Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Tohon etuseinämä istukka asiaan vielä, että ihmiset nyt ei taida älytä mitä mä sillä lituskalla tarkoitan :D En jaksa ruveta enää rautalangasta vääntämään. Ja tottakai se mahanmuoto vaihtelee ihan ihmisestä riippuen esim. toisilla on timmimmät lihakset kuin toisilla ja siks pienempi maha yms yms.

Täällä synnytyksessä saa olla mukana vain yksi henkilö (suositus). Mut oli mun aikaan siellä yks 15-vuotias(?) tyttö jolla oli mukana äiti ja poikakaveri, et varmaan ihan tilanteesta riippuu.
Mulla ei tulis mieleenkään ottaa mukaan synnytykseen ketään muuta kuin mies. Jos ei ukko jostain syystä pääse niin menen yksin. :D Emmä tiedä mitä mä jollain doulalla tekisin, en mitään. Mun kanta tohon synnytysasiaan on muutenkin se että mitä sitä turhia häsläämään ja miettimään, kyllä se sieltä ulos tulee tavalla tai toisella. Blah. Jotkut äidit käyttää hirveesti aikaa synnytyksensä suunnitteluun, mitä musiikkia kuuntelevat, asentoja ym. aikovat kokeilla. Ei siinä mitään vikaa ole, muut tehköön miten tekevät, mut mun mielestä turhaa. Onhan se synnytys tavallaan kaunis ja ainutlaatuinen kokemus mutta en vaan osaa olla kovinkaan sentimentaalinen tässä asiassa, se mulle suotakoon ja anteeks annettakoon :)

PKSSK:lle (=PKKS) on kuulemma tullut sitten vierailukielto kaikille muille paitsi lapsen isälle ja vauvan sisarille. Saa nähdä puretaanko toi enskesään mennessä mutta kuulin että ihan käytännöksi ovat ottaneet?

T ja t 18+0
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille :flower:

Neuvolassa käyty tänään, ei mitään ihmeitä. Verenpaine edelleen vähän turhan korkeella, SF-mitta näytti menevän sinne yläkäyrän päälle, mut näkee sit myöhemmin mihkä sekin tasottuu, noi ekat mittaukset kun on vähän niin ja näin...kahes aikasemmas on ihan alusta asti menny siin keski- ja alakäyrän välissä tasottunu siihen lähemmäs alakäyrää.
Seuraava neuvola oiski sit 13.2. Ja tässä välissä se poliaika, neuvolatäti miettis et mahtaaks ne tehä rakenneultran sit samalla kertaa, no sen näkee sitten.

Synnytyksessä riittää ihan hyvin yks ihminen mukan ja se on isä ja jos se ei pääse niin sit ei tartte ketään :D tirlittanin kanssa samoilla linjoilla mitä sitä häsläämään ja miettimään, maailman luonnollisinta asiaa! Ja nykyään kun ei siinä oo ees suuria riskejä.

ZZ&PienenPieni 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Synnytykseesä ei omasta mielestä oo mitään muuta kaunista kun lopputulos, se on asia minkä voisin jättää väliin:x. Synnytykseen haluaisin äitini mukaan (niin hullulta kun se kuulustaakin). Se on vaan se ainut ihminen ketä mut saa rauhotettua, miehen rauhotteluista ärsyynnyn vielä enemmän.. Mutta mies kuitenkin mukaan haluaa joten päättää pitäisi.. Muuten toi synnytys saa mun puolestani mennä omalla painollaa, ainut toive olis nopee toimitus :D
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Poikkka, kannattaahan tosta asiasta kuitenkin siel synnytyslaitoksella puhua ja kysyä. Kyl täällä Turuuuus se olis onnistunu, et olis kaks menny, jos vaan ei se itse synnyttäjä olis menny lääkärille kertoon, et kaveri pelkää synnytystä.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Poikkka
Huomenia!!!
Tääl on ollu paljo hyviä uutisia rakenneultrista, ite sitä odotellessa ;)
On ollu puhetta synnytyksestä ja ku eka kerta kyseessä ni välil odotan pelolla välil malttamattomana :D ja noista isommista ostoksista, ne ostetaan vast rakenneultran jälkeen ollaan kyl katottu oran taiga yhdistelmii...ja kiddy turvaistuint, nyt vaan odotellaan perjantaihi asti klo 14.30 ja sit jos kaik o hyvi ni päästään ostelee <3. ku äijäki onviikon vapaalla ni pääsee mukaan.
Onko muuten kellään raskausoireena yletöntä himoa maitoa kohtaan?? Mä normaalisti en juo oikeen ollenkaan mut nyt menee yllättävän paljo..ja väsymys on kova, nyt saikkel ollessani ni 10h yöunet ei riitä, tarviin päikkärit!!
Noist liikkeist, olen sillo su tällö tuntenu muutamii töytäisyi mut toi edesssä oleva istukka haittaa niit kyl aikast pal..onneksi ne loppua kohden voimistuu ;) jos menis takas sänkyyn ton äijän viereen...ku tuntuu etten oo yhtään nukkunu!!
Tiituliini ja mukelo rv 19+2 jee puoliväli kutsuu <3
 
Heips ja huomenta!

Mä unohin poksahdella tääl eilen! Puoliväli meni eilen rikki, mites mä nyt tälläin unohin tärkeen asian. :D

Liikkeistä: Onkos muillaki joku potkunyrkkeily matsi menos masus ku välil ihan tuntee kätee potkut ja vatsa "tärähtää"? Aikamoisen kova mimmi ois tulossa, jos tota rataa jatkuu.. :heart: :LOL:
Mulla varmaa nuo tuntuuki nii hyvin ku istukka on takaseinässä. =)

Jännät viikot menossa, vaik onneks rakenneultra rauhoitti mieltä paljon. Varsinki ku erikoislääkäri sen teki. =)

Missy 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sanmar82
Synnytyksestä Mulla on vähän samanlaiset tuntemukset kuin Tiitulinilla. Toisinaan pelottaa ja toisinaan en millään malttais odottaa. :) En minäkään synnytykseen halusi ketään muuta kuin miehen mukaan, mutta toisaalta en haluisi synnyttää ilman että kukaan on mukana. Onneksi mies haluaa olla mukana synnytyksessä.

Liikkeistä Täälläkin on ihan mahottomia potkuja. Nyt on tullut vauvalla rutiiniksi iltaisin pönkätä päällä ylöspäin tai sitten sivulle päin. Ja se ottaa melkeen kipeetä. Tosi jännä että pystyy selvästi tuntemaan vauvan pään vatsa läpi :heart: Minullakin istukka takaseinämällä ja ylipainoa ei ole, joten liikkeet tuntuvat lääkärin mukaan sen takia minulle hyvin, mieskin on jo parin viikon ajan tuntenut liikkeitä vatsan päältä. :heart:

(.) Niinkuin tämä saikkuilu supistusten vuoksi ei riitä. Tänään heräsin kurkku kipeänä, nenä tukossa ja viluisena.. toivottavasti pian helpottaa. Pari viikkoa sitten viimeksi ollut flunssassa ja minä en yleensä sairasta flunssaa edes joka vuosi.

Muumimamma_ 21+0 POKS! :heart:
 
Mulla on yhtäkkiä vatsa pullahtanut ihan toden teolla ulos ja olokin on muuttunut tukalammin raskaana olevaksi. Yhtäkkiä tuli paniikki, että jos tää tätä rataa jatkuu, niin loppukeväästä oon pulassa vatsani kanssa... Esikoiselle tänään luin päikkärisatua kyljelläni maaten ja hän lokoisasti piti vatsaani tyynynä.

Mulle on tullut hirveä mieliteko smoohie-systeemejä kohtaan. Oon tehnyt blenderillä kaikenlaisia sötkötyksiä jäisiä marjoja jugurttiin sekoittaen :p Mies vaan totesi lakonisesti, että "ainiin, toi vaihe..." :LOL: Viime raskaudessa oli sama himo jäisiin marjoihin.

Muumimammalle pikaista paranemista!

Liikkeitä on täällä tuntunut harvakseltaan muutaman kerran päivässä, useimmiten sellaisena kuin joku vetäisi lyijykynän tylpällä puolella vatsan sisäpuolelta.

Maikki rv 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Suurimmat mieliteot minulla myös jäisiin juttuihin. Mehujäät ja smoothiet sekä jugurtit pahimpaan puutteeseen. Olen suunnitellut tässä mehujen jäädyttämisestä. Onneksi lähikaupasta ei saa sorbetteja, ne varmaan olisivat viimeinen niitti. :D

Täälläkin poksutaan
Henna ja vaavi 21+0 :O
 
Tiituliini täällä yks maidon himoitsija! Ja miekään en normaalisti sitä paljoo juo mut nyt menee ihan hirveest..

Perjantaina vihdoin selvisin sinne sokerirasitukseen. Ei kummempaa oloo tullu, mut olin niin väsyny et pyysin päästä lepää, no miehän sitte nukahin sinne vaikka porukkaa ravas ees taas.. Tällä kertaa unenlahjat toimi =)

Vielä reilu viikko rakenneultraan..

Roki ja mini 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Hei!

Täällähän poksuu yks jos toinenki. :D Itellä se oli eilen.

