Kertokaas mitä sinä tekisit vastaavassa?

Mieheni harrastaa jenkkiautoja...niitä on nyt tossa pihalla kaksi ja kolmas palasina tallissa,ja millään noista ei voi ajaa. Meillä on tallin ja talonrakennus alkamassa.Nykyinen talo myydään kohta ja muutamme vuokralle... No nyt sitten mieheni havittelee neljättä jenkkiä 60-luvun autoa.Ja mä kielsin,vaikka meil periaattees on omat rahat.MUTTA mä olen ollut neljä vuotta lapsia hoitamassa kotona,ja vielä vuoden olen hoitovapaalla neljännestä lapsestamme. Teen sivutöitä,jotta saisin oman osuuteni talolainasta maksettua ja ruokaa perheelle ja lapsilisät ja khh tulee mulle tuloina.Mies keskituloisessa ammatissa ja voi säästellä milloin mihinkin rahastoon ja liikuttaa rahojaan.Mulla ei ole säästössä mitään,koska kaikki minkä saa menee.
Makselen laskujakin ihan pieniä,esim nettimaksut ja oman puhelinlaskuni jne.

Siis pointti tässä se,että sanoisitteko jyrkän sanan taas uuden auton hankintaan? Ja hei noiden jenkkien lisäksi meillä on molemmilla omat käyttöautot...mulla 11v vanha ja miehellä 20 v vanha....Eli autolainoista ei ole kyse,vaan periaatteesta,että mä kitkutan ja lasken rahojani koko ajan.Saan mieheltäni kyllä rahaa ja meidän yhteiseltä tililtä,mut jotenkin noloa aina pyytämässä rahaa. Juu ja tiedän,helpompi ois jos kaikki rahat menisi yhteiseen tiliin,mutta mieheni vastustaisi juuri näiden kalliiden hankintojen vuoksi asiaa.
Ja uskokaa liitto on hyvä,mut tää kärjistyy aina kun on uudet autot hankintalistalla....ei suostu vaihtamaan vanhoja pois vaan kerää uusia vaan pihaan
 
mm
No kukin perhe ja pari päättää itse asioista,mutta minä en hyväkyisi että perheemme sisällä olisi eriarvoinen talous tilanne eri vanhemmilla.Minusta perhe on yhteinen yritys ja kaikki mikä tulee menee yhteiseen käyttöön ja jos jotain jää yhdessä mietitään mihin voi käyttää.
 
Mun isäntä sanoisi ainakin puoli leikillään,jos valittaisin eriarvoisuutta raha-asioissa,että mene töihin (mulla vakivirka) mut olen vielä vuoden kotona,meidän yhteisestä päätöksestä. Mun oma palkka on sitten verrattavissa mieheni palkkaan,kun meidän menot sitten suhteutetaan tulojen mukaan,niinkuin nytkin...
 
No meillä on se hyvä tilanne että meistä kumpikin harrastaa jenkkiautoja joten ne ovat meidän yhteinen ongelma.
Mutta sinun tilanteessa en kyllä tuota hyväksyisi, näitä asioista pitäisi päättää yhdessä. Ei meilläkään osteta uusia autoja jos talous ei siihen anna myötä ja muuta tärkeämpää hommattavaa on listalla.
Autoja on pihan täynnä ja uusia ei hetkeen tule koska remontoimme taloa :)
 

Yhteistyössä