Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

Emby: Majaileeko vauva tuolla toisella puolella? Itsellä ainakin toinen puoli toisinaan koholla ja silloin sieltä on selvästi tunnettavissa vauvan selkä. Meidän synnäri on ainakin lähetepoliklinikka eli sinne ei saa mennä suoraan ilman lähetettä muuta kuin synnyttämään.

Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok, paitsi sf-mitta tippunut alakäyrälle. Sf-mitan tilannetta katsotaan uudelleen kahden viikon päästä ja jos ei vieläkään oo kauheasti kasvanut niin pääsen sitten käymään äippäpolilla. Ihan hyvä jos pääsis, sais tietää minkä kokoinen kaveri tuolla majailee. Hieman on alkanut olla pelko syntymäpainon kanssasa tuon ison esikoisen jäjiltä, mutta järjellä ajateltuna tän ei pitäis olla niin iso.

Mupelo ja sintti 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Emby: mulla vauva on enemmän oikealla puolella. Kun supistaa, sen huomaa erityisen hyvin, juurikin masu on toispuoleinen. Tosin mun vauva on vielä poikkitilassa, mutta enemmän oikealla puolella kuitenkin.

Sandrastiina: mua haittaa tämä mun pulssi silloin, kun lepopulssi on 100 tai yli. Tekemättä mitään on jo aivan poikki. Raput ylös ja ties missä lukemissa mennään. Edellisissä raskauksissa ongelma oli jotakuinkin hallittavissa, nyt tuntuu, että tämä pulssijuttu alkaa hallita mua, etenkin iltaisin. Välillä oli parempi jakso, että pulssi oli 80-90 levossa, niin olokin oli parempi. Nyt tuntuu, että jatkuvasti pulssi on yli 90 tai jopa yli 100 :(

Iloista pääsiäistä kaikille!
 
Emby Turussa ainakin voi viikonloppuisin ja iltaisin soittaa täs kohtaa synnäril suoraan. Arvioivat siel sit tilanteen, et täytyykö käydä näyttämäs ym. Mutta luulen et sun vauvas majailee kohdus vaan sellases asennos et tekee vatsan tois puoleiseksi. Se on ihan normaalia. Kohdussa alkaa olla jo pikkuiselle melko ahdasta. Mutta kipujen takia kannattaa varmasti olla yhteydessä. Kun on se leikkausarpikin. Ne aiheutta joskus kipuja venyessään.

Mun vatsani välil tosi veikeen mallinen ja näkönen.

Hauskaa pääsiäistä=)

Nona ja rymyiita 29+3
 
Hellurei!

Jos sitä näpyttelis tännekki pitkästä aikaa.. Kontrolliultra oli 4pv, varmistu se yksvaltimoisuus. Painoarvio oli 1260g, pikkasen alle käyrän. Uuestaan kuukauden päästä, seuraavat nyt tuota kasvua kun on se raskausdiabeteskin. Mahan polttelusta valittelin ja tutki sit kohdunkaulankin, se oli normaali ja kiinni. Eli pääty siihen että normaalia on, kun ei ole kokoaikaista eikä hirmu kipeää.

Neuvola olis ens viikon keskiviikkona. Vointi on ollu hyvä, mitä nyt selkä vaivaa, etenkin jos erehdyn menemään selälleni..

Roki ja miniriiviö 29+6 (menny jossaa vaihees noi viikot ihan sekasin)
 
Heittäisin kysymyksen millasen patjan pinnasänkyyn olette hankkimassa, onko sillä jotain vaatimuksia kovuuden tai turvallisuuden suhteen? tuntuu että muistikuvat on
esikoisen ajalta unohtuneet.
Töissä oli tänään pahoja kuukautismaisia kipuja, ei selviä supistuksiakaan mutta
alkaa voimat loppumaan selvästi kun en ole vähentänyt nostelua yms yhtään..

teris 28+2
 
Heippa!

