Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Nythän näitä vauvauutisia oikein satelee, onnea tuhannesti kaikille! Aannalle varsinkin paljon voimia, toivottavasti tytöltä ei mitään vakavaa löydy. Ja Poikkkan pienelle pikaista kasvua, toivottavasti pääsee pian kotiin. Mupelonkin pieni sitten onneksi tuli ennen käynnistystä, hienoa! Taistikselle olen vähän kade :), menikö perätilasynnytys hyvin?

Ja kyllä täällä vielä pallomahoja löytyy, voin kertoa että Lintsillä ei kannata änkeytyä minihupilaitteisiin kun vatsanympärys on yli 120cm, ei vaan mahdu :D

Tielsa rv 38+2
 
LKN
Hellouu! Tai siis hyvää yötä ;)
Täällä odotellaan synnärille lähtöä, vedet meni tossa 00:30 suunnilleen ja nyt sit kellotellaan suppareita, ja katellaan kauan mamin kipukynnys kestää kotona olemista ;) Vedet muuten meni just niinku leffoissa, lurahti pitkin keittiön lattiiaa :D olin just menossa vessaan pissalle, mutta kas kummaa jotain muuta rupes lainehtimaan :D kyllä oli naurussa pitelemistä itse kullakin ja mies tulee pyyhkeen kanssa perästä kuivaa mun lätäköitä :D
hih, hassu katsoa esikoista kun se nukkuu levollisena omassa sängyssään eikä ole ajatustakaan että kohta se on isoveli :heart: aijuu, ja nyt se ois sit tasan rv38 eli täysaikasiakin ollaan!! =) ihanaa loppuodotusta kaikille ja onnea taas uusille äideille!
 
U2
Heippa vaan kaikille!

Olen lueskellut ketjuanne kaauuaaan ;) Olen siis tuolta heinäkuisista, johon liityin syksyllä.
Ultrassa la muuttui kuitenkin kesäkuulle, mutten tohtinut enää ryhmää vaihtaa ;D

Tiiviisti olen siis teitä "seurannut" ja seuraan edelleen.

Paljon onnea ja voimia kaikille jo vauvautuneille :heart:
Ja jaksuja viime metreille meille lopuille ;)

Perässä tullaan viim. heinäkuussa :wave:

U2&Köpiel rv 38+0 poks poks
 
JÄNSKÄTTÄÄ!!!!

Tänään vihdoin äippäpolikäynti ja lääkäri oli kirjoittanut että äiti tulossa käynnistykseen tälle päivälle. Mutta koko aika pelko persuksissa että jos kuitenkin käännyttävät vielä takaisin. Tää epätietosuus raastaa..

Varsinkin kun mun yks kaveri just tänään sano että samassa sairaalassa mihin itekkin meen synnyttään niin oli käynyt eka äippäpolilla ja vasta seuraavana aamuna olivat käskeneet uudestaan käynnistykseen.
Mulla aika vasta iltapäivällä ja mietinkin että alkavatko tuohon aikaan enään ees käynnistelemään vai käskevätkö esim huomenna uudestaan.

Jokatapauksessa ainakin saan tietää millanen norsu mun masussa lymyilee ( rv 33+6 oli 2,8kg!! Ja viime viikolla 36+1 käsikopelolla 4-4,2kg
Lisäksi luultavasti vihdoin saan tietää onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään sen tilanne kun on tarkastettu viimeksi rv 28

möhköpantti 37+6
 
Tsemppiä Möhkäpantti!! Täällä kans istutaan polin aulassa ja odotellaan :)

Meillä kuulostaa niin samalta Noi painot että ! 34+3 arvio oli 3.2kg (kohdun kaula kiinni ja takana) ja 36+3 3,4kg (kohdunkaula sormelle auki ja takana edelleen). Nyt siis tasan kaksi viikkoa viime käynnistä! Hui hui!

H&M 38+2
 
Rintintin
Kaikille vauvautuneille oikein kovasti onnea!! :flower:

Aanna voimia!

möhköpantti ja Hemutus tsemppiä äitiyspolikäynteihin!

Täällä edelleen yhdessä koossa eikä toivoakaan että tulis ulos... Alkaa olemaan pinna kireällä vaikka ei ole kuin kaksi päivää lasketusta menty yli. Taistikselle vähän olen kade, meillä kun oli sama LA ja mä edelleen odotan vaan... :)

Rintintin & masukki 40+2
 
Polilla käyty ja niinkun oli osannut odottaakin kotiin pistivät.
Painoarvio nyt 3650g (38+2) kasvukäyrä on nyt kääntynyt yläkäyrältä hieman sen alle ja kohdunsuu tiukasti sormelle auki.

