Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei ole yhteistä poikanimeä paitsi ehkä Ruudolf tai Rudolf mahdollisesti voisin taipua myös nimeen Julian, jota on hieman hankala taivuttaa kyllä. Käyty kaikki mahdolliset listat läpi ja oikein mikään ei kelpaa miehelle. Toivottavasti on sit tyttö...

Tuleeko kenellekään mitään negatiivista mieleen nimestä Ruudolf?
 
@Annamaija 76 🙈 vähän, toiset nimet pojalle on varmat , tulevat suvusta.
Tytölle kans ois muutama nimi ajateltuna ja ovat suvusta myös.
Mun oma äiti on jo kuollut ja hänen nimestä tulee nykyaikaistettu muunnos toiseksi nimeksi tai sitten äidin toinen nimi tästä ei olla vielä ihan selvillä vesillä.
Äidin nimi on niin pitkä että täytyy funtsia sitä etunimeä ihan tosissaan 🙈
Loppuu lomakkeista muuten tila .

Etunimiä on mietitty myös, mutta ne jää varmaan syntymään saakka auki.
Molempien kanssa on käynyt niin, että etunimi on päätetty ja vauva kun on saatu syliin hän ei ole "näyttänyt" /ollut yhtään suunnitellun nimen oloinen.

Luulen, että tässä käy samalla tavalla.


Vaikka meillä kaikilla on raskaus melko alussa vielä, niin onko muilla sellaista tunnetta että kohta on joulu uusi vuosi ja kevät ja vauva 😶

Mulla on jotenki vahva tunne myös siitä, että tämä pienokainen on jo toukokuussa sylissä jos on sisaruksiinsa tullut...

@Annamaija 76 IHANA nimi!
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Onko kukaan miettinyt nimiä jo?
Pojalle on etunimi valmiina. Esikoisen kohdalla oli kaks vaihtoehtoa ja sit päätettiin niiden väliltä syntymän jälkeen. Niistä siis toinen tulis nyt kesäkuiselle, mikäli hän on poika :). Tytölle oli pitkään etunimi, mut en nyt haluakaan sitä, kun on alkanu taas yleistymään niin kovasti 🙄.
 
Keille on muuten tulossa ristiäiset ja keille nimiäiset? :)

Meillä tietysti tulevakin vauva saa nimiäiset. Uskonto ei oo osa meidän elämää, ni päätettiin näin 😁. Mies epäili esikoisen kohdalla, et esikoinen jäis paitsi jostain 🙈. Hän oli vissiin ajatellu, et harva jättää kastamatta. Mein lähipiiriin syntyneissä on ollu ehkä jopa enemmän kastamattomia. Mutta siis tää ei tietenkään ollu mikään kritisointi kastejuhlia kohtaan - perustelin vaan mein kannan 😊.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Keille on muuten tulossa ristiäiset ja keille nimiäiset? :)

Meillä tietysti tulevakin vauva saa nimiäiset. Uskonto ei oo osa meidän elämää, ni päätettiin näin 😁. Mies epäili esikoisen kohdalla, et esikoinen jäis paitsi jostain 🙈. Hän oli vissiin ajatellu, et harva jättää kastamatta. Mein lähipiiriin syntyneissä on ollu ehkä jopa enemmän kastamattomia. Mutta siis tää ei tietenkään ollu mikään kritisointi kastejuhlia kohtaan - perustelin vaan mein kannan 😊.
Me ei kuuluta kirkkoon niin tulevakin lapsi saa omat juhlat ja nimi annetaan julki jo syntymäilmoituksessa. Ollaan aina haluttu kutsua uutta tulokasta nimellään heti eikä vauva - sanalla.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei oo mitään nimiä valmiina, vauvalla on kyllä 'työnimi' mutta se on lähinnä vitsistä tullut niin ei ole oikeaksi nimeksi ehdolla.. ehkä sitten enemmän alkaa nimet pyörimään mielessä kun tietää kumpi sieltä on tulossa ☺ tosin oon kyllä jo kauan sitten katsellut kalenteria läpi ja miettinyt kivoja nimiä mutta ei oo mitään oikeen jäänyt edes listalle..

