Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan😄 ihan kyllä kun tulee❤
Meillä miehelle eka, mä oon nyt käynyt nää ekat ultrat yksin kun mies ei ole päässyt, keskiviikkona tulee mukaan. Senkin takia että jos tulee huonoja uutisia niin ei tarvi sitten olla yksin.

Eka neuvola käynti mulla tuleekin vähän yllättäen jo huomenna, kun tarviin sen lähetteen niin sinne menen yksin kun van papereita täytellään. Haluan kyllä että käy mukana neuvoloissa, jos ei joka kerta mutta sen minkä töistään pääsee. Kuitenkin lapsi on yhteinen ja sitä myötä myös odotus joten musta on luonnollista käydä neuvolassakin yhdessä.
 
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan😄 ihan kyllä kun tulee❤
Meillä se oli hänelle oletus, että tulee mukaan ja kun kysyin ni hämmentyi vähän et miks hän ei tulisi mukaan. Et oli innolla mukana🤗

Meil oli tänään eka neuvola ja osu kyl niin ihana terveydenhoitaja🤗🤗
 
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan ihan kyllä kun tulee
Täällä mies osallistuu kyllä ultriin, mutta ei käy neuvolassa, ellen sitten erityisesti pyydä mukaan. Eipä tuo tainnut hirveästi käydä silloin ihan ensimmäistä odottaessakaan, kun en edes itse jotenkin nähnyt hänen läsnäoloa kovin välttämättömäksi. Plus helpompi sopia käyntejä, kun riittää omien menojen mukaan sumpliminen. :)
 
Mä voisin tohon lisätä sen että ekoissa raskauksissa silloinen puoliso ei tainnut neuvolassa juurikaan käydä. Mutta nyt ajattelen asiasta niin että mitä enemmän mies osallistuu odotusaikana, sitä luonnollisempaa on osallistua myös synnytyksen jälkeen. Toivon että neuvolan täti myös ottaisi miestä huomioon neuvolakäynneillä, keskustelisi hänelle suoraan ja tästä aion nyt ekalla kertaa yksin käydessä myös sanoa. Että mulle raskaus on sinänsä tuttua mutta huomioiminen on mulle tärkeä juttu. Mä olen miehelle myös sanonut että haluan sitten että hän käyttää omat vanhempain vapaansa. Mä olen hyvin paljon tasapuolisen vanhemmuuden jakamisen kannalla ja näen että jakaminen alkaa jo raskausvaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan ihan kyllä kun tulee
Onpa kiva :D Meillä tulee ainakin ultriin ja sanoi että tulee kyllä neuvolakäynneillekin, jos haluan. En vain tiedä kannattaako esim ekalle käynnille miehen tulla, saako se mitään irti sieltä? Terveydenhoitaja sitä käyntiä varatessa varoitteli että keskitytään paljon äitiin siinä ekalla käynnillä... Niin en nyt osaa päättää pyydänkö miehen mukaan vai en.
 
Onpa kiva :D Meillä tulee ainakin ultriin ja sanoi että tulee kyllä neuvolakäynneillekin, jos haluan. En vain tiedä kannattaako esim ekalle käynnille miehen tulla, saako se mitään irti sieltä? Terveydenhoitaja sitä käyntiä varatessa varoitteli että keskitytään paljon äitiin siinä ekalla käynnillä... Niin en nyt osaa päättää pyydänkö miehen mukaan vai en.
Meil otettiin nyt ekalla käynniklä mieskin huomioon ja hänen kanssaan käytiin läpi samanlailla asioita kuin minukin kanssa ja samoin kummallekkin annettiin influenssarokote.
 
  • Tykkää
Reactions: Lucie
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan😄 ihan kyllä kun tulee❤
Meillä mies tulee (käsittääkseni) mielellään mukaan, tänään juuri oltiin ensimmäisellä käynnillä 😊 toki jos joku käynti jäisi vaikka töiden takia väliin niin en pitäisi kamalana asiana mutta jos vaan pääsee niin on se mielestäni kiva kun osallistuu kun kaikki vielä ihan uutta molemmille 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: tiinainen
Meillä mies lähtee kyllä innoissaan ultriin mukaan, mutta tälle ekalle neuvolakäynnille sanoin että turha hänen on tulla todistelemaan absolutismiaan sinne mun kaa. 🤣 Mua niin harmittaa, kun vakkari-th oli joutunut saikulle, jouduin siirtämään ekan käynnin toiselle, tuntemattomalle terkalle. 😩
 
Meille se "määrättiin" ja luulin, että on joku automaatio nykyään?🤔
Mulle kanssa sanottiin että pitäisi aloittaa viikolla 12, mutta käsitin jos kaksi riskitekijää täyttyy niin riittää. Mulla riitti jo ensisynnyttäjyys ja painoindeksi, verenpainetta pitää vähän seurailla kun alapaine oli korkeahko, tosin on ollut sitä aina muualla kun kotona mitatessa ja kotona hyvissä lukemissa
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Eikö kellään ole ultria lähiaikoina?
Mulla on ens viikon tiistaina, jos säilyn sinne saakka terveenä. Skeptinen olen, päiväkodista kaikki taudit kiertää kotiin 🙈 Esikoinen tuli kipeäksi, raasulla kova kuume 😢. Torstaina olis päiväkotikuvaus ja kovasti toivoisin, että siihen mennessä parantuisi.

