Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Nezzie Paljon tsemppiä huomisaamuun! Toivon sydämeni pohjasta, että saisit kuulla hyviä uutisia. :hug:

Emby Kauheeta! Toivottavasti sut ekan kerran tutkinut lääkäri kuuli, miten myöhemmin kävi ja mietti hetkisen, olisko kannattanut kuitenkin tutkia tarkemmin. Ihanaa, että olet kuitenkin taas plussannut - kaikki menee varmasti paremmin tällä kertaa. :)

Jospas suuntais seuraavaksi saunaan ja sitten sohvan pohjalle henkisesti valmistautumaan uuteen työviikkoon. |O
 
Rintintin
Toivotaan Nezzie80 että saisit kuitenkin hyviä uutisia! Jaksamisia! :hug:

Emby kauhee kokemus sulla takana! Ei voi käsittää miksei lääkärit tutki kunnolla, vältyttäis tällaisilta tapauksilta. Onneksi olet nyt plussannut, paljon onnea tähän raskauteen!

Oireet jotenkin itsellä vähentyneet/lieventyneet, tai liekö niihin vaan sitten jo tottunut.... Apua... Koko ajan pieni pelko takaraivossa ja myös minä käytän fraasia "jos ja toivottavasti kaikki menisi hyvin". Lähes aina kun aiheesta puhun, tai edes mietin. :)

TOIVOTAAN ETTÄ KAIKILLA MENISI KAIKKI HYVIN ja saisimme pikkuiset terveinä maailmaan!!

Rintintin 6+6 huomenna poksuu...
 
EmBy :heart:

Nezzielle Tsemppiä huomiseen.. : /

Napaalua: Täälä 7päivän työputki takana, huomenna vapaa, Ihanaa! Tänään sain kokee ekan repäsykivun.. Hui, pelästyin.! :O Aika koomista ku viimeks kirjottelin tänne kahvin juonnista nii sanoin et ei mitää ongelmaa.. No, eilen ja tänään on alkanu kahvi tökkiin. Ja tänään on ollu havaittavis öklöö oloo.!

Huomenna olis soitto neuvolaan ja sinne au:aan. =) Jännää.. Saas nähdä, koska saa aikaa..

Mulla on ollu havaittavis, että aina iltasin vihloo enemmän mahaa.!?! Onko muilla samaa?

Kuinkas te ootte nostojen kans toiminu?? Varotteko/vältättekö nostelua? Oon paljo miettiny nostojen vaikutusta masuasukkiin..? Hoitotyössä vanhuspuolella kun niitä nostoja on paljo, ja Raskaita.!
 
Tsemppiä kaikille muille pelokkaille ja menetyksiä kohdanneille! :hug:

Pikkumyy87: Itse kyllä oon nostellu töissä ekassa raskaudessa aika huolettomasti! Tosin jouduin jäämään sairaslomalle jo 2kk aiemmin kuin piti kun supisteli nostelut...Tosin mitään muutoksia ei ollut alapäässä tapahtunut vaikka supistelikin paljon...=) Kurkottelut on vissii pahempia ku nostelut?! Näin itse olen kuullut...

Että osaa jännittää huominen ultra! Näkyykö siellä kaksosten syke, vaiko toisen, vaiko ei kummankan...:( Joku kysyi jossittelu-sivulauseista, itse kuulun juuri näihin ihmisiin jotka totee...."siis jos kaikki menee hyvin"... Ei sitä osaa ottaa mitään itsestäänselvyytenä kun lähipiirissä ja ystävillä on tapahtunut paljon menetyksiä ja jo raskaaksi tulo on ollut vaikeaa...Meillä tärppäsi nyt yhdellä yrittämällä, eikä tosiaan oltu laskettu ovulaatiopäivää tms...:snotty: Siksi tässä pelkää että mitä vaan voi sattua...:( Noo pitää vaan toivoa parasta ja ajatella että tapahtuu niinkuin on tarkoitettu!

