Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Poks poks vaan tasan 39 viikkoa olis kasassa, huh huh....

Viimeyönä en saanu nukuttua helkkari sentään ni nyt on tää päivä mennyt ihan sumussa :( Turvotus on lisääntynyt nyt aika paljon. Viiltelevä kipu alavatsassa on myös lisääntynyt, en sitten kyl vaan tiedä mitä se mahtaa olla?? Supisttuksia ei ole ollut.... Hmm vähän alkaa jo tuntua siltä et en jaksa enään odottaa... Plaah kauheeta valittamista... No ehkä se tästä, lähen hakeen mun IPadin kotiin, kun äiti väkisin halus mulle sellasen ostaa, en vaan kyllä tiedä mitä mä sillä teen mut kait se selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
moi ja terveiset edelleen mahan kanssa :headwall: ballong ei saanut synnytystä käyntiin, se lähti 12h jälkeen ulos. kohdunkaula edelleen ylhäällä eikä vauva oo laskeutunut. mä oon ihan kypsä tähän touhun, nyt mennään prostin-tableteilla kohdunsuulle. eikä supistuksen supistusta... mua alkaa pelottava,että mennään sektioon, kun lapsivedet meni jo 1,5 vrk sitten. antibioottia mene varuiksi tipasa. toisaalta hyvä, että edetään varovaisesti, mutta alkaa jo kärsivällisyys loppua, etenkin, kun kaverit ja sukulaiset kok ajan prässää, että "voi voi, mikäs sinä nyt on kun ei synny, kylläpä se nyt kestää jne." tosi raivostuttavaa!

maikki 38+1
 
Onnea Pikkumyy-82 !!! Ihanaa! varovainen tyttölupaus siis piti paikkaansa :heart: :flower:

Tsemppiä Maikki !! ärsyttää varmasti sukulaisten pommitukset kysymyksillä ja voi-voitteluilla! Mulla ainakin menee naama ihan jumiin sairaalassa oloon. Olis paljon kivempi jos sais kotona napsia niitä käynnistys pillereita tai pitää ballongia ;) noh mutta jaksamiset loppuun, jos yhtään helpottaa niin oot lähempänä kuin luuletkaan :) :heart:

Itseäni ihmetyttää se, että moni (myös esim heinäkuisista) ovat kertoneet että unettomuus/uniongelmat vaivaavat... Toki pakko sanoo ettei sitä nuku niin hyvin kuin normaalisti (mahallaan ;) ) mutta mää kyllä koen nukkuvani tosi hyvin.. oikeestaan koko raskauden oon nukkunut tilanteeseen/asentoihin nähden hyvin :) ...olisko niin ettei tää poitsu halua tulla lainkaan ulos.... :O

Komppaan Embya.. Poikkka? Aanna?? miten sielä voidaan :)

H&M 37+3 ...ja huomenna neuvolaan..

Niin ja mulla myös ensi tiistaina (12.6) vasta seuraava äitipkl käynti käynnistyksestä..meitä onkin sitten vissiin kolme odottajaa menossa silloin arvioihin ;) :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Taistis
maikki79 Paljon tsemppejä loppu koitokseen. Itse pelkään just samaa että jos ei alakkaan itestään käynnistyyn ja mä viikko tolkulla sairaalassa. Ja mä vihaan sairaaloita en osaa niissä nukkua ja herään jokaseen rapsahdukseen ja ääneen.

Nukkumisesta Mä koen nukkuvani myös hyvin ei niinkun yhtään ongelmaa sen suhteen ja nukkusin kauemminkin jos se vaan olisi mahdollista. Mutta nyt oon pari viikkoo alkanut nukkuun kyljelläni niin että peitto on muokattu masua vasten mutta jos yöllä tai aamulla herään niin nukun masullani. Yöllä käyn kertaalleen vessassa mutta nukahdan kyllä heti sen jälkeen.
Nyt mun 2v pojallani on tullut viikon sisällä tapa että se aamu yön tunteina käppäilee meidän sänkyyn ja kerran jopa käynyt niin että en edes oo herännyt siihen kun kömpinyt mun viekkuun,toisinaan herään mutta oon sit niin väsy etten jaksa alkaa viemään omaan huoneeseen.

Meitä sit onkin jotka odottaa tuota 12.6. Paljon kerrottavaa kun kaikilla äippäpolikäynti.
 