Me varmaan pidetään ristiäiset. Ei olla mitenkään uskonnollisia mutta kuulutaan molemmat kirkkoon niin ehkä luonnollisempaa niin. Tosin ei tästäkään olla vielä puhuttu mutta oletan näin 😅
 
Keille on muuten tulossa ristiäiset ja keille nimiäiset?

Meillä tietysti tulevakin vauva saa nimiäiset. Uskonto ei oo osa meidän elämää, ni päätettiin näin.
Mä en oo kuulunut ennen riparia kirkkoon, mutta liityin sitten. Ollaan miehen kanssa ihan puhtaasti tapauskovaisia, siis ei käydä koskaan kirkossa ellei sitten jotkut juhlat ole, nyt toki fiilistellyt että vois joululauluja mennä laulamaan, hirveän ihana ja lämmin muisto lapsuudesta niistä itsellä. Kastettiin myös esikoinen, ja halutaan tukea kirkon toimintaa maksamalla kirkollisveroa, halutaan että kirkolla on rahaa auttaa vähävaraisia, syrjäytyneitä ja kriisitilanteissa olevia. ☺
 
Mä oon jo etukäteen vähän surrut sitä että tuleeko kesäristiäisiin ketään 😅 jos kaikki ovat lomalla ja reissussa jne.

Viime vuonna siskoni tytölle pidettiin kastetilaisuus kesäkuussa ja jo silloin oli hyvin hankala sovittaa edes lähimmän perheen aikatauluja yhteen, eikä ollut vielä edes kiireisin loma-aika 😩
 
Me ei olla mietitty nimiä ollenkaan. Ekassa raskaudessa ehdittiin just ottaa puheeksi että voisi miettiä mutta sitten ei tarvinnutkaan. Nyt menee varmaan kanssa vielä pidemmille viikoille ennen kun uskaltaa ajatella. Mulla on ainoastaan tytölle toinen nimi, se jonka mun äiti olisi halunnut mulle mutta isä päätti toisin 🙄 En tiedä pidettäisiinkö kummat juhlat, mä en kuulu enää kirkkoon, mies kuuluu. Mun isommat lapset on kastettu. Mulle sillä ei ole niin väliä.

Ikävä olla iloisessa aiheessa (taas) synkistelijä, mutta mulla edelleen niin iso pelko että tämäkin todetaan nt-ultrassa kesken menneeksi että mä en osaa ajatella yhtään mitään sen pidemmälle. Mä en osaa iloita tästä ajasta, lähinnä yritän selvitä olematta koko ajan huolissaan sinne ultraan asti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sen jälkeen osaa ottaa rauhallisemmin. Mutta olotila on lähinnä huonoja uutisia, ei lasta, odottava 😭
 
Onko kukaan miettinyt nimiä jo?
Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä 😊 ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässä 😀

väsymys on kyllä kovaa edelleen, ja tuntuu että huonoin olo ollut nyt 9. Viikolla.

musta myös tuntuu et kesä tulee niin äkkiä! Kohta on joulu ja uusivuosi, sitten kevät ja äitiysloma ❤ Vähän tuossa jo suunniteltiin miten pidetään vanhempainvapaat.
Ootteko vielä miettinyt hankintoja vauvalle? Black fridayt ja joulualet alkaa. Mä haluan vauvalle jonkun kivan kehdon tai ensisängyn ja vähän jo katsellut,mutta vähän aikaselta tuntuu vielä 😅 ehkä odotan ens vuoden alkuun hankintojen kanssa.
 
Me ei olla mietitty nimiä ollenkaan. Ekassa raskaudessa ehdittiin just ottaa puheeksi että voisi miettiä mutta sitten ei tarvinnutkaan. Nyt menee varmaan kanssa vielä pidemmille viikoille ennen kun uskaltaa ajatella. Mulla on ainoastaan tytölle toinen nimi, se jonka mun äiti olisi halunnut mulle mutta isä päätti toisin En tiedä pidettäisiinkö kummat juhlat, mä en kuulu enää kirkkoon, mies kuuluu. Mun isommat lapset on kastettu. Mulle sillä ei ole niin väliä.

