KESÄKUISET 2009 siirtyy taaperoiden joukkoon



Kesämasuista vielä mukana

Sisu ja Venla
Himpsu ja Justus
Maranooka ja Hippu
Brianna ja Kerttu
Bad Virgin- ja Vanessa
Mihan ja Alina
Ryhis ja Alisa
Tinni ja Konsta
Pirtsi ja Ella
Halinalle81 ja Pikku-Ukko
Miryam ja Onni
S-anttu ja Suloinen
Kisumirri76 ja Pikkuinen
Kleopatra84 ja Sara
Äitiys ja onni ja Eltsu
Iituska83 ja Iida
Sunshine25 ja Pikku-Emäntä
Vifi



Edelliset pinot löytyvät linkeistä:
Kesämasut 2009 VOL.1
**Kesämasut 2009**
Kesämasut 2009 VOL.2
***Kesämasut 2009 VOL.2***
Kesämasut 2009 VOL.3
***Kesämasut 2009 VOL.3***
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan edelleenkin :wave: Huomenna 1v neuvola ja lauantaina juhlat. Meillä ei kävellä vielä ite eikä oikein kovin seistakään mutta tukia pitkin molemmat onnistuu. Puhetta tulee, "anna", "äiti", "täällä" ja joitain muitakin ihan ymmärrettävää. Suurin osa puheesta on tosin vielä jonkun koodin takana, ei olla osattu vielä purkaa :D

Jaahas, kutsu käy :)

-H ja Justus, ylihuomenna 1v
 
SD kelpaako kesäkuiset 2009?
Mä nyt tässä alkuun tiheesti käyn katsoo, ja päivittelen tota meidän porukan listaa. Ja jos en jostain syystä käy tällä puolella, niin yv:llä saa aina kiinni :attn:
 
Lisäsin tän pinon nimilistaan KAIKKI, ketkä on viimeisen 2 sivun aikana jotain kommentoinu vauvapuolelle.

S-anttu, Halinalle81, Vifi, Miryam ja Sunshine25 vois ilmoittaa, et saako laittaa / onko tällä palstalla ollu jotain kutsumanimeä teidän jälkikasvuilla, ja mikä nimi sinne listaan laitettais? En ehdi nyt alkaa sivutolkulla lukemaan, et mitä kukakin on kirjoittanu, ja kun edelleen ne aivot on siellä synnärillä, niin mun muistikin on aikas heikko :xmas: :ashamed:
 
Sisulle kiitos uuden sivun tekemisestä :)
Minun kohdalle voi laittaa jälkikasvun "nimeksi" vaikka pikku ukko :D

Rokotuksesta: Meidän poitsulle tuli samana iltana vähän lämpöä ja lämpöä oli vielä seuraavanakin päivänä. Rokotus kohtaan tuli vähän sellainen mustelmaa muistuttava iso jälki, joka kesti muutoman päivän, jota ihan säikähdin.

Meillä pikku ukko yrittää kovasti opetella uusia sanoja, niitä onkin hauska kuunnella :)
 
Uus pino ja voi vide, me ollaan sit jo taaperoita!
Nopsaan on vuos mennyt, tai meillä on vielä viikko H-hetkeen.

Sisu Kuulostaa tosi hankalalle toi teen vilja urakka. Onko Venla siis allerginen esim. sille kauralle ja siihen sitä nyt siedätetään vai mikä tossa nyt on idea? Hyvä että korvat oli parantuneet.

Kerttu oli tiistaina 1v neuvolassa ja painoa oli 10kg ja 600g pituutta 76cm. Kivasti vielä kasvaa, muttei ihan siihen tahtiin kuin vauvana. Rokotuksesta ei tullut mitään oiretta.
Korvien tilanne käytiin putkituksen jälkeen tarkistamassa ja samalla kuultiin allergiatestien tulokset, ja korvat oli puhtaat eikä mitää allergioita todettu.

Kerttu on ihan mahdoton syömään tomaattia, söis niin paljon kuin antais, mut oon miettiny et voiks siit olla jotai haittaa jos ton kokoinen syö 1-2 kokonaista tomaattia päivässä?

Päivähoitohakemus pyörii päydällä, miks sen täyttäminen ja lähettäminen on näin vaikeeta? :/
 
|O |O |O Kirjoitin pitkät pätkät tällä kehnolla läppärillä, ja se teksti hävis johonkin hevonkuuseen!! |O
Lyhennetysti: Halinallelle on lisätty Pikku-Ukko listaan.

