Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Mäpäs join äsken aamukahvit ja hyvältä maistu! :D Muutenkin tuntuu että olo alkaa olla vihdoin parempi. Huoh!

Seulan tulokset tuli, ei kohonnutta riskiä. Mutta tällä kertaa tuli tosiaan vaan tuo "lausunto", ei sitä suhdelukua. Kaippa sen saisi soittamalla tietää kun se kerran johonkin dokumentoitu on mutta ehkä silläkin on tarkoituksensa että sitä ei kerrota. Katsoin että esikoiselta oli 1:100 000, joten jos nyt tulisi huomattavasti pienempi niin kai sitä enemmän hirvittäisi : /

piuh-78 mulla oli kanssa muutama viikko sitten toi feta-salaatti ja alsamiviinietikka. Nam!

Hemutus: munkin käsittääkseni noi sukupuolitestit otetaan aina ekan nlan jälkeen/yhteydessä. Ne kyllä tavallaan kysyy luvan vähän sivulauseessa.

Miten muuten se ensimmäinen virtsatesti. Mä sain tavallaan luvan viedä sen vasta viikolla 16 neuvolakäynnin yhteydessä mutta aloin miettimään että pitäisköhän se sittenkin kiikuttaa sinne aikaisemmin vaikka mitään oireita mistään ei kyllä ole. Tietääkö kukaan mitä siinä tarkistetaan?

Mä tilasin vanhemmiltani myös joulukalat "turvallisina". Vaikka harvoimpa jouluksi graavikalaa on vakuumipakatusta kalasta tehty. Mutta eipähän tarvitse miettiä mitä voi suuhunsa laittaa.

möhköpantti onnea ultraan!

Sofiia 12+5
 
Barbamama35
Mää kans muistelin, että ne on pakollisia! Ekalla neuvola käynnillä se otti vaan sen pissan stixauksen ja pika-hb:n ei puhuttu mistään verikokeista. Sit seuraavalla viikolla kun mulla oli se neuvolalääkäri niin sen jälkeen kysyin verikokeista terkkarilta ja se terkkari otti ne siinä sit heti ( eli hiv, hepatiitti,veriryhmä..) Nt ultran jälkeen sain sit lähetteen siihen kromosomiverikokeeseen. Täytyypi ens neuvolassa sanoo tosta, sillä oon itse käynyt viimeksi klamydia testeissä aikoinaan teini iässä kun miehen kanssa alettiin seurustelemaan :) (ei toki sillä että epäilisin mitään mutta on se kiva aina tietää olevansa "puhdas" jos tiedätte mitä tarkoitan :)) niin ja onnea luomuvauvalle:heart:

Jollain tapaa mua häiritsee se että itse olen hoitoalalla töissä ja tiedän asioista jonkun verran jo kouluni puolesta.. jollain tapaa koin ekassa neuvolassa että terkkari sitten oletti että tiedän KAIKEN.. kyllä mää sitten mainitsin että ekaa kertaa tässä raskaana ollaan etten halua oletusta että ammattini takia jäisin ilman tietoa tai joutuisin ottamaan itse selvää (kuten verikokeet ja klamydianäyte nyt..)

Kalasta/ruoasta
Itse oon vaan katsonut että en syö tyhjiöpakattua kalaa, muuten oon syönyt sitä aivan normaalisti eli noin kerran kahdessa viikossa.. juustoja on syönyt myös mutta kuumennettuna ja olen esim homejuustosta katsonut että se on tehty pastoröidusta maidosta. Perjantaina söin pienen palaisen valkohomejuustoa raakana, joka oli myös pastöroidusta maidosta.. (nam nam nam) ;) MUTTA kävin yksi päivä Citymarketissa ja lihatiskilla oli sitä graavilohta ja mää sitten kysyin että mistä se on ja mitä se on niin he sanoivat että kaikki heidän lihatiskin graavilohet tulevat heille TYHJIÖPAKATTUINA ja he asettelevat ne sitten siihen lihatiskille! HUIJAUSTA! aina sitä ajattelee että tiskillä on tuoretta mutta eipä vaan aina taida olla niinkään..