Onko muilla ollut huimaista? :/
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Täällä mies osallistuu kyllä ultriin, mutta ei käy neuvolassa, ellen sitten erityisesti pyydä mukaan. Eipä tuo tainnut hirveästi käydä silloin ihan ensimmäistä odottaessakaan, kun en edes itse jotenkin nähnyt hänen läsnäoloa kovin välttämättömäksi. Plus helpompi sopia käyntejä, kun riittää omien menojen mukaan sumpliminen. :)
Täällä samoin. En koe, että sen tarvisi neuvolakäynneille mukaan tulla. Ei tarvi olla sitten töistä pois niiden vuoksi. Nt-ultrassa oon joitakin kertoja käynyt yksin. Myös silloin, kun tuli tosi huonoja uutisia. Jatkossa menenkin ultraan vaan miehen kanssa.😅 Tosin, varhaisultrassa viime viikolla kävin yksin.

Muoks. Koen silti, että mies on ollut raskaudessa "mukana" ja hoitanut vauvaa alusta lähtien yhtä lailla.🙂
 
Viimeksi muokattu:
Täällä samoin. En koe, että sen tarvisi neuvolakäynneille mukaan tulla. Ei tarvi olla sitten töistä pois niiden vuoksi. Nt-ultrassa oon joitakin kertoja käynyt yksin. Myös silloin, kun tuli tosi huonoja uutisia. Jatkossa menenkin ultraan vaan miehen kanssa. Tosin, varhaisultrassa viime viikolla kävin yksin.

Muoks. Koen silti, että mies on ollut raskaudessa "mukana" ja hoitanut vauvaa alusta lähtien yhtä lailla.
Kuten myös. Saa osallistua tavalla, joka tuntuu hänelle luontevalta. :) On myös erittäin osallistuva vanhempi, ollut jo vanhan vanhempainvapaasysteemin aikaan osan vanhempainvapaasta kotona jne. En koe, että neuvolakäyntien skippaaminen tekisi isästä vähemmän osallistuvaa. 😁
 
Lähteekö teillä puolisot innolla mukaan neuvolaan / ultriin? Yllätyin kun oma puoliso (tämä 5 lapsi) ilmoitti että tottakai haluaa mukaan neuvolaan😄 ihan kyllä kun tulee❤
Taaperoa odottaessa oli osassa neuvolakäyntejä mukana, mut ei kaikissa. Nyt ei ainakaan eilen ollut ekalla käynnillä, mut varmasti ainakin johonkin käyntiin taas tulee osallistumaan. Ultriin oon sanonut, että haluan miehen mukaan ja mies oli samoilla linjoilla 😊
 
Meillä mies tulee jos haluaa. Mä haluan siltä ihan muunlaista osallistumista perhe-elämään. 🤣🤟Ei vaan, se oli ekalla kerralla kaikissa mukana ja kyseli aktiivisemmin ku mä. Esim tiesi mitä saan syödä ja mitå en.

Mä kipuilen niitä vaunuja... Donkey 5 on niin pirun kalliita...
 
Mä en kans koe että tarvitsisin mukaan neuvolaan :) ultrat mielestäni niitä tärkeimpiä. Mutta saa osallistua niihin neuvoloihin kun haluaa ❤ tottakai! Itse yllätyin että tykkää olla mukana edelleen kaikissa❤

Hän myös pitää kaikki vanhempainvapaat, mutta en tiedä nyt tästä uudistuksesta että jääkö kotiin niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista :) varmaan sekin toiselle vanhemmalle vapaiden luovutus pitää ilmoittaa ajoissa kelalle?
 
Onko kenelläkään heittää vinkkiä, millä saisi verenpainettaan nostettua? Eilen mittailin ja alhaisilta vaikuttivat. Lakritsia tekis mieli, mutta siihen ei viitsisi lähteä.

Onko täällä muilla yöllä herääviä taaperoita? Tätä on jatkunut todella pitkään ja alkaa kyllä huomata, että vie voimat 🥺

Onko kukaan perehtynyt noihin perhevapaauudistuksiin? Sen verran tiedän, että antaa vapauksia, mutta onko tuo yhteenlaskettu vanhempainvapaa jotenkin pidempi?:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä