Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla tuo vuoto loppui sitten eilen aika pian se jälkeen kun alkoikin
Nyt mietin olenkohan edelleen raskaana vai tuleeko sitä pian lisää.

No ei kai auta kuin odotella vielä pari viikkoa ja mennä sitten varhaisultraan jos ei sitä ennen tule mitään kunnon vuotoa…

Oireet löytyy kyllä edelleen.
Mulla on/oli ihan sama.
Tein vielä raskaustestin uudelleen ja positiivinen oli/on.

Että mä meen ainaki sillä 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Rubiinitar
Mulla tänään rv 6+3 ja tähän astiset oireet: etova olo, närästys, kiukuttelu, vihlaisut alavatsalla, turvotus vatsan seudulla, rinnat kipeet.

mitä vitamiineja syötte? Mulla se minisun mama vitamiini ja mulla on tullut joka raskaudessa siitä pahoinvointii. Oon vaa yrittäny sinnitellä🫣
Huomenna varhaisultra! Antaakohan ne kuvia kunnallisella puolella 🫣 eipä siel varmaa paljoo näy
 
Mulla tänään rv 6+3 ja tähän astiset oireet: etova olo, närästys, kiukuttelu, vihlaisut alavatsalla, turvotus vatsan seudulla, rinnat kipeet.

mitä vitamiineja syötte? Mulla se minisun mama vitamiini ja mulla on tullut joka raskaudessa siitä pahoinvointii. Oon vaa yrittäny sinnitellä🫣
Huomenna varhaisultra! Antaakohan ne kuvia kunnallisella puolella 🫣 eipä siel varmaa paljoo näy
Mulla oikeestaan sama oirerivi paitsi lisänä jäätävä väsymys 😅 tekis mieli vaan painaa silmät kiinni työpöydän ääressä 😬

Mulla myös tuo Minisunin mama vitamiini ja lisänä d-vitsku.. enpä muuten ajatellut että onko sillä yhteyttä pahoinvointiin 🤔 tosin söin sitä jo ennen plussaa ja sillon ei etonut.. Femibionilla on jotain kalliita raskausvitamiineja ja eri sisällöt kaikille kolmanneksille. Tietääkö joku että onko ne oikeesti "parempia" vai vaan kalliimpia? 😄
 
Mulla tänään rv 6+3 ja tähän astiset oireet: etova olo, närästys, kiukuttelu, vihlaisut alavatsalla, turvotus vatsan seudulla, rinnat kipeet.

mitä vitamiineja syötte? Mulla se minisun mama vitamiini ja mulla on tullut joka raskaudessa siitä pahoinvointii. Oon vaa yrittäny sinnitellä🫣
Huomenna varhaisultra! Antaakohan ne kuvia kunnallisella puolella 🫣 eipä siel varmaa paljoo näy
Kyl myö ainakin saatiin tosta Etelä-Karjalan keskussairaalasta yks kuva :).

Ja miulla kans sama mamavitamiini. Syön lisäks Ferrodania, kun ferritiini ollu alhanen.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mä syön d-vitamiinia ja lisäksi b-vitamiini pore jossa foolihappoa 400. Rautaa napsin kun muistan mut siitä tulee maha kipeäksi.. ei oo nyt muuta mut mietin kyllä pitäiskö alottaa joku ”oikea” mammavitsku.

mitä teillä nuo äitiysvitsmiinit sisältää? Aloin tässä miettimään et mikä olis d vitamiinin ja foolihapon jälkeen se tärkein, mitä pitäis tässä vaiheessa saada? 🤔
 
Mulla on käytössä Multivita raskaus ja imetys tabletit.

Oireet vähän aaltoilee, välillä tuntuu et ei tunnu missään ja välillä oireita riittää. Oireina on tällä hetkellä ollut: päänsärkyä, rinnat kipeet (se on oikeastaan pysyvin oire), alavatsalla välillä repivää kipua sivuilla just vaikka asentoa vaihtaessa sängyssä, alavatsalla muuten sellainen turpea olo ja sit etovaa oloa vaihtelevasti. Huomaa kyllä, että nyt jo meinaa housut puristaa, ilmeisesti vähän turvotusta kertynyt vatsalle 🙈

