Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Huhhuh ku on taas tullu paljon tekstiä!
Aina ku on pitäny johonki vastata ni on taas saanu puol tuntia lukea muiden kuulumisia :popcorn:

pesänrakennusvietti täältä puuttuu kokonaan. Halua ois mutta ei vaan jaksa. Ensin pitäis saada joulu hoidettua pois alta. Meille on siis tänä jouluna tulossa mun ja miehen porukoita niin on aika paljon hommattavaa, siivottavaa, leivottavaa, laitettavaa..

hommattavia tavaroita ei hirveesti oo.. ensisängyn haluun ehdottomasti hommata ku esikoisellaki oli ja se on jotenki niin sulonen ku on ihan pieni vauva :heart: joidenkin mielestä varmasti turhuutta, mutta mulle tärkee :)
Sitteri löytyy jo esikoiselta säästöstä ja turhakkeita meillä oli hoitopöytä makkarissa, käytössä nolla kertaa kun jos oli paskat ja piti mennä vessaan pesulle ni ei ollu kiva kantaa alastonta mukulaa pitkin kämppää..
ehdoton suosikki meillä oli hoitopöytä/kylpyammekorokeyhdistelmä (mikälie oikeelta nimeltään :LOL:)
Eli hoitotaso mikä oli vessassa valmiiks, käytettiin sitä tosi pitkään, oikeestaan niin pitkään ku herra suostu olla makuullaan ku vaippaa vaihdettiin, kraana lähellä ja samalla oli tosi hyvä kun sen hoitotason alla oli kylpyamme korokkeella eli ei tarttenu kyykkiä vessan lattialla kylvettäessä :)

Mitäs muuta täällä oltiinkaan puhuttu, hmm. harjotussuppareita mulla ei oo ikinä ollu, ekat supparit oli ihan sitä itteensä :D

ninanina + pompula 15+1
 
Taistis :hug: Varmasti vuoto säikäytti! Mäkin hypin suurinpiirtein seinille sillon pari viikkoa sitten, kun mulla tuli sitä ruskeaa/vähän punertavaa vuotoa. Mutta onneksi sulla ei vuotoa enää eilen iltapäivällä ollut tullut. Toivon kovasti, että pysyykin poissa! Jos sullakin istukka jossain ihan kohdunsuun lähellä ja vuoto johtui siitä tai sitten vaan kuivistalimakalvoista. Niin inhottavia tollaset pelottelut!

Barbamama onnea veriseulan tuloksista :heart: Minäkin ajattelin, että 4D ultra olisi kiva miehenkin kannalta. Tulisi todellisemmaksi vauva hänellekin. Taidan varailla aikaa sinne normaalin rakenneultran jälkeiseen aikaan myös.

Tirlittan kyseli kohdunkaulan pituudesta. Multa yksityinen gyne mittasi sillon pari viikkoa sitten ultralla kaulan pituutta (reilu 4cm). Sanoi, että normaalin pituinen, että kuulemma 2cm vielä "riittää". Eli tuo sun 4,5cm kuullostaisi oikein hyvältä :) Hieman ihmettelin, kun neuvolalääkäri mittasi "sormituntumalla" viikko tuon ultran jälkeen pituudeksi 3cm. Tai tuo luku nlakortissa on vähän epäselvä, mutta kolmoseksi sen tulkitsen. Niin ei kai se kaula nyt viikossa oo voinu 1cm lyhentyä? Toivottavasti johtuu vaan tuosta mittaamistavan erosta; ultra vs. sormituntuma. Minkälaisia mittoja teille on nlakorttiin laitettu, jotka ootte käyny jo nlalääkärissä?

Pesänrakennusvietistä Se on kyllä mun ajatuksissa, mutta tekoihin asti se ei oo vielä johtanut :LOL: Meillä on tän hetkisessä asunnossa yksi ylimääräinen huone, joka muistuttaa tällä hetkellä lähinnä varastoa...Eli siinä riittää hommaa, kun siitä raivaa vauvan huoneen. Muutenkin haluaisin käydä kaikki laatikot ja kaapit läpi ja heittää ylimääräiset tavarat ja vaatteet pois/kierrätykseen. Mutta sitä innostusta odotellessa siis!