Kahden viikon (40+1) päähän sain kontrolliajan turvotusten ja näköhäiriöiden vuoksi, en painon. Eli käynnistelyihin ei nyt sitten aletakkaan (kiitos kun lupailivat! :mad: )

Eli voin kertoa että mää täällä palstalla hengailen varmaan sitten yksinäni sinne heinäkuun puolelle! :mad: :headwall:
En tiedä kuinka vaikuttaa mutta äiteni on saanut minut ja siskoni +42 viikoilla että sinne määkin nyt sitten tähtään ;) . Tosi hassua silti kun niin aikasessa vaiheessa alkoi supistelemaan ja olin aivan varma että juhannuksena en ole raskaana ja nyt se sitten on enemmänkun mahdollista..

Noh näillä mennään. Epätoivo alkaa tulemaan, mutta tulkoon. Itse en pysty nyt vauvan ulostautumiseen mitenkään vaikuttamaan. Perse.

Hemutus ja Möykytys 38+2
 
Vauvallamme havaittiin sitten sydänvika, joka on kuulemma lievemmästä päästä ts. ei vaadi välitöntä leikkausta. Mutta leikkauksen vaatii kuitenkin, 1-2-vuotinaana. On tässä sulattelemista. Jo pelkkä teholle joutuminen tuntui aluksi maailmanlopulta, ja sydänvika kyllä oli tosi pelottava jo ajatuksena, ja nyt sellainen sitten löytyi. Toisaalta tietysti hyvä uutinen, että vika voidaan korjata, mutta sydänleikkaus ajatuksenakin hirvittää. Ei auta kuin koittaa sopeutua tähän tilanteeseen ja toivoa, että pieni pääsee kotiin pian ja leikkaus aikanaan sujuu hyvin.
 
Onnea kaikille hurjasti!!!!

Rv 39 aika kohta saada pieni syliin ja perhosia on vatsassa!
Olo on itseasissa hyvä, kivut häviävät mielestä kun miettii että on pian vauva sylissä!
Miehen kanssa oltiin autokaupoilla, itseasiassa en tiennyt miksi, minulla on 2.v vanha auto josta pidän todellA mutta mies halusi uuden auton itselleen vaikka edellinen ostettiin uutena myöskin 2 vuotta sitten. No lähti sitte maasturi mukaa, toljotin vaa vieressä ennen kuin
tajusin. Meinasin kyllä hermostua ja paljon. Mutta.
Pikkuisen koko-arvio on 3.8 kiloa ja pituus 50cm. Joka ultrassa tyttö on liikkunut vilkkaasti ja tuntuukin mahassa.
No taas omia murheit ja aika pieniä..
Tsemppiä kaikille

Saara ja helmi 39
 
Aannalle jaksamista :) hyvä juttu ettei ollut mitään mikä olisi vaatinut välitöntä leikkaamista.

Itsellä alkaa mennä hermo, kun ei etenemistä ole havaittavissa. Toisiaan kun tätä supistelua on jatkunut nyt sitten sunnuntain ja maanantain välisestä yöstä asti. Eilen illalla supisteli jo muutaman tunnin kohtuu säännöllisesti 10 min välein ja sitten taas välit pitenivät. Yöllä heräilin noin tunnin välein kipuun. Että kyllä tämmönen jo rupeaa tuntumaan, kun ei oo kahteen yöhön kunnolla nukkunut ja tuntuu et noi supistukset vie todella paljon voimia. Mistä mä saan voimia kerättyä sitten siihen kun synnytys oikeesti alkaa. Mut toivon todella et nää on ihan niitä oikeita supistuksia et kun ovat jo niin kipeitä :( No huomenna vasta la, et toivon todella etten joudu kärvistelemään vielä kahta viikkoa.

*madde ja pätkä 39+6*
 
Aanna Ensinkin onnittelut vauvasta ja pahoittelut, että alku on hankala.
Mikä vika sydämessä on? Tiedän kokemuksesta, että sydändiagnoosin saaminen on aina shokki ja sydän on elimenä sellainen, että siihen kohdistuvat viat tuntuvat todella pelottavilta ja ahdistavilta. Lohdutuksena kuitenkinsulle, että jopa vaikeaksi diagnosoidun vian kanssa voi elää normaalia elämää. Pahinrasite taitaa olla henkinen ja juuri läheisillä. Iso halaus sulle ja muista vaatia lääkäreiltä selkeää informaatiota ja vältä kaikkea ylimääräistä googlettelua aiheesta, tämäkin kokemuksella.