Huh jopas tuli vuodatettua! Hei muut joilla on jo lapsi; onko teillä toinen raskaus aiheuttanut enemmän huolta kuin ensimmäinen?! Itse ei osannut kaikkia asioita edes ekassa rskaudessa pelätä...:|


Stiinuliini 7+2
 
Nezzie, tervehdys tammikuisista
Mulla oli hieman samankaltainen tilanne toukokuussa, rv:t piti olla 8+0 menkkojen mukaan, ne olikin 6+3 ja lääkäri sanoi ettei sykettä ole. Ei eloa. Odotetaan että RASKAUSMATERIAALI poistuu luonnollisesti... No minähän en asiaa oikein pystynyt sulattamaan... kelasin ja mietin, laskin päiviä ja mahdollisuuksia... kunnes soitin nlatädille. Sanoin että haluan lääkkeellisen tyhjennyksen. Nlatäti varasi mulle ajan lääkärille. Tämä lääkäri tai kätilö itseasiassa sitten ultrasi...(viikko suru-uutisen jälkeen) jossa löytyi yksi alkio, erittäin elinvoimainen, vahva syke ja hienosti kasvanut. Viikot 7+3. Ei tarvittu keskeytyspillereitä :) Nyt siis rv27+ ja poikaa odotellaan :) vaikkakin ensimmäinen lääkäri nimittikin Poikaani EITOIVOTUKSI RASKAUSMATERIAALIKSI. Meillä erehdyksen varmaankin aiheutti lähinnä menkkoihin tuijottelu ja yhdyntäpäivä. 5.4 menkat, yhdyntä 23.4. ja siitä sitten kokomittauksen tulos 6+3... ei ihan kaikki täsmää laskennallisesti, mutta eipä lapset tulekaan almanakka kädessä ja mittatikku kaulassa :)
Toivotan Sinulle menestyksekästä Huomista :) ja kaikkea hyvää muutenkin elämääsi.

Inkalilla tammikuisista
 
Mä alan olla tosi huonossa kunnossa..en meinaa pystyssä pysyä eikä mikään pysy sisällä. Yritän huomenna lukea pinon paremmin ja päivitellä jos päivitettävää on.

Nezzielle nyt ainakin tsemppiä ultraan!

Dingelidong 8+2
 
inkalilla: uskomattoman ihanalta kuulostaa kertomasi! Onnea todella paljon sinulle siitä, että kaikki kääntyi parhain päin:) Ja hiukan taas toivonkipinä alkoi sisälläni elää tuon luettuani!

Olen lukenut monia tarinoita liian pienestä alkiosta ja suurin osa niistä on päättynyt keskenmenoon, mutta onneksi on näitäkin, jotka päättyvät onnellisesti. Jos inkalilla vielä kurkistat tänne, niin milloin sait plussan testiin? Olisiko sen mukaan voinut raskaus saada alkunsa aiemmin? Kun mähän plussasin jo dpo10 ja siitä oon päätellyt, että laskelmani ovat oikeassa. Huh...jännittää huominen urakalla. Yritän asennoitua näkemään kuolleen alkion, jotta se ei sitten niin käydessä sattuisi niin paljon.
 
Täältäkin Nezzielle ultraan tsemmpiä!
Lumi: kuulun myös siihen "jos kaikki hyvin menee" - ajattelijaryhmään :)

ON: olo on kyllä kamala. Mä en meinaa myöskään pysyä pystyssä, en kyllä oksenna mutta väitän, ettei oo kaukana. Ei tee mieli syödä mitään, pakolla sitten jotain syön. Onneksi pysyy sentään ainakin vielä ruoka sisällä. Tekisi mieli olla paikallaan, sillä paha olo helpottaa siten edes vähän! Oksettaa ja huimaa ja heikottaa. En tiedä, miten tästä työpäivästä selviän, mutta yritetään. Paha olo on taas 24h/7, tässä raskaudessa pahana myös aamuisin. Edeltävissä aamut ovat olleet parhaat, nyt aamut ja aamupäivät ovat pahimmat ajat, samoin myöhäisilta. Aamupalalle nyt (yöks)... Tänään 6+0.
 
Mulle voi päivittää la 26.6.
Nyt siis H4+6.

Tänään niin oireeton olo että ihan pelottaa.
Mitenkähän sitä osaisi rentoutua ja alkaa nauttia tästä.
Jos kaikki menee hyvin- asenne vaivaa.