Monella tuntuu olevan kans noita mielitekoja, mullaki mitä ihmellisempiä. Maito on in nyt laktoositon tosin, mut kuiteski sekä jogurtit. Normaalisti en oikeen oo varsinkaa jogurttien ystävä, mut nykyää syön usein. :eek:
Toinen juttu on kaikki hedelmät mut varsinki mandariinit/klementiinit, omenat, ananakset maistuu oikein erityisesti. Suklaa jota rakastan normisti ei maistu yhtä paljon enää ku ennen! :O Mitä ihmettä mulle on tapahtunut..!?! :LOL:

No juuh et tämmöst avautumist tänne taas! =)

Missy 20+1
 
Synnytyksestä olen miettinyt sen verran, että toivoisin pystyväni synnyttämään nyt alkautta, sillä esikoinen syntyi suunnitellulla sektiollan perätilan vuoksi. Leikkaus oli todella helppo ja toivuin siitä tosi nopeasti, mutta tuntui että jäin jostain paitsi ja nyt haluaisin kyllä kokeilla tuota toista tapaa.

Mieliteoista suurimmat ovat kanssa hedelmät ja myös herkut. Alkuvaiheessa oli ihan hirveät himot aasialaiseen ruokaan, josta kyllä tykkään muutenkin, mutta se on nyt mennyt jo hieman ohi.

Mulla pullahti kanssa maha oikein kunnolla viikon 17 aikana ja nyt sitä ei kyllä peitellä enää millään! Ihan eri juttu kuin esikoisen aikana, jolloin maha hieman näkyi viikon 25 paikkeilla.

Ceciilia ja benkku 18+5
 
Poksunta taitaa olla yleistä loppuviikosta :) samoiten täällä meni eilen 18. Eilen eka kertaa semmonen vesikoneen pörinä navan alapuolella kävi.

Todella kuulun tähän maitoryhmään!!! en ole vuosiin juonut kuin kahvin kanssa kun maito ei maistu, muistuttanut lähinnä vettä valkoisena. Se himo alko paljon ennenkuin edes tiedettiin vauvan tulosta. Jugurtti varsinkin maustamattomana ja jäisiä marjoja tai banaania..

Flunssa iski eilen. Hervoton hedari ja korvat sekä kurkku pois pelistä. Hunajavettä parin tunnin välein, panadolia ja lepoa, villasukkiin ja kaulaliinan kera peiton alla. Tvstä katselin lasten elokuvaa lotta paras ystäväni. Lyhyesti sanottuna possu ja hämähäkki ystävystyy maatilalla (ei piirretty vaan ihan elokuva ja osittain animoitu) ja hämähäkki kuolee lopussa ja posssu pelasti sen munat ja pikkuhämähäkit syntyi ja minä itken ja itken ja itken. Tota ennen paruin ylen mama africa dokumentin alusta loppuun. Ja sen jälkeen varuiksi suljin tvn kun en enää kestänyt jos vielä itken maailman julmuutta, ystävyyttä, uuden alkua ja elämän päättymistä. Huhhuh. Raskas lauantai :) herkkä olen aina ollut, nyt kyllä tuli erävoitto harvoin hämähäkin kuolema on ollut niin traaginen kokemus.

Täällä mummit touhuaa lapsesta jo. Kestovaippojen villahousuja tulee liukuhihanlta ja 'vähän vaan ostettu' bodyja ja tutkittu ruskovillan tuotteita valmiiksi sekä pikkasia villasukkia putkahtelee :) ei haittaa, tuntuu hyvältä saada äideiltä huomiota tai - pieni saa, tulee turvallinen ja hyvä olo joka varmasti kumpuaa minille asti. Odotan jo innolla näiden naisten ja pienen tapaamista. huh nyt iskee uusi herkistyminen. Parempi mennä hunajaveden turvin pötkölle!

Ihanaa sunnuntaita kaikille äiteille ja masuille!!!

Synnytykseen mukaan taitaa tulla äiti jos ei mies satu olemaan lähistöllä. En ajatellu liikoja vaatia eli hänen lopettamaan urheiluharrastustaan tai jättämään pelireissuja väliin jos ei ole mitään tykytystä havaittavissa. Sitä en osaa arvioida miten paljon äidin tukea pystyn hyödyntämään, mutta jonkun läheisen on kyllä paikalla oltava edes oven ulkopuolella. Toki aviomies haluaa mukaan tulla siitä ei ole kyse ja kesäkuussa voi hänenkin mielensä olla toinen kuin nyt. En halua asiasta tehdä numeroa kun siinä nyt ei ole mitään järkeä. Aika näyttää.

Sandrastiina ja Mini 18+1
 
Hei!

Täällä puhuttu mm. mieliteoista. KYLLÄ maitoa tekee hirveästi mieli ja juon sitä ihan janooni (ennen en juonut näin paljoa) Koko raskauden mun on tehnyt hirveästi mieli grilliruokaa, erityisesti ranskalaisia! Nyt oltiin keskiviikkona mieheni kanssa syömässä siipiä, jolloin mulle tuli sellaine YRJÖTYS ja sen jälkeen jo ajatus pitsaa, ranskalaisia tai hampurilaisia kohtaan tehnyt pahaa! |O
Hyvä vaan, nyt tekee mieli raikasta ruokaa vaan :)

Liikkeistä
Eilen olin katsomassa jääkiekkopeliä jolloin tunsin kunnon potkasun ekaa kertaa!! Illalla tunsin myös ekan kerran kädellä vatsan päältä kuplintaa/tökkäilyä! IHANAA :heart::heart:

Huoh! Tuli tänään istuttua melkein koko aamupäivä päivystyksessä mieheni nenäverenvuodon vuoks! YÄK

Hemutus ja Möykytys 18+0 POKS!
 
Mun tekee mieli ihan hirveesti kiivejä, omenaa ja päärynää. Ihan hyvä vaan ettei mitään karkkej tai muuta vastaavaa, suklaata ei tee mieli ollenkaa, tobleronekin jäi multa syömättä (ostin joulukuun alussa) isäntä sit napsi sen. Yks suklaalevy on tuol kans kun ostin mut ei teekkää mieli.

Tänään on ollu huono-olo taas melkeen koko päivän, kiivejä sain syötyy mut ihan varsinaista ruokaa vast nyt. Ja vähänkin kun on jalkeilla pyörryttää kivasti...no kai nyt kun ei ol kunnolla syöny. Ilmesesti tää mun stressaamiseni aiheuttaa tonki -.- noh ylihuomenna helpottaa!

~ZZ&PienenPieni 18+5~
 
ZiiliZeija, tutulta kuulostaa. Mulla on kans tänään ollut huono oloa ja pyörryttänyt. Huono olo alkoi orastaa pihalla pojan kanssa stigalla laskiessa. Kävin sit naapurin luona ja yhtäkkiä niiden eteisessä alkoi silmissä vilkkua ja korvissa suhista. Istuin alas ensimmäiseen näkemääni kasaan (joka ei ollutkaan tuoli...) ja naapuri kiikutti vesilasia hätiin. Mikä lie tuli, heillä oli kyllä siinä kuivausrumpu tohottamassa ja sen takia eteisessä huono ilma, ainakaan verensokeri ei ollut matalalla, kun mittasin kotiin päästyäni.

Oon kokeillut parina päivänä Anita tukivyötä matalavyötäröisten housujen kaverina. Se tuntuu kuitenkin enemmän vain puristavan kuin tukevan :( Saa nähdä onko siitä enemmän iloa loppuraskaudessa, mutta nyt ainakin laitan sen toistaiseksi vielä odottamaan.

Kestovaippoja oon viikonlopun aikana ommellut muutaman, kun oli vanhoja kankaita jemmassa. Myös esikoisen vaipoista pitäisi muutamaan vaihtaa uudet reisikuminauhat, mutta purkaminen on niin ärsyttävää hommaa ettei jaksaisi ottautua... :stick: Ja sit tein paikalliselta nettikirpparilta löydön: M-kokoisia taskuvaippoja oli myynnissä 15 eurolla 6 kpl + pino harsoja kaupan päälle. Ne nyt ei heti oo vielä sopivia, mutten voinut sivuuttaa noin hyvää diiliä. Mies pyörittelee päätään... :saint:

Sandrastiina, kuulostaa mukavalta että saat ompelu- ym. apua sukulaisilta =)

Mä oon kans herkistellyt. Koulussa mulla tuli aamunavauksen aikana kyyneleet silmiin, kun siinä puhuttiin Kongon lasten huonoista oloista.

Maikki rv 18+5
 
Iltaa kaikille!

Täällä monella tuntuu olevan samankaltaisia mielitekoja. =)
Tulinpahan tänne avautumaan, vaikkei nyt mitää eikoista ookkaa tapahtunut. Päiviä laskeskelen täällä.
Olipahan kyllä tänää kiva mennä pitkäst aikaa kaverin kans kaffelle, saipaha jutella tyttöjen juttuja.. heheh :D

Menis nää päivät nyt positiivisesti ja tietysti vauhdilla eteenpäin. :eek: =)

Missy 20+2
 
18+0 poks Kohta se on täälläkin puoliväli :D
Miten se aika menee näin nopeasti kohta on juhannus iik :D

Täällähän on myös maidon juoja. Olen itseasiassa juonut aina paljon maitoa, mut nyt tekee ihan hirveesti mieli KYLMÄÄ maitoa kokoajan ja käyn ottamassa törkeesti hörppyä suoraan tölkin suusta pahimpaan janooni ja tästä syystä tuo veden juonti on sitten jäänyt tosi vähälle...
Syön myös jugurtteja ja jäätelöä enemmän kun tarpeeksi :/

Jane ja peppiina 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985

Yhteistyössä