Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Huutelen tääl viel enkelille jos se huomais! Sullako siis oli huomaamaton keskenmeno? Tuhrutteliko sulla kuitenki siteelle asti!? Ollaanko sulta otettu hcg nytten? Miten on laskenu?
Tämän päivän tuotos, pari ruokalusikallista siteelle kirkasta verta ja nyt ei tuu yhtään mitään :headwall:
 
KyyneltenHymy, mulla oli tosiaan se tilanne, että alko tuhru, joka kesti 1,5 viikkoa. Sitä tuli pikkuhousunsuojalle asti, parina päivänä veristä, muuten ruskeaa, eikä mitenkään paljoa (töissä käytin varuiks sidettä kun siellä vaikee päästä vessaan, mut ei sitä siihen tullu oikeestaan ollenkaan). Minkäänlaisia kipuja mulla ei ollu missään kohtaa. Ja viikko ennen tuota tuhrua mulla oli 2 päivän menkat. Plussan tein tokana tuhrupäivänä ja digi näytti silloin viikot 1-2 (syy testiin oli tuo tuhru, jota mulla ei o ikinä ollut, eikä muutenkaan minkäänlaista välivuotoa). Vikana tuhrupäivänä tein digin, joka näytti 2-3. Samana päivänä varasin sen ar-ultran, kun eivät suostunu terkkarin kautta laittaan ees verikokeeseen, kaikki vaan hoki että oot kotona ja polille jos tulee kipuja kun parina päivänä soitin ja koitin saada jotain aikaa/lähetettä. Viikon päästä vikasta tuhrupäivästä oli tuo ultra, jossa ei näkynyt missään mitään (paitsi oikealla puolella ulkopuolella joku, josta lääkäri ei osannu varmaks sanoa onko kohdunulkoinen vai keltarauhashormonipatti). Limakalvot oli normaalit ja mitään ylimäärästä (verta, alkiota tms.) ei siis missäänpäin kohtua näkynyt. Samalla ottivat verikokeen, joka oli nega (sain pikatestin tuloksen tunnin päästä puhelimitse). Lääkäri vaan totes, että jossain kohtaa on menny kesken, mahdoton sanoa että koska kun mulla ei oo ollu kipuja ja tuon digin viikkojen nousun jälkeen loppui se tuhrukin. Eli ilmeisesti siis jossain kohtaa tuota tuhruttelua, vaikka mitään hyytymiä tms. en missään kohtaa huomannut. Toinen mahdollisuus oli noi mun kahden päivän menkat, mutta tuntuu oudolta et digin viikot nousis vielä 2,5 viikkoa km:n jälkeen? Ja nyt sit samana päivänä kun oli se ultra, mulla alko kunnon verinen monsuunivuoto, eli oiskohan sitten jo ekat menkat tuon jälkeen.

Eli siis vielä lyhykäisesti: yks ainoa verikoe otettiin ja se oli heti nega ja otettiin siis sen jälkeen kun oli jo jossain kohtaa menny kesken. Lääkäri vaan sano, et seuraavan plussan kohdalla on syytä vaatia vaikka väkisin se verikoe. Aattelin et jos en edelleenkään pääse sillon kunnallisen kautta niin sit meen vaikka sinne yksityiselle missä nytkin kävin. Sillon saa ainakin varmuuden siihen et arvot on noussu niinkun pitää. Toivottavasti tästä oli jotain apua? :)
 
Heipsan kaikille muille mahankasvattajille!! Kait sitä voisi itsekkin nyt ilmottautua mukaan. Olen jo hetken aikaa taustalta seuraillut tätä pinoa :)
Eli Ikä olis 27v, eka olis kyseessä, la 13.6 ja synnäri SAS. (täällä ei vissiin tainnu olla ketään muuta ketä pääsee SAS:siin ponnistelemaan?)

Itsellä ei tosiaan ihan kauheasti mitään oireita ole ollut, (ehkä onneksi, kun eihän tuollainen jatkuva pahoinvointi kuulosta mitenkään ihanalle asialle) hajuherkkyyttä ja turvottelua lähinnä niin ja se iltainen loputon näläntunne jota ei saa millään pois. Alavatsa turvottaa toisaan todella paljon, eikä viikkoja tosiaan ole kuin 7+1, ja näytän jo siltä että olisin ainakin viikolla 20:LOL:. Laskeeko tämä tuvotus joskus??? No ehkä tämä nyt tuntuu itselle vähän dramaattiselle, kun juuri alkuvuoden aikana pudotin painoa 13kg karppaamalla minkä myötä kaikki tuvottelut jäi pois ja nyt se alkoi uudestaan:D Onko täällä muuten muita karppaajia??? Itse ajattelin kyllä jatkaa karppaamista raskaudenkin ajan, tietenkin hieman höllemmin, mutta kuitenkin.

