Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Oi Haalistunut ihan lämmin ailahdus tuli sydämeen kun luin että voisit olla raskaana =) Minä niin toivoisin saavani vielä pienen käärön :heart:
Mää olen jo aikoja sitten laskenut sänkyn pohjaa alemmas ja vaunuissakin on kuminauha viritys ettei Siiri pääse tippumaan. Tulis varmaankin aivan kamalat syyllisyyden tuskat, mutta teillä onneksi kaikki hyvin.

HH ja Sipu kohta puoli vuotta
 
Hei kaikki!

Lampukka: Onpa sulla ollut rankkaa! :hug: Toivottavasti sairastelut on nyt sitten sairasteltu.

Mai: :hug: Meillä meinasi käydä sama homma tänään. Laitoin tytön sängylle, keskelle sitä kun laitoin itseäni valmiiksi uloslähtöä varten. Hetkeksi kun selän käänsin niin tyttö olikin vatsallaan ja aivan reunalla. Täpärällä oli... :eek:

Roosa: Mullakin oli korkea fsh-arvo, ja siksi päästiin julkisella jonon ohi suoraan ivf:ään kun lääkärin mukaan mulla ei ollut ylipäätään enää kovin paljon aikaa tulla raskaaksi.

Haalistunut: Mikä tilanne?

Tänne ei ihmeempiä, kauhea väsy kun viime yö meni poikkeuksellisen huonosti. Elli pyöri ja hyöri ja huuteli puolesta yöstä lähtien. Olin ihan rikki aamulla... Mutta ei kai tässä voi muuta kuin yrittää jaksaa. |O

Jiksu
 
Mökiltä jälleen palattu!

Täällä oli hurjasti ollut juttua viikonlopun aikana!

Haalistuneen testailua jänskäillään ja kovasti!!! =)

Maille lähetän :hug: Ihan varmasti säikäytti ja kunnolla pojan putoaminen! Me juuri laskettiin mökillä olevan pinniksen laitaa, kotona olevan laita vielä ylhäällä, mutta on aika korkea laitainen. Kohta sitäkin pitää laskea.

Ihana kuulla Roosankin kuulumisia, komeat pojat on Roosalla! :heart: :heart:

Hienoa, että Amodinin loma meni loppujen lopuksi loistavasti! Oli varmasti ihanaa rentoutua ja nauttia lämmöstä. =)

Jiksun Ellin mitat kanssa upeat! :heart: Niin ja voimia öihin! Meillä on myös levottomia öitä takana. Oma väsy välillä aikamoinen. Meillä tosin levottomuutta on yleensä tuossa 23-02 välillä. Viime yö meni suhteellisen kivasti.

Lampukalle tsemppiä! Hurjalta kuulostaa keuhkokuumeesi! Onneksi taitaa tauti olla jo voiton puolella! Mutta on sua nyt koeteltu! :hug:

Kitty, meillä on nyt taas syöminen parantunut. Se vaati taas yhden onnistuneen kerran. Meillä Netan lempiherkkua on riisipuuro. Sitä menee hirmuinen määrä. Olen sitä sitten iltaisin antanut, kun se maistuu vaikka neiti olisikin väsynyt. Toivotaan että teillä Antoni alkaa myös pian syömään taas kunnolla. Noi on tosi kurjia nuo syömälakot. :/

Omaa napaa sen verran (tai oikeammin Netan napaa), että nyt on konttausasento se kaikista hienoin juttu Netan mielestä. Jalat liikkuisi siinäkin asennossa jo, mutta kädet ei vielä toimi. :p Kova on siis yritys!

Tämmöiset pika kuulumiset ja terkut!

Nampula & Netta 5 kk
 
Hei taas!

Eilisestä järkytyksestä selvitty!

Jokoha Haalistunut on testin tehnyt, jännittävää!

Voima halit Lampukalle onneksi tauti on jo voitettu.

Meillä kanssa Tommyn syömishalut on parantunut, onneksi se lakkoilu oli ohimenevä kausi.
Luulen että nyt alkaa kohta hampaita tulemaan. Tommy on ollut muutaman päivän jo niin kärttyinen ja paras paikka olisi vaan olla sylissä. Puhkeis nyt vaan pikaisesti ettei toisen tarvii kauaa kärsiä kivuista.

Tänään tuli Tommylle 6kk täyteen , kyllä aika rientää mahotonta vauhtia.
Uusi kuva profiilissa.

Mai+Tommy 6kk
 
Menin eilen jotenkin ihan sekaisin ilo uutisista eli Haalistuneen raskaus mahdollisuudesta että Lampukalle jäi lähettämättä voimarutistuksia :hug: , on meillä vaan kaikenmaailman vastoinkäymisiä ollut tässä porukassa siis fyysisesti kun ollaan kuitenkin vielä nuoria ihmisiä.
Miten muuten Jiksun terapia sujuu? Joko asiat alkaa 'päässä' selviämään? Vaikka ei tuollaisesta taida kovin helposti selvitä varsinkin kun on lapsettomuutta taustalla. :hug: sinullekiin!

Hh ja Sipu
 
HH: Kiitos kysymästä, ihan hyvin menee. On alkanut tuntua vähän turhalta koko terapia, eli varmaan ollaan jo hyvällä tolalla. :D Oikeastaan vasta nyt kesällä tajusin yhtäkkiä, että jos minä olisin kuollut, niin Ellillä ei olisi äitiä. Olin aluksi ajatellut asiaa vain itseni ja miehen kannalta, että miten se olisi pärjännyt pienen vauvan kanssa keskellä sitä surua ja hautajaisten järjestelyä... Tytöllehän se olisi ollut kaikista kauheinta... Joskus iltaisin ajatukset alkaa pyöriä päässä ja välillä itkettää, mutta eiköhän tämä tästä hiljalleen. Ainakin muistaa olla kiitollinen siitä että on elossa. Viikko sitten oli lehdessä uutinen että Pietarsaaressa oli menehtynyt äiti keisarileikkauksessa, se uutinen kosketti.

