Kesäkuiset 2024

Tänä aamuna pieni enkeli vauva poistui istukoineen tyhjenneessä pussissa 🤍❤‍🩹🤍 pienen synnytys polton jälkeen. Kaunis pieni selkeä ihmisen alku . Ja ilm viikkoja vastaavan kokoinen . Kokemus oli erittäin lempeä ja luonnollinen . Nyt vain käydään tutkimassa löytyisikö johtimesta tai mistä löytyykin kiinnitys kohta. Verenvuotokin tuntuu lakanneen ja pieniä jälkisupistuksia tuntuu vain ajoittain. Olo myös hyvin selkeä ja "loppuun luonut" tyyni ja kiitollinen , että sain lapsen nähdä.
Paljon voimia sinne. 💙 vaikka olitkin henkisesti varmaankin valmistautunut, ei se varmasti helppoa ole. Ilmeisesti olet onneksi itse fyysisesti kunnossa. Vaikea sanoa mitään tällaiseen. 😔
 
Käytiin tosiaan keskiviikkona neuvolassa ja oli kiva kokemus, vaikka edelleen olo, että ei oo mitään varmuutta ja kauheana silti käytetään jo resursseja mun ja meidän meidän perheen tukemiseen ja tarkkailuun. Tällä viikolla kumminki ollu myös olo, että saattaa siellä jotain ollakin. Edelleen tosi pieniä oireita, heikkoa kuvotusta joskus kesken aterian ja enempi illalla, pientä kipua rinnoissa. Vatsaa välillä vähä kihelmöi. Välillä ei mitään oireita ja välillä jotain pientä.

10+4 tosiaan lääkärineuvola, meen sinne yksin. Sisätutkimus ja ehkä koettaa kuunnella alkion sykettä, tokihan se ei kaikilla vielä tuollon kuulu. 12+4 eli noin kuukauden päästä on sitten nt-ultra ja näkee onko siellä jotain elinkelpoista. Pitkä aika, mutta täytyy vain malttaa ja toivoa parasta 😊 kaikki seulonnat valittiin sikiölle.
 
Paljon voimia sinne. 💙 vaikka olitkin henkisesti varmaankin valmistautunut, ei se varmasti helppoa ole. Ilmeisesti olet onneksi itse fyysisesti kunnossa. Vaikea sanoa mitään tällaiseen. 😔
Kiitos. Olen kyllä ❤‍🩹 kaikki oli erittäin fine myös tutkimuksessa . Ja hitaasti mitätöntä nousua pitänyt hcg lähgi heti laskuun tuon km jälkeen. Kyllähän tässä tovi jos toinenkin menee surressa ja hyväksyessä ettei vatsakumoua ole enää, mutta kaikki on hyvin silti.
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Paljon voimia viivaviivi keskenmenon käsittelyyn 💔 nämä on aina surullisia juttuja, erityisesti nyt kun jouduit olemaan epätietoisuudessa niin kauan 😔 oman keskiraskauden keskenmenon jälkeen nämä uutiset on jotenkin koskettaneet entistä enemmän.

Mulla alkaa kuume olla poissa, mut olo aivan voimaton. Maanantaina olisi neuvola, toivottavasti ei sitä tarvitse perua. Mielelläni menisin, että saisin varattua neuvolalääkärin vielä ennen nt ultraa.

En ymmärrä miten käy näin huono tuuri koronan kanssa aina. Viimeksi iski vuosi sitten sen rv 17 synnytyksen jälkeen ja nyt sitten rv 9. Henkisesti oon voinut aika huonosti, jotenkin oon palannut mielessäni juuri siihen keskenmenon jälkeiseen aikaan, kun kärsin koronan vielä sen lisäksi että toivuin synnytyksestä ja traumasta...
 
Paljon voimia viivaviivi keskenmenon käsittelyyn nämä on aina surullisia juttuja, erityisesti nyt kun jouduit olemaan epätietoisuudessa niin kauan oman keskiraskauden keskenmenon jälkeen nämä uutiset on jotenkin koskettaneet entistä enemmän.

Mulla alkaa kuume olla poissa, mut olo aivan voimaton. Maanantaina olisi neuvola, toivottavasti ei sitä tarvitse perua. Mielelläni menisin, että saisin varattua neuvolalääkärin vielä ennen nt ultraa.