Sanmar + superpapunen 15+4
 
Toivottavasti Taistis sun vuotosi on tyrehtyny :hug: ja voit jatkaa raskautta iloisin mielin ;)
tosta pesänrakennuksesta, haluaisin tehdä jo vaik mitä mut meil on viel toistaiseksi kaksio (kevääl alkaa rakennusprojekti) et mulla on jääny siihe et olen hiuka vaattei ostellu :) ja ku ekasta o kyse ni en tiedä mikä tulee olemaan turhaa muksun kans..mut vaunut aijon hommata ja meil on ensisängyksi mun ukin tekemä kehto jossa olen itekki kölliny. Huomen olis neuvolalääkäri ja oletan ettei veriseulasta ole mitään hälyttävää löytyny ku puheluu ei oo tullu...
Jos jatkais siivoomista ja seikkailis myöhemmi tääl netis..
Tiituliini rv 13+5 (muistankoha oikeen???)
 
Taistis, mullakin on ollut noita vuotoja nyt jo parin viikon ajan melkein joka päivä. Jossain vaiheessa näytti, että loppuivat, mutta sitten alkoivat uudestaan... :( Kävin heti ekana päivänä yksityisellä ultrassa ja kaikki oli ok. Kohdussa ei näkynyt vuotoa, vaan syyksi epäiltiin kohdunsuun lähellä olevaa istukkaa tai kuivia limakalvoja. Nyt yritän vaan olla stressaamatta ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Mulla tulee nenästäkin hieman verta aina niistäessä, joten epäilen, että kyse vaan kuivista limakalvoista. Doppler on ollut kovassa käytössä ja aina on sydänäänet kuuluneet hyvin. :) Nuo vuodot on kai todella yleisiä (kolmasosalla esiintyy) ja mikäli vuoto ei ylly todella kovaksi tai tule kunnon kipuja, niin syytä huoleen ei pitäisi olla. Itseä vähän ärsyttää, kun neuvolasta ei oikein saa tukea tähän tilanteeseen. Pari päivää sitten taas soittelin sinne ja pyysin, että voitaisiinko tilannetta edes tutkia. Sanoivat vaan, että ei lähdetä tutkimaan, ellei ole todella runsasta vuotoa kipujen kanssa, koska ylimääräinen tutkiminen vaan ärsyttää limakalvoja lisää... Enkä siis ole kertonut heille, että kävin yksityisellä jo tarkastamassa tilanteen. Minusta tällaisessa tapauksessa asia pitäisi tarkistaa ihan vaan mielenrauhan takia, vaikka uskoisivatkin, ettei mitään ole vialla. :( Mutta eiköhän meillä molemmilla ole kaikki ihan kunnossa! :)

Pesänrakennuksesta, kovasti on mielessä, mitä kaikkea pitäisi hankkia ja sisustaa uusiksi, mutta enpä vaan saa mitään aikaiseksi. Jotenkin odottelen noiden hankintojen kanssa vielä rakenneultraa, jos selviäisi sukupuoli, niin olisi vaatteitakin ym. helpompi ostaa. Nyt on väsymys vähän hellittänyt, mutta silti tuntuu, ettei edes perussiivousta meinaa saada millään tehtyä. Ehkä se tarmokkuus iskee jossain vaiheessa ja alkaa kunnon sisustusintoilu...? ;)

chidi 15+4
 
Voi ei Taistis :(( toivottavasti loppuvat pian! Oliko sulla alkuraskaudessa jotain vuotoja?? Ite olen vuotanut molemmissa aikaisemmissa ihan näilläkin viikoilla ja kaikki on silti ollu hyvin,niin toivo ei ainakaan ole missään nimessä menetetty,näitä tarinoita kun on MONIA! :)

Tässä raskaudessa ei ole vuotoa ollu ja sanoinkin ultraajalle että mua ihan hämää se,kun vuotoja ei oo ollu,ei tunnu normaalille :D

Pesänrakennusvietistä...ei oo iskeny.mullaon aikasemmin iskeny lähemmäs vk 30.. Viimeeksi sain päähäni alkaa remppaamaan ja revin tapetteja ihan hulluna ja lähin,ensimmäisen ja viimeisen kerran, hakemaan SKOOTTERILLA tapetteja ja maalia kaupasta.oli aika tuskainen matka kun joka pompussa supisteli. Olin myös varmaan aika huvittava näky kaikkine mahoineni skootterin selässä ;) mutta kun ne tapetit oli saatava HETI ,niin ne oli saatava ja heti! Ihan näin radikaalia viettiä ei tarviis tulla,mutta mielellään vähän jos sais draivia järkätä tavaroita,silitellä vaatteita,käydä läpi vaatteita ja miettiä,mitä tarvii vielä ostella..varmaan rakenneultran jälkeen sit :)

