Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
Itselle käy useasti niin että nään jonkin sortin enne unia. esim.nään unta että joku ihminen joutuu vaikka pahaan onnettomuuteen tms. No saattaa mennä pari päivää niin tämä samainen henkilö kertookin että hän peruutti vaikka toisen auton perään parkkipaikalla.

Viimeviikolla näin unta että mieheni leikkasi jalkansa irti moottorisahalla vahingossa. No sitten eilen kävikin niin että hänellä oli lipsahtanut moottorisaha jalkaan mutta onneksi oli turvahousut niin ei tapahtunut mitään sen kummempaa.

Eli uneni ovat paljon pahempia mitä todellisuudessa sitten tapahtuu.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 08:31 Phoolan harmaana kirjoitti:
Isomummini taas kertoi seuraavan tarinan.

Hänen isoisänsä oli tehnyt seinäkellon joka muutaman vuoden käymisen jälkeen oli lopettanut käymisen. Mutta koska kellolla oli tunnearvoa, sen annettiin olla seinällä vaikka ei käynytkään. Kun sitten kello oli ollut pysähtyneenä monta vuotta (eikä useista yrityksistä huolimatta sitä saatu käyntiin) syntyi perheeseen pahnanpohjimmainen, perheen ensimmäinen poika. Kello oli yhtäkkiä lähtenyt käyntiin, ihan samoihin aikoihin kun poika oli syntynyt. Kello oli tietenkin siirretty oikeaan aikaan ja kovasti asiaa oli ihmetelty.

Kello kävi 15 vuotta normaalisti ilman ongelmia. Pojan ollessa 15v hän hukkui kauniina kesäpäivänä jokeen ollessaan kavereittensa kanssa uimassa. Ja kello oli pysähtynyt juuri samoihin aikoihin, eikä sitä enää koskaan saatu käymään! :eek: Eli kello kävi vain sen ajan kun poika eli! :eek: :eek:
Meillä on tuvan seinällä vanha seinäkello joka on ollut olemassa jo vanhalla puolella (se talo jo purettu) ja mieheni isä kertoi että se on pysähtynyt joka kerta kun talon sen aikanen isäntä on kuollut vaikka kello olisi vedettykin samana päivänä.
 
Mä olen sen verran taikauskoinen että kun kerran yöllä näin pelottavan unen että pieni poikani hukkui takapihallamme olleeseen lasten uima-altaaseen menin heti seuraavana päivänä ja kippasin vedet pois altaasta.Olen enneunia nähnyt ennekin ja pelotti oikeesti
 
on nää kyllä jänniä juttuja...
osaako kukaan selittää esim sen kun isäni kuoli kun olin 8v siskoni 15v.äiti näki unta kuoleman jälkeen että isäoli vaaleissa vaatteissa tullut sanomaan että on hyvä olla siellä missä on nyt.siskonikinnäki unta isästä mutta minä en ole juurikaan koskaan. siskoni ja äitini löysivät isän sängystä kuolleena mutta itse olin silloin mummulassa yötä....mutta jokin kummallinen usva on sen jälkeen verhonnut makuuhuoneen jossa näin kävi.
samaten kun mummuni kuoli, paappani sanoi että yleensä on aina tiennyt etukäteen jonkun kuoleman mutta nyt ei tiennyt..
mikä näihin mahtaa olla syynä?
 
Säkkipilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 17:04 Daikaduu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 14:27 Säkkipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 11:37 Unissakävelijä kirjoitti:
Niin ja minä näen myös niitä de ja vu juttuja. Joskus on hieman ärsyttävää, kun tunnistaa tilanteen ennen koetuksi. Yleensä näen tapahtumat unessa pari vuotta aikaisemmin.