Tänne ei kummempaa. Odottelen että tyttö heräisi päikkäreiltä, kun ollaan menossa työpaikalle juttelemaan jatkosta... en aio palata töihin vanhempainvapaan loppuessa joulukuussa. Ajattelin olla kotona ensi syksyyn asti, jos vaan talous kestää. Tämä kun tulee olemaan mun ainoa äitiysloma+hoitovapaa. Mites muut?

Miehen kanssa menee heikosti. Väsymys saa tunteet pintaan ja puran kaiken mieheen, ja toisinpäin. Pitäisi yrittää tsempata, molempien. :(

Jiksu
 
Heipparallaa ja hyvää viikkoa kaikille!

Täälläkin ollaan palailtu ns.''normaalielämään'' ,viikonloput mökillä tais jäädä nyt sitten tähän, hirveesti hommaa olisi vielä ennen matkalle lähtöä.Kyllä huomaa että huushollaus on vaan ovelasti jäänyt taka-alalle kun viikonloput on poissa kotoa.

Onpas Lampukkaa nyt koeteltu :hug: Kovasti paranemisia toivottelen sinne, ja koeta ottaa hieman rennommin, mikäli se suurperheessa yleensäkään on mahdollista. Voimia!

Amodini: Kiva että selvisitte reissusta, vaikka taisi tosiaan rentoutuminen ja nähtävyyksien katselu jäädä tälläkertaa. No seuraavalla kerralla sitten muksu tenavakerhoon ja vanhemmat vapaalle :D Hitsit että mua huvitti kun mainitsit kreikkalaisen ruuan, mä on niiin kyllästynyt näihin täkäläisiin sörsseleihin. joka päivä haaveilen vaan äidin uunilohesta, reissumies viipaleista tuhdilla kurkku-maksapasteija höysteillä, ja vesi kielellä odottelen että saan mennä irtokarkkiostoksille. Ihan kuin pikku lapsi joka odottaa synttäripäivää jolloin saa ahmia herkkuja mahan täydeltä. Niin, mullahan on sitte perjantaina myös synttärit ja äiti odottelee varmaan mielettömän kalorikauhuisen kermakakun kanssa kotona :ashamed:

Amodini, laita vaan meilillä mulle osoittees, niin laitan Kaislalle Mundisalia tulemaan. Ehdin varmaan hyvin ennen perjantaita postiin. En uskalla luvata kuinka paljon ehditään pääkaupunkiseudulla reissaamaan, vaikka eihän Porvoosta sinne pitkä matka olekaan. Kalenteri vaan näyttää jo nytkin täydeltä, voit uskoa että 2 vuoden jälkeen koko suku haluaa nähdä meidät ja tietysti uuden perheen jäsenen. Profiilissa mun s-posti osoite!
Mä olen tässä jo miettinyt että Jouluna tulisin yksin pojan kanssa Suomeen. Silloin olis kiva vaikka pääkaupunkiseudun lähistöllä tavata palstalaisia!!

Mä ihan kateellisena luen teidän pitkistä hoitovapaista :'( Voi kunpa mullakin olis tollanen mahdollisuus. Heti lomien jälkeen aloittelen pikkuhiljaa työt. Eiköhän se siitä taas lähde sujumaan, mutta kyllä mä vielä viihtyisin pojan kanssa kotona pidempäänkin. On tämä vaan niin ainutkertaista aikaa. Ehtiihän sitä duunia tehdä vielä 30 vuotta ainakin...kääk |O

Jiksu : ihana kuulla että terapiasta on ollut varmasti apua ja tuo vaikea asia on hiipumassa taka-alalle. Mä kuulin kanssa siitä Pietarsaaren tapauksesta, ja mulla oli todella outo olo sinä päivänä. Ei sitä voi järjellä uskoa että kun vauvaa lähtee tuomaan maailmaan, voi henki mennä nuorelta terveeltä ihmiseltä ja äidiltä.

Haalistunut : ANY NEWS! Hui sullahan on jännät paikat...tuu jo kertomaan..!!!!

Nyt on pakko mennä, palailen myöhemmin..



 
Päiviä tännekin!

Hienoa että Jiksulla alkaa asiat jo tuntuvan menevän paremmin, terapian jälkeen. :hug: Vaikkakin varmasti aikaa kuluu vielä ja kauan, ilman että asia vähän väliä pyörisi päässä. Kun luin tuosta Pietarsaaren uutisesta, niin ensimmäisenä olit kyllä mielessäni!

Haalistuneen testitulosta täällä kyllä kovasti jännäillään! :)

Me ollaan Netan kanssa nyt sitten ryhdytty aktiivisiksi... Käytiin perhetuvalla laulelemassa ja leikkimässä! Oli mukavaa! Mun oli tavallaan helppo mennä (vaikka olenkin hieman arka uusissa jutuissa), kun olen muutama vuosi sitten pari päivää viikosta ollut kyseisessä paikassa töissä. :) Oli kyllä mukavaa päästä sinne, vaikka hulinaa olikin ja kovasti. Oli muitakin samaa ikäluokkaa Netan kanssa, sekä sitten isompia ja jopa muutama pienempi. :)
Syyskuussa meillä alkaa kyseisessä paikassa ryhmä esikoisvauvoille ja vanhemmille. Netta oli ihan innoissaan kun laulettiin ja sitten sai leikiskellä lattialla muiden pienten kanssa. :)
Lisäksi syyskuussa alkaa äiti-vauva-jumppa. Siellä toimii vauva painona ja lopuksi on vauva hierontaa. Sinne aiomme myös suunnata. Joten touhua riittää. :)

Jiksu kyseli työjutuista... Mulla sellanen tilanne, että on melkein välttämätöntä mennä helmikuusta töihin. Meillä ei täällä makseta normaalin kotihoidontuen lisäksi mitään lisiä ja meidän talous ei millään kestäisi sitten sitä. Joten valitettavasti mun on nyt syyskuun aikana haettava Netalle hoitopaikkaa. :(

Vaipoista... Käyttääkö kukaan jo housuvaippoja? Tänään aloin miettimään, että kun Netta on jo niin kauhea menijä ja vaipan laittaminen on työn ja tuskan takana. Niin voisi alkaa silloin tällöin käyttämään housuvaippoja. Liberolla esim. on 7-11 kg housuvaippoja. Joten sopisi siis koon puolesta. Muutoin meillä kyllä toimii nuo Liberon 3 vaipat ihan mukavasti. :)

Vaipoista tuli mieleen, kun sain Pampers Villagelta kirjeen... Kirje alkoi näin: Hei, lapsellasi on ikää jo vuosi ja kaksi kuukautta.... Siinä kohtaa katoin kirjettä uusiksi ja totesin, että nopeasti se aika kuluu, kun aamulla se vielä oli 5 kk ja 1 vko!!! :D

Nampula & Netta (ilmeisesti siis jo 1 v 2kk...??? :p )
 
Haalistunut: :hug:

Nampula: Meille tuli samanlainen kirje! Mua raivostutti ihan älyttömästi, mutta ei kuitenkaan niin paljon että olisin laittanut sinne jtkn mailia tms.

Käytiin tytön kanssa töissä... huh huh, oli vilskettä ja tyttöä vietiin sylistä syliin. Tuntui hyvin viihtyvän, ja nyt nukkuu kuin tukki. Muakin väsyttää, menen sohvalle... saan kuulemma ilmoittaa kun haluan tulla töihin. Kiva. :)

Jiksu
 
No voi zsiisus. Kirjotin pitkän pätkän ja kaikki katos!

Tärkeimmät oli kai, että Lampukalle voimia arjen pyörittämiseen!

Toivottavasti Haalistuneella on kaikki ok verikokeissa!

Ja luojan kiitos kenellekään ei ole sattunut pahemmin pudotessa!!! Joka vanhemman painajainen. Ja suurin osa kai sen joutuu kokemaan. Meilläkin yritystä on kovasti: esim. hoitopöydällä vääntelehditään koko ajan.

Komeita poitsuja nuo ulkomaanvahvistukset! Kittylläkin taisi olla uusi kuva! Siis oliko Roosan poitusjen kuvat jossain kun Nampula siihen viittasi?

Palaillaan! nyt vielä koiraa lirittämään tuonne pimeään, iik!
 
Katoin äsken dokumentin kun 3 sisarusta sai vauvan. Siis 1 sisarista oli saanut kohdunkaulan syövän ja ei siksi saanut lapsia, hänen kaksos sisko antoi munasolun ja isosisko synnytti hänelle vauvan =) itkua tuhrasin kun mietin sen lapsettoman tunteita.....
Sama tuli Jiksu mieleen kun äiti kuoli keisarinleikkaukseen, mullahan meni tosi hyvin se leikkaus kun tyttö sai pisteitä 9 heti ja 10 pistettä 10 minsan päästä syntymästä. Harvoin kuulemma saa noin hyviä pisteitä heti leikkauksesta.
Haalistuneelle :hug: oishan se ollut toinen lottovoitto jos luomuna ois vauva tullut, ekahan sulla tuhiseekin kotona :heart:
Meillä Siiri työntää jalkoja mahan alle ihan tosissaan, sänky on kuin sota kenttä kun möyrii siellä :LOL: repii pehmusteita jne.....
Kävin ostaan ikeasta pun maton ja tilasin jotexilta pun verhot :whistle: saas nähdä millanen olkkarista tulee :eek: aika pirteät värit meinaan vaan.

HH ja Siiri kohta puolivuotta
 
Huomenia täältäkin!

Haalistuneelle täältäkin :hug: Toivottavasti kokeissa kuitenkin sitten kaikki hyvin.

Roosan poikia komeiksi kehuin ihan vain mittojen perusteella. :) Kuvia siis en ole huomannut.

Meillä Netta tunkee Siirin tavoin jalkoja mahan alle. Tai siis meillähän "ryömintä" on sellaista että Netta laittaa jalat mahan alle ja nousee konttausasentoon ja siitä tuuppaa itseään eteenpäin.
Eilen sitten saikin jo alkaa miettimään koirien kanssa juttuja, kun Netta painelee aika vauhtia nyt jo eteenpäin, eivätkä koirat oikein vielä ole sitä tajunneet, eli ovat aina tiellä. No, Netan kohdehan on lähes aina koira, jos sellainen näkyvissä on. Yritin (ja yritän edelleen) koirille sitten opettaa, että väistävät kun Netta tulee. Toki sitten osoitin niille paikat joissa saavat olla rauhassa kun haluavat. Mm. sänky ja sohvat sellaisia, sekä sitten pöydän aluset. Mutta siis jos makaavat keskellä lattiaa Netan edessä, niin väistää saavat. Samoin sitten koitan pikku hiljaa Netalle opettaa ne paikat joihin ei saa mennä. Tosin eihän tuo nyt sängylle ja sohville kiipeilekään. :LOL:

HH:n olkkarin sisustus kuulostaa mielenkiintoiselta. Siitä voi jopa tulla todella hieno! Itse pidän punaisesta väristä, tietysti tietyssä määrin. :)

Mä en ymmärrä miksi en saa sitä kuvaa laitettua profiiliin... Loin jopa uuden ja testasin ja ei onnistu! :headwall: Lataa kyllä muka kuvan, mutta sitten sitä ei kuitenkaan missään ole. Koitin Aijaa.comin kautta linkittää tänne yhden. Sainkin, mutta jättisuurena tuohon ruutuun!! Joten ei onnistunut sekään. Huh huijaa, kurjuus sentään!

Mutta nyt täytyy alkaa siivoilemaan, kämppä kuin hävityksen kauhistus... Pölyä ja hiekkaa ja karvoja joka paikka täynnä ja henkilökohtainen lattian luuttuajakin nukkuu nyt vaunuissa ulkona (on meinaan välillä vaatteet niin karvaiset ja likaiset kun tuolla on mennä touhunnut!)

Nampula & Netta 5 kk 1 vko
 
Moi!

Nampula Mies kävi eilen vaippaostoksilla ja osti Libero4 7-11kg housuvaippoja. Ne on todella kätevät, ei tarvii taistella vaippoja laittaessa enää. Tommy kanssa liikkuu niin hirveesti että kun vaippaa yrittää laittaa niin tämä kääntyy heti mahalleen ja siitä ei meinaa tulla mitään. Nyt käy vaipan laitto vaikka sylissä pitäen. Suosittelen =)

Pahoittelut ja :hug: Haalistuneelle

Meillä kanssa Tommy repii sängyn pehmusteita ja hirvittävä hulina päällä sängyssä. Laskettiin sitä sängyn pohjaa ja tommy ei ollut kovin mielissään siitä. Kauhea hätä tulee toiselle kun laitan sen sänkyyn, kyllähän se vähän outoa on minustakin kun niin matalalla se pohja on nyt ,mut eipähän nyt pääse sieltä ainakaan tippumaan.

Jokos teidän "niskavillat" saa kyytiä?
Mulla on lyhyet hiukset muuten mutta niskasta hiukan pidemmät. Tommy on innostunut sylissä ollessaan repimään niitä. Kauhea hiustuppo pojalla aina kädessä. Ai että miten hauskaa sillä on ja äiti valittaa tuskasta kun sattuu niin paljon. Ei enää tarvii takatukkaa leikkauttaa tai ohentaa kun poika tekee sen kampaajan puolesta :LOL:

HH Täällä näytettiin kanssa sama dokumentti muutama kuukausi sitten.

Mä täs odottelen että tommy herää niin päästään taas kauppoihin kierteleen... :whistle:

Mukavaa päivän jatkoa ja halit vauveleille :heart:

Mai+Tommy 6kk+2pv
 
Ihan nopeesti, housuvaippa kuulostaa loistavalta =) Käyn tänään ostamassa kokeeksi. Meillä tuo vilkkaampi poika pyörii hoitopöydällä siihen malliin, että kohta ei enää voi pitää siinä.
Haalistunut :hug: Tuntuu hassulta kun taas saa jännittää muiden puolesta testituloksia.
HH mites teidän suunnitelmat? Eikös pakkasessa ole vielä pikkuisia? Kuinka kauan muuten pakastettu alkio säilyy siirtokelpoisena?

Mulla siis sama ongelma kuin Nampulalla. Kuvat ei siirry. Johtuisko liian isoista kuvista?
Koitan keksiä jotain. Kuvaboxia tms..

Jiksu Mä jään myös hoitovapaalle syksyyn asti. Ainakin. Taloudellisesti pitää tosiaan miettiä ja katsoa miten menee. Helsingissä hoitopaikka on helpompaa saada syksyllä.
Meidän alalla on hyvä puoli, kun voi tehdä keikkaa. Eli jos teen esim. yhden yövuoron keikkalaisena la-su saa siitä käteen n. 350-400 euroa. Eli tälläiset nämä hoitajien palkat :)
Teen siis varmaan hoitovapaalla keikkaa jonkin verran.
tosin mulla on tulossa työhaastattelu lokakuussa. Alanvaihto on käynyt mielessä ja katsotaan nyt miten se menee. Olisi kyse myyntityöstä ja ihan toisenlaista hommaa kuin sairaalassa.
Kaikista mieluiten tietysti olisin kotirouva ja kasvattaisin pojat kotona :LOL: :LOL:

Nyt vielä Facebookiin ja Keventäjiin kun pojat nukkuu.. kiirettä pitää
;)

Roosa ja pojat
 
Hepskukkuu.

Kaveri kävi kylässä samanikäisen tyttönsä kanssa. Oli pienempi ko Elli. Oho.. :D Tytöt viihtyivät keskenään ja nauratti kun toinen teki jotakin. Oli hupaisan näköistä.

Anoppiongelmia taas... mies otti eilen äitinsä kanssa yhteen oikein kunnolla, huusivat puhelimessa niin että minä ja tyttö oltiin ihan suut ymmyrkäisinä. Aiheena oli se ettei anoppi suostu kunnioittamaan meidän pyyntöä siitä että ennen tuloaan soittaisi. Sen mielestä se on ihan naurettavaa että pitää etukäteen soittaa, hän vaan mieluummin tulla tupsahtaa. Voi helvetti... Kuinka lapsellinen ja itsekäs voi vanha ihminen olla???!!! |O

Nyt ruoanlaittoon kun tyttö nukkuu...

Jiksu
 
Roosa kyseli eli meillä on vielä muistaakseni 8 alkiota pakkasessa ja aina 2 samassa oljessa. Mutta en antaisi siirtää kun 1 alkion kerrallaan, meillähän Siirikin lähti 1 alkion pakkas siirrosta. Minä menisin jo siirtoon mutta mies ei suostu :/ vaikka onhan tuo tyttö vielä kauhean nuori..... mää kyllä jo jaksaisin uuden vauvan kanssa :whistle: on tuo Sipu niin helppo tapaus.
En saa kuvaa minäkään laitettua, tyhmä kone!!!!!!
Minusta housuvaipat on vaikeampi pukea kun tav vaippa, ehkä polven päällä ois helpompi.
 
Jiksulle tsemppiä jälleen pirunmoisen anopin kanssa! On se oikeasti omituista, että etukäteen soittaminen on niin kauhian rankkaa! :headwall: Meillä vieraat osaa onneksi soittaa etukäteen. Miehen veli ei alkuun osannut, mutta taisi sitten oppia jossain kohtaa sekin. :)

HH, mä puen Netan nykyään lähes vain sylissä. Hoitopöydällä tai lattialla pyörii niin paljon, ettei hommasta tuu mitään. Joten siinä sylissä sitten housuvaippa ois tosi helppo pukea. :) Mutta siis alustalla on kyllä varmasti vaikeampi pukea housuvaippa. Mieskin tuossa juuri manasi, kun ei neiti meinaa pysyä hoitoalustalla ei sitten millään. ;)
 
Huomenta jälleen!

Meillä Netta päätti 6.00 että nyt olisi aika herätä! Minä en ihan samaa mieltä... ;) Siinä tuo aikansa höpisi sängyssään ja minä torkuin. Sitten alkoikin kauhia huuto ja raivo. Ei auttanut muu kuin nousta ylös. Arvatkaapa oliko neiti sitten jo aikaisin taas väsy. Nyt meni sitten pikkusille unille. Kohta suunnataan taas perhetuvalle leikkimään.

Täällä sama meininki kuin Nupsulla ja Amodinilla. Eli kyllä ihan purkkiruualla mennään. Tässä kohtaa pitää kyllä sanoa, että harmittaa kun meillähän ei tosiaan ole pakastinta lainkaan. Mutta ehkäpä sitä joskus sitten kun tekee itselleen päivällä sapuskaa, niin voi samalla Netalle tehdä. Lasipurkkeja siis meilläkin kertyy ja paljon. :headwall:

Meillä tosiaan on koirat alkaneet kiinnostaa kovasti. Välillä neiti hekotteleekin jos niistä jou leikkii tai rapsuttaa tms. Tuo Netan "mittarimato" tyyli on aika hauska, mutta etenee sillä jo tosi sujuvasti. Eilen paineli keittiöstä olkkariin, hetken tosin ihaili kynnyslistaa... :D

Amodini puhui päiväkoti paikkojen vähäisyydestä ja niistä taistelusta. Mä kuulin just työkaverilta, että meillä ei koko kunnassa ole tällä hetkellä YHTÄÄN vapaata paikkaa. Saas nähdä kuinka sitten käy. Mutta siis pakkohan niiden on järjestää paikka. Lakikin jo velvoittaa. Ja onneksi olen ollut aikanaan päivähoidon puolella töissä täällä, joten tunnen monet paikat tosi hyvin. Joten hyvin mielin voin sitten laittaa Netan hoitoon. Vaikkakin perhepäivähoitaja on se ensi sijainen toive. Niitäkin täältä löytyy jonkin verran ja kaikki aivan ihania ihmisiä. :)

Roosa mainitsi sijaisen palkan, noista viikonlopun yökeikoista!! Kuulostaapi ihanalta palkalta! Voih, kun saisikin tuollaista palkkaa keikoista, niin en edes ajattelisi töihin menoa vielä aikoihin. Mutta toista se on meillä täällä, kunnan perusduunissa... |O
Mutta sellaista se on, sillä täytyy vaan mennä. :)

Mä kyllä kans tahtoisin kovasti tavata tätä väkeä. Joten siis kuulostaisi hyvältä Kittyn tulo joulukuussa. :) Jos vaikka Maikin tulisi, kuten Amodini mainitsi. :)

Jepulis, mutta nyt täytyy käydä pesulla ja pukeutua, jotta päästään lähtemään touhuamaan. :wave:

Nampula
 
Huomenta!

Ja arvatkaa, kuka tuli eilen kylään kello 9.00 kun olin vielä yökkäreissä ja imettämässä tyttöä sohvalla... ANOPPI tietenkin! :kieh: Ensimmäinen ajatus oli että voi jumalauta. |O

No, se alkoi heti haukkumaan poikaansa että kun niin naurettavia puhuu että muka soittaa pitäisi... selosti asiaa ihan kuin mä en olisi tiennyt niiden riidasta. Mä kokosin itseni ja selitin sille rauhallisesti että etukäteen ilmoittaminen on meidän perheen tahto ja tapa, ja se koskee kaikkia, ei vain anoppia joten siitä on turha loukkaantua.

Se selitti vaan että kun hän on MAALTA niin hän ei ole tottunut tuollaiseen etukäteen ilmoitteluun, että hän vaan tulee kun tulee ja jos ei olla kotona niin ei olla. Höpöhöpö, mäkin olen maalta mutta kykeneväinen kysymään sopiiko tulla kylään. :D Mä toistin että etukäteen ilmoittaminen on se tapa miten meillä toimitaan ja että mä toivon että se oppii myös niin toimimaan.

