Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Piti tulla ihan pikkumyy87ltä utelemaan että miks ne käynnistäs? Miun muisti kato.. :) Mut tsemit jokatapauksessa huomiselle!! Niin siis kun täällä sitä käynnistystä ei saa millään, ei oo omakohtaista kokemusta mutta tuttavien... Ja just se kätilön ilmoittama "ei me ruveta käynnistelee ennenkuin on 11 päivää yli" jäkätys. Ja kuulemma käynnistetään muutenkin vasta 42+0 jos niikseen...

Alkaapi käymään jo kärsimättömäks perkule :D mies kanssa vaikka normaalisti semmoinen viilipytty jöröttäjä onkin.

Peikko ja Otus 39+5
 
Sandrastiina
Mää kävin lauantaina liikevähyyden vuoksi Taysissa. Itsellä oli sellainen vaisto että kaikki on hyvin, mutta jossain takaraivossa nakersi silti että pakko saada varmuus. Onneksi sielä kaikki hyvin.

Oon muutenkin miettinyt liikkeitä. Itsellä koko etuseinän peittävä istukka. Monesti kysytään että potkiiko ja liikkuuko hirveästi niin pakko kyllä sanoa että istukalla on varmasti osuutensa siihen minkälaisina liikkeet tunnen. Kyllähän muljaus välillä tuntuu pahalta mutta kuitenkin hyvin harvoin. Meidän poika on muutenkin suhteellisen rauhallinen tapaus ollut koko raskauden ajan.. Mitä lie enteilee sitten ;) Nykyään kun tilaa niin vähän niin liikkeet tuntuvat minulla enenmmänkin sellaisena "laiskana venyttelynä" :D ja nyt viimepäivät veikko on viettänyt aika rauhallista eloa.. jospa enteilisi tyyntä myrskyn edellä kuten Tielsa mainitsi ;)

Nyt on jokaisena päivän ollut hetkittäin alavatsan sekä alaselän ja kylkien polttelua. Vatsa löysällä ainakin kerran päivässä. Ottaen huomioon että oon kärsinyt plussaus-hetkestä asti kamalasta ummetuksesta. Kahtena päivänä otettu kovat löylyt ja ne eivät ole saaneet aikaseksi mitään, paitsi että ne vähäisetkin polttelut on loppunut.

Liitoskivut aika pahoja. Sohvalta nouseminen tuskaa. Nyt olisi helpottavaa jos olisi kävelykeppi... kyllä :whistle:

Päivät oon ottanut rauhallisesti ja olo on levollinen ja rauhallinen edelleen. Jotenkin kun otin asenteen että tämä menee kaksi viikkoa yli niin nyt vaan odottelen ja yritän nauttia siitä että saan maata ja syödä ja olla rauhassa ja nauttia pienistä hetkistä kun saa olla yksin tai kaksin miehen kanssa. Vauva on tervetullut koska vaan kunhan on itse valmis. Kotona kaikki on valmiina. Hieman tuo vauvan tulo on alkanut jännäämään.. ihmeellisiä ajatuksia ja pelkoja ja ja ja ..epävarmuutta(?!)etenkin sitä kohtaan että kuinka tässä se oma elämä tuleekaan muuttumaa.................. Ajatus siittä että mahassa on minun vauva tuntuu jotenkin kauhean kaukaiselta ja epäuskottavalta.

Hemutus ja laiskiais-Möykky 39+2
 
tänään oli lastenlääkärillä kontrolli lonkkien vuoksi ku tytöllä oli lonkkaluksaatiota...
Oli lonkat parantunu eikä enää lähteny pois paikoiltaan jeeeeeeeeeeeeeeeee =)
moon niiiiiiiiiin iloinen!! ei siis tarvinnu lasta hoitoa.. kontrolli ja lonkkien ultraus on viel 4vko päästä varmuuden vuoksi :)

Taistis ja pikkuneiti 1vko 1 pvä :heart:
 
