Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
Pöperöpää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 00:54 Säkkipilli kirjoitti:
Nuoruusmuistoja...

Opiskelin aikoinaan Muurlan kansalaisopistossa. Siellä henkilökuntakin puhui talon omasta kummituksesta josta monet olivat tehneet näköhavaintoja alakerrassa. Kakoskerros (katutaso) oli luokka huoneet, ruokala ym sellaiset ja sitten oli vielä kahdessa kerroksessa asuntoja. Meitä asui 3 tyttöä yhdessä kulmahuoneessa (kulmala oli huoneen nimi :D ). Lähinnä meitä nauratti koko moinen kummitusjuttu ja heitimme siitä joskus jotain vitsiä.
Meillä oli joku pakollinen lauantai ja päätimme jäädä samantien koko viikonlopuksi. Kummituksesta ei oltu puhuttu mitään koko viikonloppuna. Illalla myöhään kätkättelimme normaaleita tyttöjen juttuja, ihan armotonta kikatusta. Yhtäkkiä alkoi kuulumaan kun huoneemme oven kahvaa rempataan ylös alas, niinkuin joku yrittäisi tulla huoneeseen (ovi oli lukossa). Me innoissaan ovelle kun oletimme kylän poikia olevan oven takana :D :whistle: . Siellä ei ollut ketään, ei ketään. Renkkaus alkoi heti kun oven suljimme, mutta kahva ei liikkunut. Renkkaus loppui heti kun oven aukaisi :eek: . Kukaan ei olisi siis ehtinyt juoksemaan sieltä piiloon... Muutaman kurkkauksen jälkeen minä kaivoin jo raamatun esiin (meillä piti olla siellä raamatut kun oli kristillinen opisto). En muista enää luinko sitä vai olinko vaan valmiina lukemaan jos jotain outoa tulee näkyviin. Makasimme sängyissä, emmekä oikein uskaltaneet enää puhuakkaan. Yksi ehti nukahtamaan ennenkuin renkkaus loppui. Sitten alkoi kululumaan sellaista krahinaa kuin joku olisi raahanut käsiään seinää pitkin. Siitä kuului siitä yhdestä seinästä edestakaisin. Jossainvaiheessa alkoi kuulumaan tulipaloa muistuttava ääni.

Opistohan sijaitsi entisessä kartanossa. Tarinan mukaan joku Margareetta (jolla nimellä kummitusta kutsuttiin) oli joskus palanut kartanon mukana ja hän kummitteli siellä. Mehän kehitimme heti teorian, että nainen oli lukittu jostain syystä johonkin huoneeseen...
Koskaan emme kertoneet siellä koulussa kellekkään tästä.

Emäntäkoulussa taas joku kertoi legendaa jonka mukaan siitä koulusta oli joskus 60-luvulla hävinnyt joku tyttö. Kaikki tiesimme jutun olevan hölynpölyä (kertojan keksimää) mutta leikillämme etsimme (tylsyyksissämme) sitä ruumista milloin mistäkin. Kerran parin tytön kanssa illalla menimme navetan vintiltä etsimään mahdollista ruumiin kätköpaikkaa. Kuulimme kun ulko-ovi kävi ja samantien navetan ovi kävi ja lehmät nousi ylös. Jaahas iltatrkkilaiset tuli... Het saimme oivan idean säikäyttää tytöt. Rappusissa (jotka päätyivät navetan oven taakse) teimme taitavan suorituksen kun ilman narinoita pääsimme alas. Navetan ovi oli kiinni... KIINNI. Kurkkaus navettaan ja lehmätkin makasi. Meistä yksi oli vintillä heti vintin oven takana joten hän meni heti rappujen yläpäähän kun tuloäänet tuli. Kävijät eivät siis olisi voineet onnistumaan lähtemään meidän huomaamatta. Tarkki aika kun oli piilouduimme vielä pihassa olevan hiekkakasan kuoppaan, kunnes aloimme tarkemmin miettimään mistä ne äänet sitten tulivat...

