Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Kyllä se totta taitaa olla että 6 viikon iässä vauvat itkee eniten, meillä monena iltana huudettu ja lujaa... onneksi mieskin jaksaa kannistella kun ei muuhun tyydy iltaisin. Luin tossa että magnesium auttaisi vauvaa rentoutumaan, eli huomena menen apteekkiin sitä hakemaan. Niin mun sitä pitää syödä, ei vauvan.
Nyt vauva heräs

HH
 
Hei,

kyllä pitää kiirettä kun ei ehdi nettiin edes kirjoittamaan! :LOL: Nyt sain tytön hetkeksi laskettua käsistä joten yritän kirjoittaa...

Meillä menee ihan kohtuullisesti, tuntuu että Jekovit aiheuttaa mahanpuruja, onko muilla kokemusta?

Meillä oma maito ei riitä millään, eikä sen määrä kyllä lisäänny vaikka tyttö olisi tissillä koko ajan. Annamme siis korviketta vaikka siitä tuleekin epämääräisen huono omatunto. Parempi se kuin nälkäinen vauva ja rikkinäiset rinnat... :eek:

Onko muiden vauvoille tullut pieniä näppyjä naamaan? Meidän tytölle tuli niitä yhtäkkiä toissapäivänä. Taitavat olla niitä "hormoninäppyjä", tosin luulin että ne tulee vasta parin kuukauden iässä. Meillähän typy täyttää huomenna kuukauden.

Jaaha, taas lapsi kutsuu äitiään... pitää mennä.

Jiksu
 
Hello pitkästä aikaa!
Täällä on tänään tullut kaksi kuukautta täyteen! Pojat voi hyvin ja päivät menee vauhdikkaasti. Yllättävän hyvin olen nyt yksinkin pärjäillyt.

Vyöhyketerapia oli loistavaa! Poika oli täydellisen rentoutunut. Jokelteli ja hymyili. Terapeutti vaikutti asialliselta ja mukavalta. Meillä on keskiviikkona seuraava käynti. Äitikin rentoutui ja tuntui kuin olisi itsekkin saanut hoitoa.

Meillä on se lastenklinikan aika toukokuun lopussa. Kolmen kuukauden iässä. Tekevät sen kai rutiinisti kaikille joilla on synnytyksessä ollut hapenpuutetta ja matalat napaph sekä apgar arvot. Olen nyt hieman rentoutunut asian suhteen ja tuntuu, ettei ainakaan kovin isoa vikaa pojassa voi olla. Jotain kongnitiivista oppimisvaikeutta voi kai kouluun mennessä olla mutta jos ei muuta niin hyvä!

Oletteko maistaneet Jekovittia! :eek: :eek: Maistuu ihan kamalalta. Heitin melkein täysinäisen pullon roskiin samantein kun olin maistanut. En voi sellaista lapselleni antaa.
Kaverin yöpöydälle oli tipahtanut sitä ja pöytään syöpyi jälki :eek:
Vaihdoin itse devitol tippoihin ja ne sopii melko hyvin. Toisaalta pojat on korvike vauvoja eli saavat d vitamiinia myös hyvin niistä. Allergia korvikkeen lisäksi en saa edes toiselle antaa d-vitamiinia. Ja kevät ja valoisat illatkin on tulossa!

Amodini Meillä mies on joskus samanlainen kuin teillä.. Eli kielenkäyttö lapselle juuri tuollaista. Samoin itkettää lapsia pidempään. Meillä on välillä aika kovat yhteenotot kasvatustavoista. Olen nyt koittanut olla p.a hiljaa ja valittamatta miehelle, mutta välillä en voi olla kommentoimasta ja sitten onkin mykkäkoulu valmis ja riita alkanut!

Koittakaa jaksella ja terveiset kaikille pikkuisille!!
Mitenköhän on muuten Dooriksen laita? Onkohan jo synnyttämäsä?

Roosa ja pojat
 
Roosa: Jep, Jekovit maistuu ihan hirveältä, mekin vaihdetaan Devitoliin kun tuntuu että vauvan maha ei tykkää Jekovitista.

Eilen säikähdin kovasti kun tyttö puklasi korvikkeen ulos aivan kaaressa nenästä ja suusta... näytti tosi hurjalta. Kaiken lisäksi sekä tytöllä että mulla tuntuu olevan vatsa sekaisin, toinen ravaa vessassa ja toinen täyttää vaippoja... yö meni vähillä unilla taas. Olisi tosi kiva saada kunnon unet... ehkä jopa kuusi tuntia... haaveillahan saa. ;)

Meillä miehen yleisin diagnoosi kaikkeen vauvan huutamiseen on "SEN ON NÄLKÄ!". :D

Jiksu
 
Jekovitttia menee meilläkin, saatiin se neuvolasta ilmaiseksi joten en muuta sitten miettinytkään. 3 tippaa aamuisin annan samalla kun rela ja cuplatonit annan. Onko kukaan kokeillut antaa illalla d-vitamiinit? Meinaan vaan jos nukkus masukivut yön aikana ohi....
Meillä ei kyllä toimi se että vauva ite heräisi yöllä syömään, nimittäin viime yönä 4 aikaan syötin ja ei olisi silloinkaan ite herännyt vaan herätin ressun kauheaan nälkään.
Meillä näppyjä naama täysi ja ens lauantaina ristiäiset :| harmi kun ei ole nättinä nasu juhlapäivänä. No muuten on prameat vaatteet =)
Taidan laittaa odotus puolelle Doorikselle viestiä että siirtyypi meidän kanssa tänne sitten kun on vauva syntynyt vaikka eiköhän sen pitäisi olla jo syntynyt.

HH ja sissi-sipuli 6 ja puoli viikkoa
 
Heipparallaa!

Eilen illalla nukkumaan meno sujui kuin oppikirjasta! Jee!! :D Neiti veti taas illan sapuskaa pullosta ja klo 22 oli tyytyväisen oloinen, niinpä siirryttiin sänkyyn. Siellä neiti minun vieressäni lutkutti hetken tuttia, kunnes simahti. Sitten herättiinkin vasta 3 tunnin unien jälkeen syömään. Mutta... eipä sitten minulla tainnut yöllä olla maitoa riittämiin, kun neiti heräili 1,5 tunnin välein syömään loppuyön ja aamulla huusi tissille taas raivona. Annoin sitten ensin pullosta ja sitten syötin toisesta rinnasta, kun siellä tuntui hieman olevan. Illalla pumppasin, jottei tissit unohtaisi vallan hommaan, kun neiti illan tosiaan syö pullosta. Niin toisesta tuli hieman ja toisesta ei oikeesti sitten tullut kuin pari tippaa. :ashamed: Nyt onneksi päivällä tuntuu taas maitoa omasta takaa löytyvän. Ei tää kyllä helppoa ole.

Me ollaan noi Jekovitit aloitettu tosi rauhallisesti. Vieläkin mennään yhdellä tipalla ja iltasin annan. Aamusin kun annan Rela-tipat, niin oon aatellut etten niitä sitten samaan syssyyn lykkää.

Jiksu, meillä tyttö teki muutamana iltana samat, että oksensi maidot kaaressa pihalle. Tuolloin neiti oli saanut korviketta ja noista "vanhoista" pulloista, jotka siis ei neidille käy sen hätäilyn ja raivoamisen takia. Joten itse ajattelin että oli vetänyt maidot liian nopeasti ja paljon ilmaa samalla. Siksi sitten kaikki tuli ulos kaaressa. Itsekin pelästyin sitä kovasti, mutta nyt kun meillä neiti joutuu syömään rauhallisemmin pullosta johtuen, niin ei ole oksennellut enää.

Kyllä siellä varmaan tosiaan Dooris on jo puuhissa tai nyytti kainalossa. Oon tuolla huhtikuisissa käynyt vilkuilemassa, kun Dooris siellä välillä kirjoitellut ja nyt ei ole moneen päivään näkynyt. Joten eiköhän kohta sitten olla kaikki onnellisesti siirrytty vauvapuolelle. :)

Nyt itse syömään, kun neitokainen vielä nukkuu. :)

Nampula & Hulirumpsis 4 vkoa

 
Moikka,
Pitkästä aikaa palstailemaan. Meillä jouduttiin kans heti tuon korvikkeen käyttöön, kun oltiin se 4 vkoa sairaalassa synnytyksen jälkeen. Pääsinkin noin kuukauden aikana korvikkeesta eroon kokonaan, mutta nyt taas olen taas antanut sitä, kun poika meinas mennä itkuiseksi ja ruokailuvälit tihentyä. Korviketta menee päivässä tuo vajaa purkki (2dl). Tuo pulauttelu on vaan meilläkin ongelma, en tiedä johtuuko korvikkeesta vai tutista. Olen kokeillut tuttelia ja nannia, ja erityisesti tuo ensimmäinen tuntui aiheuttavan pulauttelua (ja pahanhajuista sellaista!!!). Joku kirjoitti tutista, johon voisi itse tehdä reiän. Mistähän sellaisia löytää?