Mäkin voisin tässä kertoa miten mun synnytys meni. Eli tosiaan "menkkajomottelu" muuttus kunnollisiks supisteluiks sunnuntai illalla. Yöllä heräilin noin tunnin välein kipuihin eli sen verran kovia olivat jo et uni keskeytyi. Maanantai päiväksi taas hieman helpottui ja tuli vain silloin tällöin suppareita. Sama meno jatkui taas seuraavana yönä, et tunnin välein heräilin. Tiistaina oli jo päivälläkin hieman enemmän suppareita. No tiistai keskiviikko välisenä yönä en sitten oikeastaan nukkunut kun suppareita oli noin 10-20 min välein. Keskiviikkona tosiaan soittelin synnärille neuvoa et miten kannattais toimia kun suppareiden välit olivat kuitenkin min vaan 10 min välein. No tosiaan sanoivat et voin tulla illalla osastolle et antavat sen verran droppia et saisin nukuttua ja kerättyä voimia tulevaa koitosta varten. No iltapäivästä olo rupes oleen aika tuskainen kun supparit olivat aika kipeitä jo, ainoa joka hieman auttoi oli käveleminen. No mähän marssisin edestakaisin kämpässä koko iltapäivän. En oikein osannut päättää lähteäkkö sairalaan vai ei, kun en halunnut tehdä turhaa reissua. No onneks mun isä soitti ja kun hän lupas mut sinne viedä ja ottaa samalla koiran ja viedä sen hoitoon, ni ajattelin et kait mä sinne sitten voin lähteä.

No tulin sairaalaan hieman viiden jälkeen. No kätilö otti käyrille ja ne oli ihan ok. Sitten oli tarkotus mennä osastolle lepäilemään ja kätilö sitten sanos et saisin sitten illalla lääkettä jos supparit olis kovin kipeitä. No mä siihen sitten vaan sanoin et kun nyt jo sattuu aika helkkaristi. No sit hän päätti myös tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja olinkin sitten jo 4cm auki. Kätilö sitten vaan tokas et no ei oo ihmekkään et vähän sattuu. No kivunlievityksesksi sain lämpöpakkauksen joka auttoi hetkeksi ja sitten kokeiltiin aquarakkuloita joista ei ollut mitään apua. Sitten kun toivoin lisäkivunlievitystä 7 jälkeen totesi lääkäri tarkastettuaan tilanteen et oon 7cm auki ja kun näin nopeesti menny ni en saa enään epiduraalia eikä sitä kohdunsuupuudutusta pystytty laittamaan kun ei ollu jotain reunoja enään jäljellä. No ammeeseen pääsin ja siellä olo helpottui sidettäväksi.

Olin ammeesa noin 1.5 tuntia kunnes tuli aika paha olo ja kovat tykytykset, kun vesi oli aika lämmintä. No tänä aikana mieskin kerkesi mukaan, kun oli Tampereella kun tulin sairaalaan. Kun nousin ammeesta olin 9cm auki. Kätilö suositteli tässä vaiheessa kalvojen puhkaisua. No kalvot puhkaistiin 9 jälkeen jonka jälkeen suppareista tuli todella tuskaa! No viimeinen sentti oli tosiaan kovan työn takana ja ei mulla tullu oikein millään ponnistamisen tarvetta. Et jossain vaiheessa siirryin jakkaralle ja rupesin ponnistelemaan. Jakkaralta siirryin sänkyyn kyljelleni ja siitä sitten puoli-istuvaan asentoon. Sain myös tueksi jossain vaiheessa oksitosiinitipan kun vauvan pää ei meinannu tulla jonkun poimun ohi.

Kyllä se sieltä sitten tuli 1h40min ponnistamisen jälkeen. Ja olihan se mahtava fiilis kun vauva nostettiin rinnalle, siinnä vaiheessa kaikki kipu ja tuska unohtui. Istukka hieman antoi odotuttaan itseään, mutta tuli sekin sieltä sitten lopulta. Tikkejä ei tullut, kun oli vaan pari pinnallista repeämää.

Tosiaan tämmönen stoori mulla. Mitään pahaa sanottavaa ei jäänyt, että kyllä sitä vielä uudestaankin voi mennä synnyttämään :)

Madde ja pätkä 5vrk
 
Heivaan naikkoset.

Kyl on arki iskeny päin kasvoja ja kovaa.. Mun mielestä jotenkin yllättävän rankkaa ja outoa ja uutta tää perhe-elämä.

Nökö ei nuku öisin.. Syö ja ihmettelee, hiukan kiukuttelee.. Syliin nukahtaa, mutko laitat sänkyyn, ni alkaa huuto.. Olen VÄ-SY-NY. Onneks mies on aivan ihana, kultanen apu :heart: :heart:

Perjantaina tosiaan kotiuduttiin. Huomenna tulee neuvola naikkonen käymään..
Tikit sain tänään pois..

