Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

DingeliDong voimia sinne! Surullista! :'( :hug:

Täällä himoina roskaruoka ja jos vaan olisin rikas, niin kävisin syömässä ravintolassa kunnon pihvejä joka päivä, niitä himoitsen myös :D Kotiruoka ei nyt uppoa lainkaan, ei maistu jauhelihat, eikä kanat, eikä muutkaan tollaset, phyi. Töissä vaikeaa miettiä ruokailua, kun ei oikeen leipäkään maistu, eikä työpaikan ruokalan kotiruuat, joten keskustassa yleensä käyn hakemassa jotain mitä sitten tekeekin mieli, tulee vaan vähän kalliiksi, kun yleensä mulla on kyllä eväät, mutta minkäs teet, kun ei maita, niin ei maita. Enemmän tekee mieli suolaisia juttuja, mutta suklaata ja salmiakkiakin välillä.

Jane69 olipas sulla kamalia ultrakokemuksia. Kyllä mekin saatiin kuvat mukaan esikoisesta ja tarkkaan selostettiin kaikki mitä siinä ultraaja kävi läpi. Olisin kyllä revennyt, jos minulle olisi käynyt noin, törkeää toimintaa. Toivottavasti nyt saisitte kuvia ja parempaa kohtelua, kun ihania muistoja ne ultrakuvatkin ovat.

Me varmaan kysytään kumpi tulee, esikoisesta mies ei halunnut tietää, mutta nyt olisi kiva tietää. Ihan senkin takia, että tietää mitä hankintoja tarvis tehdä, kun esikon vaunut ja oikeestaan muutkin kamat ihan tyttöjen juttuja.

Täällä odotellaan lisää hyviä ultrakuulumisia teiltä! ;)
 
DingeLiDong Olen pahoillani tapahtuneesta! Voimia ja jaksamisia!


Jane69 inhottava kokemus sulla tuosta ultrasta! En tajua miten tuolleen edes käyttäydytään. Pitäisi huomioida, että tuleville äideille tuo on tosi tärkeä tapahtuma ja muutenkin moni on herkillä tuossa vaiheessa! Meille molemmista on oltu tosi mukavia ja selitetty kaikki asiat, vaikka en edes kaikkea höpinää ole tajunnut kun olen ollut ihmeissään sätkivästä silakasta. Kuviakin olemme aina saaneet 4 kpl, joka ultrasta. Ihme toimintaa, toivottavasti nyt on parempi kokemus tai sitten kannattaakin kunnolla laittaa lisää palautetta!

Äitiyspakkauksesta meillä on tuolle ekalle lapselle hankittu äitiyspakkaus ja uskoakseni otamme sen myös toisellekin. Itse olen kokenut sen hyvinkin tarpeelliseksi. Okei, ehkä kaikki vaatteet eivät ole näteimmästä päästä, mutta sopivia vaikka vain kotioloon. Ajattelin kuitenkin säilyttää lapsille jotain tärkeimpiä vaatteita lapsuudessaan näissä pakkauksissa heille sitten muistona. No katsotaan, mutta joka tapauksessa siinä on se tuntukin kun pakkaus saapuu kotiin ja pääsee hypistelemään ja laittamaan ja pesemään.. :)

Tyttö-/poikaolosta ensimmäinen lapsi on poika ja minulla oli koko ajan tunne, että poika tulee, koko raskauden ajan. Mies oli taas sitä mieltä, että tyttö sieltä tulee. Vatsan perusteella mitään ei pystynyt lukemaan, silä milloin se oli poikavatsa ja milloin tyttövatsa. Levenin ja kasvoin kuin sotanorsu (toivottavasti pystyisin nyt vähän hillitsemään itseäni) :D Jotenkin tuntuu uskaliaalta sanoa ääneen, mutta nyt tuntuu enemmän tyttöololta ja mies sanoo, että toinen poika tulee.. En tiedä onko tähän omaan tyttöoloon syynä sitten se, että tavallaan toivoo sitä tyttöä, kun on jo poika vai oikea tuntemus..? No toisaalta olemme myös miettineet, että kiva poikakin olisi kun tulisi semmoisia veljesjuttuja parhaimmillaan. Nimikin pojalle olisi valmiina, tytön kanssa vähän sumplimista.. Onko muilla muuten nimiä jo mietinnässä? :))

