*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Editson..................EKSS...........?

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?....... .........2.lapsi
Elppa......................NKL.......... ......2.lapsi
Hanseka.................?.....................1.lapsi



5.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi

6.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi
Tessim.................SatKs............ .......1.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAKS........... 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi


11.6
Sunburned................TYKS..........3.lapsi

13.6
Töllerö.....................?......... .......5.lapsi
äityli4ptpt.................?.......... ......5.lapsi

14.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi

16.6
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi
Tetasha....................Oys............2.lapsi

17.6
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Rinderella.................EKKS................1.lapsi


18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi

19.6
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi
Mary Jane....................POS............. 1 .lapsi
CanWen....................K-PKS............2.lapsi

22.6
mimmimami...............SAS.................4.lapsi

23.6
Hiipu1................NKL................ 1.lapsi

24.6
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Lily-Jane.....ULKOMAILLA............. ...1.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lap si

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
HeMmiN..............?................2.l apsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi
Koruharakka.............TAYS..............1. lapsi



28.6.
Raksupoksu...............SeKS........... ..6.lapsi
nanouk.....................K-HKS..............4.lapsi

29.6
Omppunen.......tays..........3.lapsi
JudeD...............?.............3.laps i
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2 .lapsi
Clov...............JS.............1.lapsi


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
POS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

PÄIVITYS PYYNNÖT, YKSITYISVIESTILLÄ :) KIITTI :))
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi löytyä listalta kaikki jotka oli mulle viestiä laitellut :)

Meidän masukille löytyi eileen virallinen työnimi: MASA ja se oli miehen idea. Se tuli töistä ja rupes kyselee "minne soot masan kuvat pistäny, haluan kyllä yhden ittelle :DD" ihana hän <3
Tytölle (2,5v) eileen näyttelin ultrakuvia ja hän totesi "äiti, ei se ole vauva. se on avaruusolio" :,DD Ihana hänkin! Mutta tyttö on nii pikkuinen että se ymmärrys varmaan alkaa sitten kuin maha alkaa kasvaa.. ja tuntuu liikkeet yms. sitten kun tämä raskaus konkretisoituu :)

HAUSKAA JOULUKUUTA; PIAN ON JOULU. IIK JA PANIIKKI.

MMILIA JA MASA 11+6
 
noniin se onkin jo joulukuu, ja joulun odotus alkaa. :D
Kävin tänään neuvola lääkärillä ja katsottiin sitten ultralla ja siellähän pieni vaavi oli ja voi hyvin,
viikkoja tosin paljon odotettua vähemmän 9+4 ja lakettu aika muuttui heinäkuun 1.päivälle. :D
Ihmettelen kyl kovastikki näub suurta heittoa mut tärkeintä että kaikki oli hyvin <3
En nyt sitten tiedä tipahdanko näiltä listoilta pois ja alan kirjoittelemaan heinäkuisiin, jotenki niin tottunut teihin muihin kesäkuisiin,voishan sitä odottaa sen niskaturvotus ultran niin näkis sitten tarkemmin, meillä kun tuolla neuvolassa melko aatamin aikainen ultraus laite. :D

Sukupuolen kysymisestä: en aio kysyä kumpi on tulossa mukava elää jännityksessä loppuun asti. :D
 
sispi pysyt täällä vaan, eipä sitä kukaan sano missä kuussa loppu/alkukuun lapsoset lopulta tupsahtaa :D jos olet kotiutunut tänne niin voi olla hankala mennä uuteen pinoon, kun heinäkuiset on omat juttunsa jo varmasti saaneet... Näin ainakin minun mielestä :)

Oli pakko heittää pitkäkseen, nukuinkin pari tuntia, kun olin ensin halannut arabiaa tovin :kieh:
En syöny eilen iltapalaa ja tässä kiitos, oli eilenkin niin kökkö olo koko illan että oksat pois... No nyt tuntuu helpottavan, ja toivotaan että meillä kaikilla olis pian kaikki pahoinvoinnit mennyttä ja saatais nauttia raskaudesta:)

Jollakin oli vuotoa en muista nimimerkkiä! Jaksamisia, jos vauvalla on kaikki hyvin niin hienoa! Toivotaan että tilanne rauhoittuu:hug:
 