Huomenta naiset!

Täällä on taas tullut iloisia vauva uutisia monta. Onnea kaikille vauvautuneille:heart:

Niin ja tsempitykset kaikille käynnistelyjen kanssa kamppaileville.

Parina yönä nukkuminen ollut hankalaa. En oo pystyny nukkuu oikeella kyljellä enää ollenkaan. Vauveli ollu jotenki sellasessa asennossa et oikeel kyljel nukkuminen sattuu ja ottaa henkeen. Minusta hassua miksi näin. Ainoastaan vasemmal kyljel pystyy nukkumaan ja paikatahan siinä puuntuu. Öisin kun herään makaan selälläni ja herään sitte siihen ku olo hankala. Ei ihme kun paikkoja kolottaa ja päätä särkee kun herään aamul.

Tänään toivottavasti vika neuvola. Ainakin toivon niin. 13 päivä kontrolli äippäpolil ja mahdollinen käynnistys. Mut saa nähä.
Palaan kertoilemaan neukku kuulumisia myöhemmin.

Nona ja rymyiita 38+2
 
Onnea kaikille pikkunyytin jo syliin saaneille. :flower: :) ..teitä oli niin paljo, etten millää muista kaikkia erikseen.. :ashamed:

Yhdyn kans Embyyn, mitäs kuuluu Poikkkalle ja Aannalle? Ja Missyä tuumasin kans, mitäs sinne kuuluu? :)

Täälä on kans havaittu tää hengenahdistus supistuksen aikana. Ja illalla/yöllä se on tosi häirittevää, ku ei meinaa sängys maates saada henkee ollenkaa.. : /

( . ) Tää oli pieni 2+ tauko ku sisko oli kyläilemäs meillä ja oli muutaki tekemistä ku hemgailla netis.. ;)
Oon kyllä ollu hurjan kovaa väsyksis, ku eipä sitä malttanu oikee huilatakkaa..
Täälä ei oikee mitää ennakoivaa oo ollu. Ainoo on, että se monien puhuma vatsan toiminta on ollu yli viikon jo vilkkaampaa. Mutta se ny ei kerro yhtää mitää.. Isäntä aina ehtoosin kysyy, että onko mitää ennakoivaa toimintaa? No, Eiii, Oliski!! :|

Tsemppiä kaikille loppuajaks, viimiset hetket on menos.. :)

PikkuMyy ja Tirriäänen 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelut kaikille nyytin saaneille ja ihania vauvantuoksuisia ensipäiviä! Nauttikaa, se pikkuvauvavaihe ei kestäkuin muutaman viikon! (toki 2 kuukautinenkin on pikkuvauva mutta sen ikäinen kohdistaa jo katseen ja hymyilee ja on muutenkin jo enemmän kiinnostunut ympäröivästä maailmasta kuin ihan vastasyntynyt joka on täysin symbioosissa äitinsä/isänsä kanssa. Tämä siis täysin omaa mielipidettä :D)

Imetyspaitoja on kertynyt jo aika lailla kun olen 4 vuotta jo imettänyt (molempia pari vuotiaiksi, tosin ei sitä loppuaikoina imetyspaitaa enää käyttänyt kun kuvioissa oli enää vaan aamu- ja iltaimetys)) Mutta itse olen tykännyt Boobin paidoista vaikka ne maksaakin paljon. Yksi vaihtoehtohan on sitten ihan joku narutoppi paidan alle niin voi nostaa sen oikean paidan ylös ja se toppi suojaa vatsamakkaroiden näkymisen.

Toivottavasti Mupelo nyt pääsisi tositoimiin pian ja kaikki käynnistyksessä olevat saisivat vauvan kainaloon!

Itseä alkaa pikkuhiljaa tuo lähestyvä synnytys jännittää. Jotenkin olen jo ajatellut että vauva tulee pysymään poikittain/perätilassa ja sektio edessä mutta entäs jos hän kääntyykin oikein päin, painoarvio kuitenkin laskettuna aikana 4,3kg joten aika isoa sitä pääsisi sitten synnyttelemään alakauttakin mutta ehkä se mieluummiin kuin sektio...
 
Mupelolle Onnea huomiseen koitokseen jos ei nyt aikasemmin kuitenkin jo lähtis tuleen.

Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille ja nythän niitä tosiaan tulee päivittäin sekä täällä että facen puolella..ihanaa..

