Kesäkuun -14 esikois vaavit

Elikkäs olen itse 19 ja esikoiseni toivottavasti ainakin tarkoitus tulla maailmaan kesäkuun 18pvä 2014. Ois kiva saaha "vertaistukea" samassa tilanteessa olevilta tulevilta äideiltä :) Tänne siis kaikki kesäkuun 2014 mammat ;)
 
Täälläki on sujunu ihan iisisti "vielä" *koputan puuta*.. Flunssa alkoi muutama päivä plussan jälkeen ja kestänyt nyt tähän päivään saakka(kohta 2vko)..on kuulemma yleistä alkuraskaudessa kun vastustuskyky laskee yms. Väsymystä sen verran, että yöunet on ollu joka yö sitä 15h luokkaa, onneks on sairasloma niin voi nukkua :D Vessa on myös kutsunut useammin ja pientä ällötystä välillä. Mut esim mulla ei oo ollu kertaakaan rinnat arat, mikä on toisaalta ihan kiva :) Ehkä sekin tässä vielä kerkeää tulla, nyt vasta kumminkin 6+3, joten alussa mennään. Oliks vauva suunniteltu juttu sulla? :)
 
Ihanan pitkät yöunet! :D Mutta mitä, onko mahdollista jäädä sairaslomalle alkuraskaudessa? Koska itse opiskelen tällä hetkellä ja raskauden aiheuttaman väsymyksen takia tullut oltua jo poissa koulusta ilman sairaslomaa. Onneksi kuitenkin ymmärtäväiset opettajat joten en ole tarvinnut minkään sortin todistuksia. Jos oisin tuosta sairauslomasta tiennyt niin olisi tullut ihan aiheeseen.
Onko jotain tiettyjä hajuja tai makuja jotka ällöttää? Rinnat oli mulla arat oikeastaan heti plussaamisen jälkeen. Normaalisti kipeytyvät viikkoa ennen kuukautisia ja tämä olikin ensimmäinen huomaamani outo asia ennen testin tekoa. Siis että aristivat jo kaksi viikkoa aikaisemmin. :D Mites hajuaisti onko parantunu?
Ja raskaus oli suunniteltu ja toivottukin mutta yllätys se silti oli. :) Kaksi kuukautta yritettiin kunnes tärppäsi. :D
 
Hei ihana että tänne tuli väkeä ja vielä niin samassa tilanteessa :) mahtavaa!! Mulla nyt rv 6+5 ja oireita ollu jonku verran. Rinnat aristaa välillä ihan älyttömän paljon, paino heittelly jopa 4 kilolla, närästystä ja etovaa oloa aamuisin ja illalla, sitte on vielä hajuaistin parantuminen, varsinki kaikki ällöttävät hajut alkaa etomaan muttei onneksi veilä ole kovin paha pahoinvointi ja toivottavasti ei tuu ollenkaa :D meillä kans raskaus suunniteltu ja toivottukkin jo kun melkein 5kk yritetty :D

Mitenkäs teillä on suhtautunu vanhemmat ja muut? vai ootteko vielä etes kertonu? :D
 
Niimpä :) mutta siis, mie olen ihan työssäkäyvä ja sairaslomalle olen ton flunssan(myös kuumetta) takia..työnantajakaan ei siis vielä tiedä :) Alkaa onneksi helpottamaan,joten kohta pääsee taas painaa duunii :) Hyvä että on ymmärtäneet sinuu, oishan se perseestä ku hirveetä huutia sais aiheesta mille ei periaatteessa voi minkään :(
Hajuaisti on vähän juu parantunu ja kummalliset hajut, kuten joku normaali ruoka on saanu etomaa :D Sullahan on nopeasti tärpänny, onnen likka! :) Söitkö pillereita aikaisemmin? Mulla n. vuosi sitten yksi keskenmeno takana ja sen jälkeen yritetty uudestaan..nyt vasta tärppäs, joten vuosi meni :D
 
Niiin ja vanhemmille en ole vielä kertonut, enkä kerrokkaan varmaan vielä vähään aikaan :) Muuten kaikki lähimmät ystävät ja serkut on suhtautunut tosi hyvin ja onnellisia puolesta :) Sullahan on kivasti noita oireita "Joosbequu" :) Onkos teillä milloin ekat neuvolat ? Meillä on 12.11 :) eli ei enää pitkä aika :)
 
Joo niitä on jo jonkin verran kyllä :D sittenkö mies lähti vielä viikoks reissuun ni joutuu oleen yksin näitten kaikkien kans :/ ei oo kettään kelle valittaa huonoa oloa ;) Mulla on eka neuvola jo ihan kohta, 4.11 vähän jo jännittää :) Onko teillä muilla alkanu issiästä särkemään, mulla heti kun alkoi pakkasia tulemaan, välistä tuntuu että melkeen jalat lähtee alta :/
 
