Kesäkuiset 2021

Täällä vaihtuu huomenna viikot. Mennään jo viikolle 9. (8+0) ja on myös eka neuvola. Vähän jännittää et mitähän kaikkea siellä käydään läpi. :) Täällä pahoinvointi jatkuu. Enemmän tosin oksennuspainotteisena kuin jatkuvana etovana olona. Lääkärin määräämä Primperan auttaa aina hetkeksi :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Kaikki sympatia pahoinvoinnista kärsiville, tsemppiä. <3

Itsellä onneksi vain ajoittaista huonoa oloa, joka tulee lähinnä kahvin hajusta. :sick:Haistan kahvin vaikka kilometrin päähän ja menee hermo mieheen, joka keittää sitä pitkin päivää...... Mutta en valita jos näin vähällä selviän. Esikoisestakaan ei tämän pahemmaksi pahoinvointi mennyt, joten toivottavasti nyt menee samalla kaavalla.

Mullakin ollut välillä tuota sydämen tykytystä ja hengästyn tosi nopeesti nykyään.

Pehmis 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Täällä ikävimmät oireet eli pahoinvointi ja unettomuus alkaneet hellittää :) tai ei mun oo oksentaa tarvinu missään vaiheessa, mut vahvaa etovaa oloa ja yökkäilyä ollut. Nyt saattaa välillä yökkäyttää, kun maha on liian tyhjä tai täysi :D Ihon kunto alkaa myös viimein paranemaan ja sitä oon oottanu pillerien lopetuksesta asti :LOL:
Lähinnä oireina täl hetkel alavatsatuntemukset, vetämättömyys ja ne satunnaiset yökkäilyt :)

Tänään rv9+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Mä tosiaan voin kokoajan niin pahoin että kaikki energia menee tähän, aamulla kun herää ni ajattelen taas kuinka pitää yks oksettava päivä taas kestää et voi voida pahoin yön ja taas seuraavan päivän. Tää on vaikuttanu mun mielialaan niin paljon etten enää iloitse koko raskaudesta, toivon vaan etä tää kamaluus loppus mahollisimman nopeesti, päivät matelee..huomenna ultra ja pyydän lisää saikkua, en mitenkä jaksa töihi palata vielä :(
 
Mä tosiaan voin kokoajan niin pahoin että kaikki energia menee tähän, aamulla kun herää ni ajattelen taas kuinka pitää yks oksettava päivä taas kestää et voi voida pahoin yön ja taas seuraavan päivän. Tää on vaikuttanu mun mielialaan niin paljon etten enää iloitse koko raskaudesta, toivon vaan etä tää kamaluus loppus mahollisimman nopeesti, päivät matelee..huomenna ultra ja pyydän lisää saikkua, en mitenkä jaksa töihi palata vielä
Voi ei:(
Millä viikolla oot? Ootko ajatellut pyytää sitä pahoinvointi lääkettä?
Se kuulemma auttaa jonkuverran.
 
Alinna86 mulla on se pahoinvointilääke jo käytössä ollu viikon, siitä huolimatta olot on pahat. Tänään viikkoja 7+0 vasta, yleensä paha olo helpottunut rv12 vaikka, joten tuntuu et sinne on loputon matka kun joka päivä on ihan järkky olo :( .

Elllalla mä viihdyn töissä ja haluisin sinne jo takas, mut ajatuskin saa yrjöttää enempi kun olen töissä yläasteella ja se on täynnä mopon käryä, hajuveden ja dödön tuoksuja, hikisiä varpaita :D hyiiii joten saikutan vaikka kuukauden jotta olen työkykyinen. En jaksa opettaa oppilaita muuten ja ruoka välit sielä venyy pitkiksi. Aamulla saatat syödä 7 aikaa ja sit vasta 12 aikaa. Liian pitkä väli :(
 
Olen pitänyt hiljaiseloa koska ollut niin huono olo ja olen ollut todella väsynyt. Huomenna ensimmäinen neuvola. Varmaan tänne tullut paljon plussia, yritän tänään lukea ketjua paremmin.
onko kellään täällä kokemusta pahoinvointirannekkeista? Oon niitä nyt harkinnut.

Mukavaa viikkoa kaikille

t. Sarianne ja papu rv 8+5
 
Olen pitänyt hiljaiseloa koska ollut niin huono olo ja olen ollut todella väsynyt. Huomenna ensimmäinen neuvola. Varmaan tänne tullut paljon plussia, yritän tänään lukea ketjua paremmin.
onko kellään täällä kokemusta pahoinvointirannekkeista? Oon niitä nyt harkinnut.

Mukavaa viikkoa kaikille

t. Sarianne ja papu rv 8+5
Mä käytin vuosi sitten keskenmenneesä raskaudessa kun pahoinvointi oli niin vallitsevaa, kyl niistä joskus hyötyä oli :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sariaana82
Ks_
Kesäkuiset ❤

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. / vu 26.10.
18.6. / Pehmis26 / 30 / 2. / vu 5.11.
20.6. / noorakarol / 28 / 1. / vu 28.10.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2. / vu 30.10.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
24.6 / Ellla / 20 / 1. / Vu 27.10
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.) / vu 2.11
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
30.6. / Alinna86 / 34 / 3. (Miehen 1.) / vu 16.11.
30.6 / Ks_ / 37 / 1. /vu 12.11

Taitaa olla @Sariaana82 edellinen, joka on tähän listaukseen lisännyt itsensä?

Tein pari viikkoa sitten positiivisen raskaustestin ja sen jälkeen olen seurannut varsinkin tätä ja heinäkuisten 2021 keskusteluja. Oletteko mukana myös muissa (Vauva.fi, Vau.fi, onko muita?) odottajien keskusteluissa? Noita olen seurannut ja täällä KaksPlussalla tuntuu olevan paras meno. Vai liekö osa siirtynyt suljettuihin kanaviin tai Facebook-ryhmiin?

Jännää on oireiden ja olojen kanssa. Toivon, että kaikki menis hyvin, mut samalla pelkään keskenmenoa. Ja vaikka järjellä tietää, että nyt ei voi tehdä muuta kuin odottaa, niin silti on vaikea malttaa. Oon nukkunut viime viikot tosi huonosti, herään aamuyöstä enkä vaan saa unta. Pahaa oloa on ollut vaihdellen ja viime viikolla jo säikähdin, kun paha olo katos pariksi päiväksi. Mulla on 12.11 varhaisultra, jossa toivottavasti näkyy syke ja oikein kehittynyt alkio.
 
Mä voisin itsekin nyt siirtyä tänne kesäkuisiin tuolta vauvahaaveilijoiden ryhmästä. Täällä menossa nyt viikkoja 6+3. Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta kuukautiskipujen tyylistä kipuilua kylläkin ja yksi päivä tuli lisäksi pientä vuotoa. Sen jälkeen ollutkin ihan hermona, että alkaako taas vuotamaan :oops:Onneksi ensi viikolla ensimmäinen neuvola sekä ultra. Pitää yrittää nyt ottaa rennosti.

En ole vielä ehtinyt koko palstaa lukemaan, mutta monella ilmeisesti ollut pahoinvointia. Välillä jo miettii että onkohan siellä vatsassa mitään, kun ei ole tosiaan oikein mitään oireita ollut paitsi menkkakkipuja :D
 
Mä voisin itsekin nyt siirtyä tänne kesäkuisiin tuolta vauvahaaveilijoiden ryhmästä. Täällä menossa nyt viikkoja 6+3. Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta kuukautiskipujen tyylistä kipuilua kylläkin ja yksi päivä tuli lisäksi pientä vuotoa. Sen jälkeen ollutkin ihan hermona, että alkaako taas vuotamaan Onneksi ensi viikolla ensimmäinen neuvola sekä ultra. Pitää yrittää nyt ottaa rennosti.

En ole vielä ehtinyt koko palstaa lukemaan, mutta monella ilmeisesti ollut pahoinvointia. Välillä jo miettii että onkohan siellä vatsassa mitään, kun ei ole tosiaan oikein mitään oireita ollut paitsi menkkakkipuja
Toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa niinkuin useimmin onkin (y)
Mäkin toisinaan unohdan että oon raskaana ja on edelleen epätodellinen olo kun ei oo pää pöntössä tai paha olo:D
Toivon vaan että ultrassa kaikki olisi mallillaan, vielä 13 päivää ootettavana.
Huomenna kyllä saan taas tietoon verikokeiden tulokset, jännittää sekin.
Ei taida nää pelot eikä huolet poistuu kyllä koskaan, täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti :giggle:
Alinna ja toivo 5+5
 
vierailija
Mä voisin itsekin nyt siirtyä tänne kesäkuisiin tuolta vauvahaaveilijoiden ryhmästä. Täällä menossa nyt viikkoja 6+3. Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta kuukautiskipujen tyylistä kipuilua kylläkin ja yksi päivä tuli lisäksi pientä vuotoa. Sen jälkeen ollutkin ihan hermona, että alkaako taas vuotamaan Onneksi ensi viikolla ensimmäinen neuvola sekä ultra. Pitää yrittää nyt ottaa rennosti.