Samaisessa naetassa kerran menimme yhteituumin koko navettakööri puoltatuntia aikaisemmin navetalle. Ehdimme tekemään lypsyä vaille kaikki valmiiksi eikä karjakko vielä ollut tullut (emme uskaltaneet aloittaa lypsyä omin päin). Istuimme penkillä rivissä ja höpisimme niitä näitä. Kuulin kun vintillä jotkut juoksi edes takaisin. En sanonut kellekään mitään koska tiesin ettei siellä voinut ketään juosta. Arvelin kaikkien kohta kuulevan samaa... Meidän puheet alkoi takeltelemaan ja lopulta joku kysyi kuuleeko muut samaa. Vähän ajanpäästä juoksu muuttui raahaukseksi, niinkuin jauhosäkkiä olisi vedetty perässä. Sitten alkoi kuulumaan jauhatusmyllyn ääni. Vitillä ei siis ollut ketään ja sinne ei päässyt kuin navetasta (isot ovet oli suljettu sisältä ja valtavat lumivallit oliniiden takana). Äänet lakkasi kun karjakko tuli...

Missä oot käyny emäntäkoulun?Itekkin ku käynyt
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:16 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:49 nessu kirjoitti:
halsualla joka on äitini kotipaikka on paljon "kummitus"juttuja.. voikun kaikki muistaisin...

kun olin pieni niin usein käytiin tuolla sukuloimassa, sitten pimiällä ajeltiin, muistan yhden kerran hyvin kun tulimma pitkän suoran päähän niin näkyi toisessa päässä auton takavalot ja heijasti että etuvalotkin olivat päällä, oli sitten kohdalla konepelti pystyssä ja mies siinä valokeilassa! oli jo myöhä ja mentiin ohitte niin ei peileistä näkynyt enää mitään. isä pysäytti ja kävi oikein ulkona katsomassa.. tuli mitään sanomatta takaisin autoon ja jatkettiin matkaa.. sitten kotona sanoi ettei tiellä todellakaan ollut ketään ja äitiltäkin kysyi että näkihän hänkin että siinä auto seisoi konepelti pystyssä! siis häipyi täysin! kummitus tais olla! ei muuta keksitty.. tuolla suoralla on nähty ennenkin outoja "kulkioita".. saman näyn oli äitin isä ja äiti aikoinaan nähneet ja silloin ei vielä autoja monella ollut!
Voi vitsi! Mä olen kotoisin Vetelistä, oiskohan kyse Lammasojan suorasta? Siellä kuuluu tapahtuvan kaikenlaista... Oon ainakin monen kuullu näkevän enkeleitä tiellä.
..ei ole lammasojansuora... tää paikka on halsualta lestille päin jonkin matkaa... jossain siinä kalliokosken risteyksen liki main.... muistaakseni,, en oo pitkään aikaan käyny halsualla vaikka tässä liki asunkin..
 
Isäx4
jaahas...omani

Edesmenneen isäni kertomaa

Olivat poikasena olleet leikkimässä ihan jotain leikkiä ulkona.olivat olleet isompi kööri porukkaa. Yhtä-äkkiä oli pellolla, lato/sisältä, alkanut kuulumaan puimakoneen ääntä. he sitä ihmettelivät. olivat kutsuneet isänsä kuuntelemaan sitä. oli isä kysynyt et onko joku naapureista tai kyläläisitä käynyt kysymässä käyttöön.Ei kukaan tiennyt että olisi. Oli nimittäin tapa siellä et tehrään aina asunto kerrallaan hommat/työt.Noh...

hetken päästä oli puimakoneen käynti loppunut. oli isänisä tokaissut et tuo ei tiedä hyvää...Olivat seuraavana päivänä käyneet kahtomassa mitä ladossa oli...ja mitä siel oli...

lato oli kattoa myöten täynnä heinää ja puimakone siis ihan heinien keskellä, joten oli mahotonta käyttää sitä..hhmmm...

oli poikia pelottanut...

