Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
Sielunystäväni kuoli autokolarissa parivuotta sitten. Oli vähän sellainen "hulttio" luonteeltaan. Kyseisen pojan äiti oli sitten häntä katsomassa ruumishuoneella. Kertoi minulle kirjeessä näin: Katsoin poikaani miten kaunis hän onkaan ei ole ruhjeita missään ja itkin. Pieni tuuli tuli oikean olkani yli lämpimästi ja kuulin poikani sanovan minulle: Älä itke äiti enää minun on hyvä olla täällä.
 
hilpeähepuli
tää nyt on vaan tällänen...eilen kun käytiin nukkumaan..niin mä olin pojan sängyssä sen vieressä seinää vasten ja mies oli tytön sängyssä.. no muksut riehu hulluna ja mä koputin pari kertaa seinään, että rauhottuvat..no sit heti mun koputusten jälkeen kuulu muutama samanlainen koputus...ja mä kysyin mieheltä että koputitiko sä????mies että en.. mä että koputitpas...ja sit sanoin että kuulitko sä ja mies että kuulin...mä sitten että mä en koputtanu ku ne ekat kerrat..!! ja sit mies et joo joo, niinpä vissiin...sit olin et oikeesti!!! ja sanoin että laita toi huoneen ovi kiinni!!!! ja poika ei koputtanu ku näin ..eikä tyttö...se ääni kuulu siitä samasta kohtaa mihin mä koputin...ja tyttö ja mies oli ihan eri puolella huonetta... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
hilpeähepuli
niin ja tää nyt on vaan tällänen...niinku moni tietää ni mulla hävi lompakko sillon kuukaus sitten ja löyty pari viikkoa sitten...

no ennen ku se löyty...niin, edellisenä yönä näin unen jossa luin kirjeen , jonka olin saanu postissa ja siinä luki että lompakkonne on löytyny..ja kun heräsin aamulla mietin et olikohan se totta..vai ei....ja en ollu nähny yhtään unta koko lompakosta enne tätä..no sit äitini teki joulusiivousta ja soitti mulle: "arvaas mitä löysin!!!!!??sun lompakon!!!!"

kerroin sit tän äidille ja äitikin oli vähän ihmeissään..
 
Mun toisen kaverin kodissa monia vuosia sitten tapahtui kummallisia. Joka yö, kun kaikki olivat menneet nukkumaan alkoi kuulua selviä askeleita eteisestä vessaan. Oli siis pitkä kapee kaytävä, jossa huoneet ympärillä, ja olkkari ja keittiö päässä. Tää saattoi tapahtua monta kertaa yössä. Ja ovi oli aina auki, vaikka se laitettiin kiinni käynnin jälkeen.

Eräänä aamuna kaverini äiti oli ihmetellyt kun keittiöstä oli yöllä kuulunu meteliä, ja sit ajatellu vaan et joku lapsista tekee leipää tjtn. Noh, aamul oli keittiössä ollut jokaikinen laatikko ja kaapin ovi auki. Myöhemmin tätä kysyttyään lapsilta, kukaan ei ollut sielä käynyt joten se oli "kutsumaton" vieras. Ja sit viel..

Eräänä yönä kaverini oli äitinsä kanssa kattonut tv:tä, kun ulko-ovi oli käynnyt. Siis kuulostanut siltä, että joku olisi avaimilla tullut sisään ja laittanut oven kiinni. Kaverini oli sitten mennyt katsomaan että oliko siellä joku, mutta eteinen oli pimeä eikä ketään näkyny. Kaiken lisäksi, kaikki muut olivat täydessä unessa, paitsi äiti ja hän.

Siitä talosta (kerros-) oli muutenkin huhua, että sinne olisi joskus joku alkoholisti kuollut vessaan. En kyl koskaan ollu niil yötä, eikä kaverinikaan tykännyt yksin olla siellä.
 
ÄIPPIS -84
mä nään enneunia ja nyt olen kahtena edellisenä yönä nähnyt saman unen... Eli mun tuttu, kellä on 2 pientä lasta istuu siinä unessa hautausmaalla jonkun haudan vieressä ja niitten nuorimmainen 1v11kk poika leikkii siinä haudan päällä... Se on niitten lasten isän hauta...
Pelottaa taas aloittaa kerho jos tän äidin miehelle onkin OIKEESTI sattunut jotain... :/
 
Ainii, ja viel tämmönen muistu mieleen.