Olitte keskustelleet juhlista ja miten sen raskauden saisi salattua. Itsellä kanssa olisi tulossa työpaikan pikkujoulut muutaman viikon kuluttua, mutta itsellä ei taida olla muuta kuin yksi vaihtoehto eli jättää juhlat väliin. Kun on porukassa pelkkiä naisia, ei kyllä mitkään selittelyt mene läpi etten joisi ja vielä kun juuri lopetin vielä tupakanpoltonkin niin kyllä siinnä tilanteessa on liian helppo laskea nämä asiat yhteen ja arvata lopputulos.... No mielummin vietän miehen kanssa kotona laatuaikaa, kun hän ei muutenkaan ole paikalla kuin viikonloppuisi, kun opiskelee toisella paikkakunnalla.

*madde + jade-tähti 7+1*
 
Tervetuloa uusille!:flower:

Ja :hug: surun kohdanneille. Paljon on porukkaa tippunut pois :'( , toivottavasti lopuilla olisi tarpeeksi tarrasukkia matkassa.

Stiinuliini: Onnea tuplista! Ihanaa, että meitä on kaksi kaksosten odottajaa ketjussa. Np-ultrassahan selviää istukoiden määrä, se muuttaa vielä "riskikerrointa". Toivottavasti molemmat kuuluisimme riskittömimpään vaihtoehtoon. Meillä varhaisultrassa näkyi myös 2 sikiöpussia ja kalvo heidän välillään, mutta se ei vielä riitä kertomaan riskeistä kokonaan.
Onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Hiuksia värjäsin edellisessä raskaudessa ongelmitta kun tilanne niin vaati. Ja aion nytkin värjätä. Nyt menee automaattisesti ekan kolmanneksen paremmalle puolelle, aiemmin ei ole varaa...Kaipaan todellakin jtn piristystä nuhjuiseen olooni, joten parempi tukka, parempi mieli!! :D

Madde: Mä karppasin ennen raskautta kans sellaset 10kg pois(en ollu mikään tiukkis, jätin lähinnä leivän, perunan, riisin ja pastan pois) ja tarkoitus oli jatkaa. Mutta, mutta tässä tasapainolilessa nälän ja pahoinvoinnin kanssa, niin olen nakannut suusta alas, mitä milloinkin on mieli tehnyt ja pitänyt pahoinvoinnin aisoissa. Ja lisäksi vihannekset ei vois nyt vähempää kiinnostaa... :whistle: Muistan olleeni kyllä esikostakin ekalla kolmanneksella tooooosi nälkäinen, mut en tiiä tarviiko nää tuplat jotenkin ekstra energiaa, kun nyt nälkä on 1-2h välein ja sit vaihtuukin pian jo pahoinvoinniksi!

Pikkujouluista: Ehdin käydä ennen pikkujouja np-ultrassa, joten jos menen, niin voin jo kertoa. Onneksi näin! Ja tuskin tämä tuplamaha pysyy piilossakaan normivaatteissa enää silloin. :D

omaa napaa: koko ajan on ihan katujyrän alle jäänyt olo!! Oksettaa, turvottaaa, etoo, kuvottaa ja V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä!!! Toivottavasti pian vähän helpottais, pahin kaikista on nyt ehkä tää väsymys. Nippanappa jaksan esikon kanssa päivän touhuta, sit makaankin fleguna kaikki ylimääräset ajat.

Diiseli + "möykyt" 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Huomenta!
Tervetuloa mukaan madde84, rubiini6 ja muut uudet!

Minäkin karppaan, mutta melkoisen höllästi tällä hetkellä. Ikinä en olekkaan karpannut hiilareiden totaalikieltäytyjänä. Eilen toisella korvalla kuuntelin uutisissa miten karppaus on "vaarallista". Njaa,ehkä onkin jos ketoosissa itseään pitää viikko/kuukaisutolkulla. Minun karppaamiseni perustuu siihen että hiilareiden syönnistä tulee väsynyt ja laiska pöhöttynyt olo. Erityisesti vältän pahimpia, eli sokeria ja vehnää. Nyt tosin sellainen turvonnut olo on ihan vakio ja joo, maha pömpöttää :)

Mieli huolettaa. Menee ylös ja alas ihan ennätysvauhtia. Yleensä ottain alas. ;)
Olis kiinnostava tietää miten muiden ensareiden (ja toki myös uudelleensynnyttäjien) miehet ovat suhtautuneet raskauteen ja vauvauutiseen.
Minun pitäisi alkaa nyt töihin.
Reipasta uutta päivää!
 