Olemme jo käyneet kaupungilla ja kyläilemässä paljon, kun mulla tahtoo käydä aika pitkäksi kotona, kun poika lähinnä nukkuu ja syö. Viime viikolla olimme kolme yötä reissussa, mummolassa. Poika on rauhallinen, kunhan saa tarpeeksi ruokaa, joten sen kanssa on helppo reissata. Hymyilyn poika aloitti tuossa reilun 2kk:n iässä ja ensimmäiset juttelut tulivat vasta tuossa viikko sitten eli vajaan kolmen kk:n iässä. Se juttelu on kyllä todella hauskan kuuloista, ja sitä jaksais kuunnella vaikka kuinka! Reissaamista voisimme harrastaa enemmänkin, jos vain isä raaskis meitä päästää... :) Iskä on osallistunut paljon vauvan hoitoon, ja minä olenkin jo käynyt mm. agilityssä ja hiihtämässä koirien kanssa miltei alusta saakka. Nyt viikonloppuna olin kisoissa, ja iskä oli pojan kanssa 4 tuntia!

Vielä muuten, oletteko jo pitäneet muksujanne lattialla? Masullaan vai selällään?

Nupsu ja poika, pian 3kk
 
Minä heti täällä Nupsulle vastailemaan. :)

Eli meillä neuvolan täti neuvoi hankkimaan reiättömän pullon tutin, mutta kuinkas kävikään... Ainu on niitä ennen valmistanut ja nykyään niitä ei enää saatavilla ole. Siksi me sitten päädyimme ostamaan Beben tuttipullon, jossa virtaamis nopeutta voi itse säädellä pulloa kääntämällä. Tämä toimii ainakin meillä, kun noista Ainun pulloista (tai siis tuteista) neiti saa maidon liian nopeaan.

Sitten vielä tuosta lattialla olosta. Meillä neiti päivittäin ainakin pariin otteeseen köllii lattialla. Selällään meillä neiti pääasiassa köllöttelee, viihtyy siinä yleensä kerralla 15-30 min. Masullaan on myös pieniä hetkiä oltu, riippuen tytön halusta. Kun tuo pään kannattelu vielä kovin rankkaa, niin ei kauaa jaksa. Neuvolassa meitä neuvottiin pitämään myös masulteen, jos vaan viihtyy. Mutta masulteen tyttö jaksaa yleensä olla vain viitisen minuuttia. Mutta pikkuhiljaa. :)

Kuulostaa muuten ihanalta, että olet päässyt agilityyn ja hiihtämään. Mulla jäi kyllä tämän talven hiihdot koirien kanssa hiihtämättä. Ensi talvena sitten uudella iskulla. :) On se vaan niin hienoa! =)

Nampula
 
Meillä vauva on saanut itku raivo kohtauksia jo viikon verran ja sätkii jaloilla ja käsillä minkä ehtii. Ei rauhoitu syliin eikä mikään asento auta. Auttakaa jos on vinkkejä???? Taitaa olla jokin kehitysvaihe meneillään, masusta se ei tunnu johtuvan.... Eli meillä kannetaan illat vauvaa vuoron perään ja vauva huutaa kokoajan, ei ole suloista vauva arkea enää niinkuin oli alussa... :ashamed: mutta yritän muistaa olla onnellinen rakkaasta pikkuisesta :heart: Oon kyllä nyt tosi väsynyt ja en saa nukuttua :eek: helkatin hormoonit.

HH
 
Ei imetyksestä kannata luopua, vaikka lisämaitoa joutuukin antamaan. Eihän siitä tissuttelusta mitään haittaa luulisi olevan? Mutta toisaalta itse on ainakin joutunut ottamaan sen asenteen, ettei siitä täysimetyksestäkään kannata ressiä vetää. Vaikka mummot ja sukulaistädit ovatkin kärkkäästi kyselemässä imetyksestä ja maidon riittämisestä... Yritän vain olla ottamatta itseeni. Tärkeintä, että vauva on tyytyväinen ja saa tarpeeksi ruokaa, eikä ainakaan sitä tartte huutaa!