Ootteko miettineet nimiä vielä?
kauhean vaikeeta koittaa löytää nimi,joka sointuis sisarten nimien kanssa! :O pojalle on ollu nimi valmiina jo 8 vuotta,mutta tytölle.......o_O

Emmabella ja pikkuinen 12+2
 
Pesänrakennuksesta Ei ole täällä vielä näkynyt vaikka pieni siivouskärpänen saisi kyllä näin ennen joulua pistääkkin.

Vakuutus Mä oon varmaan hirveen tylsä ihminen ,meillä ei oo kenelläkään lapsella eikä tule myöskään tällä olemaan.

4d ulltra En aio mennä. täälläkin oli ainakin viimeraskauden ultrassa rakenne ultrassa näytettiin 4d kuvaa ja toivon että myös tässä.Lisäksi kun mulla oli raskaus diabetes ravasin eka 1kerran kuukaudessa ultrassa ja lopussa 2 viikon välein eli niissäkin aina vähän aikaa näytettiin 4d kuvaa.

Omaa napaa Sokerinrasitus oli eilen, olin ihan veto pois aamulla oksensin ensimmäisenä ja se mega nälkä sai mut voimaan entistä huonommin. Se litku oli yhtä pahaa kun muistinkin ja se sivu vadelman maku vaan pahensi asiaa entisestään.Mä kyökin kamalasti juodessani sitä ja monta kertaa se oli jo tulossa ylöskin päin mutta nielasin sen aina pois.Pääsin onneksi pötköttömään ja kun se ihan äly paha olo häipyi niin jopa nukahdin sinne.=)
Tänään soitin tulokset ja niinkuin jo arvasinkin niin paasto arvo koholla raja 5,3 ja mulla 5,5. E i tässä auta kun 21.12 käydä hakeen terkalta mittari ja alkaa mittailemaan.Toivottavasti edes arvot pysyisivät aisoissa ettei nyt heti tarvisi insuliiniä aloittaa.

tänään myös poksutaan poks poksrv 12!!
5pv ultraan =)

Anoppikin jo epäilee että olen raskaana mutta mitään en myönnä. saa nähä miten käy kun lauantaina nään livenä.
 
chidi mulla on myöskin tullu verta niistäessä, joten uskon et on nuo limakalvot kuivat...se on niin jännä ku tosiaan mitään ei tehdä ellei niitä kipuja ole tai vuoda ku seula..sais sen mielenrauhan et kaikki on hyvin.vuotoa tuli illal vähän viel ja nyt tänään ei oo tullu yhtään kuhan nyt ei tuliskaan :) voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu ku noin pitkään vuotoja tullu..doppler kyl oli järkevä ostos sen avulla saanu hermot kuriin etten ihan seinillä pompi..mut eiköhän meillä kaikki ole hyvin :)

emmabella ei oo ollu mitään vuotoja aikasemmin..


tuo vihlonta viel häiritsee mut kai se on ihan normaali eli siis emättimessä tuntuu vihlontaa aina välillä..
Vielä en oo ostellu mitää ehkä sitten tammikuun jälkeen ku ollu rakenneultra.paljon tulee kyl siskolta kaikkee.
Nimiä miettinyt mut ei oikeen mikään oo iskeny kuhan nyt tietäis eka onko tyttö vaiko poika tulossa :)

Taistis ja pikkukamu 14+3:heart:
 
Emmabella täälläkin pohditaan nimiä.. Tytölle on ollu nimi tiedossa jo ennen kun miestä tapasin, mutta pojalle paljon vaikeempi.
Meijän pojalla on aikas harvinainen nimi (en viitti nyt sitä tänne kirjottaa ku sitte ainaki viimesetki tutuntutuntutut tunnistais :wave:)
Ni siihen on tosi vaikee keksii mitää mikä kävis :/
Onneks vielä aikaa ja voihan se olla että tytön nimi saatais vihdoin käytettyä ;)
 
Niin ja -Maari- onnea hurjasti :heart::heart::heart:
Ihana kuulla että sulla tärppäs näin nopeesti uudestaan, eli joillain se pitää paikkaansa että nopeesti raskautuu km jälkeen.
Tarrasukkia hirmusesti pikkuselle ja yritä nauttia tästä raskaudesta ilman km pelkoja :hug:
 
Huh mikä pyykinviikkausoperaatio kuuden ihmisen pyykeissä onkaan kun on vierähtänyt viikko kun viimeksi viikkailin... (mulla on paha tapa jättää ne vaan johonkin koriin kasalle...)
Maari onnea kovasti!!!

Pesänrakennus... tuota ei ole oikeastaan vielä, uskoisin kanssa lähemmän laskettua tuon inspiksen löytyvän...
Meille kävi viimeksi niin, et olin vain yhden pienen koneellisen pessyt vauvalle vaatteita... ja aloitimme sitten viisiviikkoa ennen laskettua mein makkarin lattian uudelleen maalamisen... joo.... seuraavana päiväni tuo kuopus sitten syntyi... Mies maalas muksujen kanssa kotona lattiaa ja minä hoivasin keskosta sairaalassa, välillä tehtiin vaihto. (oli siis keskolassa muutaman päivän, itse kirjauduin ulos samana päivänä synnytyksestä...) Minä sitten loppujen kanssa etsin vaatteita pitkin kauppoja ja pesin niitä, jotta saadaan vaatteita murulle :D
Taidan pestä ne vaatteet silloin 35 viikolla jo valmiiksi... ja ostaa sen autokaukalon... muut voi hommata myöhemmin :p

Tää flunssa, tai lähinnä yskä tekee yöt ihan kamaliksi, ei saa nukuttua yhtään, päivät oon väsynyt enkä jaksais tehä mitään... tuli vähän sanomista jo... Siis kyllähän mun oikeesti pitäis jaksaa, ei vaan kait huvita aina, tää sotku on päässyt niin kamalaksi ettei tiedä mistä aloittais... Turhauttaa..

Huomenna neukkalääkäri siis pelkkä lääkäri käynti vain, en tiedä miksei neukkaa ollenkaan?

Jos ny yrittäisin mennä ripustaan pyykkiä..

Jisse
 
Tänään käyty ultrassa (olinkohan tämän porukan viimeinen? :)), kaikki mainiosti! Niskaturvotus normaali ja vauveli kovasti potki ja venytteli. Liekö enteilyä tulevasta? ;) johan tässä liikkeitäkin voi alkaa pikkuhiljaa odottelemaan. "Simo" olikin hieman isompi mitä luultiin. Vastasi siis viikkoja 12+3, mutta laskettuaika pysyi samana. Hyvällä tuurilla voitaisiin siis juhannusvauva saada meillekin! :).

Täytyy sanoa että tuolla meidän sairaalan (Keski-Pohjanmaan keskussairaala) äitiyspolilla on aivan mahtava henkilökunta! Niin lämpimiä ihmisiä. Varsinkin tämänpäiväinen naislääkäri oli todella rohkaiseva ja ymmärtävä kun kerroin esikoisen syntymästä jääneistä traumoista ja peloista. Hienoa että otetaan odottavan äidin huolet huomioon jo näinkin varhaisessa vaiheessa :). Esikoinen syntyi toisessa sairaalassa, jossa henkilökunta suurimmaksi osaksi puhui ruotsia ja taisivat kaikki äitiyspolin lääkärit olla ulkomaalaisia, joten kommunikointi oli hieman hankalaa.

Ja voi jestas tätä mun mahaa! Ei riitä että se on pinkeä kuin pallo, niin on myös täynnä vaaleaa karvaa ja seassa kasvaa muutama pitkä pikimusta karva, jotka nyppäsen pois. Onko täällä muita "apinoituneita"? :D. lieköhän tämäkin merkki siitä että poika tulossa ;)

Pitääpä kysyä tämmöinen ehkä hieman arkaluontoinen kysymys, mutta kärsiikö kukaan kuivista limakalvoista seksin aikana? Ei olisi muuten ongelmaa, mutta tuntuu että jälkikäteen "paikat" on tosi hellänä ja kirvelevät :/. Samoiten nenä koko ajan tukossa ja suu kuiva..koko ajan saisi olla juomassa.

Nimistä: aika varmat etunimet ollaan jo keksitty sekä pojalle että tytölle ja olen niistä niin innoissani :).


Triinu ja "Simo" 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Laurelle
Onnittelut terikselle ja Triinulle! :) Ja Maarille kanssa, mahtavaa!

Tänään oli neuvola. Eipä siellä ihmeempiä, kaikki oli hyvin :). Verikokeiden tulokset oli kaikki ok (Down-riski 1:14000 eli ei kyllä paha) ja sain sitten vahvistuksen, että eivät tosiaan seulo muita kromosomipoikkeavuuksia kuin tuon Downin. Hassua minusta, Downhan nyt vielä on kuitenkin melko "lievä" juttu jos niin voi sanoa, siis verrattuna johonkin sellaiseen joka voi aiheuttaa vaikka kivuliaan kuoleman pian syntymän jälkeen. Mutta ehkä tämmöiset sitten saadaan viimeistään rakenneultrassa seulottua. Paino oli huimat 58 kiloa ja lisää tullut siis 300g viikossa... apua. Ja mulla kun oli selvästi tullut jo lisää painoa siihen ekaan neuvolaan. Neukkutäti ei kyllä sanonut juuta eikä jaata, kiitteli että oli helppo kuunnella syndänääniä kun olen niin hoikka. No, en ole kauaa... Oli muuten ihana kuulla ne sydänäänet kun ne kuuluivat paljon paremmin kuin omalla dopplerilla :heart:. Syke oli 140-150.

Tuosta seksistä ja limakalvoista sanottava että en tiedä kun ei ole seksielämää :ashamed:. Jäi kun oli paha olo ja väsymys ja nyt ei muka koskaan ole aikaa tai mahdollisuutta. Mulla on halut ihan nollassa. Toivottavasti tästä helpottaisi.

Piti kommentoida vaikka mitä muutakin, mutta kuumeinen poika kaipaa huomiota. Toiste sitten (taidan ihan tarpeeksi olla täyttänyt tätä palstaa jorinoillani kyllä muutenkin :D)

Inka ja maha 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Pesänrakennusviettiä ei kyllä täällä ole minkäänlaista. Ei huvita siivota yhtään tippaa, ja kesällä ostetut olohuoneen valaisimet lojuu edelleen vaatehuoneessa odottamassa että joku jaksaisi tilata sähkömiehen paikalle (pitäis muuttaa jotain sähköliitäntöjä). Ajatuksen tasolla kyllä ollaan suunniteltu vessaan uusia kalusteita ja suihkuseinää, saa nähdä saadaanko ne asennettua ennen vauvan syntymää...

Hankinnoista, täytyy tunnustaa että tänään kävin ostamassa pari kestovaippaa. Oli paikallisessa vauvatarvikekaupassa kympillä sisävaippoja ja kävin ostamassa viimeiset S-kokoiset. Kotona vasta äsken aloin katsoa, että eihän nää mitään sisävaippoja ole, vaan all-in-one. Jos minä - paatunut kestovaipattaja - luulin niitä sisävaipoiksi, niin pahoin pelkään että mieheni ei tule ikinä oppimaan, ettei niiden päälle tarvita kuorivaippaa... Luulen että sorrun kestovaippahankintoihin ja -ompeluihin vielä useaan otteeseen ennen kesäkuuta.

Triinu, kyselit kuivista paikoista seksin aikana. Oon huomannut saman ilmiön, vaikka täytyy häpeillen myöntää, ettei tämä ongelma ole kovin useaan otteeseen meillä päässyt viime aikoina vaivaamaan :ashamed: Nyt on onneksi vähän innostuttu taas :heart: Varmaan ihan liukkaria vois käyttää, meillä ainakin esikoisen äitiyspakkauksessa tullutta on edelleen jäljellä.

Maikki rv 13+1
 
Onkohan tää nyt tyhmä kysymys, mut mietin et mitä tai minkälaisia mahtaa olla liitoskivut? Joku niistä joskus puhui täällä..
Voiko niitä olla tuolla alaselässä vai onkohan se jotain muuta särkyä, kun kerran kahessa viikossa on iskeny pariks minuutiks kova kipu tonne alaselkään.