Kyyneltenhymy ajattelin kanssa kommentoida kun mulla melkein sama juttu.
Eli mulla tuli 2päivää ennen kun menkkojen piti alkaa niin rusehtavaa tuhrua. Loppui sitten ja tein samana päivänä kun menkkojen piti alkaa niin testin joka oli haamu... viikko siitä eteenpäin alkoi taas tuo tuhru ja tein uuden testin joka jo vahva plussa. Raskausoireita oli normaalisti jotka hiipui silloin samalla viikolla kun tuhrutteli.
Kahtena päivänä tuli ihan pieni määrä kirkasta verta mutta ei mitään hyytymiä tai muita rämmäleitä.
Tuhru vain jatkui ja sitten tuli toispuoleista kipua ja menin päivystykseen jossa ultrasivat. Silloin kohdussa näkyi tuo alkanut raskaus ja lähdin kotiin odottelemaan.
Siitä viikko eteenpäin kävin kontrollissa jossa todettiin että kohtu onkin tyhjentynyt...tuhru siis edelleen jatkui mutta ei kipuja eikä mitään suurempaa.
Sanoivat että on varhainen keskenmeno ja hyvin on tyhjentyny itekseen. Noh sitten selvisikin että hcg vain nousee jolloin myös löytyi "toinen" raskaus tuolta munanjohtimesta.
Kannattaa siis mitää mielessä tuo kohdunulkoinen raskaus. Kuulemma lääkärin mukaan melkein 90% ku raskauksista tuhruilee jossain vaiheessa. Ja aika suuri osa menee itsekseen kesken eli ei tarvitse mitään toimenpiteitä...
 
'Huomenia..
suutarinlapsi kyselit miehen suhtautumista uutiseen...mun äijä on iloinen ja on koko ajan sillä mielellä et kaikki menee hyvin..mä ite olen hiukan pessimisti, odottelen ekaa ultraa (meen viikon päästä näihi aikoihi) ollaan kyl tätä muksua odoteltu jo kauan tulevaksi :) ite kun lukee täällä ku monilla menee kesken tai on tuulimuna ni hiuka jännittää löytyykö mitään.yritän vaan ajatella et kaik on ok mut kyl se mörkö aina mieles vaanii..
Tiituliini ja pikkuine rv 6+6
 
Mä meinaan dissata koko pikkujoulut. En yksinkertaisesti jaksa mennä. Mustahan on tullut kuiva:confused:..

Tyttö valvotti viime yönä, ei hyvä tähän jo olevaan väsymykseen. Miten sitä sais itsensä hommiin täällä töissä..

Mäkin mietin noita vaunuja/rattaita mutta tarvitsen kahden lapsen, enkä ole vielä mitään miellyttäviä löytänyt.
 
Felianallahan on sitten samanlaisia tuntemuksia tosiaan :/ Otan osaa! Mä olin ekassa raskaudessa yhtä väsynyt, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Tokassa olin suurin piirtein yhtä pahoinvoiva, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Nyt kaikki alkoi jo rv5, silloin tosin vasta vähäsen, mutta tällä viikolla väsy iski lekalla päähän. Paha olo on aivan jatkuvasti, yölläkin. Onneksi ei aivan oksennuksen partaalle saakka kuitenkaan kuin välillä. Eilen illalla söin yhden karjalanpiirakan iltapalasi ja mietin, joko pöntönhalaus kutsuu. Vältin kuitenkin sen edelleen. Tänään 6+3. Kävin aamulla labrassa verinäytteen viemässä, kun lääkäri haluaa varmistua, ettei ole mitään muuta vikaa.

SeInka: mulla on turvotusta, myös ummetusta, toisinaan puoliripulia ihan vaan kaikkea vatsaoiretta, mitä voi olla. Paitsi oksentelua. Vatsa on myös kipeä, tuntuu, että niin ruuansulatuksen vuoksi kuin muitakin vihlaisuja tuntuu välillä.

Olo on myös henkisesti väsynyt. Ihanaa olla raskaana, mutta miten tämä ryydytys tekee elämästä niin vaikeaa? Miten saisin vähän positiivista mieltä... Tämä vuodenaikakaan ei yhtään auta. Ehkä pitäisi vaan raahautua ulos. Mutta hyvä että jaksan tässä koneella istua. Meen kohta ekoille päiväunille.

Suutarinlapsi: meillä kolmannen yrittäminen oli yhteinen päätös, joten yllätyksenä raskaus ei miehelle tullut. Olin jo vuoden käännyttänyt miestä :) Aikanaan suostuttelin miestä 5 vuotta esikoisen yrittämiseen. Meinasi usko loppua. Toiseen ei tarvinnut suostutella, meille oli molemmille itsestään selvää, että yritämme sisarusta.
 
Ihania ultrakuulumisia taas!! Ihanaaaa!! :heart:

Ja uusille tervetuloa!!!! :wave:

Hiuksien värjäyksestä olen kanssa ammatiltani (en tee työkseni) parturi-kampaaja, enkä muistais että meille oltas mitenkään opetettu, ettei hiuksia sais värjäillä raskauden aikana. Itse olen värjäillyt ihan normaalisti, niin viime raskaudessakin ja meinaan värjäillä nytkin. Se on kyllä totta, että väri ei välttämättä tartu niin hyvin tai lopputulos voi olla erilainen :D

Mieheni on ihmeen innoissaan raskaudesta! Jossain vaiheessa kun toisesta lapsesta alkoi tulla puhetta, niin hän oli välillä sitä mieltä, että yksi lapsi riittäisi. Mutta nyt on jo ihan eri mieltä. Välillä mies ei oikein ymmärrä oireita, kun väsyttää niin pirusti ja ällöttää kaikki. Vaikka samoja oireita oli ekastakin. Mutta eihän ne miehet tollasia tajua :p