En ole vielä ehtinyt koko palstaa lukemaan, mutta monella ilmeisesti ollut pahoinvointia. Välillä jo miettii että onkohan siellä vatsassa mitään, kun ei ole tosiaan oikein mitään oireita ollut paitsi menkkakkipuja
Kiva, että joukkoon tulee joku toinenkin vähäoireinen! Olen ihan samoilla päivillä menossa sun kanssa ja mitään tavallisesta poikkeavia oireita ei tähän asti ole juuri ollut. Menkkamaisia kipuja mulla oli jonkunverran silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta sen jälkeen niitäkään ei ole näkynyt. Väsynyt olen kyllä ollut, mutta on vaikea sanoa, onko väsymys mistä johtuvaa. Tämä pimeys ja kurjat kelit vaikuttaisivat väsyttävästi varmaan muutenkin :) Tunnistan hyvin tuon tunteesi, että onkohan siellä mahassa mitään... Kovasti toivon, että kaikki olisi hyvin. Ensi viikon jälkeen täälläkin ollaan viisaampia!
 
  • Tykkää
Reactions: Jjenn ja Alinna86
Kiva, että joukkoon tulee joku toinenkin vähäoireinen! Olen ihan samoilla päivillä menossa sun kanssa ja mitään tavallisesta poikkeavia oireita ei tähän asti ole juuri ollut. Menkkamaisia kipuja mulla oli jonkunverran silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta sen jälkeen niitäkään ei ole näkynyt. Väsynyt olen kyllä ollut, mutta on vaikea sanoa, onko väsymys mistä johtuvaa. Tämä pimeys ja kurjat kelit vaikuttaisivat väsyttävästi varmaan muutenkin Tunnistan hyvin tuon tunteesi, että onkohan siellä mahassa mitään... Kovasti toivon, että kaikki olisi hyvin. Ensi viikon jälkeen täälläkin ollaan viisaampia!
Ohops, laitoin tämän vahingossa tulemaan vieraana, Luumumuumi siis viestin takana :D

Mitä verikokeita sulta @Alinna86 on otettu? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Mulla seurataan hcg:n nousua johtuen aiemmista keskenmenoista.
Aivan joo. Mietinkin, että varmaan tässä vaiheessa muita verikokeita ei ole ollut syytä ottaa. Minulle neuvola puheli, että viikolla 10 olisi ekat verikokeet, jos ei ole mitään syytä erikoisseurannalle. Heinäkuisista kävinkin vilkaisemassa, että sun hcg noussut kuten pitääkin, hienoa! :X3:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Onko täällä dopplereista kokemusta. Mulla on oma doppleri ja oon sitä muutaman kerran käyttänyt ihan lähinnä et haluan opetella tunnistaa sen oman sykkeen sieltä ja oppia käyttämään laitetta. Mulla nyt ainakin on niin aikaista ettei yhtään edes huoleta ettei kuulu. Eikä tuosta laitteesta tuu muutenkaan huolestunut fiilis. Lähinnä ajattelen kun en oo ennen tuollaista käyttänyt et vähän myöhemminkään jos ei kuuluisi niin vika olisi käyttäjässä. Mut niin pohdin vain sitä, että oon aika hyvin oppinut oman sykkeen tunnistaa sieltä ja se kuuluu kahdesta eri kohtaa. Kolmannesta kohtaa vatsaa tuo doppleri löytää n. 150 lyövän sykkeen hetkittäin, ja mietin onkohan se meidän pieni. Siinä kohdassa en nimittäin kuule itse kohinan seasta sykettä mut "syke" löytyy kuitenkin siitä samasta kohtaa yleensä. Voisikohan siis Doppler löytää sen vaikkei sitä vielä selkeästi kohinan seasta erotakkaan? Selvästi on ainakin mun omaan sykkeeseen nähden koholla. Mulla siis vasta 8+1 et tiedän et todella aikaista edes "leikkiä" tuolla laitteella :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
@Tiukuna Ooh, jännittävää! Oon kuullut, että jotkut saattavat spotata sykkeen todella aikaisin, jopa noilla viikoilla, joten kai se ihan mahdollista on. Ehkä jos jokusen päivän tai viikon odottaa, niin saattaisi kuulua syke? Olispa hienoa kuulla jo noin aikaisin.❤

@Jjenn Toivottavasti täysin vaaratonta tuo vuoto. :) Mä olen sua tasan viikon takamatkalla ja vielä vähäoireinen, mutta ikävästi tullut pieniä määriä vaaleanpunaista vuotoa useampana päivänä. Huolestuttaa hurjasti ja ravaan vessassa tarkistamassa, että ei kai ole hanat avautuneet. Toisaalta aika moni nainen tuntuu vuotavan alkuraskauden aikana ilman että olisi syytä huoleen. Kunpa sen vain tietäisi etukäteen! Tsemppiä, onneksi sullakin ultra ensi viikolla. :)
 
