Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

APUA!! Nyt ihan omaanapaa vaan!!

Esikoisella taitaa olla parvorokko?!?!?!?!? Eilen oli kuumeessa ja huonovointinen ja tänään on iholle noussu isoja ihottumaläiskiä.........
Mä jo niin meinasin huokaista eilen tän raskauden suhteen ja nyt tuli tämä?!?!?! Luin jo kaiken mahdollisen ja osa sikiöistä menehtyy tähän :'( Onneksi huomenna aamulla on neuvola, jossa voin asiasta heti puhua, oma äiti ei muistanut olenko parvorokon pienenä sairastanut.... Apua ja itku!!!!!!

Bamse* ja Viuhti 16+1 :heart:
 
Joulun ajan reissulta kotiuduttu sähköllä varustettuun kotiin ja lukaistu joulun jälkeinen pino nopsaan läpi. Päivittelen tietoja paremmalla ajalla mahdollisimman pikaisesti.

Zolie: Mä pyörryin silmälasiliikkeessä joskus rv 10+ ihan yks kaks. Tosin mulla oli migreenikohtaus alla, mutta koskaan aiemmin en oo pyörtyny en edes migreenin aikana. Veikkaisin, että paineet pääs romahtaa alas liian pitkän seisomisen, kuumuuden ja vähäisen aamupalan takia. En nähnyt tuota sun kirjoittamaa viestiä, mutta taidat olla uusi. Ainakaan tietoja ei ollut etusivulla... laitatko tiedot niin lisään kun ehdin päivittelemään.

Mupelo ja sintti rv 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan

Oloistaon kovasti keskusteltu ja nyt on pakko sanoa että mulla on vähän ristiriitainen olo,toisaalta jotenkin on mukamas tyttöolo,mutta kuitenkin mietin pojalle nimiä ja katselen pieniä poikien vaatteita.:D Olen kaikista aiemmista "tiennyt" jo tässä vaiheessa ihan varmaksi,mutta nyt on vähän epävarma olo..Rakenneultra on varattuna 26.1,ehkäpä se siellä selviää..

Painoaon tullut ihan liikaa,hävettää oikein mennä vaa´alle neuvolassa,vaikka mun terkkari on ihan ok,eikä sano mitenkään ilkeästi,silti itsestä tuntuu pahalta,on tainnut tulla sellainen 7-8 kiloa jo tähän mennessä.

Liikkeetluulen että muutama kerran olen tuntenut,äskenkin napsahti alavatsassa tutun oloisesti.Istukka on etupuolella tällä kertaa,vaimentaa aika paljon ilmeisesti.

nedra ja löllykkä 16+1
 
Zoile*22*eka*6.6.2012*koks
Olen siis uusi käyttäjä ja jotenki poistin ekan viestini vahingossa yrittäessäni muokata sitä. Sählä. Joo pyörtymiseni lähinnä tulevat kaupoissa, kun joudun kävellä tai muuten seisomaan hetkenkin paikallaan. Huonot olot onneksi helpottaa ja olen saanut jopa 2kiloa lisää eli olen enään vain 8kiloa laihempi. Onneksi suunta on oikea.
Alan vain itse turhautumaan, kun ei uskalla lähteä enään kotoa minnekkään varsinkaan yksin. Ja ne joiden kanssa lähen on koko ajan varpaillaan, koska se kohtaus tulee koska se on nyt tapahtunut kuukauden aikana, joka kerta kun menen kauppaan. Haluan elämäni takaisin :(
zoile
 
Viimeksi muokattu:
Jospa sitä tännekin vähän kirjoittelisi.

Pahoinvoinnit on täälläpäin jo takana, enää kiusana on vain närästys, satunnaiset päänsäryt ja repäisykivut.

Mulla on ihan alusta asti ollut ihan tyttöolo, että sen voi sinne päivittää :) mies ja appiukko toivovat kovasti poikaa, mutta mulle ei oo mitään väliä kumpi sieltä tulee, terve kun olisi. Anoppi ja äitini taas toivovat tyttöä. On se kumma miten miehet tahtoo poikia ja naiset tyttöjä. Mikä liene sovinismi/feminismi ilmassa :D haha.