Brianna, Venla ei suoranaisesti ole allerginen millekään, tai ainakaan vielä siis tiedetä olevan, mutta nyt etsitään sitä määrää, minkä se kestää kotim. viljoja ruokavaliossa, et saatais edes pieni määrä jokaista menemään. Ja altistetaan nyt tällä hetkellä kotona, ja samalla toimii myös siedätyksenä. Ja vilja kerrallaan, nyt kokeillaan kauraa, ja sit vehnää. Jos kestää vehnän, niin 99% varmuudella kestää myös rukiin ja ohrankin. Jos ei kestä vehnää, niin sit taas yksitellen ohra ja ruis. mutta ne on vasta sit syksyllä edessä. Ja ON hankalaa ja monismutkaista tämä :headwall:

Näkisitte Venlan pään!!! :eek: :eek: Oltiin illalla Venlan kummien pihassa ulkoilee (yhteinen projekti heidän kans meneillään ), ja hieman oli itikoita ja mäkäräisiä siellä pihalla. Otsa on ihan hakattu, ja koko naama, vaikka suojasin Venlaa niin vaatteilla, kun myrkyilläkin...
 
Unohtu kysyä, et missä teillä pienet nukkuu nykyään päiväunet? Meillä on ulos nukuttaminen yhtä huutoa ja tappelua, ja ollaan suosiolla nyt nukutettu Venla sisällä sitten, omassa sängyssä. Ulkoillaan sit muuten...
(Näin kävi myös esikoisen kans aikanaa, et kesän nukku sisällä, ja sit kun ilmat syksyä kohti viileni, niin taas nukutti ulkona paremmin. )
 
Kiitoksia Sisulle uudesta pinosta täällä taaperoiden puolella =)

Meidän "pikku" ukkeli on Onni, palstalla ja IRL ;)

Päiväunet nukutaan sisällä pinniksessä, siirryttiin sisälle kun vaunut kävi keväällä ahtaaksi :wave: ja hyvin on poitsua nukuttanut, ei ole onneksi ollut turhan kranttu.

Kävellä ei vieläkään ja sanoja ei juurikaan tule, kot kot ja kukka?? Eipä juuri muuta.
Toisen vekaran saamisesta haaveillaan ja ollaan aloitettu jo tositoimet :LOL: lakanat pöllyää ja testejä kuluu, saas nähdä kuinka käy....Ensimmäisen tekemiseen kun meni vaatimattomat kymmenen vuotta...
 
Kiitos Sisulle uudesta pinosta! :wave:

Eilen oli hipulla synttäripäivä ja tänä aamuna lähdettiin esikoisen jalkapalloturnaukseen asuntovaunuilemaan. muuten on ihan mukavaa, mutta vettä tulee ihan hurjasti. Hippu nukahti äsken sylin ja toivottavasti saadaan nukuttua sateen ropinasta huolimatta jotenkuten... :) Päiväunien nukkuminen tapahtuu meillä kotona niin, että käyn muutan minuutin ajan pötköttelemässä hipun vieressä isossa sängyssä ja siinä neiti sitten nukkuu. Hippu osaa tulla jo takaperin alas sängystä, mutta yleensä herättyään hän huhuilee minua hakemaan ja usein on kontannut sängyn reunalle vastaan.

Olen aikaisemmin vähän valitellut meidän kodin ahtautta; muutamme elokuun alussa isompaan kotiin ja olen jo aika täpinöissäni suunnittelemassa ja järjestelemässä muuttoa... Lopulta kuitenkin tulee aina kiire, vaikka miten yrittää ajoissa alkaa valmisteluja...

Eipä tällä erää muuta, yritän saada itsekin pian unen päästä kiinni täällä sademetelissä. ;)
 
sisullekiitos uudesta pinosta ja jätti suuri voimahali altistuksille ja peukut että ei ilmene oireita.

rokotuksesta meillä oli viikolla 1v nla 4päivää yli synttärin. mittaa seuraavasti 81,3cm ja painoo 13 090g eli 2kk:ssa onneksi tullut vain alle 200g. ei jaksa tota jätkänpätkää kovasti enää kannella. niin siis meillöä meni jalka ihan kovalole patille ja yöt olleet sen jälkeen rikkonaisia. toki seuraavana aamuna nenästä roikkui "ikivihreetä"kin että voihan olla myös nuhan tuomaa katkonaisuus öihin.

nyt saatiin pienemmät pojat pph:lle jossa aloittavat elokuussa kun töihin pitäis mennä. tai siis menen. enää ei voi hakee lykkäystäkään kun on alle 2kk työn alkuun. ja auton "romu" hommattu jolla sinne töihin pitäis huristella joten arki alkaa syksyllä. mmun tuurilla kuitenkin elo-syyskuussa on sika helteet. toisaalta kepeempää aloittaa työt kun ei ekaksi tartte kaikkia ulkovaatteita mukanaan roudata.