Se mitä nuo mieliteot kertoo, niin mulla ne on hyvin sekavia ja vaihtelevia. Tekee mieli milloin mitäkin. Esikoisesta teki mieli eri ajanjaksoilla eri asioita. Kokis on yksi mistä en näköjään pääse eroon kummassakaan raskaudessa. En juo sitä tolkuttomasti tai usein, mutta himo on suurempi kuin normaalisti ei-raskaanaollesa. Esikoisen vikalla kolmanneksella kesän aikana vedin 10 kokonaista vesimelonia, niitä menikin hyvään tahtiin. Hedelmäsalaatti oli myös yksi, mitä vetelin. Mutta sitten tuli irtokarkkibuumi sekä hampulaiskausi :D se siitä terveellisestä hetkestä. Pirkka-mansikkajugurttisuklaa oli myös yksi. Mies kantoi niitä aina välillä kotiin kun teki mieli, kun hän uskalsi sanoa poikkipuolisen sanan niin johan räjähti :D

Nyt olen paljon rauhallisempi, en yhtä äkkipikainen. Suolakurkkuja tekee mieli kokoajan, niitä kokonaisia. Lisäksi lakua ja herkkuja tekee vähän enemmän mieli, mutta kuitenkin sitten lopulta ällöttää että on syönyt... Jauheliharuuat kuvottavat, niin kuin joku muukin taisi mainita. No tässä ehtii vielä kehittyä millaisia himoja vain..

Eroa edelliseen raskauteen on se, että väsymys on triplasti pahempi ja päänsärkyä ei viimeksi ollut ollenkaan. Nyt se on ollut niin ikävä, että ei lähde panadolilla oikein poiskaan. Mutta, joku kysyi, että milloin on alkuraskauden oireet lähtenyt pois, niin itselläni ainakin nyt rv 13 alussa lähti pois. Väsyttää edelleen, mutta se ei ole enää niin mahtipontista, etten jaksaisi muuta kuin maata. Tosissaan, en pystynyt tekemään mitään kotona moneen viikkoon, mies teki ruuat ja leikki lapsen kanssa ja hoiti vielä koiranpentua kun minä vain kuolin. Yksi ero kuitenkin väsymyksestä huolimatta edelliseen vielä on, että nyt tekee mieli seksiä koko ajan. Viimeksi inhosin seksiä ja se ällöttikin ja oli vissiin puolen vuoden taukokin huomaamatta siinä :whistle:

Joulusta en tiedä nyt onko tästä ollut puhetta vielä...? Harmittaa pienesti kun olen joulunystävä ja odottanut kaikkia kalaruokia ja mätiä, niin sitten nyt niitä ei saa syödä. Sama oli viimeksikin. Olin raskaana, niin jäin nuo herkut väliin.. tosin olin myös silloin vatsataudissa, vaikka luulin sitä raskauspahoinvoinniksi. Kirosin silloin, että jos tämä on raskausoire ja jatkuu, niin en enää ikinä hanki lapsia. (Itselläni ei ole ollut oksentelua raskaana, siis näiden kahden raskauden aikana.. ainoastaan kovaa kuvotusta ja etovaaoloa ja viime raskaudessa 2 kertaa oksensin mahataudin lisäksi siis..) Voin vain kuvitella kuin inhottavaa jatkuva oksentelu on, mutta tottakai sen kestää kun tietää mitä tulee "palkinnoksi" <3 (samanlain itkin äidille hätäsektion jälkeen kun vatsaan sattui niin paljon, etten enää koskaan aio hankkia lasta.. ja mitä nyt tapahtuukaan.. aika kultaa muistot vai miten se meni :D)

mutta noista jouluruuista. Graavilohi ja mädit ovat ne mitä olen odottanut. Niitä lähinnä jouluna vedän. Alkuruokia, kalaa ja perunaa paljon ja ikinä en pääse pääruokiin (laatikoihin) kun olen jo niin täynnä alkuruuista. Mutta eikö se ollutkin niin, että jos graavilohi on tehty itse, niin sitä saa syödä jonkun verran?

Mites sitten muuten joulu, miten meinaatte sitä viettää? Me emme ole vielä varmoja. Olen hiljalleen aina joulun jälkeen alennusmyynneistä ostanut joulutavaroita kotiin, kun emme ole aikasemmin perheen kesken vielä joulua viettänyt. Nyt menemme varmaan vuorostaan äidin luokse kun viimeksi olimme miehen porukoilla ja sitten käydään iskän luona myös. En tiedä, vähän avoinna vielä kaikki. Omat vanhempani ovat eronneet vasta muutama vuosi sitten ja pari vuotta sitten jouluna vietimme silti yhdessä joulua, vaikka he olivatkin eronneet (hyvissä väleissä kun ovat kuitenkin). Niin ei ole ihan samanlaista tuntua sitten kuitenkaan kun kummallakin tahoillaan omat uudet kaverinsa. Kyllä tollainen ero tuntuu vielä tämänkin ikäisessä ihmisisessä :S

Jep, päätin taas kirjoittaa romaanin kun en kovin usein ehdi kirjoittaa tuon opiskelun oheella... :D

Onnea tuleviin ultriin porukoille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Zinnie ja silakka 12+6
 
DingeliDong :hug: Voi kuinka pahoillani olen :'( Voimia ja päivä kerrallaan!

DingeliDongin ilmoituksen jälkeen ja muiden jotka on ilmoittanut surullisia uutisia niin tulee aina heikko hetki-olo ittelläkin että jos kaikki ei olekkaan hyvin vaikka ittehän sille asialle ei vain voi mitään :( Odottavan aika on vain pitkä, koko ajan joutuu odottaamaan seuraavaa ultraa, neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua + sitä lopullista odotusta että synnytys menee hyvin... mutta pitäis osasta rentoutuakin, mutta näissä kohdissa sitä pysähtyy ja miettii, mitä jos itelläkin... Vaikka ei sais mutta mitä sä ittelles voit? :ashamed:

Toivotaan että kukaan meistä ei enää tipu täältä! Tarrasukkia kaikille!!! :heart:

PikkuMyy ja Muppelo 11+5
 
Onnea maraiitti ja taistis hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Itse sain varattua eilen ajan rakenneultraan, joka on 17.1.

maraiitti: lataa kuva koneelle ja mene esim. aijaa.com ja lataa kuva sinne palveluun. Kun kuva on ladattu, valitset sieltä sopivamman osoiterivin esim. pieni kuva, kopioit sen ja liität tänne.

Joulua ollaan vietettu vuoroin miehen vanhemmilla ja vuoroin mun vanhempien luona. Nyt olis aattona tarkoitus olla mun vanhempien luona ja sitten joko aattoiltana tai joulupäivän aamuna suunnata miehen äitin ja perheen luo keski-suomeen ja olla siellä ainakin tapaninpäivään asti. Aika paljon riippuu nyt tosta lomautusuhkasta, mikäli tulee, jään ainakin esikoisen kanssa sinne vielä pariks päiväks mikäli mies joutuu lähtemään aiemmin töihin.

Nimiä mietittiin miehen kanssa hetken aikaa kun sairaalan kaavakkeeseen piti laittaa nimiehdotukset valmiiksi. Tosin esikoisen jälkeen olen miettinyt hyvissä ajoin jo toiset ja kolmannet nimet tulevalle lapsoselle valmiiksi. Etunimen kanssa tulee mahdollisesti ongelmia, tosin miehellä oli tytyölle jo nimi valmiina.

Kylläpä nukutti makeesti viime yönä kun kävin eilen illalla taas potkimassa palloa. Hieman alkaa tuo juokseminen olla epämiellyttävää kun tuo etuvarustus on kasvanut ja on sitä myöten arka. Muutoin ei vielä ongelmia. Pitäisköhän tässä hiljalleen alkaa kertomaan vanhemmille tästä tulevasta pienokaisesta? Meinasin jo asian paljastaa ultran jälkeen mun vanhemmille, mutta mies haluaa olla mukana kun asia kerrotaan. Mietittiin, että jos löydettäisiin esikoiselle jostain paita, että tuleva isoveli ja mentäis se päällä käymään mun vanhempien luona ja miehen äidille sitten laitettas kuva pojata ko. paita päällä. Pitäis vaan löytää se paita ensin...

Mupelo ja kirppu ja rv 13+3
 
Rintintin
DingeliDong oikein paljon jaksamisia ja voimia!! :hug:

Kuten PikkuMyy-82 tuossa edellä mainitsikin niin kun joillekin käy todella kurjasti niin alkaa heti itseäkin pelottamaan että onkohan pikkuisella kaikki hyvin. Ja yhdyn täysin muutenkin tuohon edellämainittuun kirjoitukseen! :) Kunpa vain kaikki menisi hyvin. Itsellä np-ultraan neljä päivää ja jännittää/pelottaa niin vietävästi...

Oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!!

Jane69 miten oletkin saanut noin kauheata kohtelua!! Pistää oikein vihaksi. Odottava äiti on kuitenkin normaalia herkempi ja tottakai haluaisi tietää tarkasti mikä on missäkin ja että sormia ja varpaita on tarpeeksi jne. Ja myöskin kuvat on mun mielestä iso asia. Toivottavasti tällä kertaa menisi sinullakin mukavammin.

Tyttö-/poikaolosta, en tiedä mistä tällaiset olot tulee mutta näin unta että saatiin tyttö vaikka ehkä varhaisultran lääkärin kommentin "ompas jo iso kaveri" perusteella viimeistään ajattelin että olisi poika. :) Aiotaan kyllä kysyä, vaikkei sillä mitään väliä olekaan, kunhan vaan saataisiin terve vauva. Kaverilla kävi niin että heidän toinen lapsensa piti olla satavarma poika ja tyttö tuli, kolmannen piti olla satavarma tyttö ja poika tuli. Että näinkin voi käydä. :)

Zinnie taisi nimistä kysellä. Meillä on sekä pojan että tytön nimet mietittynä. :D

Ehkä siksikin pelottaa taas kahta kauheammin että onko kaikki hyvin, kun ollaan niin pitkään toivottu tätä ja puhuttu koko raskausajasta ja jo ens kesästä ja kaikesta vauvaan liittyvästä. Kuulun ehdottomasti siihen ryhmään joka varmasti pelkää koko ajan että meneekö kaikki hyvin ja saadaanko terve lapsi. Pari päivää saattaa mennä ihan hyvin, sitten taas jokin asia laukaisee hirveät pelon ja jännityksen sekaiset tunteet. Seuraava stressin aihe siis np-ultra ja veriseula. Ensinnäkin onko vielä elämää ja sitten ne tulokset... Voi apua...

Mitenkäs muuten onko kaikilla jo massu kasvanut tai huomaatteko itse itsestänne ulkoisesti että olette raskaana? Tai tunnetteko kohdun tms? Itse en kyllä huomaa mitään tällaista.... Pitäisikö? Taas yksi huolenaihe enemmän... :)

Rintintin 11+4
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aanna mä jätin kanssa kahvin juonnin viimeeksi kun esikoinen oli todella vatsavaivainen. Jätin siihen samaan syssyyn sitte maitotuotteet, kananmunan, kalan, siemenet, pähkinät, salmiakin, lakun, sitrushedelmät ja kaiken mitä vaan keksin että voi vatsavaivoja aiheuttaa.. Oli aika köyhä ruokavalio ja paino tippu kohinalla.

Zinnie mulla on kanssa toi kokiksen himo valtava. Oli myös viime raskaudessa. Nyt vaan tuntuu että tositaiseksi makea lisää pahoinvointia.

Graavilohi on ihan turvallista jos se on itse graavattu eikä tyhjiöpakattua kalaa.

Mä oon miettiny Mupelo myös tota paita juttua. Esikoisesta kerrottiin mun vanhemmille niin että teetätettiin niille T-paidat, joissa oli jostain isovanhemmista niin samalla paitateemalla voisi jatkaa. Ainoa mutta on se, että se pitäisi ehtiä hoitamaan ennen joulua, jotta voisi varmistaa että kaikki kalat yms. on taas turvallisesti tehty.

