Kertokaas mulle!?!?!?

Oon nyt pitkään jo suunnitellut ottavani kuparikierukan... mutta on hieman häirinnyt se, että olen kuullut sen pidentävän ja runsauttavan kuukautisii. On jo ennestään todella runsaat ja kestää 6-8 päivää!!!

Nyt ihmiset... kehukaa ja haukkukaa kierukkaa!?!?! Ois kiva kuulla mitä muut ovat siitä pitäneet...... ja sattuuks sen laitto!?!?

Täs hommas on nyt sit semmonenkin pointti, että mulle ei sovi mikään hormoni pitoinen ehkäisy ja kondomi ei sit taas oikeen sovi mun "paikoille" tolleen jatkuvalla käytöllä.... eli seksi on aika minimaalista tällä hetkellä... ja ihan nyt ei vielä toista vaavia viitsis suveta tekeen (poika 8kk)!! Oon lääkäreiden kans puhunu tästä ongelmasta ja on sanottu, että kuparikierukka ois sitten sellanen vaihtoehto, mut... noi menkat?!?!

Kiitos jo etukäteen, jos joku vaan viitsii vastata!! :D
 
No minä kehun ainakin vähän.
Ollut reilu puolivuotta.
Kävin laitattaa vuodon loppupäässä ja ei tuntunut missään.
Vuodot aluksi olivat aivan hirveät sekä kivut.
Mutta nykyään vuto tasaantunut ja kivut hävinneet melkein kokonaan.
Eli hyvin on ainakin minulla toiminut.
 
no minä taas puolestani haukun :/
mulla vuoti takamus 2-3 kertaa kuussa ja parina ekana päivänä ei voinnut mihinkään lähteä kun oli kun sikaa olis tapettu...karseeta vuotoa.
kivutkin oli aika kamalat :/
sen laitto ei sattunut ollenkaan,jotain +:saa ;)

En siis suosittele
 
katiaana
Mulle ainaki lääkäri sanoi että en voi edes harkita kuparikierukkaa kun runsaat kuukautiset, että se ei ehkä pysy paikallaan tai sitten vuotaa 2x määrän......
 
Mä en kehu, mutta joillekkin sopii.
Mulla oli jo murkkuikäsenä toooosi runsaat ja n viikon pituset menkat ja silti laitettiin kuparinen. Laittaminen sattui sairaasti koska synnytys oli tehny pahaa jälkee, NORMAALISTI ei pitäs sattua yhtään!
Vuoto runsaantui niin pahaksi että päivät kuljin YÖsiteellä jota vaihdoin vähä väliä.
Kierukan kanssa ei suositella tampoonia joten en uskaltanu laittaa joten..siteillä tosi ankee olla. Ja eihän suurinkaan tampooni ois riittäny siihe vuotoon.
En voinut kunnolla istuakaan enkä käynyt menkkojen aikana missään vaan kökötin kotona ja korkeintaan taapersin yöside housussa lähikauppaan.
Eli pois otettiin reilun vuoden kärsittyäni. Mullekkaan ei sovi MIKÄÄN hormooni missään muodossa ja kumit saa alapään tuleen kutinasta että....täällä ollaan vähän :eek: :x
 
Sehän on just niin että joillekin sopii ja joillekin ei.Eikä sitäkään vissiin tiedä ilman kokeilua.Mulla on kuparikierukka kun ei kans sovi noi hormoonipitoiset.Ja mulle se kyllä sopii hyvin.Vuoto ehkä alkukuukaudet pikkasen runsaampaa mutta sitten tasaantui,ei kipuja eikä muutakaan valittamista.Laitto ei tuntunut miltään.Eikä kyllä poisottokaan.Mä kun oon ollut siihen niin tyytyväinen että mulla on nyt jo toinen kierukka menossa.Eka oli 3 vuoden,sitten oli yks raskaus välissä ja nyt aika pian synnytyksen jälkeen laitettiin taas uusi(nyt 5 vuoden).
 
Mulla ei vuoto lissäntynyt, tiputteluakaan ei ollut. kaikinpuolin tyytyväinen siis, melkein.
Nimittäin nyt odotan kolmatta rv 18+0. Kierukasta huolimatta. ilmeisesti kierukka on poistunut sisältäni kertomatta mulle mitään, ainakaan sitä ei 3 ultrassa(5,8,11 viikoilla) ole näkynyt.
 
aramandan jutusta sain kylmiä väreitä..eihän vaan mulle käy samallailla??

no joo sitten aiheeseen!!
mulle kuparikierukan laitto joku harjottelija ja se nipistin mikä laitetaan kii tonne alas ja sillä ilmeisesti suurennetaan paikkoja hetkeksi ainakin nipisti ihan v...sti!!!
menkat pidentyi noin ppuolella ja normaalin siteen sijaan käytän yösidettä ...ekat pari päivää vaan tiputtelua ja sit alkaa tulva!!
kaiken lisäksi kuulin jälkeenpäin että siinä on nikkeliä mikä aiheuttaa mulle kellosta ja koruista yliherkkyyttä...en tiä onko tosta tullu sit mitään...en oo huomannu...tarkotus olis ottaa pois tuossa parin kuukauden päästä kun aletaan tekeen seuraavaa....vaikka eihän lapsia tehdä vaan saadaan ;)

mutta en kyllä suosittele tota kuparista jos on kovat menkat normaalistikin!!
 
Kokeilemalla se vain selviää...
Mullakin on tuo nikkeliallergia ja silti ne sen laittoi eikä kyselleet mitään asiasta... Miekin sain vasta laiton jälkeen tietää,mut eipä ole viel ainakaan mitään tullut...
 
Kokeilemalla se vain selviää...
Mullakin on tuo nikkeliallergia ja silti ne sen laittoi eikä kyselleet mitään asiasta... Miekin sain vasta laiton jälkeen tietää,mut eipä ole viel ainakaan mitään tullut...
 

Yhteistyössä