin kyllästynyt näihin paskalappujen lappamiseen. Aina on joku määräpäivä oottamassa ja keväät yhtä hel*ttiä :) Nyt kohta 15 vuotta takana ja kiitos riittää.

Minusta olis ihanaa jos työstä voisi nauttia kuten silloin ennen....

 
Sä ajattelet kuin minä! 24/7 sais raataa muitten eteen ja annas olla jos mukulat kipeenä niin "mites nyt nää miun alvit...+" vittu työnnä ne alvit perseesees... ja noi deadlinet... ja jatkuva nöristely vittumiasille asiakkaille "kun ei oo varaa menettää yhtään"

Mä oon ihan täynnä kans... ei mitään iloa ja oksettaa aamuisin töihin tulo...
 
No mun äiti paapattaa samaa, hyvä palkka ja vastuuta ja ylenemismahdollisuuksia. paskan marjat, raha ei motivoi jos vihaa elämäänsä 8-16 ja kaikki ne ylityöajat

Ja mä en haluu vastuuta vaan olla töissä vuoroni ja sen jälkeen työt jää työpaikalla :xmas:
 
4n äiti
kyllä ihmisen kannattaa oman terveytensä takia miettiä, missä suurimman osan päivästään kuluttaa ja mitä tekee. jos tekee sellaista mistä ei pidä, kroppa sairastuu ennen pitkää.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
4n äiti puhuu asiaa, se vaan on hurjaa vaihtaa ns. huonompiin hommiin, raha-asiat uusiksi yms... mutta täytyy olla rohkea!!
meillä on mies hakenut koulutukseen, jossa huonompi palkka kuin nyt. kannustan häntä kympillä. itse en tahdo kiikkutuolissa katua tekemättömiä asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kyllä ihmisen kannattaa oman terveytensä takia miettiä, missä suurimman osan päivästään kuluttaa ja mitä tekee. jos tekee sellaista mistä ei pidä, kroppa sairastuu ennen pitkää.
Tää on niin totta. Olen nyt sairaslomalla kun on niin paljon kevään aikana töitä, että nukkuminen meni 2-3 tuntiseksi stressin takia. Masennusta pukkaa ja elämänilo kadoksissa. Työtä olen inhonnut jo kauan ja nyt ollaan pisteessä, jossa on pakko alkaa laittaa elämää järjestykseen ja tekemään sitä mistä tykkää eikä sitä mitä on muka "pakko".

TuhmaHauva: Meillä on tosiaan ajatukset ihan samoilla linjoilla :) Rahalle sama kun vaan viihtyis. Mieki haluan vain tehdä vuoron ja jättää työt oven taakse kun kotia tulee.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kyllä ihmisen kannattaa oman terveytensä takia miettiä, missä suurimman osan päivästään kuluttaa ja mitä tekee. jos tekee sellaista mistä ei pidä, kroppa sairastuu ennen pitkää.
Tää on niin totta. Olen nyt sairaslomalla kun on niin paljon kevään aikana töitä, että nukkuminen meni 2-3 tuntiseksi stressin takia. Masennusta pukkaa ja elämänilo kadoksissa. Työtä olen inhonnut jo kauan ja nyt ollaan pisteessä, jossa on pakko alkaa laittaa elämää järjestykseen ja tekemään sitä mistä tykkää eikä sitä mitä on muka "pakko".

TuhmaHauva: Meillä on tosiaan ajatukset ihan samoilla linjoilla :) Rahalle sama kun vaan viihtyis. Mieki haluan vain tehdä vuoron ja jättää työt oven taakse kun kotia tulee.
elämässä ei ole mitään muuta pakkoa kuin kuolla. oikeasti. mahanpohja kertoo mikä on itselle hyväksi.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Ihana kun joku ymmärtää :) Kaikki vaan hokee, että kannattaako tuo nyt kun hyvä palkka ja ainaa vkl vapaana ja pyhät. |O Ei vaan inspaa ei yhtään. :ashamed:
Mutta kyllä se kannattaa. Ja jos huomaat, ettei ei se olekaan sun juttu, niin aina voit vaihtaa takaisin :) Vaivannäköähän tuo kaikki tuottaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi oman mukavuutensa eteen.

