Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Aamulla testailin ja kaksi viivaahan siihen tuli.
Laskettuaika olisi 11.6, mutta saattaa muuttua vielä. Laskin pisimmän kierron mukaan.

Täällä kans yritetään lopettaa tupakanpolttoa. Edellisissä raskauksissa se on onnistunut heti, mutta nyt meinaa tehdä tiukkaa.
Mutta pitää vain olla kovana:)

Toivottavasti nyt ei tulisi kovin paljon raskauskiloja. Edellisten raskauksien aikana niitä tuli ihan riittävästi ja kovalla työllä ja tuskalla sain tiputettua yli 30kg.
Täytyy vaan kattoo mitä tuonne suuhunsa laittaa:D

maraiitti ja Unski 4+5
 
Hei! Ilmoittaudun tähän pinoon!

Ihan alussa ollaan eli 4+3

Ikää on 26v., esikoinen syntynyt 2/11 ja synnärinä TAYS

Neuvolaan soitan vasta n. 1kk päästä, takana keskenmeno heinäkuulta ja ekassa neuvolassa ei kuultu ollenkaan sydänääniä. Joten en halua olla hätäinen kun pelottaa että taas keskeytyy :/

Raskausoireita:
Ennen haamuplussaa kuumia aaltoja, lievää pahoinvointia ja arat rinnat. Nyt lisänä se että helposti hermostun! Olin aika hormonihirmu viime talven, miestä kauhistutti. :D
 
täällä myös painoa ylimääräistä se 10 kiloo. eka raskaudesta sain suhteellisen piann tiputettua painon takaisin mutta tänä vuonna on tullut sitte nuo ylimääräiset kilot. tässä haaveilen pääseväni mjuutamasta kilosta ainaki eroon ennen ekaa neuvolaa. sen soitanki vasta joskus 8 viikolla. ei mitää kiirettä meilläpäin kun on vähä asukkaita niin pääsee kyllä aikanaan. Ainaki eka raskaudessa ultrattiin joka käynti täällä kun on mahdollisuus siihen. Rinnat on ihan äly kipeet.
 
Mulla on kanssa ylipainoa, vajaa 20 kiloa laskutavasta riippuen... 20 kg tuli viime raskaudessa, siitä tippui reilu 10 kg, mutta toiset vajaa 10 kg on tullut tässä pikkuhiljaa takaisin :headwall: Nyt olisi tarkoitus pitää paino paremmin kurissa, olen jo ennen plussaamista vähän "opetellut" herkuista eroon.
 
Lauantai 8.10.2011

Raskausviikko 7
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 6+4
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 6+1
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 6+1
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 6+0
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 6+0
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 5+3
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Slottade ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
riesa79 ~~~~~~~~~~~~~~ 5+1
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+0


Raskausviikko 5
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
ReNu ~~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
KyyneltenHymy ~~~~~~~~~ 4+5
maraiitti ~~~~~~~~~~~~~ 4+5
ki7i ~~~~~~~~~~~~~~~~ 4+3
Mammuzki ~~~~~~~~~~~~ 4+2


Raskausviikko 4
 
Ruokavaliosta - Itse olen ollut vuosikausia Atkinsilla tai nyt viime vuodet vähähiilihydraattisella dieetillä. Ei mitään natsimeininkiä (enää), mutta en syö riisiä, pastaa, perunaa enkä vaaleaa leipää. Enkä myöskään tietysti ihan puhdasta sokeria. Maitoa en ole juonut vuosiin. Suunnittelin jatkavani samaa ruokavaliota koko raskauden. Toivottavasti sillä saan välteltyä turhat mieliteot. Joskus mulla tekee kovasti mieli karkkia, mutta tällä hetkellä pelkkä makeisten syömisen ajatteleminen ällöttää (vaikkei mitään pahoinvointia olekaan). Vaikeeta mulle sen sijaan on ollut luopua raa'an lihan (carpaccio, tartar, ei-kypsät pihvit) syömisestä. Kaikilla meillä siis omat haasteemme!
 
