Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Meille tulee kastejuhla, jos sinne asti päästään. Oon miettinyt , että olis aika ihanan juhlava ympäristö pitää ihan kirkossa, isompien juhlat on kaikki olleet kotona. Tytön etunimi on aika varma (meillä aiemmat poikia), mutta pojan nimistä ei mitään ajatusta.

Oon ehtinyt myydä ja lahjoittaa kaikki vauvatavarat pois, joten pitää kaikki hankkia uusiksi. Ihastuin pari vuotta sitten keltaisiin Ora Untoihin. Ne kääntyvillä etupyörillä ois ihanat. Tai sit ne sammalen vihreät. 😍 meillä on ollut Oran vaunut aiemminkin ja ne ainakin oli tosi hyvin kulkevat meidän maaseutuolosuhteissa ja hyvin toimivat suomen sääoloissa. Ei kylläkään mitkään autoon näppärästi nostettavat, joten meillä oli matkarattaat sit erikseen. Todennäköisesti tullaan suurin osa vauvan tavaroista hankkimaan käytettynä, joten pitää katsella mitä löytyy. Ehkä ens vuoden puolella uskallan alkaa miettimään hankintoja enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Meille tulee kastejuhla, jos sinne asti päästään. Oon miettinyt , että olis aika ihanan juhlava ympäristö pitää ihan kirkossa, isompien juhlat on kaikki olleet kotona. Tytön etunimi on aika varma (meillä aiemmat poikia), mutta pojan nimistä ei mitään ajatusta.

Oon ehtinyt myydä ja lahjoittaa kaikki vauvatavarat pois, joten pitää kaikki hankkia uusiksi. Ihastuin pari vuotta sitten keltaisiin Ora Untoihin. Ne kääntyvillä etupyörillä ois ihanat. Tai sit ne sammalen vihreät. meillä on ollut Oran vaunut aiemminkin ja ne ainakin oli tosi hyvin kulkevat meidän maaseutuolosuhteissa ja hyvin toimivat suomen sääoloissa. Ei kylläkään mitkään autoon näppärästi nostettavat, joten meillä oli matkarattaat sit erikseen. Todennäköisesti tullaan suurin osa vauvan tavaroista hankkimaan käytettynä, joten pitää katsella mitä löytyy. Ehkä ens vuoden puolella uskallan alkaa miettimään hankintoja enemmän.
Meillä on Otan Untot harmaana ☺. Taidetaan jatkaa niillä. Pitää kattoa tarviiko hommata jotain seisomalautaa vai onks sekin turha, kun ei oo vaunuja tarvinnu ku viimeks keväällä (no okei, nyt oli muskarireissulla, kun edellisellä kerralla tuli stoppeja niin monta).
 
Meillä on torstaina varhaisultra ja tänään oli ensimmäinen neuvola.

Ensimmäinen neuvola jännitti tosi paljon, kun muutenkin kaikki lääkärikäynnit yms. jännittää, mutta terveydenhoitaja oli todella mukava.

Nyt jännitetään torstain ultraa ja toivotaan, että kaikki on hyvin.
Täällä kanssa yks jännityksestä soikeana ennen kaikkia käyntejä. Neuvola ei oo niin paha, mutta varsinkin alakautta tehtävät tutkimukset 🤭
 
Kirjoitan tänne näin hetken tauon jälkeen, arkielämä meinaa pitää kiireisenä 😊. Meillä oli tiistaina gynen varhaisultra ja torstaina eka neuvola. Oli suuri helpotus, että kaikki oli kunnossa! 🥰❤ neuvolassahan laskevat lasketun ajan edellisten menkkojen alkupäivämäärästä ja 28 päivän kierron mukaan, eivätkä muuttaneet, vaikka gynen ultrassa arvio heitti yli 5 päivää? Itse laskin todennäköisimmän hedelmöittymisajankohdan mukaan ja sain samat tulokset ultran kanssa.

Keneltä täällä saikaan pyytää linkkiä ryhmään? Ehkä varovasti uskallan liittyä, vaikka sydän syrjällään vielä koko alun olenkin 🙄
 
Kirjoitan tänne näin hetken tauon jälkeen, arkielämä meinaa pitää kiireisenä . Meillä oli tiistaina gynen varhaisultra ja torstaina eka neuvola. Oli suuri helpotus, että kaikki oli kunnossa! neuvolassahan laskevat lasketun ajan edellisten menkkojen alkupäivämäärästä ja 28 päivän kierron mukaan, eivätkä muuttaneet, vaikka gynen ultrassa arvio heitti yli 5 päivää? Itse laskin todennäköisimmän hedelmöittymisajankohdan mukaan ja sain samat tulokset ultran kanssa.

Keneltä täällä saikaan pyytää linkkiä ryhmään? Ehkä varovasti uskallan liittyä, vaikka sydän syrjällään vielä koko alun olenkin
Ehkä ne odottaa sitä nt-ultran arviota lasketusta ajasta? Mie kyllä neuvola-aikaa soittaessani sanoin, et kierto on 29 päivää ja sen mukaan la ois 20.6. Olivat sen merkanneet sit tietoihin onneks :). Hyvä niin, koska nyt meen ultraankin viimesenä mahdollisena päivänä, ni jos on miunkin laskuista odotettua vanhempi, ni eihän sitä riskilukua voi kaiketi enää oikeen arvioida.
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Kirjoitan tänne näin hetken tauon jälkeen, arkielämä meinaa pitää kiireisenä . Meillä oli tiistaina gynen varhaisultra ja torstaina eka neuvola. Oli suuri helpotus, että kaikki oli kunnossa! neuvolassahan laskevat lasketun ajan edellisten menkkojen alkupäivämäärästä ja 28 päivän kierron mukaan, eivätkä muuttaneet, vaikka gynen ultrassa arvio heitti yli 5 päivää? Itse laskin todennäköisimmän hedelmöittymisajankohdan mukaan ja sain samat tulokset ultran kanssa.