Toivottavasti saatte vauvan pian kotiin lähelle.

Täällä vaan odotellaan. Hemutus, et takuulla ole täällä yksin heinäkuussa ;)

Murukka ja pieni 39+5
 
Aannalle lisää voimia ja olen madden linjoilla, parempi ettei tarvii heti leikata. Saa tyttö aikaa kehittyä ja kasvaa. Teillä tietysti raskasta sulattelua, mutta elämä ei taida ikinä kysellä toiveita...

Hemutus kuule mä oon aika pitkälti sun kanssas täällä :) oon asennoitunu niin vaikka kaikki ympärilllä toitottaa, että ensi viikolla syntyy. Varmaan turhauttavaa kun ei käynnistetty, toisaalta ihan hyvä, että pieni saa tulla omia aikojaan kun on valmis. Se on kuitenkin parempi niin!

Musta toi madde kuulostaa kovinkin etenevältä hommalta, mut ehkä ei sit tarpeeks ripeältä sun toiveisiin nähden.. Onko sun mies lähettyvillä vai meetkö yksin sairaalaan? Vai muistanko väärin, että miehes oli vaan vkoloput kotosalla töiden vuoksi?

( . ) Eilinen makoilu terästi tän naisen ja tänään jaksanu touhuta tän päivää vaikka ja mitä. Sairaalakassiin kaivelin pesuaineita ja harjoja ja vessan kaapin raivasin niin että kaiken käytössä olevan saa mukaan helposti. Mobile löysi paikkansa hoitopöydän päältä ja poruhan siinä pääsi niitä puulepäkerttuja ja perhosia kattellessa...Yhdet kesäkukat käyn vielä istuttamassa ja sitten alkaa ehtoopuoli. Ja tiettekö jääkappikylmät persikat on sitten todella hyviä karkin korvikkeita. Voin suositella erittäin lämpimästi!

Mini 38+1
 
Aannalle kovasti jaksuja! Onneksi kyseessä on kuitenkin hoidettavissa oleva sairaus/vika/vai miksi sitä sanoa. Meidän esikoiselta löydettiin syntyessä harmiton rytmihäiriö mutta säikäytti kyllä, varsinkin ne kaiken maailman tutkimukset...

Harmi että Hemutukselle lupailtu käynnistystä mutta sitten ei kuitenkaan. Jotenkin tuntuu että nuokin ovat ihan tuurissaan, toisilta käynnistetään miltei ilman järjellistä syytä ja toisilta ei sitten millään..

Mie täällä kovasti toivon vaan että yhdessä kasassa pysyttäisiin ainakin tämän viikkoa, niin rajussa flunssassa koko perhe.. Nyt illalla kovasti limaa rykiessäni tuntui että jotain lurahtelee housuun.. pitää nyt seurata.. en ois uskonu koskaan näin sanovani mutta toivon että oli/on vaan pissaa :D

Voihan se olla että miekkiin olen vielä heinäkuussa kasassa ;) Esikoinen syntyi 39+6 mutta eihän se mitään sano. Ainakin mitä oon nyt lukenut niin usein kakkonen/kolmonen/.. tuntuu syntyvän jopa myöhemmillä viikoilla kuin ensimmäinen lapsi, vaikka toisin taidetaan väittää..

Peikko ja otus 38+5
 
Onnittelut taas vauvautuneille!

Aanna, jaksamisia sydändiagnoosin sulatteluun. Hyvä että asia on nyt selvillä ja hoitosuunnitelmaa tehty. Muta kyllä tuollainen tietenkin huolestuttaa ja vaatii voimia.

Täällä edelleen toivutaan sektiosta, verta meni sen verran että olen ollut tipassa, hemoglobiinikin on 90 pintaan. Huomenna varmaan kotiudun, jos vain saadaan imetysasiat kuntoon. Vauvan imuote on ihan väärä ja koko ajan on tuputettu lisämaitoa, mutta onneksi vihdoin tänään sain kunnon imetysohjausta! Muistakaa vaatia kunnon opastus kädestä (tai rinnasta...) pitäen, ettei tarvitse sitten kotona tuskailla!

Hemutus, ymmärrän että ottaa päähän kun käynnistysaikaa ei herunut, mutta toisaalta jos tilanne ei ole kypsä, niin ei se synnytys välttämättä käynnisty edes oksitosiinilla. Nimimerkillä 4 päivää turhaa yritystä. Toivotaan, että pian käynnistyisi itsekseen! Jaksamisia!

Maikki
 
Kiitoksia kaikille tuesta ja kannustuksesta!

