Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä en päässytkään tänään ultraan ku eilen illalla alkoi voimakas vatsakipu. Jouduin sit yöllä lähtee päivystykseen. Siellä lääkäri ultrasi jollain melko ilmeisesti vanhoilla laitteilla ja sanoi et ei usko et on enää alkiota. Kaksi sellaista rakkulaa tms hän ehkä löysi kohdusta mut ei ollut siitäkään varma tai siitä olisiko kohdunulkoinen. Hcg oli edellisen mittauksen jälkeen tuplaantunut joka kolmas päivä ja siihen he sanoivat vaan et on viikkoihin nähden matala (niin se oli viimeksikin). Jatkosta mitataan hcg ylihuomenna ja perjantaina on uusi ultra jossa päätetään miten jatketaan. Mun on itseni hyvin vaikeaa uskoa ettei siellä missään olisi alkioo kun tiedän et se hcg on viel ihan viimepäivinä noussut. On sit kohdun ulkoinen tai ei. Lääkärin diagnoosi tähän mennessä oli vaan "todettu raskaus" ei mitään muuta ja tuulimuna, kohdunulkoinen tms vahvistuu sit kokeiden jälkeen. Omakannassa ei lue mitään diagnoosiepäilyä. Kivullekaan ei löytynyt syytä. Oikea munasarja oli jotenkin hieman turvonnut. Itse epäilen et keltarauhanen tms on turvottanut sen ja ku se on leikattu aiemmin se munasarja nii se kipuilee sit tuollaisia (on normaalistikin kosketusarka).

Voi siis isolla todennäköisyydellä olla ettei meille tuu kesäkuista. Taustailen kunnes tiedän varmaksi.
Voi ei, onpa inhottavan epävarma tilanne :( Toivottavasti olis vaan ollut huonot laitteet ja masussa olis kaikki kunnossa ❤
 
Voi Tiukuna, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Ensikertalainen kyselee neuvolan varaamista koskien, että voiko neuvolan varata vasta varhaisultran jälkeen? Meillä on miehen kanssa ajatuksissa käydä varhaisultrassa, jotta raskaus konkretisoituisi. Tuntuu jotenkin vähän hassulta jo nyt varata aikaa neuvolaan, kun viikkoja on vielä niin vähän ja keskenmenoriskikin vielä korkea. 🥺

Onko siihen jotain takarajaa, jolloin ensimmäisessä neuvolassa tulisi viimeistään käydä? Millaisellakohan aikataululla neuvola-aikoja saa Helsingissä?
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Voi Tiukuna, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Ensikertalainen kyselee neuvolan varaamista koskien, että voiko neuvolan varata vasta varhaisultran jälkeen? Meillä on miehen kanssa ajatuksissa käydä varhaisultrassa, jotta raskaus konkretisoituisi. Tuntuu jotenkin vähän hassulta jo nyt varata aikaa neuvolaan, kun viikkoja on vielä niin vähän ja keskenmenoriskikin vielä korkea.

Onko siihen jotain takarajaa, jolloin ensimmäisessä neuvolassa tulisi viimeistään käydä? Millaisellakohan aikataululla neuvola-aikoja saa Helsingissä?
Huonosti on yleensä pk-seudulla aikoja, sen takia toivovat mahdollisimman aikaista ajanvarausta. Nt-ultraan laitetaan lähete neuvolasta, joten ennen sitä olisi käytävä.

Itse varasin tänään ensimmäisen neuvolan ja aika on 11.11. Joten ehdin käydä varhaisultrassa ennen sitä 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Hei! Täällä kesäkuinen tulossa <3 Plussattu pari viikkoa sitten ja nyt menossa noin 5+2. Ensi viikolla varhaisultra, jonne neuvolasta ehdottivat, että menisin, kun aiemmat kuukautiset olivat niin omituiset. Jos olisikin pidemmällä kuin tuo. Kuitenkin ehkä viikko ovulaatiosta alkoi jo kroppa oireilemaan niin että arvasin itse raskauden. Ehkä kuitenkin viikot täsmää.. Kiva silti päästä kurkkaamaan löytyykö sieltä ketään.