Minä jouduin käyttämään myös kaksi ekaa kuukautta rintakumia toisen rinnan kanssa (nänni sisäänpäinkääntynyt), mutta nyt poika on oppinut imemään rinnasta ilman apuvälineitä! Joudun vain tarjoamaan rinnan pojalle hieman eritavalla, puristamalla rinnan ikään kuin sämpylää suoraan suuhun. Mutta enemmän tulee imetettyä "helposta" rinnasta, ja siitä on seurannut, että rinnat on selvästi eriparia! :)

Nupsu ja poika 3kk
 
Hei,

meillä nukuttiin viime yönä pitkään ja rauhallisesti, johtuen siitä että tyttö nukkui meidän välissä koko yön. Olipa hyvä olo aamulla kun oli saanut unta enemmän kuin pari tuntia putkeen.

Meillä korvikkeen määrä on vähenemässä koko ajan, ilmeisesti mun oma maitomäärä lisääntyy kun tänäänkin on mennyt hyvin koko päivä ilman pulloa. Mutta jatkuvasti tyttö sitten onkin tissillä, mä istun sohvalla kattomas teeveetä ja tyttö syö ja/tai nukkuu.

Mäkin käytin rintakumia sairaalassa ja vielä kotonakin kun oli imuuttamisesta rinnanpäät arkana. Ihan hyvä apuväline se on. Sen sijaan maidonkerääjää en ole tarvinnut ollenkaan, ja pumppukin on yhä pakkauksessaan... turhia hankintoja.

Jiksu ja Karamelli (1kk)
 
Moikka!

Eilen käytiinkin sitten minun töissäni "pyörähtämässä". Neiti veti unia siellä lasten metelissä ihan sujuvasti. Ei tuntunut melu haittaavan. :) Tänään sitten suunnataan mökille, sunnuntaina vasta sitten palaillaan kotiinpäin. Ihanaa päästä sinne luonnon rauhaan ja ulkoilmaan. Koiratkin saavat sitten touhuilla niin paljon kuin huvittaa.

Meillä on tosiaan nyt menty nukkumaan klo 22 sujuvasti joka ilta. Mutta... siis yksi mutta löytyy... Tytön mielestä aamulla klo 6 olisi hyvä aika heräillä. Tunnin verran siinä vielä torkutaan tutin avulla, mutta sitten alkaa sellainen kiljunta että klo 7 on aika nousta ylös. Sitten neitonen on taas tyytyväinen. :D Onneksi meillä mies on aamuvirkku, joten nyt kun ollaan useampi päivä vapaalla, niin saa hän sitten ottaa tytön seurakseen aamusella, saan minäkin hieman nukuskella enempi.

Mulla on nyt taas päivisin riittänyt maito hyvin. Nupsun tapaan, mullakin rinnat eriparia. Jännä vaan että kun toisesta on mun mielestä alusta asti ollut helpompi imettää (ihan asentojen takia), niin silti se puoli on aina se tyhjempi, vaikka nyt imetän vuorotellen kummastakin. Tuo täydempi on sitten nyt esittänyt suihkuamista, joten syömisen alku on hieman neidille haasteellista. Imee muutaman kerran ja irrottaa, jolloin suihku alkaa kovaa, tuolloin maitoa sitten onkin yleensä joka paikassa... :headwall: Onneksi neiti sitten jatkaa kyllä pian tyhjennystä. :) Korviketta meillä menee iltaisin 1,5-2 dl, riippuen siitä mihin aikaan korviketta alkaa neiti vaatimaan.


Nyt pitäisi alkaa pakkaamaan tavaroita mökille lähtöä varten, joten mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Nampula & Hulirumpsis
 
Meillä oli eilen ristiäiset ja arvatkaa vaan oliko tuore äiti herkässä tilassa :whistle: pari kyyneltäkin piti tirauttaa... Tytöstä tuli sitten Siiri :heart:
Mulla pelottaa se kätkyt kuolema öisin kun olen valveilla, mua ei nimittäin nukuta 02-06 välillä... ja se harmittaa kovasti :eek:
Vauva kutsuu
HH ja Siiri reilut 7viikkoa
 
Onnittelut HH:n Siirille nimen saannista ja ristiäisistä! :flower: :heart:

Koskas muilla on ristiäiset edessä? Meillä juhlat sitten äitienpäivänä. Itse kyllä kotona kutsutaan neitiä jo nimellä ja nyt oli vaikeuksia olla sanomatta nimellä tyttöä kun oltiin vanhempieni kanssa mökillä. :D

Mökki reissu meni mukavasti. Ostettiin paikallisen "kylän" kirpparilta mökkivaunut, niin ei tarvitse kuljettaa noita omia mukana. Tyttö tykkäsi sitten nukkua vaunuissa ja nyt on sitten päikkärit venyneet muutamana päivänä 4 tuntisiksi.
Viime yönä samoin eka väli oli 3 tuntia ja toka syömisväli sitten 4 tuntia! Ihanaa! :)
Tulin siihen tulokseen että neiti ei oikein osaa syödä makuulteen, ei ilmeisesti saa oikein kunnolla otetta ja minäkin pönötän hassusti. Joten nyt sitten nousen istumaan sängyssä yöllä ja siinä sitten tyttö saa rauhassa syödä. :)

