Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Hei kaikille!

Pöhinä: tule sitten kertomaan auttoiko! Toivottavasti auttaa!

Barbamama ja Dingelidong: Hauskaa, että ollaan kaikki samalta alueelta! D, mä kävin vyöhyketerapiassa Satu Järvenpäällä (hänen sivut löytyy googlaamalla), mutta ollessani siellä maanantaina häneltä kysyttiin aikaa, ja hän vastasi, että kalenteri on aivan täynnä seuraavat kolme viikkoa. Häneltä kannattaa kuitenkin kysyä, jos löytyisi vaikka peruutusaika tai jos hän voi suositella jotain muuta. Häntä voin ainakin suositella omasta kokemuksesta.

Täällä on ihana normaali olo jatkunut, väsymys on edelleen valtavaa. Ja syödä kannattaa ennen kuin tulee kunnolla nälkä, muuten paha olo voi palata...

Tänään poksahti 8+0, tasan viikon päästä olis neuvola... Sitä odotellessa.
 
Sanmar, vaeee sellaanen täti olet :)

Ja tosta seksin harrastamisesta :) Eiköhän se oo tytööt ihan sallittua, eihän se lapsukainen ny missään siellä kuitenkaan ihan lähettyvillä ole, et vois nuppia koputella ;) ..eiku peittoja heiluttelemaan vaan..

..täällä ollaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsyneitä ja kypsiä taas, et huh.. Tää työ. Jumaluta. Noi työkaverit. ARGH! ..nnooh.. nää on taas näitä..

Emby^ ja rakas Jormaliini (5+1)
 
Heippa kaikille :)
Oon päivittäin edelleen katellu teijän kirjotuksia ja suuri toive olisi ollut että itsekkin olisin jatkanut omien olojen jakamista :(
Ihana lukea teidän positiivisista ultra kuulumisista... Lähettelen paljon tarrasukkia kaikkien masuasukeille ja muutenkin halauksia kaikille.
Itsellä huomenna kontrolliaika naistenklinikalle jossa katotaan miten on kohtu tyhjentyny... edelleen tiputtelee tai no oikeestaan tuhruttelee :/ ei vaan tahtois kaavintaan...
Sitten vaan alkuviikosta ruvetaan varailemaan aikoja tutkimuksiin, toivottavasti vielä sais nämä keskenmenot loppumaan ja pienokaisen pysymään tuolla masussa.
Mutta jaksamisia kaikille ja käyn edelleen lueskelemassa teidän vointeja :)

-Mammuzki
 
Sanmar82: oleppa hyvä. Sain varattua ajan. Np-ultraan ollaan menossa 15.11. Sain vielä ilta-ajan niin toivottovasti mieskin pääsee mukaan. =) Mulla oli esikosta rinnat arat, mutta nyt ei ole edes sitä. Ehkä ovat kuitenkin hieman sellaset "turpeat". Ja kyllä tää ällö olo iltapäivisin muistuttaa asiasta... Repäsykivuilta kuulostaa nuo sun yskimiskivut. Mulla tulee samoja, mutta niistäessä.

mardelle tsempit ultraan.

Emby: Mulla kanssa keittää ton yhen työkaverin kanssa. Hyvä etten kilauttanut pomolle, että menee hermo.

mammuzki: voimia edelleen :hug:
 
Täällä on myös kaikenmaailman olot, kuten monella muullakin! Vastauksia on niin paljon, että oon aivan sekaisin, mitä kukakin kirjoitti ;)

Onko kenelläkään sellaista "tärisevää pahaa oloa"? Siis jotenkin kuin heikoittaisi kamalasti. Töissä jouduin seisomaan pitkän pitkiä aikoja, ja oli välillä käytävä istumaan, kun tuntui, että aivan kuin silmissä alkaisi mustumaan = pyörrytystä hieman, onneksi lievää. Samoin tää olo on jotain järkkyä kyllä taas. Toisinaan ihan oksettaa isolla o:lla mutta ei tule mitään ulos. Enimmäkseen kuitenkin kuvottaa, mutta koko ajan. Päivällä on ehkä paras, joskus 10-13, mutta sitten alkaa uusi aalto joka voimistuu iltaa kohti. Eilen kykenin vain makaamaan sohvalla illalla, olo pysyi vähän parempana. Samoin väsy on tullut tänne! Olo on kaikinpuolin kuin ois pahin krapula päällä 24/7.