Doppler saapui eilen ja kovasti oon ääniä metsästäny, pitkän etsimisen jälkeen oon saanu ne kuulumaan, mut vaan hetkeks, kai pikkunen vaihtaa paikkaa kovalla vauhdilla.

Rubiini 13+5
 
Heips!
Onpas tullut paljon tekstiä:) hyvä vaan :)

4D-ultrasta oli kyselyä... Mä haluisin mennä ku esikoisestakin mentiin

Bamse: Pahoittelut kissan menetyksestä:hug:

Pikkumyy87 kyseli parvorokosta... Mä altistuin sille kans ku odotin esikoista ja neuvolassa laittoivat mut niihin vasta-aine kokeisiin. Piti tosin odotella joku 10 päivää ennenkuin ne kokeet voitiin ottaa, koska siinä on se itämisaika.. Mä olin sit kuitenkin immuuni taudille ja tietämättäni sen joskus olin sairastanu ku se voi olla aikuisilla aika huomaamaton tauti. Kannattaa pyytää neuvolasta et laittavat sut niihin kokeisiin! Ja toivotaan ettet ole saanut tautia, ei kait se kauheen helposti tartu jos oon oikein ymmärtänyt...

Maikki79: tyhmää et se lääkäri tollei pelotteli. Mun kaverilla on DM1 ja hyvin meni raskaus ja terve lapsi tuli! Joten elä turhaan huolehdi :)

Taistis: varmasti vuoto säikäyttää mut varmasti se on jotain ihan vaaratonta!

-Maari-: IHANAA!!! Onnittelut plussasta ja tarrasukkia!!! :heart:

Mulla on huomenna toinen neuvola... Muuten ei nyt ihmeempiä.. Ai niin, mites sinne Fb-ryhmään pääsi liittymään? Kelle piti laittaa viestiä?! Voisin nyt jo ehkä sinne uskaltautua:) olikos se semmoinen salainen ryhmä et muut Fb-käyttäjät ei näe et kuuluu siihen ryhmään ?

-Kultasiipi & Vimpula 15+2
 
Mulle voi vaikka laittaa kaveripyyntöä (Nina Sara) se on tosiaan salainen ryhmä eli sitä ei näe kukaan muu kun ryhmän jäsenet että edes sellasta ryhmää on olemassa. Ja sen takia sinne voi kutsua vaan kavereita :)
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, kun ei ole enää tullut huonoja uutisia =)

SeInka: Tavallaan joo tuo yhdistelmäseula keskittyy down riskiin, koska se on kaikkein yleisin poikkeama. Kuitenkin ultrassa nähdään myös paljon muita ongelmia jo aikaisessa vaiheessa. Siihen ei sitä veriseulaa tarvita. Siellä kyllä näkyy, jos aivot puuttuu tms. Myös suuri osa muista trisomioista huomataan jo nt-ultrassa. Rakenneultrassa katsotaan vielä tarkemmin mm. sisäelinten toimintaa ja yleensä viimeistään siinä vaiheessa saadaan loputkin kiinni, jos ei aikaisemmin ole huomattu. Monethan näistä menevät itsestään kesken jo ennen rakenneultraa. Sinänsä voi siis olla aika huoleti, jos kaikki oli ultrassa hyvin =)

Liitoskivut: Näitäkin olen huomannut jo muutamaan otteeseen. Ainakin omalla kohdalla ne tuntuvat häpyluulla ja nivusissa. Tunne on vähän kuin jalka tai jalat irtoaisivat paikaltaan. Siis tuo tunne tulee yleensä kävellessä ja menee aika nopeasti ohi itsestään. Ilmeisesti siellä jotkut kiinnikkeet löystyvät kun keho valmistautuu pikkuhiljaa synnytykseen. Loppuraskaudesta nämä sitten aiheuttavatkin sitä "ankkakävelyä", jos pahaksi äityy.

Alkaa jo hieman huolestuttaa, että miten keho kestää raskauden loppuajan. Nyt jo tuntuu näitä loppuvaiheen vaivoja. Onhan tässä kertynyt ikää 10 vuotta edellisen täysiaikaisen raskauden jälkeen. Saa nähdä pystyykö olemaan töissä äitiyslomaan asti. Työ on fyysisesti melko raskasta, joten hiukan alkaa jo tässä vaiheessa epäilyttää.

Barbbis 12+4
 
Onnea -Maari-! :heart:

Triinu: Kyselit tuosta "karvoituksen" määrästä :D Eli täällä kans yksi apinaEli mulla esikoisesta, joka on tyttö, tuli vatsaan vaalea hentoinen haituvakarvoitus. Lisäksi mustaa karvaa rintojen väliin ja linea Negran alueelle + navan ympärille kasvoi pari pitkää mustaa paksua karvaa :D Eli ei pakosta kerro että poika tulis. Ja hauskinta on ollu että meidän tyttö on ollu syntymästä asti ihan blondi, eli se tummuus tais olla mun rintojen valis ja linea negran alueella :D :D Nyt tässä raskaudessa on taas kasvanu hento vaalea karvoitus vatsaan ja linea negran alueelle tullut tummaa karvaa sekä navan ympärille on nyt kertynyt pitkiä tummia karvoja, ainoastaan rintojen väli on saanut jäädä rauhaa :) toistaiseksi :D Niin joo ja tulihan mulla niiden karvojen lisäksi vielä se linea negra viivakin alhaalta ylös esikoisen aikana :) Eli mun maha oli aika hauskan näköinen ihan loppuraskaudesta :D Linea Negrasta vielä sen verran ettei se ehtinyt haihtua multa pois kokonaan eli vaikuttais että nyt se on alkanut nyt saamaan taas ns. väriä.. kait, kun mä en muista kuinka siitä ehti se tummuus lähtiä, mutta näkyy kyllä selvästi :)

*Muoks* Pakko vielä lisäsätä tästä karvoituksesta mahasta (mä ny oikeen innostuin). Kävin äsken pissillä ja samalla päätin kurkata että eikö sielä rintojen välis tosiaan oo tälläkertaa niitä mustis karvoja ja ei sielä ollu, vaan vaaleita, sen takia en oo niitä niin noteerannu. Oisko tää merkki että tuleva vauva on nyt meillä sitten tumma :heart: Mieheni on tosi vaalea ja tytär on nyt sit periny sen näköjään ja ite olen lähes mustatukkainen, niin oisko nyt sit toisinpäin? Kun muutenkin noi tummat karvat linea negran kohdalla ei muistaakseni oo ihan niin mustia kuin esikoisesta :LOL:

Karvainen PikkuMyy ja Muppelo 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Triinu ja teris! :heart:

Onnea vielä maarille plussasta. Tarrasukkia matkaan! :heart:

Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Sydänääniä metsästettiin tovi, saatiin hetkeksi kulumaan ja taas jatkettiin metsästystä. Lopulta saatiin kunnolla kuulumaan ja kuunneltiin niitä sitten hetki, kunnes pikkuinen päätti taas jatkaa matkaa. Syke oli 145.

Kohtu alkaa olla jo melkein navan korkeudella, joten ei ihme, että masu alkaa hiljalleen näkymään. =) Painoa tullut edellisen neuvolan jälkeen 1,1 kg (138g/vk) eli pari kiloa tullut nyt yhteensä.

Mupelo ja pikku sintti rv 16+3
 
Huomenta ja tervetuloa kaikille uusille ja kiitos kaikille, jotka ottivat osaa suruuni :heart:

Paljon on tullu kirjotuksia, lukemassa käyn päivittäin, mutta jotenkin oma kirjoittaminen aina jää :D Jospa nyt yritän taas päästä mukaan turinoihin :)

Hankinnat: Vaatteita on jäljellä edellisiltä, oon säästäny kaikki ihanat vaatteet ja huonoimmat oon antanu pois, mutta eiköhän niitä tarvi ostella. Turvakaukalo ja vaunut tarvii ostaa, koska pönttönä myin keväällä kaiken pois :D Meillä ei oo ollu oikeestaan muuta turhaa, kuin rintareppu, sitä en oikein koskaan oppinu kummankaan lapsen kohdalla käyttämään. Hoitopöytä oli ehdoton, koska siihen mahtui paljon vauvanhoitotavaroita. Hyppykiikusta molemmat tykkäsivät, mutta kolmas joutuu nyt siitä luopumaan, kun uusittiin sisäkatto vuosi sitten, niin en halua siihen mitään reikiä :D Turvakaukaloa ja vaunuja aletaan varmaan keväämmällä sitten katsoa :) Niin, auto pitää vaihtaa, että ehkä se on suurin hankinta :D