Viime yönä tosin heti syömisen jälkeen neiti sai karmea huuto kohtauksen. Huusi suoraa huutoa muutaman minuutin. En sitten tiedä koskiko massuun, kun ei ollut sellaista normaalia kiukkua, vaan hieman erilaista. Katsotaan nyt sitten miten käy ensi yönä. Iltaisin pullosta syöminen on haasteellista. Neiti kun vihaa pulloa ja paljon! Ensin sille pitää raivota jonkin aikaa ja sitten vasta voi rauhoittua syömään. Kurjaa kun täytyy pullosta antaa, mutta kun ei oma riitä niin ei oikein vaihtoehtoja. :( Nyt onneksi yksi pullottelu kerta on riittänyt, oma maito on hieman "lisääntynyt", joten ei tarvitse pulloa kuin juuri ennen nukkumaan menoa.

Mutta nyt itse sapuskoimaan!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Nampula & Hulirumpsis 1kk
 
Mukavaa maanantaita!
Kovin hiljaiseksi on käynyt. Täytyy kyllä myöntää, että ei tule kovin aktiivisesti enää kirjoiteltua kun kädet on työtä täynnä ja vapaahetket tulee käytettyä lähinnä omien perustarpeiden hoitamiseen.
Onnea Siirille nimestä. Perinteinen kaunis nimi :heart:
Varmasti itse kukin herkistyy kastepäivänä. Se on kuitenkin niin merkttävä juhla.
Meillä kastetilaisuus on vasta kesällä. Kummit on silloin kaikki suomessa. Kirkkoherra itse tulee kastamaan pojat. Meillä on jo nimet annettu ja väestörekisteriin kirjattu. Kela kortitkin on jo tullut.
Nukkuvat parhaillaan ulkona terassilla. Hyvin rauhoittuvat sinne. Tuo pukeminen on kyllä välillä hankalaa, kun ei aina tiedä onko päällä liikaa vai liian vähän.
Vatsaongelma taitaa hiukan jo olla rauhoittunut. Ainakin itkuisampi poika on jo paljon enemmän hiljaa ja hymyilee sekä jokeltelee. Kovia ovat liikkumaan, sitterissä vispaavat niin, että välillä vauhti huimaa jo äitiäkin. Jalat menee ylös alas ja kädet mukana.
Masuvaivoihin auttaa meillä myös kantaminen. Lentokoneasento on hyväksi todettu. Samalla voi taputella pepulle.
Korviketta kuluu päivisin kiitettävästi ja oma maidon tuotanto on hyvän alun jälkeen todella hiipunut :'(
Imettäminen on niin vaivatonta kun eväät on aina mukana kun lähtee esim. mummolaan. Nyt pitää kantaa mukana keitettyä vettä ja toiselle nania lisäksi vielä toisen pojan jauheet.
Olen kovasti pyrkinyt liikkumaan poikien kanssa. Käynyt kaupungilla ja lounaalla ystävien kanssa. Hyvin on pojat viihtyneet uusissa matkarattaissa ja äitikin piristyy.
Huomenna meillä on neuvola ja jännityksellä odotan painoa..
Varmasti yli 5kg ja pituutta varmaan 60cm. Vaatteet on nyt 62cm ja ihan hyvän kokoisia.

Voikaa hyvin äidit ja vaavit!!

Roosa ja pojat 9vko
 
Pikaiset neuvola kuulumiset. :wave:

1 kk neuvola käynti takana. Painoa tyttösellä nyt 5020g ja pituutta 58 cm. Menee ihan keskikäyrillä, joten siinä mielessä kaikki hienosti. :)
Multa otettiin verenpaine ja hb... paineet kunnossa, hb 119 joten rautaa pitäis vedellä. Täytyy kyllä tunnustaa, että vaikka oli puhe aiemmin että jälkitarkastukseen asti söisin rautaa, niin enpä ole kyllä sitä napsinut. Mutta tarvitsee varmaan nyt sitten taas jatkaa sitä.
Juteltiin neidin ilta itkuista ja käninöistä. Mutta kuulemma se on ihan normaalia. Itse sitä aina vaan huolestuu ja murehtii, miksi toinen iltaisin niin kärttyinen. Mutta kun on vain normaalia tyytymättömyys itkua, niin ei tarvitse olla huolissaan. Kuuluu tähän ikään kuulemma ja ihmisen kehitykseen.