Ihana se jonkun alkuraskauden ultrakuva. Niin pikkuinen mutta miten nopsaan se vaavinalku kasvaakaan!

Mammuzkille kovasti voimia ja jaksamista! Pidän peukkuja, että tärppäisi pian uudelleen.
 
Kiitos kaikille, jotka kommentoivat kovia kipuja. Eilisen horrorin jälkeen ei ole ollut mitään ilmavaivoja kummempaa, joten voi olla, että olin syönyt jotain sopimatonta. Mieskin valitteli vatsavaivoja. En tiedä, miten vaarallinen ruokamyrkytys tässä kohtaa on mutta kyllä se kuulostaa ainakin paremmalta kuin keskenmeno... Ja näin maalaisjärjellä voisi kuvitella, että jos kipu on "tylppää", niin se saattaa olla vielä ok, mutta "terävä" sitten huolestuttaa enemmän.

Ammateista oli puhetta. Täällä kirjoittelee yksi KTM, joka toimii kehityspäällikkönä palvelualalla.
 
Jenksula ja mammuzki: Jaksamisia teille molemmille.

Itekkin tulen jo ihan vainoharhaseksi että mitäpä jos tuolla masussa ei mitään ole. mulla on ylensä alkanut pahoinvoinnit todella aikasin rv 5-6 mutta toistaseks kun ei oo mitään. odotellaan,odotellaan...

möhköpantti + heta-einari 5+4
 
Jjoo, on se näin naisvaltasella alalla, ni.. Huhheij ja hellät tunteet.
Kyl.. mäki olen sellanen, et sanon just sen mitä ajattelen ja ehkä vähän vielä jotai lisääki, ni sit otetaan sellanen kivan kokonen hernemaissipaprika pussi nenään ja haukutaan selän takana ja silti ollaan niin mielinkielin.. Ei yhtään sais omaa mielipidettään tuoka julki..

Sitte on ne elämäänsä kyllästyneen kuuttakympiä lähestyvät työkaverit. Ai että. Ne vasta onki.. Jumalauta! *hyppii tasajalkaa*
MÄ TUUN HULLUKS!! :mad:

Ja tää odottaminen. Ja tietämättömyys. Mä haluun tietää kaiken, heti, tässä ja NYT! En ensviikolla. : / Haluaisin jo olla viikoilla tuhat, et tuntisin jo liikkeet ja kaik.. Voi että :(

..tänään on kuulkaa HUONO päivä.. Ei hymyillytä..

Kiitos. Olen puhunut.

Emby^ ja rakas Jormaliini (5+1)
 
Rintintin
Voimia ja iso :hug: Jenksula, mammuzki, onnea uuteen yritykseen! Nezzie80 pidetään peukkuja sen 50% puolesta!!

Ja ninanina onnea ihanista ultra-kuulumisista! Ja onnea kaikille jotka ultraan ovat menossa!

Sanmar82 pikaista paranemista!

Tuli sitten eilen hankittua vitamiineja, harmi etten edes tiennyt sellaisista aikaisemmin jotta olisin voinut aloittaa jo aiemmin niiden ottamisen. No nytpä on ainakin. Kun on ensimmäinen raskaus kyseessä niin ei mitenkään voi tietää mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jo heti alusta alkaen, ensimmäiseen neuvolaankin vielä kolme viikkoa aikaa. Onkohan jotakin muuta mitä pitäisi ottaa huomioon jo nyt....? Paitsi itsestäänselvyydet, ei alkoholia jne. :) Kiitos kovasti kaikille jotka ovat näin henkisenä tukena ja vastailemassa kysymyksiin!

Rintintin 6+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kylläpäs tänne tulee tekstiä hirveällä vauhdilla. Ei meinaa perässä pysyä.

Voimia surun kohdanneille, teitä oli taas turhankin paljon :(

Töistä Täällä on kans yksi kirjanpitäjä, jonka työajasta menee tällä hetkellä aika paljon raskausjuttujen surffailuun :)

Varhaisultrasta Varasin itselleni sitten ajan ultraan ensi tiistaille. Oli vielä yllättävän edullinen. Jotain 50 e jää itelle maksettavaa. Saapahan nyt mielenrauhan, että onko siellä salamatkustaja kyydissä. Mies tulee mukaan nyt ensimmäiseen ultraan ja ensi torstaina olevaan ensimmäiseen neuvolaan. Jatkossa varmaan sitten sen mukaan miten reissuhommiltaan pääsee.

Mutta nyt kaverille saunomaan ja katsomaan maajussille morsianta :)

-PipSa- ja tänään poksuu 7+0
 
Rintintin: Alkoholi, huumeet ja tupakka nyt tietysti on niitä täysin vältettäviä asioita. Neuvolassa tulee sitten mm. lista mitä ei kannata syödä raskauden aikana. Näitä on ainakin tyhjiöpakattu kala, runsaasti raskasmetalleja sisältävät kalat (esim. hauki), A-vitamiini (tarkistakaa niiden lisävitamiinien sisältö), pastöroimattomat maitotuotteet, papaija, maksa, raaka liha... Tässä alkuvaiheessa sikiö on hyvin suojattuna, mutta myöhemmässä vaiheessa kannattaa kiinnittää huomiota omiin syömisiinsä. Myöskään kaikkia ihan tavallisia käsikauppalääkkeitä ei saisi käyttää raskauden aikana. Kannattaa aina tarkistaa tuoteselostus ennen lääkkeen ottamista.
 
Iltaa vaan Mammat!

Voimahalit kaikille surun kohdanneilleille kanssasisarille :hug: Itellä on tuoreessa muistissa tuo syyskyinen keskenmeno :(

Onnittelut myös kaikille hyviä uutisia saaneille :)

Ammateista on ollut puhetta, täällä kans ois ykx sairaanhoitaja, joka tosin on vielä kuukauden äippälomalla ennen hoitovapaan aloittamista.

Mulla kans oireet ovat aika lieviä. Väsymys vaivaa lähinnä aamupäivisin, onnex esikoinen ottaa aamusin vielä 1-1,5 tunnin päikkärit :) Ajoittain on sellaista vellovaa oloa ja muutaman kerran on repäisykipua tuntunut alavatsalla. Öisin pitää 2-3 kertaa vessassa ravata. Nännit tuntuvat ehkä hieman aremmilta neidin imiessä.

Multitabsin raskausvitamiineja mieki popsin, on tullut syötyä jo toista vuotta.

Maanantaina sain varattua ekan neuvolan parin viikon päähän, 2.11. Silloin neuvolatäti aikoo myös ultrata.

aika tahtoo olla kortilla, kun tuo neiti on päivisin niin touhukas. Vähemmän tulee tänne varmasti kirjoiteltua, mut koitan käydä päivittäin lukemassa teidän kuulumisia.

Wendy + Asukki 5+4 :heart:
 
Jenksula, marde: :hug: Voimia kovasti molemmille.

Tuntuu pahalta heti perään kirjottaa, mutta mulla on hyviä ja jännittäviä ultrakuulumisia: kohdun sisällä löytyi KAKSI viikkoja vastaavaa sikiötä sydämet pamppaillen! :heart: :heart:
Hurjaa, on tässä vähän sulateltavaa! Täytyy kyllä myöntää, että mielessä kävi joskus plussauksen aikoihin, et mitä jos odotankin kaksosia ja ei ollu näköjään turha tuntemus. :)

diiseli ja "möykyt" 7+3 (vastasivat siis noita viikkoja +/-2pvää)
 

Yhteistyössä