Siskoni velipuoli teki itsemurhan muutamia vuosia sitten. Sisko ja hää oli aika hyvissä väleissä jne. Tiedättehän kun vessa menee höyryyn ja peiliin voi kirjoitella jottain. Ni tälleen samaan tapaan siskoni vessan peiliin ilmestyi risti vähän sen jälkeen kun veli oli lähtenyt oman käden oikeudella. Ja vaikka me pestiin ja puunattiin sitä, se ei ikinä lähtenyt pois. :x
 
Mulle on mun mummo kertonut tapahtuman, joka sattui sille kun se itse oli lapsi, ehkä ala-asteikäinen tai vähän nuorempi.

Hän oli veljiensä kanssa leikkinyt kotipihalla (jossain lähellä itärajaa), kun pihalle puuhun oli lentänyt lintu, joka oli mummoni mielestä aivan selvästi laulanut "seuratkaa minua, seuratkaa minua". Ja eihän mummo sitä lapsena ollut alkanut epäilemään. Siispä he seurasivat lintua jonkin matkaa, kunnes lintu istahti toisen puun oksalle ja lauloi "kaivakaa tästä, kaivakaa tästä". Puun juurella oli aika mitättömän näköinen kivikasa, jota lapset sitten kaivoivat. Sieltä löytyi pieni luuranko, vauvan kokoinen. Lapset hakivat vanhempansa, jotka kävivät kirkkoherran ja luuranko saatiin haudatuksi siunattuun maahan. Mummoni arveli että oli luultavasti jonkun evakon kuollut lapsi matkalla Karjalasta Suomen puolelle ja häntä ei ollut ehditty kunnolla haudata.

No, ei tässä vielä kaikki, vaan seuraavana yönä hautauksesta mummoni heräsi yöllä hirmuiseen meteliin, heillä oli peltiseinät talossa ja kuului kuin joku olisi kepillä niitä vedellyt edestakaisin ja raivonnut ulkopuolella. Mummo kipitti isän ja äidin luokse nukkumaan, jotka eivät olleet kuulleet mitään tai heränneet ääniin. Kyllä pienenä pelotti tämä juttu!
 
Mä luin näitä yöllä ja kun kömmin sänkyyn alkoi ylhäältä kuulua raapivaa ääntä. Aikansa sitä kuului ja kun menin syvemmälle peiton alle kuuloi kauhea tömähdys. Lumet tuli sitten katolta alas :LOL: :LOL: :LOL:
Lapsi väitti, että joku oli häntä käynyt yöllä tökkimässä, mutta eiköhän se ollut vain unta.
 
no nyt mulla on aikaa kirjottaa muutama juttu.

kun asuttiin meidän edellisessä talossa, ennen lapsia, kuulin monta kertaa jonkun liikkuvan siellä. aika oli aina sama, aamulla kun mies oli lähtenyt töihin ja minä jatkoin nukkumista. kuulin selvästi että ulko-ovi kävi, ja askeleet tuli rappuja pitkin ylös ja suoraan makuuhuoneeseen. toisinaan askeleet menivät sänkyni yli, toisinaan joku istui sängynreunalle. ja tunsin todella kuinka sänky aina painui!! joitakin kertoja jouduin taistelemaan peitosta, kun tuntui että joku vetää sitä pois päältäni ja minä hampaat irvessä vedän takaisin... ikinä en nähnyt ketään, mitään. tämä loppui sitten kun teimme remonttia ja makuuhuone siirtyi toiseen paikkaan. tosin mietin kun myöhemmin sitten tästä huoneesta tuli pojan huone, että kiusaako joku häntäkin. mutta ei ilmeisesti.
tähän liittyy tietysti tämä aamun univaihe, eli aktiivisin jakso missä nähdään unia. mutta oli tää niin outoa että en usko näiden juttujen olleen täysin unta. niin monta kertaa se tapahtui! ja aina hoin itselleni että olen hereillä, olen hereillä, ts yritin skarpata. vähän vaikea selittää...