Hemutus ja Möykky 12+3

niin ja katsotteko te omat viikkone ultran mukaan vai kuukautisten mukaan? Itse olen katsonut vm mukaan mutta nyt aloin sitten katsoa ultran mukaan kun torstaina siinä olimme =) ..vaikka hieman "ärsyttää" kun ultran mukaan menimme 4pv taaksepäin (nyt olisi 13+0 vm mukaan..)
 
Viimeksi muokattu:
Moi, minkälaisen vatsanseudut teillä mammat on tällä hetkellä? Onko ihan normaalia että rv 13 tienoilla vatsa alkaa näkyä? Esikoisesta muistelisin ettei tässä vaiheessa vielä mitään näykynyt...

Mulla jotenkin vatsa on pumpsahtanut siin viime päivinä, en tiedä johtuuko uusista äitiyshousuista vai onko vauvamaha tosiaan tullut ulos pysyvästi. Laitoin mahakuvat riviin ja selvästi navan yläpuolella ollut möykky on yhtäkkiä hypännyt alaspäin :whistle: BMI huitelee 25:n hujakoilla, eli kyllä tuolla rasvakertymääkin on...

Aijaa.com - 9224962.jpg

Maikki rv 13+6
 
Heissan!

Mä lasken viikot kuukautisten mukaan, ultran mukaanhan pikkuinen on 2pvää suurempi, mutta kun ei LA muuttunut kuitenkaan, niin viikothan olis laskettu sitten tavallaan väärin kohdistettuna LA:aan, jos ultran mukaan laskisin. (mikäli ketään ymmärsi mitä tarkoitan :D ) Yritän vielä suomentaa :D Nythän mulla on viikkoja 13+4 ja LA on 13.6, ultran mukaan pikkuinen on 13+6, mutta LA silti 13.6, joten ei toi sovi millään noin :D Siksi pitäydyn kuukautisten mukaan lasketuissa viikoissa :)

Masusta, yritän saada tähän kuvaa pallostani :) :heart: Mulla on jo hyyyyvin selkeä masu, bmi ennen raskautta 22 :)

Aijaa.com - 9225707.jpg

Jospa tuo onnistuisi :)

Nyt piparinpaistoon!!!! :)

Bamse* ja Viuhti 13+4 :heart:

*muoks: On sulla maikki selkeesti masu kasvanut!! :)
 
Maikki79, On sulla masu kasvanut :)
Bamse Sullahan on jo selkee masu :)

Mun masu on tosiaan semmonen ilmapallo iltaisin (niinkuin oli se kuva) aamulla lituskampi :) Mut tosiaan tytön aikaan rupes masu näkyy vasta 7 kuulla, toivottavasti nyt vähän aikaisemmin :)

Kalasta mä kyllä söin raakaa kalaa muutamaan otteeseen esikkoa odottaessa. En ajatellut sitä edes sen kummemmin. Homejuustoa söin viimeks viime viikolla enkä sitä sen kummemmin ajatellut. Maalaisjärkeä, hyvähän se on olla varovainen mutta että liiaksi ruveta säikkymään... Nytkin oon syönyt kalaa, tyhjiöpakattua, uunissa valmistettuna, kyllä luulis pöpöjen kuolevan kun tunnin kala uunissa kypsyy...

Verikokeet multa ottivat kerralla kolme putkea, ja siinä ainakin se seula, sukupuolitaudit (kuppa, HIV) ja veriryhmä.

Mulla ois LA ultran mukaan 20.6. mutta katson sen menkoista lasketun mukaan, eli 22.6. :)

T ja toveri 13+2
 
Ihanaa et tääl on hyviä uutisia vaan tullu ja muutama uusikin, tervetuloa!!
Tosta mahasta, multaki löytyy jo jonkulaine en kyl uskonu ku serkku siit mainitsi :)) mut peili ja farkut kyl paljastaa totuuden..noista verikokeista..olen saanu juosta niissä ku meijän raskaus on alkanu inssin kaa..ja ku tossa aikaisemmin mainitsin sokerirasituksen ottamisest näi aikaisi ni mulla on sukurasite ja joskus kolme vuotta sitte ku viimex ze otettiin ni mulla oli se kahden tunnin rasitus sillo jo korkea.pyysin ite et pääsin siihe..
Mut taidan jatkaa kipiänä oloani..ei toi tulehdus musta luovu :(
Tiituliinij rv 14+2
 