Tänään 5+5. Neuvola laski että olis vasta 5+4, koska ne laskee automaattisesti 28 päivän kierrolla 🙄 Mut ovulaatiota ei voinut kyllä erehtyä ja mulla aina alkaa tasan 2 viikon päästä siitä kuukautiset, eli viimeinen kierto olis ollut 27 päivää mulla. En vielä siis suostu itse muuttamaan laskettua aikaa päässäni 😆
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Onko teillä minkä verran alavatsalla tuntemuksia? Mulla joinain päivinä aika paljonkin, joskus ei ollenkaan mutta yleensä iltaa kohden enemmän. Ei niinkään menkkamaista, enemmä n sellaista venyttävää. Kovia repäisykipuja tulee joskus yskiessä. Mä myös taidan tuntea kohdun kädellä alavatsalla, perjantaina on kontrolliultra niin täytyy kysyä lääkäriltä onko se mahdollista. Virtsarakko se ei ole ainakaan.
mahatuntemukset vaihtelee, välillä oireetonta ja välillä kovaakin jomottelua, välillä menkkamaista mutta enimmäkseen just tuota repäisevää vihlasua esim kylkeä kääntäessä.
 
Mulla oikeestaan sama oirerivi paitsi lisänä jäätävä väsymys tekis mieli vaan painaa silmät kiinni työpöydän ääressä

Mulla myös tuo Minisunin mama vitamiini ja lisänä d-vitsku.. enpä muuten ajatellut että onko sillä yhteyttä pahoinvointiin tosin söin sitä jo ennen plussaa ja sillon ei etonut.. Femibionilla on jotain kalliita raskausvitamiineja ja eri sisällöt kaikille kolmanneksille. Tietääkö joku että onko ne oikeesti "parempia" vai vaan kalliimpia?
Joo väsymys unohtui😄 en ees muistanu vaikka väsyttää koko aja🤣
 
Mun raskaustestit ei vahvistu niin hyvin ku toivoisin. Tiiän että se ei oo mikään oikea tulkitsemiskeino edes, mut mieli ihan solmussa. Eilen sit tuli ihan ihan ihan hailua sävyä valkovuodossa ja no tänään jo kirkasta verta. Siteeseen asti ei vuoda, mutta pelko koko ajan et jos vuoto alkaa. 😶

Tiiän että kaikki voi olla normaalia ja hyvin. Toivotaan et on jotain viatonta kiinnittymiseen johtuvaa tiputtelua. Tässä 4-5 kai se porautuu ja tekee sitä istukkaa siellä koko ajan.

Saa kertoa tarinoita siitä et jos on ollu raskaana ja vuotoa ja kaikki mennyt hyvin, luo toivoa. Toki tiedostan myös km riskin. 💔
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mun raskaustestit ei vahvistu niin hyvin ku toivoisin. Tiiän että se ei oo mikään oikea tulkitsemiskeino edes, mut mieli ihan solmussa. Eilen sit tuli ihan ihan ihan hailua sävyä valkovuodossa ja no tänään jo kirkasta verta. Siteeseen asti ei vuoda, mutta pelko koko ajan et jos vuoto alkaa.

Tiiän että kaikki voi olla normaalia ja hyvin. Toivotaan et on jotain viatonta kiinnittymiseen johtuvaa tiputtelua. Tässä 4-5 kai se porautuu ja tekee sitä istukkaa siellä koko ajan.

Saa kertoa tarinoita siitä et jos on ollu raskaana ja vuotoa ja kaikki mennyt hyvin, luo toivoa. Toki tiedostan myös km riskin.
Mua ainakin stressaisi seurata tuollaista ja toiv kukaan ei oo sua neuvonut noin 😳
 
@Paputoive mulla oli viime raskaudessa viikolla 7 vuotoa ja sitä oli aika paljon, kuin yhden päivän kuukautiset, mutta kaikki olikin hyvin. Sitä oli vähän vielä myöhemmilläkin viikoilla. Myöhemmin tosiaan paljastui vielä mahdollinen hematooma, tarkistin asian päiväkirjasta kun olin kokonaan unohtanut :D Ja tulehdustakin veikkasivat mutta ei ollut ihan varmaa.

Eilen mulla vuosi verta kerran ihan kunnolla ja nyt sitten vaan odottelen että mitä tapahtuu…Voimia, on kamalan stressaavaa tuommoinen! Vaikka kaikki on vasta alussa niin miten voikin olla niin kova huoli, tai ehkä se on epätietoisuus joka ahdistaa. Toivon että sullakin ja kaikilla meillä joilla ollut samaa, olisi tuo vuoto jotain harmitonta !!❤
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viivat vahvistunut tasavahvoiksi ja digikin näytti 1-2vko raskaana. Joten jospa tästä uskaltaisi listoille tulla! Marraskuun alkupuolelle vu varattuna ja en tiedä miten sinne jaksaa oottaa😅 silloin neuvolan mukaan 7+6, joten luulisi sykkeenkin näkyvän, vaikka olisikin myöhemmin saanut alkunsa😊

Täällä oireina järkyttävä palelu! Ihan jäässä kokoajan, sekä pohjaton nälkä ja väsymys. Tissit ei ole kipeät, mutta tää nännikipu… Pahoinvoinnilta toivon tälläkertaa säästyväni vaan saa nähdä mitä ensiviikko tuo tulleessaan.