En ymmärrä miten käy näin huono tuuri koronan kanssa aina. Viimeksi iski vuosi sitten sen rv 17 synnytyksen jälkeen ja nyt sitten rv 9. Henkisesti oon voinut aika huonosti, jotenkin oon palannut mielessäni juuri siihen keskenmenon jälkeiseen aikaan, kun kärsin koronan vielä sen lisäksi että toivuin synnytyksestä ja traumasta...
Kiitos Minttust❤‍🩹 ja pahoittelut myös sulle kokemastasi pikkuvaavin menetyksestä,🤍❤‍🩹🤍 on ymmärrettävää että mieli palaa tuohon menetyksen jälkeiseen aikaan nyt tässä odotuksessasi ja varsinkin , kun tuollainen muistuttava tekijä eli korona.

Muutenkin luopuminen ja suru menetyksestä voi olla läsnä yleisestikim seuraavassa raskaudessa ja sekin on tärkeää käsittelyä tunnetasolla uuteen valmistautumisessa.


Toivottavasti pääset neuvolaan😇

Onko monilla täällä muuten kotidoppleria / aiotteko hankkia.

Itselläni oli kuopuksen kanssa . Ja tässä keskenmenneesså sain ystävältä joka ei enää tarvitse joten seuraavassa odotuksessa se on valmiiks olemassa sitten ja uskon että tarpeen onkin varmistelua varten sitten kun äänet alkaa kuulua.
 
Hiljaiseloa myös täällä. Vieläkään en oo toipunut koronasta ja nyt seuraani liittyi sairastamaan myös meidän 4v. Tosi heikko olo, ja mikään ei maistu. Väsyttää koko ajan. Alkaa olla henkinen jaksaminen aika vähissä 🥺

Maanantaina olin neuvolassa. Sovittiin, että käyn ensiviikolla lääkärin tarkastuksessa, joka myös ultraa 🫶
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Hiljaiseloa myös täällä. Vieläkään en oo toipunut koronasta ja nyt seuraani liittyi sairastamaan myös meidän 4v. Tosi heikko olo, ja mikään ei maistu. Väsyttää koko ajan. Alkaa olla henkinen jaksaminen aika vähissä 🥺

Maanantaina olin neuvolassa. Sovittiin, että käyn ensiviikolla lääkärin tarkastuksessa, joka myös ultraa 🫶
Pyllystä ko sattuu raskauden lisäksi saamaan vielä koronan samaan syssyyn. Ei ihme jo vetää mielen maahan. Mä olin 1,5vkoa kans kauheessa krönässä enkä saanu öisin nukuttua kunnolla, oon muutenkin kova tekemään ja menemään ni tuntu et hajoaa pää ko ei pääse töihin tai liikuntaharrastuksiin.

Oi sullon ultraki ens viikolla. 😊 hyvä homma ko neuvolassa huolehditaan. Mulla jälkeen olo et ei siellä mitään oo, ko oireita ei oo mitään. Ellen sit paa tätä ylensyömistä ja pulskistumista raskauden piikkiin. Joulukuun alkuun pitäis vielä jaksaa oottaa, et pääsee ultraan. Toki hyvällä tuurilla yrittävät jo reilun vkon päästä lääkärineuvolassa kuunnella sydänääniä, muttako ei ne välttis vielä kuulu.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Vatsa on kolmatta päivää todella turvoksissa 😅 ylipainon takia vatsalla on toki jo valmiiksi kokoa, mutta nyt on olo ollut todella tukala ilmapallo...

Ajatukset kääntyy pakosta jo siihen, että koskakohan voisi raskausmaha alkaa näkyä 😝 joo, nyt 9 + 4, eli ei varmasti vielä pitkään hetkeen näy. Mutta kaikki on niin uutta ja jännää! Ruokahalu tuntuu palautuneen, oikeasti vatsan turvotus liittyy varmasti siihen.

Tähän mennessä ei ole tullut painoon mitään muutoksia, kun on ollut ällötystä ja huono ruokahalu, mutta eiköhän se tästä ala muuttua 🙈
 
Mä yritän nyt tänään mennä yövuoroon, katotaan miten selviydyn 😵💫 kuumetta ei oo mutta ihan tukossa räkää oon edelleen. En muista että olis ikinä vielä näin kauaa kestänyt!

Meillä oikea ultra vasta 13+0 eli 8.12., viikko teidän jälkeen täytyis vielä sinnitellä 🤭

Mut uskon että menee aika ihan kivasti, tällä viikolla tosiaan se neuvolalääkäri, toivon niin että sillä ultralaitteella näkyisi edes hiukan 😔 ensi viikolla on verikokeet ja mennään laivalle perheen kanssa, se jälkeisellä viikolla onkin sitten nipt-verikoe ja voi olla että siitä saadaan tulokset jo ennen sitä 8.12. ultraa. Annettiin lupa tutkia myös sukupuoli. Hurjaa että näin aikaisin jo saa tietää!

Mulla muuten myös paino toistaiseksi ennallaan, kiitos koronan.
 