Synnytystarina on täällä kyl niin tylsä ja tuikitavallinen sektio, et aikalailla turha sellasta tänne rustata. Helvetin outoa olla täysin sielun ja ruumiin voimin leikkauspöydällä, mut mitään et tunne o_O Haluat siirtää jalkaa, mut ei kykene..
Mies sai leikata napanuoran hoitohuoneessa, kun lääkäri oli jättäny sen verran pitkän pätkän sitä :) Ihan hieno ele.

Hyvin on toivuttu. Henkisesti toipuu tästä kaikesta ehkä.. öö.. jaa-a..
..en ymmärrä miten ihmiset lähtee tähän rumbaan aina uudelleen ja uudelleen. Mut, kai tää kaikki unohtuu tai jotain.. Tällä hetkellä sellanen olo, et tämä riittää mulle. Nyt on kaikki se mitä olen aina toivonu :heart:

Oikein ihanaa kesää naikkosille :cool: Onnea jo jakautuneille! Ja tsemppiä koitosta odottaville! :hug:

Emby^ ja Nökö 9pv :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Hemutus kuule ihan kun ite kirjottelisin. :D Mulla oli kanssa etuseinä istukka, mutta liikkuvainen kaveri kun on vaan saanu itelleen kokoa ja istukan sivuilta liikkeet tuntuu ja näkyy. No tänään minin on ottanu ilon irti taas ja muljaa päätä sekä jalkoja. Maha on valahtanu huolella alas ja on ihan tois puoleinen. Niinku pussi roikkuisi :D kaameaa miltä se tulee näyttämään ilman sisältöä. . Supistuksia mulla ei ole tuntunu 2päivään, mutta suoli tyhjenee tosiaan runsain mitoin vaikka kuuluin myös tähän ummetussakkiin. Samoin valkovuotoa on ollu paripäivää taas ihan tolkuttomasti niinkuin oli tokan kolmanneksen..

Onhan täällä palstalla jo hiljasempaa kun moni on saanu vauvan ja ite muistan muiden tekstejä alkukesästä ja tuntuu, että toistelee tässä samoja ajatuksia.. Mielelläni lueskelen silti mitä tahansa tekstiä täältä :)

Embylle voimia arkeen .. oliko perhepeti poissuljettu vaihtoehto yöaikaan?? Saisit ite nukuttua.ehkä paremmin?

Maddella hurja ponnistusaika huhuu miten tosta tulee selviimään!!!!!
 
Täällä on kanssa aika vilkasta tää arki. Vauvan kanssa menee ihan hyvin, mutta kun tuo esikoinen hakee huomiota kaikin konstein, niin se verottaa hieman voimia.

Emby: Mä täällä jo haaveilen kolmannesta, vaikka neiti on vasta 8 vrk ikäinen. Tosin mies on tehnyt selväksi, että kaksi riittää, joten taitaa haaveeksi jäädä.
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Onnea uusille vauvansa saaneille!!

Meidän poika syntyi lauantaina raskausviikolla 41.
Painoa oli 4300g ja pituutta 52cm.
Maanantaina päästiin kotiin sairaalasta.

Synnytys oli erittäin nopea.
Sairaalaan tulin aamulla vähän yli klo.5 ja poika syntyi klo. 5.34.
Kun tulin sairaalaan paikat oli auki jo 8-9cm. Suoraan siitä synnytyssaliin.
Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan. Synnytys oli todella nopea mutta myös kivulias. Repeämiä ei tullut onneksi.

Kotona onkin nyt melkoinen rumba neljän lapsen kanssa, mutta eiköhän tämä tästä jossain välissä tasaannu.

Maraiitti ja Touko4pv
 
Sandrastiina, nniiih, sekin olis tietty yks vaihtoehto. Mä pelkään vaan, et jompikumpi meistä jyrää vaavin.. : / Hän kyl tosi mielellään nukkuu aamusin mun vieressä, kun mies on lähteny töihin :) :heart:
 
Tosta Hemutuksen jutusta tuli mieleen...että että, onkos Poikkkalla :heart: kaikki hyvin.. Eikös niiden pimu syntyny viides päivä ja poris?? Vai? Oliko se tyksis?

