Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla alkoi nyt illalla aika kovat alavatsakivut maha meni samalla kyllä sekaisin, eli toivottavasti olisi vain jotain suolistoperäistä mutta kyllä pelottaa nyt kivut on jo helpottaneet, kestivät varmaan vajaa tunnin.. vielä ei ainakaan ole mitää vuotoa, jos nyt mitään uutta käännettä ei tule niin ajattelin huomenna käydä uudelleen varhaisultrassa jos vain aikoja vielä saa
Mulla myös tullut pari kertaa hetkellisesti kovemmat alavatsa kivut! Menkkamainen jomottelu ja tuntunut siltä että ihan kohta vuotaa 😨🤷🏼‍♀️ Muistelisin että aiemmissakin raskauksissa ollut samaa. Mulla tänään illalla ultra. ❤
 
Mulla alkoi nyt illalla aika kovat alavatsakivut maha meni samalla kyllä sekaisin, eli toivottavasti olisi vain jotain suolistoperäistä mutta kyllä pelottaa nyt kivut on jo helpottaneet, kestivät varmaan vajaa tunnin.. vielä ei ainakaan ole mitää vuotoa, jos nyt mitään uutta käännettä ei tule niin ajattelin huomenna käydä uudelleen varhaisultrassa jos vain aikoja vielä saa
Mulla kans kävi kolmannessa raskaudessa niin, et yhtäkkiä alkoi hirveet vatsakivut, oikein supistusten tapaiset ja samalla meni maha aivan kuralle. Olin ihan varma, että menee kesken, kun tuntui samalta kuin synnytyksessä kun suoli tyhjenee. Mutta ei tullut vuotoa ja kaikki oli hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Mulla kans kävi kolmannessa raskaudessa niin, et yhtäkkiä alkoi hirveet vatsakivut, oikein supistusten tapaiset ja samalla meni maha aivan kuralle. Olin ihan varma, että menee kesken, kun tuntui samalta kuin synnytyksessä kun suoli tyhjenee. Mutta ei tullut vuotoa ja kaikki oli hyvin!
Ihana kuulla tällaisia kokemuksia! Toivotaan että ultrassa on kaikki hyvin niin saisi taas mielenrauhaa takaisin 😊 mä oon kyllä semmonen stressaaja et mun yks kaveri sanoi jo ennen kuin olin raskaana et mä varmasti varaan viikoittaisen vakioajan ultraan 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Mä niin rakastan tota sydänäänten kuuntelua. Nyt oli 163 syke. Eihän siitä voi olla haittaa? Siis niiden usein kuumtelusta?Syöttekö muuten foolia vielä mammavitamiinien lisäksi?
Miulla on niissä äitiysvitamiineissa mukana se foolihappo :). Paitsi nyt kun en sitä rautaa uskalla pahoinvoinnin takia syödä, ni oon ottanu pelkkää foolihappoa. Kunhan ällötykset loppuu, ni jatkan taas kalkinsyöntiäkin :).
 
Täällä oksentelu jatkuu entisellään, mutta oksentelusta huolimatta kunnon turvotukset päällä ja paino noussut 2kg. Välillä paino laski, mutta nyt noussut uudelleen. Toisaalta syön koko ajan mitä vain tekee mieli🙄
 
Hetken aikaa seuraillut täällä keskustelua ja miettinyt liitynkö ryhmään vai pysynkö heinäkuisten puolella… Kuitenkin ehkä koen tän kesäkuisten ryhmän enemmän omaksi kun aiemmat syntyneet parikin viikkoa aiemmin ja laskettu aika kuitenkin kesäkuun puolella. Vieläkö tänne voi tulla näin myöhässä? Katsoin, että täällä on myös paljon isoja perheitä, meillekin tämä tuleva olis jo viides ❤

Niin ja laskettu aika olis 30.6.
 
@Omppispomppis tervetuloa! 😊


Tänää oli neuvolalääkäri, rv9+2.
Ultrasi vielä ja kylläpä siellä oli kasvettu! 🤩
La pysyy siinä 12.6 ja kaikki oli hienosti.
Aivan ihana pienokainen siellä heilutti käsiään ja sormiakin oli jo 😍

Hyytymiä ei enää näkynyt ja jotenki tuli taas helpottunut olo.

Eilen kokeilin tota Doppleria mutta en löytänyt vielä sykkeitä.
Täytyy kokeilla uudelleen vielä 😊
 
@Omppispomppis tervetuloa!