Mun vika neuvola nyt 37+1 (36+2)
paino: -1050 (+1478) koko raskaudessa 10,3kg
verenpaine 112/77 (114/71)
pissa ok (pissa ok)
hemoklobiini 111 (ei otettu) edelliskerta 115
kohdunpohjankorkeus 38 (38)
rt (rt) viime viikolla ei laskeutunut mutta nyt sano että ei tunne enään päätä
viime viikolla sano käsikopelolla että YLI 3,5KG mutta nyt sit sano että n. 3,9-4kg mutta en kyllä yhtään usko noihin käsikopelo arvauksiin. yhdessä mun pieneksi vauvaksi käsikopelolla arvioitu poika "ei oo yli 3,5kg" olikin sit 4140g!
ja tästä raskaudesta kun sanottiin äippäpolilla että rv 38 olis 4,5-4,8kg

Ei antanut uutta aikaa mutta sano et mun pitää soitella jos en pääsekkään ens viikolla käynnistykseen.Luki koneelta jonne oli kirjotettu että äiti tulossa raskausdiabeteksen takia käynnistykseen 38+ äippäpolilta suoraan käynnistykseen. Mutta terkka epäili että jos on ruuhkaa synnytyssalissa niin ne voivat vielä 1-2päiväksi käskee kotiin tai sitten osastolle odottelemaan se niin riippuu millä mallilla toi mun römpsäni on =D


rv 37+1 (5pv että on ainakin viisaampi..ei vaan jaksas odottaa)
 
Moikka=)
Neuvolassa käyty:
Paino pudonnut mulla 2kg koska turvotukset on hävinny kokonaan=)
Paineet ok, pissa +1 eli seuraan sitä kotona..
Yliaikais kontrolliin sitten 41+3 viikolla eli 22.6
Ja neuvolassa sanoi että ei onneksi poika kasva enää loppuviikoilla kuin kymmeniä grammoja,eli voi olla että saadaan alle 4,5 kilonen vauva (vaan!)
No seksiä kuulemma kannattas olla joka päivä=) no eikai auta muu kun ruveta hommiin,kun kerta auttaa kovasti paikkojen pehmenemiseen=)

maritta83 ja mooses 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Oikein paljon onnea nyyttinsä saaneille!!

Tänään oli toivottavasti viimeinen neuvola.
Viikkoja kasassa 39+5
Kaikki oli ok.
Täti teki sisätutkimuksen kun sanoin, että on niin kauheesti supistellut ja vihlonut alamahaa ja selkää.
Elikkä supistukset todellakin saaneet paljon aikaiseksi.
Paikat auki jo 4cm. Sanoi, että aika kiire taitaa tulla sairaalaan kun se hetki koittaa.
Taitaa tämäkin vauva sit syntyä luomuna. Minä niin haaveilin spinaalipuudutuksesta.

Toivottavasti kohta sais vauvan kainaloon. Synnytys kyllä pelottaa aika paljon, mutta silti olis niin ihanaa päästä synnyttämään.

maraiitti ja saukko39+5
 
Neuvolassa tänään käyty, Ei suurempia muutoksia viimeviikkoseen. Painoa ei oo tuullu ny 3 viikkoon yhtään lisää samoilla lukemilla ollaan menty. Nyt yhteensä 14 kiloo tullu.
Vauvan sydän sykkeet on sitte viimeviikkoisesta 110 noussu 140 ja päällekkin. Kovasti touhuaa tuolla vatsassa. Sanoi terkka et taitaa touhuta ulos tuloa. Uskokoon ken haluaa.

Mun vattani on ollu tänään tosi kipee. Ei kuitenkaan mielestäni ole suuremmin supistellu. Sellasta tasasta pientä jomotusta kauttaaltaan. Joka paikkaan kolottaa eikä oo hyvä maata, istua, seistä tai liikkua.

Tulipas taas oikeen valitus virttä, mut tänään tämmönen päivä et kaikki jotenkin suututtaa ja harmittaa. Mikään ei oikeen jaksa kiinnostaa.
Muilla tällasta???

Neukkutäti vielä kehtas sanoo et näytän jotenkin tosi pirteältä ja positiiviselta. Olo ei tosiaan itel ollu mainioin muutaman tunnin yöunien jälkeen.