Halusin minäkin nyt neidille tuon rotavirus-rokotteen. Pistettiin tilaukseen, joten sitten jossain vaiheessa menemme sen nauttimaan. Täällä hinta oli 73 euroa/annos. Kun siitä taisi aiemmin olla puhetta siitä hinnasta täällä?

Nyt neiti kutsuu, joten tarvitseepi mennä kaappaamaan tyttö kainaloon. :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula & Hulirumpsis
 
Heissan!

Pitkästä aikaa. Lueskellu olen jutut mutta ei ole saanut itse aikaseksi kirjoittaa, laiskuutta siis =)

Täällä poitsu kasvaa kovasti...56cm vaatteet on myös saannut laittaa pois. 60-62senttiset on nyt käytössä. Eipä 56senttisiäkään kauan ehtinyt käyttää kun kasvoi ulos niistä.

Meillä on nyt tulevana lauantaina ristiäiset. Suomesta mun kaks siskoa perheineen tulee ristiäisiin. Yksi siskoista ei päässyt tulemaan eikä isäni :( Loput vieraat onkin miehen puolelta. Laskin että noin parisen kymmentä vierasta tulee kaiken kaikkiaan.
Ollaan yritetty poikaa jo nimellään kutsua, mutta ei ole helppoa, kaikilla muilla nimityksillä tulee kutsuttua =)

Meillä neuvola täti kannusti että mahdollisemman paljon pitää poikaa lattialla ja mahallaan, että lihakset vahvistuisivat. Ollaan pyritty päivittäin aina pieniä aikoja kerrallaan pitämään mahallaan, mutta poju aika äkkiä hermostuu siinä olemaan kun ei jaksa päätään pystyssä kauaa pitämään.

Kätkytkuolemasta...pelko on päällä koko ajan ja jatkuvalla syötöllä käyn kurkkaamassa että hengittääkö kun nukkuu ulkona tai sängyssään. Välillä joutuu "tökkimään" että nään että varmaan hengittää. Nimittäin mieheni menetti toiseksi vanhimman lapsensa kolmen kuukauden iässä kätkytkuolemalla. Ristiäisten jälkeisenä yönä oli nukkunut pois. Aivan järkyttävää!!
Mieheni käy vähän väliä kattomassa että poika hengittää. Iltaisinkin on huolissaan kun poika hengittää liian hiljaa.
Mä en varmaan koskaan selviäisi siitä jos lapseni menettäisin, ihan hirveää ajatellakin.

Tämä viikko onkin kiirus viikko...pitää leipoa ristiäisiin,ostaa itelle vaatetta ristiäisiin ja järkkäillä paikkoja vieraita varten.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille.
 
Hei kaikki,

jep, päivät menee aika tiiviisti lapsen kanssa. Olen käynyt lukemassa juttuja mutta en ikinä ehdi kirjoittamaan! Nyt lapsi on isänsä käsivarsilla joten ehdin jotakin kirjoittamaankin.

Onnea Siirille! :)

Mä olen ottanut tuohon pelättyyn kätkytkuolemaan aika fatalistisen kannan. Asiat menevät niin kuin menevät, eikä niille mitään voi. Jos jotakin pahaa tapahtuu, se tapahtuu, eikä asiaa auta se että murehtisin sitä etukäteen. Aiemmin tällainen ajattelu ei multa luonnistunut, mutta nyt kun itseltä oli vähällä mennä henki, tajusin että jos kuolema on tullakseen niin sille ei kukaan mitään mahda. Se tulee kun on sen aika, itse ei voi muuta kuin elää niin kauan kuin siihen on mahdollisuus.

Meillä ristiäiset on onneksi vasta kuukauden päästä... en ole vielä jaksanut muuta kuin varata kappelin. Meillä peritään tilavuokra 51 euroa ja siihen sisältyy kaikki.