Saas nähdä... en usko että mun diplomaattinen järkipuhe meni yhtään paremmin jakeluun kuin poikansa karjuminen. Onpa nyt sitten kokeiltu kumpaakin tapaa. :LOL:

Mun mielestä tässä ei ole kysymys mistään erilaisista tavoista vaan vallasta. Anoppi haluaa pitää meidät (= poikansa) oman valtansa alla sillä, että se voi tulla meille koska vain kuin omaan kotiinsa.

Täytyy kyllä sanoa, että anoppi ei tule tätä taistelua voittamaan. Jos se tulee vielä ilmoittamatta, mä pyydän sitä lähtemään saman tien ja tulemaan sitten uudestaan kun osaa soittaa etukäteen. Tämä on meidän koti ja perhe ja täällä toimitaan niin kuin me sanotaan.
Ehkä meidän pitäisi mennä sen luo kylään joskus kymmenen jälkeen illalla kun se on jo nukkumassa ja olla vaan että ME TULTIIN NYT!! :LOL:

Amodini: Ihan hyvä idea toi siivoaminen muuten mutta kun sitä anoppi just haluaisi tulla tänne tekemään. Se haluaisi ihan sikana imuroida ja tampata mattoja ja leipoa ja tehdä ruokaa ja järjestää meidän sukkalaatikot... mutta mä en halua sitä! Se kävi muutaman kerran auttamassa kun olin vielä itse tosi heikkona, mutta sen touhuaminen on niin ahdistavaa että en enää halua sitä tänne. Se ottaa kaiken haltuunsa ja alkaa pyörittää koko huushollia ja se on sietämätöntä. Jotain kai kertoo se, että tyttärensä luo sillä on porttikielto. :|

No joo, se siitä aiheesta.

Mulla on tänään illalla ratsastus! Jännittää ihan sikana, että osaanko enää mitään. :p

Jiksu

Ps. Amodini: Rasvaa pitää lisätä vauvan ruokaan muistaakseni sitten kun lapsi ei enää saa rintamaitoa.
 
Huh huijaa tuon Jiksun anopin kanssa!!! :headwall: On se nyt kumma, että ei voi uskoa. Ei huutamalla, eikä järkipuheella! Oot varmaan ihan oikeessa, että se haluaa jotenkin pitää poikaansa vallan alla. Teijän pitäis muuten oikeesti toteuttaa toi illalla sinne meno, josko sitten tajuais! :LOL:

Mä en ookaan kuullut tuosta rasvasta vauvan ruuan seassa. Meillä kun ei Netta ole rintamaitoa enää saanut 2,5 kuukauteen.

Jiksu, tsemppiä ratsastukseen! Mä oon kans ens viikolla sitten aloittamassa säännöllisesti ratsastamassa käyntiä! Muakin jänskää, en oo kahteen vuoteen käynyt humman selässä... On se vaan niin ihana harrastus! Kovasti ootan sitä minäkin!

Mutta nyt täytyypi lähteä!

Nampula jälleen
 
Jiksu sano anopille että tulee kohta teillekkin porttikielto jos ei osaa käyttäytyä.
Siitä rasvasta niin että öljyä vois antaa pikkasen ruuan kanssa, meillä teki masun kipeäksi joten en ole nyt kokeillut muutamaan viikkoon. Pitääpä kokeilla..... Kovia rasvoja ei suositella.
Siiri on syönyt kuukauden päivät maissinaksuja ja dippaan niitä usein välipalalla mangososeeseen. Herkkua on joo :LOL:
Me mennää miehen kanssa ulos lauantaina päivällä vähän syömään ja juomaan muutamat tuopilliset ohrapirtelöä =) Ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen.

HH ja Sipu kohta 6kk
 
Heippa täältä kaaoksen keskeltä :headwall:
Kamat edelleen levällään odottamassa lähtöä, ja sitten tässä viimetingassa juostaan hakemassa tuliaisia. Manaan aina lähtötöpinöissä nämä ''pakollisten'' tuliaisten ostamiset, mutta en osaa mennä mihinkään tyhjin käsin :ashamed: Ehkä mun vaan pitäis sanoo kaikille että ei tulla kyläilemään, tulkaa te meille. Kaveriporukan kanssa ollaan sovittukin niin, mutta sitten on kummitytöt ja tärkeimmät sukulaiset joita haluaa ilahduttaa!

Voi kiesus Jiksu ton sun anoppis kanssa! Saat täydet sympatiat multa täältä!Siis totaalinen matriarkka teilläkin siellä pohjolassa! Kuule ihan samanlainen huseeraaja ellei pahempikin, on tämä meidän matami, jolle meidän isäntä ei osaa sanoa tarpeeksi rankasti vastaan. Anoppi on oppinut niin kiertämään poikansa pikkusormensa ympärille, ettei pahimpia välirikkoja pääse tulemaan. Nyt kesällä olen päässyt vetämään pikkasen henkeä kun viettävät aikaa mökillä, mutta auta armias kun syksy koitttaa, sehän on jatkuvasti täällä meillä nuuskimassa |O Meidän anopilla on vielä kämpän avaimetkin (muka hätätapauksen varalta) mutta niin sitä ollaan vaan käytetty tätä konstia ja tultu meille avaimilla sisään kun ei olla oltu paikalla, käyty kurkkimassa jääkaappeihin ja komeroihin. :eek: Kirjan voisin melkein kirjoittaa näistä sen tempauksista. Nytkin hän on sitä mieltä että mun ei pitäis pakastaa vauvan ruokia, vaan kyllä on jaksettava tehdä joka päivä annos tuoresosetta! just joo...