Oiskohan muuten palstailijoilla kiinnostusta silleen leikkimielisesti arvuutella että kumpi, tyttö vai poika, siellä masussa asustaa? Et laitettas tohon etusivun listalle tyttöolo/poikaolo?
Nyt ennen kuin rakenneultrat alkaa ja ruvetaan saada niitä lupauksia ;)
Ihan hassua olisi ainakin mun mielestä katsoa että pystyykö oloillaan asian ennustamaan :)
Jos vaikka mupelo viitsis päivitellä? Jos siis kiinnostusta löytyy palstalta.
Niin ja jos on vaikka 50,5% varma että ois vaikka tyttö niin sitten sen mukaan ennustas, ei se väärin oo vaikka vikaan menis :D Ja pakkohan ei oo kun kuolema ja verot, joten jos ei halua arvata niin sitten ei.

T ja pitkänmietinnän jälkeen 50,5% varma poikaolo
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Viikoista: lasken nyt ultran mukaan, koska sen mukaanhan sitä laskettua aikaakin siirrettiin. Muuten olisi 6pv myöhäisempi la. Toisaalta uskon, että totuus on jossain siinä välissä! Katselin tuolta vauvahaaveiden puolelta, että testasin ovista ekan kerran kp13, ja viiva oli melko vahva. Sitten sain niitä vahvoja viivoja muutamana päivänä. Ovis on voinut olla jo ennen kp 13 kyllä, mutten usko, että kovin paljon ennen, sillä olisi tullut tosi lyhyt kierto!

Vatsan kasvamisesta: eka raskaus näkyi kyllä huomattavasti myöhemmin kuin nämä jälkimmäiset. Nyt mulla on jo ihan kunnon masu... en tiedä, onko hyvä vai huono. Toisaalta tuntuu, että tulee pian jo tielle toi vatsa!

Mulla on jonkinasteinen poskiontelontulehdus. Jollakin muullakin se taisi olla? Poskea särkee, vähän ylähampaissakin tuntuu, paineentunne makuulla ja noustessa / vaihtaessa pään asentoa. Yritän nyt vielä huuhtoa tuolla sarvikuonolla, ehkä jopa eilisestä on helpottanut. Tiistaina mun piti ottaa influenssapiikki, en tiedä, voiko nyt sitten ottaa, kun on vähän kipeänä. Viime yönä nukuin jotain 11 tuntia (tosin lapset pari kertaa herättivät välillä) ja aamupäivällä heti päikkärit. Tämä väsymys on tolkutonta. Onneksi mulla on jouluna vähän lomaa sentään. Tänään 14+6, aika rientää!
 
Tirlittan osallistun tohon oloarvaukseen...musta tuntuu et meil tulis poika..ainut et äijä ei haluu tietää etukäteen mut mä haluan...jos vaan suostuu näyttää ;)))
Tiituliini joka alkaa painuu maate ku saa herätä klo 3 jo..
 
pakko katsoa ultran mukaan la muuten se ois kk aikasemmin.kesäkuussa oli keskenmeno ja meni hormoonit ihan sekasin.et menkat tuli miten sattuu elokuun alussa oli viimeiset.

tyttö/poikaolosta mitää fiilistä ei oo viel kumpi ois..mut tein täällä olevan testin ja sen mukaan ois poika niin veikataan sitä sit :D

pitäis jaksaa ottaa masukuvia mut tossa ny tollanen...

Taistis ja pikkukamu 15 Veikataan nyt sit et poika
 
Oon yrittänyt miettiä kumpi tulee mutten vielä osaa yhtään sanoa, pitänee vielä miettiä;) mutta mukana ollaan silti!