Oksettaa sitten niin pirusti. Viime raskaudessa oksentelu alkoi myös vkolla 6, eli samoihin aikoihin kuin nytkin. Tänä aamuna lensi aamupalat vessapyttyyn ja ällö olo on koko ajan. Kahvi ei enää mene alas. Töissä olen kahden muun naispuolisen työkaverini kanssa samassa toimistohuoneessa ja keittelemme itse tässä aina kahvit ja aina olen juonut, nyt otan vain kuppiini kahvia ja jätän sen tuohon pöydälle, kun en ole vielä kertonut täällä raskaudestani ja voisi olla epäilyttävää, ettän yhtäkkiä juokaan lainkaan kahvia :whistle:

Nyt yritän jatkaa töitä, huh!

jkoo + Pikkuinen 6+0
 
Heeei, tästä työnteosta ei tule mitään!!! :D


Olo kuin pikkutytöllä jouluaatonaattona. Ei jaksa odottaa! Ei jaksa!
Tästäkin ketjusta niin moni on jäänyt pois että on vaikea uskoa että itsellä voisi kaikki oilla hyvin.
Kävin fiksusti lukemassa tarinoita tuulimunista ja löysin yhden kertomuksen jossa kirjoitettiin kuinka "tiesin jo ennen tuulimuna-diagnoosia että asiat eivät ole hyvin, kun tunsin menkkamaista jomottelua raskauden alussa" No NIIN MINÄKIN herranen aika!! :)
Melkein hävettää tämä, ja voi miten kollegat nauraisivat jos tietäisivät. (olen siis kätilö, ja ammatistanikin huolimatta kaikkien maailmoitten pahin hömppien hömppä! )
Näillä raskausviikoilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella. Olin aika vakuuttunut että lähde höyryämään minnekkäänn ar-ultraan mutta kylläpä taidan kävästä. Ihan vain kokemusmielessä ;)
 
Tervetuloa taas kaikille uusille kesäkuisille :wave:

Kyyneltenhymy pahoittelut keskenmenosta :hug: Tsemppiä uuteen yritykseen! Toivottavasti tärpää pian!

Enkeli85 ja Kyyneltenhymy mulla tuli mieleen tuolta kuumeilupuolen ketjusta jossa kirjoittelin, kun joku siellä kirjoitti joskus, että lääkäri oli hälle sanonut, että jos keskenmeno tapahtuu varhain, niin alkio voi vaan sulautua kohtuun, niin ettei ultrssa näy mitään ja vuotokin voi alkaa kunnolla vasta myöhemmin. Voisi mielestäni sopia teidän tapauksiin, kun ultrassa ei näkynyt mitään. Tsempitykset molemmille!!

Onnittelut hyvistä ultrauutisista Kareliini ja PikkuMyy-82 :heart:

SeInka kyseli ummetuksesta. Löytyy! Tai mulla on vähän sama juttu, kun Aannalla, eli välillä ummettaa ja välillä taas maha on ihan ripulilla melkein. Ennen raskautta mun maha toimi melkein kellon tarkasti, mutta nyt siinä ei oo mitään logiikkaa. Ja ilmaa riittä! Varsinkin iltaa kohti ja nukkumaan mennesä tuntuu, että maha oikein pakkautuu ilmalla ja se aiheuttaa sellasta ilkeetä tunnetta mahassa. Välillä luulen jo, että se on jotain muuta "pahaa" kipua, mutta vähän ajan päästä tulee ilmat pihalle ja kipu helpottaa, joten ilmasta kai vaan johtuu.

Suutarinlapsi kyseli miehen suhtautumisesta. Mähän "painostin" miestä varmaan vuoden ennenkun alettiin yrittämään. Aina se on sanonut, että haluaa lapsia, mutta kai se päätöksen tekeminen on miehelle sitten niin kova paikka, että piti "vähän aikaa" harkita. No, meillähän sitten tuli vaan keskenmeno toisensa perään ja jossain vaiheessa mies jo tokaisi, että "Ois pitäny alkaa aiemmin yrittämään, kun tää onkin näin vaikeeta!" Joo, voitte kuvitella, oliko väkivaltainen käytös lähellä siinä vaiheessa :LOL: Enhän mä yrittänytkään, kun sen vuoden hokea, että miten ois... Sekin on aika jännä, että miehen vauvakuume on selkeästi kasvanut yrityksen keston ja keskenmenojen myötä. Ekan keskenmnon jälkeen se ei selvästikään ottanut sille niin koville, mutta myöhemmin otti menetykset paljon raskaammin. Ja nyt se on ihan innoissaan :) Varhaisultran jälkeen se alkoi esim. viikonloppuaamuna sängyssä pohtimaan vauvalle nimiä :D

Tänään olis neuvola!! Vähän meinaa laittaa jännittämään, kun ei tiedä yhtään mitä siellä tapahtuu. Mitäs siellä muuten ekalla kerralla tehdään? Yrittäisköhän ne vielä näin aikaisin (8+5) kuunnella sydänääniä?

