Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Dingelidong :ashamed: Joo, niin onki... Ai miten niin oon malttamaton, en kerinny loppuun asti lukee.. :D

Hei, onko teillä alkupään porukalla edelleen iltaturvotusta?? Mietin, että miten kauan sitä kestää.? Mulla on meinaan ihan hillitöntä se turvotus illalla, ja oon vaa miettiny miten ihmees saan pidettyy sen piilos työmaalla iltavuoron aikana.. En viittis mihinkää puolijoukkuetelttaankaa pukeutuuu..! ;)

Oikeen ihanaa alkanutta viikkoo kaikille! :D Ja, kiitos päivittäjille.. :heart:
 
PilliPöllö mut voi tipauttaa tuost päivittäisestä listasta, tosiaanku viikoista ei harmainta haisua! :)

Turvotusta joo kyllä! Iltasin vaan pahenee, oon ku ilmapallo. Tosiaan ku oon iso muutenkin, läskit sit vaan "kovettuu" ja "kohottuu" iltasin :LOL:

Lonkka ja selkäsärky jatkuu vaan! Semmosta vihlovaa tunnetta, eilen mietin oiskos suppareita mutta ei ne oo. Ehkä ne vaan ei pysy enää kasassa :D Eilen tais tulla eka repäsykipu aivastuksen yhteydessä, mies siit säikähti ku muhun koski! Vuotoki senku jatkuu :/ Rusehtavaa tulee nyt ja positiivista on varmaan se, ettei sitä tuu siteelle asti!

Jahas, poika meni "siivoon" täytyy juosta perään.
 
Mut voi ottaa pois listoilta :(
Eilen alkoi tosiaan ihan runsas vuoto hyytymien kera sekä kipujen... Loppuviikosta tarkistetaan josko kaikki tulisi itsekseen pois.

Tarrasukkia kaikille masuasukeille :)

Ihanaa loppuvuotta ja nauttikaa :heart:

-Mammuzki
 
heipat kaikille!

Täällä on kurjaa luettavaa ja ihan älyttömästi halauksia kaikille joille on tullut mutka matkaan ja ihan hirveästi tsemppiä uuteen nouseen. :hug:

Onneksi on niitä ihaniakin uutisia, sitä tämä elämä taitaa olla,tasapainottelut kurjien ja hyvien asioiden parissa. Eli onnea ihan jokaiselle plussanneelle. Suurempi todennäköisyys onneksi aina on se,että raskaus menee hyvin kuin että se ei menisi=)

Minulla on ollut viikonloppuna ihan hirveä päänsärky eikä loppua näy. Muuten olo melko oireeton. Tänään kävin ultrassa ja itkuhan siellä tuli. Alkio oli oikeassa paikassa, sydämen syke näkyi ja kuului. Helpotus oli valtava. Soitin miehelle töihin ja itkin vain ja hän tietysti luuli,että sykettä ei löytynyt. Kuvankin sain mukaan ,huimilla mitoilla 4mm oli minun pikkuinen.

Mutta mukavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja.

ReNu 6+1
 
mammuzki: :hug: ja voimia.

ReNu:lle onnea ihanista uutisista. =)

Tervetuloa jkoo ja onnea plussasta! :flower:

möhköpantti: En ole käynyt ar-ultrassa, enkä menekään. Kohta kuitenkin pääsee jo ekaan kunnalliseen.

Pikkumyy87: Turvottaa, turvottaa ja turvottaa. Pahenee vain, joten älä pelkää, että ihan heti loppuisi :p

Oma olo toistaseks ok, mitä nyt aamusella oli lievä pahoinvointiaalto. Ja tämä dementtia on jotain aivan kamalaa. Jäi eväätkin aamulla keittiön pöydälle ja aamulääkkeen unohdin ottaa. Joskohan tämä tästä.

Mupelo, rv 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi mammuzki todella kurjaa :'(
Toivotaan että kaikki tulisi itsestään ulos niin ei tarttisi lääkkeisiin tai kaavintaan asti mennä :'(

ReNulle taas onnitteluja että pikkunen oli oikeessa paikassa :heart:
Täällä saa vielä jännätä pari päivää ennenkun kuulee "tuomionsa".

Tänään viikot poksuu :)

ninanina + pompula 7+0 :heart:
 
Halaus mammuzki!

Hammasvaiva alkaa olla ohi, niin nyt on poskiontelontulehdus! Vaarallista tää töissä käynti:p. Oon kyllä töissä, kun olo on ihan normi, antibiootit sain.

Raskausoireita alkaa olla; Järkky väsymys, hengästyminen ja reippaammin kävellessä pistää mahaan. Pahoinvointia ei onneks ole, eikä toivottavasti tulekaan!
 
mammuzkille lämpimiä ajatuksia ja voimia!

möhköpantti - Itse jätän AR-ultran väliin. Parin viikon päästä eka neuvola ja kai sieltä sitten ohjataan ultraan pikapuolin.

