Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Onkos teillä ajatuksia avaatteko lapselle tilin ja säästätte säännöllisesti tai onko jotain muita säästösuunnitelmia lapselle?
Meillä oli juuri puhetta siitä, että avattaisiin tili, johon laitetaan molemmat x-määrä rahaa kuussa jemmaan tulevia hankintoja varten. Meillä ei ole kyllä mitään havaintoa, mitä kaikki tulee maksamaan, kun ollaan molemmat ihan noviiseja tässä asiassa :whistle: Haluaisin kyllä pitää tavaramäärän maltillisena noin alkuun, ja toivottavasti saataisiin ystäviltä ja tutuilta käytettynä ostettua tavaroita.
 
Meillä tuskin avataan tiliä kun kahdella edelliselläkään ei ole :) imettää aion taas, mikäli vain mahdollista. Esikoista imetin vuoden ja kakkosta vähän vajaa. Se on vaan niin kätevää, aina on safkat mukana (y)
 
Julki imettämisessä en näe oikeestaan mitään ihmeellistä, vähän pidän harsoa suojana ja imetän missä haluan. En välitä mitä muut on mieltä, kesävauvan kanssa tulee varmasti helpompaa tuosta julki imettämisestä kun edellisen syysvauvan kanssa oli :)
Samoin minäkin toimin. Laitoin harson oikeastaan vain lapsen takia ettei ympäristön hälinä häiritse ruokailua.

Minä kerroin osastolle toiveen ettei lapselle anneta pulloa eikä tuttia. Mietin tuossa että jos ompelisi vauvalle ekan pehmolelun sairaalaan jossa olisi kirjailtuna tutti ja sen päällä ruksi :LOL: tietäisi uuteen vuoroon tuleva että tälle ei tarjoilua. Vierihoidossa minä kyllä yritän vaavia pitää niin paljon kuin mahdollista.

Minä kotona jopa ryypytin omaa maitoa lasista vauvalle kun ei meinannut alkaa herumaan. Oikeastaan isä ryypytti samalla kun minä yritin lypsää lisää toiseen kuppiin hiki ohimoilla :ninja: onneksi nykyään niillä on KaKsilla niitä nenäsuihkeita jotka heruttaa maitoa :eek: olin ihan ihmeissäni viimeksi että sellaisiakin on. Tällä kerralla yritän salakuljettaa yhden pullon kotiin jos niitä on vielä siellä keittiön jääkaapissa niin kuin viimeksi :whistle::LOL:

Minä kuulkaas ajattelin synnyttää tällä kertaa yksin :cool: en ole kokenut isien osallistumisesta olevan itselleni mitään hyötyä ja varsinkin nyt kun on se suunniteltu sektio niin minä pärjään sellaisessa tilanteessa paremmin yksin. En ole vielä miehelle tästä puhunut ja jos hän kokee sen hirmuisen epäreiluksi niin voin minä asiassa joustaa ja päästää sen katsomaan. Mut mä haluaisin että vedän homman kotiin tällä kertaa itse ja isi ja sisarukset voivat tulla katsomaan sitten osastolle.

Mua vähän jännittää sinne neuvolaan mennnä kun meidän alueen täti muuttui juuri enkä tunne häntä kovin hyvin. Meidän perhe poikkeaa hieman sellaisesta "tavallisesta" ydinperheestä monellakin tapaa ja joskus on pitänyt ihan tosissaan selittää että vastapuoli ymmärtää nää meidän kuviot. Noh, eiköhän se siitä.

Mun doppleri ei ole vieläkään tullut :( tilasin sen ebaysta ja toimitusaika oli 4-8 vko. Tilasin sen vois viikkoo sitten. Tulis jo... se on niin hermoja rauhoittava laite. Pitikin mennä myymään se angel sound :cautious:
 
Imettää aion jos vain onnistuu. Esikoista imetin 1v10kk ikäiseksi. Mun eskoinen oli ekan viikon lastenosastolla ja siellä sai ensimmäiset maidot nenämahaletkulla. OIskohan ollu 3 vrk ikäinen ku eka kertaa yritin imettää ja siitä se sitten lähti. Pari kertaa päivässä kävin imettää ja muuten sai nenämahaletkulla ja sitten pullosta lisämaitoa. Kannoin sitten omaa maitoa matkassa ku sain lypsettyä. Näin myöhemmin olen ajatellu, että onneksi onnistu se imetys alkuvaikeuksista huolimatta. Ja lisäinfoa hain imetyksen tuki ry:n sivuilta ja fb sivuilta. Ilman niitä ei ois imetys välttämättä onnistunut. Toivon, että imetys onnistuis nytkin.

