Kesäkuiset 2020 <3

@Effis Kanahamppari on aika hyvää myös :ROFLMAO: Omenaa ja ananasta mussutan myös! Enhän mä näitä välipaloja edes kaikkia luetellut :ROFLMAO:

Onpas jännää, mitä meille selviää :LOL:
No niin, nyt mun rupes tekee mieli BK:n long chicken hampparia.
Enkä pääse mitenkään hakemaan.
Täytyy tyytyä lihakeittoon.

Mä muuten kuulin kuopuksesta sykkeet kotidopplerilla jo rv 8+2. Uskaltaisikohan ensi viikolla kaivaa dopplerin esille? Ma tulee se rv 8+2.

Mähän en muuten vieläkään ole soittanut neuvolaan.
Kai sitä ensi viikolla pitää soittaa.
Mitenhän minä perustelisin sen, että en halua sille yhdelle terveydenhoitajalle millä lasten kanssa on käyty ja viime raskaissakin kävin.

Olen ihan veto pois ollut. Tämä nälkä on jatkuvaa. Myös etominen ja huimaaminen.
Nyt on lisäksi tullut ummetus ja hillitön turvotus, ainakin iltaisin.

Mä pelkään kuitenkin kovin, että ei saada vauvaa syliin asti.
 
Nälkäkeskusteluun; öööö....ei ole nälkä. Tajusin just, et oon syönyt 8h sitten töissä. Nyt vähän jo nälättää, mutta ei huonoa oloa. Kahvia join välissä.
Ei yökkimistä moneen päivään. Ei niin mitään. Että ei tässä muuta ajatusta ole, kuin ettei tässä olla oikeasti raskaana. Mikään ei ole muuttunut kropassa. :cry:
Tissejä saattoi aristaa, mut sekin tais olla uusista liiveistä johtuvaa.
Tää ei voi enää olla normaalia!
 
Olin tänään 7+0 varhaisultrassa ja todettiin tuulimuna. Vesipussi oli, mutta aivan tyhjä. Vaikeinta tässä nyt on ehkä se, että tämä ei ole nyt ohi, vaan pitää odottaa tyhjennystä. Jos ei mene parin viikon päästä luonnollisesti, niin sitten lääkkeet. Toivottavasti muiden raskaudet jatkuvat toivotusti!
 
Olin tänään 7+0 varhaisultrassa ja todettiin tuulimuna. Vesipussi oli, mutta aivan tyhjä. Vaikeinta tässä nyt on ehkä se, että tämä ei ole nyt ohi, vaan pitää odottaa tyhjennystä. Jos ei mene parin viikon päästä luonnollisesti, niin sitten lääkkeet. Toivottavasti muiden raskaudet jatkuvat toivotusti!
Mulla ei ollut oikein muita oireita, kun vatsakipuja, välillä tosi koviakin.
 
Voi @lilja1234, oon niin pahoillani. Se on ihan hirveä tunne, että monta viikkoa vaalii ajatusta raskaudesta ja sit käykin huonosti. Se on hirveän laiha lohtu, mutta toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin. Mulla toimi kesän kkm:ssä cytotekit hyvin, enkä joutunut kärsimään kovista kivuista. Toivottavasti sulla käy myös hyvin. Ja toivottavasti palaat pian uuteen odottavien ketjuun :love:
 
@Lennis kuinka pitkällä olitkaan nyt? Mulla ei esikoisesta ollut mitään oireita ennen rv 8. Tässäkin raskaudessa mulla on ollut välillä oireettomia päiviä. Nää tuntuu olevan ihan planeettojen asennoista kiinni että miltä milloinkin tuntuu. Älä hätäänny :love:
 
@Lennis kuinka pitkällä olitkaan nyt? Mulla ei esikoisesta ollut mitään oireita ennen rv 8. Tässäkin raskaudessa mulla on ollut välillä oireettomia päiviä. Nää tuntuu olevan ihan planeettojen asennoista kiinni että miltä milloinkin tuntuu. Älä hätäänny :love:
Tänään on 6+1. Jos esikoisen raskaus olisi ollut oireettomampi, en olisi niin huolissaan, mutta siinä oksensin jo 4+ viikoilta lähtien 20x päivässä ekat 3kk ja säännöllisesti raskauden loppuun saakka.
 