Rukka-Peikko Siis käynnistämisestä puhuttiin turvotusten takia.. Myrkytyksen oireita ei oo, mutta niin kovin on turvotuksia, että.. Viime keskiviikkona oltiin siä kontrollis niiden takia, ja sillon lääkäri sano, että katotaan viä ens viikkoon.. Ja jos turvotukset ja vointi edelleen huono niin voi olla, että lähdetään käynnisteleen. Mutta, kai siihen vaikuttaa, että onko paikat auennu j apehmenny vai nou.. Sen näkee huomenna. Kasilta olis sitte aika.. :rolleyes: Jännää! Kuinkahan sitä saa nukuttua!?!
 
Poikkkahan tosiaan synnytti Porissa ja juuri tuohon aikaan mitä lehdessä oli mainintaa noista infektioriski-jutuista!! Mitähän sinne? Itse kanssa täällä ihan paniikissa kun pitäis tuolla Porissa synnyttää!! :'(

Täällä on mies kuumeessa, kiva!! Mahtaako päästä synnärille mukaan kipeenä, onko kellään tietoa?? Jos nyt vaikka sattuis yöllä lähtö tulemaan...kiva vaan kun toinen on tossa aivan voimaton ja nukkunut koko päivän!! :(

Vauvaa veivaa päätään täälläkin tuolla alapäässä ja välillä vihloo huolella. Liikkeet ovat myös vähentyneet ja muuttuneet "venyttelyksi" ja muljahduksiksi ja selkeesti enemmän nukkuu tuolla ja sit hetken muljaa ja taas pitkä aika kun ei tunnu mitään...tarvii välillä oikeen herätellä kaveria, et tuntee jonkun elonmerkin kun on välillä niin rauhallista. Neuvolassa kuitenkin viimeks sanoi, että on ihan normaalia, että liikkeet vähenevät loppua kohden.

jkoo + Pupu 39+6
 
Pikapäivitys: olen ollu aamusta asti TYKS:ssä ja saanu 4 suunkautta otettavaa pilleriä tän päivän aikana ja no supistuksia on tullu muttei kovia. Kävin sit suihkus ja ajattelin kömpii koisimaan ni kah ku kävi holahdus ja vedet meni!!!!! Pyörisin hetke aikaa ympyrää ku en oikeen tienny miten päin olisin :/ no nytten oon käyril ja odottelen... Selkäsärky koventu mut on viel iha siedettävä olo, toistaiseksi!!! Jännityksel odotan koska syntyy!!
 
Joo, Poikkka vois ilmoitella itsestään nyt! : /

Embylle piti munkin ehdottaa perhepetiä. Meillä ainain toimi, vaikka pelkäsinkin kaikkea mahdollista vauva aikana. Suosittelen kokeilemaan, sillä imettäminenkin sujuu paljon vähemmällä vaivalla, kun vauva on siinä vierellä. Mä en edes osannut nukkua ilman vauvaa vieressä, kun jatkuvasti piti nousta atsomaan hengittääkö pieni.
Ei selvinpäin oleva vanhempi vauvan päälle kierähdä, ei äiti ainakaan. Luota vain itseesi :)

Tuosta vauva ajan rankkuudesta, niin mullekkin tuli esikoisen aikaan se väsymys kaikkineen kuitenkin aika yllätyksenä. Ei sitä unen puutetta voi ymmärtää etukäteen.
Koittakaa löytää itsellenne parhaat keinot olla ja elää, välittämättä muiden mielipiteistä tai säännöistä. Neuvoista valitsette avoimin mielin ne parhaat.


Onnea taas uusista vauvoista! En muista ikinä kuka saanut vauvan, niin onnittelen yhteisesti :ashamed:
;)

jkoo toivotaan, että miehesi paranee ennen synnytystä! Toki on tärkeää ettei vauvat sairaalassa (ja juuri synnyttäneet äidit) saa mitään tartuntoja (kuten tämä surullinen esimerkki tänään kertoi) , mutta jos ei kovin kipeä ole niin droppia naamaan ja suu kiinni.. ;)

Aanna upeeta, että saitte vauvan kotiin! Jaksuja henkiselle puolelle vielä :hug:

Mä olisin melko valmis jo synnyttämään, no viikko, puoltoista enää...

murukka ja vauva 40+5 (20min päästä 40+6).

Öitä leidit.
 