Tuo de ja vu on ihan selitettävissä oleva juttu. En osaa sitä nyt oikein termein selittää... Kun sen hetkisestä tapahtumasta menee viesti aivoihin niin siihen viestin kuluun tulee ihan pikkunen katkos(sekunnin murto-osa). Tällöin se sama viesti menee sinne aivoihin kaksikertaa. Siitä tulee se tuttuuden tunne :D
miten ihmeessä minä sitten kerkeen ajatella että "kohta tuo sanoo että ois pitäny sittenkin ottaa punainen ja tuo toinen jatkaa että onhan tuokin ihan kiva" tai muuta semmosta? ja kerran joskus pentuna näin unen että koulussa askarrellaan pupuja jotka laitetaan luokan seinälle kellon alle, niin myös tehtiin seuraavana päivänä... muistin siis tuon unen aamulla kun heräsin, ei tullut sillon just ennen h-hetkeä tunnetta että tämä on tapahtunu aijemminkin.
Minä puhuin dejavusta en mistään enneunista ja ennakkotunteesta.
Dejavu on ihan eri juttu. Dejavu on se kun tulee tunne "minä olen kokenut tämän ennenkin" mutta ei pysty yhdistämään sitä mihinkään. Tuntuu vain, että juuri samalla tavalla on tapahtunut ennenkin.

Ennakkotunteisiin (eli etiäisiin) ja ennakkouniin voi joihinkin löytyä luonnollinen selitys. Ei siis kaikkiin mutta joihinkin juttuihin. Me ihmiset rekisteröimme ympäristöstämme paljon asioita sen kummemmin tiedostamatta. Osa näistä etiäisistä ja enneunista siis perustuu havantoihin joita ei ole tehty tietoisesti.
 
Säkkipilli
Ufoista ja valoilmiöistä

Meidän piätäjässä on näkynyt muutamasti outoja valoilmiöitä. Useimmiten selitys on löytynyt rajan takaa kun naapurissamme on touhuttu jotain joka luo heijastuman. Emmekä siis asu ihan rajan pinnassa, eikä tapahtumatkaan ole tapahtuneet ihan rajan pinnassa. Kerrankin puoli pitäjää säikkyi kun viiden aikaa iltapäivllä välkkyi "lentäviä esineitä" ja tähän löytyi ihan luonnollinen selitys. Venäjällä olivat jotain räjäyttäneet tms.
 
no jokos olis taas mun vuoro?!

äidiltä kuulin noita tarinoita: tämä tapahtunut täällä päin, vanhassa pappilassa, oli ollut nuori tyttö piikana joka oli tullut raskaaksi, ei siitä kenellekkään kertonut ja veti jo näkyvän mahan kureliiveillä piiloon. olisi ollut katastrofi varsinkin pappilan piialle! no hän hiljaisuudessaan synnytti kenenkään tietämättä lapsen ja tappoi sen samantien. oli sitten kapaloinut nätisti lakanoihin ja "haudannut" kammarinsa lattian alle.. muutamia vuosia myöhemmin tuli pappilaan kyläilemään pappeja ja rovasteja. kun vieras kammarit eivät riittäneet otettiin yöksi käyttöön myös piian kammari ja pari pappia sinne yöpymään, olivat sitten heränneet kun oli kammarissa askelia kuulunut ja kylmää tuulta.. olivat vissiin jonkin moisen hahmonkin (aaveen)nähneet ja manaahan sitä alkaneet, olivat kysyneet että mitä hää tahtoo ja miksi täällä on! oli henki vastannut: kysykää siltä joka kammarin peilin eessä viimeisenä illalla hiuksensa harjaa ja aamulla ensimmäiseksi! " ja sitten häipynyt! eivät olleet papit seuraavaa yötä huoneessa nukkuneet vaan olivat kahtoneet kuka siellä viimeisenä on ja aamulla ensimmäisenä. oli tuo piika ollut, vanha ollut jo, mutta eivät olleet papit saaneet salaisuutta selville! sittemmin kun oli ruvettu pappilaan remonttia tekemään ja oli lattiat revitty oli tuo käärö löydetty ja sen sisältä pienet luut! oli sitten vihdoin kuolin vuoteellaan tekonsa tilittänyt! :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:41 nessu kirjoitti:
no jokos olis taas mun vuoro?!