Tilin olen avannut esikoiselle sitä varten, että säästän sinne ja kun esikoinen tarvii jotain niin sieltä voi sitten ottaa. Tälle toiselle todennäköisesti avaan tilin myös.
 
Lista päivitetty. Vihdoin. Jos ei oo ollu korostettuna värillä niin on voinut mennä ohi..

Miten on, jatketaanko tää kuu vielä tällä ketjulla vai tekiskö joku marraskuun oman ketjun?

Tervetuloa kaikki uudet ja onnittelut plussista sekä hyvistä ultrakuulumisista!

Tuossa katselin mitä pitäisi ostaa tulevalle vauvalle niin ostoslistaan kertyi:

kaukalo+jalusta
pieni, kokoontaitettava amme
harsoja
muutama vaate ostaa/ommella
kantoliina/tula

Kyllä nuilla alkuun pääsee. Ostaa sitte sitä mitä huomaa tarvitsevansa. Oikeastaan mitään ei ole säästössä edellisiltä. Parit vaatteet kaikilta säästössä niille itselleen joskus annettavaksi. Meillä on nyt sisarusvaunut ja yksöisrattaat. Ajattelin, että myyn sisarusrattaat ja yksöisrattaat ja ostan sitte hyvät yjsöisrattaat joihin laitan tuon meidän seisomalaudan varastosta.

Äitiyspakkauksen mies haluaa ottaa. Eli otetaan se sitten. Onhan se otettu kaikilta muiltakin. Aluksi halusin sitä myös itse mutta sitten ajattelin, että ei me sitä tarvita mutta mies sen kerta haluaa niin kerta sillä kerranki on mielipide johonkin niin kuunnellaan nyt sitä sitten. Niitä vaatteita meillä on tosin käytetty tosi vähän, ku ne on niin isoja ja meillä nuo hoikkeliinit ei oikein istunu niihin.
Ja luulen, et meille tulee tämä nykynen pakkaus. Se pitää hakea kaksi kuukautta ennen laskettua niin sehän on jo maalis/huhtikuuta.. Viime vuonna ainakin tosi pitkälle jakoivat vanhaa.

Influenssarokoteta meillä ei ota kukaan. Ei oo koskaan otettu. Nuorimmaisella on astmaa hiukan mutta ei onneksi niin pahaksi oo VIELÄ ainakaan menny, et sen takia otettas. Nyt voidaan olla jo ilman lääkettäkin. Tarvittaessa vaan annetaan.

Vakuutus otetaan tällä kertaa. Meillä ei edellisillä oo kellään ollu ja hyvin on pärjätty tuossa vieressä olevalla terveyskeskuksella. Mutta nyt on muuttuneet käytännöt ja se ei enää toimi. Isommilla kaikilla on tapaturmavakuutus ja tämä saa nyt sen vauvavakuutuksen heti, kun sitä saa hakea. Mies kysyy OP:sta mitä sieltä löytyy, kun meillä on siellä kaikki.

Facebookiin haluavat muistakaa laittaa yv murunmamille itse!!

Imettää aion mikäli mitään mullistavaa ei tapahdu. Olen tykännyt imettää vaikkakin se on jokaisen kohdalla tarkoittanut, että ekat puoli vuotta herään 1-2h välein imettämään. Mutta jospa sen kestäisin nytkin, kun oon jo kolme kertaa kestänyt. Hui.

Tilejä meillä ei lapsille ole. Säästötili itsellämme mihin laitetaan jotain, kun pystytään ja odotttamattomat menot maksetaan sieltä. Kyllä kaikki raha menee mikä tulee eli turhaan lapsilla tilejä vielä ois. Lahjaksikin vielä ottavat mieluummin paketteja kuin rahaa.