Tsemppiä Tiituliini!!!! Jee lisää vauvoja :)

Tosiaan mitenkäs Poikkka jakselee? ...Porissahan poikkka synnytti!
Mulla on kaksi hyvää ystävää joilla La heinäkuun alussa jotka ovat synnyttämään menossa Poriin. Tuollaiset uutiset vain häiritsevät ja aiheuttavat pelkoa. Nythän sielä asiasta tiedetään ja asiaan on varauduttu joten en usko että kenelläkään nyt synnyttämään menevällä tulee mitään hätää asian kanssa olemaan! :)

Harrastin rappukäytävässä porraskävelyä äsken :) menin kerros välit 1-8 kahteen kertaan ylös ja alas.. Mitään ei tullut.. Paitsi pohkeet kramppas! KIVA, sehän on just se lihas mitä lähdin ärsyttämään! EIKUN!

Hyviä öitä helmille!
 
Emby, meillä on ihan samaa, vauva hiljenee vierelle mutta äninä alkaa kun laittaa pinnikseen. Mä oon toistaiseksi nostanut takaisin rinnalle joka kerta ja imettänyt uudelleen ja uudelleen kunnes vauva on nukahtanut. Välillä kolmekin tuntia putkeen tissillä... Oon vähän vältellyt perhepetiä, kun meillä on niin pehmeä sijauspatja, mutta tänä aamuna heräsin vauva viereltä ja ihan hengissä oltiin kaikki. Oon imettänyt sen takia tiheästi, että maitoa heruisi riittävästi, kun vauvalla muuten tuntuu olevan vähän huono imuteho. Ja rintakumi vielä sit kai vähentää herumista?

Mies ehdotteli että hän syöttäisi pullosta öisin, etten väsyttäisi itseäni liikaa, mutta toistaiseksi oon ihan OK voimissani. Pumppasin kyllä jo varuiksi jääkaappiin, jos/kun niitä horrorväsymysöitä tulee. Suosittelen Emby kokeilemaan että mies antaa pullosta maitoa ja sinä nukut vaikka korvatulpat korvissa vähintään yhden syöttövälin, ennenkuin vedät itsesi ihan sippiin! Sitten ei ole enää kenelläkään kivaa, nimimerkillä kokemusta on :ashamed: Jaksamisia ja voimia vauva-arkeen! :hug: Hyvä että rehellisesti sanot, etkä yritä esittää että kaikki on ruusuilla tanssimista ja auvoista.

Mun mies tänään ehdotti että eikös kokeiltais samaa kuin esikoisella, eli 1,5 litran limsapulloa täynnä lämmintä vettä pyyhkeeseen käärittynä vauvan vierelle. En ollut muistanut koko limsapullokäsittelyä, mutta se kyllä toimi esikoisella rauhoittavasti. Tätä kikkaa käyttivät esikoisella vauvateholla pitämään lapsi lämpimänä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Täällä arki lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö vain syö ja nukkuu. Virkeitä ajanjaksoja päivään mahtuu 2-3. Silloin syli paras paikka. Vauvan itkusta ei joudu naapuritkaan kärsimään. Tämä meidän pikku neiti on tosi rauhallinen tapaus.
illalla nukahtaa omaan sänkyyn ja yöllä kun herää nälkäänsä otan viereeni ja siinä nukutaan välillä tissitellen aamuun asti. Väsyttäisin itseni totaalisesti jos yrittäisin pysyä hereillä ja laittaa tytön aina omaan sänkyynsä tissittelyn jälkeen. Meillä tissitellään 2-3 kertaa yössä.
päivisin tyttö nukkuu omassa sängyssään.

Suosittelen lämpimästi yöllä vierekkäin nukkumista.

Täällä 6 vuotias veli on aivan mahdoton, hyppii seinille ja tekee kokoajan pahojansa. Joutuu hermot todella koetukselle. ilmeisesti jonkin asteista mustasukkaisuutta ilmassa. Tuntuu et mikään ei auta. Muilla tämmöstä?