@lilja1234 olen pahoillani :cry: tsemppiä ja voimia, toivottavasti tyhjennys sujuisi luonnollisesti ja nopeasti - pääsisit elämässä katsomaan eteenpäin.
Muistan itse vuonna 2016 kun todetii kkm 11+4, että sen surun ja pettymyksen lisäksi se tuntui sitten helpottavalta kun kohtu tyhjentyi, se tarkoitti että pääsee katsomaan eteenpäin ja toivomaan uutta raskautta. Voimia päiviisi <3
 
Olin tänään 7+0 varhaisultrassa ja todettiin tuulimuna. Vesipussi oli, mutta aivan tyhjä. Vaikeinta tässä nyt on ehkä se, että tämä ei ole nyt ohi, vaan pitää odottaa tyhjennystä. Jos ei mene parin viikon päästä luonnollisesti, niin sitten lääkkeet. Toivottavasti muiden raskaudet jatkuvat toivotusti!
Voimia!
Tuo odottelu on tuon ikävän uutisen päälle varmasti kurjaa.
 
Tänään on 6+1. Jos esikoisen raskaus olisi ollut oireettomampi, en olisi niin huolissaan, mutta siinä oksensin jo 4+ viikoilta lähtien 20x päivässä ekat 3kk ja säännöllisesti raskauden loppuun saakka.
Jospa sulle on nyt sattunut helppo ja oireeton raskaus edellisen oksurumban jälkeen, se kuulostaisi musta reilulta. Tosin ymmärrän hyvin sun huolen ja itsekin just eilen murehdin omaa hyvää oloani:whistle:
 
Ensikertalainen, nyt rv 5+0 lask.aika 26.6. Eka neuvola 13.11.
Sain haalean plussan 1.10. Tein testin koska oli närästäny jo useemman viikon ja rinnat oli hellänä plus se pissan ja nälän määrä Testasin parin päivän päästä negan ja siitä viikon ajan kaks negaa lisää. Olin jo heittäny toivon, et on joku valeraskaus, kun sitten oireet vaan jatku ja lisäänty, niin 17.10. tein toisen plussan. Soittelin sitten neuvolaan varmistusta verikokeella, arvo oli alhainen joten sain mennä uudelleen, sit tänääna olikin jo ihan oletetulla tasolla, mut ois viel tarjonnu varmistusta mut otin sit neuvola-ajan parin viikon päähän.
 
Kiitos kaikille! Onneksi menimme varhaisultraan, että sai tiedon tässä vaiheessa. Tosin nyt mietin, että miksi en mennyt jo viikko sitten. On mielestäni myös väärin, että varhaisultraan meno on usein rahasta kiinni. Mielestäni kaikilla pitäisi olla oikeus siihen. Täältä päin ei edes löydy niitä alle 100€ maksavia ultrapaikkoja. Parempaa onnea teille tänne!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauhtimamma
Huomenta!

Täältä tulis vielä varovaisesti yksi kesäkuisen odottaja mukaan. Meillä on viisi lasta entuudestaan.takana nyt yksi tuulimuna, joka päättyi kaavintaan ja yksi keskenmeno rv 12, joka tosin oli mennyt jo aiemmin kesken, mutta huomattiin vasta tuolloin. Jäätävä pelko on nyt päällimmäinen olotila.

Haluan kyllä tsempata teitä joilla ei oireita ole, että mullakin ne on parina kertana alkanut vasta sielä rv 7-8. Ja jokainen raskaus ollut ihan erilainen.

Niin kovasti toivon, että tämä pieni pysyisi kyydissä sinne kesäkuulle asti ♡

Ihania hetkiä teidän lauantaihin!
 
@lilja1234 oon ihan samaa mieltä. Mä pelkäsin alussa myös tuulimunaa, koska ne on kovin yleisiä. Aikoinaan mun omalla äidilläni oli meidän kahden sisaruksen välissä tuulimunaraskaus, joka selvisi hänelle vasta raskausviikolla 12+ ekassa ultrassa.