Viimeksi muokattu:
Aah aivan:D Mutta nyyh, en saakaan virallista saikkua. :) Tosin koko päivä mennyt siivotessa koska koulun sosiaaliohjaaja tulee huomenna käymään kotonamme juttelemassa koulunkäynnin jatkosta. Varmaan juuri siitä mikä tilanne että tarvitseeko sitä saikkua hakea. Silleen ihana että on myös mahdollista että koulusta tulee joku käymään kotona juttelemassa, on tiiättekö semmoinen tietty kotikenttäetu. :) Ja unohdin tosiaan mainita vaivaksi tuon närästyksen. Ehkä mulla tän hetkinen kurjin oire. Omalla äidillä oli jokaisen raskauden aikana tosi pahoja närästyskohtauksia ja jäänyt sitten pysyväksi vaivaksi, toivottavasti mulla ei!
Ja ei en syönyt pillereitä. :) Viimeksi kaksi vuotta sitten olen syönyt ja vaihtanut elämäni aikana pillereitä kolmesti. Mikään ei ole mulle sopinut. Sitä mielialanvaihtelua kestänyt kukaan. Välillä olin niin vihainen että itseä pelotti oma aggressiivisuus. Tosiaan kumia on käytetty siitä lähtien ja nykyään ei sitten mitään. :) Synnytyksen jälkeen todennäköisesti palaan siihen kumin käyttöön tai harkitsen jotain muuta ehkäisymenetelmää.
Mulla on jo eka neuvola tosiaan ollut 14.10. Hyvin meni vaikkakin tosi nuori nainen oli myös tämän jolle aikamme oli. Saatiin tosi paljon kaikenlaista materiaalia mm. dvd, pari kirjaa, vihkosia jne. Sikiöseulonnoista puhuimme ja sen jatkotutkimuksista. Lisäksi sain ultraan ajan ensi kuulle ja lähetteen labraan:)
Meillä tietää osa lähiystävät, perhe ja sukulaiset. Kaikki ottivat uutiset hyvin vastaan ja ovat täysillä tukena. Onneksi hyvä että itsellä nuorin velipuoli on vasta 3 vuotias ja mieheni velipuoli 6 joten aika paljon saadaan tavaraa vanhemmilta sekä joiltain ystäviltä. Ei jää niin paljoa itse ostettavaksi. Alustavasti ollaan jopa kummit päätetty :D Ja äiti höösää jo siitä missä ristiäiset pidetään. Välillä tosi rasittavaa mutta antaa nyt toisen hössöttää, eihän sitä joka päivä mummoksi tulla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: hipheihurraa
Voi, ihana kuulla että teillä uutiset otettu hyvin vastaan :) Minua hiukan jännittää vanhempien reaktio, vaikka suvussa lapset nuorena tehtykin. Siskolla on nyt vuoden ikäinen poika ja serkulla 2wee tyttö, joten meillekkin tavaraa saadaa kivasti muualta :) Meilläkin on kummit jo päätetty ja kysytty :) Neuvolaa odotan kovasti ja tietysti ensimmäistä ultraa :) Mulla ei oo onneksi tuota närästystä ilmennyt, eikä toivottavasti tule :D Itse lopetin pillerit silloin reilu vuosi sitten ja sen jälkeen ei ole ollut käytössä mikään ehkäisy.
 
Tänne ilmoittautuu uusi mamma. Laskettu aika 15.6. Synnytyspaikkana TAYS. Tänään oli varhaisultra ja viikoilla 9+3 mennään :) Pahoinvointia kestänyt kolmisen viikkoa ihan oksentelun kera... Koskakohan tää loppuu... :D
 
hih ihan unohtunut tämä palsta täällä :) tervetuloa aamandasi ;) pari viikkoa sitten käynyt varhais ultrassa kans ja laskettu aika siirtyi viikolla taaksepäin eli nyt se on siis 22.6 ja tällä hetkellä 12+1 :)) eikä vieläkään mitään erikoisempia oireita ollut, aivanko ei olis raskaana ollenkaan :D mites muilla, missä vaiheessa jo ootte ja miten menny? :))
 
joku oli laittanut linkin tuonne toiselle palstalle tällaisesta sivusta joten ajattelin sen kopsata tänne koska se koskee myös tämän ryhmän kaikkia osapuolia :D https://www.facebook.com/groups/180595452132438/ facebookkiin siis joku tehnyt ryhmän mihin voi kokoontua kaikki jotka saavat vauvan kesäkuussa -14. sillä jaetaan kokemuksia sun muuta ja mukana sielä kuulemma on sekä ensi että uudelleen synnyttäjiä :) eli sinne siis liittymään :)
 

Yhteistyössä