Kapsukka // 20.6.2023 // 2.lapsi
 
vierailija
Oon tehnyt yhteensä varmaan neljä testiä. Laskettu aika menkkojen mukaan 5+2 (tosin kierto vaihtelee noin 27-30pv) ja hedelmöittymisajankohdan mukaan about 5+0, flown mukaan 5+3. Myöhäinen ovis, joten vaikuttaa varmaan sekin 😁 mulla olis mahdollisuus päästä ens ti varhaisultraan, seuraava aika olis 8.11. Oliskohan varmempaa odottaa marraskuuhun?
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Täälä mennää rv. 4+6. Olo on väsynyt, ala mahassa nippailee puolelta toiselle, huimaa, nälkä koko ajan, pieni kuvotus ja pissahätä. Esimmäinen äippä neuvola 10.11. Sitä enne 8.11 kardiologi helsingissä meilahdessa. Olen siitä erinlainen, sairastan synnynnäistä sydävikaa ja normaalisti enne raskautta lääkitys, oli marevan ja se joudutaan lopettaa alku raskaudessa ettei tuu kesken. Koko raskaus frakmin pistoshoidolla 2 päivässä masuun. Ja seuranta on tarkempi. Minulla on 2 lasta ennestään. 16v ja 11v. Näissä sama lääkitys oli päällä.
 
Tänään 7+6 (tai 7+4), uutena oireena kauhee palelu 🥶 ja alavatsan tuntemuksia etenkin iltasin, semmosta jännää vähän niinku paineen tunnetta tms 🤔 hengästyttää todella helposti ja toisinaan huimaa. Edelleen etovaa oloa siinä vaiheessa kun alkaa nälkä tulla, pissillä saa ravata tunnin välein ja rinnat kipeet sekä turvoksissa 👍🏻 ja iltasin muutenkin ihan jäätävä turvotus, näytän siltä ku oisin jo ties miten pitkällä 🙈😂

Viikon päästä eka neuvola käynti, jotenki ajattelin että onhan siihen vielä aikaa monta viikkoa 🙈
onneks huomenna alkaa töissä kiireisin sesonki niin ei ajatukset pyöri koko ajan raskaudessa 😅

Vitamiinina miula on käytössä sana-sol mama.
 
Tänään sai pyytää jo miestä tuomaan appelsiinimehun sänkyyn ennen kun uskalsin nousta ylös 😅

Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jo joskus raskaana olleet osaa ehkä vastata parhaiten, mutta millasia huosuja käytätte siinä vaiheessa kun ei oo vielä iso raskausmaha mutta vanhat housut puristaa? Nettikaupoista kun katsoo niin monissa äitiyshousuissa on tosi iso se mahan kaistale, nii mietin että miten ne toimii pienemmällä mahalla 🤔 mä en oo edes koittanut farkkuja jalkaan pariin viikkoon mutta sen verran turvottaa että alkaa legginsitkin puristamaan 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
vierailija
Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jo joskus raskaana olleet osaa ehkä vastata parhaiten, mutta millasia huosuja käytätte siinä vaiheessa kun ei oo vielä iso raskausmaha mutta vanhat housut puristaa?
Cubuksen lökäritrikoot on kotona ainakin ihan best, ne sai vedettyä loppuraskaudessakin ihan vatsan päälle 😂 https://cubus.com/fi/p/pehmeat-viskoosihousut-meleerattu-harmaa-housut-naiset/7245683_F951

Mut siisteistä toimistohousuista oisin myös kiinnostunut kuulemaan!
 
Mulla nyt parhaat käytössä olevat on normit navan yli menevät leggarit (iso suositus boob soft support) tai sit esim me&i yoga pants ja Nosh oona. Muuten vedän collegetunikoilla/mekoilla ja paksuilla sukkiksilla (näiseä myös mama pysyy ylhäällä) ja tohon maiharit niin on ihan ok.

Mulla vaan noi lääkkeet aiheuttaa kamalaa turvotusta - kohta joku kyselee töissä jo😵💫
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4

Yhteistyössä