Mulle voi päivittää iäksi 33 v
, synttärit oli alkuviikosta :)

Neuvolakäynti oli myös ja siellä kaikki hyvin. Oma paino oli kolmessa viikossa laskenut reilun sata grammaa, mutta kuulemma ihan OK painonnousu yhteensä. En tiedä olisko tyroksiinilääkityksen aloituksella jotain tekemistä tän kanssa, että aineenvaihdunta olis lähtenyt kiihtymään (ollut ennen lääkitystä vajaateholla).

Sf-mitta oli 27, eli ainakaan vielä ei mitään megakasvua nähtävissä diabeteksen vuoksi (esikoinen oli näillä viikoilla sf-mitalla 31 cm ja meni koko ajan käyrän yläpuolella). Neuvolassa oli tosin myös th-harjoitttelija, joka sai sf-mitaksi 29, eli helposti mitta voi heittää 2 cm mittaajasta riippuen :O Sikiön kasvu liian suureksi on mun suurin pelko tässä raskaudessa.

Sikiön asentoa ei terkka osannut arvioida tunnustelemalla, mutta ensi viikolla on taas äitipoli, jossa ultralla sekin asia selviää. Potkut tuntuu lähinnä oikealla puolella ylhäällä.

teris, mä laitoin pinnasänkyyn meidän vanhasta petauspatjasta (n. 5 cm paksu) leikatun patjan, jonka päällystin joustofroteella. En tiedä, onko patjan kovuuteen mitään virallisia suosituksia.

Ostettiin tänään naapurilta myös turvaportti rappusten yläpäähän. Tiedän, tiedän, että on liioiteltua laittaa jotain turvaportteja tässä vaiheessa, mutta kun tuli nyt kokeiltua sen kiinnikkeitä, niin ajateltiin jättää paikoilleen. Saapahan 3,5-vuotias esikoinen treeniä portin availuun.

Emby, mulla kans pystyarpi vatsassa tuntuu kiristävän (mulla tosin vain navasta alaspäin) ja vetää napaa "alaspäin" niin että navan yläosa pullistuu ulos. Voin kuvitella, että ylempää alkava arpi kiristää kokonaisvaltaisesti, kun ei se arpi samalla tavalla jousta kuin iho. Mutta kyllä mä uskon, että ennemmin se arpi periksi antaa kuin kasvava masun sisältö.

Maikki rv 29+4
 
maikki: Täällä samat pelot, mutta ainakin toistaiseksi ei ole odotettavissa kovin suurta vauvaa mikäli tuohon sf-mittaan on luottamista. Neuvolassa siitä mainitsin ja täti oli sitä mieltä ettei tartte ultralla selvittää kokoa. Niin ja onnea! :flower:

teris: Meillä on pinnasänkyyn patja, joka on toiselta puolelta kova ja toiselta hieman pehmeämpi. Voi sitten jossain vaiheessa kääntää.

Täällä vauva on rt:ssä ja torstain neuvolassa selkä oli vasemmalla puolella ja jalat sojotti oikeita kylkiluita kohti. Välillä kyllä vetää sellaista rumbaa, että maha hytkyy ja heiluu. Mies tuumaskin, että ei hän voi katsoa kun tekee pahaa pelkkä katsominen.

Mupelo ja sintti 32+5
 
tänään käyty synnäril ku alko sitten taas verinen vuoto näiden muiden vuotojen päälle...

Kaikki oli kunnos ei tihku vettä eikä mitää muutakaan selvinny mistä pitäis hätäillä..
käyrää otettiin muutamia supistuksia näytti mut ei mitää hätää..
kohdunkaula oli lyhentyny ihan reippaasti mut hyvin oli kiinni paikat sisäpuolelt..
siellä se perätilassa keikku edelleen vastas viikkoja ja semmosen 1.6kg neiti jo painaa :heart: :heart:

Taistis ja pikkuneiti 30+6 :heart:
 
Heippa vaan pitkästä aikaa taas kaikille :wave: Jos sitä yrittäis vähän aktivoitua taas. Jotenkin työt on imeny viime viikkoina ihan mehut tästä naisesta, vaikkei niin fyysistä työtä olekaan. Mutta ei sitä vaan iltaisin jaksa enää mitään töiden jälkeen, muuta kuin löhötä sohvalla.