Itsekin uhraan nyt vapaailtani ja ehkä osan viikonlopuistakin. Tuleepa kuitenkin muutama euro lisää rahaa, ja kiva välillä tehdä muutakin kuin istua kotona töllön ääressä.
 
Kiitos teille mielipiteistä :heart: Mukavaa, että joku ymmärtää ja kokee samoja ajatuksia. Ja vielä hienompaa, että on uskallettu alkaa tuumasta toimeen. Ehkäpä minäkin...

Mies vaan sano, että anna palaa. Onneksi on itsekin vakituisessa työssä. Lapset on jo niin isoja, että ei tarvi enää hoidossa kuskailla.

Ehkäpäs alankin heti huomenissa hakemaan itselleni uutta paikkaa. Voisin vaikka oppisopimuskoulutuksella opiskella myynnin ammattitutkinnon tai jotain kun on kuitenkin aikaa siitä kun olen viimeksi ollut tuolla alalla.

Haluaisin taas nauttia työstä ja elämästä yleensä. Ei tarvitsi iltoja miettiä vain kuinka aamulla pitää mennä töihin vaikka oksettaa. Kyllä se vaikuttaa mielialaan kotonakin.
 
Hitsi, tuohan on ihana tilanne jos ei tarvii muksuista huoelehtia! Mikä siulla on nyt tutkintona? Kysele ihmeellä hommia, mä kans pidän peukut pystyssä että opiskelupaikka tippuu ja saan vielä aikuisopintotukeakin... meillä on mukulat 2 ja 3 joten ne on vähän "stressitekijänä" että jaksanko opiskella mutta into on kova!

Tsemppiä, kerrohan sit päivitystä miten alanvaihto sujuu ;)
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Kiitos teille mielipiteistä :heart: Mukavaa, että joku ymmärtää ja kokee samoja ajatuksia. Ja vielä hienompaa, että on uskallettu alkaa tuumasta toimeen. Ehkäpä minäkin...

Mies vaan sano, että anna palaa. Onneksi on itsekin vakituisessa työssä. Lapset on jo niin isoja, että ei tarvi enää hoidossa kuskailla.

Ehkäpäs alankin heti huomenissa hakemaan itselleni uutta paikkaa. Voisin vaikka oppisopimuskoulutuksella opiskella myynnin ammattitutkinnon tai jotain kun on kuitenkin aikaa siitä kun olen viimeksi ollut tuolla alalla.
ihanaa. rohkeasti vain. ja hei, sun ei ole mikään pakko kertoa kellekään sukulaiselle suunnitelmistasi. käsket miestäkin olemaan hyshys. näin saat rauhassa hakea ja aloitella ilman ikäviä kommentteja. suosittelen panttaamista, kun kerran sanomisia näyttää joillakin sun läheisillä olevan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Hitsi, tuohan on ihana tilanne jos ei tarvii muksuista huoelehtia! Mikä siulla on nyt tutkintona? Kysele ihmeellä hommia, mä kans pidän peukut pystyssä että opiskelupaikka tippuu ja saan vielä aikuisopintotukeakin... meillä on mukulat 2 ja 3 joten ne on vähän "stressitekijänä" että jaksanko opiskella mutta into on kova!

Tsemppiä, kerrohan sit päivitystä miten alanvaihto sujuu ;)
Kiitti vielä. Olen koulutukseltani merkantti ja siihen käytynä monen moisia täydennyskoulutuksia. Viimeisimpänä v 2007 taloushallinon ammattitutkinto.

Juu, nyt nuorinkin lähtee kouluun ja vanhemmat on jo 15 ja 12 vuotiaat, joten keskenään pärjäävät.

Peukkuja meille kaikille!

:hug:
 

Yhteistyössä