Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Voin perustaa ryhmän Facebookiin, jos ei nyt millään kukaan muu innostu. 😁 Laittakaa nimi yksityisviestillä, niin pyydän kaveriksi. Muistaakseni salattuun ryhmään sai kutsuttua vain kavereita, ellei tämä ole muuttunut.

Edit: komento takaisin! Jos haluat liittyä, laita viestiä, niin saat linkin jolla ryhmä löytyy. Ryhmä on silti piilotettu, eikä näy esimerkiksi hakemalla ulkopuolisille.
 
Viimeksi muokattu:
Voin perustaa ryhmän Facebookiin, jos ei nyt millään kukaan muu innostu. Laittakaa nimi yksityisviestillä, niin pyydän kaveriksi. Muistaakseni salattuun ryhmään sai kutsuttua vain kavereita, ellei tämä ole muuttunut.

Edit: komento takaisin! Jos haluat liittyä, laita viestiä, niin saat linkin jolla ryhmä löytyy. Ryhmä on silti piilotettu, eikä näy esimerkiksi hakemalla ulkopuolisille.
Ainakin @Poppana_ pääsi hienosti linkillä liittymään. Toimii. :cool:
 
Mulla oli sellainen hyppäys oireissa loppuviikolla, yks päivä pahoinvointia ja muutaman päivän rinnat kipeet, nyt ne on tasoittuneet. Mulla ne kaksi aiempaa onnistunutta raskautta oli aika vähä oireisia, ekassa oli 3pv pahoinvointi ja jäätävä väsymys, tokassa en muisya yhtään mitään (esikoinen silloin 9kk joten ehkä olin liian väsynyt muistamaan).

Toisaalta kuulemma ensimmäinen on pahin ja mitä useampi raskaus sen vähemmän oireita, ja mulla nyt siis kolmas alkuraskaus vuoden sisään. Ehkä kroppa vaan on turtunut eikä siksi oireile? Ja ehkä noi luget vaikuttaa jotenkin kun hormonit erilaisessa tasapainossa kuin vain omilla hormoneilla?
Mie oon taas kuullu mm. lähipiiristäkin, et ekassa ei välttämättä mitään ja sit seuraavassa hurja pahoinvointi 🙈. Miulla siis esikoinen, joka täytti viime viikolla 2 vuotta. Hänen raskaudessaan oksentelin yleensä illalla hammaspesun aikaan. Nyt taas on ollu paljon pahempaa. Eilen ja toissapäivänä oksensin neljästi. Tänään vaan kerran. Ei oo mielitekoja, vaan pikemminkin syön sitä mikä vaan mitenkään menee alas.
 
Voin perustaa ryhmän Facebookiin, jos ei nyt millään kukaan muu innostu. Laittakaa nimi yksityisviestillä, niin pyydän kaveriksi. Muistaakseni salattuun ryhmään sai kutsuttua vain kavereita, ellei tämä ole muuttunut.

Edit: komento takaisin! Jos haluat liittyä, laita viestiä, niin saat linkin jolla ryhmä löytyy. Ryhmä on silti piilotettu, eikä näy esimerkiksi hakemalla ulkopuolisille.
Mie laitan viestiä jo nyt, mut liityn sit joskus ☺.
 
@Poppana_ Saako kysyä mikä turvaistuin teillä on ja ootteko käyttänyt sitä Emmaljungien kans ns.travel systeemiä(?) eli kaukalo runkoon meiningillä ja onko edelleen oltava joku adapteri? (Edellinen Emmaljunga kokemus on vuodelta 2009 🙈)

Mä tuun faceileen sitte kun ollaan kerrottu tästä julkisesti.
😊👍
 
@Poppana_ Saako kysyä mikä turvaistuin teillä on ja ootteko käyttänyt sitä Emmaljungien kans ns.travel systeemiä(?) eli kaukalo runkoon meiningillä ja onko edelleen oltava joku adapteri? (Edellinen Emmaljunga kokemus on vuodelta 2009 🙈)

Mä tuun faceileen sitte kun ollaan kerrottu tästä julkisesti.
😊👍
Meillä on Cybexin joku kaukalo (Aton M tai jotain), mutta ei käytetty vaunujen runkoon, kun meillä oli Cybexin matkarattaat, joihin kaukalon sai (erillisillä adaptereilla). Matkarattaat kulki ja kulkee aina takakontissa ja Emmaljungat on sit ihan kotona 😊 mut olis vissiin tarvinnu adapterin eriseen, jos ois halunnu kaukalon Emmaljungan runkoon kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mie oon taas kuullu mm. lähipiiristäkin, et ekassa ei välttämättä mitään ja sit seuraavassa hurja pahoinvointi . Miulla siis esikoinen, joka täytti viime viikolla 2 vuotta. Hänen raskaudessaan oksentelin yleensä illalla hammaspesun aikaan. Nyt taas on ollu paljon pahempaa. Eilen ja toissapäivänä oksensin neljästi. Tänään vaan kerran. Ei oo mielitekoja, vaan pikemminkin syön sitä mikä vaan mitenkään menee alas.
Ihan tommosista yleisistä jutuista raskausoireisiin liittyen luin että usein ekoilla pahempaa kuin myöhemmin. Mullehan tää tosiaan on kuudes raskaus kaikkiaan ja kolmas vuoden sisään, kaks aiempaa kesti 13 ja 9 viikoille eli suht pitkään oli raskaushormonia kehossa näissä kun 4 viikkoa meni vielä sen poistumisessakin.
 