Sanmar + superpapu 8+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PikkuMyy-82
Tehän ootte taas ehtinyt kirjoittaa vaikka kuinka paljon. Muistankohan vastata kaikille kenelle piti :p

Onnittelut plussista ja tervetuloa mukaan joukkoon Feliana, Lenni, rubiini6 ja Madde84!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Pikkumyy-82 ja Kareliini! :heart:

Nessa-85: Juu alkuraskauden ultra käydään ainakin yleensä yksityisellä. Minä varasin ajan Terveystalosta ja hintaa tälle kertyy huimat 150 euroa. Pakko kuitenkin käydä varmistamassa että mahasta löytyy elämää. Sen verran on tässäkin porukassa ollut keskenmenoja että ihan oman mielenterveyden takia haluan käydä. Hinnat vaihtelee eri kaupungeissa ja lääkäreissä. Meidän kaupungissa ei ollut oikein vaihtoehtoja.

SeInka: Minullakin on ummetusta :( Normaalisti vatsa toimii vähän liiankin nopeasti mutta nyt saa kyllä odotella. En kyllä tiedä kumpi on inhottavampaa. Ja tämä ummetus sitten turvottaakin. Ihana fiilis :D

Suutarinlapsi: Meillä mies ei oikein ole vielä tajunnut että oon raskaana. Noh en minäkään kunnolla ole. Me tosiaan nähdään vain viikonloppuisin (työt eri paikkakunnilla) niin ollaan asiasta puhuttu enimmäkseen vain puhelimessa. Kyllä mies innoissaan on mutta ehkä enemmän sitten kun käyn ultrassa tms. Viimeistään sitten kun vatsa alkaa kunnolla näkymään. Valittelin sille yksi päivä kun vatsaa turvotti että on iso maha niin mies vastas ettei vauvamaha voi vielä näkyä. Sanoin että turvotus voi!

Minulla hajut aiheuttaa enemmän pahoinvointia kuin syömiset. Tää hajuherkkyys on kamalaa.

Pikkujouluista: Itse päätin nyt suosiolla jättää nuo pippalot väliin. Menisi ihan liian vaikeaksi. Harmittaa vähän mutta minkäs sille voi! Työkavereille en todellakaan halua vielä paljastaa raskautta.

Niin ja ei meinaa itselläkään työnteosta tulla mitään :D Eilen piti ottaa töitä kotiin kun en saanut niitä töissä tehtyä.

Laurelle + Mimmi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PikkuMyy-82
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille :( Ne on ikäviä kokemuksia, itsellä ollut yli 6 keskenmenoa vuosien varrella, sen takia tässäkin raskaudessa puhutaan ukon kanssa "jos kaikki menee hyvin".. ja "mietitään asioita 12vkon jälkeen" ym. Monta kertaa liian aikaisin ilottiin, ja sitten kävi ikävästi :( Tyttöäkin odotellessa olin todella negatiivinen vielä rv 20 saakka, minkä jälkeen aloinkin osteleen kaikkia kamppeita:) Ei turhan aikaisin..

Itsellä ollut tämä viikko yhtä pahaaoloa. Tänään joutui pöntöllä käydä, mikä oli oikeastaan hyväkin, olo parani huomattavasti. Varsinkin iltaisin ollut aivan kamala olo, mikä on uutta, missään edellisissä raskauksissa en ole voinut pahoin, saati joutunut pöntölle.
Päivisin olen tytön kanssa kahdestaan (kohta 7kk), ja pakko sanoa, että odotan oikein, että tulisi päikkäriaika! Ei vain pysty/jaksa mitään, kotityötkin ihan rempallaan. Iltaisin isän ollessa kotona makaan vain, nukkua en pysty, tai lenkillä käydä.. saisi loppua jo tämä pahaolo!!!! Olen kokeillut tuoremehua, keksiä, syödä kokoajan, olla syömättä kokoaikaa, ottanut rennietä jne. mikään ei vain auta, tuskaa tämä.

Huomenna ensimmäinen neuvola, jännittää jo, vaikka en ymmärrä miksi... ehkä pelkään mitä neuvolantäti tuumaa, kun tulee näin pieni ikäero vauvoilla (n. 1v 2kk), koska itsekin jo mietin, kuinka ihmeessä pärjään:D
No, mietitään sitä jos kaikki menee hyvin... vielä ei olla kerrottu mummoille eikä isoveljelle, vaikka isoveli ihmettelee miksi olen niin huonovointinen.. mutta kerromme sitten, kun kaikki on varmasti ok.

Nyt syömään jotain, kun tytteli nukkuu päikkäreitä.. jos saa alas jotain:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhköpantti;24891353:
pillipöllön Tytölle synttäri onnittelut. Oma esikko tyttö täyttää kans reilu parin viikon päästä 10v ja jotenkin pitäs olla voimia järjestää tyttölle synttäri bileet.=)
pojalle siis ;) Kiitos! :)

Auts, perhanan karvakakarat (kohta 10 viikkosia) raapii ja syö mun jalkani :D Ihme riiviöitä niistä tullut kun kasvaneet... Pari viikkoa vielä,sit ovat luovutusikäsiä jo.