Mahaa turvottaa valtavasti, mutta ihan väärästä paikasta ;D Huomaan kyllä että kohtu on kasvanut kun sängyllä makaan jalat koukussa niin tuntuu semmonen patti siinä edessä. Mutta eipä se juuri näy eikä kuulu muuten.

Sofiia 9+3
 
Me ostettiin meidän isoveli paita kun oltiin kylpylälomalla Ruissalossa, mutta netistäkin niitä löytyy kun googlaa vaan ;)
Ainiin, mulle on tullu joku typerä pelko nyt että onko kaikki hyvin ni soitin neuvolaan ja sain huomiseks aamuks varattua ajan sykkeen kuunteluun.
Millä ihmeellä mun päähän sais taottua ettei tartte ressata???

ninanina + pompula 12+2
 
DingeLiDong: Paljon voimia ja halauksia!

tuleva isoveli paidan voi teettää jossakin paitapainossa, jos sellaista ei siis löydy muualta.

Ruokaan liittyvistä himoista itselläni on kauhea himo iskenyt maksalaatikkoon. Joulukin lähestyy ja erityisesti silloin sitä tekee mieli syödä. Lisäksi olen siis kaupan kassalla töissä ja asiaa ei yhtään helpota se, että joka toinen tuntuu ostavan maksalaatikkoa. Tiedän, että sitä saisi syödä jonkin verran, mutta en silti uskalla.

PikkuistaOdottava 10+4
 
ninanina täällä on kans yks luulotautinen joka mietti samaa... vaikka jotain oireita onkin, mut aika lailla oireetonta elämää - mistä tietenkin saa olla kiitollinen jos kaikki on hyvin! Itellä on tiistaina lääkäri-neuvola ja yritän nyt sinnitellä sinne tiistaille vaikka olis tehny mieli soittaa neuvolaan - oikeen itsensä kanssa taistelua :ashamed:

Vähä mieli kirkastui, kun meidän osastolla on tapana tarjota torstai-iltapäivisin kaffit ja nyt oli kaffin kans joulutortut :p Ja Kyllä oli HYVÄÄ :D
 
Onnittelut kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille ja ihania kuvia olette pistäneet.

Nimistä joku kyseli mulla on itellä selvät sävelet tytön ja pojan nimeen ,mutta voi olla että ukko on eri mieltä. viimeksi meni 8kk kun jankutin samasta nimestä ukkeli ei tykännyt mutta lopulta suostui.

Joulusta Me ollaan ihan kotosalla ylensä ollaan käyty joko aattona tai tapanina syömässä jossain anoppilassa tms viime vuonna oli et oltiin anopilla aattona syömässä mutta sit tein ite kuitenkin viralliset jouluruuat 25.12.
nyt oli tarkotus että mentäs mun äitille jouluks syömään ( 500km päähän) mun äitillä on tapanina 50v synttärit ja oltas niitä juhlittu samalla mutta koska se nyt suuttu mulle niin vietetään joulu kotona.
Mua kyllä vähän jännittää selviänkö joulusta jos edelleen huonoa oloa niin enhän mä jaksa tehdä mitään. maksalaatikon meinasin ostaa (700g) ja vetelen sen yksinäni kun ei muut tykkää. ylensä oon tehnyt ite kaikki laatikot mutta nyt en vaan jaksa.

Tänään käytiin ukon kans vähän kaupoilla mulla olikin ihan ok olo koko ajan. sit ukon piti käydä tääl mein paikkakunnal kaupas ku oli tuolta cittarista unohtanut. mä olin siinä vaiheessa tosi huono olonen ja ei sit lopulta auttanu muu kun oksentaa s-marketin parkkipaikalle..mutta kyllä hävetti..ei ollu autossa pussia et ois siihen voinut oksentaa.

möhköpantti + heta-einari 9+1
 
PikkuMyy mulla piti olla ens viikolla neuvolaan aika, mutta piti siirtää sitä vielä viikolla duunijuttujen takia ni en millään voi odottaa paria viikkoa ennen kun kuulen että kaikki on hyvin :heart:

Ja tämän jälkeen mä lupaan etten ota turhaa ressiä :p

ninanina + pompula 12+2
 
DingeliDong :( Tosi kamalia uutisia :(.

Onneksi sentään kaikki muut äskettäin ultrassa käyneet saivat hyviä uutisia, onnittelut teille :).

Meidän veriseulan tulokset tulivat eilen, ja ihan normaalit arvot oli eikä aihetta lisätutkimuksiin :). Nyt on taas yksi jännäyksen aihe ohi. Vähän kyllä ihmetytti kun en saanut niitä itse tuloksia, vaan kerrottiin vaan, että "ei kohonnutta riskiä". Esikoisesta sain kaikki arvot ja ihan konkreettisesti sen riskiluvun (mikä oli ihan tajuttoman pieni, joku 1:12389 tms. ja tuo tietysti rauhoitti mieltä tosi paljon). Lisäksi tuossa kirjeessä puhuttiin pelkästään Down-syndroomasta, viimeksi ainakin seulottiin monia muitakin kromosomipoikkeavuuksia. Vai tuleeko niistä tulokset erikseen? Kamalasti kysymyksiä, mutta kun ei millään olisi aikaa (taikka oikeastaan energiaakaan) pyöriä netissä tuntikausia selvittelemässä näitä.

Tosiaan jos lohi on graavattu itse, voi sitä syödä ihan niin paljon kuin huvittaa. Tai no itse asiassa vaikka söisi pakattua lohta niin on se aika sama syötkö teelusikallisen vai koko paketin, kun se on se listeriabakteeri, jota vältellään, ja se kyllä saastuttaa koko erän kerralla. Maksalaatikossa, ainakin siinä kaupan, on myös niin vähän sitä itse maksaa, että ihan hyvin voi syödä jos tekee mieli. Aikamoisia määriä saisi sitä mussuttaa, että A-vitamiiniraja-arvot tulisivat vastaan. Ja sama vielä tuosta homejuustosta: pastöroituna turvallista syödä. Suolaista se tietysti on ja rasvaista, mutta ainakin mun mielestä "hyvällä tavalla" suolaista, tarkoittaen siis että sen suolaisuuden kyllä maistaa eikä pystykään syömään kovin paljoa.

Me mennään jouluksi maalle vapaa-ajan asunnolle, ja sinne tulevat myös mun äiti, sekä täti ja serkku. Joulupäivänä yleensä tulevat vielä toinen täti miehensä kanssa ja heidän lapset perheineen, vähän miten ehtivät. Alkaa käydä tuo paikka pieneksi kun me serkusten sukupolvi on alettu lisääntyä, ennen oltiin koko porukka aina koko joun tuolla, mutta nyt ei mahdu kaikki yöpymään ja tietysti on sitten avioliittojen kautta muuta sukua, jonka luona käydä. Meillähän on tosiaan miehen vanhemmat ulkomailla, sinne menemme uuden vuoden jälkeen käymään, ja oma isäni on kuollut.

Mulla on jo maha pullahtanut sellaiseksi pömpöksi. Nyt ollaan nimenomaan siinä vaiheessa, että näytän vaan lihoneelta. Mukavaa. Pitää jo vähän katsoa että mitä laittaa päälle, mutta oiekilla vaatevalinnoilla olen toistaiseksi saanut kyllä mahan ihan hyvin piiloon.

Meillä ei ole vielä nimiä tiedossa. Tai mulla on muutamia ideoita, mutta en ole niistä vielä edesmiehelle puhunut. Luulenpa, että vasta jos rakenneultrassa selviää sukupuoli, niin ruvetaan toden teolla pohtimaan. Meillä kun on kaksi kieltä perheessä, niin se tekee nimivalinnan tosi hankalaksi!

Jaahas, siivoamaan ja kokkaamaan. Vaikka olisi tässä miljoona muutakin juttua tehtävänä. Onneksi ei ole enää sitä kamalaa väsymystä, mä en kyllä selviäisi!

Inka ja maha 12+6
 
Rintintin
Voi P#"*@####!!! Olen tänään ollut ensimmäistä päivää sairaslomalla töistä kun puoltoista viikkoa olen kärvistelly huimauksen ja pahan olon kanssa, eikä töistä ole tullut oikein mitään. Eilen kävin si lääkärissä joka määräsi sairaslomalle. No, tänään yks työkaveri soitti että POMO oli tänään päättänyt kertoa töissä mun raskaudesta ja vielä kaikkein pahimman juoru-akan kuullen!!!! Itse pomoille kerroin pari viikkoa sitten ja pyysin että asia jäisi meidän väliseksi kun on vielä niin alussa. Raskaudesta ei siis todellakaan tiennyt kuin kolme ihmistä tätä ennen, ei edes minun ja mieheni vanhemmat. Tosi pirun kiva että nyt sitten alkaa juorut leviämään ja POMO vielä aloitti tämän. Nyt ottaa päähän oikein kunnolla!!

Anteeksi avautuminen, oli pakko päästä höyryjä....
 
Me halutaan rakenneultrassa tietää sukupuoli johtuen siitä, että odotus tuntuu sitten ehkä jotenkin "realistisemmalta", kun tietää kumpi on tulossa.

Nimiehdotuksia heitellään aina välillä. Mulla on oma top 5 -lista, erikseen tyttö ja poika nimistä, jota ajattelin päivittää odotuksen aikana. Ehkä siitä listasta sitten alkaa jokin nimi tuntumaan enemmän siltä "oikealta". Meilläkin ollaan kaksikielisiä, ja se tuottaa huomattavia ongelmia nimen valinnan suhteen. Kaikkia nimiä kun ei lausuta samalla tavalla suomeksi ja ruotsiksi...

Rintintin Olipa sun pomo taas kekseliäällä tuulella! :(

Maanantaina np-ultra, ja siinä samalla siis lääkärikäynti ja labrakokeet. Jännittää! En ole siis ollut ar-ultrassa...

Tänään rv 10+1
 
haisuli83
DingeiDong Voimia ja jaksamista!
Jane69 En vaan pysty ymmärtämään itse hoitohenkilönä tollasta käytöstä. Taitaa olla väärällä alalla tai työhönsä läpin kyllästyneitä. Toivottavasti tällä kertaa sattuisi "kunnon" ihminen.

Ultrasta sen verran että pikkusen laskettu aika meni sit 3 vko eteenpäin eli 26.6. Uudestaan pitää käydä verikokeessa antaa se sikiöseula ja 3 vkon päästä uusi ultra et saa otettua mitat. Ei se ihme jos tää pahoinvointi ollut näin pahana ja siellä terkkari sano et tietenkin saa sairaslomaa ja kysy et millos pitäis töihin mennä... Huomiseksi on mulla homeopaatille aika jos sillä ois jotain tabuja pahoinvointiin ja samalla kysäsen et mitä tabuja käyttävät synnytyskivuissa yms.

Joulu menee töissä, joten ei tarvii jouluruokia tehdä.. Mies varmaan menee porukoillensa..

Sukupuolen aion selvittää ja nimetkin on kummallekin sukupuolelle jo valmiina ei sitä kyllä sitten tiedä et muuttuuko jos vauva ei sitten näytäkään sen nimiseltä..

Rintintin Esimiehellä on mielestäni salassapito-velvollisuus, kannattaa ottaa selvää ja tehdä vaikka valitus ylemmälle taholle..

Haisuli83 + Toukka 9+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Charleene sullahan on aikaseen np-ultra.. Tai jotenkin kuulostaa jos sulla on sitten vasta 10+5 (vai laskinko väärin). Eihän sitä kaikille saakkaan tähdättyä 12 viikolle. Mulla VASTA 12+3 ei malttaisi!! |O

Rintintin inhottava temppu pomoltas :(

Nimet on meillä jo päätetty. Selvät sävelet. :)

Veriseulan tuloksia ei viimeks saatu joten tuskin saadaan nytkään (siis jos ei mitään ole vialla, toivottavasti ei). Täällä vissiin käytäntö että soittaavat jos seula hälyyttää, ja jos ei niin ei ilmoiteta mitään (olikohan 3viikkoa se odotusaika ja jos sitten ei mitään oo kuulunut niin sai huokaista.. Hirveätä oli ne 3viikkoa, sai puhelinmyyjät mut kananlihalle..)

Huoh, stressaa onko tuolla masussa kaikki hyvin... :snotty: Odottavan aika on pitkä.

T + toveri 9+6
 
DingeliDong :( voimia!

Rintintin no huhhuh! aika reilua..

Sukupuolesta ja nimistä ehdottomasti halutaan tietää rakenneultrassa jos mahdollista et kumpi ois tulossa. Mies tyrmää jokaikisen mun nimiehotuksen ja mä en voi sietää sen ehotuksia. Varsinkin pojan nimi tuottaa suurta tuskaa :D et jos saadaan poikalupaus nii on pakko alkaa samantien tappelemaan nimestä :D

Mun ei tee tippaakaan mieli mitään makeaa, ei karkkia, ei pullaa.. tiedä sit mistä kertoo :)
Kunpa vaan ois kaikki hyvin, vajaa viikko ultraan

Rubiini ja pömpiäinen 10+5
 
*Rintintin: mäkin luulisin, että esimies EI saisi tuollaista henkilökohtaista tietoa mennä levittämään. Eli on siis eri asia, jos esimies jutun paljastaa kuin jos joku työkaverisi teki niin. Onkohan kellään tarkempaa tietoa? Ainakin todella huonosti hoitaa esimiestehtävät, kun kertoi asiasta!

Mahasta: mulla vatsa alkaa näkyä. Etenkin jos on vähänkin turvoksissa, on aivan mahdoton pallo. Tuo napa mua huolettaa - se tyrä oli jo käytännössä hävinnyt mutta nyt napa on jatkuvasti nurinpäin ja pullottaa ja jotain tulee
uloskin sellaisesta peukalonpään kokoisesta kolosta :(

Sofiia: mäkin jätin joitain muita tuotteita pois kuin kahvin. Kuopuksella oli sitten kuitenkin maitoallergia (huomattiin vasta myöhemmin, eikä ollut varmaan pahin mahdollinen ts ei ihottumaa), mutta kun vaihdoin soijatuotteisiin (itse siis), oireet senkun pahenivat. Ehkä oli soijallekin allerginen sitten. Onkohan maitoallergia perinnöllistä? Molemmat lapset eivät oikein oo maitoon ihastuneita ja ovat joitain oireita siitä saaneet. Epäilen siis, että mikäli "koliikki" TAAS tulee, voi meidän perheessä ainakin olla maitoallergia.
 
Rintintin mä nostasin metelin, kovan sellasen. Ei esimies voi toimia noin.

Aanna mun käsittääkseni maito-allergia ei ole periytyvää mutta aika yleistä KAI on soija-allergia maito-allergian yhteydessä. Meillä tutkittiin myös allergian mahdollisuus mutta sitä ei ollut. Mutta ajattelin taas ajoissa aloittaa saman linjan jos oireita ilmestyy.

Haisuli83 kerro ihmeessä mitä se homeopaatti sulle sanoo!! Mua kiinostaa kovasti sekä pahoinvointiin liittyvät tropit että myös itse synnytykseen. Se taitaa vaan olla aika monimutkanen prosessi se synnytyksen homeopaattinen lääkitseminen kun jollen ihan väärin muista ja ole ymmärtänyt niin joka vaiheeseen ja vaivaan on oma lääkkeensä.

Täällä on VIHDOIN alkanut maistua muukin kuin juustohampurilaiset. Nyt himottaa kurkku ja tomaatti. Vähän mennään laidasta laitaan ;)

Sofiia 9+3
 
Sofiaan ja Aanna teidän maitokeskustelusta sen verran. Mulla puhkesi 14-vuotiaana(!) laktoosi-intoleranssi ja 20-vuotiaana muuntu "maitoallergiaksi" eli lehmänmaito (proteiini) pistää massun sekaisin. Ja meillä periytyvänä suvussa (mun isänsuvun puolella melkein kaikilla), mä oon vaan ainut jolla ilmennyt vanhemmalla iällä..

Charleene eipähän tarvitse odotella :)

Onko kellään muulla (varsinkin öisin) palelua? Mä nukun kahdella täkillä ja tuntuu tärisyttävän silti.. Hassun näköstä kun mies nukkuu boksereisillaan karvaset kintut loistaen "kun on kuuma" ja mä jäädyn..
 

Yhteistyössä