Pesänrakennusvietti: Vuosi sitten tehtiin koko talon sisäremppa, että ehkä se oli ennustetta tällä tulevalle? :D Kovasti haluisin kaikkea jo laittaa valmiiksi, mutta tämän tän hetkinen tilanne nyt ei anna tilaa millekään ylimääräiselle :/ Ehkä sitten keväämmällä :) Edellisten kohdalla täydellinen pesänrakennus taisi alkaa äitiyslomalla :)

Karvoitus: Täällä ilmoittautuu yksi apina! Edellisten kohdallakin mahaan kasvoi pitkiä mustia karvoja, saldona meillä poika sekä tyttö, joten ei ainakaan mulla ennustanu sukupuolta. Nyt on sama karvoitus mahassa :D Sitä saa sitten sheivailla pois, kun ei kauniilta näytä :D

4D-ultra: Ei mennä, ei oltu edellisistäkään, niin ei sitten viitsitä nytkään mennä. Tä alkuraskaus jo ennustaa aika paljon sen, että ultrissa varmaan juostaan normaalia enemmän ja se riittää :heart:

Liikkeet: Varmasti tunsin liikkeet sunnuntaina, jolloin viikkoja oli 13+4. Olin muutaman päivän jo jotakin uumoillut, mutta silloin ainakin kävi selväksi :D Ihanaa :heart:

Vakuutus: Esikoisesta otettiin ennen syntymää ja on kyllä maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin, joskaan en olisi sitä kaivannut. Mieluummin terve lapsi ja turhat maksut. Nyt ei onneksi muutamaan vuoteen ole tarvittu enää, mutta en uskalla sitä lopettaakaan. Kuopukselle ei saatu vakuutusta ennen syntymää ekassa raskaudessa olleen raskausmyrkytyksen vuoksi, joten otettiin tytölle vakuutus hänen ollessa 2kk. Kolmannelle otetaan myös vakuutus ja se sitten kai selvinnee jossain vaiheessa, että saadaanko se ennen syntymää vai jälkeen... Mutta otetaan siis joka tapauksessa!

Sitten vielä omaa napaa: Olin tosiaan saikulla muutaman päivän sen verisen vuodon takia viime viikolla. Nyt olin 3pvää töissä ja vuoto alkoi taas :/ Onneksi nyt ruskeana, joten luulen, että se hematooma tulee sieltä nyt pois, toivottavasti! Nyt on onneks vapaapäiviä tässä, mutta neuvolaan jo soitin ja sieltä sanottiin, että jos vuoto jatkuu, niin neuvolalääkärille ja sieltä varmaan saa kahdesta kolmeen viikkoa sairaslomaa. Saas nähdä kuinka käy. Vähän noi aina pelästyttää, mutta ehkä nyt hieman rauhallisemmin otan, kun tiedän että kohdussa on/oli se hematooma, joka sieltä voi vuotaa. Neuvola määräs nyt vuodelepoon, joten jää noi joulujärjestelyt varmaan sitten miehelle... Mikä ei mua kyllä haittaa :D Tosin, joulupiparit jää leipomatta :/
Lapsille kerrottiin sunnuntaina, aika innoissaan olivat ja kovasti kyselevät, että onko äiti sun masussa vauva ja koska vauva tulee :heart:

Eiköhän tämä taas riitä :D Sen siitä saa, kun kirjoittelee niin harvoin. Ehkä yritän nyt parantaa tapojani :D

Bamse* ja Viuhti 14+1 :heart:
 
-Maari- Onnittelut plussasta <3

karvoituksesta Mulla ei ole ikinä tytöstä tullut mutta kolmesta pojasta on tullut karvainen musta linea Negran.Nyt piti sit kurkata että miltä näyttää (ei vielä kovin pahalta) mutta yksi musta pitkä karva löytyi eli siitä se lähtee :)
En tiedä onko karvan värillä väliä lapsen hiusväriin. Mulla on ollut pitkät tummat karvat navassa mutta kaikki pojat ovat vaaleahiuksisia ( vaikka sekä mulla että ukolla on molemmilla oikea väri tylsän suomalainen maantien "harmaa" kai se joku tylsä ruskee on mutta harmaalta se päässä näyttää. )

möhköpantti + Heta -Einari 12+1
 

Yhteistyössä