Kotidopplerista. Mähän tosiaan sain rv 8+3 eka kerran kuuluun äänet, myös 8+4 kuului hiljaa sieltä taustalta, mun omien äänien takaa. Eilen 8+5 en edes yrittänyt, jospa tänään taas illalla kokeilis :)

Hiusten värjäämisestä
Mä värjäsin jo esikoisen odotusaikana hiuksia, nytkin oon kerran jo värjänny. Mulla kasvaa niin kovaa vauhtia ja sit näkyy hirvee juurikasvu et on pakko värjätä. AIjon siis jatkossakin värjätä tarvittaessa.

Influenssarokote... Ei oo vielä tietoo otanko vai en. Esikoinen sai sen 4v neuvolassa, sille sen halusin kun muutenkin on tavis flunssakin aikana aina pahana ja hengenahdistuskohtauksia ja pitkittynyttä yskää,astmaatikko siis.

enkeli85, KyyneltenHymy :hug:


-PipSa-, yykaakoonee Onnea hyvistä kuulumisista :heart:



Nyt suihkuun, palailen myöhemmin!

pillipöllö ja Aino-Einari 8+6 :heart:
 
Riiks
Täällä olisi myös tänään ihka ensimmäinen neuvola :p
Tekis mieli jo kaikille kuuluttaa että on raskaana, jotku asiat ois vaan niin paljon helpompia (kuten tulevat juhlat ym)... Voisin kertoa viimeviikkoisesta reissusta, siis oli tarkoitus alunperin lähteä syömään ja juhlimaan serkkujen kanssa, mutta mutta... Keksin sitten hätävalheen, että on Duact-kuuri päällä (luin netistä että sen kanssa ei SUOSITELLA alkoholia).. No siinä sitten kävellessämme ravintolaan serkulla oli siideriä matkassa ja tarjosi siitä sitten mullekin ja sanoi vielä oikein veemäisesti, että ei se Duact kuuri mitään alkoholin juontia estä, otat tästä nyt vaan! Sydän kyllä meinas pysähtyä siinä vaiheessa kun se työns sen pullon mun käteen :( No "esitin" sitten ottavani hörpyn siitä pullosta ja sanoin sit vähän niinku että tuli paha olo siitäki pikku hörpystä ja siten en juonut loppuiltana kuin limua.... Kyllä oli tukala tilanne.. :/ Onneks sitten lähimmät ystävät tietää raskaudesta, niin ei sitten tarvinnut yhden kaverin synttäreillä mitään esittää/valehdella miksen juo. Huh.
Tuntuu että sinne rv 12 on vielä niin kauan aikaa... Kun oishan se parempi sinne asti ootella, ennen ku kaikille rupee kertoo... :/

Oireista sen verran, että edelleen oikeestaan ei muuta kuin rinnat ovat hyvin kipeät, väsyttää jonkin verran iltaisin ja no syömisen jälkeen tulee yleensä paha olo ja viime viikolla kerran oksensinkin juuri syömisen jälkeen :( Mutta sekin on nyt rauhoittunut... Ja vatsantoiminnasta :D mulla on enemmänkin löysällä kuin ummettaa ja saa käydä useamman kerran päivässä istunnolla :D
Niin ja naama kukkii ..... :$
 
Riiks
Missä vaiheessa muuten ootte käyny ostamassa/vaihtanu mammavaatteisiin??
Mulla alkaa JO kiristää entiset housut ja oon pohtinu et uskaltaisko sitä jo tilata/ostaa mammavaatteita... :s
Muutenki jännittää vähän mitä neuvolan terkkari sanoo tänään mun painosta, sitä kun on nyt jo liikaa, ylipainoa siis... Saati mitä se sitten on kun maha rupee kasvaa :s paukkuu varmaan sataset :eek:
 
Moikka Almeja, muistan sut kuumeilijoista - ollaan näemmä samanikäisiä ekakertalaisia ja sama synnärikin :)

Miehen suhtautumisesta: Meillä on niinpäin, että mies on vauvakuumeillut jo jonkun aikaa, itse oon lämmennyt asialle vasta nyt syksyllä. Ehdittiin vasta alustavasti puhua yrittämisen aloittamisesta, kun sitten heti tärppäsikin. Se on varmaan yksi syy miksi oon itse niin varovainen, tuntuu liian onnekkaalta sattumalta, että kaikki menis hyvin. Joudun hiukan jarruttelemaan miehen innostusta, kun se haluais suunnitella ja julistaa kaikille :) Mies on uskovainen (mä en) joten se osaa suhtautua tyynesti ja ajatella että iloitaan nyt ja surraan sit jos tulee surun aihetta. Toisaalta oon siltä hiukan oppinutkin sitä asennetta, että oli se sitten tämä lapsi tai joku muu joka on meille "tarkoitettu", ei siitä haittaa ole, että aloittaa vanhemmuuteen valmistautumisen jo nyt.