rasvasta vauvanruoassa sain semmosen ohjeen viimeeksi lastenlääkäriltä että reilu tl oliiviöljyä soseuttamisvaiheessa on hyvä/per annos. Sitten kehoitti mua laittamaan esim kasvisten keitinveteen kiehumaan lehtiselleriä ja yhden sipulin, jotka heitetään pois ennen soseuttamista. Ihan kivaa makua antoi mun mielestä. Oletteko muuten mitään yrttejä laittaneet soseisiin, te ketkä teette itse soseet, HH ? Voi kun täälläkin olisi noita valmissoseita edes muutamaa sorttia :headwall:

Nettahan on jo ottanut kunnon spurtin! tyyli on kyllä mahtava. Meillä edelleen mennään peruuttamalla ja ns.kellon ympäri. Aika jämäkkänä jo seisookin esim sängyn kulmaa vasten. En kyllä tiedä saako tuon ikäistä kuinka paljon seisottaa, mutta tuntuupa poitsu ainakin nauttivan. En tietenkään kuin ihan pieniä hektiä seisota ilman että pidän kainaloiden alta kiinni. Hihkuu ihan onnessaan kun katselee maailmaa uudesta perspektiivistä =)

Kissa on kyllä meillä bongattu ja noterattu. Katseella seuraa kissan touhuja, ja jos turkista saa napattua kiinni, saa oikein naurukohtauksen :LOL: Ja vetää tietty katista niin lujaa että karvatupot vaan pöllyää (anopin kauhuksi)

Amodini : Onnittelut uudesta tyylistä =) Uskalsit siis tehdä sen mitä mä olen jo muutaman vuoden pähkäillyt jospa vetäisisi letin tummanruskeaksi tai vaikka hieman punervavaksi. Nyt on saanut olla oma maantien väri vaaleilla raidoilla. Mua niin ärsytti aikanaan täällä, kun olin värjännyt hiukset tummisi, niin minuahan heti erehdyttiin luulemaan venäläiseksi naikkoseksi :x en sitten enää värjäillyt.... :/
Kiitos muuten maissinaksu vinkistä!! olin ihan totaalisesti unohtanut niiden olemassaolon. Täytyypä Suomesta sitten ostaa ja kokeilla. Kaislalle lähti geeli tänään postissa.Laita ensin vaan ihan vähän, voimakas ensimaku haihtuu melko nopeasti, ja viilentävä vaikutus kestää sitten pidempään. Toivottavasti auttaa! Geeliä voi laittaa 3krt/pv.

Tosiaan Joululoma suomessa on jo suunnitteluasteella. Ehdottomasti olisi kiva treffata tätä meidän väkeä! toivottavasti onnistuisi!

Eipä muuta tälläerää. Nyt Antonille välipalaa

Kitty





 
Hei!

Meillä kanssa mennään pelkillä purkkiruuilla. Täällä on ohjeistettu tuosta rasvan antamisesta, että jos itse valmistaa ruuat niin niihin lisätään rasvaa, mutta valmis purkkiruokiin ei laiteta.

Kylläpä on harmillinen anoppi Jiksulla. Mä olen "säästynyt" anopilta kokonaan,miehen äiti kuoli noin nelisen vuotta sitten. Itseasiassa mä en ehtinyt tavata häntä lainkaan, tiedä vaikka kuinka mukava olisi ollutkin. Me ollaan aika "tuore" pari, meille tulee ens viikolla neljä vuotta täyteen kun ollaan oltu yhdessä.

Kitty Tommy kanssa seisoskelee tomerasti jo. Kovin pitkiä aikoja en kanssa ole sitä vielä seisottanut. Mutta kai niitä jo pikku hiljaa saa alkaa seisottaan,kohtahan ne jo lähtee käveleen =)

Meidän talvella Suomeen menosta ei ole ollut juurikaan puhetta. Siskon tyttö kyllä pyysi miestäni talvella saunaa rakentamaan hänelle. Ajankohdasta ei ole tietoa miten hänen talon rakennus edistyy. Siinähän meillä olisi tilaisuus sitten treffailla jos se vaan osuis Kittyn kanssa samoihin aikoihin.
Tsemppiä kitty pakkaamiseen. Tiedän mitä se on! Tommylle Suomen reissulle pakkasin melkein kaikki sen vaatteet mukaan ja oli sitterit ja vaunut jne....huh,huh, on siinä hommansa.
 
Ai niin Maille unohdin kokonaan lähettää lohtuhalit :hug: tuosta Tommyn muksahduksesta. Voi onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä, kyllä se jonkunlaisen trauman varmaan äitiin jättää ja asiaa ei saa helposti pois mielestä.Onneksi vauva unohtaa asian nopeasti.
Tuo sängyltä tipahtelu on kuuemma todella yleistä, ja harvemmin niissä sattuu mitään vakavaa. Mun työkaveri kanssa kertoi kuinka hän yhden ainoan kerran jätti 5kk ikäisen tyttärensä isän hoiviin yhtenä aamuna, ja silloin kerkesi tyttö jo tippumaan kun isä meni kiireessä vastaamaan puhelimeen. Mulla oli myös lainassa yksi vauvakirja, ja siinä kirjailija, kätilö-lastensairaanhoitaja on itse kuulemma esikoisensa onnistunut jopa hoitopöydältä pudottamaan :eek:
Mä pelkään kanssa tuota hoitopöydältä tipahtamista yli kaiken. Pidän kokoajan koivesta kiinni jos jotain pitää kurkottaa. Tuo meidän ''hoitopöytä'' kun ei ole siitä matalimmasta päästä, vaan ihan lipaston päälle järkätty juttu. Vielä toistaiseksi Antoni on malttanut olla kiltisti kun vaippaa ja vaatteita ollaan vaihdettu.
 