Mä yritän nyt tänään mennä yövuoroon, katotaan miten selviydyn ‍ kuumetta ei oo mutta ihan tukossa räkää oon edelleen. En muista että olis ikinä vielä näin kauaa kestänyt!

Meillä oikea ultra vasta 13+0 eli 8.12., viikko teidän jälkeen täytyis vielä sinnitellä

Mut uskon että menee aika ihan kivasti, tällä viikolla tosiaan se neuvolalääkäri, toivon niin että sillä ultralaitteella näkyisi edes hiukan ensi viikolla on verikokeet ja mennään laivalle perheen kanssa, se jälkeisellä viikolla onkin sitten nipt-verikoe ja voi olla että siitä saadaan tulokset jo ennen sitä 8.12. ultraa. Annettiin lupa tutkia myös sukupuoli. Hurjaa että näin aikaisin jo saa tietää!

Mulla muuten myös paino toistaiseksi ennallaan, kiitos koronan.
Vau, on kyllä hurjaa että sukupuolen saa tietää näin aikaisin! Kuulostaa ihan kivalta, että sulla on melkein joka viikko jotain raskauteen liittyvää - ajattelisi, että aika menis tavallaan nopeammin, kun voi keskittyä laskemaan päiviä aina siihen seuraavaan testiin/tapaamiseen tms :D eli ehkäpä se ultra tuleekin aivan huomaamatta ja yllättäen vastaan ☺

Toivottavasti yövuoro meni kivasti toipilaalla!
 
  • Rakkaus
Reactions: Minttust
Yövuoroista selvitty!
Nyt vaan niiiiin odotan huomista lääkäriä, voi kun se ultraus onnistuisi niin voisin taas ihan pienen hetken hengittää rauhassa 🥺
Oon kovasti yrittänyt saada dopplerilla sydänäänet kuuluviin, mites ootteko muut kokeilleet?
Tänään taisin ihan pieneksi hetkeksi saada 🤍🤍 mut sen verran nopeaa ja vaimeasti että doppler ei ehtinyt laskuihin mukaan. Tänään siis 9+5. Esikoisesta taisin saada kuuluviin 11+ jotain, viime raskaudesta en muista.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Täältä päivityksiä, lääkärineuvolassa käyty, kaikki ok ja kohtu kasvanut viikoille sopivasti ja kohdunsisäisen raskauden mukaisesti 🥰🥰🥰 sykettä ei saatu kuuluviin, mutta laite havaitsi hetkellisesti nopean 160 tms sykkeen ennenkä mun oma syke peitti sen. Tasan kaks viikkoa ekaan ultraan ja torstaina verikokeet, pakko sanoa et samaan aikaa naurattaa ja itkettää 💙 helpottunut olo, kun kaikki viittaa et asiat sikiöllä hyvin. Niin ja tänään 10+4 😊
 
Täältä päivityksiä, lääkärineuvolassa käyty, kaikki ok ja kohtu kasvanut viikoille sopivasti ja kohdunsisäisen raskauden mukaisesti sykettä ei saatu kuuluviin, mutta laite havaitsi hetkellisesti nopean 160 tms sykkeen ennenkä mun oma syke peitti sen. Tasan kaks viikkoa ekaan ultraan ja torstaina verikokeet, pakko sanoa et samaan aikaa naurattaa ja itkettää helpottunut olo, kun kaikki viittaa et asiat sikiöllä hyvin. Niin ja tänään 10+4
Ihanaa 🤩
Me ollaankin tosi samoilla viikoilla, mulla 10+3 tänään. Se voi olla vielä aika haastavaa saada kuulumaan sydänäänet näillä viikoilla, meillä ei ees kokeilla neuvolassa vielä pitkään aikaan. Kotona toki kuuntelen 🤭 eilen löytyi jo tosi nopsaa, toki täytyy kyllä painaa aika lujaa, eivät neuvolassa varmaan uskalla olla niin kovakouraisia 🤣
 
  • Tykkää
Reactions: Kapakampela
Ihanaa 🤩
Me ollaankin tosi samoilla viikoilla, mulla 10+3 tänään. Se voi olla vielä aika haastavaa saada kuulumaan sydänäänet näillä viikoilla, meillä ei ees kokeilla neuvolassa vielä pitkään aikaan. Kotona toki kuuntelen 🤭 eilen löytyi jo tosi nopsaa, toki täytyy kyllä painaa aika lujaa, eivät neuvolassa varmaan uskalla olla niin kovakouraisia 🤣
Joo ja oon ainaki lukenu, että rasva haittaa kuulumista, ite on oo mikää langanlaiha ja ny kyllä alkanu jo kertyy keskivartaloon rasvaa kun pahoinvointia ei oo ollu tippaakaan. 😊 Tääki lääkäri sano, että pitää 10 viikkoa rajana että ees yrittää, mut usein kuuluu vasta joskus ku 13vkoa täynnä. Ja ei ollu kyllä yhtää kovakouranen. 🤭