Tänää oli neuvolalääkäri, rv9+2.
Ultrasi vielä ja kylläpä siellä oli kasvettu!
La pysyy siinä 12.6 ja kaikki oli hienosti.
Aivan ihana pienokainen siellä heilutti käsiään ja sormiakin oli jo

Hyytymiä ei enää näkynyt ja jotenki tuli taas helpottunut olo.

Eilen kokeilin tota Doppleria mutta en löytänyt vielä sykkeitä.
Täytyy kokeilla uudelleen vielä
Täällä sama La ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: jekkis87
@Omppispomppis tervetuloa!


Tänää oli neuvolalääkäri, rv9+2.
Ultrasi vielä ja kylläpä siellä oli kasvettu!
La pysyy siinä 12.6 ja kaikki oli hienosti.
Aivan ihana pienokainen siellä heilutti käsiään ja sormiakin oli jo

Hyytymiä ei enää näkynyt ja jotenki tuli taas helpottunut olo.

Eilen kokeilin tota Doppleria mutta en löytänyt vielä sykkeitä.
Täytyy kokeilla uudelleen vielä
Kiva kuulla että kaikki hyvin ☺
Miten nää neuvolat oikein menee, jos sulla jo lääkäri 🤔 mulla oli pikaneuvola tossa 8+4 ja seuraava vasta 16+2, nt-ultra 12+jotain. En ees tiiä milloin sit on lääkäri edes ekan kerran 🙄
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Ai niin mulle voi lisätä tietoihin seuraavat asiat:

Omppispomppis / 30.6. / 5. / TAYS

Täällä vasta odotellaan ekaa neuvolaa ja varhaisultraa. Teistä moni jo niin pitkällä 🤭 Mulla olis ens viikolla neuvola keskiviikkona ja sitä seuraavan viikon maanantaina on ultra, silloin pitäis olla 8+3. Kauhean pitkältä ajalta tuntuu odottaa. Löysin myös dopplerin käytettynä ja aion sitä kuunnella viikon päästä ekan kerran. Huomenna tulee vasta 7 viikkoa täyteen niin turha ajatella et vois kuulua vielä mitään 😄

Mulla on ihan kauhea olo koko ajan. Aamuisin kun herään niin olo on vielä suht ok mut iltaa kohden pahenee. Tää on ihan kamalaa, en edes muistanut enää tätä. Ja tuntuu niin pitkältä ajalta ajatella et vasta muutaman viikon päästä olo alkaa helpottaa 😔
 
Kiva kuulla että kaikki hyvin
Miten nää neuvolat oikein menee, jos sulla jo lääkäri mulla oli pikaneuvola tossa 8+4 ja seuraava vasta 16+2, nt-ultra 12+jotain. En ees tiiä milloin sit on lääkäri edes ekan kerran
Meillä Lappeenrannassa on kaks ekaa ihan tavallisia terveydenhoitajan neuvolakäyntejä. Tääl on huono lääkäritilanne, ni sain sen lääkäriajan jo ja se ois tammikuun lopulla. Sitä ennen käyn vielä 16. raskausviikolla perusneuvolassa :).
 
Mä kerkesin jo vähän aikaa sitten iloita, että tais vähäisetkin pahoinvoinnit loppua, ja että pääsinpä kyllä helpolla ja vähillä oireilla, niin eilen illalla olikin huonoin olo tähän mennessä ja ekaa kertaa mietin jopa että pitääkö käydä oksentamassa. Nukahdin kyllä sitten onneksi ja sitten helpotti. Nyt on vähän öklö olo ja väsyttää aivan vietävästi
 
Kiva kuulla että kaikki hyvin
Miten nää neuvolat oikein menee, jos sulla jo lääkäri mulla oli pikaneuvola tossa 8+4 ja seuraava vasta 16+2, nt-ultra 12+jotain. En ees tiiä milloin sit on lääkäri edes ekan kerran
Mulla on erityisseuranta .
Takana molemmissa raskauksissa vakava raskausmyrkytys ja sen takia seurataan tiuhempaa.

Lääkäri oli tähän heti alkuun kun varmistetaan viikot ja aloitetaan lääkitys.
Sen lisäksi tuli näitä lähetteitä tonne äitipolille naapuri kaupunkiin jossa sitten synnytetäänkin kun se aika koittaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki

Yhteistyössä