yksi juttu tapahtui 15 vuotta sitten. silloisen poikakaverin kanssa tuli jostain kumman syystä eräänä iltana puheeksi itsemurha. juteltiin aiheesta pitkään ja henkevästi, aikaisemmin ei ollut tullut puheeksi. aamulla heräsin kun puhelin soi, äitini kuuli enoltani että serkkuni oli illalla ampunut itsensä :eek:

 
ainiin tuli mieleen että myös mun täti oli kauhuissaan kun öisin joku tuli hänen kerrostaloasuntoonsa ja käveli selkeesti sängyn yli. tätä kun oli jatkunut monesti, ja täti ei halunnut vaihtaa asuntoa, niin apu löytyi jonkun hänen ystävänsä kautta. paikalle tuli ihminen joka "manasi" hengen pois tai jotain. en tiedä ykstyiskohtia, mutta tämä auttoi ja tätini sai siitä lähtien nukkua rauhassa!
 
Tällanenkin juttu oli aika outuo. Olin alle parikymppisenä kaverini ja hänen vanhempiensa kanssa kaverini mummin talossa muutaman päivän, kun kaverin mummi muutti vanhainkotiin. Oltiin siellä tyhjentämässä taloa. Siellä sitten iltaisin istuttiin ja kaverin isä kertoi huhuista, joita oli kylällä liikkunut silloin kun isä oli ollut nuori. Kylillä oli öisin nähty tumma hahmo joka oli liikkunut varjoissa lapio mukanaan. Oltiin kaverin kanssa ihan peloissamme, emmekä meinanneet ulos tupakalle uskaltaa. Kaverin äiti sytytti kuistin alarappusille lyhtyihin kynttilät, ettei ihan pimeässä tarvinnut olla. Outuo juttu oli se, että joka ikinen kerta kun kävimme tupakalla, vessassa (ulkovessa) tai muuten ulkona, kynttilät olivat sammuneet (joka kerta sytytettiin uudestaan). :eek: Ulkona ei tuullut, satanut eikä tapahtunut mitään muutakaan ihmeellistä, mikä kynttilät olisi sammuttaneet. :eek: :eek:
 
Äiti kertoi, että kun oli 17-vuotiaana ollut norjassa töissä. Niin oli aina nukkunut ikkuna auki. Ja eräänä yönä, oli nähnyt unta, jossa tummapukuinen "akka" oli tullut ja sanonut, että laita äkkiä ikkuna kiinni. Äiti oli herännyt ja hänellä oli ollut kauhea kiire laittaa ikkuna kiinni. Sitten kun oli ikkunan saanut kiinni oli tullut rauhallinen olo ja uudestaan uni.

Toinen minkä äiti oli kokenut, niin oli sinä yönä kun hänen isänsä kuoli. N. klo 12 aikaan yöllä oli tullut valkoinen hahmo ja kysynyt hänen isänsä äänellä, että onko vielä jotain jota haluat sanoa. Äiti oli sanonut, että kyllä hän tietää kaiken minkä olet opettanut ja nukahtanut uudestaan. Aamulla kuudelta oli hänen äitinsä soittanut, että isä on kuollut 12 aikaan viime yönä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 18:31 marimint kirjoitti:
no nyt mulla on aikaa kirjottaa muutama juttu.

kun asuttiin meidän edellisessä talossa, ennen lapsia, kuulin monta kertaa jonkun liikkuvan siellä. aika oli aina sama, aamulla kun mies oli lähtenyt töihin ja minä jatkoin nukkumista. kuulin selvästi että ulko-ovi kävi, ja askeleet tuli rappuja pitkin ylös ja suoraan makuuhuoneeseen. toisinaan askeleet menivät sänkyni yli, toisinaan joku istui sängynreunalle. ja tunsin todella kuinka sänky aina painui!! joitakin kertoja jouduin taistelemaan peitosta, kun tuntui että joku vetää sitä pois päältäni ja minä hampaat irvessä vedän takaisin... ikinä en nähnyt ketään, mitään. tämä loppui sitten kun teimme remonttia ja makuuhuone siirtyi toiseen paikkaan. tosin mietin kun myöhemmin sitten tästä huoneesta tuli pojan huone, että kiusaako joku häntäkin. mutta ei ilmeisesti.
tähän liittyy tietysti tämä aamun univaihe, eli aktiivisin jakso missä nähdään unia. mutta oli tää niin outoa että en usko näiden juttujen olleen täysin unta. niin monta kertaa se tapahtui! ja aina hoin itselleni että olen hereillä, olen hereillä, ts yritin skarpata. vähän vaikea selittää...