Mullakaan ei oikein ole kummoisia raskausoireita, ja se kyllä vähän ihmetyttää. Tosin nyt oon vasta viikolla 6 niin ehtiihän niitä vielä tulla :D Ajoittain vähän ollut etova olo ja välillä alavatsassa jotain tuntemusta ollut, ja olen kyllä nyt ollut huomattavasti normaalia herkempi itkemään. Pitäisi varmaan olla vain tyytyväinen, että on hyvä olo. Eilen oli pakko tehdä vielä viimeinen raskaustesti, että vieläkö ne viivat tulee ja tulihan ne oikein nätisti. Jospa vaan malttaisi nyt luottaa.

Koronarokotteen kävin tässä ottamassa, ja influenssarokote varmaan sitten ekalla neuvolakäynnillä jos silloin olisi neuvolassa rokotteita saatavilla. Edelleen aika matelee, onneksi tosin on aika paljon puuhaa ja menoa luvassa tulevat viikot.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Moi! Vähän hämmentynein fiiliksin liityn mukaan kesäkuisiin. Viides lapsi meille toivottavasti tulossa. Isommat on kaikki jo koululaisia. Ehkä vähän hullua aloittaa taas alusta, kun lapset alkaa olla jo aika itsenäisiä. Mut aika ihanaa, vaikka onkin kokoajan etova olo. Laskettu aika menee juhannuksen tienoille, selvinnee tarkemmin ultrassa.
tervetuloa! Meillä myös LA noin juhannuksen tienoilla ja kuudes tulossa🥰

minkäikäinen teillä on vanhin? Meillä 12v ja 11v tytöt ja tällähetkellä melko hankala murkkuvaihe menossa molemmilla 🥵 ehkä tämä tästä joskus helpottaa ja äiti pääsis vähän helpommalla..?🙈
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mullakaan ei oikein ole kummoisia raskausoireita, ja se kyllä vähän ihmetyttää. Tosin nyt oon vasta viikolla 6 niin ehtiihän niitä vielä tulla :D Ajoittain vähän ollut etova olo ja välillä alavatsassa jotain tuntemusta ollut, ja olen kyllä nyt ollut huomattavasti normaalia herkempi itkemään. Pitäisi varmaan olla vain tyytyväinen, että on hyvä olo. Eilen oli pakko tehdä vielä viimeinen raskaustesti, että vieläkö ne viivat tulee ja tulihan ne oikein nätisti. Jospa vaan malttaisi nyt luottaa.

Koronarokotteen kävin tässä ottamassa, ja influenssarokote varmaan sitten ekalla neuvolakäynnillä jos silloin olisi neuvolassa rokotteita saatavilla. Edelleen aika matelee, onneksi tosin on aika paljon puuhaa ja menoa luvassa tulevat viikot.
Mulla iski pahoinvointi aika tarkkaan viikon 7 alussa, sitä ennen oli paljon vähemmän oireita.. jostain mielestäni luin että pahoinvointi on yleensä pahimmillaan viikoilla 9-11 sitä kauhulla odotan 😬

Tarjotaanko influenssarokotus yleensä heti neuvolassa? Meillä maanantaina eka neuvola ja mietin että haenko rokotteen jo nyt loppuviikosta työterveydestä vai otanko sitten neuvolan kautta 🤔
 
Mulla iski pahoinvointi aika tarkkaan viikon 7 alussa, sitä ennen oli paljon vähemmän oireita.. jostain mielestäni luin että pahoinvointi on yleensä pahimmillaan viikoilla 9-11 sitä kauhulla odotan 😬

Tarjotaanko influenssarokotus yleensä heti neuvolassa? Meillä maanantaina eka neuvola ja mietin että haenko rokotteen jo nyt loppuviikosta työterveydestä vai otanko sitten neuvolan kautta 🤔
Niin joo eli nyt vaan nautin hyvästä olosta, kun ei tiedä mitä tulevaisuudessa on luvassa :D

Kuvittelisin ainakin, että tarjoavat sen. Tosin riippuu tietenkin siitä onko teidän alueelle jo rokotteita tullut muutenkin jakoon, eivät toki sitten voi antaa jos rokotteita ei ole vielä saatavilla... Itsellä eka neuvola vasta kolmen viikon päästä niin luotan, että silloin voisi neuvolasta rokotteen saada. Mutta sulla tulee kyllä aika pian neuvola. Itsekin olisin työpaikan puolesta saanut jo muutama viikko sitten, mutta enpähän sillon tiennyt olevani raskaana ja en sitten rokotetta ottanut, vähän nyt harmittaa.
 
Mä liityn facebookryhmään sitten vasta ekan ultran jälkeen. Toivottavasti täällä ei ihan kaikki keskustelu kuole ennen sitä.

Mulla ei ole vielä mitään oireita. Ollaan lähdössä marraskuussa pariksi viikoksi lomalle ulkomaille. Vähän pelottaa osuuko juuri reissulle pahimmat pahoinvoinnit 🙈 Toisaalta sitten ei tarvisi ainakaan töissä piilotella ja jos tulee väsymystä niin lomalla aikaa torkkua

Influenssarokotteen otin jo kuukausi sitten, kun oli työterveydessä tarjolla.
 
Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30 😍 Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.

Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia 🙈 Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
 
Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30 Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.

Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
Tsemppiä ultraan, toivottavasti siellä kaikki hyvin! 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Emerentia
Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30 😍 Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.

Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia 🙈 Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
Tsemppiä ultraan! 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Emerentia
Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30 Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.

Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
Täällä kans toinen amk:ssa opiskeleva! Aattelin kans sit vauvan synnyttyä tehä jotain kursseja, jos on etänä. En oo selvitelly miten vaikuttaa vanhempain rahaan tai opintotukeen, myöhemmin sit ku asia konkreettisempi. Luulis ainakin et ei kuluis niin paljon vanhempainvapaapäiviä🤨 vaan eipä sitä tiedä kun kelasta kyse😅
 
  • Tykkää
Reactions: Emerentia

Yhteistyössä