birdcherry 6+0
 
Juhlista/pikkujouluista Mulla on onneksi sellainen tilanne että jos kaikki vaan menee hyvin niin meidän np-ultra on jo ollut ennen meidän firman pikkujouluja joten, ilmoittauduin mukaan. Ollaan mieheni kanssa samassa firmassa, tokikin eri osastolla, ettei vierekkäin istuta täällä :p Niin ajateltiin käydä vähä syömässä :D

Sitten meillä on yhden kaveriporukan pikkujoulut ensi viikolla joissa yksi lähin kaveripariskunta tietää meidän tilanteen. Kaksi muuta pariskuntaa on taas vähän kaukaisempia vaikkakin tunnetaan hyvin, mutta ei niin hyvin että huvittais kertoa, joten mä meinaan käyttää tätä siideripulloa, johon laitan mehua ja vichyä :p Niin ja kun aluksi mennään syömään niin oon luvannut ajaa, kun en viitti muka aloittaa juomista niin aikasteen :D Katotaan meneekö läpi...

Riiks Mä olen jo käyttänyt pariin otteeseen mammahousuja, niitä kun on parit kaapissa edellisestä raskaudesta, ovat niin ihanan vatsan vapauttavat keksinnöt :saint:

Nyt maha kurnii siihen malliin että tämä likka taitaa lähtiä pikkuhiljaa syömään kun ei vieklä onneksi tälle päivää oon tehny pahaa... *koputtaa puuta*

PikkuMyy & Muppelo (vaikka mietin että tän mun nicin kans sopis hyvin Haisuli kaveriksi, mut olkoon ny Muppelo) 7+5
 
Kahtotaanpa kuinka tämä kommentoiminen puhelimella sujuu.

Uusia on tullut paljon! Tervetuloa! Meitä alkaa olla jo iso porukka koossa.

Kiitos sektiohaava-vastauksista. Hyvä muuten tietää että se saattaa aiheuttaa ylimääräistä kolotusta.

Sanmar kyseli ekasta neuvolasta. Aika paperipainotteinen se yleensä on. Saat täytellä kaavakkeita ja luettavaa mukaan. Sitten katotaan muistaakseni paino ja verenpaine yms. jutut mutta sydänääniä kuunneltiin vasta muistaakseni joskus vkolla 15.

Pahoinvoinnista. Edellisessä raskaudessa söin töissä jatkuvasti hedelmiä. Ne piti aika hyvin pahaa oloa poissa tai ainakin pienempänä.

Ultrasta. Viimeeksi käytiin ja kyllä rauhoitti mieltä! Aluksi ajattelin että ehkä tällä kertaa ei tarvitse mennä mutta nyt tuntuu taas siltä että jos joku on pielessä niin mielummin tietää siitä nyt kuin 2 kuukauden kuluttua. Viimeeksi meillä hinta oli 130 e Leppävaaran Mehiläisessä. Tietääkö joku saako täältä seudulta halvemmalla?

Sofiia 5+?
 
Tervetuloa kaikille uusille kesävauvan odottelijoille. :flower:

Onnittelut kaikille ihania ultrauutisia saaneille. :heart:

Riiks kyseli mammahousuista. Vetäsin tänään ekaa kertaa töihin päälle. Eilen oli niin ahdistava olo, joten ajattelin ottaa jo yhdet pienemmät housut käyttöön, jotka eivät enää esikoisen kohdalla menneet loppuajasta jalkaan.

Miehen suhtautumisesta. Meillä mies oli alkuun hieman pikku kakkosta vastaan, mutta nyt jo Ihastelee esikoisen vauvakuvia ja sitä kuinka pieni hän olikaan.

Influenssarokutusta en ole ehtinyt vielä miettämään. Tosin viime talvi meni sairastessa kaikki mahdolliset flunssat ja lopulta taustalta paljastui lievä astma.

Juhlista/pikkujouluista. Meillä on pikkujoulut joulukuun alussa, joten ultra ehtii olla ennen sitä. Näin ollen ei tartte salailla mitään. Juhliakaan ei tässä välissä pitäisi olla, joten tämä kakkosen odotus pysyy pidempään salassa kuin esikoisen osalta, jolloin paljastuin jo joskus rv 7-8 paikkeilla.

Sanmar: Ekassa neuvolassa käydään papereita läpi, kerrotaan ultrista, otetaan hb, verenpaine, pissatesti, paino ja kysytään pituus. Muutenkin vaan keskustellaan asioista ja kerrotaan käytäntöjä. Meillä ei terkka edes ehdottanut sydänäänten kuuntelua kun neuvola oli rv 8+2.

(.) Iltaisin turvottaa mukavasti. Uutena oireena olen bongannut rintojen aristuksen, jota olen jo kaipaillut muutaman viikon. Muutamana aamuna on myös närästystä ollut havaittavissa. Tätä en ihan vielä haluis kaveriksi, kun loppuraskaudesta joutuu taas kuitenkin kärsimään. Pahoinvointi on toistaiseksi helpottanut aivan kuin viimeeksikin samoilla viikoilla.