Maikki synttärionnittelut :flower:

taistis ihana, että siellä kaikki kunnossa vuodoista huolimatta :)

Täälläkin piipahdettiin reilu viikko sitten ultrassa yksityisellä tarkistuttamassa, että kaikki oli kunnossa. Liikkeitä oli muutaman päivän tosi vähän ja siitähän sitten sain kehitettyä itselleni lopulta ihan paniikin. Yritin äippäpolillekin soitella yhtenä työpäivänä, mutta käskivät vaan kotiin laskemaan liikkeitä. No, en sitten malttanut lähteä kotiin, vaan satuin löytämään yksityiseltä vapaan ajan vielä samalle iltapäivälle gyneltä, jonka luona olin aiemminkin käynyt. Lääkäri sitten ultrasi ja kaikki oli pienellä kunnossa :heart: Vastasi viikkoja, napanuoran viratukset kunnossa ja painoarviokin oli jo 1678g :) Vauva oli kuitenkin ultrassakin aika paikallaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että vauva vaan sattui nukkumaan, mutta kehotti silti käymään aamulla äitipolilla käyrillä. Tämä lääkäri oli siis myös äippäpolilla töissä ja sanoi, että tulee itse katsomaan käyrän aamulla. Siellä sitten kävin seuraavana aamuna käyrillä ja ekat puoli tuntia oli aika tasaista, mutta kun otettiin puoli tuntia lisää, niin käyrään tuli tarvittavia vaihteluita ja näytti kuulemma hyvältä. Ekat puoli tuntia vauva taisis siis taas nukkua. Nyt viime viikon vauva on taas ollut kiitettävän aktiivinen, joten vähän saanut relata noilta peloiltaan :)

Nukkuminen on käynyt aika haasteelliseksi nykyään. Herään noin parin tunnin välein siihen, että lonkka puutuu ja särkee ja pitää vaihtaa asentoa. Ja melkein joka kerta, kun herää, niin tuntuu, että on pissahätä ja pitää könytä vessaan. Onneksi uudelleen nukahtamisessa noiden vessareissujen jälkeen ei ole (ainakaan vielä) mitään ongelmaa. Mutta nyt pari yötä lonkkien lisäksi on alkanut särkemään pohkeita ihan hulluna ja tuntuu, että niitä on pakko liikutella, että vähän helpottaa. Tänäänkin heräsin jo ennen kasia, joka on mulle vapaapäivänä ihan ennenkuulumatonta, kun ei vaan pystynyt makoilemaan säryiltä enempää.

Mutta muuten vointi ihan hyvä ja enää 10 työpäivää jäljellä ennen äippälomaa!!

Sanmar + superpapunen 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Liikkeistä Mulla ainaski selvis nipistelyn syy tuol iha alhaalla pääosin oikealla sivussa. Prinsessa on siel päänsä kanssa ja välillä tökkii ihan urakalla varmaa johkii hermoo ja rakkoonki samalla. :O :D Näkyi vaa ultrassa heti ku olin sanonut et ollu joteski voimakkaampaa tuol oikeel puolel ihan alhaalla, totes vaa ku ultras et eipä ihme ku hirveesti siel liikuskeli ja potkiki jaloilla tuoho navan yläpuolelle samal painaen tuonne alas. Mulla selkeesti vaavi ei ole enää kääntyny RT muuta ku et pyörii eri suuntiin sillai et pää on kokoajan alaspäin. Pari kertaa tuntenu oikeen selkeesti et peppu on välil tos ihan navan kohilla ja sit välil oikeel tai vasemmalla sivulla. :D
Totespa lääkäri viimeks et ei siel loppujen lopuks ihan nii paljon tilaa ole aina enää kääntyäkää väärin päin takas, vaik vaavi on ihan keskikäyrillä menossa. :D Kait se on vähä kiinni kohdun mallistakin. :D :D

Ihana pääsiäinen ollut, askarreltu kaikkee kivaa ja tehty pipareita pojan kanssa. Käyty koko perhe ulkoilemassa, rakentamassa pari lumiukkoa ja lumilinnaki. :D
Nyt kun uskaltaa vähä puuhaillaki kaikkee näin hyville viikoille ku jo päässyt.

Painosta mä jaksan aina jauhaa, mut tääl on nyt otettu taas niskast kiinni ku viimeks neuvolas oli noussu ihan liikaa. Tähän mennes ihan hyvin mennyt, 1½vk.n pääst ois taas neuvola ja sit taas näkee kuis on tilanne sitten. :whistle: Täytyy vaa jatkaa täl "ei enää kauheesti herkkuja"-linjalla!! :D

Missy ja prinsessa 31+2 :heart: :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
närästää taas :( Tosi inhottava tunne ku polttelee kurkkua ja ei auta mikään.

Oon huomannu viime aikoina että mahalaukkuun ei mahdu entiseen malliin ruokaa. Hyvä jos jaksaa edes jogurtin syödä kokonaan ja leivän, niin tuntuu jo ihan täydelle että posahtaa koko maha.

Sellaista mietein tuossa myös, että käykö teidän puolisot miten vielä näillä viikoilla viihteellä? ja missä vaiheessa ootte ajatellu rajoittaa, ettei saa enää lähteä, jos tulee lähtö sairaalaan?
Ite en osaa ajatella oikein kun ekasta raskaudesta piti jäädä osastolle lääkärikäynnin yhteydessä.
 
Heippa pitkästä aikaa!
En ole muka jaksanut taas kirjoitella, mutta näin öisin siihenkin näyttää olevan sitten tilaisuus..
Närästyksestä Täällä yksi joka vetelee renniee, kuin karkkia, ja silti tuntuu että pala olis kurkussa koko ajan... Välillä kyllä pistää pohtien, että montakohan niitä sai ottaakaan... päivässä??? Saattaa mennä ilt/yöaikaan tuo 12 kappalettakin... Edellisessä käytin myös sitä litku gavisconea, tai jotain sinnepäin, ja tehos kylläparemmin, maku vaan oli kamala, kun jää sellainen kerros suuhun...
Painosta Minulle on tullut jo nyt se 20kg, ja olen todella huolissani loppuraskaudestani, miten jaksan, ja kuin isoksi vaaveli oikein kasvaa, jos paino vaan nousee... Suurin osa tuli jo heti alussa pahoinnvoinnin taltuttamisessa...Nyt se mässäily on jäänyt vaan päälle... Turvotusta on aikas reippaasti jo nyt..
Vielä en ole kontrolliultrassa käynyt, aika vasta tämän kuun lopulla, toivoisin, että istukka olisi siirtynyt pois kohdunduun päältä, mutta eipäse kätilö oikein antanut toivoa siihen..
Mahantaputtelusta en ole koskaan pitänyt, että ulkopuoliset koskettelevat vatsaani, en edes siitä pidä, että kaverit tekevät niin... Erään ystäväni kanssa puhuttiin, että pitäiskö mennä sitten kokeileen ihmisten rintavarustusta, jos esim silikonit ottanut?? Juu ei tulis mieleenikään!!!!!
Supistellut on täälläkin jonkinverran, mutta ei mitään ylikipeitä, menee viimeistään panadolilla ohitse...
Nukkumaan en myöskään pysty kokoyötä kerrallaan ja siksi ajoittain netissä sitten pyörinkin, ja aamulla väsyttää...
Hyvää alkavaa viikkoa!
Jisse ja rinsessa (rv;t hukassa..)
 
Mandeliini: Meillä mies ei pahemmin ole käynyt viihteellä, mutta viihtyy sitäkin enemmän sitten tuolla autotallissa olutlaatikon kera. Lauantaina taisin saunassa sanoa, että kohta joutuu rajoittamaan sitä kaljan ottoa, että on ajokunnossa, jos lähtö tulee. Ajattelin, että sieltä rv 35+0 jälkeen ois hyvä, jos hiljalleen alkais varautumaan, vaikkei se lähtö ihan silloin vielä kyllä varmaankaan tule.

Mupelo ja sintti rv 33+0 POKS! :heart:
 
Täällä taas vaihteeks kurkku kipeenä. Ettei vaan täl kertaa olis angiinasta kyse. Siihen malliin kipuilee. Ainakaan kuume ei viel oo noussu olo kyllä semmonen et varmaan iltaa kohen nousee. Ei muutaku huomen tohtoril taas. On kyllä ollu ihmeellinen kevät toisesta taudista ku paranee ni toinen iskee.

Pyhät menneet maatessa niin ja tuli grillikausikin avattua eilen.

Liikkeistä tääl kovin aktiivinen kaveri. Nyt kun mamma ottanut levon kannalt vapaat ni meno ja meininki on vaan lisääntynyt masussa. On aivan ihmeasennoissa välil viel jopa ihan poikittainkin.

Supisteluja ollu tasasesti joka päivä. Välil vähäsen kipeempiä. Aikasemmist 3 raskaudest ei oo tälleen supistellut ku ajoittain. Ennenku sit vast kun oikeet synnytys supparit on alkaneet. Enteilisköhän täl kertaa sitä et ei menis sitä 2 viikkoa yli.

Nukkuminen on katkonaista. Vessas saa ravata vähintäänkin 3 kertaa yössä. Ja nukahtaminen ja hyvän asennon saaminen vie aikaa. Vapaapäivinäkin herään joi viimeistään 8 välil jo 5-6 aikoihin.

Viel olis 5 viikkoo töitä ennen äippäloman alkuu. Mut mietin lähinnä noitten supistelujen takia et josko ihan saikul jäis. Viel supistelut ei tehneet kohdun suul mitään. Onhan tuo mun työ fyysisesti tosi raskasta (iäkkäitä vuodepotilaita ja painavia nosteltavia). Tosin työtäni on helpotettu runsaasti enkä nostele enää ketään. Mutta se et on jalkojen pääl sen 7 tuntii 8 tunnin työpäivästä on jo riitävän raskast täs kohtaa. Ja paineen tunne alapäässä sen mukanen työpäiivän jälkeen.

Tulipahan taas valitusta kerrakseen...

Nona76 ja Rymyiita 29+6
 
Moi!
Vieläkö mahtuu mukaan? Odottelen ensimmäistäni ja oon just muuttanut Tampereelle. Viikkoja kasassa 29+4... ja ikää 26v. Perheeseen kuuluu myös mies, muutettiin Hervantaan. Laskettu aika on 22.6.

Onko Tampereella millainen synnytysvalmennustilanne (en oo vielä käyny neuvolassa)? Guuglasin ja ainakin löysin tän

https://www.facebook.com/events/302543606480608/

Tays:ssa on vissiin videovalmennus, pääseekö sinne tutustumaan?

Hulluna kysymyksiä kun ei tiedä näitä kuvioita täällä vielä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
miehen viihdekäyttäytyminen on todella minimaallista. Olutta juo 1-2pll vkoloppuna eli ei oikeastaan ollenkaan niin, että vaikuttaisi. Urheiluharrastus sisältää pelireissuja ja harjoituksia joiden aikana ei puhelimen päässä ole ja sitä on mietitty miten saan yhteyden häneen ja milloin vieraspeleihin ei enää lähde. En ajatellu vaatia häntä jäämään kytikselle himaan kuitenkaan tyyliin kesäkuun alusta. Mitä oon synnytyskokemuksia lukenu niin jotenkin ne vauvat ei ihan nopeasti ilman huomiota ole ulkona jos alateitse normaalisti syntyy. Miehelle ei oo siis (ainakaan vielä) ollu ajatuksentasolla ongelmallista jättää jotain väliin mikäli siltä alkaisi vaikuttamaan. kyllä mut joku sairaalaan täältä vie ja on mun kanssani jos sellanen tilanne tulee. Se on miehen oma asia järjestääkö itsensä paikalle vai ei, en oo sen tyyppinen jotta pakottaisin kotiin jäämään jos olo on ihan ok. No tiedä häntä millaiseksi muuttuu tilanne kun h-ajat lähestyy ym. Tää on siis tän hetken kelailuja kun 11vkoa matkaa laskennalliseen syntymän pisteeseen.