Torstaita kaikille!! :wave:

Ensiksi toivotan Kittylle hyvää matkaa ja tervetuloa tänne! Koska koneenne lähtee?

Meillä neiti syö kans maissinaksuja, mutta vielä ei kauheasti ole niitä syönyt. Mitä nyt hieman koittaa suuhun laittaa. :)

Aamupalaa meillä ei Netalle tunnu menevän oikeastaan lainkaan. Keittelen aamuisin meille kaurapuuroa, mutta sitä menee vain muutama lusikallinen. Koitin jossain vaiheessa jotain muutakin, mutta ei vain tunnu maistuvan. Olikos se niin HH, että teillä ei Siiri syö aamuisin aamupalaa? Annat vain maitoa? Olen nyt sitten alkanut antamaan lämpimän aterian 2 kertaa päivässä, kun ei tosiaan aamuisin mene oikein mitään. Meillä on nyt kyllä sitten viljojen syönti tosi vähissä, kun ei puuroista mene muuta kuin se Muksun riisipuuro. Se on herkkua se. Maitoa meillä menee nyt ihan kivasti soseiden lisäksi. Jokaisen ruuan jälkeen neiti vetää 80-100 ml maitoa (paitsi iltapuuron jälkeen menee hieman vähemmän). Niin ja öisin sitä uppoaa 200-250 ml. Tuntuu muuten hassulta, että kun kohtai saisi alkaa vähentämään yö syöttöjä, niin meillä maito määrä öisin lisääntyi hetki sitten. Jotenkin en millään raaski sitä alkaa öistä vähentämään, kun sitä menee noin reilusti. 2 kertaa siis yössä heräillään syömään ja sitten jatketaan taas unia. Nyt on taas yöt hieman rauhoittuneet. Muutaman kerran saa yössä nousta laittamaan tuttia syömisten lisäksi.

Ootteko muuten muut kokeilleet niitä Muksun jogurttvalmisteita, mitä saa antaa 5-6 kk? Meillä Netta tykkää siitä persikkajogurtista ihan kauhiasti. :)

Kuulostaa muuten Kittyn anoppi... ööö... mielenkiintoiselta. :D Varmasti koettelee hermoja ja paljon tuollainen touhu! Niin ja kun vielä kulttuurierokin varmasti on, niin uskon että hammasta saat purra kerran jos toisenkin. Mulla tosiaan anoppi ja appiukko on niin iäkkäitä, ettei heistä paljon näy eikä kuulu. Anoppi joutui tuossa vajaa vuosi sitten sairaalaan ja on nyt sitten pysyvästi poissa kotoa. Tällä hetkellä vielä sairaalan dementia osastolla, siirtynee vanhainkotiin jossain vaiheessa. Vaikkei hän nyt mikään hurjan vanha olekaan, mutta suvussa paljon dementiaa, eikä enää pärjännyt kotona. Joten täälläkään ei siis anoppi ongelmia ole. ;)

Amodini
, kerropa Kaislalle Netalta terveisiä, että matotyylillä pääsee eteenpäin ja lujaa!! :D Nyt ei nimittäin enää voi tyttöä hetkeksikään jättää yksin lattialle, kun ei tiedä missä se on. Eilen meni kirjahyllyn luo ja otti kirjan lattialle (ihan lattiatasossa alin hylly, jossa Vauva hoito-kirja), tämän jälkeen kiipesi sen kirjan päälle ja oli onnellinen!! :p Oli hauskan näköinen. Kitty mainitsikin että Netta on ottanut hurjan spurtin, ja näinhän se on. Kaikki tapahtui ihan yhtäkkiä muutamassa päivässä. Eilen siellä perhetuvall oli 2 tyttöä 4,5 kk ja oli se hurja ero mikä heissä oli Netan kanssa. Mutta niinhän se on, tuollainen 3 vkon ikäero on tässä vaiheessa hurja. Kyllähän se meidän neitikin vielä muutama viikko sitten vain olla möllötti paikallaan ja karjui massullaan. :) Mutta sitä vaan ei meinaa oikein ymmärtää, kuinka äkkiä sitten ne asiat opitaan.

Mitäs muuten Kitty teillä kissa sanoo, jos Antoni ottaa karvoista kiinni? Meillä koirat ei sano oikein mitään, mutta jos lattialla ovat niin tosiaan saavat väistää.

Amodini, suosittelen lämpimästä johonkin perhekahvilaan, -tupaan tai jumppaan menoa. Meillä Netta viihtyy tuolla tuvalla hirmuisesti. Eilen oli vapaata ohjelmaa ja siellä Netta mennä möngersi matoilla ja katseli kun muut touhusivat omiaan. Meillähän Netta on kovasti vierastanut viime aikoina, mutta siellä tuvalla ei lainkaan, vaikka oli parin vieraan tädin (ohjaajien) sylissä, naureskeli vain. Musta siis tuntuu että siitä on apua siihen vierastamiseenkin. :) Niin ja onhan siellä seuraa minullekin, toisista äideistä.

Pitäisi mennä trimmaamaan jälleen hauva. No, nyt kun sen jaksaa tehdä, niin saa 6kk olla rauhassa. :) Ilman kauheita karvakasoja (paitsi tuosta uroksesta lähteviä) ja hiekkamääriä. :)

Nampula & Netta
 

Yhteistyössä