Mulla hcg nousi kuten pitää (kontrolloitiin verikokeella 2x) ja silti oli tuulimuna. Putosin itse kesäkuisista pois siis viime viikolla... Ensimmäisessä ultrassa sen sitten näkee varmasti.
Pahoittelut.
Mulla tätä seurataan etten olisi ns. Turhaan raskaana niinkuin viimeksi olin 4viikkoa kuolleen sikiön kanssa ja henki meinasi lopulta lähtä kun ehti tulla tulehdusta jne. Hcg oli silloin tippunut mutta sitä seurattiin vasta niin myöhään.
Jollain tapaa rauhoittaa myös kuulla että arvot nousee odotetulla tavalla (jotkut tilastothan niillä on mihin verrataan)ja jaksan olla paremmin panikoimatta ultraa, mutta tottahan se on että ultrassa vasta selviää....
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Kasikuus vierailee
Toukokuisista tulen välillä huutelee, enkä jaksa kirjautua ;)

@Tiukuna Hyvinkin voi olla pienen syke, joka siellä vilahtaa ❤ Itse sain sykkeet kuuluviin 8+5 ekan kerran ja mulla sellanen karvalakki malli, missä ei näy lukemia :D

Vuodoista: Itse vuosin verta 6+3-6+5 päivät ja ultrassa selvisi, että keltarauhanen siellä puhkesi. Nyt olen vuotanut 2pvä ruskeaa, hyytymiä ja tänään kirkasta verta, joten lääkäriin menin näytille ja siellä painellessa vatsaa päältäpäin, kipu oli jotain ihan jöätävää. Uskon, että keltarauhanen siellä edelleen kettuilee ja vuotaa, mutta silti huomen aamuna jälleen ultraan tarkistaa tilanne, kun sinne lähetteen laitto. Sykkeet löytyy, joten uskoisin kaiken olevan edelleen hyvin ❤

Hcg: Mulla se mitattiin vain kerran tässä raskaudessa 6+5 ja se oli 81000. Lääkärien ja taulukoiden mukaan n. 30000 enemmän, kuin noilla viikoilla pitäisi. Tokihan heti google laulo ja löytykö jotain hyvää? No ei, ei ainakaan jäänyt mitään hyvää mieleen, mut yritän silti uskoa, että siellä on nyt vaan supervauva tulossa :D Nt-ultra pe 13.pvä ja toivon, että toi epäonnen päivä ei olisi meillä epäonninen ja kaikki olisi hyvin :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja tsemppiä ultriin ❤

Kasikuus ja Papu 10+6
 
Toukokuisista tulen välillä huutelee, enkä jaksa kirjautua

@Tiukuna Hyvinkin voi olla pienen syke, joka siellä vilahtaa Itse sain sykkeet kuuluviin 8+5 ekan kerran ja mulla sellanen karvalakki malli, missä ei näy lukemia

Vuodoista: Itse vuosin verta 6+3-6+5 päivät ja ultrassa selvisi, että keltarauhanen siellä puhkesi. Nyt olen vuotanut 2pvä ruskeaa, hyytymiä ja tänään kirkasta verta, joten lääkäriin menin näytille ja siellä painellessa vatsaa päältäpäin, kipu oli jotain ihan jöätävää. Uskon, että keltarauhanen siellä edelleen kettuilee ja vuotaa, mutta silti huomen aamuna jälleen ultraan tarkistaa tilanne, kun sinne lähetteen laitto. Sykkeet löytyy, joten uskoisin kaiken olevan edelleen hyvin

Hcg: Mulla se mitattiin vain kerran tässä raskaudessa 6+5 ja se oli 81000. Lääkärien ja taulukoiden mukaan n. 30000 enemmän, kuin noilla viikoilla pitäisi. Tokihan heti google laulo ja löytykö jotain hyvää? No ei, ei ainakaan jäänyt mitään hyvää mieleen, mut yritän silti uskoa, että siellä on nyt vaan supervauva tulossa Nt-ultra pe 13.pvä ja toivon, että toi epäonnen päivä ei olisi meillä epäonninen ja kaikki olisi hyvin

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja tsemppiä ultriin

Kasikuus ja Papu 10+6
Ihanaa kun kerrot kuulumisia, juurikin sua mietin aamun pikkutunneilla kun unettomuus taas valvottaa ja sit tuun tänne ja ootkin kirjoittanut :love:
Kyllä on koeteltu taas, mutta toivotaan että kaikki lopulta päätyy hyvin❤
Mulla vaihtu tänään viikko 7 (6+0) :X3:
 

Yhteistyössä