Toki mulla on vaarana edelleen se suunniteltu sectio joka muuttaa kaiken valmistautumisen. Korkeintaan ennakoon sitten voi joutua lähtemään jos sellanen tilanne tulisi.. Jos sectio on kyseessä niin se tehään rv38 tai rv 39 riippuen miten meidän pöydillä on vapaata eli montako suunniteltua sectiota on tiedossa noille viikoille. meillä on 2 päivänä viikossa mahdollista leikata suunnitellusti, kiireellisesti/hätänä tietysti 24/7 on ovet avoinna..

Uskon edelleen istukan nousuun ja lupaan lähteä perinteisen synnytyksen reitille..

Liikkeistä päätellen mini pysyy rt ja kääntyilee vaan akselinsa ympäri. Pylly vakiosti vasemmalla puolen, mut välillä puskee koko selkärangan ja pyllyn voimin oikealta kylkee kanssa. Aika usein tuntuu kilpikonnanselkä kyljissä ja monotukset päälle niin jaloilla kuin kyynerpäillä. Välillä mun kyljet ammottaa tyhjyttään ja luulen pienen killuvan selkä mun selkää vasten. aika ihanaa kun tuntuu niin isolta jo, että tekisi mieli saada ihan syliin asti toinen kun niin hanakasti puskee. Ja siis kuttitaako muita potkut? Jos makaan kyljellään niin naurattaa ihan törkeästi toi mukilointi kun ne hipaisut kutittaa sisäpuolelta.

iho on alkanu kutiamaan masun ympäriltä, mutta raskausarpia ei näy..lisää kasvua pakettiin.. Linea negra on alkanu kasvaa navasta ylöspäin eli varmaan koko matkan häpyluusta miekkalisäkkeeseen asti tulee olemaan tätä menoa...jännittää ihan miten isoksi tää maha vielä kasvaa kun nyt toi mini tuolla alkaa hakemaan niitä mittojaan.. Huh

Mä oon syöny niin paljon pashaa ja suklaamunia tän pääsiäisen, että olo tuntuu ihan tonnikeijulta :)

Sandrastiina ja mini poks 29
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Tervetuloa mukaan tinttamaari!

Ajattelin vastailla, koska asun Hervannassa ja satun tietämään nyt jotakin tuosta synnytysvalmennuksesta. Muutenkin meillä näyttäisi tilanne olevan aika sama, eli itse olen 25 v., odotan ensimmäistä ja laskettu aika 17.6.

Taysiin on joka torstai mahdollisuus mennä tutustumaan kello 15:30.

Muita valmennuksia on hervannan neuvolassa ainakin seuraavat:
18.4 isyysvalmennus + vanhemmuus
26.4 imetys ja lastenhoito
3.5 synnytys
9.5 parisuhde

Lisää niitä on siis vielä tuon 9.5 jälkeenkin, mutta en tiedä päivämääriä. Niihin pitää kuitenkin ilmeisesti jotenkin ilmoittautua neuvolan kautta, jotta tietävät paljonko porukkaa on tulossa paikalle.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 30+1
 
Täälläkin tänään 31+0, rv32 jo!