yksi juttu tapahtui 15 vuotta sitten. silloisen poikakaverin kanssa tuli jostain kumman syystä eräänä iltana puheeksi itsemurha. juteltiin aiheesta pitkään ja henkevästi, aikaisemmin ei ollut tullut puheeksi. aamulla heräsin kun puhelin soi, äitini kuuli enoltani että serkkuni oli illalla ampunut itsensä :eek:
huiiii! :eek: minä olisin varmaan kiljunut pelosta!
 
puuro
Yks kerta kun tässä koneella olin, niin alko yhtäkkiä meneen kylmiä väreitä niskassa, oli pakko koko ajan kurkistella olan yli avointa ovea, josko joku olis takana, mutta talossa ei ollut lisäkseni ketään muuta. Aattelin, että pitääpä sulkea ovi, mutta en sitten laiskuuksissani sulkenut, jatkoin koneilemista. Yhtäkkiä tuli taas tunne että pakko kääntyä, ja ovi oli kiinni.

Yhtenä yönä olin poikaystäväni(nykyinen mieheni) kanssa nukkumassa, kun yhtäkkiä heräsin siihen, että joku istuu noin kahden metrin päässä kirjoituspöydän tuolilla ja katselee, näin kasvotkin ihan selvästi, vaikka huoneessa oli pimeää eikä minulla ollut piilolinssejä..

Kerra nuorempana spiritismialustaa viritellessä täytetty kotka putosi viistosti, ikäänkuin lensi lattialle.

Pienempänä heräsin usein siihen,että joku käveli huoneeni yläpuolella yläkerrassa.

Veljeni näki pienenä isäni tädin kuoleman jälkeisenä yönä unen, jossa täti kutsui häntä mukaansa. Oli aina ollut tädin lellikki.

Pienenä havahduin siihen, että joku oli tullut sänkyni viereen lattialle nukkumaan, ottanut päiväpeittoni peitteeksi. Luulin pikkuveljeksi, joka oli nähnyt painajaista, aamulla siinä ei ollut ketään ja päiväpeite oli taiteltuna vuoteen jalkopäässä.

Makuuhuoneen viereisestä huoneesta (ollut kuulemman ennen vanhaan ruumiiden säilytyspaikka ennen hautausta, asumme vanhalla maatilalla) kuuluu kopinaa, askelia ja raahausääniä. ....

Joko riittää??
 
näen enneunia....näin unessa miehen veriset jalanjäljet (sinä yönä )siiten murhasi vaimonsa tunsin kummatkin ja heillä oli lapsiakin...sitten näin unessa laivan joka vei lapsen mennessään se oli sitten minun keskenmenoni vusi sitten :'( :'( :'( sitten näin vielä unessa poikakaverini toisen naisen kans \|O \|O ...nyt olen taas nähny ihme unia en tiedä mihin liittyy mutta katotaan :/
 
Sipi
Yleensä kaikelle on luonnollinen selitys.
Mun isän mökillä näkemällekkin veitsien heilumisille oli myös selitys.

Talo oli silloin jo vanha ja sinne pääsi hiiriä sisään ja hiiret olivat olleet pöydällä syömässä leivän muruja ja kun isä tuli keittiöön ja laittoi taskulampun päälle niin hiiret menivät äkkiä karkuun eikä niistä ääntä kuulu. Isä oli sitten jättänyt oven auki laittanut valot pois ja mennyt ruokahuoneeseen ja hetken päästä oli valaissut keittiön niin pöydällä oli ollut hiiriä ja äkkiä ne karkuun lähtivät kun valo syttyi ja siellä se veitsi taas heilui ;)
 
MAM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 19:57 Sipi kirjoitti:
Yleensä kaikelle on luonnollinen selitys.
Mun isän mökillä näkemällekkin veitsien heilumisille oli myös selitys.

