Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Seurailen keskustelua perässä, kun tuntuu ettei mikään ole vielä oikein ajankohtaista.. Neuvola vasta kuun lopussa ja ultrasta ei hajuakaan, joskus joulukuun alussa sitten varmaan?

Onnistuin saamaan juuri koronan 🤒Olen onnistunut sitä välttelemään koko pandemia-ajan, mutta nyt se sitten osui kohdalle. Ja tietysti vielä lomaviikolla 😤 Nyt on vaikea sanoa onko jotain raskaus- vai koronaoireita, väsymys yms. Toisaalta voin ainakin muutaman seuraavan viikon hyvin selittää kaikki mahdolliset oireet koronan jälkioireina, ei tarvi keksiä muita selityksiä 🤨

Mä nyt oletan, että näin alkuvaiheessa raskautta ei tarvi tehdä koronan takia mitään erityistä. Katoin, että noi riskit koskee enemmän raskauden loppuvaihetta, kun keuhkot on vatsan takia lytyssä yms mukavaa.
 
Ultrassa käyty ja matkasta selvitty, tänään olis menkkojen mukaan 7+6 mut siel oli 7+0 papu jolla sydän sykki vimmatusti🤍. Pääsen ensviikolla gynekologin ultraan viel varmistaan, et hän kasvaa siellä oikein ja ovulaatio vaan ollu myöhemmin (niinkuin se mun tuntemuskin itellä oli, et myöhemmin ois alkunsa saanut). Mut ihana palvelu ja ihana päästä tietenkin varmistamaan viikot sitten vielä, kun niitä km aikoinaan on itelläkin ollu. Ensviikon ultran jälkeen sit voisin faceryhmään harkita hyppääväni mukaan 😊
 
Ylihuomenna ultra! Jokohan kaikki muut on käynyt. alkanut jännittää jotenkin älyttömästi

Täällä väsymys , toki tuo 1v valvottaa myös paljon että eipä ole ihme. Ai että odotan että saisi nukkua täyden yön

8. viikko omien laskujen mukaan ja ihan niinku aamuisin tuntuisi kohtu jo alavatsalla.Ehkä uudelleen synnyttäjällä voi jo tuntua? Pienen ensimmäisiä liikkeitä odotan kovasti
Terveydenhoitaja tunnusteli minulta kohtua neuvolassa ja totesi sen yläreunan tuntuvan navan kohdalla.
 
Mulla on pitkästä aikaa tosi epäuskoinen olo, ja mietityttää, että onkohan kaikki kunnossa. Oireet ovat lähestulkoon helpottaneet kokonaan, eikä kohtu tunnu ainakaan omiin käsiin. Ei sillä, että välttämättä tässä vaiheessa edes pitäisi. Ultraan kaksi viikkoa, olo on jo malttamaton.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Kertokaahan millaista on odottaa kesäkuista? Mulla on elokuinen, helmikuinen ja maaliskuinen..
meillä aiemmat maaliskuinen, heinäkuinen, syyskuinen. Maaliskuussa oli ihana kun kevätaurinko alkoi piristää kun päästiin ulkoilemaan, kesällä oli jo vähän isompi, imetys lähtenyt hyvin käyntiin yms.
heinäkuinen muistaakseni oli siinä mielessä vähän hankala kun jälkivuoto & imetyshiki just helteiden aikaan 🙈😁 olin niin tyytyväinen kun tuli syksy ja viileämpi.
Syyskuinen vähän ankea ulkoiluiden kannalta mutta toisaalta hyvä syy pesiä vauvan kanssa sisällä 😅🫶🏼
Eka kesäkuinen siis meillekkin tulossa, varmasti ulkoilut helppo kun ei tarvi pukemisrumbaa mut toivottavasti ei ole kovia helteitä vielä kesäkuussa 🫣 vähän ahdistaa yhdistelmä vastasynnyttänyt kroppa ja kesävaatteet.. 😅🥴
 
Täälläkin nyt eka neuvola takana! Opiskelija hoiti miun käynnin ja eikä ollu valittamista :). Kieltäydyin hemoglobiinin mittauksesta, koska se on ollu miulla vasta syyskuussa 144. Lisäks edellisessäkin raskaudessa se oli loppuun asti hyvä. Ja jos oiskin tullu alas, ni en pysty vielä edes ajattelemaan rautalääkettä, koska se oksettaa niin helposti. Jatkan Ferrodania sit kun pystyn :). Pissanäytteen kävin jättää vessaan ja siitä mainitsinkin, mut ei hän vissiin sitä käyny kattomassa 🙈. Ainakin ennen on pitäny antaa jo ekalla kerralla.
 
Mulla paino aika samassa, ehkä kilon tullut, ei isoa turvotustakaan. Alavatsalla etenkin iltaa kohti alkaa tuntua painoa ja normaalit farkut menee muttei tunnu mukavilta. Mäkin ehkä tunnen kohdun alavatsalla mutta sanoisin että puolivälissä napaan on korkeus. Ainakin jo viikolla 6 oli lääkärin tekstissä kirjaus palpoiden pyöristynyt.

Tänään ei ole tullut vuotoa enää, eilen iltapäivällä viimeksi. Voi kunpa selvittiin säikähdyksellä.
 
Onko muilla pudonnut paino pahoinvoinnin myötä? Mulla on jo viikossa lähtenyt melkein pari kiloa 🫣
Paha sanoa, kun en tiiä paljon oon painanu 😅. Epäilen TSH-arvon olevan/olleen syypää kiloihin, jotka raskauden jälkeen jäi. Ainakin normaalisti miun aineenvaihdunta on ollu hyvä ja oon pystyny syömään "mitä vaan" pysyen silti samoissa painolukemissa. Ei edes imetys oo vaikuttanu painoon. Tänään neuvolassa painoa oli kuutisen kiloa enemmän ku edellisen raskauden alussa. Toki oon tässä jo oksennellu jonku aikaa.
 
Mulla alkoi nyt illalla aika kovat alavatsakivut 😥 maha meni samalla kyllä sekaisin, eli toivottavasti olisi vain jotain suolistoperäistä mutta kyllä pelottaa 😭 nyt kivut on jo helpottaneet, kestivät varmaan vajaa tunnin.. vielä ei ainakaan ole mitää vuotoa, jos nyt mitään uutta käännettä ei tule niin ajattelin huomenna käydä uudelleen varhaisultrassa jos vain aikoja vielä saa
 
Mulla alkoi nyt illalla aika kovat alavatsakivut 😥 maha meni samalla kyllä sekaisin, eli toivottavasti olisi vain jotain suolistoperäistä mutta kyllä pelottaa 😭 nyt kivut on jo helpottaneet, kestivät varmaan vajaa tunnin.. vielä ei ainakaan ole mitää vuotoa, jos nyt mitään uutta käännettä ei tule niin ajattelin huomenna käydä uudelleen varhaisultrassa jos vain aikoja vielä saa
Mulla käynyt tuo jo pari kertaa. Mä oon ajatellut, että johtuu hormonien noususta purskahtaen . Meillä ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Älä huoi❣
 
Mulla käynyt tuo jo pari kertaa. Mä oon ajatellut, että johtuu hormonien noususta purskahtaen . Meillä ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Älä huoi
Ihana kuulla rauhoittavia sanoja 💞
Yöllä tietenkin näin unta että vessassa käydessä tuli verta, onneksi ei oikeasti. Ultra on varattu klo 16.10, toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin 😊
 

Yhteistyössä