Sitte asiasta kukkaruukkuun, oon aika moderni maailmankatsomukseltani ja itse en tykkää et paikallislehdessä ilmoteltais lapsen sukupuolta tai lapselle puettas sukupuolen mukasia stereotyyppisiä värejä. Tänään oli neuvolassa taulu, jossa oli tänä vuonna syntyneet vauvat pinkkeinä ja sinisinä ilmapalloina. Voiko tämmösiä ihan kieltää, ettei halua vaikka sukupuolta lehteen tai taululle, tiiän että oon asian kans tosi paljo etuajassa mutta tämä on mietityttäny jo ennen raskautta. 😊
 
Joo ja oon ainaki lukenu, että rasva haittaa kuulumista, ite on oo mikää langanlaiha ja ny kyllä alkanu jo kertyy keskivartaloon rasvaa kun pahoinvointia ei oo ollu tippaakaan. Tääki lääkäri sano, että pitää 10 viikkoa rajana että ees yrittää, mut usein kuuluu vasta joskus ku 13vkoa täynnä. Ja ei ollu kyllä yhtää kovakouranen.

Sitte asiasta kukkaruukkuun, oon aika moderni maailmankatsomukseltani ja itse en tykkää et paikallislehdessä ilmoteltais lapsen sukupuolta tai lapselle puettas sukupuolen mukasia stereotyyppisiä värejä. Tänään oli neuvolassa taulu, jossa oli tänä vuonna syntyneet vauvat pinkkeinä ja sinisinä ilmapalloina. Voiko tämmösiä ihan kieltää, ettei halua vaikka sukupuolta lehteen tai taululle, tiiän että oon asian kans tosi paljo etuajassa mutta tämä on mietityttäny jo ennen raskautta.
Joo ja se on myös vähän tekniikkalaji, tää on mulla kolmas raskaus niin löytyy jo aika helpolla 🤭😅

Mut varmasti voit kieltää, jos koet että loukkaa sun arvoja tai et halua. Ainakin esikoisen aikaan synnärillä oli ihan paperi mikä piti allekirjoittaa jos halusi lehteen tiedon 🤔
 
Joo ja se on myös vähän tekniikkalaji, tää on mulla kolmas raskaus niin löytyy jo aika helpolla 🤭😅

Mut varmasti voit kieltää, jos koet että loukkaa sun arvoja tai et halua. Ainakin esikoisen aikaan synnärillä oli ihan paperi mikä piti allekirjoittaa jos halusi lehteen tiedon 🤔
Joo kiitos tiedoista. 😊 ollaan siis ite tosiaan maaseudulta ja muutenkin maaseudullisesta maakunnasta, ni varmaan on lievää tuulimyllyjä vastaan taistelemista, kun ei halua lasta tytöteltävän tai pojiteltavan. Aion kyllä jokaiselle sukupuolen kyselijälle heti kertoa omasta arvomaailmasta, ajattelivat mitä vain. 🤭

Tommonen kotidoppler vois olla kyllä aika kiva puolisoaki aatellen. 😊 ja hauskaa ko ollaan sun kans niin samoilla viikoilla! Näkyy olevan ultraki samalla viikolla 🤭
 
  • Rakkaus
Reactions: Minttust
Heips, vähän täältä taustalta huutelen ja kyselen. Onko muilla ollut kiristävää tunnetta alavatsan seudulla seistessä? Päivän päätteeks musta tuntuu ku koko vatsa repee ja venyy irti, hirvee tunne🥴🫠. Varsinaista vatsaahan ei oo ku pienen pieni kumpu😅. Viikkoja huomenna 12+0.
 
Heips, vähän täältä taustalta huutelen ja kyselen. Onko muilla ollut kiristävää tunnetta alavatsan seudulla seistessä? Päivän päätteeks musta tuntuu ku koko vatsa repee ja venyy irti, hirvee tunne🫠. Varsinaista vatsaahan ei oo ku pienen pieni kumpu. Viikkoja huomenna 12+0.
Mulla on ollut Joo sellaista kiristävää tunnetta, mutta taisi olla aikaisemmilla viikoilla jo 🤔 ehkä siinä 6-8? Mutta varmasti normaaleja kohdun kasvukipuja. Ekassa raskaudessa muistan ihan heränneeni niihin yöllä!
 

Yhteistyössä