Paino on täälläkin pudonnut alkupainosta 2 kiloa, eikä terkkari tykännyt sitten yhtään :D piti hirveän saarnan, että nyt pitää ihan oikeesti syödä enemmän (vaikka syönkin ihan normaalisti ja makeakin maistuu :p). Äitini ja mumminikin lähti synnytyssalista saman painoisena kuin ennen raskautta. Mahtaa olla sukuvika :LOL: toisaalta ihan hyvä näinkin ettei tarvi törkeästä painonnoususta huolehtia, vaikka onkin kiukkuinen terkkari perseessä kiinni. Mielelläni söisinkin enemmän, mutta ei aina viitsi itseään täyteen ahtaa, sitten vasta ahdistaakin.

Vivi ja katkarapu 16+3~
 
Neuvolassa käyty eilen ja sydänääniä kuunneltiin ja kaikki sen puoleen siis hyvin :heart: Painoa tullut 3kg nyt sitten, mutta tunnustan, että jouluna tuli kyllä herkuteltua aika paljon :D Esikoinen oli mukana ja ihmetteli hassuja sydänääniä. Hän muuten haluaisi että lapsen nimeksi tulisi Muumipeikko, ei taida pappi antaa hyväksyntää tuohon :LOL: Niin ja siis molemmat lapset kastetaan tai esikoinen siis jo kastettu vauvana, mutta seuraavakin siis saa kasteen.

Pääsärystä ollut puhetta ja täällä sitä kanssa esiintyy aika usein. Panadolia olen siihen ottanut, mutta kun ei viitsisi kauheesti noita lääkkeitä popsia, niin välillä on kärsittävä.

Bamse toivottavasti vältyt rokolta, itse en oikein tiedä mitään tuosta parvorokosta, mutta ei kivalta kuulosta. Onneksi sulla on se neuvola, niin voit sieltä kysellä! Tsemppiä!

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
Me ollaan ihan kotosalla ja saunotaan, tehdään tortilloja ja ammutaan parit raketit :)

Jkoo + Pupu 15+2
 
Tervetuloa uusille. :)

Painoa mullakin tullut jo jotain 5kg. : / Esikosta tuli 20kg ja toivoisin ettei nyt tulisi niin paljoa, tarkotus olikin katsoa tässä raskaudessa vähän mitä syö, mutta herkut ja roskaruoka maistuu. :D Toivotaan ettei tulisi niin paljoa, kun vaan sais hillittyä tätä syömis himoa. :popcorn:
 
Bamse: toivottavasti kaikki menee teillä hyvin etkä sinä sairastu!! Jollakin toisellakin oli tässä ketjussa samankaltainen tilanne, en vaan muista, että kenellä?

Painosta: olen unohtanut käydä vaa'assa viime viikkona, mutta eiköhän joulun myötä painoa ole tullutkin, ainakin söin aika paljon. Jopa suklaa alkoi vähän maistua.

Punktiotuntemuksia: illalla supisteli tiheään, kivuttomasti mutta kuitenkin. Heti, jos nousin seisomaan tai istumaan, alkoivat supparit. Pelotti kamalasti, soitin jo polillekin. Yöllä menivät onneksi ohi, aamulla on ollut vain yksi mutta jotenkin vatsa on aran tuntuinen. Pelkään siis hirmuisesti keskenmenoa punktion vuoksi, ja toki niitä tuloksiakin sitten. Jo stressi varmaan aikaansaa mulla supistuksia. Mulla on ollut supisteluja läpi kaikkien raskauksien, jopa ekassakin alkoivat ennen puolta väliä. Eilen vaan niitä alkoi olla tosi paljon :(
 
Tänne on tullut niin monta sivullista tekstiä kun en oo aikoihin käynyt lukemassa mutta koitetaan nyt johonkin kommentoida

pillipöllö Onnittelut kihlautumisesta <3 Me ollaan ukon kanssa oltu hätäsiä eikä kummankaan suku tykännyt ajatuksesta tyyliin että kyllä teillä ero vielä tulee että hidastakaahan pikkusen. Muutettiin samankaton alle 2kk ensitapaamisesta, esikko tyttö syntyi kun olimme olleet yhdessä 1v3kk ja kihloihin kuukautta aikasemmin. Naimisiin emme ikinä aijokkaan mennä mutta tänä syksynä tuli yhdessäoloa täyteen 11v.

chidi Onneksi kävit uusinta ultrassa niin sait selvyyden vuodoille.

aanna:tsemppiä odotteluun :)

Omaan napaan: Ei oikeastaan mitään. Vikat pahoinvoinnit olen kärsinyt 21.12 ja toivon että ne olisi nyt selätetty.Muuten olo on ihan normi ei mitään vaivoja ja tuntemuksia. Neuvola ois 9.1 pelkään että painoa tullut kamalasti kun oon herkutellut ihan hirmuisesti.

Oliko muita jotka mittaavat sokereita?? Mä oon nyt iteltä mitannut noita sokereita ja yhtenä päivänä tuli 2x ennen ateriaa oleva arvo 5,8 ja mun vihossa lukee että ennen arvo pitää olla alle 5,8,eli onko tuo 5,8 arvo jo huono??
Nyt oon kyllä herkutellutkin pitää taas vuoden vaihteen jälkeen skarpata.

sormustesti Mulle povas tyttöä samoin kuin kiinalainen kalenteri näyttäisi tyttöä mutta kyllä mä itsepäisenä pidän pääni ja oon varma pojasta!.=)

Möhköpantti + heta-einari 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Pyörtymisestä. Lueskelin eilen yhtä kirjaa ja siinä sanottiin näin, ainakin mulle ihan uutta tietoa: "Toinen verenkirtojärjestelmässä tapahtuva muutos, jonka äiti saattaa tuntea, on verenpaineessa tapahtuva muutos. Osalla naisista verenpaine alkaa laskea ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana, jolloin verenpaine on alhaisimmillaan raskauden puolivälissä". Ja tästä siis seurauksena huimausta ja pyörtymisiä. Samaisessa kirjassa sanotan myös että suolaa ei ole syytä välttää ;D Eli siis salmiakki kehiin nostamaan verenpainetta! Ja tietysti riittävästi nestettä.

Viviette mullakin on "perinnöllistä" tuo vähäinen painonnousu. 8 kiloa tuli yhteensä, josta vauva 3,7 kg plus muut tilpehöörit niin eipä siinä paljon ylimääräistä jäänyt. Luulenpa että viimeeksi oli itsekin muutamassa päivässä lähtöpainossa ja jopa sen alle. Siihen vielä päälle maidoton ja munaton ruokavalio sekä imetys niin kyllä ylimääräiset kilot karis vauhdilla.

Aanna kannattaiskohan sun popsia Panadolia noihin supistuksiin jos sillä tavalla saisit ajateltua niitä vähän vähemmän?

Multa kysy ihan tuntematon ihminen eilen ekaa kertaa että koskas sulla on laskettu aika. Vissiin alkaa maha sitten jo näkyä :LOL: Tosin aika paljon taitaa olla turvotustakin vielä. Mutta kyllä sen vauvamahan jollain tapaa myös tunnistaa.

Sofiia 14+3
 
Aannalle voimia :hug:

möhköpantti, Aika oudolta kyllä kuulostaa jos pitäis olla alle 5.8 : / mut neuvolahan se parhaiten tietää :) Mä testailin esikoista odottaessa ja mulla meni sokerit niin päin et esim. kunnon lounaan jälkeen (30-60min) vs oli 4, eli ei meinannut nousta millään ja jatkuvasti himoitti kaikki sokerinen.

Bamse inhottava tilanne. : / Jaksuja :hug: Muistaakseni pikkumyy mietti tota asiaa kanssa ja kävi testissä(?) Miten lie hällä siinä käynyt?

Painosta en nyt aijo ottaa mitään hirveetä pulttia. Esikosta tuli se +20kg ja toki toivon ettei tulis toista samanmoista. Mut mun mielestä raskaus on niin ainutlaatuista aikaa et jos mun tekee mieli vaikka napostella pussillinen kuivattuja hedelmiä niin mähän syön. Enkä mä rupee liikuntaa harrastaa sen enempiä mitä mitä tässä vuoden sisällä (vaikka pitäs) koska painosta kerkeen stressaamaan sitten loppuelämäni :) Ja mähän puoliks suunnittelin et tehdään muksut putkeen ja sitten kerralla laihdutan ;) Mut nii, mua muutenkin naurattaa ihan hirveesti jos joku on ihan järkyttyny kun on juonu mehua ja "siitä saa niin ylimääräsiä kaloreita, iik" :D

HYVÄÄ UUTTAVUOTTA 2012

T ja Toveri 15+0 PoKs
 
painoa on tullut varmasti :) Viime neuvolassa 3vkoa sitten sitä oli 2,5kg ens viikolla menen taas joten selviää missä lukemissa pyöritään. En viitti käydä välillä vaa'alla kun ei se mitään auta. Syön kun on nälkä, mutta en kyllä herkuttele. Suklaata ja makeaa ei tee edelleenkään mieli vaan oikeaa ruokaa, leipää, puuroja, hedelmiä ym. Oma BMI oli 21 ennen raskautta joten katsotaan mihin päädytään.

Olen elänyt koko elämäni matalilla verenpaineilla, toisinaan kärsinyt siitä heikotuksena ylösnoustessa. Juon niin paljon tällä hetkellä vettä, että heikotusta en ole havainnut. Päänsäryt tosiaan tulee ja ne olen paikannut litran juomisella ja pilkkopiemään makoilemaan tai suoraan nukkumaan vaan. Sillä lähtenyt.

Eka Panadol oli otettava tolkuttomaan häpyliitoksen ja nivusten kipuun tänään. Rauhallinen ja hidas kävely raittiissa ilmassa jonkun kilsan verran helpotti tilanteen ja taas saa oltua.

Hankinnat lupasin ettei mitään tule ennen rakenneultraa.. höhöö. Pinnasänky, rattaat, matkasänky, kantoliina, rintapumppu, hoitoalusta, kassillinen retrovaatteita, karvainen makupussi tuli sitten tossa hankittua.. Kaikki tutulta käytettynä sekä anopilta kasillinen petivaatteita. Paljon muuta ei sitten tarvii, kestovaippoja tulee tutuilta (aijon lutrata näillä) ja kelan äippäpakkaus sekä muita käytettyjä vaatteita ja leluja suvusta.

LA on 25.6

Sandrastiina ja mini 14+6
 
Tsemppausta Aannalle, toivottavasti saatte hyviä uutisia mahdollisimman nopeasti ja punktiosta ei aiheudu mitään komplikaatioita. Bamselle kuin myös. :)

Painonnoususta, se on toistaiseksi pysähtynyt mutta ei ainakaan enää laskenut. Pääsin selaamaan oman äitini neuvolakorttia lomalla, ja hänellä näytti olleen samoilla viikoilla samat arvot. Vasta 19+ alkanut paino nousta maltillisesti. Toisaalta synnäriltä lähtiessä oli vain pari kiloa alkuperäisestä painosta, joten jos suht samoilla geeneillä mennään niin kaiken pitäisi mennä kohtuu hyvin. :)

Liikkeet sen kun lisääntyy. Mies pääsi näkemään heti kotiinpaluu iltana vaavin potkut mahasta, ja pikkuinen on siitä lähtien ilahduttanut päivittäin meitä molempia. Liikkeet siis näkee ja tuntee hyvin selvästi. :heart: Nyt ei pelkästään tunne monottelua rauhassa makoillessa, vaan eilen miestä töistä hakiessa ja tärisevässä autossa odottaessa alkoi kunnon tökkiminen mahassa. Nuo tökkimiset ja potkimiset ovat ihan ok, mutta jos tuo ipana innostuu kääntymään, niin sen aiheuttama muljahdus tuntuu erittäin ällöttävältä. :D

Ja viikot poksuvat, tänään alkoi 19.viikko. :O

Henna ja vaavi 18+0
 
painoa ei ole tullu ku ihan vaan pari kiloo vaihtelee sekin aikalailla 2-3kg.
ihan mieletön fiilis ku aamuisin kaveri alkanu jytää kunnol ja näkyy niin hyvin ku maha nousee kohollee ku kaveri meinaa tulla läpi :D :heart:

Hyvää uuttavuotta 2012 kaikille kesäkuisille!!!

Taistis ja pikkukamu 16+6 (puolenyön jälkeen poksutaan sit oikeen juhlallisesti:p)
 
Olipahan ilta eilen.. Sain riesax ihan jumalattomat sydämentykytykset!!! Kesti melkee puoltuntii se pamppailu (ei kuitenkaan koko ajan) ja siihen päälle vielä oikeen kunnollinen paniikkikohtaus. Onnex sain itteni rauhottumaan ja nukahtamaan. Muita jolla tykytyksiä??????

Hankintoja ei täällä ole tehty vielä yhtään, koska luulempa että kaverit tyhjentelee kaappejaan tänne suuntaan kunhan selvii et kumpi tulee =)

Mutta enemmittä höpinöittä: HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2012 KAIKILLE

Roki ja mini 16+0
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Hankinnoista, tänään menin tilaamaan taas muutaman kestovaipan... Tilasin yhdenkoon taskuvaippoja, kun Beboliinassa oli tarjouksessa.

Raskaana oleva kaverini oli käymässä ja yhtäkkiä tajuntaani iski, että kesällä meilläkin tosiaan on vauva! En ole ajatellut asiaa taas vähään aikaan, mutta ihana onnen tunne tuli taas mieleen :heart: Tunnen itseni niin onnekkaaksi, jos ja kun toinen vauveli meille rantautuu.

Meillä tosiaan on työstetty tätä pikkukakkosta pidemmän kaavan mukaan ja jossain vaiheessa lapsettomuushoitoja ehti jo olla sellainen olo, että nyt jäämme yksilapsiseksi perheeksi. Olin aina halunnut lapsia pienellä ikäerolla, jotta heistä olisi toisilleen seuraa. Ehdin jo surra moneen kertaan, että vaikka nyt lapsi saataisi, niin silti "pieleen meni", kun ikäerosta tulee liian suuri. Huomasin kuitenkin tänään kaverini 1,5-vuotiaan touhuja seuratessa, että kyllä meille tulevassa 3,5 vuoden ikäerossa varmaan omat hyvätkin puolensa on.

Ensi keskiviikkona meillä on tosiaan jo se varhaisrakenneultra. Voi kun kaikki olisi kunnossa ja saisi siirtyä yhä enemmän puhumaan vauvasta muodossa "kun", eikä aina aloittaa lausetta "jos kaikki hyvin menee..." En tiedä mitä ultrassa vielä rv 16 näkyy, mutta toivotaan että riittävästi =)

Maikki rv 15+4
 
Hyvää uuttavuotta vaan kaikille!

Mä tulin välillä kurkkaamaan tännekkin :D

Mulla on ollut myös tuota päänsärkyä mutta on mennyt levolla ohi en oo vielä napsinut yhtään panadolia vaikka meinaa oksennus tulla kun niin kovaa välillä jomottaa.
Mua on alkanut sattumaan mahaan kun aivastan, ihan kun joku repäisy. Sama tulee välillä kun nostan tota poikaa... Kait ne on niitä normaaleja kipuja sitten. Pitää vielä kysästä neuvolasta joka onkin jo tiistaina. Esikoisella on kanssa samana päivänä tuntia aikasemmin. Hyvä että sain sovittua samalle päivälle nuo, muuten olis härdelliä auton kanssa. Mies kun pitää auton perseensä alla viikolla 7-17 huoh enpä mä pääse paljoo mihkään täältä.

Painoa en oo seurannut enkä uskallakkaan sen verran hyvin on maistunut mässyt ja ruoka että kuuntelen tuomioni sitten tiistaina vasta :p

Täällä pään vaivaa aiheuttaa tuplarattaat ostan, en osta, ostan...
Yhdet kivat oli tarjolla, mutta ilmeisesti mun tarjoukseni ei miellyttänyt myyjää kun ei ole sen koommin kuulunut :p

Kuulin että eräs todella vanha kaveri, joka asuu eri kaupungissa ja yhteyttä pidetään pari kertaa vuodessa niin odottaa myös vauvaa ja hänen la on 2.6 :D

Roki82 Hui kamala! Ei ole kyllä ollut tykytyksiä täällä suunnalla onneksi!

Nyt on pakko jonnekkin avautua kun herne on niin syvällä jo otsalohkossa että...:stick:

Hitto mikä pauke tuolla pihalla!
Pikkusen on ihmisillä kellon ajat ja päivät sekaisin, kun jo kolme päivää paukkunut tuolla!!
Itseäni ottaa todella kovaa aivoon, kun mulla on 3kpl paukkuarkoja koiria täällä. Kun se paukuttelu oliskin klo 18-02 niin olis helppoa olla koirien kanssa, kun tietää milloin se alkaa ja millon se loppuu, mutta kun jumankauta jo monta päivää paukkunut!! Yksi koira nyhjää kyljessä kiinni kokoajan, yksi makaa saunassa lauteiden alla vein sinne just vettä ja yks makaa sängyn peiton alla ja kaikki vapisee ja läähättää... :'(
Eikös raketit ole nykypäivänä k18 tai ainakaan niitä ei myydä alle 18v.
Jos multa kysyttäs niin mun mielestä niitä ei tarttis antaa ollenkaan lasten käsiin! Ja jos ihan pakko on antaa niin vasta klo 18 tänään (tarkoitin tässä isoja teinejä jo)!
Minä kun muutin kaupungista pois niin sanoin, että meidän talo on sitten taajamassa tai sen ulkopuolella, niin on uutena vuotena pauketta vähemmän ja tohon merkille onkin matkaa parisataa metriä.
Mitä ihmettä, enäänpä ei saakkaan kaupunki alueella paukutella!
V*ttu sanon minä tohonhan ne tulee paukutteleen meidän talon nurkille siis ne jotka noudattaa tuota sääntöä...
Tosin ihan varmaan paukkuu jokapuolella, mutta kuitenkin tuntuu että ei viimevuonna meidän pihaan noin hyvin raketit näkynyt/lennellyt...
Että taatana peekele sanon minä!

Huoh olen puhunut :LOL:

Jane69 ja peppiina 14+6 Huomenna poksu päivä
 
Nemain odota vielä parikymmentä viikkoa niin alkaa tuntua aika huisilta noi
kääntymisyritykset :p

Eikö sydämentykytys ole ihan harmitonta ja normaalia raskausaikana? Vaikka varmasti karseen tuntuista. Mutta meinaan siis että huolissaan ei tarvitse olla.

Erilaisia tuplarattaita täälläkin on mietitty. Tänään näin Britaxin aika jännän
ratkaisun jossa isompi istu P&T tyyliin alhaalla mutta pienempi oli kopassa naama työntäjään päin.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! Pian on meidän vuosi ;)

Sofia 14+4
 
Heipsis vaan kaikille kesäkuun odottajille ja hyvää tätä nykyistä vuotta! :)

Olen enemmän kirjoitellut tuonne heinäkuun masulaisten puolelle, koska alkuperäinen la oli 5.7., mutta sitten perjantain varhaisultrassa selvisi, että pieni on pikkuisen pidemmällä, kuin oletettiin ja uudeksi lasketuksi ajaksi tulikin sitten 25.6.2012 :heart:

Kirjoitellaan ja lueskellaan sitten vähän molempia ketjuja :D

Jebbis 14+6
 

Yhteistyössä