Hohhoijaa. Hemmetin väsymys.. Täällä puhutaan painosta, mulla ei ole ylipainoa, vaan oon toisesta päästä eli alipainoinen. Ihanaa lihota edes hetkeksi ns. normaalikokoiseksi kun on raskaana. ensimmäisessä raskaudessa painoa tuli yht 32kg! 42kg lähtöpainoa ja 74kg synnärillä :D Siinä oli meinaa selkä ja kaikki pienellä koetuksella XD 4kk synnytyksestä painoin enää 50kg, ja pikkuhiljaa pudonnut paino sinne 45kg takaisin..

hitto että tekee mieli tupakkaa, pää hajoo!! Eilisestä illasta oltu polttamatta ja ei muuten ole helppoa.. En kyllä aio olla itselleni liian ankara tuon asian kanssa, koska kaikki tallaa tyylillään, ja täällä odotellaan pahoinvoiteja joka tekis lopettamisesta huomattavasti helpompaa!!

tänään 6+0 poks ja jee! :) <3 Papunen se siellä vaan kelluttelee.

Seuraava kysely vaatteista ja vauvan tavaroista:

Muita joilla pakkomielteitä näplätä, ostaa, katsella, himoita ja kuolata jo kaikkea vauva krääsää?? Mä en pääse eroon mm huuto.netistä tuijottamasta vauvanvaatepaketteja, kirppikseltä lähti eilen brion tosi hyväkuntoinen turvakaukalo matkaan ym ym :D

no, nyt päikkärit kun tyttökin nukahti vihdoin ja sit kohta syömään ganaaaa!!! nams

Nippinappi ja papunen 6+0
 
Ihan kaameeee kapula... Ällöttää, oksettaa, väsyttää, jne. Mä hajoan tähän oloon, varsinkin kun tiedän että tämä tulee parin seuraavan viikon aikana vain pahentumaan...

Itse olen syönyt juuri sitä ruokaa mikä on sattunut maistumaan. Juustojakin syön, kunhan ne on tehty pastöroidusta maidosta. Ja herkkujakin menee, vaikkei mikään kyllä miltään edes pahemmin maistu. Ylipainoa tosin löytyy sellaiset kymmenisen kiloa, joten täytyisi kyllä ottaa itseä niskasta kiinni.

Onko muilla ollut alavatsakipuja? Mulla on vatsa aina tosi kipeä jos vaikka olen käynyt ruokakaupassa ja kanniskellut painavia kasseja, tms. :/
 
pöhinä, mullakin on vatsakipuja, ollut jo maanantaista saakka ja vuotojakin...ja olen myös huomannut että koskee enemmän kun touhuilee jotain ja kantaa tavaroita, sitten kun lepää niin ei koske niin paljoa!

täälläkin väsyttää, laiska lauantai =)
 
Kylläpä päikkärit maistu hyvälle :) Lampsittiin kaupungilla monta tuntia ja kamala väsy iski. Pientä etovaa oloa on ollu.

Mahakipu on enemmänki mulla semmosta, ihan ku joku ois potkinu mahaan ja se on sisältäpäin hellänä.
Repäsykipuja ei oo viel havaittu, pient viiltelyä taikka pistelyä. Ja menkkakipuja on välillä, niitä oli poikaakin odottaessa melkeen koko ajan.

Ylipainoa täälläkin on siis varmaan se +40kg? Koitan olla lihomatta liikaa! uskon et tässä raskaudessa liikkuu eritavalla ku poika juoksuttaa kuitenkin :D
Ruokavalioo koitan pikkasen kahtua etten aha karkkia viikolla ym. Mutta pienissä määrin kyl aijon jouluna syödä juustoja sun muuta! Niin paljo on kuitenki mitä ei sais syödä, mut eihän se vähänen määrä pitäs haitata, toivottavasti.