Mupelo, rv 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Näin heti alkuun pahoittelut Kyyneltenhymy, voimia ja halauksia :hug:


Omasta navasta sen verran et
Käytiin tänään varhaisultrassa ja sieltä löytyi yksi sikiö/alkio ja sydän pamppaili kovaa tahtia :heart: vastasi viikkoja 7+6 eli pari päivää pidemmällä mitä ajattelin ja LA:kin vähän muuttuu.

Ultrassa tehtii sit vielä semmoinen löydös, et mulla on 2kpl 5-5,5cm kokoista kystaa ja 1kpl 2cm kysta:( joko kaikki oikeassa munasarjassa tai sit myös vasemmassa mut ultralla oli sitä vaikea nähdä. Jokatapauksessa mun kohdun takana on n. 12cm kokoinen kystamöykky ja siitä varmaan johtuu et kuukautismaiset kivut ja selkäjomotus tuli takas, vaikka pari viikkoa ei ollu mitään... Gyne teki lähetteen naistentautien pkl:lle missä arvioidaan et leikataanko noi kystat nyt raskauden aikana vai vasta sen jälkeen... keskenmenovaara on olemassa jos raskauden aikana leikataan:(... noi on kuitenkin niin isoja kystia et eivät kuulema enää itsekseen häviä... Gyne myös totesi et ne ei enää lisää kasva ja voivat ihan hyvin mahtua tonne lantionpohjaan kasvamaan mut tietty siitä voit tulla kipuja... pelästyin heti et pitääkö raskaus nyt sit keskeyttää tän takia niin gyne sano ettei usko että tarttee semmoseen ryhtyä... Nyt kuitenkin ittee pelottaa tää juttu ja miten tää nyt etenee... en haluis leikkausta... Mulle sanottiin ettei ne kystat tolle vauvalle ole haitaksi, lähinnä mulle on haittaa... viime yönä mä taisin tuntea sen kystan vatsan läpi ku maha oli tosi kipee ja oikeella tuntu sellainen "patti"...ajattelin jo et "ei kai tää raskaus niin pitkällä voi olla et vauvan tunnen!!" mut se oli varmaan se kystamöykky... Nyt sit odottelen kutsua sinne polille, että semmoista. Olen tietty tosi tosi iloinen et pikkuisella kaikki hyvin mut tää kystajuttu vähän vaivaa... onko teistä kellään kokemuksia kystista raskauden aikana?!

Mukavaa loppuviikkoa!

t.Kultasiipi & Vimpula 7+6 LA 8.6
 
Viimeksi muokattu:
Kultasiipi: Ensinnäkin onnittelut siitä että vauvan sydän löi :heart: Minulla on kokemusta dermoidikystasta mutta ei raskauden aikana. Itsellä oli sellainen tilanne, että viime keväänä kävin gynellä ja se löysi kystan mun vasemmasta munasarjasta. Kysta oli semmoinen 6*7 cm kokoinen. Tässä vaiheessa meillä oli jo vauvan yritys käynnissä ja gyne käski käyttää ehkäisyä leikkaukseen saakka. Multa leikattiin (tähystysleikkaus) kysta pois elokuussa ja sen jälkeen sai taas yrittää. Meillä gyne käski lopettaa yrityksen kystalöydön jälkeen ihan varmuuden vuoksi. Sanoi että on pieni mahdollisuus että kysta suurenee ja kiertyy munasarjan ympärille ja sen jälkeen pitää tehdä leikkaus samantien. Gyne lisäksi sanoi että kyllä näitä leikkauksia tehdään myös raskauden aikana, ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Saitko tietää onko kystat dermoidikystia (eli täynnä rustoa, kudosta, hyih :x) vai nestetäytteisiä? Ymmärsin myös että jotkut kystat mahtuu ihan hyvin olemaan raskauden aikana, ainoastaan raskauden loppuvaiheessa saattaa tehdä vähän ahdasta...
 
Hei kaikki ja tervetuloa uudet :flower:

Riiks mulla on jo mammahousut käytössä. Mulla ei mahdu enää mitkään tavalliset housut kiinni, niin kamala on toi turvotus mahassa. Äläkä murehdi kauheesti mitä neuvolantäti sun painosta sanoo, itse mä sanoin jo ekalla käynnillä mun sille tädille et mä tiedostan kyllä ylipainoni ja teen parhaani joten siitä ei tarvii erikseen sitten huomautella ja asia oli sille ihan ok.

Influenssarokotteesta en oo päättäny otanko vai en.

Mä huomasin kauhukseni et mun lantionpohjalihakset ei oo ihan kunnossa enää. Muuten ei oo ollu ongelmaa mut oksentaessa lirahtelee pissa housuun tosi herkästi :ashamed: Pitääki alottaa oikeen tehotreenaus ettei sit synnytyksen jälkeen tulis pahempia ongelmia.

Ai niin ja dopplerista, mä ensin ajattelin hommata sellasen mut päätin sitten että pärjään ilmankin.

(.) Heti kun menin sanomaan et huolettaa kun en oksentele niin tuli sekin asia sitten korjattua. Eli edelleenkin tänne vaan pahaa oloa..Viikossa painoo oli lähteny -2,5kg.

Dingelidong 8+6
 

Yhteistyössä