Tytöllä on avsd/asd primum, jos nuo nimet jotain jollekin kertovat. Eli eteiskammion läppä on kuulemma vajaa ja lisäksi ilmeisesti reiät sekä eteisten että kammioiden välillä. Reiät ovat kai aika pienet kuitenkin (?). Kyllä tässä on sulattelemista edelleen, mutta elämässä ei tietystikään tiedä, mitä tapahtuu. Eilen mietin, että kun ei nyt vaan mitään muuta vikaa enää löytyisi. Ja kunpa saataisiin tyttö pian kotiin.

Tsemppiä kaikille synnytystä odottaville ja onnea pienen kotiin saaneille! Mekin lähdemme pian tyttöä katsomaan. Ikävä on kova!
 
Jälleen kerran onnea kaikille vauvautuneille! :flower: Jaksamisia Aannalle ja Poikkkalle! Toivottavasti saatte pikkuisenne pian kotiin hyvinvoivina!

Täällä mietityttää synnytys joka päivä enemmän. Onko muut pohtineet "luomusynnytystä"? Vai olenko ainoa päästäni sekaisin oleva, joka ei haluaisi epiduraalia ym. kivunlievityksiä?

Oli lohdullista kuulla, että kaikki muutkaan eivät vielä usko vauvan tuloon. Nyt olen jo ehkä hieman paremmin tottunut ajatukseen, mutta ei se vieläkään aivan todelliselta tunnu.

Monien muiden tapaan, alan olla aika kypsä tähän raskaana oloon, vauva voisi jo tulla maailmaan! Eniten pelottaa vauvan koko (kun oli tosiaan jo kuukausi sitten kasvu yläkäyrällä ja itsellä nousee paino koko ajan paljon, vaikka en mielestäni syö normaalia enempää). Lisäksi liikkuminen alkaa olla melko hankalaa ja erityisen hankalia ovat yöt kun ei meinaa päästä sänkyyn saatika nousemaan sieltä. Myös kyljen kääntäminen tuottaa suurta tuskaa ja melkein joka aamu on pää kipeä.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Heippa, Tänne tosiaan sadellut vauva uutisia roppa kaupalla. Onnea kaikille.:heart:

Voimia Aanna, onneksi vika on korjattavissa. Mutta aina se on kurja kun alku on hankalaa ja epätietoisuus asioista raastavaa. Toivon todella sydämeni pohjasta että kaikki menee hyvin tästä eteenpäin ja pääsette elämään normaalia vauvaperhe elämää.:hug:

Sitten meidän kuulumisiamme; Meille syntyi pieni prinsessa 9.6 klo. 15.26. 3730g ja 52 cm. (rv 38+4) Kaikki meni lopulta hyvin ja pikkuinen on aivan ihanainen.

Pe mentiin ennen puoltayötä näytille sairaalaan kun pikkuinen oli ollut vatsassa kovin vaisu koko päivän ja illan aikana en saanut kuin muutamia liikkeitä lasketuksi. Käyrille päästyämme syke oli taasen tippunut 100-110 perustasolle. eikä riitävää vaiktelua ollut käyrässä. Kätilö siinä totesi et näillä käyrillä teidän paikkanne ei ole kotona vaan sairaalassa. Lääkäri tsekkasi ultralla ja jäätiin synnärin puolelle tarkkailuun loppuyöksi. Aamulla synnytys päätettiin käynnistää kalvojen puhkaisulla. Mutta se ei saanut riittäviä supistuksia aikaiseksi vaan päädyttiin oksitosiini tippaan. Siitä ne supistukset sitten alkoivat nopeasti ja olin täysin auki tunni supistelujen jälkeen joita tulikin sitten ihan ilman taukoja viimeinen puol tuntii. Lähtö tilanne ennen oksitosiinin laittoa oli 3cm auki. 10 min ponnistelujen jälkeen tyttö syntyi. Kivun lievityksenä mulla vain ilokaasu.
Eilen kotiuduttiin. ja kaikki mennyt paremmin kuin hyvin toistaiseksi ilman suurempia murheita.

Jaksuja kaikille vielä paksusti voiville loppuodotukseen.


Nona ja pikkuprinsessa 4vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Heipä hei, onnea kovasti kaikille jo vaavan saaneille ja kohta saaville :)

Mulla on vasta marraskuussa la mut on ollu kiva käyä täälläkii lukemassa :)

Tsemppiä ihan hurjasti Aannalle :)

Kyllä on odottavan aika pitkä ku mulla on vasta parin viikon päästä rakenneultra :)

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+3
 
Pikkuistaodottava olit tuossa pohtinut luomusynnytystä. Itse olen ollut kovasti sitä mieltä että luomuna mennään, mutta nyt kun on tosiaan sunnuntaista asti supistellut niin voi olla että mieli tästä alkaa muuttumaan. No nyt on taas sen verran mennyt homma eteenpäin että limatulppa on tänään aamulla lähtenyt irtoamaan, jei! No aamulla soittelin tuonne synnärille jo että miten mun pitäis toimia noiden suppareiden kanssa, kun rupeaa tuo väsy hieman jo painamaan (tänään olen noussut klo 4!) niin illalla jos ei ole etenemistä tapahtunut voin silti lähteä sairaalaan että antavat siellä kipulääkettä jotta sais edes hetken kunnolla nukuttua ja kerättyä voimia.

*madde+pätkä 40+0 poks poks :)*
 
Pikkuistaodottava. Ilmoittaudun ja toivon pärjääväni mahdollisiman vähillä tmp synnytyksen läpi. Oon ajatuksen tasolla työstäny asiaa ja harkkasuppareiden ja polttojen kanssa olen pyrkiny hakemaan sitä omaa rentoutumisen mantraa siihen kivun tuntemiseen vaikka ne ei kovilta ole vielä tuntunu. Toivon, että mun mies osaa mua rauhoitella ja muistutella niistä tärkeistä asioista joita nyt oon kuvitellu auttavan mua siinä hetkessä ja samoin kätilö olisi oikealla tavalla tukea antava. En oo silti psyykannu itteäni niin piipuun, että kokisin huonoa omaatuntoa jos jotain puudutuksia, käynnistystä tai leikkaukseen joudun. Se pettymys voi olla kovin karmaiseva jos kaikkivoipaksi itsensä tässä nyt kuvittelee. Juurikin esim. Nonan kuvaama tilanne on mahdollista ja siinä kohdin ei paljon ole itellä sanomista jos vauvan vointi jotain vaatii..

Onnea nonalle ja kertokaa nyt kotona olevat jo miten imetykset ja päivärutinit sujuu.. Paljonko pulut nukkuu ym!!!
 
Onnea vauvan saaneille ja voimia sinne Aannalle!

Täällä ollaan yhdessä kasassa edelleen ja neuvolassa kävin tänään. Turvotus senkun lisääntyy ja painoa viikossa tullutkin reilu kilo, kun viime kerralla vain sen 100g, mutta tää turvotus on ihan kauheaa, jalat ovat ihan limput! Verenpaineet edelleen hyvät, SF pysynyt samana 36cm. Vauva on edelleen tuolla tosi alhaalla lähtökuopissa, mutta siellä vaan näyttää viihtyvän, lapsivettä kuulemma ei kauheesti, kun vauva tuntuu niin hyvin vatsanpäältä, ei tähän sitten muuta sanonut, että kai sekin sitten ok. Sydänäänet vauvalla 140 paikkeilla. Olo on tukala ja kovasti joka päivä toivoo, että synnytys lähtis käyntiin. Merkkiäkään ei tosin vielä ole, paitsi välillä supistaa, mutta ei erikoisempaa. Limaa tulee täälläkin, sellaista vaalean vihertävää...eli ei vissiin mitään limatulppaan viittaavaa, varmaankin valkovuotoa..:kieh:
Kypsä alan jo minäkin olemaan, en tosiaankaan enää nauti tästä raskaanaolosta, toi turvotus kyllä vie maun kun ei mahdu kengät jalkaan ja olo kun valaalla. Yöt ovat katkonaisia ja todellakin kyljeltä kääntyminen ahdistaa :D Nooh, kaipas tuo sintti tuolta pian haluaa pois, toivottavasti! Ai niin ja kauheet kivut ja paine, kun vauva tuolla möyrii :D

Olipas valittamista, mutta tänne voi purkaa, niin ei tarvi ukolle rutista :LOL:

jkoo + Pupu 39+0
 
Pakko tulla tänne vielä uudelleen tänään valittelemaan. Juuri tulin neuvolasta ja taas oli tullut painoa 2,5 kg edellisestä viikosta. :eek: Nyt on kolmen viikon aikana tullut yhteensä 6 kg lisää, eli yli 18 kg yhteensä. :eek::eek: En tiedä voiko kaikki johtua muka turvotuksesta vai miten muka lihon noin paljon? Ihan järkyttävää!

Toivottavasti suuri osa tosiaan on turvotuksesta ja poistuu pian synnytyksen jälkeen. Onko muilla kokemusta, että kuinka pian turvotus poistuu synnytyksen jälkeen?

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 39+3
 

Yhteistyössä