Jahas, jos sitä menis kahtoon tv :)
 
Kyllä on tullu vauvan tavaroita jo kaivettua esille ja kateltua kuin pieniä ne onkaan. Paljon on vaatetta ja tavaraa tallessa lapselta. Varsinkin silmään osui juuri ne vaatteet jotka oli puettu päälle kun synnäriltä kotiin lähdettiin :) nii ja tietty valokuvia pitäny katsoa lapsen vauva ajoilta ;) Nyt mua jännittää enemmän ku eka raskaus. Silon en yhtää pelänny enkä jännänny mitään kun kaikki oli uutta. Nyt mua jännittää muistanko miten pientä vauvaa edes hoidetaan. Aikaa kuitenkin jo useampia vuosia.

Olisi kiva tietää oletteko muut työssä käyviä vai työttömiä? kotihoidontuella kotona olevia vai mitä teette? Itse käyn työssä mutta ei ole vaki suhdetta joten en ole suunnitellut tässä vaiheessa ainakaan kertoa työssä / pomolle raskaudesta. Jos töitä tiedossa pidemmäksi aikaa niin sitten tietysti.
 
Noniin nyt on haettu lääkkeet tähän HIIVAtin vaivaan!
Soitin vielä päivystykseen ja varmistin että varmasti saa näin alussa käyttää niin sanoivat että ehdottomasti, mutta ilman asetinta.
Fiuf, inhottavaa jos ois joutunu kärvistelemään tän asian kanssa kauemmin!

Ainiin ostin sitte samalla maitohappobakteereita jos ne vähän helpottais tätä touhua. Jokaisessa raskaudessa siis tullut hiiva ja noiden avulla toivottavasti tämä ois eka ja vika tässä raskaudessa!

Hihhih, tänään käytiin kattomassa pikkusta tyttöä ja siellä kyseltiin koska ois tulossa seuraava, sanoin vaan että ehkä jossain vaiheessa.
Ku oltiin lähössä ja kävin TAAS pissalla niin tulikin suoraan kysymys etten vaan olisi jo raskaana kun niin usein juoksen pissalla ja oon herkkänä (itkin kun näin vauvan) Eihän siinä sitte mikään auttanut ku tunnustaa :D
Eli nyt taas tietää muutama muukin tästä raskaudesta <3
On se vaan niin ihanaa kuulla onnitteluja että meille tulee vauva!! :heart:
 
Joku kyseli mitä hommailaan, mä oon kotiäiti kunnes rahat sallii olla kodinhoidon tuella :) Oon lähihoitaja ja jos työelämään menisin, se ois 3vuoro työ ja mies tekee kahtavuoroo, eli meijän poika asuis siis päiväkodissa.

Mandeliini muaki jännittää enemmän kun ekan aikaan, ohan mul aika epävarma kai tää tilanne viel. Mutta toisaalta kuitenki oon huolettomampi kun ekan aikaan.

Kuinkas moni menee varhaisultraan (onkohan se varhaisultra nimel) vai ootatteko 12 viikoille? Ite hieman ristiriitanen tilanne, haluan mut toisaalta en. Jospas ne laittais mut ultraan ku tilanne epävarma :)

Joo jos sitä kipittelis sohvalle taas, päätä särkee ja etoo!
 
Mä olen osa-aikatöissä 4 pvää viikossa ja nuo neljä päivää poikakin on päiväkodissa. Tämä järjestely on ollut meille ihan loistava. Tosin odotan jo nyt äitiyslomalle jäämistä :LOL:

Turvottaa niin pirusti, nytkin näytän siltä kun olisin vähintään puolivälissä raskautta... Ennen raskauttakin on näitä turvotuksia ollut, mutta ei sentään joka ilta! No, onneksi täällä kotona saa rötväillä miten tahtoo :whistle:
 
Kokoaika duunissa arki päivät, viikonloput vapaat. Duuni fyysisesti melko rankkaa, niin sen suhteen jännittää kyl. Pomolle kerroin, jotta onnistuu noi neuvolakäynnit työajalla ja neuvolassakin sanoivat et olis hyvä jos joku duunissa tietää, siltä varalta että jotain tapahtuu tms. Muuten ei olla kerrottu viel muille kuin mun siskolle ja sen miehelle.