Talo oli silloin jo vanha ja sinne pääsi hiiriä sisään ja hiiret olivat olleet pöydällä syömässä leivän muruja ja kun isä tuli keittiöön ja laittoi taskulampun päälle niin hiiret menivät äkkiä karkuun eikä niistä ääntä kuulu. Isä oli sitten jättänyt oven auki laittanut valot pois ja mennyt ruokahuoneeseen ja hetken päästä oli valaissut keittiön niin pöydällä oli ollut hiiriä ja äkkiä ne karkuun lähtivät kun valo syttyi ja siellä se veitsi taas heilui ;)
Entäs "yliluonnolliset" unet ns. enneunet? Kuinka selität ne? Yleensä tarkoitus valkenee näkijälleen vasta aikojen päästä "kun jotain on tapahtunut". Näille tuskin luonnollista selitystä on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 09:46 Vivian-81 kirjoitti:
:eek: mä oon ihan paniikissa vaikka on jo aamupäivä ja tarkkailen nyt koko ajan kaikkea :whistle:
Mut kerrompa täs pari juttua;
Mun äidille oli sattunu sellanen juttu kerran että sillä oli yöllä koskenu aivan sairaasti selkään(jo usean yön ajan ) ja itkien oli vaan kävelly yökaudet kotona kun ei muuta voinut.Oli sitten alkanut rukoilemaan ja rukoillut että poistaa tän kivun ja antaa ees jonkun merkin että on olemassa ja että tää kipu joskus hellittää..samantien oli valokuvakehys kirjahyllyssä kaatunu,siis sellanen joka on silleen takakenossa nojaa siihen tukeen ja se oli kaatunut niin että suoraan kuvapuoli alaspäin :) ja muutama sekuntti siitä niin äidille oli tullut sellaset väreet niskasta varpaisiin ja se kipu hävinny tyystin,eikä sen jälkeen ole koskenut...

Sit sellanen juttu kun mummi kuoli,niin äiti soitti mulle kotiin sairaalasta että tulkaa heti tänne jos haluatte hyvästellä mummon,mä lähdin sairaalalle kiitolaukkaa ja kun pääsin huoneeseen jossa mummi oli niin mummi nukkui pois ja koko huonen täyttyi auringonvalolla(lisään tähän:että silloin satoi koko päivän ja oli aivan pilvinen taivas)ja kun mummo oli sitten viimeisen henkäyksensä vetänyt niin aurinko hävisi ja alkoi sataa =)
aurinko paistoi tammikuisena harmaana päivänä myös tätini miehen hautaan, ennen kuin se peitettiin.


kaverin äiti ja täti olivat katsomassa mummia viimeisen kerran sairaalassa. parkkipaikalla käynnistivät auton ja radio meni päälle, luonnollisesti. yhtäkkiä radio haki uuden kanavan ja soitti hetken surumusiikkia, kunnes vaihtoi takaisin oikealle kanavalle.
kotiuduttuaan olivat sairaalasta soittaneet jotta mummi oli nukahtanut ikiuneen vielä heidän ollessa parkkipaikalla.
 
Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 19:59 MAM kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 19:57 Sipi kirjoitti:
Yleensä kaikelle on luonnollinen selitys.
Mun isän mökillä näkemällekkin veitsien heilumisille oli myös selitys.

Talo oli silloin jo vanha ja sinne pääsi hiiriä sisään ja hiiret olivat olleet pöydällä syömässä leivän muruja ja kun isä tuli keittiöön ja laittoi taskulampun päälle niin hiiret menivät äkkiä karkuun eikä niistä ääntä kuulu. Isä oli sitten jättänyt oven auki laittanut valot pois ja mennyt ruokahuoneeseen ja hetken päästä oli valaissut keittiön niin pöydällä oli ollut hiiriä ja äkkiä ne karkuun lähtivät kun valo syttyi ja siellä se veitsi taas heilui ;)
Entäs "yliluonnolliset" unet ns. enneunet? Kuinka selität ne? Yleensä tarkoitus valkenee näkijälleen vasta aikojen päästä "kun jotain on tapahtunut". Näille tuskin luonnollista selitystä on.
Mä kirjoitin yleensä ja uniin en ota kantaa. Mun isä on niitä enne unia nähnyt myös.

 
Äitini oli nuorena nähnyt unen että siskoni oli tippumassa veteen ja äitini yritti ottaa kiinni, mutta ei saanut. Aamulla kun äitini luki lehteä, ensimmäiseksi näki ilmoituksen jossa luki, että siihen samaan järveen oli pika pudonnut ja kuollut.
kävimme katsomassa kyseistä paikkaa nin äitinisanoi että unessa paikka olii täsin samanlainen, kaikkia kivenlohkareita myöten.
 

Yhteistyössä