päiväunet mukutaan viel rattaissa. nukkuu kerran ja noin 12-> 14 eli ihan siihen aikaan kuin hoidossakin pitäisi. ei lähetty siirtää sisälle samaan rytinään. kun tutti on nyt ollu historiaa noin 2 viikkoa. ja väillä olisi älyttömän helppoa tyrkätä tutti suuhun ilta väsy kiukku kitinään mutta olen hokenut itselleni että hetken kun vilä jaksat kitinää ni unohtaa tutin kokonaan. toivossa on hyvä elää.

nyt pitää mennä tekee ruokaa tai kohta on huuto nälkään karmea.

tinni ja jätkänpätkä 1v 8pvä
 
Sisulle iso kiitos uudesta pinosta :flower:

täällä on alli ollut vähäsen kipeenä, kuumetta 39 ja räkää valuu.. :snotty:

päikkärit nukkuu yleensä rattaissa pihalla, sisälle JOS saa nukahtamaan, ni nukkuu max 30min.

kävele ei vieläkään itekseen, mutta ilman tukea sentään jo möllöttelee seisaallaan, eiköhän se tästä =)

sanoja sanoo: äiti, isä, pappa ja jotain muita satunnaisesti.. MITÄ? saattaa huudella joskus osuvasti :D

niin, ja täälläkin on piru vie hyttysiä ja alinallakin on muutamat! hyttysenpistot poskissa.. kivan näköstä.. :(

eipäs muuta kuin leppoisaa ja rauhallista alkavaa viikkoa!
 
Sisulle kiitokset uudesta pinosta :)

Miriyam:lle tärppionnea, eli toivottavasti nyt onnistais nopeammin! :)

Tänne ei mitään erikoisempaa.. Huomenna lähdemme juhannuksen viettoon mun kotiseuduille, matkalla käymme vielä yksityisellä rakenneultrassa, kun sattui tosi tökerö ultraaja tuolla maksuttomalla puolella.. jos saatais vähän lisäselvyyttä epäselviksi jääneisiin juttuihin.. No, jospa ei kuitenkaan ois mitään vakavampaa.
 
:wave: mä kans messissä Saran kanssa =) Tääl on huomenna synttärijuhlat vaikka viralliset 1v syndet on perjantaina mut pääse itte 25-27.6 reissuun :eek: Isäsä ottaa tytön. Eipä ois sitäkään ihmettä uskonu mutta joooo :D Eka kerta 2 yötä erossa :|
 
Kiitos täältäkin uudesta pinosta! :flower: Voipi laittaa listaan nimeksi Suloinen. (Ei siis oo kuitenkaan oikee nimi. :D )

Päiväunet on pidentynyt paaaaljon! =) Pienenä oli vartin ja puolen tunnin luokkaa, nykyisin saattaa nukkua puoltoista tuntiakin!!! Pitkät unet nukkuu sängyssä. Rattaissa nukkuu noin puol tuntia ja sitten tarvii toiset samanlaiset unet myöhemmin. Mutta jos nukkuu sisällä puoltoista tuntia niin riittää ne yhdet unet. Aivan huippua kun pystyy tekemään kaikkee päiväunien aikana!

Hyvää juhannusta kaikille! =)
 
:wave: Kisumirri76 ja Pikkuinen on kans vielä täällä! Ja onnea kaikille synttärisankareille ja sankariäideille! :flower: Ja Sisullekin kukkaset! :flower:

Pikkuisen 1v mitat oli 11,4 kg ja 76cm. Seisomista harjoittelee ja rappusia tykkää kiipeillä. Ja on ruvennu oikein kiukusta kiljumaan, jos asiat ei mene just, kun hän oli ajatellu... :D

Täällä kans nukutaan ekat päikkärit sisällä 10 ja 12 välillä joku 1,5h. Tosin unen jatkumiseks pitää käydä välillä kerran tai kaks imettämässä...ei taida olla mikään järkevin tyyli, kun pojalle ei muutenkaan kiinteä ruoka meinaa maistua, mutta kun en muuten saa nukkumaan noin hyvin... :ashamed: Iltapäivällä n. 5 aikaan pikkupäikkärit ulkona tai sitten aikaisemmin iltaunille.