Annuli + pikkuinen 6+0
 
Mä palasin kuukausi sitten töihin 2v. hoitovapaan jälkeen ja teen 30h/vk eli oon osittaisella hoitovapaalla. Tosi mukava oli palata töihin, mut kyllä sitä on taas kiva jäädä mammalomalle kesän kynnyksellä! =)

Muuten tänne ei ihmeitä, iltaisin kans kova turvotus masussa.
 
Heips.

Kävin tuolla toukokuisten puolella hieman pällistelemässä, mutta tuota laskettua aikaa on nyt sit muutettava siten, että oltaisiinkin kesäkuisia :)

Eli Missie, 28v./ LA 3.6.2012/ K-SKS / esikoinen

Joku puhui menkkamaisista kivuista ja vuodosta? Itselläni tuli ruskeaa tuhruvuotoa pari viikkoa plussan molemmin puolin, mutta se loppui. Järjettömät menkkakivut tulivat tilalle, välillä herään öisin, kun sattuu niin penteleesti. Mutta kuulemma normaalia :) Eli käsittääkseni jos vuoto on tuhruttelua tai vaikka vähän runsaampaakin, niin se on ok, kun ei tuu hyytymiä tai todella voimakkaita kipuja vuodon yhteydessä. Minulle ainakin on kerrottu näin lääkärissä.

Ensimmäistä kun odotan, niin oon ihan hukassa näitten tuntemusten kanssa ja jokainen pienikin tunne tuntuu mielessäni ennakoivan keskenmenoa tai muuta. Valtaosa raskauksista kuitenkin sujuu hyvin, olkaamme siis positiivisia. Murehtimaan ehtii sitten ajallaankin.

Alkuraskauden ultra on varmasti yksi keino rauhoittaa mieltään, jos on huoli kohdunulkopuolisesta tai muusta.

Mitenkäs teillä on viikonloppu sujunut? Täällä käytiin juuri vähän patikoimassa koiran kanssa ja nähtiin upeita tähdenlentoja!

Väsymys on aika järkyttävää, tuntuu että aina vain voisi nukkua ja silti väsyttää. Kun sitten vaan saa itsensä ylös sängystä, niin yleensä jaksaa touhutakin, mutta mieluiten makaisin vain peiton alla :)

Huomenna olis aikeissa vihjaista äidilleni tulevasta, saa nähdä...
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Mä palailen juuri osa-aikaiseksi töihin ja esikko aloittaa muutamaksi kuukaudeksi päiväkodin n. 3pvää viikossa, kunnes jään äitiyslomalle.

Tupakasta : Mä olen hyvin päässyt nyt eroon. Plussauksen jälkeen poltin yhden ja sen jälkeen en yhtään eikä tee edes mieli. Lähinnä oksettaa se haju, kun mies polttaa. Yök! Jokohan nyt jo tajuais, ettei enää ikinä edes aloita uudelleen.

Pieniä oireita tulee ja menee, mut suurimman osan ajasta olo ok. Väsynyt ehkä olen joo, mut en mielestäni niin paljon kuin esikon aikana. Silloin muistan, et ois voinu nukkua 24/7. Ehkä 100% työntekokin vaikutti asiaan?

Eipä muuta, odotan että aika kuluisi nopeaan! :D Vaikka mieli tekisi mennä ar-ultraan jo katsastamaan tilanne, niin yritän nyt kuitenin jaksaa odotella np-ultraan. Oon huomannu, et mun hermoille ei tee hyvää lueskella liikaa eri keskustelupalstoja. Alan vaan pelkäämään ettei itellä kaikki olisi hyvin ja sitä kun on niin vaikea kuitenkaan oireista/oireettomuudesta ennustaa.

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

diiseli 6+1
 
Huomenta!