Ehkä minäkin voisi sitten pitää tuota viimeisistä menkoista laskettua sillä la ei muuttunut vaikka muutamalla päivällä nuorempi Möykky mahassa olikin :) itse tein ma-la ovis testejä ja la oli positiivinen, olisi kierron mukaan pitänyt olla jo keskiviikkona joten tästä syystä möykky on sen 4päivää nuorempi :)

Itse vaikka ensimmäistä odotankin niin minulla on jo pieni maha näkyvissä, bmi 25. Vaikka tuo paino ei tosiaan ollut noussut vielä lainkaan:) mutta minusta se on vain ihanaa ;)

Eli korjattuna Hemutus ja möykky 13+0 *poksistaPoks*
 
Fantsua nähdä teidän masukuvia ja ihmetellä missä oma pötsi sitten oikein on. Iltaisin turvottaa. Hassulta tuntuu, että parin viikon päästä tuommoin kumpu jo koristaisi mitä osalla on. Tervetuloa vaan uusille äiteille mukaan ihmettelemään raskauden kummalisia vaiheita!

Uupuminen tulee iltaisin joka tarkoittaa, että lepäämään on päästävä. Kovassa hälyssä ja pitkälle iltaan seurustelussa kyllä uupuu voimat ja haluaa vain nukkumaan. Aamuisin ei ongelmia ole herätä jos saa näin rauhassa aviomihen ja kissan kanssa iltaa istuskella. Aamuisin ponkaisen ylös soi kello tai ei..

Kahvi ja ruokaKahvi on nyt vähän alkanut tökkimään. Puolikuppia aamuisin menee ja sen jälkeen en edes mieti sitä. Millä olette korvannu kahvikupposia, vai onko tullut mitään erityis korviketta? Kala on mun suurinta herkkua ja syön sitä aika huolettomasti ainoastaan noi tyhjiöpakatut saa häädöön tällähetkellä. Pidän vain huolen ettei kylmäketjut katkea. Eilen ystävätär toi erilaisia juustoja ja kaikki oli pastoroituja ja erittäin hyviä, joten pienellä vaivalla kyllä tuntuu löytyvän juustoja jotka on sallittuja jos joku niitä erityisesti himoaa!

Nimetlöytyi tänään aamulla kun naureskeltiin kaiken maailman nimiä. Aika kevyesti ne sieltä tuli. Tiedä sitten kun joku maailmaan putkahtaa onko nimi oikea. Mies haluaa saada selville kumpi tulee joten saattaa olla, että aletaan kutsumaan vaavia siinä kohtaa jo nimellä. Riippuen miten hyvin sukupuoli sitten todellisuudessa siinä 3D:ssä näkyy

Vaivaton alkanut, lanneselkää panttamaan ja samoin nivusia vetelee kohtalaisesti. Samoin häpyliitos tuntuu välillä räjähtävän.. Tiedä miten paljon osaan kivuissa vaikuttaa etten ole urheillut normaaliin tahtiini tässä pariin viikkoon vaan lähinnä lihashuoltanut itseäni vuotojen vuoksi. Onko täällä muita urheiluhulluja onko tila tuonut jo jotain ongelmia? Huomaatko ettei pysty jotain tekemään ja miten neuvoloissa on ohjeistettu raskaan liikkunan kanssa toimimaan? Muutakin kuin teet sen mikä tuntuu hyvältä? Mua ohjeistettiin heivaamaan sykkeen mukaan ja rv20 jälkeen ei yli 140 sykkeiden tarttisi kauheesti pomppia... Toki jos vointi ei salli tai tulee kipua heivaan heti tulevaisuudessa..

Sandrastiina rv 13+1
 
Hei vaan!

Ilmottaudun mukaan tähän ryhmään...
Oon 25-vuotias kohta 4-vuotiaan tytön äiti, kolmelle äitipuoli ja yksi ilmottelisi tulostaan 18.6.2012.

Eli etusivulle vois laittaa seuraavat tiedot:

18.6.2012
Milkaja * Toinen * Tays * Poikaolo

On tässä tapahtunut kaikenlaista, vaikka viikkoja on vasta rv13+6. Olin perjantaina Acutassa, kun koko päivän pyyhkiessä tuli tummaa verta paperiin. Mitään kipuja ei ollut, mutta olin ihan varma, että tässä tää sitten oli.
Ennen esikoista mulla oli keskenmeno 12+4 ja sekin alkoi samalla tavalla kivuttomasti ja vähäisellä tummalla verellä. Tuolloin vasta tyhjennyslääkkeet saatuani alkoi ne kivutkin. Olin koko päivän yrittänyt soittaa neuvolaan ja soitin Terveyspalvelujen neuvonta- ja ajanvarausnumeroonkin, että mitäs nyt pitäis sitten tehdä. Kipuja kun ei ollut niin ei ne olisi mua suorilta päästänyt Acutaankaan. Sanoin kuitenkin etten kestä kyllä tän asian kanssa maanantaihin, ne sitten lopulta sano, että mee nyt jos siltä tuntuu. Pääsin Acutassa kahdessa tunnissa lääkärille ja voitte varmaan uskoa, kuinka mieletön ääni se oli, kun ne sydänäänet löytyikin! Lääkärikin tokaisi, että nää oli tämän viikonlopun parhaat äänet! Odottaessa ne ehti ottaa raskaushormoonit, verenkuvan ja tulehdusarvot. Mitään syytä verenvuodolle ei kuitenkaan löytynyt...

Eli hurjaa on ollu...
 
Huomenta.

Apua, en yhtään muista mitä mun piti kirjottaa o_O mut kuitenkii Bamsella melkosen söpö masu :) Näkyy jo oikein hyvin :heart:

Keskiviikkona olis neuvola :) Toivottavasti kuunnellan sydänääniä :heart:
Täytyy varmaankin mainita migreenistä ja noista kummallisista vihlasuista tuolla häpyluussa, inhottavia! : /

Ainiin ja noista tyttö ja poikaoloista, täällä on poika olo ollut alusta asti :)

Ja sitte poksutaan!

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 14+0
 
Hui, kauheesti taas tekstiä, joten kommentit niihin mitä nyt muistan :D

Komioita massuja täällä! Itsellä kanssa jo selkeästi näkyy, nyt myös jo aamuisin, ettei vaan illalla. Enkä edes omista kauheasti mitään löysiä paitoja, joten ihan trikoopaitoja olen pitänyt, joten kyllä raskauden jo huomaa. Töissä olen pitänyt vielä siinä päällä neuletakkia auki, joka on vähän vienyt huomiota.

Raskausviikot lasken sen neuvolassa lasketun ajan mukaan, eli kuukautisten mukaan. Ultrassa muistaakseni antoi saman viikon vai päivän yli mitä silloin oli.

Kahvi on kanssa jo alkanut vähän maistumaan ja töissä juon yhden kupillisen ja ehkä kotona vielä illalla yhden. Tuoremehu on mulla nyt se mitä tekee mieli.

Tervetuloa uudet!! :wave:

Itse lähetin juuri äsken sähköpostia pomolle, jossa kerroin raskaudesta, huh! Meillä vaihtuu esimies juuri vuodenvaihteen jälkeen, joten oli luonnikkaampaa kertoa jo tutulle esimiehelleni, molemmat pomot työskentelevät eri kaupungissa kuin minä, joten ei nähdä usein. Vielä ei ole vastausta kuulunut, mutta helpotti omaa oloa tuo kertominen...vaikka vähän nololta tuntuukin, kun juuri sain paikan, kun yksi jäi eläkkeelle ja heti tulee vauvauutisia (olen tässä jo kyllä vuoden tehnyt hänen osa-aikaeläkepäiviään) :ashamed: Mites muut, ootteko jo kertoneet esimiehelle?

Kaloista eikö noita sinappisillejä sun muita saa syödä ihan normaalisti?

Meillä on seuraava neuvola 29.12, jonne mennään koko perhe kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Oli vaikea saada neuvolaa edes tuohon, täti vain tokaisi, ettei toisessa raskaudessa tarvi käydä näin usein neuvolassa ja jos kerran ultrassa oli kaikki hyvin, niin on vain luotettava siihen, että kaikki menee hyvin. Vaikka oma neuvolatäti ekassa neuvolassa nimenomaan sanoi, että siinä 15vkolla saa tulla kuuntelemaan sydänääniä, jos haluaa. No saimme kuitenkin ajan, kun sanoin, että haluamme tulla..ihme touhua, kun kaikki muutkin meette samoilla viikoilla neuvolaan :O

No niin, nyt takaisin töiden pariin...olipas taas omaa napaa! :wave:

Ai niin, esikoisemme, tyttö 3v. nimesi uuden vauvan Pupuksi, joten työnimi on nyt sitten Pupu :D

Jkoo + Pupu 13+5
 
Voi hurja miten viikossa on ennättänyt tulla juttua =)
Terveiset siis Dubaista jonka takia olen ollut viikon hiljaa.