Onnea kaikille plussanneille <3
 
Voi Tiukuna, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Ensikertalainen kyselee neuvolan varaamista koskien, että voiko neuvolan varata vasta varhaisultran jälkeen? Meillä on miehen kanssa ajatuksissa käydä varhaisultrassa, jotta raskaus konkretisoituisi. Tuntuu jotenkin vähän hassulta jo nyt varata aikaa neuvolaan, kun viikkoja on vielä niin vähän ja keskenmenoriskikin vielä korkea.

Onko siihen jotain takarajaa, jolloin ensimmäisessä neuvolassa tulisi viimeistään käydä? Millaisellakohan aikataululla neuvola-aikoja saa Helsingissä?
Minä kans suosittelen soittelemaan aika heti neuvolaan, jos siellä on tarkoitus käydä. Jos seulontoihin haluaa osallistua, pitää verikokeissa muistaakseni käydä jossain viikon 8 paikkeilla, ja ainakin täällä lähete tehdään ekalla neuvolakerralla. Ja tosiaan kalenterit voi olla terkkareilla täynnä.
 
Minä kans suosittelen soittelemaan aika heti neuvolaan, jos siellä on tarkoitus käydä. Jos seulontoihin haluaa osallistua, pitää verikokeissa muistaakseni käydä jossain viikon 8 paikkeilla, ja ainakin täällä lähete tehdään ekalla neuvolakerralla. Ja tosiaan kalenterit voi olla terkkareilla täynnä.
Kiitos vastauksista! Pitääkin heti huomenna varata aika. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Voi Tiukuna, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Ensikertalainen kyselee neuvolan varaamista koskien, että voiko neuvolan varata vasta varhaisultran jälkeen? Meillä on miehen kanssa ajatuksissa käydä varhaisultrassa, jotta raskaus konkretisoituisi. Tuntuu jotenkin vähän hassulta jo nyt varata aikaa neuvolaan, kun viikkoja on vielä niin vähän ja keskenmenoriskikin vielä korkea.

Onko siihen jotain takarajaa, jolloin ensimmäisessä neuvolassa tulisi viimeistään käydä? Millaisellakohan aikataululla neuvola-aikoja saa Helsingissä?
"Pakko" on mennä neuvolaan vasta joskus +20 viikolla jotta saa Kelan tuet. Muuten ei ole pakko ollenkaan. Järkevää tietysti on.
Mä aion varata neuvolan vasta jos 9 viikolla ultrassa kaikki ok. Mulla ei ole sinne mikään kiire kodka ekalla kerralla vain jutellaan ja mitataan paino ja verenpaine ja laitetaan labra lähetteet. Voin hyvin skipata sen ns.virallisen ekan ja hoidetaan ekan asiat sit samalla tokan kanssa.

Todennäköisesti en tällä taktiikalla ehdi käymään neuvolassa ennen nt-ultraa mutta pyydän puhelimitse lähetteen niihin labroihin ja varaan ultran netissä, meillä sen voi varata vaikka nyt eikä ole sidottu neuvolakäyntiin. Mä tosin varmaankin vaihdan asioinnin naapuri sairaanhoitopiiriin, käyn neuvolat omassa ja seulonnat, lääkärit ja synnytän toisessa. Joten puhelimitse täytyy se nt-ultra joka tapauksessa varata. Labrat pitää sitö varten ottaa 9+0-11+6 välillä joten hyvin ehtii
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Hei! Täällä kesäkuinen tulossa <3 Plussattu pari viikkoa sitten ja nyt menossa noin 5+2. Ensi viikolla varhaisultra, jonne neuvolasta ehdottivat, että menisin, kun aiemmat kuukautiset olivat niin omituiset. Jos olisikin pidemmällä kuin tuo. Kuitenkin ehkä viikko ovulaatiosta alkoi jo kroppa oireilemaan niin että arvasin itse raskauden. Ehkä kuitenkin viikot täsmää.. Kiva silti päästä kurkkaamaan löytyykö sieltä ketään.