Töistä...mä menin töihin kun esikoinen oli 11kk, ja edelleen kokopäiväisesti töissä =) Mutta en malta odottaa että pääsen äitiyslomalle ja esikoinenkin saa olla enemmän kotona!

Mulla on nyt jo ihan selvästi tullut jonkinasteinen pesänrakennusvietti....kauheesti tekee mieli siivota ja järjestellä kotona, kohta ajattelin leipoa esikoisen kanssa korvapuusteja. Loppupäivä menee esikoisen vaatteita ym. katsellessa, pienemmät vaatteet lähtee viikon päästä kirppikselle myyntiin - tosin nyt kun raskaus ilmoitti itsestään niin alan säästellä varmuudeksi rakkaimpia juttuja :)

Missie; tervetuloa! Mulla on ollut koko viikon tuhruttelua, välillä kirkkaampaa ja välillä rusehtavaa vuotoa, sekä koviakin kipuja, mutta eilen ei vuotanut enää niin paljoa - joten toivottavasti loppuu, niin ei tarvitsisi hätäillä! Mulla on 17.10 uusi ultra (kun ekassa ei näknt keskiviikkona mitään...), joten toivotaan että siellä näkisi jo jotain!

Leppoisaa sunnuntaita!

Meadow, 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia.

Täällä on tänään kyläilyä, kummityttö täyttää 4v ja sen sisko 12v. Kyllä oli sitten hankala ostaa tälle 12vuotiaalle lahjaa, hänku on silleen pikkasen tarkka (tosi tarkka)! Kävin osteleen erinlaisia suihkugeelejä ja rasvoja.

Tupakkaa poltin eilen taas surutta :ashamed: Johtuu varmaan siit että ei tunnu viel todelliselta tää asia!

Ainii, tuhrua täällä on tänäänkin! Tai aamulla tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa. Kyllähän miestä jo varottelin!

Tääl on pesänrakennus vietti kaukana! Meijät irtisanottiin tästä asunnosta ja pitäs olla pihalla viimestään 30.12, motivaatio nolla! Pitäs pihaakin mukamaste haravoida.. Toivotaan et uus koti löytyis pian!
 
Huomenia! Mitäänsanomaton olo. Ei tunnu oikeen missään tämä raskaus tänään :O Pissahätä ja rinnat ovat ainoona oireena muistuttamassa, ja peili, joka kertoo naaman tilanteen ja hormoonitason liiankin hyvin :DD

Muilla näppylöitä tullut? mulla ekassa raskaudessa ei yhtäkään näppyä, ainakaan sellaisia että huomaisin raskauden olevan syypää.. Nyt olen olkapäitä myöten näpyllä? Poikako? XD jos se on poika ja aiheuttaa tätä niin loppuraskaudesta olen täynnä karvoja ja puhelimessa joutuu varmistamaan ettei mieheni puhu puolestani :DD

Mä en pääse millään sängystä ylös.. Huuooooh. |O

Hyvää aurinkoista päivää kaikille, täälläpäin ainakin paistaa! :)
 
Moi!
Voisin liittyä joukkoonne. :wave:
Noin neljän vuoden 'yrittämisen' jälkeen olen tehnyt elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin viime viikolla ja sen jälkeen ihan tosi monta. Mitään lapsettomuustutkimuksia tai hoitoja ei ole takana. Eli jollain ihmeellä tämä lapsi sitten sai alkunsa. :heart: Nyt olen ihan sekaisin kaikesta, sen verran olen päätellyt, että kesäkuussa syntyy, mutta mitään tarkkaa viikkomäärää en tiedä. Ehkä olen viikolla 4 tai 5.
Oireista pahin on rintojen arkuus, turvotus ja kipuilu. Mahaa juilii menkkamaisesti muutamia kertoja päivässä. Mikään ruoka ei maistu, mutta varsinaisesti mitään etomista ei kuitenkaan ole.
Vieläkin on jotenkin 'pöllämystynyt' olo tästä uutisesta, että en osaa kirjoittaa mitään järkevää... :)
 