On muuten ihan hirveää olla töissä pahoinvoivana. Ainakin mulla pinna erinäisten asioiden kanssa on ihan nolla. Jo pelkästään se, että joku tulee kysymään muuten vain kuulumisia, saa verenpaineen nousemaan. Varsinkin kun joutuu vielä pokalla heittämään: "No, ei tässä mitään kummallista..." (Paitsi, että tekisi mieli juosta vessaan oksulle.)

riesa ja pikkunilviäinen 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Mammuzki :hug: ja voimia!

NÄLKÄ!!! On nimittäin ihan hirveä. 3h aamupuurosta ja oltiin esikon kanssa tulossa kaupungilta ja sitten se jo iski kauheana, se nälkä nimittäin! Melkein tuli jo pahaolokin taas, mutta onneksi ehdittiin syventyä jääkaapin antimiin sitä ennen...:O
 
Voi meadow ja mammuzki, iso voima:hug:

Moikka Myy, samaan aikaan kuumeiltiinkin The Esikoisissa :wave:

Tänään sitten sain varattua ekan neuvolan, 2,5 viikon päähän sain ajan. Ekaan ultraan pääsen sitten kunnallisen kautta joulukuussa, näin tuo hoitaja sanoi. Rupesin kyllä miettiin, että pitäiskö kuitenkin mennä yksityiselle ennen sitä, sais ainakin tietää että tuolla on kaikki hyvin! Tuhruttelu jatkuu edelleen, parina päivänä tullut ihan veristäkin tuhrua. Mutta niin vaan tänä aamuna oli digitestiin viikot nousseet, että kyllä tuolla jotain (toiv.) tapahtuu :) Ja hoitaja sanoi että polille sitten siinä kohtaa jos tuhru muuttuu runsaammaks ja tulee kipuja tai jos kestää vielä mahdottoman kauan. Eihän tuota ole kestänyt vasta kun reilun viikon (tuntuu kyllä ikuisuudelta). Mutta näillä mennään, hiukan sai omaa pelkoa laskeen nyt kun digiin noi viikot oli lisääntynyt. Mulla kun on se ongelma ettei mun kierrosta osaa sanoa oikein juuta eikä jaata, kun yks normikierto ehti olla pillereiden jätön jälkeen. Joten tarkkaa ovis-/hedelmöitysajankohtaa ei oo tiedossa. Ja vielä sotkee noi valemenkatkin pakkaa. Oireita ei juuri oo, mitä nyt väsyttää ja tissit on välillä kipeät. Mitään pahoinvointeja tms. ei oo näkynyt. Tällaisia kuulumisia siis tänään tänne.

Kovasti paljon tarrasukkia jokaiselle :heart:

Mulle voi tuonne listalle laittaa synnärinks TAYS, LA 8.6.2012 (tän antoi hoitaja puhelun perusteella), ikää 26 ja 1. vauveli. Lisäks mulla on menossa 6+3.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
mammuzki: :hug:

Pikkumyy87: Joo oli :(. Nyt koetan vaan ajatella että eipähän tarvitse enää jännittää ihmisten reaktioita... Vähän jännitin oman äitini suhtautumista meillä kun siis on yksi lapsi (05/09) ja aina valitan sille, kuinka väsyttävää ja rankkaa sen kanssa on (ei se nyt oikeasti ole niin kamalaa, mutta senhän takia äidit on! :)) niin ajattelin, että se pitää meitä ihan hulluina. Otti kuitenkin oikein hyvin. Myös miehen vahemmat ovat ihan innoissaan, mutta sen jo arvasinkin. Ne ovat muutenkin sellaisia aina positiivisia ihmisiä.
Ja oli mun mielestä ar-ultra ehdottomasti hintansa arvoinen. Ei mun mielestä sinänsä se 90e nyt niin kamalan suuri raha edes ole, enemmän harkitsin siksi, kun olo on ollut niin karsea että en tiennyt onko mulla fyysisesti voimia mennä kun ei se gyne tässä ihan vieressä ole. Onneksi kuitenkin menin, olihan se helpottavaa ja kiva nähdä vauva. Vaikak oli mulla sellainen aavistus, että kyllä kaikki varmaan on hyvin. Mutta eihän tuollaisiin uskalla luottaa.

Mulla katosi turvotus aika nopeasti, varmaan jo ennen kuin poksui 5+. Nyt olen paljon vähemmän raskaana olevan näköinen kuin silloin...(paitsi rintsikat puristaa).

Mukavaa maanantaita!