Tervetuloa myös uusille :wave:

Täytyy sanoa, että näin loman jälkeen alkoi nyt sitten mietityttää ett mitähän sitä tuli sitten syötyä.. Lääkriltä kyllä kysyin ennen lähtöä, ett onko jotain mitä tulisi ottaa huomioon, niin vain se, että huolehtia käsihygieniasta, jotta ei tule vatsatautia. No, syöty on kaikenlaista ja nyt vain katse eteenpäin.

Hitsi kun teillä on hienoja masukuvia =) Pitäisi varmaan omastakin kuva ottaa. Iltaisin täällä myös kovasti turvotusta ja silloin masu saattaa olla ihan tajun iso pallo :LOL:

Täällä oli pesänrakentamisesta kovasti juttua ja vaikka itse haluankin sitä pesää rakentaa niin en vain jotenkin saa aikaiseksi. Ostin reissusta vain parit vauvan vaatteet.

Mulla ei ole sen alkuraskauden vuodon jälkeen näkynyt veristä vuotoa. Onneksi. Voin vain kuvitella miten sydän on sellaisessa tilanteessa ihan syrjällään ja teille joilla vuotoa on, toivon kovasti tsemppiä.
Valkovuotoa täällä taasen on enemmän ja vähemmän.

Täällä seksihaluja ei kauheasti ole. Tapailen/seurustelen lapseni isän kanssa ja hän koko ajan kyselee, ett milloin ne seksihimot alkaa? Seksiä meillä on kuitenkin ollut lähes joka päivä mutta hänelle se ei riitä.
Raskauden alussahan mulla ei haluja ollut lainkaan ja en kestänyt edes kosketusta. Mies ei meinannut 2 viikkoa jaksaa vaan raivosi mulle ettei tällainen ole normaalia. Nyt jos jää yks päivä väliin ja jos sattuu meinata jäädä toinenkin esim. väsymyksen takia kun on niin myöhä ym. niin mies alkaa valittaa kuinka ei ole seksiä ei. Ei ole kuulemma viikkoon saanu jne jne. Mua niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin OTTAA PÄÄHÄN!!!!!!! :mad: Mä en jaksa tuollaista ääliötä. Sitten ku se kaiken lisäksi roikkuu rinnoissa kiinni ku joku imeväinen. Oksettavaa!!!! Sillä ei ole mitään muuta puhuttavaa ku mun rinnat ja seksi.

No niin.. tuli sitten avauduttua... Anteeksi :ashamed: Mutta tää vaan on niin raivostuttava tilanne. Ja muutenkin meillä koko tää aika ollu vähän hankalaa. Kyllä se vaan kovasti siltä näyttää, ett musta tulee yh. Ku mä en vain voi enkä kykene tähän suhteeseen pelkästään lapsen takia.
Mut vielä ei ole oikea hetki ilmoittaa asiasta.. katsotaan ens viikolla sitte.

Niin.. mulle voisi sitten päivittää sairaalaksi PHKS ja täällä on poikaolo. En tiedä miks mut on vaan sellainen olo =) Kiitos =)

Anteeksi tämä avautuminen mutta se hiukka helpotti!

Saija ja Vaavi 14+2
 
Ultraan 2½ tuntia Miten mä saan tän ajan kulumaan.. ei millään jaksas odottaa...

tyttö/poika olosta Vaikka täällä noita hömppätestejä oon tehnyt se kiinalainen juttu ja sormustesti molemmat povas mulle tyttöä niin kyllä mä silti veikkaisin että poika tulossa. Oon siitä niin varma eli poikaolo
Möhköpantti+ Heta-Einari 12+5
 
Heippa!
en ole hirveesti tänne kirjotellu,joten nyt aattelin=)

Elikkäs meille tulossa toinen lapsi LA ois 12.6

kaikki mennyt hyvin ja seulat ok..Juuri käytiin neuvolassa=) viikkoja 14+6 menossa..
siellä se touhus mahassa,sydänäänet löytyi=) kovaa löi,ja kovasti potki=)
Ja ens kuussa päästää meidän ekan lapses kanssa ultraan..siis saa hänkin nähdä vauvan,odottaa jo niin kovasti=) Kohtu on kuulemma jo todella iso ja ylhäällä..