Sain vihdoin haettua varastosta meitin vaunut. Oli sekin homma.

Nyt ruuan laitto puuhiin jos vaikka pystyis syömään. Tahtoo syönnin jälkeen ol olla tukalampi muutaman tunnin, vaikka kuinka söisi vähän kerrallaan.

Jotenki outoo kun tuo meidän kuopus 6v.on ollu jo reilu viikon poissa ja isommat lapset 13 ja 16 ovat poissa kotoot isänsä luona. Eivätkä muutenkaan kotoon viihdy ovat kavereidensa kanssa päivät pitkät. Välil käyvät syömäs ja nukkumas. Aikaa tylsää arkea täs eletään nyt viel puoltoist viikkoo. Kunnes saan kuopuksen kotiin pohjoisen mummilasta. On jo ikävä sitäkin pikku riiviötä. Sekin varmaan pistää mielen ny matalaksi.

No enköhän nyt oo valitellu jo ihan tarpeeksi. Äijä kulta tulee pian töistä kotiin.

Sorry tää vuodatus viesti, Jos seuraaval kerral jotain positiivisempaa vaikka.

Maraiitilla taitaa olla synnytys jo aika lähellä:)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jakautuneille! :heart: :flower:
..itsestä tuntuu että oon jäänyt tilaan "raskaana" ja että tää ei tule koskaan ulos :D

Maraiitlla taitaa olla lähtö lähellä ;)

Neuvolassa käyty. Viimeinen neuvola mun omalla terkkarilla, sillä hän jää ensi viikolla lomalle ja loppu ajan mulla on sitten sijainen. plaah.
Eli viime neuvola ollut 34+1 ja nää suluissa. Nyt 37+4
Paino +933 (+1450) ja yhteensä tullut nyt koreat 21kg!! OIKEIN KIVA
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 124 (113)
RR 126/70 (124/71)
SF 38 !! (32)
sydämen syke +135 ( +140)

Eli hurjia lukemia etenkin tuo SF ja paino.. Painon nousu on jotain käsittämätöntä. Turvotukset ihan maksimissaan, ehkä sen vuoksi myös paino nousut. Syönyt oon kuitenkin koko raskauden vaan kotiruokaa ja normaalisti ja terveellisesti. Äitilläni nousi sen 25kg paino ja hän lenkkeili yliaikaisenakin vielä 5km lenkkejä.. itse oon saanut urheilun unohtaa jo useita kuukausia sitten...

tänään vointi ollut hyvä mutta kypsä.

Eilen siivosin meidän asunnon (48neliötä) ja pesin lattiat nelinkontin sekä wc-pesuhuonetilan lattialaatotuksen juuriharjalla. Eipä tästä mitään muutoksia ollut, paitsi jumalaton väsymys!! Seksiä olis ihan mukava saada, mutta kyllä sitä sen verran sotamursuksi itsensä tässä nyt tuntee että voi olla etten pääsisi edes fiilikseen. Mieheni kanssa ollaan asiasta juteltu ja hän on sitä mieltä että seuraavaksi kun vauva on pihalla. Säännöllisesti meillä ollut seksiä koko raskauden ajan, mutta nyt mies kokee että vauva on niin tuossa lähellä ja jo niin valmis lapsi ettei tee mieli. Ymmärrän :) ;)

Hemutus ja Möykky 37+4
 
Viikot paukkuu täälläkin tänään 39+0 poks poks!!!

Nyt täytyy kyllä sanoo et oon ihan puhki fyysisesti ja henkisesti, ei jaksais enää yhtään tätä olotilaa ja näitä tosi kivoja vaivoja :whistle: vihloo, kiristelee, nivuset ihan järkyn kipeet ja vauva senkun viihtyy vaan yksiössään!! kovasti oon elätellyt toiveita et toinen tulis vähän aiemmin mut ei se aina niin mene, meidän lähipiirissä (sisko, oma äiti) ei oo synnytetty yhtään etuajassa vaan aina yli :/

Ei oo mitkään S:t auttanut täällä, vaikka kuinka touhuais ei mitään isompia merkkejä ole lähenevästä synnytyksestä, korkeintaan jotain pientä jomotusta selässä! Tulipahan nyt valitusta taas omasta olotilasta mut jotenki tää loppu vaan kiristää hermoja huolella : /

Kovasti onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:
 

Yhteistyössä