Onnea kaikille plussanneille <3
Onnea! ❤ Me ollaan aika samoilla päivillä, itsellä vissiin nyt 5+1 😊 tai no tuo on oma arvio laskettuna oviksesta, menkoista laskettuna ois melkein viikon enemmän
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Hitto...mä menin aamusta tekemään liuskatestin ja näytti kyllä plussaa, mutta ei tummaksi viiva mennyt :/ Olisi pitänyt malttaa olla testaamatta liuskalla varmistuksia... nyt pohdituttaa, mutta olo on kyllä hyvinkin raskaana ja onnellinen :) Tuntemukset lisääntyy ja en voi uskoa että joku olisi nyt pielessä. Nyt siis 4+5 menkoista laskettuna menossa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Sapsuu
Hitto...mä menin aamusta tekemään liuskatestin ja näytti kyllä plussaa, mutta ei tummaksi viiva mennyt :/ Olisi pitänyt malttaa olla testaamatta liuskalla varmistuksia... nyt pohdituttaa, mutta olo on kyllä hyvinkin raskaana ja onnellinen Tuntemukset lisääntyy ja en voi uskoa että joku olisi nyt pielessä. Nyt siis 4+5 menkoista laskettuna menossa.
Siis mulla täysin samat viikot ja hieman epävarma olo, kun ei oo viel pahoinvoinnit alkanut eikä muutenkaan pahemmin mitään oireita.. Tuosta syystä juuri en uskalla tehdä testiäkään, kun se lopputulos voi alkaa sit vaivaamaan. Varhaisultra vasta 3 vko päästä, eikä millään malttais oottaa! Toivotaan, että alkaisin jo oireilemaan ennen sitä! 😁 Minkälaisii oireita sulla on? Koita olla miettimättä ja stressaamatta liikaa sitä tän aamuista testiä. Ootko menossa varhaisultraan?
 
  • Tykkää
Reactions: neverknow
@neverknow niissä liuskoissa on ihan sävy erojakin, että niin kauan kun 2viivaa siihen sait nii ole huoleti 😊

Mulla on 4+4 menkoista laskettuna,
järjetön turvotus, ajoittaista pahoinvointia ja väsyttää.
Nippailee ja nappailee tuolla alavatsalla.
En muista et mulla ois ollu edellisistä näin selviä oireita 🤔
Esikoisesta oksentelua oli kyllä, nuorimman kohdalla muistan vaan että himoitsin kaupan lämpötiskiltä sitä grillikylkeä 🤣🤣🤣 söin niitä ihan epäterveellisiä määriä ja en muuten ikinä oo tykännyt niistä ennen enkä jälkeen mut joo 🤔😊🤣🙈
 
Varovaisesti kurkin mukaan! Sunnuntaina plussasin erittäin hailuran haamulaisen ja siitä asti testannut joka päivä tottakai 😃 ja kivasti vahvistuu viivat!
fiilis on epätodellinen, voiko olla että näin äkkiä raskauduin 😅🙈 imetän edelleen syksyllä -21 syntynyttä ja kuukautisia ei ehtinyt olla välissä ollenkaan.

ihan alussa mennään ja juhannusvauva olisi tulossa, synnytyssairaalana suomen pienin Kemin synnäri. Joka onneksi sai juuri jatkoaikaa lakkautusuhan alla!

ennen plussaa aavistin erittäin vahvasti että raskaana sitä ollaan, oireina alavatsan nippailut ja vihlasukivut, kylmä, väsy, hajut ottaa nenään! Imetyskipu ja huimaus.