Ikävä olla iloisessa aiheessa (taas) synkistelijä, mutta mulla edelleen niin iso pelko että tämäkin todetaan nt-ultrassa kesken menneeksi että mä en osaa ajatella yhtään mitään sen pidemmälle. Mä en osaa iloita tästä ajasta, lähinnä yritän selvitä olematta koko ajan huolissaan sinne ultraan asti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sen jälkeen osaa ottaa rauhallisemmin. Mutta olotila on lähinnä huonoja uutisia, ei lasta, odottava
Sama täällä 😔 Vaikea ajatella niin pitkälle vielä, kun on keskenmeno taustalla. Itsellä kylläkin siitä jo kuusi vuotta aikaa ja sen jälkeen kaksi lastakin syntynyt. Mutta tää ajankohta on itselle todella vaikea kun edellinen keskenmennyt raskaus oli suunnilleen samoihin aikoihin kun tääkin. Sain kuulla vajaa viikkoa ennen joulua että oli mennyt kesken ja se jätti kyllä syvät jäljet kun joulun yli piti vielä odottaa tyhjennysaikaa 😔 Mutta koitetaan uskoa, että nää meidän pienet pysyis mukana ja oot päässyt jo näkeen sun pienen ultrassakin❤ itsellä varhaisultraan vielä viikko
 
Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässä

väsymys on kyllä kovaa edelleen, ja tuntuu että huonoin olo ollut nyt 9. Viikolla.

musta myös tuntuu et kesä tulee niin äkkiä! Kohta on joulu ja uusivuosi, sitten kevät ja äitiysloma Vähän tuossa jo suunniteltiin miten pidetään vanhempainvapaat.
Ootteko vielä miettinyt hankintoja vauvalle? Black fridayt ja joulualet alkaa. Mä haluan vauvalle jonkun kivan kehdon tai ensisängyn ja vähän jo katsellut,mutta vähän aikaselta tuntuu vielä ehkä odotan ens vuoden alkuun hankintojen kanssa.
En mie kyl vielä meinaa ostella 🤭. Toisaalta meillä on kyllä esikoiselta melkeen kaikki tallella, joten ei tuu mieleen mitään tarvittavaakaan.
 
@Omppispomppis näinpä .
Mulla on ollu tässä raskaudessa verenvuotoa ja yks km takana vuosia vuosia sitten, mutta kyllä sen vaa muistaa.

@Mimerkki (halaus) kyllä me pidetään peukkuja et kaikki menee hyvin.

Vaikka mulla on ollu siinä mielessä onni että ei oo ollu juuri mitään oireita paitsi tää tuskainen väsymys nii se laittaa kyllä miettii että onko kaikki hyvin tuolla...
Olisin tästä oireettomuudesta halunnu sen neuvolatädin kans jutella mutta siinä ekalla käynnillä oli nii valtava määrä kaikkee ettei ehtinyt.

Toisaalta tässä väsymyksessä on ihan tarpeeksi. 😒
Silmiä kirvelee ja hyökyaallon tavoin väsymys vaa tulee päälle ja on kertakaikkiaan todella vaikeaa olla hereillä.
Mulla ois tänää vielä yövuoro ja mä en tiedä miten tässä selvii.
Kahvi kun kuulema nostaa km riskiä nii ei oo tullu sitä sillee litkittyä ja kyllä tekis battery terää mut ku ei ..
 
  • Rakkaus
Reactions: Omppispomppis
@Omppispomppis näinpä .
Mulla on ollu tässä raskaudessa verenvuotoa ja yks km takana vuosia vuosia sitten, mutta kyllä sen vaa muistaa.

@Mimerkki (halaus) kyllä me pidetään peukkuja et kaikki menee hyvin.

Vaikka mulla on ollu siinä mielessä onni että ei oo ollu juuri mitään oireita paitsi tää tuskainen väsymys nii se laittaa kyllä miettii että onko kaikki hyvin tuolla...
Olisin tästä oireettomuudesta halunnu sen neuvolatädin kans jutella mutta siinä ekalla käynnillä oli nii valtava määrä kaikkee ettei ehtinyt.