Meadow, mulla se ruskea tuhru tosiaan loppui parin viikon jälkeen, joten uskon, että niin käy sullakin. Mulla myös ultra 17.10., ei jaksais odottaa :)

Nippinappi, näppyjä myös täällä :( Naama kukkii kuin teinillä konsanaan ja näppyjä on ilmestynyt myös rintaan ja selkään. Ikinä en ole aknesta kärsinyt, joten joko olen nyt puberteetti-iässä tai sitten raskaus tekee tämän. Pitäisi kyllä helpottaa. Mulla on niin poikaolo, että voihan se olla, että kohta aletaan partaakin ajamaan.

Lisäksi luulen kaljuutuvani, tukkaa lähtee ihan mielettömästi :(
 
Onnea sekä tervetuloa kaikkille uusille kesämasuille! :flower: Teitä on tällä erää niin monta etten muista kaikkia.

Joku kyseli työkuvioista. Itse olen tällä hetkellä töissä ja poika yksityisessä ryhmäperhepäiväkodissa, jossa ihanat hoitajat ja pieni ryhmä. Esikoisen odotukseen eroten, nyt on vakipaikka alla, joten ei pelota äitiyslomalle jäänti samalla tavalla kuin viimeeksi, jolloin tein vuorotteluvapaan sijaisuutta. Nyt vaan pitää miettiä vanheimpainvapaan jälkeen jäisikö hetkeksi kotiin kotihoidontuelle vai raaskiiko laittaa pienen niin varhain hoitoon. Yritän jokatapauksessa saada lomat siihen perään, niin ainakin hieman pitkittäis töihin paluuta. Viimeeksi jäin työttömäksi ja poika oli 1,5 v kun aloitti hoidon ja itse sain työpaikan.

Nippinappi: Onnittelut päätöksestä! :hug: Näppylöitä täällä on naamassa. Koskaan ei oo finnejä ollu kerralla näin paljoa. Tai paljon ja paljon, suupielessä muutama, yksi poskessa ja yksi ohimolla, mutta kun itsellä niitä harvemmin on ollut niin kyllä jo tuon määrän huomaa.

Varhaisultraan en ole ajatellut mennä, en ainakaan yksityiselle. Ehkä tässä jaksaa odottaa vielä muutaman viikon, jotta pääsee sitten nt-ultraan. En viimeeksikään käynyt, vaikka kovasti teki mieli mennä.

).( Olo on aivan loistava. Ekaan raskauteen kun vertaa niin nyt jos en olis tehnyt testiä niin en edes voisi kuvitella olevani raskaana. Rinnat ei arista, ehkä ovat hieman turvonneet. Pahoinvointia on ehkä kerran päivässä n. 10 min ajan ja ruoka maistuu loistavasti. Ainoa oire, joka on sama mitä esikoisesta niin aamuyöstä pitäis käydä vessassa. Ihanaa kun alkaa jo nyt tuo herääminen öisin, tosin sama se oli viimeeksikin. Hiuksia on alkanut irtoilemaan, joten pitäis varmaan harkita niiden leikkaamisa hieman lyhkäsemmiksi niin ei näyttäys niin kamalilta kasoilta nuo tukot, jotka kerralla lähtee. Menkkajomotuksia kohdun seutuvilla on noin kerran päivässä sekä muutamia vihlasuja/repäsykipuja on ollut havaittavissa.
 
Jotenkin tosi huojentavaa kuulla, ettei kaikilla muillakaan niitä raskausoireita niin paljon ole :) Mulla on jotenkin ristiriitaisesti joko sellainen olo, että "ihanaa kun on niin normaali olo" tai huonoina hetkinä, että "tää ei oo normaalia kun on niin normaali olo". Huoh. Esikoisesta olo huomattavasti heikompi olo rv 10 asti ja olo tosiaan alkoi jo ennen plussaamista.
 

Yhteistyössä