Keneltä täällä saikaan pyytää linkkiä ryhmään? Ehkä varovasti uskallan liittyä, vaikka sydän syrjällään vielä koko alun olenkin
Laitan linkin YV :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Ehkä ne odottaa sitä nt-ultran arviota lasketusta ajasta? Mie kyllä neuvola-aikaa soittaessani sanoin, et kierto on 29 päivää ja sen mukaan la ois 20.6. Olivat sen merkanneet sit tietoihin onneks . Hyvä niin, koska nyt meen ultraankin viimesenä mahdollisena päivänä, ni jos on miunkin laskuista odotettua vanhempi, ni eihän sitä riskilukua voi kaiketi enää oikeen arvioida.
Mulla neuvolassa merkattiin vieläkin se menkkojen mukaan oleva laskettu aika joka on 4 päivää liian aikaisin, vaikka oli jo varhaisultra käytynä.. neuvolatäti sanoi että vaihdetaan sitten nt-ultran jälkeen sen mukaiseksi
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Ei kai varhaisultrassa vielä vaihdeta lasketun ajan päiviä, kun 1mm heitto mittauksessa tekee jo päivän eron.
Kyllä mulla vaihdettiin samantien.
Riippuu varmaa paljon on viikkoja kun ultra tehdään, mut eihän sitä pelkän pituuden perusteella arvioida.

Esim. Mulla oli varhaisultraan mentäessä menkoista rv6+ ,
mutta ultrassa koko ja aivoissa näkyvä tummentuma (en muista miksi sitä nimitettiin) joka tulee vasta rv7 jälkeen määritteli raskauden kestäneen 7+

Nyt en ulkoa muista tarkkoja päiviä 😂
Korjaan myöhemmin.

Se on sunnuntai ja isänpäivä.
Hurja kiire 😂🙈❤

Oikein mukavaa isänpäivää kaikille. ☀
 
Miulle sillon edellisessä raskaudessa puhuttiin varhaisultrassa niin, et alkio on todennäkösesti vanhempi ku mitä ajattelin, mut sit ne ei siellä vahvistaneet mitään. Taisivat sanoa, et se tarkentuu seuraavassa ultrassa. Ja siellä sit siirrettiikin laskettua aikaa viikolla aikasemmaks. Mut näissäkin siis varmaan paikkakunta- ja hoitajakohtasia eroja :).
 
Ainakin Novassa ollut aiemmin että pitää olla joku 5pv ero että la vaihdetaan sen uudeksi päiväksi. Monet kaverit todenneet ettei 3-4pv ero ole riittänyt siihen että virallista laskettua olisi vaihdettu, itsellä oli myös että 3pvä heittoa ei vaihdettu.
Joo, näin miekin oon kuullu monesti, ettei ihan muutamasta päivästä välttämättä olla vaihdettu. Mut siis joteki luulin, et yleisestikin se virallinen la katotaan vasta nt-ultrassa tarkemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Ainakin Novassa ollut aiemmin että pitää olla joku 5pv ero että la vaihdetaan sen uudeksi päiväksi. Monet kaverit todenneet ettei 3-4pv ero ole riittänyt siihen että virallista laskettua olisi vaihdettu, itsellä oli myös että 3pvä heittoa ei vaihdettu.
No höh, olispa mahtavaa jos pienen laskettu olisi lähellä esikoisen laskettua 🤭 nimimerkillä elektiivinen sektio tod näk edessä jos sinne saakka päästään, joka taas on viikkoa ennen paperilla olevaa laskettua 🙄
 
No höh, olispa mahtavaa jos pienen laskettu olisi lähellä esikoisen laskettua 🤭 nimimerkillä elektiivinen sektio tod näk edessä jos sinne saakka päästään, joka taas on viikkoa ennen paperilla olevaa laskettua 🙄
Saanko udella syytä elektiiviselle?

Me ajateltiin huomenna tilailla donkeyt ja butterflyt. Saa hyvällä alella kun ottaa samalla.
Ei tule kesäkuistakaan meille. Syke lakannut 9+1. Kolmas kerta putkeen, ei ollut lääkityksestä apua.
💔 Niin paljon voimaa surun käsittelyyn teille🥺😥
 
Tuttu vaiva aiemmista raskauksista tuli eilen, päänsärky! Panadol ei auta ja jomottaa kokoajan, viimeksi tämä kesti yli puolenvälin, ja liittyi korkeisiin verenpaineisiin. Huomenna eka neuvola ja pääsen kysymään auttaako tähän mikään,

1v valvottaa nyt tosissaan ja täytyy varmaan imetystä lopetella tai ainakin reilusti vähentää kun herää yöllä puolentunnin välein maitoa vaatimaan ja imetys edelleen sattuu 🥴😵💫
 

Yhteistyössä