äidiltä kuulin noita tarinoita: tämä tapahtunut täällä päin, vanhassa pappilassa, oli ollut nuori tyttö piikana joka oli tullut raskaaksi, ei siitä kenellekkään kertonut ja veti jo näkyvän mahan kureliiveillä piiloon. olisi ollut katastrofi varsinkin pappilan piialle! no hän hiljaisuudessaan synnytti kenenkään tietämättä lapsen ja tappoi sen samantien. oli sitten kapaloinut nätisti lakanoihin ja "haudannut" kammarinsa lattian alle.. muutamia vuosia myöhemmin tuli pappilaan kyläilemään pappeja ja rovasteja. kun vieras kammarit eivät riittäneet otettiin yöksi käyttöön myös piian kammari ja pari pappia sinne yöpymään, olivat sitten heränneet kun oli kammarissa askelia kuulunut ja kylmää tuulta.. olivat vissiin jonkin moisen hahmonkin (aaveen)nähneet ja manaahan sitä alkaneet, olivat kysyneet että mitä hää tahtoo ja miksi täällä on! oli henki vastannut: kysykää siltä joka kammarin peilin eessä viimeisenä illalla hiuksensa harjaa ja aamulla ensimmäiseksi! " ja sitten häipynyt! eivät olleet papit seuraavaa yötä huoneessa nukkuneet vaan olivat kahtoneet kuka siellä viimeisenä on ja aamulla ensimmäisenä. oli tuo piika ollut, vanha ollut jo, mutta eivät olleet papit saaneet salaisuutta selville! sittemmin kun oli ruvettu pappilaan remonttia tekemään ja oli lattiat revitty oli tuo käärö löydetty ja sen sisältä pienet luut! oli sitten vihdoin kuolin vuoteellaan tekonsa tilittänyt! :ashamed:
surrullista..
 
halsualla joka on äitini kotipaikka on paljon "kummitus"juttuja.. voikun kaikki muistaisin...

kun olin pieni niin usein käytiin tuolla sukuloimassa, sitten pimiällä ajeltiin, muistan yhden kerran hyvin kun tulimma pitkän suoran päähän niin näkyi toisessa päässä auton takavalot ja heijasti että etuvalotkin olivat päällä, oli sitten kohdalla konepelti pystyssä ja mies siinä valokeilassa! oli jo myöhä ja mentiin ohitte niin ei peileistä näkynyt enää mitään. isä pysäytti ja kävi oikein ulkona katsomassa.. tuli mitään sanomatta takaisin autoon ja jatkettiin matkaa.. sitten kotona sanoi ettei tiellä todellakaan ollut ketään ja äitiltäkin kysyi että näkihän hänkin että siinä auto seisoi konepelti pystyssä! siis häipyi täysin! kummitus tais olla! ei muuta keksitty.. tuolla suoralla on nähty ennenkin outoja "kulkioita".. saman näyn oli äitin isä ja äiti aikoinaan nähneet ja silloin ei vielä autoja monella ollut!
 
NeitiWillyWonka
Tän asian todenperäisyyttä en tiedä,mutta monelta olen saman kuullut.
Eli turengissa päin on semmonen paikka kuin Mallinkainen.
Ja juttu menee niin sielä Mallinkaisilla on semmonen silta,alla menee joki tai puro.Ja kun johonkin tiettyyn aikaan kulkee siitä sillan tyköö,niin sielä näkyy poikahahmo seisovan sumussa,ihan siinä sillan vieressä.
Kaverin kanssa kerran pimeenä syysiltana lähettiin sinne ajeleen,mutta oli niin kova sumu ettei uskallettu sinne ajaa.Molemmat kerkes semmosen vaaleen läikän nähdä samassa kohtaa,mutta en tiedä mikä se sitten oli.Ja oli kyllä karmiva paikka.

Ja siis poika olisi joskus siihen jokeen hukkunut.

 
Sara 78
No taitaa mennä asian vierestä, mutta mutta minusta ainakin aivan hirveetä!

Eilen kun pitkältä automatkalta, itseasiassa häämatkalta oltiin eilen tulossa kotiin ja ajettiin pimeässä rekan perässä. Yhtäkkiä mä näin, että rekan etukuormasta tienpenkan puolelta alkoi repsottaa jokin metallilevy, iso neliskanttinen sellainen. Aloin kauhukseni kiljumaan miehelleni, että varo ja jarruta, varo ja apua. Mies ei reakoinu mitenkään muuten ku hämmästyneenä katsoen minuun. Siinä kerkesin ajattelemaan, ettei se p...le nää sitä, ku istuu väärällä kantilla!

