Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Itsellä täysin samat ajatukset. Pelkään vaan jatkuvasti, ettei käy mitään. Varhaisultra vasta 2 viikon päästä, inhottaa raskausajan epävarmuus, kun haluaisi vaan nauttia tästä <3.

Jos pahoinvointia ei lasketa, mitä muita oireita teillä on nykyisillä viikoilla? Olen Pirkanmaalta, onko täällä muita?
Mä oon kans Pirkanmaalta, Tampereelta 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Tänään pahoinvointi meinaa puskee kunnolla päälle.. Melkein tuli jo ylös, kun olin lähdössä viemään taaperoa päiväkotiin. Nytkin koko ajan tuntuu kurkussa ja vatsassa sellanen etova olo 🤢 Taaperoa odoteltaessa mun hetkellinen pelastus oli ananasmehu, jota tuli litkittyä usein, täytyy varmaan hakea sitä varastoon 😄

Muuten ei ihan hirveesti oo oireita. Turvottaa kyllä kamalasti ja rinnat kipeet, mut siinä isoimmat oireet.

Torstaina vihdoinkin varhaisultra. ❤ Tuntuu et nää päivät vaan matelee 😄
 
😔
Taas tuli verta, jonkun verran pientä klimppiä ja myös pyyhkiessä.

Eikö tää milloinkaan lopu..?
Reilu kaksi viikkoa vielä varhaisultraan 😒

Näin vähäinen määrä ei oo kuulema vielä vaarallista (soitin neuvolaan) .
Joo o..

Mitäs oireita, no jäätävä väsymys lähinnä. Mä oikeesti voisin nukkua välillä pystyyn.
Ajoittain on etova olo, vähä huimaa ja sit😍🤪😈😭☺😂🤩eli tunteet heilahtaa aika voimakkaasti.
Harvemmin meikä itkee sen takia et pikkulinnuilla on kylmä 🙈😂😂

Alavatsalla on nippailua ja nappailua , eilen illalla tuli aivan järjetön turvotus. 😶


Mä asun täällä Kanta-Hämeen puolella ☺ "sama" matka Helsinkiin ja Tampereelle.

Joku puhui että ettii isompaa asuntoa?

Me muutettiin 9v sitten pois PK.lta, myytiin Vantaalta 3h+k ja samalla rahalla ostettiin täältä okt.
Junalla kuljetaan töihin, eli pääradan varressa.
Päivääkään ei olla kaduttu , löydettiin asuinalue missä on todella rauhallista ja luonto lähellä.
Suosittelen lämpimästi ☺♥
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Me muutettiin esikoista odottaessa Helsingistä Keravalle, kaksiosta omakotitaloon ja hyvin ollaan viihdytty vaikka molemmilla työpaikat edelleen Helsingissä.

Vielä ois reilu viikko varhaisultraan…. Hirveesti vaan väsyttää koko ajan, ei oikein muita oireita 🥱
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Heips, miekin taidan uskaltautua mukaan.

Meillä odotellaan esikoista, josta olen jo kauan haaveillut ja loppukesästä päästiin vihdoin aloittamaan yritys. Viime viikolla tein ekan plussatestin, nyt viikkoja kuukautisista laskettuna 5+6!

Jännittää ihan hurjasti pysyykö kyydissä. Plussakin tuli testistä vasta viikko oletetun kuukautisten alkamisajankohdan jälkeen, joten epäilyttää onko ollut myöhäisempi ovulaatio sitten kuin kuvittelin (en ole sitä testannut). Varhaisultraan ei ole varaa mennä, kun täällä Pohjois-Karjalassa se on niin kovin kallis :p miten te saatte ajatukset välillä muualle raskaudesta, että pystyis tekemään muutakin ja aika kuluisi nopeammin? Itellä todella suuria hankaluuksia keskittyä yhtään mihinkään, koko ajan kuulostelee itseään ja miettii raskautta ja päivät matelee 😅

Kovin kummoisia oireitakaan ei ole ollut, ajoittain alavatsaa nipistelee ja vatsa ollut vähän ummella ja välillä taas sekaisin. Toki vielähän niitä ehtii tulla.

Tuli vähän nyt avautumista, kun ei olla vielä uskallettu kertoa kellekään muille kuin miun siskolle (joka itse on miuta nuorempi ja lapseton niin ei viiti ihan vauhkota sille tästä :D) ja mies ei tietenkään tajua miten mulla voi se raskaus olla mielessä koko ajan :D Kova tarve purkaa fiiliksiä sit tänne.

Niin ja jos jotain listaa pidettiin, tässä miun tiedot:
Lucie // 21.6.2023 // 1. lapsi
 
Me muutettiin esikoista odottaessa Helsingistä Keravalle, kaksiosta omakotitaloon ja hyvin ollaan viihdytty vaikka molemmilla työpaikat edelleen Helsingissä.