Juu mut nyt täytyy lähtee neuvolaan tytön kanssa.

nona ja rymyiita 11pv
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Ja pah sanon minä!! Täälä sitä ollaan kotona! :headwall: Oli eri lääkäri, tosi mukava kylläki ei siinä mitää, mutta laitto kotio ja ei antanu edes uutta aikaa.. Neuvolaseuranta ja kotio odottaa luonnollista käynnistymistä. Muutosta sen verran, että kohdun suu sormelle auki! Jee, edes jotai on tapahtunu..Mutta ei sillä viä kuuhun mennä! ;) Luonnollinen käynnistyminen on tietty paras ja sitä toivoin, mutta silti petyin jotenki tosi kovaa.. Ottaa ny sitte joo selvää, oli niin tai näin nii väärinpäin! :D Kätilö neuvolas vähä ihmetteli ku mä soittelin ens viikoks aikaa, ku, oli just koneelta lukenu viime viikon polikäynnin tekstejä, nii lääkäri kirjottanu "jos kohdun suulla kypsymistä/muutosta niin lähdetään käynnistelemään..". Ja, sitte tiistaina jos/kun meen neuvolaan ni se saa jo kumminki laittaa lähetteen yliaikaskontrolliin/käynnistykseen! Että, olishan se voinu jo sen uuden ajan antaa sinne suosista.
Ny on ollu pinna Pikkusen Kiriällä, mut saa varmaa sulkee johonki pehmustettuu pyöreesee huoneeseen kahdeks viikkoo! :stick: Voi isäntä raukkaa! :D No, käytii ostamas juhannukseks pihvit ja muut ruokavärkit, eli loppu viikko menee herkutelles ja levätes. :)

Urakoin tos uuniin pari kinkkulootaa ja aion pakastaa ne "pahan päivän varalle". Pääsee sitte vauvan kans edes välillä helpommalla, ku tosiaan toi isäntä kyllä polttaa vetenki pohjaan! Vielä ku jaksais väsätä lihapullia :p ja jotai soosia jemmaan.. Ja vaikka makaroonilootaa..

Embylle iso voimahalaus! :heart: ..mulla ei oo mitää fiksuja neuvoja, ku todennäkösesti painin kohta ihan samojen asioiden kans.. mutta, mä kans arvostan sitä, että sä sanot asiat niin ku ne on. Ja, kaikki tunteet on sallittuja, ja ei se todellakaan oo mitää ruusuilla tanssimista niinku usein annetaan ymmärtää.

jkoo Uskon, että ei oo enää mitää hätää ja poriin voi turvallisin mielin mennä, koska asia on tiedossa ja hoidossa! :hug: Ymmärrän kyllä todella, että asia vaivaa! Kattelin tota etusivuu, että siinä oli, ööö, Renu ja Rintintin (meniköhän nimet oikeen..) joilla ajat kans 10.6 ja poris.. Onkohan siä vauvat jo syntyny, vai mikä on tilanne?? : / Mua aiva hirvittää ajatella koko asiaa, hyi olokohon..! :'(

Pikkumyy87 ja Tirriäänen 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikkumyy, mäkin olen kyllä luonnollisen käynnistymisen kannalla mutta ymmärrän fiiliksesi, mä olen menossa perjantaina käynnistykseen ja jotenkin olen ihan varma ettei ne juhannuksena kuitenkaan lähde käynnistelemään vaikka näin on puhuttu. Mietin minäkin huomista kauppalistaa että kannattaa varmasti ostaa juhannusruokaa kunnolla (jotain nopeasti pilaantuvaa) niin on todennäköisempää että saan jäädä synnyttämään :D.

Ja muistakaahan mammat nukkua silloin kuin vauvakin ja syödä!! Se on uskomatonta että voi oikeasti unohtaa syödä kun vauva vie kaiken huomion! Ja meillä mies muutti parvekkeelle nukkumaan kun esikoinen syntyi ettei mun tarvinnut jännittää kierähtääkö hän vauvan päälle yöllä eikä hän heräillyt vauvan itkuun :). (nykyisin on päässyt kyllä jo sisälle nukkumaan kun asutaan hieman väljemmin :LOL:)
 
Voi pikkumyy miten ä r s y t t ä v ä ä. Muistetaas taas. Mä en tajua minsi lääkärit vatvoo ton asian kanssa, olisivat turpakiinni ja antaisivat uuden ajan ja sanoisivat arvioidaan tilanne uudestaan eikä puhuisi mistään mahdollisuuksista. Ihan sama kun toisille jauhetaan, että syntyy pian ja sitten sitä odotetaan kun kuuta nousevaa loppuun asti. Mitkään merkit kun ei pidä paikkansa ennenkuin supistukset on sitä luokkaa että pusertaa pientä ulos.
Oon niin raivoissani yllämainituista, kattelin aamulla sydänääniä jossa näistä asioista myös puhuttiin ja se sai mut alunalkajen raivon partaalle.

