Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Nobelius: niin eihän sitä tiedä vaikka sattuis samaan aikaan :D ite oon KYSillä töissä ja todella tyytyväinen että se tulee synnytyssairaala olemaan :)
Itse oli kyllä hyvin tyytyväinen palveluun eka reissulla. Kätilöt vaihtui liukuhihnalta kun kiire yö/päivä oli ja yhtä kätilöä lukuunottamatta kaikki oli ihania :) Hyvin meni koko reissu myös osastolla. Ja onhan se huippua kun tietää, että huippuosaamista on tarvittaessa saatavilla ;)
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85 ja MerMer
Nobelius: sulla onkin jo sit kokemusta :D mulle voi olla tiukka paikka, eka lapsi enkä ikinä oo sairaalassa ollu polikäyntiä kummemmin asiakkaana :D hirveesti jännittää, mutta onhan tuohon vielä onneks pitkä aika
 
Lääkäri teki sisätutkimuksen eilen,pois sulki tulehduksen. ja pissanäyte täytyy viel viedä maanantaina ettei ole pissatulehdusta joka tekis tuhruvuotoo.
näräsrykseen määräs omeprazolin ku närästyslääkkeest ei apua ja töissä hankala. varsinki ruuan jälkeen tulee oksennusta suuhun ilman oksentamista..
vaikkakin nyt jo 2 viikkoa muuten ollu pahoinvointia ja oksentelua.
Täytyy hiilareita ja maitotuotuotteit vähentää jos olis apua näihin vatsavaivoihin.
viikon päästä olisi esiintymis keikkakin ja toivoisin että maha edes vähän laskisi turvotuksesta.

Ihana olla raskaana mutta helppoa ei tämä ole nyt ollut.
onneks tänne voi purkaa vaikka olen kavereille jo purkanut ja saanut tukea ja vinkkejä heiltä, naispuoliset ymmärtää
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85 ja Sohfia
Huuh, tänään on ajoittain tuntunut että olisin istunut vuoristoradassa tunnin putkeen.. Eli huimausta ja ällötystä. :sick: Ja kauppareissusta tulikin yllättäen aika haasteellinen. Näköjään täytyy jotain syötävää olla aina varoiksi mukana, kun se tuntuisi helpottavan heikotukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Onko täällä muita joilla on raskausoireita heti alusta pitäen? Laskurin mukaan vko 4 ja jo reilun viikon tuntenu vatsakipua päivittäin, rinnat todella arat ja vatsa turvoksissa. Muutama päivä ennen plussaa alkoi janon tunne ja pissalla juokseminen ja hajut ärsyttää.
 
15.6/mila1/21/nkl/1.lapsi
Moi!Olen täällä pitkäänkin aktiivisesti lueskellut keskusteluja mutta nyt raskauden omalle kohdalle osuessa mukaan liittyminen olisi mukavaa.

Baby_ sulle vastaukseksi: mulla nuo aivan samaiset oireet jo ennen testiä olleet matkassa mukana. Varsinkin tuo janon tunne tuli todella voimakkaana pari päivää ennen plussaa.Olen aika pienikokoinen ja perus tiukat farkut on välillä tuntuneet ahdistavilta turvotuksen iskiessä,ja mukavien vaatteiden kanssa mahatuntemuksetkin on olleet paremmin kurissa :).
 
Huomenta ja tervetuloa uudet:) Täällä krapula olotila vaihtelevasti ja eilen tuli käytyä päivystyksessä vti epäilyksen takia. Sain ab kuurin koska mulla krooninen virtsatientulehdus ollut lapsuudesta asti joka etenee nopeasti munuaisaltaaseen. Tänään rv 5+2 tai 5+ 4 ja olen ehkä turhan vauhko mutta pahoinvointi hävisi ja tilalle tuli huimaus :) kumpikaan ei toki kiva oire mutta outoa miten oireet loppuu seinääno_O ja sitten tulee uusia oireita (n)
Nippailuja ja repäsykipuja varsinkin öisin kylkeä kääntäessä ja wc on oltava lähellä kun pissillä ravaaminen alkanu 1 h tunnin välein :)
3 lapsi tulossa ja vatsa pömppää jo puoleltapäivin :whistle: illalla masu on kun jalkapallo :p
Tsemppiä kaikille olojen kanssa (y)
 
Heipä, tulin tuolta toukokuisten puolelta vähän viesteilemään, katsoin että teiän ryhmässä jo nyt enemmän lahtelaisia kun meillä. Meillä myös harmillisesti moni päijät-hämeeläinen pudonnut jo ikävistä syistä pois ryhmästä... Jos lahtelaisilla kiinnostusta niin voisin luoda jossain vaiheessa facebookkiin ryhmää meille, olisi kiva verkostoitua kun meille ensimmäinen lapsi tulossa ja melko uusia paikkakuntalaisia ollaan :) Tai vaihtoehtoisesti tehtäiskö alkuun oma ryhmä täällä kaksplussalla? :) Itsellä tänään 10+3! Ihanaa odotusta teille kaikille <3
 
Täällä jännitän kun tuntuu että raskausoireet hävisi pe/la kun seinään. Nyt siis menossa 7+4 ja luin jostain että tää on kriittisintä aikaa keskenmenolle. :( viime viikolla oli siis etovaa oloa mutta samalla kauhea nälkä 24/7. Join päivässä litran mehua kun sitä teki mieli. Kahvi on ällöttäny jo muutaman viikon. Rintojen arkuutta oli myös viime viikolla. En viittis vielä tänään mennä varhaisultraan kun ei tiedä näkyisikö sielläkään mitään tässä vaiheessa. Ja huomenna pitäisi lähteä reissuun muutamaksi päiväksi, jippii :(

Viime viikolla kiros sitä oloaan kokoajan mutta nyt toivois että voiku tulis takas :(
 
Täällä jännitän kun tuntuu että raskausoireet hävisi pe/la kun seinään. Nyt siis menossa 7+4 ja luin jostain että tää on kriittisintä aikaa keskenmenolle. :( viime viikolla oli siis etovaa oloa mutta samalla kauhea nälkä 24/7. Join päivässä litran mehua kun sitä teki mieli. Kahvi on ällöttäny jo muutaman viikon. Rintojen arkuutta oli myös viime viikolla. En viittis vielä tänään mennä varhaisultraan kun ei tiedä näkyisikö sielläkään mitään tässä vaiheessa. Ja huomenna pitäisi lähteä reissuun muutamaksi päiväksi, jippii :(

Viime viikolla kiros sitä oloaan kokoajan mutta nyt toivois että voiku tulis takas :(
Ja nyt tuntuu että pitäiskö perua toi teksti. :D
Äsken nousin sängystä ton tekstin kirjottamisen jälkeen niin tuntuu et taas huono olo iski ja oli pakko tulla äkkiä syömään ja varsinki juomaan. En tiiä, voi tietenki olla että kuvitteleekin vaan nyt kaikenlaista :( :D
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Mille viikoille te ootte muuten saanut ntultra-ajan, jos joku jo saanut sen?

Mietittiin eilen miehen kanssa, että minkähän takia toi neuvolakäynti on ennen nt-ultraa? Tai siis kun, jos ultrassa löytyykin km tai vastaavaa niin tuo neuvola (joka on ymmärtääkseni paljon tutustumista?) on ollut turha. Toki oishan se pitkä aika odottaa ilman mitään aikoja sinne viikolle 12. Jotenki tuntuu ittelleki tyhmältä mennä eka neuvolaan jos ultrassa ei sitte löydykään mitään. Maanantaiaamun pohdintoja :D

Te joilla on aikaisempia raskauksia, onko sydänääniä kuunneltu jo tolloin ekalla käynnillä? Sekin tuntuu niin riippuvan paikasta. Ja mitä muuta siellä tehdään, muuta kun "tutustutaan" yms? :D
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :p

Tupareista selvitty kunnialla, kukaan ei tajunnut raskautta :)
Valvottua tuli kolmeen eli aiva liian myöhään.. Huomaa ettei oo juhlinut enää moniin vuosiin :)

Miaaak toivotaan, että kaikki olis kuitenki hyvin ja oireet vaikkapa muuten vain hiipumassa, niinkun useissa raskauksissa on tapana :)

Mites heikura voi ?

Täälä Oireet edelleen samat mitkä ennemminki.

mimma 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Ekassa neuvolassa. Kuunneltiin sydän äänet, (sen takia oletan että neuvolat ovat vasta 7-9vkolla kun sydän on jo ruvennut lyömään )
paino,pituus,hb, verenpaine,käydään läpi sitä nettiin täytettyä esitietolomaketta , ajatuksia raskaudesta,synnytyksestä, omasta olosta ja jaksamisesta ym ja täällä päin myös ultrataan ensimmäisellä kerralla :)

mimma 6+4
 
Onnea kaikille uusille plussista! Erityisen mukavaa on nähdä tuttuja nimiä kuumeilupuolelta. :love:

Tiedän niin tuon tunteen, että kaipaa huonoa oloa tai muuta konkreettista todistetta raskaudesta vaikka ei se koskaan kivalta tunnu. Mulla on ollut niin vähäoireista toistaiseksi, että kuumeisesti kyttään niitä vähiäkin ja eilen olin ihan innoissani kun aamulla jugurtti takertui kurkkuun ja kyläreissulla sain ihan kunnolla taistella että jälkkäri meni alas... Ei siis varsinaisesti ole huono olo, mutta jotkut ruuat ei vaan mene alas. Edelleen satunnaiset alavatsatuntemukset on konkreettisin oire, nälkä iskee normaalia nopeammin ja makeat ei maistu, ja nyt aamulla on suussa viipyillyt veren maku. :sick:

Mulla on jo viikon päästä maanantaina eka lääkäriaika, enkä yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu. Netistä lueskelin että tuolla klinikalla, missä ajattelin nyt raskauden ajan käydä, ultrataan vähän tavallista useammin. Jospa se jo ekalla kerralla kurkkaisi! :rolleyes::geek: Eipä siellä välttis vielä viikoilla 6+2 mitään näy...

Nyt siis 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Meillä päin ekassa neuvolassa katsotaan äidin paino, pituus, verenpaineet, perussairaudet, omia ajatuksia raskaudesta, täytellään äitiyskortti (tai terkkari täyttää) :) Meillä ei kaikissa neuvoloissa ole ultrauslaitteita, sydänääniä kyllä kuunneltiin ekassa neuvolassa jo muistaakseni. Jos on epäselvyyttä raskauden kestossa niin myös sitä arvioidaan terkkarin kanssa, sen takia eka ultra on vasta ekan neuvolan jälkeen, että sattuis mahd. hyvin kohdilleen siihen viikoille 11-12. Ekassa neuvolassa keskustellaan myös seulontatutkimuksista, haluaako niitä mahdollisen kehityshäiriöiden löytymiseksi tehtävän. Siinäpä mitä minä muistan. Ja meillä isi kävi kaikissa neuvoloissa mukana ;) hänelläkin oli kysyttävää ja jännitti, sai samalla tavalla tukea kun minäkin
 
Tervetuloa uusille!

Minulla on tällä hetkellä oireina ruokahaluttomuus. Ei tee oikeen mitään ruokaa mieli mut sitten kun pakottaa ittensä jotain syömään niin syö niin kuin ei ois ruokaa nähny. Jotain karkkia tai sipsejä tekis kyllä koko ajan mieli :oops: Lisäks repäsykipuja on yskiessä ja sohvalta/autosta noustessa. Ja nukkua voisin vaikka kuinka paljon.

Täällä kuunnellaan ekassa neuvolassa sydänäänet (ellei ole muuttunut sitten viime kerran), katsotaan pissanäyte + hb ja verenpaine. Sitten saa varmaan taas ison nivaskan kaikkia esitteitä. En muista otettiinko se verikoe sillon vai myöhemmin. Jos siis osallistuu seulontoihin. Muistelen et verikoe otettiin ennen nt-ultraa. Aikaa on varattu eka neuvolaan 1,5h.

Särö 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Rintojen arkuus ja iltaturvotus tämänhetkiset oireet, vähillä mennään siis vielä. Esikoisesta olin myös lähes oireeton ihan loppuviikoille asti. :) Kaipaisin kyllä jotain ihan vain todentamaan raskautta! Tänään töihin lomaviikon jälkeen, jännittää fyysinen puurtaminen.. Aion kertoa pomolle myös tänään raskaudesta, koska on vähän pelkoja kesäkuisesta keskenmenosta (pomo tiesi silloinkin ja tuki asiassa hienosti).

Eka neuvola 3.11. ja sain ajankohdat joille varailla sitten verikokeita ja nt-ultraa.

Rv 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan.
21.6 / Annenna / 26 / JS tai KOS / Toinen lapsi

Kakkosta yrittäessä on ollut epäonnea matkassa, joten varovaisin mielin vielä mennään. Kesällä tipuin tammikuisista, mutta jospa täällä pysyisin nyt loppuun asti :barefoot:

Oireita on ollut vaihtelevasti: mahan nipistelyä, rintojen arkuutta, väsymystä, vilua, janon tunnetta ja tänään jopa hieman etomista :love: Ja nuita levottomia öitä, joista joku muukin oli maininnu! Aamuyöstä olen heräillyt useaan otteeseen, vaikka nukahdan kyllä pian uudestaan.

Alkuraskauden ultraan pääsen kunnalliselle keskenmenojen vuoksi, se on varattuna 2.11. Ensimmäinen neuvola on sitten 15.11.

rv 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin

Yhteistyössä