Mulla pelottaa kkm tosi paljon. Oireet on hävinny. Turvottaa vain ja välissä ruoka vähän äklöttää. Tämmösiä ajatuksia täällä.

Emiliaksi 8+1
 
@mannamakaroni mä oon ajatellut jotain lääkettä kun tää pahoinvointi on niin kovaa ja koko ajan päällä. Tuntuu ettei juuri muuta voi ajatella. Olen kolmatta viikkoa sohvalevossa ja edes hetken helpotus ois aika kiva juttu. Mut sit oon samalla sitä mieltä etten haluais mitään ylimääräisiä lääkkeitä ottaa. Ylihuomenna on neuvola ja ajattelin siellä kysellä vähän tästä asiasta.

Haluan ehdottomasti imettää, mutta mulle olis tärkeetä se, että myös puoliso pääsis ruokkimaan lasta ja kokemaan sen yhteyden. Toivon, että löydettäis jostain sellasia tuttipulloja et se suostus syömään eikä toisaalta sit lopettais rinnasta syömistä sen takia.

Ihanaa että on vihdoin se neuvola. Vaikkei tää olo ole kohentunut, niin tuntuu, että yksi etappi on taas pian saavutettu ja homma menee eteenpäin.

Oloista huolimatta olen joka päivä onnellinen ja kiitollinen tästä raskaudesta! :love:

rv 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Täälä myös odotellaan ylihuomista neuvolaa malttamattomasti.
Tänään oli ihmeellinen päivä, ei oksennusta,ei huonoa oloa koko aamuna, vasta iltapäivällä nosti päätään.

Imetyksestä :
Imetän kuin vaan suinkin pystyn. Ensimmäisen imetin 6kk ikään ja toisen 1v. Se läheisyys on kyllä jotain, jonka takia toivon imetyksen onnistuvan ja juurikin ruuan aina mukana olo.

Tilit. Meillä pankista saa 50e rahastolahjan lapselle, jonka saa sijoittaa haluamiinsa rahastoihin ja se kasvaa sielä sitten aikanaan.
Olaan myös avattu lapsille omat tilit aina , kun sukulaisilta on tullut synttäri rahoja ym. Olisihan ne ollut järkevä käyttää ajan mittaan lasten vaatteisiin / tavaroihin, mutta koska ensimmäiselle tehtiin niin seuraavillekkin koettu reiluuden merkeissä tehdä.

Joko ootte nimiä miettinyt ?
Täälä ois tytölle nimi valmiina ja pojalle taasen ei löydy millään :)

Rokotteita me ei olla otettu mitään kenellekkään. Eikä oteta.
Tai siis ne yleisimmät toki mutta ei mitään ns. ylimääräisiä.

mimma 8+4
 
Ihanaa kun ensimmäiset neuvolat alkavat olla käsillä, minullakin olisi ylihuomenna.

Aion ehdottomasti imettää niin pitkään kuin se vain onnistuu. Esikoisen imetyksen jouduin lopettamaan viikon jälkeen oman sairastumisen ja lääkityksen takia ja kipuilin asiaa pitkään. Kakkosta imetin sitten senkin edestä eli yli kaksi vuotta. Julki-imetys ei oikein onnistunut suihkutissien kanssa ja imetin muutenkin yleensä makuulta. Onneksi pumppaaminen onnistui hyvin joten niissä tilanteissa kun imetys ei onnistunut, annoin pullosta (poika ei esim. rauhoittunut vieraassa paikassa tissille vaan pää pyöri kun piti ihmetellä uutta ympäristöä)

Tavallista influenssarokotetta en ole ottanut koskaan enkä varmaan ota nytkään. Sikainfluenssapiikin otin silloin kuin odotin esikoista rv 5.

Särö 9+4
 
Moi kaikki:)Kanarian reissu takana,ja hyvin meni.Tultiin siis viimeyönä ja päivällä oli uusi varhais ultra.............joku ei nyt täsmää.Jotain kohdussa on,mutta sykettä ei löytyny.
Neuvolan laskuopin mukaan rv9,edellisen ultran mukaan nyt olisi rv 7+1...........ei sykettä:cry:
Uusi ultra 2vk päästä.
 

Yhteistyössä