Eli tosiaan, onni onnettomuudessa, että saitte tietää jo nyt ❤
 
Täällä pääsee varhaisultraan kunnalliselle puolelle, ilman erityisempää syytäkään.. Olin ihan yllättynyt, kun juttelin neuvolan hoitajan kanssa ja hän sanoi, että aikojakin on hyvin vapaana. Sen sijaan neuvola aika meni kuukauden päähän, silloin on rv9+2, mutta sanoin myös itsekin että käyn neuvolassa mieluummin harvemmin kuin tiuhaan. Ei enää neljännen kanssa jaksa rampata jatkuvasti :geek: Tarpeen mukaan tottakai. Vu halusin oikeastaan vain siitä syystä, että saa varmistuksen että on ihan etenevä, normaali raskaus kyseessä.
 
Tänään on 5+1 tai ehkä 5+0, ja sain digiin 2-3 vko. Eli hormoonitaso on ainakin kasvanut, mutta vielä haluan viikon päästä testata ja nähdä sen 3+. Ultra on 11.11., eikä millään malttaisi odottaa siihen.
 
Täällä pääsee varhaisultraan kunnalliselle puolelle, ilman erityisempää syytäkään.. Olin ihan yllättynyt, kun juttelin neuvolan hoitajan kanssa ja hän sanoi, että aikojakin on hyvin vapaana. Sen sijaan neuvola aika meni kuukauden päähän, silloin on rv9+2, mutta sanoin myös itsekin että käyn neuvolassa mieluummin harvemmin kuin tiuhaan. Ei enää neljännen kanssa jaksa rampata jatkuvasti :geek: Tarpeen mukaan tottakai. Vu halusin oikeastaan vain siitä syystä, että saa varmistuksen että on ihan etenevä, normaali raskaus kyseessä.
Tosi hienoa, että siellä pääsee! Tossa asiassa odottajat on kyllä Suomessa eriarvoisessa asemassa, kun meillä päin (ja varmaan suurimmaksi osaksi muuallakin) ei tosiaan tuohon ole julkisella mahdollisuuksia. (n) varmasti moni tarvii varmistuksen raskaudelle en jo ennen nyt-ultraa.. Ja sitten toisaalta osa ei osaa ajatellakaan tarvivansa :D mutta kaikilla tosiaan ei ole sitä 100-200 euroa joka hetki nykäistä tällaiseen toimitukseen :unsure:

@Mohan kiva kun siellä tasot nousee! Pian alkaa varmaan ilmaantua oireitakin sitten jo :)

Mä en nyt muuta teekkään kuin notkun tällä palstalla, kun elän vaan vessan ja sängyn välissä olojeni kanssa. :sick: ahdistaa kun esikko ikävöi äitiä, mutta äiti ei pysty nyt mihinkään :cry: oikeen itkun kanssa koitin halia minun pientä isoa aamulla.

Voitteko ihanat kertoa miten teillä on aiemmissa raskauksissa loppunut huonovointiauus ja oksentelu? Mulle tää on tosiaan uutta, kun esikoisesta en todellakaan voinut näin pahoin. Etlvaa oloa oli rv 7-9 ja siihen loppui sekin.
 
@lilja1234
Voi eiiii, aamuitkut tirautin kun viestisi luin, olen niin pahoillani puolestasi, vaikka minulla on jo pikkumöykky nähty muttei vielä sydämenääniä niin pelko jatkuu yhä..

@Lennis
Täälläkin käytännössä täysin oireeton raskaus, ehkä kerran viikossa aamulla yksi sekunnin kestävä hetki kun voin kuvitella että hetken etoo ja kerran viikossa ehkä nännit herkät mutta niin ne on aina kun minulla on luonnostaan aika runsas varustus..
Muuten ei mitään, ei yhtikäs mitään oireita! Ultrassa nähty möykky eli kai siellä jotain on mutta se että onko se elossa ei tiedä koska viimeksi ei vielä sydänääniä nähty, ensi torstaina uudelleen, pelottaa ettei näy vieläkään... teen 2x viikossa testin ja plussaa näyttää vahvasti edelleen eli ainakaan ei ole hormonit laskenut... olen nyt siis viikolla jotain 6+
 

Yhteistyössä