Jiksu
 
Kiitosia vaan onnitteluista =)
Mai en voi kuvitellakkaan mitä miehesi on joutunut kokemaan ja kun miehet vielä usein pitää tuollaset vaikea asiat itsellään eikä puhu niistä. Kätkyt kuolemia on suomessa n. joka 40.000 kuolee kun taas esim. englannissa jopa 20.000 lapsi kuolee. En tiedä mistä johtuu että suomessa kuolleisuus on puolet harvinaisempaa, mutta hyvä se että on noin päin.
Mää kysyin yliopiston apteekista rotaa ja se maksaa n. 150e otti 3 tai 2 annettavan. Me saadaan kaupungilta se 400e lapsiraha niin sillä sitten ostetaan.
Vauva seurustelee kovasti ja alkanut jo jokeltaakin =) hassun kuuloista höpötystä...
Laittakaa tekstin loppuun paljonko vauvalla on viikkoja kun en millään muista missä kukin menee, jookosta? :D
HH ja Siiri 7 ja puoli viikkoa
 
Moikka taas!

Meillä oli mielenkiintoinen aamu... Neiti heräsi 6 maissa ja ensin kiljui hetken, sitten syötin ja nukahti taas. Hieman ennen 7 heräsi jälleen ja huusi taas. Tarjosin rintaa, ei auttanut. Oli sitä mieltä että pitäisi nousta, mutta minäpä kieltäydyin... :p (ilkeä äiti!) Tytön kädet ja jalat viuhtoi minkä kerkesi, joten käärin neidin pakettiin peiton sisään ja naps, tyttö rauhoittui. Otin vielä omaan kainalooni ja laitoin poskeni tytön päätä vasten. Seuraavan kerran sitten herättiinkin 9.30 samasta asennosta ja hyvin levänneinä. :) On tuolla "kapalolla" toisinaan jännä vaikutus. Meilläkin kun neiti sellainen menijä ja touhuaja joka suuntaan.

Mulla on tuohon kätkyt kuolemaan samanlainen asenne kuin Jiksulla. Olen niin paljon murehtinut ja stressannut jo etukäteen asioista, että tulin siihen tulokseen etten pysty elämään niin. Se vaan on otettava vastaan mitä tulee. Pelko on tottakai taustalla kokoajan, mutta koitan pitää sen siellä taustalla.

Kuulostaa varmasti hauskalta tuo vauvojen jokellus. Meillä tyttö välillä kiljahtelee ja päästää ääniä, mutta varsinaista kunnon jokellusta ei vielä tule. Mutta eiköhän sekin aikanaan. :)

Voi kun kiva tuo HH:n kaupungin vauvaraha. :)

Nampula & Hulirumpsis 5 viikkoa
 
Heipsan !

Täällä yks laiskuri kirjoittamaan. Päivät menevät sellaisella vauhdilla, ettei perässä tahdo pysyä.

Siirille onnea hienosta nimestä :)

Meillä on ens viikolla 3kk neuvola ja poju on kasvanut hurjasti, ainakin äitin käsivarsilla tuntuu. Täällä hekotetaan ääneen :LOL: ja nukutaan yöt yhdellä syönnillä 6-7 tuntia putkeen. Ihanaa :) Päivällä nukutaan kahdet pitkät unet vaunuissa ja ilta sitten hereillä viihdyttämässä muita. Mielestäni todella hieno rytmi ja varhaisessa vaiheessa.

Ristiäiset meillä on jo ollut muutama viikko sitten. Poju nukkui koko toimituksen kumminsa sylissä.

Meillä Rotat :kieh: odottelee jääkaapissa. Ne maksoi yhteensä n. 160?. Ens vuonnahan se on jo rokotusohjelmassa.

Tälläista tällä kertaa :)

Aurinkoa jokaisen pienokaisen kevääseen :heart:

kuu-ukko ja poju 12vko
 
Keskiviikkoa! Amodini oletko ajatellut, että siirtyisitte erikoiskorvikkeeseen?
Mitä mieltä lääkäri on ollut? Jos teillä on vakuutus ja muutenkin, suosittelen mehiläisen Ruusula lastenlääkäriasemaa. Siellä on lääkäri nimeltä Visa Lautamatti joka otti meidän vauvan huudot vakavasti, eikä heti passittanut kotiin koliikkidiagnoosilla.
Ajattelin vain kun tilanteenne kuulostaa aika rankalta ja onko pikkuisellakaan hyvä jos huutaa niin paljon. Meillähän oli ihan järkyttävät huudot ja nykyään poika on niin tyytyväinen tapaus. Ne itkut joita nykyään tulee on normaalia eikä kirkuvaa kovaa huutoa.

Rotarokotteesta: Aika moni on aikonut ottaa sen. Mekin saadaan perjantaina resepti ja pitäisi hakea apteekista. Annan sen itse kun olen rokotellut työni puolesta.
Luin ketjua jossa puhuttiin suolistooireista ja rokotteesta. Kuulosti hurjalta jutut ja maitoallergisen pojan kohdalla olen nyt hieman epäröivällä kannalla. Toisaalta rota on niin vakava ja paha sairaus, etten sitä toivoisi lapsilleni.

Eilen oli neuvola ja pojat painoivat 6080g ja 6100g. Pituutta 60cm. Aika jötikät on! ;)
Ei mitään ihmeellistä muuta. Kaikki hyvin!
Sain myös ohjeita d- vitamiinin antoon. Eli Almironia syövälle ei tarvitse antaa ja jos yli 1000ml menee Nannia niin ei tarvi tippoja.

Kätkytkuolemaan suhtaudun minäkin samoin kuin Jiksu. Se kun on vielä asia johon emme itse voi vaikuttaa. Tai onhan jotain tutkimuksia joissa mm. tupakoivien vanhempien lapset on suuremmassa riskissä jne..Siis tarkoittaa kai jos vanhemmat tupakoivat sisällä. Tämä on jotain ikivanhaa tietoa muistaakseni.

Voikaa hyvin kaikki ja tsemppiä univelallisille ja muillekkin!!

Roosa ja pojat 9vkoa
 
Meillä oli eilen 3kk:n neuvola. Mitat oli 5,8kg ja 61cm. Otettiin rotasta toinen satsi, ja lisäksi se eka kolmois- vai nelosrokoteko se oli. Poika sai "hymypoika"-merkinnän nlakorttiin, niin leveästi hymyili terkalle. Kotiläksyäkin saatiin, pään kannattelusta, lattialla mahallaan oloa pitäisi tehdä enemmän. Meillä kun tahtoo kans nousta huuto melko nopeasti.

Mulla oli itsellä kammottava flunssa, kuume oli yli 39 neljä päivää ja vielä yli viikon jälkeen on kova köhä ja ääni aika heikko. Kovan kuumeen päivinä oli aika raskasta hoitaa lasta. Iskä pystyi onneksi tekemään jonkin verran etätöitä kotoa käsin. Flunssa ei tarttunut poikaan, kuulemma imettäessä tulee vasta-aineet, eikä lapsi niin helposti sairastu. Nyt on vain jo pikkuhiljaa pää melko täynnä tätä kotonaoloa. Ei millään jaksaisi enää. Ulkoiltu on jo, ja huomiseksi ja perjantaiksi sovinkin jo kaupungille lounastreffejä, jee! Me ollaan myös kuljettu jo kaupungilla ja kyläilty, ja poika on yleensä tyytyväinen vaunuissa tai kantoliinassa hereilläkin. Jos meinaa huutaa, pidetään tissitauko, niin taas hiljenee.

Meillä oli nimenantojuhlat pääsiäisenä. Halusimme juhlistaa poikamme syntymää ja nimenantoa perheen ja ystävien kesken, vaikka poikaa ei kastetakaan. Vieraita oli 40, ja leivoimme mummon kanssa hullun lailla. Juhlapaikka oli sama kuin hääjuhlissamme kahdeksan vuotta sitten pääsiäisenä! Poika oli rauhallinen ja nukkui suuren osan ajasta, ja olimme juhliin todella tyytyväisiä. Musta juhlien värkkääminen oli ihanaa vaihtelua tähän imettämiseen ja vaipanvaihtoon! Ohjelmaan saimme kivoja vinkkejä googlehaulla "emma saa nimen".

Nupsu ja poika 3kk
 
Moikka taas!

Roosan pojathan ovat jo oikein ihania jössiköitä! =)

Päätin eilen kokeilla sellaist vaihtoehtoa, etten antaisikaan neidille illalla Tuttelia. Kun se pullolle raivoaminen on niin kovin kovaa ja nyt kun neiti oli parina iltana vetänyt sitä vain 20-30ml ja tissitellyt iltaisin pidempään. Mietin sitten että onko se huudattaminen tarpeellista, että jos suostuisi syömään sitten vielä rinnasta. Vaikka iltaisin meillä huudetaan enempi muutenkin. Näin siinä sitten kävi, että kun veti pikku tirsat ja annoin sitten tissiä, niin söi tyytyväisenä ja sitten mentiinkin nukkumaan. Oli ihanaa, kun ei tarvinnut sitä huutoa ja raivoa kuunnella sitten enää pullon kanssa. Yökin meni hyvin 2 syötöllä, joten kokeilu onnistui. :) Katsotaan nyt sitten toimiiko jatkossakin.

Mutta siis sen kummempaa ei tänne kuulu.

Joten mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Nampula & Hulirumpsis 5 vkoa
 

Yhteistyössä