niin ja huono olo, yhdesti olen jo joutunut oksentamaan

ihana päästä taas odottamaan❤
 
Varovaisesti kurkin mukaan! Sunnuntaina plussasin erittäin hailuran haamulaisen ja siitä asti testannut joka päivä tottakai ja kivasti vahvistuu viivat!
fiilis on epätodellinen, voiko olla että näin äkkiä raskauduin imetän edelleen syksyllä -21 syntynyttä ja kuukautisia ei ehtinyt olla välissä ollenkaan.

ihan alussa mennään ja juhannusvauva olisi tulossa, synnytyssairaalana suomen pienin Kemin synnäri. Joka onneksi sai juuri jatkoaikaa lakkautusuhan alla!

ennen plussaa aavistin erittäin vahvasti että raskaana sitä ollaan, oireina alavatsan nippailut ja vihlasukivut, kylmä, väsy, hajut ottaa nenään! Imetyskipu ja huimaus.

niin ja huono olo, yhdesti olen jo joutunut oksentamaan

ihana päästä taas odottamaan
Voi onnea kovasti ❤ Ja tsemppiä!
Täällä sama synnäri!
 
  • Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Siis mulla täysin samat viikot ja hieman epävarma olo, kun ei oo viel pahoinvoinnit alkanut eikä muutenkaan pahemmin mitään oireita.. Tuosta syystä juuri en uskalla tehdä testiäkään, kun se lopputulos voi alkaa sit vaivaamaan. Varhaisultra vasta 3 vko päästä, eikä millään malttais oottaa! Toivotaan, että alkaisin jo oireilemaan ennen sitä! Minkälaisii oireita sulla on? Koita olla miettimättä ja stressaamatta liikaa sitä tän aamuista testiä. Ootko menossa varhaisultraan?

No jep! olisi pitänyt malttaa :D Alkujaan epäilin raskautta, koska olin aivan jäätävän väsynyt ja pms oireet loisti poissa-oloaan. Kun plussasin, niin väsymys katosi ja alkoi liskojen yöt (sunnuntaista asti). Olo on ollut epätodellisen onnellinen ja kaikki normaalit huolet on unholassa tai no tilalla huoli miten tämä raskaus nyt etenee :) Huonovointinen en ole ollut, paitsi nyt tänä aamuna hieman etoo ja myös rinnat turvonneet ja arat. Vuotoja ei ole näkynyt, mutta vatsassa hieman juilii ja ilmaa myöskin löytyy. Eilen tuli itku puuskia aamusta miehelle ja sitten 5min päästä takaisin autuaaseen mielen tilaan. Ruokaa tuntuisi uppoavan kokoajan ja rauhoittuminen, unen saanti jne. tuntuu vaikealta. Onko sulla ollut vastaavaa? :)

Varhaisultran varasin 6+2 päivälle, mutta neuvolaan en ole vielä ollut yhteydessä..tänään on tarkoitus soitella :)
 
@neverknow niissä liuskoissa on ihan sävy erojakin, että niin kauan kun 2viivaa siihen sait nii ole huoleti

Mulla on 4+4 menkoista laskettuna,
järjetön turvotus, ajoittaista pahoinvointia ja väsyttää.
Nippailee ja nappailee tuolla alavatsalla.
En muista et mulla ois ollu edellisistä näin selviä oireita
Esikoisesta oksentelua oli kyllä, nuorimman kohdalla muistan vaan että himoitsin kaupan lämpötiskiltä sitä grillikylkeä söin niitä ihan epäterveellisiä määriä ja en muuten ikinä oo tykännyt niistä ennen enkä jälkeen mut joo
Kiitos rauhoittelusta <3 Ja totta..täällä vaan kun lukee niin monet testailee, miten viivat vahvistuu, niin vähän huolettaa että miksi ei minulla. Voi olla että menee digiviikkonäytöllä testiin, jos ei muuten ajatukset pysy luottavaisina :)

Hahah grillikylkeä xD ja kaipa nuo oireilut vaihtelee eri raskauksien kanssa. Jostain muistan lukeneeni, että myös sukupuoli voi vaikuttaa siihen, millaiset oireet raskauden aikana on.
 

Yhteistyössä