Maranooka: meilläkin pikkuinen nukkuu isossa sängyssä, mutta mulla on jatkuva kauhu, että herätessään lähtee konttaamaan ja tippuu. Siks pitääkin olla tässä koko ajan vahdissa. Mitkään tyynyt sängynreunalla ei tätä kaveria paljon hidasta. Poju ei todellakaan tajua, että reunan yli ei saa jatkaa konttaamista, vaikka olenkin yrittänyt opettaa. Onko teillä ihan normaali korkea sänky ja miten olet opettanut sängystä laskeutumista?

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kisumirri76:
Onko teillä ihan normaali korkea sänky ja miten olet opettanut sängystä laskeutumista?

Hyvää juhannusta kaikille!
:saint: Minäpä tässä päivityksen ohessa vastaan, vaikka ei kysymys ollukaan suoraan mulle tarkoitettu.
Meillä oli aiemmin jenkkisänky, korkea kun mikä-versio siis. Esikoinen oli 7 kk ikäinen, kun tuli pää edellä sieltä lattiaan, ja sai aivotärähdyksen :( Sen jälkeen heti alettiin opettaa sitä laskeutumaan pylly ja jalat edellä sängyltä. Ihan siis otin sitä jaloista kiinni, ja siirsin jalkoja "kontatessa" ja sit vaan pylly edellä luiskahdus alas.
Samaa on nyt opeteltu Venlan kans (nyt normaalikorkunen sänky ), ja tänä aamuna kävi kuikkaamaassa laidan yli, että tuonne pitäis päästä. Sit konttasi vähän reunalta pois päin, käänty ympäri, ja lähti peruuttamaan. Mut sit kun olis pitäny jalat laskea lattiaa kohti, niin sit meni pupu pöksyyn, ja alko kiljumaan apua :D

Jees, mä lähden siivoomaan terassia, et sinne sopii tänään grillaamaan.
Hauskaa ja rauhallista juhannusta kaikille!! :flower: =)
 
Kivaa että SISU päivität ja mä yritän muistaa/jaksaa TMS.kertoo kuulumiset ,meillähän on Pikkumies sen 1v1kk :heart: ja meillä menty Riisi/Kauramaidolla kk.ja tuntuu sopivan hyvin,tää vuosi on mennyt tän maito,astma,allergia lääkärikäyntien TMS.parissa ja tuntuu koputtaa puuta ehkä tulevan parempi ja terveenä olo kausi.http://www.aijaa.com/v.php?i=6365669.jpg Näkyykö en oo hyvä näissä ...Terkkuin:Äitiys ja Onni ja Pikku mies Eltsu B)
 
Heipsis! Ehkäpä jotkut vielä muistaa minut ja meidän Iidan. En ole kylläkään aikoihin kirjoitellut enkä lukenut tätä pinoa...

Iidalle syntyi pikkusisko 1.6, jolla todettiin vakava sydänvika 3 vrk iässä (diagnoosi TAPVD). Tyttö leikattiin n. viikon iässä ja tällä hetkellä toipuu meidän lähisairaalassa.Kaikki on ollut ihan kamalaa hässäkkää, epätietoisuutta ja pelkoa,mutta näköjään kaiken kestää kun on pakko. No, meiän vauvalla on kuitenkin (näillä näkymin) vielä kaksi sydänleikkausta tulossa, koska tuon ekan vian jälkeen todettiin vielä pari lisää (ASD, Coa). Nämä uudet viat on helpompi korjata, koska leikkausta ei tarvii tehdä avosydänleikkauksena elikkä hengityskonetta ei tarvita. Tiistaina on kontrolli Helsingin lastenklinikalla, jossa katsotaan tilanne ja jatkot...

Meiän vauveli ei ole kerennyt olemaan kotona kuin yhden yön ja ikää tulee kuitenkin tiistaina 4 viikkoa. Onneksi sairaaloissa on hyvät hoidot ja uskomattomat lääkärit. Elämä on ollut aikamoista vuoristorataa, enkä ikinä olis osannut kuvitella että tästä kesästä tulisi näin vaikea. Kun Iidan kanssa on aina ollut niin helppoa ja mukavaa :)

Iida on aivan hurmaava 1-vuotias (synttärit 13.6) pikkuneiti, joka oppi synttäreiden kunniaksi kävelemään :heart: Hän ei vielä kovin montaa sanaa osaa sanoa, mutta mm. "ka" tarkoittaa katso ja "ma" maito. Lisäks Iida osaa matkia esim. mopon, koiran ja linnun ääniä :) Ja se on jännää huomata, miten äkkiä lapsi tajuaa asioita ja ymmärtää puhetta. Iida onkin tässä kaikessa kamaluudessa pitänyt meikäläisen järjissään.

