Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Aluksi iso kiitos kaikille anoppimyötätunnosta. :flower: :D Ja Kittylle iso sympatia sun anopista! ;)

Sitten AU AU AU!! :eek: Putosin eilen hevosen selästä!! Nyt olen niin kipeä että itku meinaa tulla... |O |O |O Putoaminen oli ihan oma vika, ilman jalustimia harjoitusravissa meni tasapaino... Hevonen oli tosi kiltti mutta iso joten putosin korkealta ja suoraan ristiselälleni. Yöllä en meinannut saada tyttöä pinnasängystä nostettua kun sattui niin sairaasti. Mies jo puntaroi aamulla voiko se lähteä töihin ollenkaan, jos mä en pärjää tytön kanssa. Meni sitten kumminkin.

Aika masentava alku. Ehkä mun pitäisi vaan sauvakävellä... :( Tänään alkaisi äitijumppa mutta mun on pakko jättää se väliin kun en pääse lattialle ja jos pääsen lattialle niin en pääse ylös. Jos ensi viikolla sitten.

Pitääpä kokeilla kans niitä maissinaksuja. Meillä syödään aamuisin kaurapuuroa ja illalla riisi-banaanipuuroa. Maitoa menee joka välissä ja päivällä kasvissosetta ja hedelmäsosetta.

Mä meen makaamaan sohvalle tämän selkäni kanssa... :´(

Jiksu
 
eli 6kk neuvola takana..... taitaa tuo meidän neiti olla laihin porukasta kun painoi pikkasen yli 7kg ja pituutta reilut 67cm. Piikkiä tuli persuksiin, itkut tirautti kun kai se aine kirvelsi. Katotaan nyt sitten tuleeko kuumetta tai rauhattomuutta.
Mennään jo puolen toista viikon kuluttua lääkäri neuvolaan kun on noita allergia oireita kissalle..
Meillä Siiri syö aivan älyttömät määrät ruokaa siis 4 lämmintä ja 1 kylmän aterian päivässä, maitoa menee n.6dl. Olen antanut jo pikkusen kokkareistakin ruokaa, sellasta huonosti soseutettua ja menee aivan yhtä hyvin kun hieno sosekkin. Ulkona syödään vadelmia ja pun viinimarjoja eikä irvistele yhtään :LOL: niinku minä teen....
Siiri otti eilen ekan konttaus asennon :) vaan ei se vielä liikkunut yhtään.
Jiksulle paranemisia!

Hh ja Sipu puoli vuotta
 
HH, kylläpäs teidän Siiri syökin hienosti! :) Mutta eikös Siiri ollut nyt kuitenkin ihan hyvin kasvanut, vaikka onkin pikkuinen? Pidempi kuitenkin kuin meidän tyttönen. :)
Mikäs rokotus nyt annettiin? Meillä kun annettiin 5 kk neuvolassa viimeksi ja kuulemma 12 kk on sit seuraava.

Meillä tuntuu tänään neidillä olevan hieman ränkkäpäivä. :( Kitisee vähän väliä, jos ei juttele ja seurustele. Lattialla jaksaa hetken touhuta ja kulkea paikasta toiseen ja sitten alkaa suru.

Jiksulle paranemisia! :hug: Putoaminen on kyllä kurjaa, mutta se kuuluu asiaan. :) Kyllä se siitä sitten taas alkaa luonnistumaan. :)

Nyt taas kiukutellaan...

Nampula
 
Heippa täältäkin :wave:

ihan vain pikaisesti tulin lukemaan päivän ''uutiset'' täällä :kieh: , lähtö hässäkkää tässä on ollut ihan riittämiin, nyt on ihan takki tyhjä.Tavarat odottaa huomista lähtöä, aamulla jo kl 9 jälkeen lähdetään ajelemaan kentälle.Ei haittaa vaikka siellä sataisi kaatamalla, tekee meille vaan ihan hyvää =)

Nampula : Jännä juttu että Netan yösyöminen on lisääntynyt. Nyt rupesi ihan mietityttämään saakohan tuo meidän poitsu nyt kuitenkaan tarpeeksi maitoa kun yösyömisethän meillä pojan kanssa loppui jo 2kk ikäisenä :eek: , ja aamu+iltamaidot ovat pysyneet vakiona n 180ml annos. Päivällä ruoan päälle ei suostu juomaan paljokaan, korkeintään pienet ryypyt vaan.Puuroa+velliä menee jonkin verran kuitenkin.

Kivalta paikalta kuulostaa teidän perhetupa jossa voi viettää mukavaa aikaa muiden lapsiperheiden kanssa. Tuollaisista jutuista saan täällä vaan haaveilla. Täkäläinen ''suomiseura'' yrittää täällä aina jotain keksiä, mm vauvamuskaria on pidetty aina silloin tällöin, mutta tällä hetkellä lapsi pula vaivaa, vaikka kyllä meitä suomalaisnaisia täällä aika paljon on, lapset vaan on sen verran eri ikäisiä, eli kaikki suomi-koululaiset siellä juoksee sikin sokin sulassa sovussa!

HH : hyvin on Siiri kasvanut, ja ruokahalua on tytöllä senkin edestä. Päihittää tämän meidän lakkolaisen mennen tullen. Täytyy nyt Suomessa koettaa maistella uusia juttuja, jospa tuo suu aukeisi siellä paljon paremmin. Taitaa varmaan helle ja hampaat vaivata toista. Toivotaan ettei Siirillä ole allergioita. Miten on oireillut?

Nampulako se kyseli miten meidän katti on reagoinut Antonin tukistuksiin. Ei oikeastaan millään lailla. Kieriskelee vaan lattialla pojan ympärillä, ja tarpeen tullen väistää. Kiltti kissa tuo hienohelma on, ei ole tehnyt elettäkään että raapaisisi .

Kiitoksia vaan minunkin puolesta anoppi-tsempeistä. Sitä välillä kyllä tarvitaan roppakaupalla. Vallasta taitaa meilläkin olla kyse. Välillä menee paremmin, välillä sitten taas..no jaa hieman happamammin jos asian niin voi ilmaista. Rautaisia hermoja tarvitaan edelleenkin, ja nyt kun muistelen 10 vuoden takaisia ihan alkuaikoja, kulttuurishokki oli valtava ,ja olin pariin kertaan jo pakkaamassa kimpsut ja kampsut ja tulossa ''maitojunalla'' kotiiin. Nyt tuntuu että olen jo rutkasti voiton puolella. Ilmeisesti se on sitä sopeutumista sitten:/

Jiksu : HUI :eek: Olethan nyt varmasti kunnossa ? Ei ole pienet ja vähän isommatkaan murtumat harvinaisia ratsastus harrastuksen parissa. Hyvä ettei käynyt pahemmin. Nyt lepäile ja napsaise särkylääkettä vaan jos pahemmin sattuu.

Tämä mamma lähtee nyt nukkumaan että jaksaa matkustaa. Onneksi voin äidin koneeltä käydä lukemassa teidän kuulumisia. (ja minä kun luulin etten ikinä voisi olla riippuvainen mistään nettipalstasta. :snotty: )
 
Joo onhan Siiri ihan ok painoinen (hoikkanen) vaan taas oli laskusuunnassa paino. Meillä menee niin että nyt kun oli pituutta tullut kuukaudessa yli 3cm niin paino ei pysy mukana ja vastaavasti jos painoa tullut niin sitten ei pituutta.
Siiri sai piikin reilun 3kk ikäisenä ja nyt oli se tehoste piikki. Oli muuten eilen tosi itkuinen ja kun meidän tyttö ei ruukaa itkeskellä niin pakko oli antaa panadolia illalla. Illalla ei ollut lämpöä mutta nyt oli 37,4 eli ei ihan kuumetta mutta kummiskin lämpimän oloinen tyttö. Onneksi nyt aamusta jo naureskeli täysin rinnoin :LOL:
Meillä kissat ei myöskään välitä vaikka tyttö repii karvoista, omituisia!!!
Allergia oireista: hiuttaa silmiä ja aivastelee alakerrassa, yläkerrassa ei kun sinne kissoilla ei ole 'asiaa'.
Kitty meillä Siiri saa aina ensi maidon ja sitten ruokaa päälle kun ei se söisi maitoa muuten ollenkaan.

HH ja Sipu 6kk (on se jo iso tyttö)
 
Moi, aika samaa tahtia meillä lapsoset kehittyy. Hauska lukea kuka nousee jo konttausasentoon ja kuka kääntyilee vatsalleen ja miten mennään eteenpäin. Onneksi kaikki lapset on pysyneet terveenä ja kasvavat hyvin.

Tuli jotenkin haikea olo eilen kun meillä kävi yksi kaksosten odottaja katsomassa turvaistuimia. Muistaa niin selvästi viime syksyn. Vaikka odotus oli aika rankka, niin nyt olen sitäkin haikeudella muistellut. Meillä meni ainakin miehen kanssa odotusaikana tosi hyvin varsinkin kun vertaa nykyhetkeen. Tosin nyt menee taas hyvin. Poikien syntymän jälkeen oli ihan hirveää aikaa ajoittain.

Minulla anoppi on tosi kiva :heart: Hänestä on ollut paljon apua ja ei koskaan tuppaudu kysymättä kylään. Mutta voin vain lähettää :hug: niille joilla ei näin ole. On se varmasti superärsyttävää! Tässä iässä kuitenkin jo pitää elää itsellistä elämää ja siihen ei pitäisi enää kovin tiiviisti anoppi kuulua!

Meillä pojat on alkaneet tosissaan päästä ruuan makuun. Aamulla juovat maissivellin ja syövät hieman hedelmää mihin tiputan d-tipat. Lounaaksi lihaateria ja kasviksia. maitoa n. 100ml. Välipalana hedelmää sekä 150ml maitoa ja päivällisenä kasviksia tai toinen lihaateria sekä 150ml maitoa. Illalla toinen syö kaurapuuroa ja toinen banaani-riisipuuron. Päälle maito 150-200ml. Nyt nukkuvat sinne aamuyöhön mukavasti.

Olen alkanut tekemään kunnon vaunulenkkejä päivisin. Hölkkää tai reipasta kävelyä tuplarattaiden kanssa n. tunti.
Aamupäivällä kun nukutan pojat päiväunille teen jalkakyykkyä samalla joka työnnöllä kyykkyyn. Tänään nukahtivat kun olin tehnyt sata jalkakyykkyä :LOL:
Voi olla huvittavan näköistä, mutta hyötyliikuntaa täytyy harrastaa kun ei bodypumppiin ehdi. :LOL:

Siirillä on sopusuhtaiset mitat tai ainakin kovin tyttömäiset. Taitaa olla kova touhuamaan kun syö kuitenkin hyvin mutta paino ei nouse kovin hurjaa vauhtia. Oletko HH kuullut, että hampaiden puhkeaminen voi aiheuttaa silmien hieromista. Jos se olisikin siihen liittyvää eikä allergiaa. Toivotaan, että ei ole allergista!
Jiksu Paranemista. Nythän on moni muukin muksahtanut hevosen selästä.. Luin lööpit ja niissä oli ainakin Satu Silvo ja Neumann olivat tipahtaneet selästä.
Kuvaavt sitä uutta hevosohjelmaa ja vahinkoja on sattunut!
Amodini Tervetuloa kylään jos kaipailet seuraa. Tosin asutaan täällä itähelsingissä. Käydään mekin aina sillointällöin Sellossa ja mistä tietää, vaikka olisi joskus törmätty. :)
Muistan kun kerran kirjoitit siitä.

Heisulivei kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Roosa ja pojat
 
Hip hei! :wave:

Ei olisi sitten eilen pitänyt kirjoitella siitä kuinka yöt on rauhoittuneet... Nyt sitten viime yö olikin taas pyörimistä ja hyörimistä. |O Nyt siis hieman väsyttää. 5.30 alkoi neiti sängyssään touhuta ja sitten alkoikin huuto. Selvästi oli väsynyt, mutta ei nukahtanut. Otin viereeni ja oikein kunnolla kainaloon. Siinä sitten uinuttiin vieri vieressä melkein 8 asti. Se oli ihanaa se!

Käytiin eilen ostamassa syöttötuoli. Ostettiin Emma Easy. Eikös HH:lla ole Emma Wawe? Tänään aamulla sitten Netta sai syödä aamupalan tuolissa, ja kyllä muuten puuro maistui!!! Toisessa kädessä neidillä oli muki ja toisessa maissinaksu ja minä lapioin puuroa suuhun minkä ehdin. :D Muutoin en kyllä neitiä tuolissa istuta, kuin ruuan aikana. Kun eihän sitä kai vielä kauheasti saisi istuttaa.

Roosalta piti kysymäni, että teetko itse tuon maissivellin vai kaupan velliä? Meillä kun Netta vetelee velliä illalla ja yöllä, joten ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. :) Ihana muuten lukea noita Roosan kuulumisia, kun huomaa että eroja on poikien menossa ja esim. tuossa syömisessä. Kun toinen syö eri sapuskaa kuin toinen. Ihanaa! :)

Kuulostaa muuten tehokkaalta Roosan vaunulenkit. Mä kans mökillä harrastin noita jalkakyykkyjä, kun Nettaa siellä työntelin. Oli kyllä tehokasta puuhaa! Kyllä tunsi jaloissa, kun päivittäin mennä kyykkyili! Lisäksi juoksentelin niin että jalat otti peppuun, tai että polvet tuli korkealle eteen. :) Täällä kotosalla en ole kyykkyillyt, mutta toisaalta, meillä menisi tuossa vieressä tuo kuntopolku, siellähän voisi kyykkyillä eikä kukaan varmaan ihmettelisi. =)

Jännää, ettei kissat reagoi oikeastaan mitenkään. Meillä oli joskus mun lapsuudessa kissa, mutta muuten kissat on mulle aika vieraita. Ihania eläimiä tosin ja itse joskus kyllä kissan haluan. Mutta siis mulla kun on aina ollut sellainen käsitys kisseistä, että ovat äkkipikaisia tms. Mutta siis väärä on tuo käsitys ollut. Olen tosin viime vuosina tavannut lähes ainoastaan rotukissoja, jotka olivat luonteeltaan hieman hassuja muutenkin. Joten ehkä se on muokannut käsitystäni kisuista. Ei sillä, etteikä kissa sopisi lapsi perheeseen, mutta siis olen kuvitellut että kisut karttaisivat lasta, mutta kuten Kitty kertoi, kisu vaan kieriskelee vieressä! Ihana kissi :heart:

Tämä viikonloppu ollaankin sitten melkein kotosalla, mökille ei siis suunnata. Kiva vaihteeksi näin!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula & Netta

 
Nampula, annan pojille Nestlen maissivelliä. Se on kai hyvää herkälle vatsalle. Meillä kun toinen ei vieläkään täysin siedä kaikkea maitoa sisältäviä ruokia. Tässä nestlen vellissä on hiukan vähemmän laktoosia.
Tein itsekkin kokeeksi vellin, mutta ei kelvannut. Maistoin itsekkin ja ei se kovin herrkua ollut.
Olen edelleen valmisruualla mennyt. Tosin kasvissoseet olisi tarkoitus itse tehdä jokupäivä.

Vielä pojista sen verran, että täällä tosiaan on kaksi ihan erilaista poikaa. Luonteeltaan ja ulkonäöltään. Se on mielestäni ihanaa. Mutta molemmat ovat tosi tyytyväisiä ja kovia hymyilemään :heart: :heart:

Roosa
 
Voi kiesus kun Roosan pojat on niin ihanan syötävän sulosia!!! :heart: :heart:
Niin kovin ison näköisia (siis vanhan näköisiä jo) noissa viimosissa kuvissa. Tosiaankin sis erinäköisiäkin! Ihania todellakin! Saako kysyä, kumpi pojista on kumpi? :D

Mutta siis hyvä idea tuo kuvaboksi, pitäiskohän itsekin. Jotta sais Netasta kuvia hieman näytettyä. :)

Meillä syödään Muksun maissivelliä. Netta tykkää ja sopii massulle. En oo Nestlen vellejä uskaltanut antaa, kun Nan maito sai silloin aikanaan Netan huutamaan. Mutta siis kun meillä Tuttelia juodaan, niin Muksun vellikin sopinut. :) Pitäisi ehkä koittaa välillä muitakin. Kyllähän sen sitten pian huomaa. :)

 
Voi kiva Roosa kun sait laitettua kuvia =) Olenkin odottanut näkeväsni kaksoset. Ihanat lacosteen paidat!
Kumman näköisiä pojat ovat? Mun silmään ainakin ovat aika saman näköisiä, joskin toinen poju vähän kai hoikempi vai??? Kaikki näkee vauvat niin erilailla siis esim kumman näköisiä ovat... Meillä Siiri on aina oikeastaan hymyilevä ja totisia kuvia ei siitä juuri olekkaan, joskus kun ei huomaa että kuvaan kesken leikin niin saattaa olla totinen.
Voi kun sais itekkin laitettua samanmoisen kuva gallerian.....
Roosa kuinka paljon pojat saavat lihaa kun mulla on sellanen käsitys että n. 1tl ois tällä hetlkellä sopiva määrä ja 1 vuotiaanakin 1rkl riittäisi??? Meillä syödään vain 1 liha ruoka ja toinen on kasvisruokaa. Mitenköhän tuo on? Sanokaa viisaammat!!!! :whistle:
Meillä Sipu itki myös nanille mutta ei itke nestlen puurolle joten voit Nampula kokeilla. Ja on meillä Emman se 'parempi' versio siis muotoiltu...
 
Roosan hyvästä vinkistä tein siis pikaisesti tuollaisen myös!

2 kuvaa sain sinne nyt vasta laitettua, näitä tuoreempia. Pitää sitten jossain vaiheessa lisäillä. :)

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2a6es+ansku-netta.html

Tuossa siis linkki. :)

Kiva kuulla HH, että teillä käy nuo Nestlen puurotkin. :) Juu, juuri tuota Emman "parempaa" versiota tarkoitinkin. Meillä siis tuo yksinkertaisempi. Mutta ihan hyvältä vaikuttaa kyllä. :)
 
En tiedä yhtään miten lihan kanssa on. Annan valmista liharuokaa jossa on nautaa ja kasviksia tai joskus broileria ja riisiä. Ikäsuositus on 5-6kk. Purkki menee sitä ja purkki kasvista. se siis yhteensä molemmille pojille.
Kysyin neuvolassa saanko antaa lihaa ja terkkari sanoi kyllä määristä ei ollut puhetta. Tosin purkkipöperöt on varmaan aika mietoa kamaa.

Noista paidoista sen verran, että saatiin ne thaimaasta tuliaisena. Eli varmaan ihan aidot
;)
Pinkki paita on Kalle ja sininen on Eelis. Ja tosiaan Eelis on hoikempi.

Roosa
 
Siis voi jessus tota Netan tukkaa :LOL: ihan 2 vuotiaan näköinen söpö tytötyllerö =) Nyt laitan ukon hommiin että saan minäkin kuvia näytille, että mua ärsyttää kun en ite osaa :headwall: :headwall: :headwall:
Roosa luulen että pojat saavat juuri oikean määrän lihaa kun kerran on toinen purkki kasvista ja varmaankin ovat aika laihaa kamaa noi kaupan liharuuat.
 
Katsotaan onnistuuko Pikamoi!!!!

Aivan ensiksi: Kitty Suurkiitokset postista!!!:heart: :wave: Tuletkin tänään Suomeen, toivottavasti matka sujuu mukavasti lapsen kanssa.

Herrat ovat kyllä syötävän komean suloisia!!! Ja tuo paitakuva tosiaan todella hurmaava!!! Ihania pikkumiehiä! Roosa: tulen kyllä oikein mielellään kylään joku päivä tai vois treffata jossain. Ja meillekin saa tulla! Ollaan vielä lomalla, ja tullaan siltä mun työmatkareissulta 8.9, joten sen jälkeen? Laitellaan vaikka YV lähemmin.

Tuo Netan upea tukka varmaan tekee neidistä jotenkin isomman näköisen?! Ihana tyttö!
Ja Siirilläkin on kaunis tukka ja suloinen tyttö. Siirissä on muuten jotain älyttömän tuttua näköä, hassua.

Täytyy tehdä tullainen kuvaboxi kun saan kunnolla istuttua koneen ääreen. Tuohan on tosi hyvä ihdea.

Hei, kiitos taas vinkeistä. Mulle ei ole tullut mieleenkään, että lihan voisi jo aloittaa.

Mitä sanoisitte jos perustettais kerho kaksplussan sivuille? Mun ymmärtääkseni ne toimii salasanan takana, joten vois vähän huolettomimmin laitella kuvia. Meinaan sitäkin, että ollaan aika helposti tunnistettavissa jo nyt sukulaistilityksinemme :snotty: Voisi laittaa kutsun yv:nä vain meidän ketjulaisille. Kommetoikaa? Voin yrittää selvittää asiaa.

Nyt uimahalliin, yksin, jee!
 
Pikaisesti vielä!

Amodinin ehdotus kerhosta on hyvä idea! Saisi vähän privaatimmin jutustella, ei tarvitsisi pelätä tunnistamista. Vaikka luulen, että jos joku osaa katsoa oikeaa pinoa, niin minut kyllä löytää (sukulaiset/tuttavat siis).

Netta kiittelee kommenteista! :) Hiukset varmasti tekevät tytöstä vanhemman näköisen. Perhetuvallakin yksi luuli Netan olevan 8-9 kk vähintään. Kun hänen oma tyttönsä oli Netan kokoa ja 9 kk ikäinen. Hiukset tekevät niin paljon. Mutta on nuo vähempi hiuksiset minusta aivan hirmuisen ihania. Enemmän semmoisia vauvan näköisiä. :)

Mies tulee kohta kotosalle, joten nyt poistun ihan kunnolla. :)

Nampula
 
Hei,

olipa söpöjä kuvia! :D Mahtavaa että olette laittaneet näytille. Munkin pitää yrittää kun tästä tokenen ja ehdin. Ihan tuoretta kuvaa ei Ellistä olekaan joten pitää napsia viikonloppuna.

Täällä kärsitään yhä särystä, liikkuminen on melkoista tuskaa. Mietin jo että pitäisikö lääkäriin kun eilen oli niin kovasti pää kipeä mutta en sitten ole saanut aikaiseksi lähteä mihkään kun tänään pää on jo paljon parempi. Olen vain kiukkuinen kuin ampiainen kun koko ajan koskee. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa... mitäs putosin... :ashamed:

Kannatan kerhoa!!! Mut ainakin tunnistaa heti näistä jutuista jos muuten tuntee. Anoppi tuskin nettiin eksyy mutta joku toinen sukulainen voi pian tunnistaa tämän draaman henkilöt... :/

Mä meen hetkeksi pitkäkseni kun tyttökin nukahti. Tänään on eka vauvauinti, jee jee jee. Löysin jopa omat uikkarini ja ihme kyllä mahduinkin niihin. :whistle:

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!!!!

Jiksu ja Elli 5 kk ja 2 vkoa
 
Aivan ihania kuvia vauvoista!
Ja mikä tukka Netalla,vau! Tosin Siirillä on myös jo paljon tukkaa. Täytyy peesata Amodinia minustakin Siirissä on tuttua näköä,aika jännä juttu.
Ihanat pojat Roosalla,ihanat lacoste paidat päällä, niin miehekkäitä.

Kannatan myös Amodinin ehdottamaa kerhoa =)

En ehdi nyt kirjoitella enempää, äitiä huudetaan ja kovaa =)

Mai+Tommy 6 kk ja risat
 
Perustin kerhon. Voidaan miettiä otammeko sen käyttöön.

Laitoin kaikille YV:tä, tulihan perille? YV-viestissä löytyy siis salasana.

Yritin tarkistaa Lampukan ekasta viestistä, että otin kaikki mukaan, mutta seuraavien viesteihin en törmännyt enkä saanut siis YV:tä laitettua:
miina34, (en muista lainkaan)
posteljooni Petshkin (ei ole kuulunut aikoihin)
Dooris (taisi vaihtaa pinoa synnytyksen aikoihin???)
viipukka (ei ole kuulunut pitkiin aikoihin hänestäkään)
 
Hmm vai tutun näköinen on meidän Siiri :LOL: Onhan se sellanen valloittava luonne josko tulee kuvissakin esiin ja jos on perinyt mun luonteen niin on avoin, ulospäin suuntautunut ja paljon itsestään antava :LOL: voiko noin sanoa?? :eek: :LOL:
Tänään siis ulos miehen kanssa :D toivottavasti ei mene riitelyksi :whistle:
Sipun tukasta vielä että siltä lähti takaa ja sivuilta kaikki tukka n.3kk ikäisenä ja kasvoi sitten takaisin. Päällä kasvaa sitten mitä ihmeelisempiä tupsuja =)
Mulle sopii kerho kanssa, tulen joka paikkaan perässä minne tekin menette :)

HH ja Sipu 6kk
 

Yhteistyössä