Vielä ois reilu viikko varhaisultraan…. Hirveesti vaan väsyttää koko ajan, ei oikein muita oireita 🥱
Mä muutin 2017 Keravalta Helsinkiin. Päivähoito on täällä ainakin ihan surkeaa. Mutta meillä rivari metsässä ja halusin uudet ympyrät. Olen siis koko elämäni melkein asunut Kertsussa.
 
  • Tykkää
Reactions: topis
Me muutettiin esikoista odottaessa Helsingistä Keravalle, kaksiosta omakotitaloon ja hyvin ollaan viihdytty vaikka molemmilla työpaikat edelleen Helsingissä.

Vielä ois reilu viikko varhaisultraan…. Hirveesti vaan väsyttää koko ajan, ei oikein muita oireita 🥱
Mä muutin miehen perässä about neljä vuotta sitten Helsingistä kehä kolmosen ulkopuolelle "landelle" 😄 ja oma okt ostettiin reilu 3 vuotta sitten, sillä rahalla ei tosiaan Helsingistä kaksiota kummempaa ois irronnut.. tähän asti huoneita on ollut "liikaa" mutta jospa kesäkuussa tyhjään makkariin tulee asukas 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87 ja topis
Huudeltiin porukkaa Helsingistä, niin täällä yksi 32v kantakaupungista :) Jolla muuten tänään illalla vihdoin ultra! Varmaan 10 kertaa sen maininnut ;D mutta nyt kyllä hieman jännittää! Täällä oli muistaakseni kohtalon tovereita, jotka saavat myös tänään jännittää omaa ultraansa 😇
Joo, ultra minullakin tänään. Viiden maissa varmaan tuun kertomaan uutisia. 🙈
 
Kiva kuulla, että täällä muitakin jotka muuttaneet Helsingistä "landelle". Itse olen lähes koko ikäni asunut Helsingissä ja päätin juuri ennen koronaa muuttaa lasten kanssa Savoon❤ Ja nyt miehen kanssa ensimmäinen yhteinen asunto hankittu. Tosin siinä vielä pahasti remontti kesken. Arkea kuormittaa nyt ahdas asunto, jossa asutaan väliaikaisesti. Remonttiin tullut paljon yllätyksiä ja budjetti sen kun vain kasvaa, kunpa rahakin kasvaisi sen mukana 😄 Mies on illat siellä kiinni ja päivät töissä, joten eipä hirveästi nähdä. Onneksi on väliaikaista tää tilanne😅
Mulle on tullut tosi paha hajuherkkyys. En kestä mitään hajuja. Työpaikassa on pinnistelyä ettei laatta lennä ruokatauolla kun työkavereiden ruuat ja hajut pistää nenään😅
 
Olitteko neuvoloita varannut jo? Mä soitin tänään, en saanut aikaa kun oma terkkari on lomilla mutta soittaa ensi viikolla maanantaina niin katsotaan sitten. Lisäksi tarviin lähetteen nt-ultraa varten kun en mene omaan sairaalaan mutta sitä ei puhelimessa ollut hoitaja osannut tehdä. Eka neuvola menee jonnekin tonne 11-12+ tienoille.
 
Olitteko neuvoloita varannut jo? Mä soitin tänään, en saanut aikaa kun oma terkkari on lomilla mutta soittaa ensi viikolla maanantaina niin katsotaan sitten. Lisäksi tarviin lähetteen nt-ultraa varten kun en mene omaan sairaalaan mutta sitä ei puhelimessa ollut hoitaja osannut tehdä. Eka neuvola menee jonnekin tonne 11-12+ tienoille.
Mä varasin melki heti kun oli plussa tikussa, koska tiesin pk seudun tilanteen.... Viimeksi oli eka neuvola idässä kun ei vaan oo aikoja
 
Mä varasin melki heti kun oli plussa tikussa, koska tiesin pk seudun tilanteen.... Viimeksi oli eka neuvola idässä kun ei vaan oo aikoja
Ei toi musta niin kovin pitkälle mene nytkään. Eikä mulla sinne kiire ole. En olis nytkään vielä soittanut jos en tota lähetettä tarvisi. Omaan sairaalaan jos menisin niin voisin jo varata ultran netissä ilman neuvolaakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Olitteko neuvoloita varannut jo? Mä soitin tänään, en saanut aikaa kun oma terkkari on lomilla mutta soittaa ensi viikolla maanantaina niin katsotaan sitten. Lisäksi tarviin lähetteen nt-ultraa varten kun en mene omaan sairaalaan mutta sitä ei puhelimessa ollut hoitaja osannut tehdä. Eka neuvola menee jonnekin tonne 11-12+ tienoille.
Joo ja itseasiassa mulla on jo eka neuvola ens viikon maanantaina, milloin on 7+3 tai 7+2. Soittelin aikaa jo aika pian sen jälkeen, kun kuukautisten olis pitänyt alkaa, jotta varmasti pääsen omalle terveydenhoitajalle, joka on tuttu jo taaperon odotuksesta 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi
Jekkis87 // 19.6. // 3.lapsi
Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
 

Yhteistyössä