Meni jonkin aikaa ja isän veli kuoli . Lato oli sitä ennen tyhjennetty ja tuo velipojan arkku vietiin sinne latoon säilöön ennen hautaamista...oli ollut enne velipojan kuolemasta... :eek:
 
Olin 17v.kun äitini ennusti,että elämäni mies tulee olemaan amerikkalainen.En ottanut tosissaan ja kysyin "varmistaakseni" tiedon,että mitä lemmikkejä senhetkisellä seurustelukumppanillani on ollut hänen lapsuudessaan?Sellaista äitini ei voisi tietää,näin saisin selville vastaako henkimaailma todella.Vastaus tuli yllättävänä:pelkkiä marsuja,ei muita.Apua!vähänkö pelästyin.Puolen vuoden kuluttua tapasin ihanan suomalaisen miehen,olemme olleet jo 4v.yhdessä, meillä on 1v.2kk poika,LA kesällä-06.No,sehän tässä jännää onkin,että miehelläni(&hänen veljellään)on amerikkalaiset nimet ja usein kysytään onko hän kotoisin suomesta nimen vuoksi!Tämä ei toki ole ainoa asia,jonka tiedän:Äitini on ennustanut monia tapahtumia päivämäärälleen oikein,mutta pysynyt hiljaa niistä.Se joka tietää,ei puhu.Näin yhtenä yönä pelottavaa unta isästäni,jota en ole koskaan tuntenut.Olen nähnyt hänet n.15v.sitten (n.6-7v.)ja hän asuu jopa eri maassa,enkä todellakaan ole edes ajatellut häntä ikinä.Äitini ja isäni välit ovat olleet totaalisen olemattomat.Unessa isäni oli todella pelottava,kerroin miehelleni siitä ja ihmettelin,mutta unet nyt ovat vain alitajuntaa..Unohdin koko asian kunnes n.2kk unen jälk.äitini vain ilmoitti että "isäni" on hänen luonaan käymässä!15v.jälkeen!Ajattelin,että äitini on seonnut!(hän olikin,mutta tuli järkiinsä)se nyt vain ei sopisi kuvioihin,enkä halunnut olla missän tekemisissä tämän tyypin kanssa.Kuullostaa varmaan aika sekavalta,vaikea selittää..Olin jo unohtanut uneni,mutta mieheni muistutti siitä.
 
Olin 17v.kun äitini ennusti,että elämäni mies tulee olemaan amerikkalainen.En ottanut tosissaan ja kysyin "varmistaakseni" tiedon,että mitä lemmikkejä senhetkisellä seurustelukumppanillani on ollut hänen lapsuudessaan?Sellaista äitini ei voisi tietää,näin saisin selville vastaako henkimaailma todella.Vastaus tuli yllättävänä:pelkkiä marsuja,ei muita.Apua!vähänkö pelästyin.Puolen vuoden kuluttua tapasin ihanan suomalaisen miehen,olemme olleet jo 4v.yhdessä, meillä on 1v.2kk poika,LA kesällä-06.No,sehän tässä jännää onkin,että miehelläni(&hänen veljellään)on amerikkalaiset nimet ja usein kysytään onko hän kotoisin suomesta nimen vuoksi!Tämä ei toki ole ainoa asia,jonka tiedän:Äitini on ennustanut monia tapahtumia päivämäärälleen oikein,mutta pysynyt hiljaa niistä.Se joka tietää,ei puhu.Näin yhtenä yönä pelottavaa unta isästäni,jota en ole koskaan tuntenut.Olen nähnyt hänet n.15v.sitten (n.6-7v.)ja hän asuu jopa eri maassa,enkä todellakaan ole edes ajatellut häntä ikinä.Äitini ja isäni välit ovat olleet totaalisen olemattomat.Unessa isäni oli todella pelottava,kerroin miehelleni siitä ja ihmettelin,mutta unet nyt ovat vain alitajuntaa..Unohdin koko asian kunnes n.2kk unen jälk.äitini vain ilmoitti että "isäni" on hänen luonaan käymässä!15v.jälkeen!Ajattelin,että äitini on seonnut!(hän olikin,mutta tuli järkiinsä)se nyt vain ei sopisi kuvioihin,enkä halunnut olla missän tekemisissä tämän tyypin kanssa.Kuullostaa varmaan aika sekavalta,vaikea selittää..Olin jo unohtanut uneni,mutta mieheni muistutti siitä.
 
Olin 17v.kun äitini ennusti,että elämäni mies tulee olemaan amerikkalainen.En ottanut tosissaan ja kysyin "varmistaakseni" tiedon,että mitä lemmikkejä senhetkisellä seurustelukumppanillani on ollut hänen lapsuudessaan?Sellaista äitini ei voisi tietää,näin saisin selville vastaako henkimaailma todella.Vastaus tuli yllättävänä:pelkkiä marsuja,ei muita.Apua!vähänkö pelästyin.Puolen vuoden kuluttua tapasin ihanan suomalaisen miehen,olemme olleet jo 4v.yhdessä, meillä on 1v.2kk poika,LA kesällä-06.No,sehän tässä jännää onkin,että miehelläni(&hänen veljellään)on amerikkalaiset nimet ja usein kysytään onko hän kotoisin suomesta nimen vuoksi!Tämä ei toki ole ainoa asia,jonka tiedän:Äitini on ennustanut monia tapahtumia päivämäärälleen oikein,mutta pysynyt hiljaa niistä.Se joka tietää,ei puhu.Näin yhtenä yönä pelottavaa unta isästäni,jota en ole koskaan tuntenut.Olen nähnyt hänet n.15v.sitten (n.6-7v.)ja hän asuu jopa eri maassa,enkä todellakaan ole edes ajatellut häntä ikinä.Äitini ja isäni välit ovat olleet totaalisen olemattomat.Unessa isäni oli todella pelottava,kerroin miehelleni siitä ja ihmettelin,mutta unet nyt ovat vain alitajuntaa..Unohdin koko asian kunnes n.2kk unen jälk.äitini vain ilmoitti että "isäni" on hänen luonaan käymässä!15v.jälkeen!Ajattelin,että äitini on seonnut!(hän olikin,mutta tuli järkiinsä)se nyt vain ei sopisi kuvioihin,enkä halunnut olla missän tekemisissä tämän tyypin kanssa.Kuullostaa varmaan aika sekavalta,vaikea selittää..Olin jo unohtanut uneni,mutta mieheni muistutti siitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 14:46 nessu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:16 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:49 nessu kirjoitti:
halsualla joka on äitini kotipaikka on paljon "kummitus"juttuja.. voikun kaikki muistaisin...

kun olin pieni niin usein käytiin tuolla sukuloimassa, sitten pimiällä ajeltiin, muistan yhden kerran hyvin kun tulimma pitkän suoran päähän niin näkyi toisessa päässä auton takavalot ja heijasti että etuvalotkin olivat päällä, oli sitten kohdalla konepelti pystyssä ja mies siinä valokeilassa! oli jo myöhä ja mentiin ohitte niin ei peileistä näkynyt enää mitään. isä pysäytti ja kävi oikein ulkona katsomassa.. tuli mitään sanomatta takaisin autoon ja jatkettiin matkaa.. sitten kotona sanoi ettei tiellä todellakaan ollut ketään ja äitiltäkin kysyi että näkihän hänkin että siinä auto seisoi konepelti pystyssä! siis häipyi täysin! kummitus tais olla! ei muuta keksitty.. tuolla suoralla on nähty ennenkin outoja "kulkioita".. saman näyn oli äitin isä ja äiti aikoinaan nähneet ja silloin ei vielä autoja monella ollut!
Voi vitsi! Mä olen kotoisin Vetelistä, oiskohan kyse Lammasojan suorasta? Siellä kuuluu tapahtuvan kaikenlaista... Oon ainakin monen kuullu näkevän enkeleitä tiellä.
..ei ole lammasojansuora... tää paikka on halsualta lestille päin jonkin matkaa... jossain siinä kalliokosken risteyksen liki main.... muistaakseni,, en oo pitkään aikaan käyny halsualla vaikka tässä liki asunkin..
Ok! :)
 
Säkkipilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 14:35 Pöperöpää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 00:54 Säkkipilli kirjoitti:
Nuoruusmuistoja...

Missä oot käyny emäntäkoulun?Itekkin ku käynyt

Aitoossa :D . Oltiin "vähän hulinaporukka" kun meisstä puhuttiin vielä vuosienkin päästä kylillä :whistle: ....
 
tausta
meillä joku laitto yks kaks valot päälle ku katteltiin telkkaria miehen kanssa tuossa olkkarin sohvalla, pikkasen joutu säikähtämään.
toinen
Oltiin muutettu just tähän taloon, ja olin laittamassa kuivaushuoneessa pyykkejä kuivumaan. En tienny miten se kone lähtee päälle ja just ku sitä mietin niin yks kaks se lähti päälle. No eilen ku olin laittamassa pyykkejä niin huomasin että siinä on yks nappi mistä se pitää päälle painaa. Mietityttää miten se silloin ekalla kerralla päälle lähti :whistle:
nyt en uskalla hakea pyykkejä pois.
 
-peukku-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 19:53 tausta kirjoitti:
meillä joku laitto yks kaks valot päälle ku katteltiin telkkaria miehen kanssa tuossa olkkarin sohvalla, pikkasen joutu säikähtämään.
toinen
Oltiin muutettu just tähän taloon, ja olin laittamassa kuivaushuoneessa pyykkejä kuivumaan. En tienny miten se kone lähtee päälle ja just ku sitä mietin niin yks kaks se lähti päälle. No eilen ku olin laittamassa pyykkejä niin huomasin että siinä on yks nappi mistä se pitää päälle painaa. Mietityttää miten se silloin ekalla kerralla päälle lähti :whistle:
nyt en uskalla hakea pyykkejä pois.
Ei kannattais sähkärille soittaa? :whistle:
 
tausta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 19:57 -peukku- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 19:53 tausta kirjoitti:
meillä joku laitto yks kaks valot päälle ku katteltiin telkkaria miehen kanssa tuossa olkkarin sohvalla, pikkasen joutu säikähtämään.
toinen
Oltiin muutettu just tähän taloon, ja olin laittamassa kuivaushuoneessa pyykkejä kuivumaan. En tienny miten se kone lähtee päälle ja just ku sitä mietin niin yks kaks se lähti päälle. No eilen ku olin laittamassa pyykkejä niin huomasin että siinä on yks nappi mistä se pitää päälle painaa. Mietityttää miten se silloin ekalla kerralla päälle lähti :whistle:
nyt en uskalla hakea pyykkejä pois.
Ei kannattais sähkärille soittaa? :whistle:
niin pitää joo noista kodin sähköistä, mut kyllä se säikäytti ku yhtä äkkiä valot sytty. Kuivaushuoneen laitteista pitänee soittaa isännöitsijälle... niillä laitteilla ku ei varmaan oo kytköksiä meiän sähköihin. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 15:39 Säkkipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:04 Miss Elvis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 14:27 Säkkipilli kirjoitti:
Tuo de ja vu on ihan selitettävissä oleva juttu. En osaa sitä nyt oikein termein selittää... Kun sen hetkisestä tapahtumasta menee viesti aivoihin niin siihen viestin kuluun tulee ihan pikkunen katkos(sekunnin murto-osa). Tällöin se sama viesti menee sinne aivoihin kaksikertaa. Siitä tulee se tuttuuden tunne :D
Mäkin olen kuullut jotenkin näin selitettävän tän homman! Toi de ja vu (joka muuten mun mielestä kirjoitetaan jotenkin dejá vu) on ihan aivojen tuottama harha eli ei varsinaisesti yliluonnollinen juttu! Juuri muutama kuukausi sitten luin siitä Tieteen Kuvalehdestä. :)
Kyllä se jotenkin noin menee kun meille selitti sen koulussa opettaja (hoitoala). Olisi se sanonut jos se olisi ollut tulkinta juttu. Oli siis ihan lääketieteellinen selitys asialle.
Vasen aivopuolisko rekisteröi asiat ehkä sekunnin nopeammin kuin oikea(tai toisten päin). Siitä johtuu tunne et joku ois tapahtunut kahteen otteeseen.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Se on joko aistiharha tai muisto edellisestä elämästä. Jos et usko jälkimmäiseen, kyseessä on aistiharha.
 
nessu80
mulleppa taas sattu tänä aamuna...olipas jännä et tää nostettiin taas just nyt kun taas tapahtu... hmm... :eek:

no aamulla heräsin 5.55 kun meidän olohuoneen portaat narisi,niissä käveltiin, luulin ensin että kissa mutta ei se saa niitä narisemaan kun ei edes 2veen paino saa niitä nariseen! no sitten muistin yhtäkkiä että mun kännykkä on jossain ja äänettömänä, tuli pelko että äidille on sattunut jotain, ei ollut soittanut... teki mieli soittaa ja varmistaa mutten kuitenkaan soittanut! miehen kello herätti sitten 6.00 en tiiä mikä taas kävi kuppaamassa meiän kammarin ovella??? ei ole eka kerta eikä varmaan viimeinen! ääni ei voi tulla mistään muualta kuin noista 2portaasta eteisestä olohuoneeseen makkarin ovelle! samaa tapahtui silloin kun appi kuoli! \|O
 
Tää nyt ei oo mitenkään pelottava, eikä ehkä yliluonnollinenkaan, mutta itsestä tuntui jännältä...

Luin eräänä iltana runokirjaa, josta erityisesti jäi mieleen Lauri Viidan yksi runo. Seuraavana päivänä lähdettiin äitini kanssa Kreetan matkalle, jossa sitten hotellihuoneessa illalla juteltiin sängyissä. Äiti kertoi, että oli nukkunut vähän huonosti edellisen yön, oli nähnyt outoja unia. Yhdessä unessa oli ollut lehtileike, jossa oli joku runo, josta äiti ei muistanut muuta kuin että siinä oli jotenkin "onko, onkohan" ja "eikö, eiköhän". Äiti ei sanonut tuntevansa runoa ollenkaan. Se kuitenkin sattui olemaan sama runo, jota olin lukenut runokirjasta tuona samaisena edellisenä iltana kun äiti näki unen!!! Ja siis tuona edellisenä iltana olin vielä omassa kodissani, en vanhempieni luona.

En varsinaisesti usko telepatiaan, mutta minulla on ollut joskus samantapaisia juttuja myös veljeni kanssa, joten kyllä se tuntuu erikoiselta...
 
Tässä mun arkistoista nää samat juttuni taasen kun tässä pinossa ne ei ollu.

Eka kun olin 15v:
seurustelin ja poikakaveri asui vielä kotonaan maalla vanhassa talossa. Oli jo kertonut että talossa kummittelee. Vintti sijaitsi pojan huoneen päällä ja se on suljettu, sinne ei pääse. Kuulemma vintillä askelia ja verho auennut ja välillä mennyt kiinni ym vaikkei kukaan sinne pääse.
No, poikakaveri nukahti jo viereeni ja minä huonounisena valvoin vielä. Jonkin ajan pääsät kun olin täysin hereillä vielä...huoneeseen tuli lämpötilan vaihteluja...kylmää...lämmintä...ja ilma sähköistyi. Jokin leijaili meiän sängyn päältä.
En nähnyt sitä mutta tunsin selkeesti että jokin painostava meni siinä päällä. Sitten valot sytty päälle ja sammui taas ja pääni vieressä oleva kirjahyllyn ovi aukesi ja pamahti kiinni!
Olin kauhuissani ...jopa niin järkyttynyt etten kyennyt liikkuun tai puhuun. En siis voinut poikakaveria edes töniä hereille. Hikoilin pitkään sitten peiton alla ja poikakamu heräsi joten kerroin mitä tapahtui. Se oli ihan unen tokkurassa eikä paljoa kuunnellut. Kerroin aamulla uudelleen ja sain kuulla että nii..in, täällähän on kummitellu ennekin.