Inka ja maha 7+5 (mulla on tosiaan tuon ensin ilmoitetun LA:n mukaan jo 7+6, ultrassa sanoi päivän vähemmän. Mutta en ole varma, johtuiko se siitä, että sanoin vahingossa ultraajalle kierron pituuden päivän väärin, eli sanoiko vaan, että vastaa viikkoja mittailematta sen kummemmin. Mutta ei nyt ruveta mitään muuttelemaan ennen kuin olen käynyt neuvolassa ja saanut "virallisen" LA:n. Eihän näillä muuten edes niin päivälleen väliä olekaan, mutta esikoinen kun oli varsin täsmällinen ja saapui laskettuna...)
 
Ilmottautuisin mukaan.... Apteekin omaan tuli eilen punerva viiva ja uskon että tuo pitänee nyt kutinsa... Ja onhan niitä oireitakin jo hieman. Tosin kovin oireeton olen ollut tähän asti mikä osaltaan tuo ikäviä muistoja mieleen. Eka raskaus kun päätyi kesken menoon rv 9 ja näin jälkeenpäin ajateltuna se raskaus olikin turhan oireeton verrattuna kahteen seuraavaan...

Eli ikää 36 vee, 4 raskaus, lapset -02 ja -07. kaksi sektiota takana ja kolmas edessä (toivottavasti )

Mirkku76 rv 4+2 la 23.6.12
 
Viimeksi muokattu:
Turvotusta tosiaan on. Näyttää oikeesti siltä, kun olisin jo pidemmälläkin raskaana... No, ei onneks tarvi peitellä enää äitin seurassa.
Ens lauantaina on esikoisen synttärit. Toivottavasti maha pysyis aisoissa silloin ja ei tarvis vielä kertoo muille sukulaisille.

Tää olo on ihan hirvee. Oksettava olo ja tuntuu et syöminenkään ei auta. Koko ajan sellain olo, et meenkö oksentaan vai en. Tekis mieli vaan nukkua! Voisinkin mennä esikoisen kans päikkäreille.
Ei mulla muistaakseni esikoisesta näin pahaa huonoo oloo ollut. Aamupäivisin oli hetken sellanen, mut se meni aina ohi. Nyt on aamusta iltaan kestävää.


Nyt päikkäreille.

Pillipöllö ja Aino-Einari 7+3
 
voimahali mammuzki!

riesa79: Oon kyllä sun kanssasi samaa mieltä että pahoinvoinnit ja työ ei sovi yhteen.
Onneksi itse nyt lusmuilen kotosalla, mutta viime raskauden aikaan olin töissä ja meni viä niin että mun piti 2kk tuurata toista rappusiivouksessa, se oli ihan hirveetä just saanu ittensä raahattua sinne kolmanteen kerrokseen missä ei oo hissiä ku tulee se tunne että yrjö tulee just ja sit kauheella juoksulla takas alas..ja sit taas ylös ja taas alas..ja kun rappukäytyävään haisi hajuja joista osa sai mut voimaan todella huonosti niin koita siinä nyt tehdä samalla töitä.

möhköpantti + heta-einari 5+1
 
Nyt on sit varhaisultra varattuna :) Mies kävi kesken työpäivän kotona, kuuli mun neuvolakeskustelusta ja oli sitä mieltä et makso mitä makso niin hyvä idea mennä tuonne varhaisultraan, saadaan mielenrauha meille molemmille :heart: Sain Ava klinikalle ajan ens maanantaille, tarvittaessa ottavat myös verikokeet yms. ultran lisäks jos näyttää siltä että tarve vaatii. Ihmettelivät suuresti mun neuvolahoitajan ultra-ajankohtaa, olivat sitä mieltä et olis pitäny kunnallisen kautta myös päästä jo aiemmin kuin vasta joulukuussa kun on tuota tuhruttelua ythäjaksoisesti ollut jo jonkin aikaa. Nyt on helpottunut olo, ens viikolla tosiaan saa tietää onko tuolla sisuksissa kaikki oikein ja oikeassa paikassa. Ja jos viikot on oikein ja kaikki hyvin, niin sydämen sykekin pitäis ens viikolla näkyä :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta :wave: Ihana tosiaan kun meitä on jo näin paljon! Ja tosi kiva, kun meitä esikoisen odottajiakin on jo aika monta :)

mammuzki suuren suuret pahoittelut :hug: :'( Juuri, kun meinasin kommentoida sulle, että olihan tuo sun hcg:n nousu vielä ihan hyvän rajoissa. Kun hcg tuplaantuu 48-72h välein ja sullahan oli to-la välillä melkein tuplaantunut. Toivottavasti kaikki tulee itsestään pois, eikä tarvitsisi mitään toimenpiteitä. Tsemppiä ja jaksuja!

turvotuksesta Pikkumyy87 kyseli. Täältäkin löytyy! Mulla tosiaan tohon turvotukseen liittyy ihan hillittömät ilmavaivat ja koko maha on muutenkin ihan sekaisin. Noita ilmavaivoja näyttäs kirjotusten perusteella olevan muillakin, joten kiva ettei tarvi yksinään niistä kärsiä. Kiva, kun eilenkin kävin kaupungilla shoppailemassa ja koko ajan oli sellanen olo, että haluaa vaan kotiin rauhassa piereskelemään :D Mulla vähän auttanut tohon Valion Olo-jogurtit, vaikka niiden tehoa epäilinkin. Samoin apteekista saa Cuplaton-nimisiä tabuja (pakkausselosteen mukaan saa syödä raskaana), jotka on tarkoitettu nimenomaan ilmavaivoihin. Niitä on tullut sitten syötyä.

enkeli85 kiva, että sait varhaisultran varattua. Tosiaan kunnilla tuntuu olevan niin eri käytäntöjä, että pääseekö niiden kustannuksella ultraan (jos on syytä) ennen ekaa np-ultraa. Mullekin terveydenhoitaja sanoi viimeksi, että mene yksityisen kautta ultraan, kun kunnalla ei oikein ole resursseja. Mulla ei siis ollut silloin vuotoja, mutta takana useampi km ja sen takia terkka suositteli varhaisultraa.

Vuodoista kärsiville paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Mun kaverilla oli alkuraskaudessa pitkään ruskeaa vuotoa, joka välillä loppui ja alkoi taas uudestaan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oiskohan loppunut vasta jossain 8-9 viikon tuntumassa. Pari kertaa hänellä tuli myös ihan kirkasta verta myöhemmin, mutta edelleen siis tukevasti raskaana lähemmäs 30 viikolla jo! Eikä vuodoille löytynyt ikinä mitään syytä.

ReNulle onnea hienoista ultranäkymistä :heart:

Varhaisultrasta täällä käytiin perjantaina, kun pääsin sairaalaan polimaksun hinnalla. Aikaisemmin olin siellä km-tutkimuksissa ja tämä ultra tarjottiin siis noiden aikaisempien km:jen takia. Mutta olisin mennyt silti, vaikka olisin joutunut itse maksamaan yksityisellä. Oli se sen verran ihana tunne nähdä pieni ja varsinkin se syke :heart: Vaikka eihän se huolta täysin poista, mutta onhan se km-riski vähän pienempi jo silloin, kun syke on nähty. Meidän pieni oli 8,59mm "pitkä" :heart:

ON: Sain varattua tänään neuvolan :) tai pitäis varmaan sanoa, että PÄÄSIN varaamaan tänään neuvolan. Kun viimeksi jo terkka sanoi, että käy ultrassa ensin ja varaa aika vasta sitten. Ajan sain ensi viikon torstaille. Vapaita aikoja ei meinnanut parille seuraavalle viikolle ensin löytyä ja terkka jo sanoi, että joutuu varmaan antamaan ajan jollekin toiselle terkalle. Mutta onneksi sitten löytyi yksi peruutusaika tuolta omalta terkalta :)

Mites muuten muilla, onko teillä tulossa isit mukaan neuvolaan? En vielä oo kysyny tuon oman miehen mielipidettä, että haluaako tulla. Terkka vaan sanoi puhelimessa, että isä on tervetullut mukaan.

Sanmar + superpapu 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82 meillä mies on tulossa mukaan, esikoisen aikana kävi varmaan kaikissa neuvola käynneissä mukana, mutta nyt toivon että tulisi ainakin tähän ekaan missä kuitenkin saa hyvin taas muistutusta mitä on tulossa ja ekalla käynnillähän myös kysellään suvun sairaudet, alkoholinkäyttö yms asiat kummaltakin.

Olispa jo keskiviikko!!!!!!

ninanina + pompula 7+0 :heart:
 
Sanmar, voin niin kuvitella kuinka ihana olo sulla oli ton ultran jälkeen. Toivon niin et omallakin kohdalla sais ens viikolla huokaista helpotuksesta ja pienen syke näkyis.

Kyllä meillä ainakin tuleva iskä on tulossa mukaan, sekä ens viikolla varhaisultraan että 2,5 viikon päästä ekaan neuvolaan. Tosin mä en kyllä tavallaan antanut ees vaihtoehtoja, pelottais ihan hirveästi mennä yksin kun pelkää että joutuu vielä pettyyn. Vaikka mielellään tuo mukaan on kyllä tulossa, sanoi jo ennen plussaa että sitten kun meille on lapsi tulossa niin hän haluaa kaikkiin neuvoloihin, ultriin yms. mukaan. Ja nyt plussan jälkeen sanoi, että ois kiva jos voisin koittaa järkätä niin, että saisin iltapäiväaikoja niin ois helpompi karata töistä :LOL:
 

Yhteistyössä