Jospa sitä vaikka keskittyisi töihin. :)
Iloista syksypäivää kaikille!
 
mymosa
Emby, siis oliko raskaus kohdunulkoinen? Kun jäin vain miettimään, että eikö se sulkeudu pois nt-ultrassa vai mistä tuo johtui.. Kauhea kokemus, sitä luottaa, että ammattilaisilta sais apua.. mutta ei se aina menekään niin :(

Nezzie, mä kävin ar-ultrassa rv 6+4, mutta tulin itkun kanssa poissa. Gyne totesi alkion olevan viikkoihin nähden ihan liian pieni ja syke todella veltto. Antoi 50/50 tilanteen siihen meneekö kesken. Oikeestaan puheissa ei ollut mitään toivoa elämälle.. Sain kontrolliajan 1,5vkon päähän ja elin elämäni tuskallisemmat viikot. Se kuitenkin kannatti ja seuraavassa ultrassa näkyi aikaa vastaava sikiö vahvalla sykkeellä.
Tein ekan haamun jo dpo9. Joten toivottavasti sinullakin asiat on hyvin.. :)

Mymosa huhtikuisista.
 
Energiaa hakusessa tänne päin,huhuu!!! Älytön väsymyksen tunne on ihan koko aikaista,muuten ei paljon oloja edelleenkään!!!

Niin se vaan porukalla päivät menee eteenpäin ja viikot poksuu!!!Onnea kaikille joilla on kaikki hyvin ja hirmu isot halit niille joilla on kurjaa ja jotka ovat epäötietoisuudessa!

Tuota Embyn juttua jäin kanssa kovasti miettimään, miten se olikaan alunperin jäänyt huomaamatta nt-ultrassa, ihan kamala juttu. Mulle nimittäin kerrottiin että yleensä kohdunulkoiset alkavat oireilla kivulla jo viikoilta 6 alkaen. Sulla meni kyllä kurjan pitkälle:(

Mukavaa viikkoa teille kaikille. Ja voimia. Nezzielle isot tsempit, toivotaan että kaikki on hyvin!!

ReNu7+1
 
Nezzie ekan testin tein 8.5. (S-marketin liuskatesti) se oli mun mielestä haamu, muiden mielestä nega ;) ja sit heikko plussa, mut selvä plussa tuli 11.5. (Apteekin oma) Oviksesta ei hajuakaan, eli Dpo:t ihan hukassa. Eikä ihan sataprosenttisen varmaa ollut toi aktipäiväkään, ei muistanu varmaks. Alkujaan olin sitä mieltä et sen olis pitäny tapahtuu 19.4. mut työvuorolista paljasti et olin yön duunissa. Jos siitä 30.5. laskee et viikot oli 6+3, niin kai siitä vois oviksen ja Dpo:t laskee, mut sit se munasolun matka ja kiinnittyminen ja ja ja... Yksilöllisiä kerta kaikkiaan.

ONNEA MATKAAN :hug::wave:

Inkalilla
 
Mut voi poistaa listalta. Keskenmenovuotoa odotellaan. Kohdussa ei näkynyt sykettä ja alkiokaan ei erottunut kunnolla. Viikon päästä ultrataan vielä ja saan tyhjennyslääkkeen jos vuoto ei itse ala. Oon ihan ok...olin jo niin varautunut tähän. Sitten vaan uutta yritystä kehiin kun tän vuodon saa pois alta.
 
Riiks
Tervehdys kaikille! Voisin tännekin "ilmoittautua" joukkoon :)
Plussasin 1.10., varhaisultrassa käytiin viime pe ja sen mukaan viikkoja nyt 7+2 ja LA 9.6.2012. Ikää mulla on ihan parin päivän päästä 22v. Pillerit jätettiin kesällä pois, joten ei mennyt kovin kauaa ennenkuin tärppäsi :) Ehkä sen takia vähän pelottaakin että pysyykö meidän möykky mukana loppuun asti, mutta täytyy vain toivoa parasta... :)

Olo on aika kaamea tällä hetkellä, huonoa oloa tai sellasta kuvotusta tuntuu olevan... Inhottaa lähteä iltavuoroon... :/

LA 9.6.2012 / Riiks / 22v / ensimmäinen / HYS
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin siis mentiin normaalisiti rviikoilla 12 siihen niskapoimu-ultraan ja siellä se kaveri heilutteli ja oli tyytyväinen. Sain kaikki kuvat ja verikokeet otettiin yms yms.
Sitte pari viikkoa ton jälkeen ne kivut vasta alko.

Ja soitin sitte tän kaiken kokeman jälkeen sinne äitiyspolin toimistoon ja sieltä vastas sama kätilö joka mut oli ultrannu sillon ja kysyin, et mitä he oli tehny väärin ko mulla on kuvat ja kaik siittä.. Mut hän selitti, et viikolla 12 se rudimentti cornu (=surkastunut ihosarvi) oli jo niin iso, että se peitti alleen mun oiken kohdun..