Sit mä näin, kun se metalli levy alkoi irtautumaan ja tulemaan kohti niin kuin pyörähtäen ja pidentyen metallitangoksi. Voi, että mä huusin, pelkäsin ja kiljuin miehelleni, et herrajumala varo ja aloin jo hinamaan ihteeni miestäni kohti, kun näin, että se irronnut levy iskeytyisi siihen auton kohtaan missä mä istuin. Pulssi oli ainankin 200. Melkein suljettujen silmien välistä pelokkaasti tiirasin ja kiljuin. Ja sitten: ei mitään! Levy muttui varjoksi ja hävisi.

Kyllä hämmästyin! Takeltelin ajatukseni ja nolostuin, et mitä se mieskin ajattelee...

Mies huusi, et mitä, mitä, mitä? Sain kakosteltua et ei mitään, et harhoja nään, ja ihmettelin edelleen. Ihan kauhea tilanne, mutta ei onneksi totta. Mutta mitä H....tiä se oli? Harhaa vai mitä?

Oli vähän turhan aidon tuntuinen tilanne. Ei kiitos enää tommosia, jos saan pyytää?

Mies siitä mulle sanomaan, et ota hemmetti ne piilarit silmistä, ku tommosia harhoja näät, et sydäri meinas tulemaan. Mutta kyllä edelleenkin on melkoisen epätodellinen olo sitä ajatellessa. Niin aidosti sen näin... Mitä ihmettä se oikein oli??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 00:25 Sara 78 kirjoitti:
No taitaa mennä asian vierestä, mutta mutta minusta ainakin aivan hirveetä!

Eilen kun pitkältä automatkalta, itseasiassa häämatkalta oltiin eilen tulossa kotiin ja ajettiin pimeässä rekan perässä. Yhtäkkiä mä näin, että rekan etukuormasta tienpenkan puolelta alkoi repsottaa jokin metallilevy, iso neliskanttinen sellainen. Aloin kauhukseni kiljumaan miehelleni, että varo ja jarruta, varo ja apua. Mies ei reakoinu mitenkään muuten ku hämmästyneenä katsoen minuun. Siinä kerkesin ajattelemaan, ettei se p...le nää sitä, ku istuu väärällä kantilla!

Sit mä näin, kun se metalli levy alkoi irtautumaan ja tulemaan kohti niin kuin pyörähtäen ja pidentyen metallitangoksi. Voi, että mä huusin, pelkäsin ja kiljuin miehelleni, et herrajumala varo ja aloin jo hinamaan ihteeni miestäni kohti, kun näin, että se irronnut levy iskeytyisi siihen auton kohtaan missä mä istuin. Pulssi oli ainankin 200. Melkein suljettujen silmien välistä pelokkaasti tiirasin ja kiljuin. Ja sitten: ei mitään! Levy muttui varjoksi ja hävisi.

Kyllä hämmästyin! Takeltelin ajatukseni ja nolostuin, et mitä se mieskin ajattelee...

Mies huusi, et mitä, mitä, mitä? Sain kakosteltua et ei mitään, et harhoja nään, ja ihmettelin edelleen. Ihan kauhea tilanne, mutta ei onneksi totta. Mutta mitä H....tiä se oli? Harhaa vai mitä?

Oli vähän turhan aidon tuntuinen tilanne. Ei kiitos enää tommosia, jos saan pyytää?

Mies siitä mulle sanomaan, et ota hemmetti ne piilarit silmistä, ku tommosia harhoja näät, et sydäri meinas tulemaan. Mutta kyllä edelleenkin on melkoisen epätodellinen olo sitä ajatellessa. Niin aidosti sen näin... Mitä ihmettä se oikein oli??
Toi on kamalaa.. olitko kuinka väsynyt..jos se oli väsyneiden silmien tepposia..
Hirveää kumminkin.
 

Yhteistyössä