Mä en usko, että perhe-elämä on ihanaa tosta vaan nyytin kanssa. Jossain kohtaa se iskee jollain tavalla ja silloin se pitää kyllä päästää päänupista ulos kotona, kavereille tai sitten vaikka täällä! kiilotkuvat ei pysy seinillä jos liimat ei oo ehtaa materiaalia.

On uuten harvinaisen täysi olo kehossa ja 2 päivän hommailut saanu mut lepäämään tänään hyvällä omallatunnolla ja katsomaan jopa yhden leffan. Noo kohta iltaa viettämään naisten kera niin on ihan mukava kun on virkeänä ja levänneenä. Kohtukin on supistellu tänään hanakammin mutta täysin kivuttomasti.

Mini rv 39+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Malendra Oih mitä pieniä ihanuuksia, melkein kuulen pienen ihanan tuhinan! :heart: Kuinka on arki lähteny rullaamaan kahden pienen kans? :) ..olikos teillä vanhempia sisaruksia, ku en nyt muista..?

Sandarstiina No mä oon vähä samaa mieltä, miks pitää sanoo sana käynnistäminen.. Antaa mahdollisuus.. Meillä on kans yks tuttu jolle sanottii 3vko ennnen la, että ei loppuun asti mee, että voi tulla minä päivänä hyvänsä. Ha, meni sen kaks viikkoo yli ja käynnistymises meni se kaks päivää!! Siinä oli oikeen lääkärin täydellinen arvio.! Sehän ny voi tulla kellä vaa rv37. Ja tää äiti oli viä sellanen joka ei nauttinu raskaudesta ja höpötti rv25, että koska tää kurjuus loppuu! Nii voit vaat kuvitella kuinka romuna oli ku meni kaks viikkoo yli.. : /
 
Viimeksi muokattu:
Pikkumyy87, arki on sujunut ihan hyvin mut alussa oli tosi rankkaa ku on kaksi vauvaa, mulla oli menossa babyblues-vaihe. Mutta onneksi nykyään ollaan jo itsevarmoja vauvojen hoidossa. :) Pojat alkavat olla yhä enemmän hereillä ja nukkuvat yöt hyvin. Kaksoset ovat siis esikoiset, meillä ei ole muita lapsia :)
 
Pikkumyy87 ja Sandrastiina
Mää niin yhdyn teidän sanoihin. Kuinka perseestä se on että mennään ja sanotaan että käynnistetään silloin ja silloin tai "syntyy varmaan kohta" ...eihän noista syntymisasioista voi kukaan tietää tai tarkalleen ennustaa, ei mitenkään. Ja noihin käynnistys asioihin... kyllä joku lääkäri voi olla sitä mieltä että käynnistetään silloin ja silloin, mutta aina on hyvin varma mahdollisuus siihen että seuraavalla kerralla päivystää toinen lääkäri jonka kanta käynnistykseen on aivan toinen

Mää oon itse jo sinut asian kanssa että ei käynnistetty. Pystyn lukemaan Pikkumyy87:n tekstistä samat fiilikest mitä itse koin kun olin varma että nyt käynnistetään ja loppujen lopuksi laitetaan kotiin vaan ja toivotetaan tervetulleeksi sit kun tuun synnyttämään... se pettymys alkuun oli todella ärsyttävä. Mutta nyt koen että näin on paljon parempi...

Huomenna neuvolaan, jossa uusi terkkari. Ärsyttävää. Ei jaksa selittää uudelle ihmiselle kaikkea alusta alkaen ja plaa plaa.. Eniten mua pimpittää jos se alkaa saarnaan jostain painosta.

Kaupassa käyty ostamassa Juhannukseksi ruokaa. Sillä minähän en viikonloppuna vielä synnytä (kuitenkaan) ;) :D

Ollaan käyty katsomassa Hämeenlinnassa asuntoa joka oli ihana.. huomenna pankkiin ja jos kaikki menee hyvin niin olisi edessä taas muutto kuukauden sisään.. Eihän tässä ole kuin 2kk kun muutettiin Porista-Treelle. Noh meidän elämä vie näin.. Jännää ;)

Jaksamista kaikille! niille keillä jo nyytit on sylissä ja sitten meille keillä nyytit on vielä eturepussa ;) :D

Hemutus ja Möykky 39+3
 

Yhteistyössä