Kertokaas mulle miten reagoisitte?

Mun on pakko avauta asiasta joka mua vaivannut jo useamman kuukauden.
Naapurissamma asuu yksinhuoltaja äiti,saman ikäisen pojan kanssa kuin mun tyttö on.(minäkin olen,eli siis jutun pointti ei olle perhetilanne) asumme kerrostalossa ja tossa pihalla leikkii 6 lasta. Tämä naapurin poika on muuttunut aika väkivaltaiseksi. Myös pojan äiti muuttunut tosi kärkkääksi.

Tämä poika on lähes aina kun tulemme kotiin odottamassa meitä rappukäytävässä. Kärttää päästä meille. Kerran kuin meillä oli vieraita en päästänyt poikaa meille,äiti huusi rappussa nyt nyt väinö-ensio kotiin sieltä kun ei sinne VITTU ikinä pääse. Mun lapsi ja hänen lapsensa kuulivat tämän. Tämä' poika ulkoilee 90% yksin äiti istuu kotona tietokoneella ja huutelee ikkunasta tai parvekkeelta.
Yksi kerta Lottoliina vajaa 2v oli keinulaudalla niin tää poika tulee ja POTKAISEE SEN ALAS SIITÄ. Oltiin aika kauhuissamme ja sanoin tän pojan äitille niin hän sanoi että HYVÄ että väinö-ensio on saanut niin monta iskua lottaliinalta että hyvä et kosta WHAT.... :mad:sitten kun kiikkulaudalla olessan "heilutti jalkojaa" kun kiikkui siinä. Sokeakin näki että teki tahallaan kun osui mun tyttöön eli potki mun tyttöä.

Äiti käyttää kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot että joku hoitaisi poikaa. On meidänkin oven takana käynyt kolmesti. KOlmannella päästin sit meille leikkimään. Huhuilin rapussa äidilleen et väinö-ensio tulee meille. eipä kuulunut vastausta on ollut nyt pitkälti toista tuntia. Leikkivät kiltisti tua tytön huoneessa,ei mua se häiritse et poika on täällä.

Olen yrittänyt puhua äidin kanssa ja saanut tiuskintaa osakseni. yksipäivä laitoin viestin että mulla kuumetta että voisko pimatsu tulla sinne. Ei voinut. Mä en laittaisi ovelle kysymään PÄÄSEEKÖ TEILLE? kyllä mä sovin etukäteen ja tietty ulos saa likkakin mennä ovelta pyytään,mutta ei saa tupata itseään kylään.

Oon siis eniten huolissani tämän äidin jaksamisesta ja siitä kuinka se vaikuttaa tuohon poikaan. Äiti karjuu pojalle,repii sitä ulkona karjuu sille ihan kaikkien kuullen.
Puhumalla en pääse pitkälle ja lastensuojelua en halua sotkea,mutta jotenkin haluaisin auttaa,miten? asuvat siis samasssa kerroksessa.

Tämä poika räplää postiluukkuamme joka kerta kun menee/tulee rapussa. Tyttöäni tämä pelottaa. Äiti ei ragoi mitenkään pyytnöihin lopettaa.: /

niin ja lapset nippanappa 4v (mun tyttö on) ja tää poika täyttää viikonloppuna.

Niin ja tää poika on sellaisena kun opin hänet tuntemaan niin aivan ihana <3 tässä kuinkin tapahtunut viimekuukausina niin paljon etten tiä mitä ajatella. Äiti käyttää myös kohtuullisen paljon alkoa,myös lapsen ollessa kotona nukkuu 10-11 krapuulansa. Käy myös esim lähikaupassa niin että poika yksin kotona ja lähikauppaan n.300m matkaa.

Kertokaa mitä teen alkaa myös ahistaa tässä asuminen kun jatkuvasti ravataan ovella.
 
Viimeksi muokattu:
Lottaliina piti kirjoittaa... Oon jutellut äidin kanssa ja oltiin ennen tätät muuttumisvaihetta lähes päivittäin tekemisissä. Nyt jäänyt vähemmälle kun en tykkää niiden käytöksestä. Käy jossain kurssilla. Pitkään oli työttömänä.
Mun mielestä sossut ei aina oo se oikea ratkaisu. Vaikkakin nyt juttelu takkuaa. Oon kysynyt että onko kaikki hyvin,kun oon vähän aistinut ettei oo. Yleensä äiti ei vastaa tai siivuutta kysymyksen. Harvemmin tosiaan enään näkee kun lapsi lähes aina yksin tossa ulkona.
 
....,
Ei kai oikeasti jätä 3-vuotiasta kotiin yksin kun käy kaupassa?!?

En todellakaan ole mikää ls-ilmoitusten puuolesta puhuja, itsekin yh, ja hyvin väsynyt usein. Mutta jos jättää 3veen yksin kotiin, niin silloin ei ole ihan ajantasalla miten lasta kasvatetaan ja mikä lapsen etu.

Siihen lisäksi jos REPII lasta pihalla muiden nähden, niin hyvin mahdollista repii enemmän sitten seinien sisäpuolella. Siis jos tuo repiminen on ihan ok hänestä tehdä julkisesti.

Kyllä mä tosta tekisin ls-ilmoituksen. Niin se äitisi saisi perheneuvola tai muuta apua tuohon jaksamiseen.
 

Yhteistyössä