Sitten n.23-vuotiaana:
Miehen kanssa asuttiin yksiössä kerrostalossa. Tapahtui pieniä asioita monta ihan perätysten. En muista tarkkaa järjestystä mutta nämä kaikki tapahtui peräjälkeen. Kattolapusta pamahti lamput rikki(usea), wc:ssa tippui hammasharjateline alas, mikron päältä silmieni edessä tippui alas sokerikko ja meni rikki. Ja tuijotin juuri sitä sokerikkoa, ja näin että se ei ollu lähelläkään reunaa!!! Se tavallaan hyppäs lattialle...siltä se näytti. ...silmien edessä. Aiheutinkohan ite sen? Outoo muutes.

Sitten n.25-vuotiaana:
Olin juuri "tulossa uskoon". Exä(jolle oli käynyt jo aiemmin samoin) soitteli ensin eräänä päivänä että mitä kuuluu pitkästä aikaa. Juteltiin varmaan tunti. Hän sanoi että muista sitten että kun olet ns toisella(pahalla) puolella ollut ja tulet uskoon, sinua tullaan koettelemaan vielä, paha tulee..ja se on pelottava kokemus.
Ajattelin että joojoo *reps* pientä vouhotusta.
No, nöyränä koin että exä puhui totta!
Oli ilta ja ukko nukkui jo. Olen ollut huono-uninen aina ja nukahtaminen vei taas aikaa. Kelailin päässä päivän tapahtumia, mitä laskuja on rästissä, mitä huomenna ruuaksi ym tavanomaista.
Olin taas täysin pirteä ja hereillä.
Meillä makuuhuone sijaitsi eteisen seinän takana joten ulko-ovi oli tavallaan sänkymme vieressä mutta vain seinä ja 1,5-2m välissä.
Tunsin että jokin PAHA lähestyy meidän ulko-ovea. Sen vaan tunsi ihan yhtäkkiä että se oli jotain voimakasta ja tosi pelottavaa! Tuntui hirveeltä ja taas jäykistyin kauhusta. Vedin peittoa kaulaan asti ja odotin.
Kolahtipa sitten postiluukkukin...vaikkei yöllä siihen aikaan meille eikä koko taloon tule MITÄÄN lehtiä. Sitten vaan tunsin että se jokin paha lähestyi hitaasti eteistä pitkin kohti makkarin oviaukkoa.
Olin kauhusta ihan jäykkä. Hiki virtas.
Olin uskoontuloprosessin aikana useasti nähnyt unta sen tyyppisistä tilanteista ja unessa aina rukoilin ja paha poistui....olikohan ollut harjotusta tulevaan?...sillä...
kun aloin suputtaan pieneen ääneen kädet ristissä Isä meidän rukousta...se "jokin" HÄIPYI!
Puuh...sanoisinko että jokseenkin karseeta!!!
Sen jälkeen olen vuorannut huoneet risteillä ja pitänyt Jumalan sydämessä. Välillä on tullut pelkokausia ja jännä olo että kohta saattaa taas tulla se paha kylään ja sitten olen vaan rukoilut ja koittanu tsempata niin hyvin on mennyt eikä onneksi ole, toistaseks tullu uusia kokemuksia.
Tulipa romaani Lisäksi olen kuullut ja nähnyt muitakin asioita eli oletan että herkkyys on peritty äidiltä. Se on nähnyt esim suuronnettomuuksia ja tiennyt ennalta lapsien(tuttujen) tarkat syntymäajat ja nimetkin ennen kuin kukaan muu tiesi.


 
Talviomena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Mulle käy joskus noin..on ihan outo olo kun on esim. jossain paikassa ihan ekaa kertaa ja sitten tulee olo että onkin ollut siellä aiemmin. :whistle:
 

Yhteistyössä