Ihania mahakuvia täällä=) omakin maha on tosi iso jo,jos tässä vaiheessa voi niin sanoa=)

Ihanaa lukea täältä juttuja=)
 
Täällä on tyttöolo. Muistan miehen sanoneen jo useampi vuosi sitten, että ensimmäiseni tulee olemaan ihan varmasti tyttö. Samoin ultrakuvista tätini kommentoi vaavin näyttävän ihan tytöltä ja appiukkokin on puhunut koko ajan "tyttösestä". Saa nyt nähdä, olisi se pikkuinen poikakin silti ihana ja enemmän kuin tervetullut. :heart:

Lähimmille esimiehille, eli niille jotka uusivat tai ovat uusimatta työsopparin, tuli kerrottua plussausviikolla. Minulla on joitain työtehtäviä, joita oli juuri silloin tulossa ja jotka vaarallisten aineiden vuoksi järjestettävä uudelleen. Samoin minun työsoppari oli ed. viikolla lähetetty hyväksymiskierrokselle ja halusin pelata alusta saakka avoimin kortein. Ehdotin saman tien, josko työsopparin loppumisaika laitetaankin hieman aiemmaksi, eli äitiysloman alkuun. Sitä ei kuitenkaan haluttu muuttaa. :) Eli rohkein mielin kertomaan, itseänikin pelotti alunperin, mutta nyt on ollut niin paljon helpompaa.
 
Ekaksi: Ihanaa alkaavaa Jouluviikkoa kaikille! :xmas:

Tyttö-/poikaolosta mukana ollaan... Mulla on ollu viime viikkoon asti vahva tyttöolo, mutta viime viikolla muuttui poikaolo ja sillä mennään. Katotaan suostuuko kaveri näyttämään itsestään mitään rakenneultrassa. Kaikki oireet on ollu samoja kuin esikoisellakin joka on tyttö, mutta silti jokin muutti tän fiiliksen viime viikolla poikaan... en tiedä onko sitä että pikkasen haluis sen pojankin :D Ainakin mies sanoi mulle että sä luulet vaan sielä olevan poika, kun sitä haluan ja mies on varma että meille tulee toinen tyttö, samaa mieltä mieheni kanssa on äitini ja muutamat kaverit, olen yksin nyt tätä mieltä :)

Omaa Kun alkuraskaudesta oli rinnat kipeät niin nyt on nännit, auts :/ Ja sitten joku kirjoitti ihon huonosta kunnosta mulla oli alkuraskaudesta ihan hirvittäviä finnejä kasvoissa ja dekolteella ja samaten selässä, mutta sielä vähä pienenpiä. Nyt huomaa että alkaa kasvoissa ja selässä rauhoittua. dekoltee kukkii edelleen... Ja hiuksis sama kuin esikoisen aikaan, ne ei meinaa rasvoittua ollenkaan ja tukka pysyy kyllä päässä :) Eilen tehtiin joulusiivouksia koko hemmetin päivä ja toi mun issias vaiva alkoi tuntua ja tuntuu edelleen... toivottavasti se nyt helppaa ettei mee siihen malliin kuin esikoisen aikana. Nyt otin yöksi Panadolin ja meinaan otta vielä ensi yöksikin, toki vois ottaa päiväksikin, mutta alotetaan nyt tällä yöksi nappia naamaan :)

Huomenna pitäis jaksaa istua tällä kankulla Työturvallisuuskorttikoulutukses 9-17... hoh hoh |O huvittais perua, vedoten tuohon mun kankun kuntoon :(

PikkuMyy & Muppelo 15+2 *poikaolo*
 

Yhteistyössä