Kirjoittelen joskus enemmän, kun saadaan asioita selviksi. Kai tässä pitää osallistua johonkin toiseen pinoonkin, missä käsitellään sairaiden lasten juttuja... Mutta hei äidit, olkaa onnellisia jos teillä on terveet lapset! Mikään ei ole kamalampaa kuin koko ajan huoli pienen lapsen selviytymisestä :'(
 
Iituskalle kovasti onnea pikkuisesta! :flower: Ja jaksamista paljon. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossa. Kannattaa varmaan etsiä vertaistukea, helppo jutella ihmisten kanssa jotka tajuaa jotain. :) Onneksi pieni isosisko on kuitenkin tuomassa valoa arkeen. Uudelle vauvalle tervetulotoivotus ja pidetään peukkuja, että kaikki menee parhaimmalla mahdollisella tavalla. :hug:

s-anttu ja suloinen :heart:
 
Iituska ja Iida lisätty pinon nimilistaan. Ja onnea perheenlisäyksestä!

:( Mulla pääsi itku, kun Iituska luin tuon sun kirjoituksen, kädet tärisee (vähän herkkä mieliala tällä hetkellä muutenkin ). Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki kääntyy parhain päin, ja pieni jaksaa pysytellä elämän syrjässä kiinni. Ihmellisen sitkeitä pienet kyllä on! Paljon voimia koko perheelle, ja sinulle :hug: .
Onnea Iidalle uudesta taidosta, pikkusiskosta, sekä synttäreistä! :heart: :flower:
 
Iituskalle suuret voimahalit :hug: ja samaan syssyyn kuitenkin myös onnittelut pikkuneidistä :) :flower:

Mulla kans pääsi itku kun luin tekstiäsi. Tuo kosketti mua nyt erityisesti senkin vuoksi, että itselläni/meilläkin on nyt myös pelko päällä että masussa olevalla ei olekaan kaikki ok. Rakenneultrassa käytiin mut joudutaan vielä kontrolliultraan ens viikolla kun kaikki ei varmuudella olekaan ok. Kävimme siis yksityisellä ultrassa, jossa aiemmassa ultrassa epäselväksi jääneet jutut katsottiin läpi. Yks mitta aivoissa oli sallittujen arvojen ylärajoilla, mikä sinänsä voi olla ihan normaaliakin mut voi olla myös merkki jostain vakavammastakin :( Että tällaista tänne..
 
Voi Pirtsi, mä niin tiedän ton tunteen kun on järkyttävä pelko pienen ihmisen puolesta!!!Toivon sulle ja teidän perheelle kauheesti jaksamista :heart: Jaksaminen tosiaan on koetuksella, kun pitäisi vielä pysyä ton 1-vuotiaan pikku-riiviön perässä. Mua jotenkin ahdisti toi "sydänlasten palsta", kun ne asiat on nyt itellä niin pinnalla. Toivottavasti teitä ei häiritse jos täällä ajoittain kerron tuntemuksistani..

Meillä oli tänään kontrollikäynti hesassa; siellä selvisi, että vauva pitää varmasti vielä leikata kahden sydänvian takia. Nyt tarkkailua jatketaan tossa kotisairaalassa. Eli tiedossa on useamman viikon sairaalajakso vaikka kaikki menisi hyvinkin. Leikkausta odotellaan niin kauan kun vauvan vointi ja verenpaineet on ok, jotta hän toipuu edellisestä leikkauksesta ja vahvistuu muutenkin. Tää on niin tuskallista ja itku meinaa päästä jo siitäkin, että nään tyhjän pinnasängyn Iidan sängyn vieressä :'( Tänään romahdin ihan täysin siellä hesassa...onneks mies oli järkevä ja hoiti vauvaa koko ajan. Mä kun en pystynyt edes sylissä pitää kun kädet vapisi ja se menettämisen pelko on niin kamala!! Olen silti päivittäin käynyt vauvaa hoitamassa sairaaloissa, mutta se että uskaltaisi kiintyä häneen, on välillä tosi rankkaa :ashamed:

Välillä ajattelen, että maailman paskin kesä ja kaikki menee vituiks, mutta sitten mieleen tulee kuitenkin ajatus, että mulla sentään on kaksi ihanaa tyttöä :heart: Kun kaikilla asiat ei kuitenkaan ole niinkään hyvin. Mutta taas pitää korostaa, että nauttikaa pienokaisistanne, vaikka välillä tuntuu että hermot menis!

Muuten Pirtsi, millon masuvauvan tilanne selkiää lisää?
 

Yhteistyössä