Että näin. Paskaa tuuria..
 
Nezzie80 voimahali:hug: Ja onnea uuteen yritykseen.

mullahan oli edellisessä raskaudessa itellä n. rv 8 tietämillä alkoi eka ruskea ja verinen vuoto jota kesti 9pv sitten alko kamalat toispuoleiset kivut. pääsin ultraan eikä siellä näkynyt mitään eikä hirveesti annettu mahdollisuuksia. sitten oli pitkä 2vk odottelu ja uus ultra josta jo löytikin pieni 5mm papu.

omaan napaan: ei mitään mä haluun pahoinvoinnit itelleni Oon kauheessa paineessa koko ajan, mä en oo tottunut tällätteen normi oloon näillä viikoilla. sitten kun ja jos ne tulee niin sit varmaan valitankin mutta nyt kyllä mielelläni voisin ees vähän voida huonosti.
Ei oo yhtään selanen olo että oon raskaana.

möhköpantti ja heta-einari 6+1
 
Nezzie: :hug: voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Emby: Jopa on ollut hurja kokemus.

Tervetuloa uusille! :flower:

(.) Omassa olossa ei suurempia muutoksia. Ainaostaan kauhea väsymys iski viikonloppuna sekä oikeaa puolta jomottaa navan vierestä sekä välillä tuolta alavatsasta / kyljestä. Esikoisen aikaa oli samaa, mutta aiemmilla viikoilla. Veikkaankin, että liittyy vatsavaivoihin kun tuota ilmaa oli kerääntynyt aika reilusti vatsaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,

Mupelo, jolla poksuu rv 9+0
 
Voi ei, halauksia Nezzie!

Täältä tippuu niin paljon porukkaa pois että alkaa pelottaa jo miten itsellä käy. Meilläkin on vasta niin alussa raskaus. Ehkä tosiaan pitäisi varata aika sinne varhaisultraan.

ON: Ei tosiaan tunnu siltä että olisin raskaana. Unohdan sen aina välillä :D Ainoat oireet on rintojen kipu, väsymys ja välillä paleltaa. Niin ja tosiaan menkkoja ei oo näkyny niin kai tässä vielä raskaana ollaan!

Laurelle ja Mimmi 4+5
 
Voi ei näitä suru-uutisia :'(

Nezzie ja Maari oikein iso :hug: lohtuhali molemmille. Hirmusti tsemppiä ja jaksuja! Kun on itsellä takana niin monta menetystä, niin sitä luulis, että osaisi sanoa jotain järkevää. Mutta ei näihin ole sanoja :'( Toivon teille oikein pikaista uutta tärppiä!

Tervetuloa mukaan Riiks :wave:

kalaöljykapseleista joku kyseli. Mä söin niitä viime kesään asti. Mutta km-tutkimusten yhteydessä lääkäri kielsi multa niiden syönnin. Kun ne kuulemma aiheuttaa joillekin verenvuotoja esim. leikkausten yhteydessä niiden vertaohentavan vaikutuksen takia, niin oli sitä mieltä, että mun pitäis siinä tilanteessa (4 km:n jälkeen) lopettaa niiden syöminen. Suositteli syömään mielummin kalaa, koska kalan rasvahapot ei kuulemma aiheuta samalla tavalla noita verenvuotoja. Tuskinpa niistä raskaana ollessa mitään haittaa on, oishan siitä muuten isosti varoitettu jossain, mutta mä en oo uskaltanut alkaa niitä uudestaan syömään. Tosin syön kalaakin tosi vähän, että jotain pitäis varmaan keksiä, että sais niitä omega-rasvahappoja tarpeeksi.

Kunpa nää olotilat vois jakaustua kaikille tasapuolisesti! Kun joillain on pahoinvointia ihan liikaa ja toisilla taas ei yhtään. Tännekään ei pahoinvointi oo vieläkään löytänyt tietään. Tai edelleen sillon tällön tulee sellanen ellotusolo, jos ei oo syöny pitkään aikaan ja se helpottuu melkein aina sillä, kun saa syötyä. Jos vaan tietäisi, että kaikki on varmasti hyvin, niin tästä hyvästä olostahan vois olla tosi onnellinen. Tai eihän mulla o mitään muuta syytä olettaa, ettei kaikki ois hyvin paitsi tää pahoinvoimattomuus :ashamed: Ja toisaalta, eihän mulla ollu sen kummempi olo ennen ar-ultraa ja silti siellä oli pieni sykkeineen. Äääh, tää on niin tätä :D

Stiinuliinin ja Enkeli85:den ultrakuulumisia odottelen malttamattomana :popcorn: Toivottavasti on iloisia uutisia molemmilla!

Jos sitä jatkais taas töitä. Niitä onkin kertyny loppuviikon saikun takia....

Sanmar + superpapu 8+2
 
Niiiiskuneiti tervehtii teitä tammikuisist! :)

oikein paljon onnee kaikille plussanneille! mukava lukee tälläsiä pinoja, kun itse joskus ollut samassa tilanteessa.

Pahoinvoiville ja erityisesti DingeLiDong , ajattelin kertoo sen, että jos oli on oikeen kaamea, ja oksentelu jatkuu koko päivän, niin soittakaa neuvolaan ja pyytäkää lähetettä tiputukseen! itse olin se onnekas, joka kuuluu 1 % jotka oksentaa koko raskausajan. Oma oksentelu alkoi viikolla 6. ensimmäisen kerran olin tiputuksessa rv 10. olin jo tuolloin oksentanut 1,5 päivää putkeen, ja mies sai melkein kantaa minut päivystykseen. joten suinkaan niin kauaa ei kannata odottaa! seuraavalla kerralla olin rv 17 kaksi kertaa, ensin alkuviikosta ja sitten loppuviikosta. olin myös viikoilla 18 sekä 19 tiputukssessa sairaalassa. nyt itselläni on viikot +26, eikä oksentelu ole vieläkään loppunut, hellittänyt kylläkin vähän.

Neuvoni on siis se, että jos olo tuntuu yhtään siltä, niin pyytäkää lähetettä tippaan! sillä vauva ja te itse tarvitsette noilla viikoilla paljon ravinnetta! elkää päästäkö itseänne liian kuivaksi, se on tekee huonoa vauvallekkin. sekä tipan laitto vaikeutuu. kaikki pahoinvoivat saa minun sympatiat puolelle! (jos joku kokee samanlaisen onnekkuuden ja kuuluu samaan ryhmään, niin mulle voi laittaa yks. viestiä jos haluaa :) )

Kaikille mammoille paljon voimia ja tarrasukkia matkanvarrelle! :)

Niiiiskuneiti ja mötkö 26+1
 
Nezzie ja Maari: :hug:

Tervetuloa uusille! :flower:

Viikonlopun aikana ollut paljon puhetta kaikesta, en edes muista mitä piti kommentoida. Muuta kuin sen, että kuulun kanssa tähän "JOS kaikki menee hyvin"-koulukuntaan. Tuntuupi olevan aika yleistä...Mä esim. kerroin töissä jo pomolle raskaudesta, työn luonten vuoksi parempi että tietää, niin sanoin kanssa, et "JOS kaikki menee hyvin, niin jään keväällä taas äitiyslomalle". :D

Ultraan menijöille tsemppiä, hyviä uutisia odotellessa!!

Vkonloppu mennyt sekavissa tunnelmissa, itkien, nauraen ja panikoiden. Tänä aamuna heräsin taas onnelliseen odottajan olotilaan ja toivon näkeväni np-ultrassa 3 viikon päästä taas kaksi "möykkyäni". Eli sopeutuminen kaksosten tuloon alkanut. :heart: Ja nyt kun ylipäänsä varhaisultran jälkeen antoi itselleen luvan olla raskaana, niin kyllähän tuo masu mullakin jo pullottaa varsinkin nyt kahden edestä eli ekan kolmanneksen loppuun mennessä ehkä juuri ja juuri saan pideltyä tän masuni piilossa. Onneksi tota röllykkää oli jo vähän entuudestaan, niin ei kaikki heti kiinnitä huomiota!!!:LOL:

Tänään ollut taas toooooosi pahaolo, kaupasta tullessa sai autossa ihan nieleskellä, mutta kumma kyllä syöminen taas auttoi, kun väkisin vähän lusikoi ruokaa sisäänsä. Sain kyllä jo vähän ruokapaniikkiakin aikaiseksi, kun valmisruokaa esikon kanssa syötiin äsken kiireessä lounaaksi. Listerian pelossa omaani kuumentelin mikrossa, niin että kastike ihan kupli...:O

:hug: kaikille mammoille, nyt tää menis päikkäreille!

Diiseli ja "möykyt", joilla taitaapi uusien päivien mukaan tänään poksua 8+0 POKS POKS!!
 

Yhteistyössä