Toisaalta tässä väsymyksessä on ihan tarpeeksi.
Silmiä kirvelee ja hyökyaallon tavoin väsymys vaa tulee päälle ja on kertakaikkiaan todella vaikeaa olla hereillä.
Mulla ois tänää vielä yövuoro ja mä en tiedä miten tässä selvii.
Kahvi kun kuulema nostaa km riskiä nii ei oo tullu sitä sillee litkittyä ja kyllä tekis battery terää mut ku ei ..
Täällä kans kova väsymys mutta lisänä huono olo ja tosi moni ruoka tökkii niin ettei voi edes ajatella ruokaa. Tää on niin syvältä, mulla vielä oksennusfobia mikä lisää ahdistusta tähän. Missään edellisessä raskaudessa en oo oksentanut mut nyt välillä olo ollut sellanen et kohta nousee ylös. Pari päivää oli taas ihan ok mut nyt tänään ollut karsee olo. Voispa hypätä näiden viikkojen yli 😔
 
Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässä

väsymys on kyllä kovaa edelleen, ja tuntuu että huonoin olo ollut nyt 9. Viikolla.

musta myös tuntuu et kesä tulee niin äkkiä! Kohta on joulu ja uusivuosi, sitten kevät ja äitiysloma Vähän tuossa jo suunniteltiin miten pidetään vanhempainvapaat.
Ootteko vielä miettinyt hankintoja vauvalle? Black fridayt ja joulualet alkaa. Mä haluan vauvalle jonkun kivan kehdon tai ensisängyn ja vähän jo katsellut,mutta vähän aikaselta tuntuu vielä ehkä odotan ens vuoden alkuun hankintojen kanssa.
Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?
 
Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?
Mä en tästä nykyisestä setistä tiedä, mutta meillä on ollut ennen aina Emmaljungat.
Mä toivoisin kääntyviä etupyöriä , mutta isoja semmosia.
Toisaalta kiinnostaa myös Britax.n mut on sen verran tuntematon et täytyy liikkeeseen mennä ihmettelee tätä kaikkea 🙈 samoin sitä telakkaa kaukalolle
 
Me ei olla mietitty nimiä ollenkaan. Ekassa raskaudessa ehdittiin just ottaa puheeksi että voisi miettiä mutta sitten ei tarvinnutkaan. Nyt menee varmaan kanssa vielä pidemmille viikoille ennen kun uskaltaa ajatella. Mulla on ainoastaan tytölle toinen nimi, se jonka mun äiti olisi halunnut mulle mutta isä päätti toisin En tiedä pidettäisiinkö kummat juhlat, mä en kuulu enää kirkkoon, mies kuuluu. Mun isommat lapset on kastettu. Mulle sillä ei ole niin väliä.

Ikävä olla iloisessa aiheessa (taas) synkistelijä, mutta mulla edelleen niin iso pelko että tämäkin todetaan nt-ultrassa kesken menneeksi että mä en osaa ajatella yhtään mitään sen pidemmälle. Mä en osaa iloita tästä ajasta, lähinnä yritän selvitä olematta koko ajan huolissaan sinne ultraan asti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sen jälkeen osaa ottaa rauhallisemmin. Mutta olotila on lähinnä huonoja uutisia, ei lasta, odottava
Vähän sama täällä, kun kaksi huonosti päättynyttä raskautta ennen tätä. En halua miettiä liian pitkälle. Nt-ultrassa sitten näkee onko kaikki hyvin. Sen kyllä tiedän, että ristiäiset tulisi olemaan. Niiden suunnittelun aloitan vasta, kun vauva on syntynyt.😅
 
Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?
Meillä oli Britax Smile 3 edellisen aikaan. Minun makuun liian "heiveröiset" joka käyttöön. Toki, käytin vain matkarattaina niitä, kun passasi ilman adapteria kaukalon kanssa. Siinä toimi ihan hyvin. Kevyet ja ketterät oli. Myytiin sitten pois. Toki lisäksi oli/on edelleen Emmaljunga Duo Edget tänne sorateille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä