kesäkuun inssipiinailijat

jokohan tällaisen ketjun saa aloittaa. Täällä mennään kp 5.. clomeja syödään ja jonkinlaisessa ihmetunnelmissa mennään kohti meidän viidettä inssiä, ei suuren suurissa toiveissa, mutta ajatus kuitenkin, että ei se tekemättäkään onnistu, niin sama sitten yrittää. Vielä voi luovuttaa. Perjantaina aika seurantaultraan.

Onko muilla millaiset kesäinssifiilikset?
 
satunnainen kulkija
Tervehdys mollukka!

Tää varais jo paikkaa tästä kokoonpanosta, vielä roikutaan toukokuun inssipinossa, mutta menkkaoireet on sen sorttiset että lujaa tullaan taas maanpinnalle :'( :'( :'(

Siis jos sallinet niin täällä olis yks joka kohta on sun kaverinas kesäkuun inssipiinailijana :wave: =)

 
Heipsan. siirrynpä tänne jo minäkin. Inssi tehtiin tosin vasta 23.5, mutta kyllä on nyt niiiin voimakkaan kipeä maha ja ala-selkä, että kyllä tässä kesäkuisiin ollaan kovasti tulossa... Sitä en ole vielä varmistanut onko se tays jussin jälkeen meille inssiläisille auki. Kun joku kirjoitti, et ainakin ivf:t hoidetaan yhden lääkärin voimin koko kesän..Mutta sit jollekin inssiläiselle oli puhuttu kesätauosta. Tiedä sitten.. :/

No, asia selvinnee, kun soitan sinne aikaa kunhan noi menkat ens viikolla alkaa... :headwall:

Yritän lohduttautua, että kesähäät on mukavammat ilman raskauspahoinvointia ja turvotusta. Ainakin jos on kamala helle. Toisaalta toi ei lohduta sitten yhtään!! Mitenkäs teillä on noi munikset hormonien myötä kehittyny, kun mulla on ollu koko repertuaari teroista ja clomeista aina menopuriin ja pregnyliin käytössä. Aina on vaan yks folli, mut se on kyl sit irronnu pregnylillä ihan ok.

tsemppiä meille!!
 
satunnainen kulkija
Tervehdys miikuli!

Mä oon samassa veneessä sun kanssa, toinen inssi tehtiin 18.5 ja nyt on sen sorttiset menkkaolot että oon ihan sata varma että täti kurvaa tilanteeseen ihan näinä päivinä, kp on nyt 26/25-29 :'(

Mulla oli ekan kerran kaks follia joista toinen vain kehittyi ja puhkes (imeisesti) ja nyt seuranta ultrassa oli 4 follia joista niistäkin kehittyi puhkeamisasteelle asti vain 1. Mulla käytössä clomit ja pregnyl. Annostus clomeissa 1 tabl. kp 3-7, nyt seuraavassa kierrossa tuplataan määrä! Voi mies parkaa kun joutuu kestään mun mielialojani..... :x

Toivotaan nyt että meillekin vihdoin se plussa siihen testiin pätkähtäis!!!!
 
Täällä yksi ensikertalainen inssin suhteen! :wave:
Kp7 menossa ja clomisatsi popsittu, huomenna lääkäriin pistosharjoituksiin ja perjantaina seurantaultraan. :D
Toivottavasti inssi saadaan tehdyksi kesäkuussa, kun viime kierrollakin koko juttu siirtyi pyhien takia.. Onneksi ultra-aika saatiin nyt, vaikka se joudutaankin viikonlopun takia tekemään etuajassa.

Onnea meille jokaiselle matkaan! =)
 
Nokkonen
Taidan liittyä tähän pinoon. Siis elämäni ensimmäinen inssi tehdään minulle perjantaina - kovasti jo jännittää mutta odotukset eivät ole korkealla (limakalvon kanssa ongelmia).

Todennäköisesti kokeilemme kaksi inssiä ja siihen jätetään lapsentekoyritykset.

Eli toivotaan plussaa ekasta kun seuraava menis jo muutenkin elokuulle kun In-Tiimi kiinni heinäkuun...
 
Heipsis, liitympä sitten minäkin kesäkuun pinoon. Ensimmäinen inssi laskelmien mukaan ensiviikon perjantaina. Jännittää kovasti ja odotukset on korkealla. Lääkärin mukaan ensimmäiset kaksi inssiä ilman tablettihoitoa ja sen jälkeen ne mukaan jos ei tule tuloksia.

Me kuulutaan niihin selittämättömiin pariskuntiin, joissa ei ole löydetty selvää syytä lapsettomuuteen. Tosin miehen simppojen kokonaismäärä alle alarajan ja nopeiten liikkuvia ei ole ollenkaan eli hiukan alentunut hedelmöittämiskyky..

Päädyttiin Väestöliiton asiakkaiksi, Tampereella AVAn ajavaraus tuntui olevan kovin täynnä ja Taysiin myös pitkät jonot.
Ikääkin alkaa olemaan mittarissa 30+.

Tsemppiä kaikille! :hug:
 
satunnainen kulkija
Tervehdys kaikille mukaan tulijoille, kiva kun ei tarvitse yksin piinailla =) Täällä edelleen roikutaan vielä toukokuun inssi pinossa, vielä kun ei ole vuoto alkanut, mutta olo on sellainen että varmasti on vuoto tulossa, joten olen siis jo siirtänyt katseeni ja ajatukseni tänne kesäkuun pinoon =)

Kaneli: me käydään hoidossa Tampereen Avalla, muistaakseni me odotettiin ensikäyntiä 6vkoa, sen jälkeen kaikki onkin toiminut erittäin nopeasti ja hyvin. Meillä nyt 2 inssiä takana, 3 siis kesäkuussa kunhan nyt saadaan kierto alulle. Selittämättömiä olemme myös, simpat on hyvät ja mulla on ovulaation varmistamiseks clomit ja irrotuspiikkinä pregnyl!

Tervetuloa vaan kaikille :hug:
 
Meillä jännätään josko päästäisiin kesäkuussa ekaan inssiin. Riippuu milloin menkat alkaa, että ehditäänkö ennen Naikkarin kesätaukoa. Tietääkö muuten joku, että mihin asti hoitoja tehdään Hesan Naikkarilla siis, Juhannukseenko? Soitan varmaan vielä tällä viikolla ja kysyn josko vielä päästäisiin inssiin ennen lomia.
 
Hei,

Täällä kanssa jännitellään päästäänkö inssiin ensi viikolla. Tänään on kiertopäivä 6, ultra olisi sitten perjantaina (kp 9), jolloin selviää onko rakkula kasvamassa oikealle vai vasemmalle. Minulla on vasen puoli tukossa, joten inssi tehdään vain kun munasolu on tulossa oikealle puolelle.

Hormooneja ei lääkäri minulle "luvannut", sillä edellinen hormoniavusteinen inssi toi mukanaan kolme suurta munarakkulaa ja kaksi suloista pienokaista, nyt jo 6 vuotiaita tulevia eskareita. :attn: Kaksosemme saivat alkunsa reilun 2½ vuoden yrittämisen jälkeen toisesta hormoniavusteisesta inssistä (muistaakseni clomit, puregon/gonal-f, profasi ja luget). Nyt sitten kokeillaan, josko tuo munasolu kypsyisi ilman hormoniavusteita. "Pikkukolmosta" on meillä "kotikonstein" tahkottu nollatuloksella jo reilut 9 kk.

Nyt sitten vaan ensin odotellaan päästäänkö inssiin ja piinailemaan.

Nokkonen: Missä In-Tiimissä olette hoidossa?

Terkuin
Tiivi
 
Tulin tänne taustailemaan. Meillä yksi epäonnistunut inssi takana. Puregonin ja Menopurin johdosta munasarjat villiintyivät ja tämän kierron alku-ultrassa löytyi kaksi isoa kystaa. :( Tauolle siis jouduin, mutta seuraavaan kiertoon pitäisi vielä ehtiä tekemään inssi eli ennen heinäkuun vaihdetta ja Väestöliiton kesätaukoa. Tsempitän siihen asti teitä muita. :wave:

 
Voi ei! Riksun mukaan meiltä meni taysin kesätauon vuoksi kesäkuun mahikset!! Ja jos ei mahduta hoitoihin elokuulla, menee syyskuulle!! apua, sairrraaan monta kuukautta vielä! Onko kellään tietoa, mahtuisko avalle tai väestöliittoon kesällä yrittään? Taitaa olla pitkät jonot joka paikkaan...Kai tää on vaan kestettävä. Johan täs on jokunen vuos venattu...

Alkaa mennä toivo neljästä lapsesta ja onnellisesta perheestä, kun ei sitä ensimmäistäkään tunnu ilmaantuvan!! Tää on niin väärin! #huutaa ja mesoo täällä turhautuneena#...Ja ikää kertyy kaiken aikaa... tik tak tik tak..
 
hei.. luulisi ainakin, että yksityisille mahtuu, tiedä sitten millaista käytäntöä klinikat pitää, että pääseekö sitten heti yrittämään, mutta toivotaan että pääsee.

Täällä elellään vasta kp 7.. viimeinen clomipäivä.. ylihuomenna tosiaan se ultra. Eilen sattu niin kovaa vasempaan munasarjaan että auts.. ja sitte nuo kuumotuskohtaukset yöllä.. ilmankin pärjäis.

Kuumeista odotusta tositoimiin kaikille.. ja seurailen mielenkiinnolla jo piinaamaan päässeiden fiiliksiä :wave:
 
Hei kaikille!
Mekin oltiin 23.5. tays :ssa siirrossa, ja nyt odotellaan vielä ensi viikkoon.. tämä oli ensimmäinen kerta ja nyt jännittää!
Omia tuntemuksiani en osaa yhtään tulkita, tulin pahoinvoivaksi jo hormoneistakin ja nyt pistelee ja vetää. En todellakaan arvannut tämän odottamisen olevan näin kamalaa..
Voimia kaikille ja onnea yritykseen! Me jatketaan jännittämistä..
Pauliina
 
Ultrakuulumiset:
Kp 9, follikkeli 15 mm, mutta vasemmalla puolella.
Ei inssiä tässä kuussa.
:(

Uusi ultra sitten elokuussa....

Että näin...

Tsemppiä ja onnistumissäteitä kaikille kesäkuulaisille! :hug:

Tiivi :wave:
 
Tänään käytiin ultrassa, follikkeli 2cm.. Mutta lääkäri sanoi, että pituutta on se 2cm ja leveyttä VAIN n.14mm ja soikio muodoltaan. Tämä ei taida olla hyvä asia, mitä tarkoittaa?? :ashamed:

Jokatapauksessa maanantaina inseminaatioon! :)

Minulla on kamalan epäuskoinen olo onnistumisesta, vaikka tämä onkin vasta ensimmäinen inssi.. Johtuneeko, sitten lukemattomista epäonnistumisista clomejen kanssa vaiko mistä. :/ Niin paljon olen lukenut täältä epäonnistuneista insseistä, harvalla ekalla kertaa on tärpännyt.

Kun teillä on inseminaatio edessä ja kyseinen päivä, hehkutteko onnesta ja innosta, vai tuntuuko ko. päivä samanlaiselta kuin muutkin? - Tarkoitan, onko teillä varma ja innokas tunne onnistumisesta..? Minä en osaa iloita erityisellä tavalla, vaan tuntuu "normaalilta" lääkäripäivältä (ainakin vielä nyt). :| Voi tietysti olla, että tämä on jotain "itsesuojeluvaistoa", kun ei halua pettymystä kokea. Itseasiassa olen jo miettinytkin, että onneksi lääkkeet riittävät vielä seuraavaan kiertoon inssiä varten. :( Mutta, salaa sitä kuitenkin jo haaveilee raskaudesta. :D
 
ensimmäisillä inssikerroilla, oli kyllä onnistumistunteet pinnalla, eli toivoi kyllä normaalia enemmän onnistumiseen, johtuu tietenkin varmaan meidän taustasta (että ilman hoitoja nolla-mahikset).. Ja olen ainakin itse yrittänyt ajatella, että aina voi onnistua, kun vain yrittää. Nyt tässä vaiheessa alkaa kyllä usko taas loppua (viides kerta) mutta edelleen tuo pienen pieni toive, että jos se kuitenkin, miksi se ei voisi onnistua, onhan se jo kerran onnistunut.

Tällä kivisellä matkalla, meille ei kauhean paljoa muuta anneta kuin tuo oma toivo. Pidetään siitä edes kiinni. Niin kauan on toivoa, kun on sanottu, ettei enää ole, ja sittenkin tulee joku muu toivo. (sekavaa) :ashamed: Mutta toki jonkinlainen itsesuojeluvaisto on hyvä pitää mukana. Vaikka sattuu se tipahtaminen silti. Ja ei tässä vaiheessa pähkinä3 saa vielä luovuttaa.. sulla on vielä monta pitkää päivää sinne (tipahtamiseen) etkä edes välttämättä tipahda vaan nouset korkeammalle kuin koskaan.. tsemppiä inssiin sulle. Alan varmaan suurinpiirtein samoihin aikoihin piinailemaan sun kanssa.. päivän/kaks perästä ;)
 
Kiitos mollukalle kannustavista sanoista! :) Ylihuomenna on sitten se suuri päivämme ja jännitystä alkaa olemaan jo ilmapiirissä. ;) Eniten pelkään niitä mahdollisia alkavia menkkakipuja, joista tietää heti, että toivo on mennyt kyseisellä kierrolla..
Kyllä teille saisi jo se "nousu" kohdalle sattua, kun 5. kerta jo edessä.. :hug:
 
Heissan kaikille! Liitynpä minäkin tänne kesäkuisiin =)
Eli meidän tilanne on tämä; Meillä on yksi 5v. lapsi ja toista ollaan yritetty piakkoin kaksi vuotta. Varsinaista vikaa ei kummastakaan ole löytynyt. Kaksi inssiä on tehty alkuvuodesta..Vielä yksi tehdään..Lääkkeinä clomit ja gonal-f, torstaina 7.6 ultraan.
 
Tuntuipa kivalta, kun joku muisti noin tarkkaan inssipäivämme, kiitos Satunnaiselle kulkijalle! =)

Ensimmäinen inseminaatio siis takana päin, sehän käytti nopsakasti. :eek:
Nyt jännittää ja kovasti, en tiedä, miten oikein jaksaisin odotella 2-3 viikkoa, jotta saa tietää, kuinka kävi.. :whistle: Miten ihmeessä saatte aikanne kulumaan, kun niin jännitätte tulosta, vai tuleeko tästä rutiinia muutaman kerran jälkeen?

Toivon meille kaikille onnea ja tuuria, sillä sitä tarvitsemme!

:flower:

Ihanaa, kun tätä kautta saa tukea ihmisiltä, jotka oikeasti ymmärtävät!! :D
 
Enhän malttanut millään olla täältä pois, vaan piti tulla kurkkaamaan kuulumiset.

Kiitokset lohtuhaleista Mollukka ja Satunnainen kulkija. Olihan se taas maan pinnalle tiputtaminen, kun niin odotti että olisi päässyt ennen kesälomia yhteen inssiin. Täytyy nyt vain toivoa, että kierto on suosiollinen ja elokuun alkuun osuisi päivät 10-15, kun klinikka taas aukeaa. Minun tuurillani tietenkin missataan juuri se ja sitten päästään vasta elo-syyskuun vaihteessa ensimmäiseen insiin. Ja huonolla mäihällä se on taas vasemman puoleinen kierto. No yritetään nyt ainakin jotain puolipositiivista mieltä joskus kantaa.

Pähkinä, onnea hyvin menneestä inssistä, nyt vaan toivotaan että kaksi viikkoa hurahtaa vauhdilla ja saat "positiivisen" juhannusmielen.

Nokkonen, miten sinun inssisi meni?

Ihaa-aasi Teillä on aika lailla sama tilanne, kuin meilläkin. Meillä on ennestään kuusivuotiaat hoitoalkuiset kaksoset ja nyt toiveissa kolmas. Onko teidän ensimmäinen lapsi hoitoalkuinen? Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo =)

Kasvamissäteitä Satunnaisen kulkijan muniksille. Onko sulla ollut joka inssissä clomit ja pregnyl mukana?

T. Tiivi
 
Tiivi-taavi ( ; ) ) Tsemppiä sulle kovasti elokuun odotukseen. Meillä on sama juttu, eli inssi siirtyi sitten sinne. Aaaarrgh. Tai menee mahd. jopa syyskuulle. Pähkinä: Meillä takana kolme inssiä, ja nyt ekan kerran olo, että pystyn täyttämään päiväni muullakin kuin piinaamalla. Tosin mulla oli jo nyt ennen inssiä kovat mahakivut, jotka on jatkunu tähän asti, eli tätiä torstaille tai tälle viikolle kuitenkin odotellaan. Onhan tää sellaista kyttäämistä aina vessareissulla, että koska se oikeen alkaa vuotaa. Tänäänkin juoksin kesken pihatöiden vessaan, kun olin ihan varma, että lorahti. No, se on sitä toiveunta, et sais jonkun supernopeen kierron, et pääsis vielä ennen jussia uuteen inssiin..

Ja sit yleistä: Onnea kovasti haamuista ja selkeämmistä plussista kaikille!! Kävin kurkkaan tuolla toukokuun puolella, kun sielläkin oli vielä jatkettu keskustelua.. Toivotaan, että kaikki menis hyvin ja kyytiläiset kasvais ja kehittyis normaalisti!

Mitä mieltä olette näistä sivuista? Mua ärsytti, kun nää oli muuttunu minusta vaikeimmiksi, mutta toisaalta on kiva, ettei tossa sivulla vilku kaiken aikaa jotain kuvia. Ja sit tässä on selkeempi ja isompi teksti, ainakin meidän koneella. Näkee lukea eikä tarvii siristellä. Mitäs muuta? Ainakin aurinkoa on nyt riittänyt, joten se on ollut ainakin positiivista! Jaksuja kaikille!

Miikuli B)
 

Yhteistyössä