Liikkeistä: Vauva taitaa edelleen olla poikittain. Jossain vaiheessa potkuja tuntui enemmän taas alhaalla, ja ajattelinkin, että on kääntynyt, mutta varmaan perätilaan... Mutta nyt taas ollut potkuja tuossa oikealla kyljessä. Ehkä käänsi vain jalat välillä potkimaan alaspäin. Meidän toinen lapsikin siis oli vielä poikittain rv31, mutta ei enää rv33. Kääntyi varmastikin rv32, sillä mun vatsa laskeutui silloin selvästi alaspäin. Saa nähdä, miten nyt. Jos jää poikittain, tulee varmasti aika tukala loppuraskaus :( Ja leikkauspöydällehän siinä sitten päätyy, tosin voivat koittaa kääntää sitä ennen. Välillä tosin mietin edelleen, että voiko olla, ettei terkkari vaan "löytänyt" sitä päätä tuolta alhaalta ja vauva kuitenkin ollut pää alaspäin.. toiveajattelua varmaan.

Ensi neuvolassa ehkä otan puheeksi tämän sf-mitan kyllä. Mua vähän huolestuttaa, että vatsa kasvaa siellä käyrien yläpuolella. No, tästä huolimatta pääsiäisenä tuli kyllä syötyä kaikenlaisia herkkuja, mm. suklaata, aivan liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Luin täällä teidän valmisteluista vauvaa varten ja moni on jo ehtinyt laittaa kaikenlaista valmiiksi! Itse en ole tehnyt vielä MITÄÄN ja paniikki alkaa hiipiä mieleen, että toivottavasti ei synny hirveästi etukäteen. Onko kellään muulla sama tilanne? Töitä olisi vielä kuukausi jäljellä ja tuntuu, että kaikki kasaantuu tähän loppuun vaikka tekis jo mieli ottaa rennosti!

Vaunut sain sentään tilattua ja päädyin Gessleinin F1 malliin, onko kellään kokemuksia? Tuliko tehtyä hyvä vai huono valinta :saint:?

Liikkeet on täällä ainakin muuttuneet muljahduksiksi, eikä niin isoja potkuja tule eli varmaan alkaa olla jo ahdasta. En usko kuitenkaan, että on vielä kiinnittynyt mihinkään vaan liikkuu vielä ihan ympäriinsä.

Supistuksia ja menkkamaisia kipuja on ollut, mutta ne ei ole vaikuttanut mitenkään. te jotka olette sairaslomalla supistusten vuoksi, niin onko syynä ollut se, että ne on lyhentäneet kohdunkaulaa vai että ne ollut kipeitä vai mikä? Mullekin on ehdoteltu sairaslomaa, mutta en oiken tiedä miten noihin supistuksiin/kipuihin tulisi suhtautua kun ne ei nyt ainakaan vielä ole saanut mitään aikaiseksi? Ja työ on kevyttä, tosin paljon istumista koneen ääressä ja autossa. Saattavat johtua tuosta streptokokki bakteeristakin ja ainakin nyt kun olen taas syönyt siihen antibioottikuurin, niin ovat vähentyneet huomattavasti.

Ceciilia + benkku (huomenna 30 +0 POKS)
 
Ceciilia meillä on aika sama tilanne. Tai ainakin itsestä tuntuu, että ei ole vielä mitään valmiina vauvaa varten. Vaunut ja sänky + patja sekä turvakaukalo tosin hankittiin jo tammikuussa. Lisäksi on hankittu joitakin vaatteita ja tietysti äitiyspakkauksessa on paljon kaikkea. Torstaina saatiin hankittua hoitopöytä. Tavallaan siis on jo kuitenkin aika paljon hankittuna, mutta kun mikään niistä ei ole missään pysyvällä paikallaan esillä.

Lisäksi meillä saattaa tulla muutto tällä tai ensi viikolla, jos vaan saadaan isompi asunto. Jospa siellä pääsisi sitten nopeammin sisustamaan vauvalle omaa huonetta.

Mutta tosiaan paniikkia täälläkin ilmassa sen suhteen, että jos vauva päättää syntyä paljonkin etuajassa, niin onko kaikki valmiina.

Työt loppuu onneksi jo tällä viikolla, mutta opiskelu jatkuu edelleen. On kuitenkin yksi murhe vähemmän ja enemmän aikaa levolle ja vauvan huoneen kunnostukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä