Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Nezzie : osanottoni :hug:

meadow : Mulla on vähän ylimäärästä mukana kannettavaksi tässä raskaudessa. Vielä esikon raskauskiloja. Eivät ole itsestään lähteneet enkä ole kovin aktiivisesti jaksanut puuttua niihin... :ashamed: Yritän nyt kovasti katsoa mitä syön, ettei paino nouse liikaa tai tulisi mtn sokeriongelmia.

Mulle ei tänään ole maistunut kahvi sitten niin pätkääkään, kun vielä heti plussauksen jälkeen täytyi katsoa etten juo liikaa, kun sitäkin kaiketi täytyis rajottaa. Ja viime yönä jotenkin varomattomasti vaihdoin asentoa, niin tuntui kuin koko alavatsa olisi "revennyt". Muutoin aika hyvä olo. Tosi nopeita huimauksen/keinunnan tunteita ikäänkuin olisi ja suihkussa eilen huomasin, et nännit aristi vettä vaikkei näin normaalisti tunnu aroilta.

Mulla esikon raskaudessa kans koko ajan runsas valkkari, hiivaa ja sekabakteeritulehdusta. Nytkin kyllä valkkaria koko ajan, muttei tuntuisi vielä hiivalta.

Aika todellakin m-a-t-e-l-e-e! Kerroin eilen kaverille, koska meillä on np-ultra ja se sanoi: ai, ihan kohta siis!! Olin vähän eri mieltä... :kieh:
 
Huomenta! Täällä edelleen tiputtelee vähän, muttei vuoto ole lisääntynyt, onneksi. Menkkamaisia kipuja on edelleen, mutte nekään ole voimistunut.

Tein tänä aamuna clearbluen raskaustestin, joka viime viikolla näytti 1-2 viikkoa kun plussasin ja tänään 2-3 viikkoa. Sen pitäisi vastata 4-5 viikkoa, ja mun laskujen mukaan mulla on nyt 5+4. No, eihän se mulle kerro mistään lisää, korkeintaan huolestuttaa :O Mutta ei mulla nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella vielä se 1,5 viikkoa sinne ultraan ja sitten nähdään mikä on tilanne. Täytyy koittaa ottaa iisisti vaan ja elellä normaalisti sinne saakka.

Tuosta ylipainosta, ajattelin ottaa kiloklubn käyttöön, että siellä voisin seurata syömisiäni ja koittaa syödä nyt fiksusti ja terveellisesti.
 
meadow: Kurkkasin clearbluen sivuille, joiden mukaan tuo clearblue näyttää hedelmöittymisestä kuluneen ajan eli niin kuin itsekins sanoit. Hcg hormonitasohan voi vaihdella eri ihmisillä ja siinä voi alussa tosiaan olla suuriakin heittoja. Pääasia, että tuplaantuu joka toinen vrk. Ja kun testi kuitenkin näytti enemmän kuin viime viikolla, niin eiköhän se ole ihan hyvä merkki.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Täällä yksi odottaja varovaisesti uskaltautuu mukaan. Olen 26v, odotan kolmatta lasta.Laskettu aika 14.6.12. Synnytyssairaala olisi KYS
Takana tosiaan 2 keskenmenoa joten vielä on aika pelottavat odotukset. Toivon kovasti että nyt olisi tarrannut kovasti kiinni :)
Raskausoireita on joitain: rinnat arat, alaselkää sillon tällön jomottelee...nivuset välillä vihloo ja pienehköjä huononolon tuntemuksia saattaapi olla.
Aika tosiaan matelee... nyt vasta 4+1 ja pelottaa kun edellinen raskaus kesti 4+3 ja sitä edellinen 4+6... pitkät päivät edessä... uskoisin että jo noista yli pääsy toisi pienen hymyn edes...

-Mammuzki ja masukki :)
 
Minäkin liityn joukkoon. Testiä en toki ole vielä tehnyt, mutta melkein sata varma, että raskaana ollaan.
Kierto ollut tosi epäsäännöllinen, mutta jos nyt raskaana ollaan niin laskettuaika olisi kesäkuun alussa. Huomenna ajattelin testiä tehdä.

Täytän muutaman päivän päästä 28v, lapsia ennestään 3 (2poikaa ja 1tyttö) ja synnäri olisi SeKs

Vähän kans hirvittää mitä muut raskaudesta sanoo. Kaikki vaan sanoo, että eikö nuo kolme jo piisaa.
Ei saisi kyllä välittää muiden mielipiteistä.

Maraiitti ja Unski
 
Täällä ilmoittautuu mukaan esikoistaan odottava 32-vuotias odottaja rv5+0 tänään. Laskettu aika (oman laskelmani mukaan) 8.6, korjataan sitten myöhemmin, jos tarpeen. Jos loppuun saakka mennään, niin KOKS:ssa synnytellään.

Jännittää kovasti! Aika huisi viikko ollut maanantain plussan jälkeen. Vieläkään en oikein usko todeksi. Eka neuvola on vasta 1.11.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mulla on aikoinaan ollut paljonkin hiiva- ja sekabakteeritulehduksia (tosin ei raskausaikana). Erotin ne toisistaan lähinnä valkovuodon perusteella, hiivassa kun se valkovuoto ei yleensä haise millekään. Inhottava vaiva, joka usein muodostuu kierteeksi. Nyt ei onneksi ole ollut.

Väsymys ja sellainen ärtyneisyys vaivaa edelleen. Ja mitään kotitöitä ei millään huvittaisi tehdä :headwall:
 
Lauantai 8.10.2011

Raskausviikko 7
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 6+4
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 6+1
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 6+1
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 6+0
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 6+0
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 5+3
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Slottade ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
riesa79 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+1
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+0


Raskausviikko 5
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
ReNu ~~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
KyyneltenHymy ~~~~~~~~~ 4+5
maraiitti ~~~~~~~~~~~~~ 4+5
ki7i ~~~~~~~~~~~~~~~~ 4+3
Mammuzki ~~~~~~~~~~~~ 4+2


Raskausviikko 4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ja tervetuloa mammuzki, maraiitti ja riesa79! :flower:

Neuvolaan koitin soittaa sopivan tilaisuuden koitettua. Täti ei tietenkään ollut tavoitettavissa kuin vasta maanantaina. Täytyy sillon yrittää uudestaan.
 
Nezzie80: osannotto :hug:

Mullakaan ei juurikaan oireita... välillä ollut etovaa oloa mutta en sanoisi sitä pahoinvoinniksi. Luin juuri raskauspäiväkirjaa esikoisesta ja silloin mulla pahoinvointi alkoi 6+ viikoilla... että sitä odotellessa! Kokoajan kuitenkin olen varuillaan enkä uskalla yhtään luottaa että kaikki menisi hyvin, koska viikkoja mulla vielä niin vähän. Alkuraskauden ultran olen varannut 27.10, jolloin mulla ois 7+4... esikoisesta kävin 7+3...

Kultasiipi & Vimpula 4+5
 
Meadow: eikö se testi näyttänyt ihan oikein kun lasketaan aika hedelmöityksestä. Eikös alkio olekin nyt vasta 3 viikkoinen? Itse tein aamulla tollasen herkän liuskatestin kun oli vielä yksi jäljellä. En saanut vieläkään yhtä tummaa viivaa kuin kontrolli! Pitäisikö huolestua hormonien alhaisista määristä?

Kivaa kun tulee uusia. Ja mukavaa, että täällä on nyt toinenkin ensimmäistään odottava 3-kymppinen:) Tervetuloa kaikille!

5+2
 
Heippa!

Täällä yksi masuilija liittyy mukaan :) Olen 21-vuotias ja odotan toista lasta. LA on 7.6 ja synnytän Porvoon sairaalassa. Esikoinen on reilu 2-vuotias Elli tyttö (synt. 11.7.09.) Reilu kaksi vuotta tässä on nyt yritetty raskaaksi tulla ja johan tärppäsi vihdoin :)

Hieman aroin jaloin tosin, sillä alussa vuosin hieman ruskeaa tuhruvuotoa ja tuntuu niin epätodelliselta muutenkin. Toivotaan että kaikki sujuisi ja asukki pysyisi matkassa :)
 
Hellurei.. Mie tuun mukkaan jos vaan sallitaan :D

Täällä epämääräinen tilanne, mutta päätin iloita pienestäkin onnesta! Elikkä siis, mulla pitäs olla nyt 4+4, menkat tuli ajallaan ja tein r-testin kun mies käski :D Siihen tuli haamu ja alko vahvistumaan. Labrassa kävin ja hcg 59, taulukon mukanen on, joidenkin mielestä liian vähän. Mutta elätän toivoa! Maanantaina soitan taas neuvolaan kuis jatketaan! Mut olo on erittäin raskaana :D Pahoinvointia, iltasin on sukan rannut nilkoissa, itkusuutta ja iltasilla lämmöt on koholla.

Onnea teille kaikille plussasta ja toivotaan et kaikki saadaan olla touko ja kesäkuuhun asti täällä :)

Nyt mä kömmin miehen kainaloon kahtoon tv:ttä ja kahtomana ku poika sotkee tikkarilla joka paikan :D

KyyneltenHymy, ikää on 22, toinen on tulossa (poika 05/10) ja synnytys sairaala PKKS
 
Heippa!

Tervetuloa kaikki uudet odottelijat, meitä alkaakin olla jo aika paljon :)

Itsellä myös melko kiireinen viikko takana ja hirmuinen väsymys vaivaa. Oon kuitenkin käynyt päivittäin lukasemassa teidän kuulumiset.

On tää vaan niin jännittävää. Mäkin testasin tänään uudemman kerran, kun on vieläkin niin vaikea uskoo koko asiaa ja ihan yhtä selkeä plussahan sieltä tuli kuin viikko sittenkin. Hetkittäistä pahoinvointia on ollut pitkin viikkoa ja ihan järjetön turvotus vaivaa. Rintojen arkuus on vähän helpottanut, tai helpottaa ainakin välillä palatakseen sitten taas takaisin. Nyt on parina viimeisenä iltana tullut uutena oireena ihan mieletön palelu! Vaikka istun villasukat jalassa peiton alla niin palelee älyttömän paljon :( ...Mutta mutta... Muistanpa usein sanoneeni ja ajatelleeni, että otan kiukuttelematta vastaan kaikki vaivat, jos vain lopputuloksena on oma pienokainen <3

Annuli + pikkuinen 5+6
 
Heippa taasen, kiitos tuosta huimausvastauksesta, on meinaan tosi häiritsevää. Epäilen kovasti että olisi mikään kohdun ulkopuolinen, kun voi johtua paljolti siitäkin huimaus kun ei paljon ruoka maistu eikä tee mieli.. :) Onnea plussanneille tasapuolisesti ja mun puolestani tervetuloa!

Tupakanpoltosta taas palaan, hitto että voi tehdä tiukkaa tää lopettaminen. Tänään vetäsin porvoosta tullessani viimesen röökin askista ja nyt olis sit tarkotus olla ilman ihan loppuun asti.

).( Huimailee, väsyttää, vihloo muniksia ja taipeita/ pistelee. Nälkä olis koko aja mutta mitään ei tee mieli, ja hajut alkanu käydä nenään. Rinnat vaan kasvaa ja kivestää, ja maha näyttää siltä kun mentäs jo vähän pidemmällä (normaalisti olen laiha niin turvotukset käy päälle :D)

Lopullinen päätös lapsen pitämisestä on nyt tehty, mies ja perhe tukena tai ei,
vauva tulee. Muutama hyvä ystävä on ainakin lähellä, mikä on tärkeää. :)

Nyt lapsi nukkumaan ja iltaa viettämään miehen kanssa loikoillen :)
 
Tervetuloa uudet :flower:
maraiitti kun oot testaillu niin ilmotatko mihin päivään laitan sut listalle :)

Tohon painoasiaan, mä olen nyt reippaasti ylipainonen. Viime raskaudesta ei jääny ku muutama kilo mut oon nyt raskauden jälkeen (alle vuodessa) onnistunu keräämään 15kg lisää :ashamed: Siihen on toki monia (teko)syitä miks niin on käyny mut nyt kieltämättä vähän hirvittää mennä neuvolan vaa'alle. Eikä tätä tilannetta auta tää hirvee pahoinvointi jonka takia on pakko pupeltaa jotain jatkuvasti (vaikka yritänki mussutella porkkanaa, omenaa tms mahd. paljon).

Nyt onki taas päivän paras hetki: nukkumaanmeno :D Että voiki väsyttää..
 
Painosta ollu puhe ja tääl on yli painoa sitten aivan liikaa! Viime raskaudessa tuli +20kg ja ne lähti lisäkiloineen pois! Mutta sitten tuli jonkinsortin masennusta ja söin ne takasin : / Nyt oon pikkuhiljaa saannu painoa tiputettua, mutta sitä on vieläkin liialti.
Ahistaa vaan jos raskausmaha ei näy tai ei näy niin alussa, ym ym. Mutta niin pelkäsin poikaa odottaessa ja PAM mulla oli mega maha, kaikki kovettuneet läskit + 4kg poika :D

Olittekos te puhunu tupakasta? Tääl on joku joka polttaa, vielä ainakin ja koitan lopettaa. Aamutupakka on jo jäänny aika hyvin, alkaa oksettaan liikaa ja varmaan johtuu ettei aamutupakkaa tuu vedeltyy kun kahvi haisee kissan kuselle ja kahvi lisäs tupakan tuskaa :D Viime raskaudessa oli pakko lopettaa, hais niin pahalle ja samalla mies joutu lopettaan, muuten ois saannu häädön sohvalle yöks :LOL:

Koitan pikkuhiljaa päästä teidän juoneen mukaan, eiköhän se onnistu :) Oon vaan nii täpinöissäni plussasta, mutta toisaalta kamala pelko persiessä! Viime raskaudessakin vuodin yhen päivän, siit se todettiin kemialliseks raskaudeks ja hups keikkaa, siel oliki 6+ viikkonen pieni ihme jolla sydän pamppaili. Mutta sen sanon, jos nyt oikeesti on raskaana ja oikeesti pieni ihme syntyy kesäkuussa, se on tyttö! Alusta asti ollu nii perkuleen hankala notta!

Mutta nyt syystuulia kuuntelemaan, tai pikemminki pient myrskyy.

KyyneltenHymy 4+4 (?)
 
Tupakoitsija täälläkin. Mä oon nyt heti plussan jälkeen (viime la) kyl vähentänyt radikaalisti tota polttamista. Aikaisemman 15-20 savukkeen sijaan ensin parina päivänä meni 6 röökii, sitten mutamana 4 ja eilen enää 2,5. Oon ihan yllättynyt siitä miten helppoa on ollut! Mä teen niin et poltan aina vaan puolikkaan tupakan kerralla, niin sekin jo helpottaa. Aiheuttanu kyllä ihan liikaa selittelyjä/epäilyjä kaveripiireissä ja varsinkin duunissa, mut näillä mennään. Tän viikonlopun aikana ois sit tarkoitus kokonaan lopettaa. Tsemppiä kaikille sen asian kanssa taisteleville!!!
 
Täällä myös yksi tupakoitsija. Vähesin toki reilusti heti testin tehtyä mutta todella vaikea on päästä kokonaan eroon. Nyt aamulla kun koiran kanssa kävin kävelyllä poltin askista viimesen että nyt olisi tarkoitus olla polttamatta :/ huh huh, tulee varmasti vaikeata mutta toivon että onnistuu ilman suurempia raivokohtauksia :D

Mammuzki+masukki 4+2
 
Tuosta painosta olette puhuneet.. Itse oon tooooosi ylipainonen ja sillä meinaan 45kg ylipainoinen. Painan nykysin enemmän kun viimesilläni viime raskaudessa :( toivotaan että sais tiputettua vähän painoa, ensi kuussa on ravintoterapeutti.

Tupakakoinnin lopetin heti kun plussasin :) niinkuin edellisessäkin raskaudessa..

Joko muilla on pahoinvointia??! aamulla heräsin siihen että yrjö lentää :D

5+2
 
Hyvää viikonloppua kaikille. Aika matelee,mutta joka päivä ollaan lähempänä turvallisempia vesiä!

Aika isojen päätösten kanssa Nippinappi painiskeli,mutta onnea päätöksestä myös minulta.

Minä en ole ikinä polttanut tupakkaa,mutta tykkään kovasti juustoista, aurajuustosta, brie yms. Ja kaikki on ollut pakko jättää. Vaikka listeriaa ei kyllä täälläpäin ole tavatta varmaan 80-luvun jälkeen,niin sitä on silti aika varovainen.

Tuottaako muille jotkut kielletyt ruuat haastetta?

Painosta on ollut keskustelua. Mulla tuli ensimmäisesta raskaudesta 12kg ja sain ne kyllä heti pois,mutta tässä välissa tuli jo takaisin ja josskin vaiheessa painoin kanssa saman kun viimeisilläni synnärillä. Mutta me ollaan töissä nyt porukalla pudotettu painoa ja nyt painan saman verran kun ennen ekaa raskautta. Mutta silti siis ylipainoa on noin 10kg.

Tänään ekaa kertaa rinnat kipeät kunnolla ja vatsassa pistelee mukavasti ja väsymys on pikku hiljaa alkanut painamaan. Tosi vähän oireita kyllä.

Päätin,että soittelen neuvolaan vasta kun olen käynyt siinä ultrassa,ihan varmuuden vuoksi vielä odottelen. Mulla on siis ultra 17.10,pyysin sen niin aikaisin kun mahdollista.

Väestöliitosta tarkistelin laskettua aikaa ja tänään on menossa 4+6 ja laskettu aika siis 10.6,

Mutta eiku vatsoja kasvattelemaan.

ReNu4+6
 

Yhteistyössä