Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
Esikoinen92 // 20.6. // 2. lapsi
 
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
Liityn kanssa joukkoonne:

Ofelia88 // arvio 22.6 // 2. lapsi

Onko kukaan tehnyt näitä netin ihmemaan laskureita? 🤭 https://www.yourduedate.com/report/conception/2022/09/29/
 
Moi! Mä voisin myös liittyä joukkoon, viimeviikon keskiviikkona plussasin selkeät viivat ja torstaina vielä CBn viikkotestillä tulokseksi 2-3 viikkoa. Sen jälkeen en ole testaillut mutta ajattelin vielä tällä viikolla tehdä yhden viikkotestin ihan vaan sen takia, että olo on vieläkin lähes täysin oireeton niin on vaikea uskoa raskautta :D Ihan pientä nipistelyä tuntuu alavatsassa välillä, muuten ei mitään! Toisaalta äitikään ei omissa raskauksissaan ole voinut lainkaan pahoin, ehkä pitäisi ottaa tämä vaan siunauksena mutta huolettaa että onko siellä nyt oikeasti joku.

Varhaisultraan ollaan menossa ensi viikon tiistaina (1.11), silloin "peruskierron" mukaan oltaisiin jo 7+4 mutta mulla on kyllä niin pitkä kierto, että veikkaan että 7+0 olisi lähempänä totuutta. Tällä hetkellä siis omien laskelmien mukaan 5+6 ja LA arviolta 20.6 :)

Kyseessä sekä minun että puolison ensimmäinen lapsi ja ollaan molemmat ihan into piukeana mutta samalla hirveän huolissaan :D

Tiinainen/arvio 20.6/1. lapsi
 
Meillä oli vielä 2 ultraa tänään? @Rilja ja @neverknow ? Vai onko multa mennyt ohi?
Täällä juuri kotiuduttiin kaupan kautta ultrasta ☺ kaikki hyvin, mittojen mukaan 7+1 ja sydän löi 🥰

Ultrassa näkyi jossai reunassa vähän verestävää kohtaa limakalvossa (?) ja kätilö sanoi että ei kannata säikähtää jos jossain kohti tulee vähän veristä vuotoa että joku suoni siellä vähän tihkuttaa tai jotain sinne päin 🤔 koitan varautua henkisesti mutta oon aika varma että säikähdän siinä kohti kuitenkin 😬
 
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
Nutella//3.6// 1 lapsi pk-seutu
 
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
Minut sais lisätä, kiitos.:giggle:
4nniin4 // 8.6. // 4. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: neverknow
KESÄKUISET 2023

nimimerkki // laskettu aika // monesko lapsi

Ellukoo // ?? // 2. lapsi
Kaneli123 // 1.6. // 4. lapsi
pehmistä // 1.6. // 4. lapsi
Lunni_ // 7.6. // 5. lapsi
Mimerkki // 8.6. // 3. lapsi
topis // 10.6. // 3. lapsi
Nippatäti // 14.6. // 4. lapsi
Poppana_ // 14.6. // 4. lapsi
Annamaija76 // 14.6. // 4. lapsi
Emerentia // 16.6. // 3. lapsi
sapsuu // 17.6. // 2. lapsi
Kapsukka // 20.6. // 2. lapsi
Lucie // 21.6. // 1. lapsi

Aika vauhdilla selasin taas sivuja läpi, joten jos joku puuttuu tai haluaa muuttaa jotakin, niin laittakaa viestiä.
Neverknow // 19.6. // 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Kävin malttamattomana kanssa varhaisultrassa viime viikolla. Yksi kovasti sykkivä sydän löytyi ja laskettuaika kesäkuun alkuun. Esikoiseen tulossa 1v 3kk ikäeroa. Onko täällä muille tulossa pientä ikäeroa tai aiemmilla lapsilla? Selviytymisvinkkejä otetaan vastaan

Hurjasti voimia ikäviä uutisia saaneille
meillä tulee ikäeroa pienimmille 1v 9kk
Esikoisen ja toisen lapsen ikäero on 1v 2kk ja siitäkin on selvitty 😅❤
 
@4nniin4 siis mulla ihan sama juttu! Tänään olis ollut aika viisurin poistoon, koitin olla yhteydessä ajanvaraukseen mutta siellä oli niin hirveät ruuhkat ettei päässyt läpi niin peruin sitten ajan… Myöhemmin vastasivat Maisassa viestiin, että kyllä voi poistaa viisurit myös raskaana, mutta ei mielellään viimeisellä kolmanneksella… Eli ihan hyvin oltaisiin molemmat voitu mennä hoitamaan tää homma vaan pois alta nyt 😅
 
Uskaltaisitteko mennä alkuraskaudessa viisureiden poistoon? Minulla oli aika, mutta peruin sen. Nyt mietin, että olikohan virhe.🙈
Mä en varmaan uskaltaisi 🙈 oon itekkin siirtänyt tässä omaa hammaslääkäriä, (vaiheittaista karieksen poistoa, toivottavasti ei joudu juurihoitoon 😥) ekan kolmanneksen jälkeen varmaan pakko uskaltautua jos pahoinvointi helpottaisi.. mutta ilmeisesti kaikki akuutit hommat voidaan tehdä missä vaiheessa vaan, näin ainakin itse luin asiaa pohtiessa 🤔
 
Uskaltaisitteko mennä alkuraskaudessa viisureiden poistoon? Minulla oli aika, mutta peruin sen. Nyt mietin, että olikohan virhe.
Konsultoisin hammaslääkäriä tässä asiassa. Mikäli viisureiden poiston syynä on esim. hampaan reikiintyminen, on poistamatta jättäminen melkoinen tulehdusriski (kokemuksen syvä rintaääni puhuu). Se tulehtuneen hampaan poisto sitten vasta syvältä onkin, siinä ei enää paljoa puudutukset lämmitä..
 
Mä en varmaan uskaltaisi oon itekkin siirtänyt tässä omaa hammaslääkäriä, (vaiheittaista karieksen poistoa, toivottavasti ei joudu juurihoitoon ) ekan kolmanneksen jälkeen varmaan pakko uskaltautua jos pahoinvointi helpottaisi.. mutta ilmeisesti kaikki akuutit hommat voidaan tehdä missä vaiheessa vaan, näin ainakin itse luin asiaa pohtiessa
Mulle kyllä neuvolasta sanottiin nimenomaan että hammastarkastukseen pitäis mennä kun varasin sinne ajan, valitettavasti sain kunnalliselta ajan vasta maaliskuulle… Mutta varmaan riippuu operaatiosta mitä tehdään yms mutta kyllä ne siellä hammaslääkärissä varmaan tietää mitä voi tehdä jos ilmoittaa raskaudesta 😊
 
@4nniin4 siis mulla ihan sama juttu! Tänään olis ollut aika viisurin poistoon, koitin olla yhteydessä ajanvaraukseen mutta siellä oli niin hirveät ruuhkat ettei päässyt läpi niin peruin sitten ajan… Myöhemmin vastasivat Maisassa viestiin, että kyllä voi poistaa viisurit myös raskaana, mutta ei mielellään viimeisellä kolmanneksella… Eli ihan hyvin oltaisiin molemmat voitu mennä hoitamaan tää homma vaan pois alta nyt 😅
Oi ei. 😅 Minä mietin sitä, että jos kovin kipeäksi tulee niin liekö Panadol mitään auttaa. Ja muutenkin vähän pelottaa koko toimenpide.🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Mä en varmaan uskaltaisi 🙈 oon itekkin siirtänyt tässä omaa hammaslääkäriä, (vaiheittaista karieksen poistoa, toivottavasti ei joudu juurihoitoon 😥) ekan kolmanneksen jälkeen varmaan pakko uskaltautua jos pahoinvointi helpottaisi.. mutta ilmeisesti kaikki akuutit hommat voidaan tehdä missä vaiheessa vaan, näin ainakin itse luin asiaa pohtiessa 🤔
Soitin sinne vielä takaisin. Sanoi, että viisureita ei mielellään viimeisellä kolmanneksella poisteta, kun on keskenmenon riski. Mutta tottakai varmaan tehdään, jos kovin akuutti homma on. Päätettiin jättää joulukuun aika vielä ja aikoivat kysyä hammaslääkärin mielipidettä, kun silloin olisi rv 14+.
 
  • Vau!
Reactions: Annamaija 76

Yhteistyössä