SISPI : Mullakin heitti eileen nt-ultrassa 12 päivää eli siis miinusta vaan.. Olin kanssa ihan et mitähäh ihmettä.. Tosi myöhänen ovis ollu; ja pitkän kierron kautta tultu raskaaksi.
Mutta hyvä että kaikki oli hyvin. nyt siis mennään vasta 11+6 viikkoa; vaikka neuvolan ultran (aataminaikainen) olisi ollut jo 13+4.. Pääasia et meitin vauvoilla on kaikki hyvin. Ei sun tarvi pinoa vaihtaa; plus miinus nolla :) Voihan olla että saat silti kesäkuisen!

Juuri ruokkis takana ja pinnaa ja puristaa niin pirusti!
 
Onko nyt ollut jotaki oksennustautia liikeellä.
Eilen ainaki oksensin useaan kertaan ja mikään ei pysynyt sisällä. Noh onneksi tänään jo parempi olo niin pääsi lääkäriinki. :D
Joo eihän tuo heitto nyt vaarallista ollut kerta kaikki oli hyvin, on kyl tosi myöhään ovis ollut ja sillähän nuo raskaustestitki varmaan alussa niin haamuja olivatkin. :D


Nyt pitää lähteä syömään josko alkais pysymään sisälläki ku tänään ei oo tarttenu enää oksennella! Hymyilyttää kyllä nyt koko ajan ku sai todellisuuden tunteen tähänki raskauteen ku näki mölliäisen :heart:

Sispi ja mölliäinen 9+4
 
Mmilia08 - jaksaisitko päivittää mulle 4.6 lasketuksi ajaksi, kun pari vk sitten NP-ultrassa meni tosiaan viikot etiäpäin :)

Tulinpas takas vähän muokkaamaan :D (töissä on niin kamalasti silmiä enkä vielä uskalla tästä kertoa kun on tietyt neuvottelut vireillä kokoajan). Mulla alkaa oireet olla loppuneet ja tysänneet hirmuiseen väsymykseen ja tukkoisuuteen. Esikoisen kanssa oli myöskin tukkoisuutta, mutta ei herrajumala tällaista |O Kokoajan pitää olla jotain suihkimassa nenään, ettei tarvitse suu auki nukkua tai muuten hönöttää ja näyttää tyhmältä, ihan tylsää :(

Petipuuhista sen verran, että tuo pöljä mies oli mukana Movember-viiksienkasvatuskampanjassa marraskuun, ja minä protestiksi pihtasin, ja ihan oikeaan aikaankin, ei kyllä kiinnostanut pidätellä oksennusta kiihkeimmässä kohdassa.. Nyt taas mennään kuten aiemminkin, eli haluja löytyy, jaksamisesta kiinni :)

Meillä oli poika viikonlopun ja alkuviikon enterorokossa: mies iski mut ma-ti yöksi äitinsä luokse yöksi, kun koko asunto oli oksennuksessa (poika oksentaa kun kuume nousee yli 39), ja mun yökkäysrefleksillä olisin yökkinyt myöskin pitkin asuntoa. Eli vapaailta! :D

Vatsa kasvaa ihan kamalaa tahtia, ei se näin nopeasti kasvanut tuon ensimmäisen kanssa :ashamed: Kukas siitä kyselikään, sannikki tais olla? Mä rakastin pientä kasvavaa kumpua ekassa raskaudessa; nyt kauhulla odotan koska en voi enää kantaa poikaa tai koska pitää väkisin tunkeutua kauppaan ostamaan uusia mahtuvia vaatteita, ahdistaa jo valmiiksi. Miehen "ihanan isot rinnat sulla.."-kommentit tuntuu hyväntahtoiselta kettuilulta, tekisi mieli iskeä takaisin että "ota sä nää, mä lähden paikalliseen" :D

Mutta jes, hyvät odotukset ja paremmat voinnit! Lueskelen joka päivä ja ihan varmasti jossain vaiheessa aktiivisemmin kirjoittelenkin.

Elppa & "hämähäkki" (pojan suusta ultrakuvaa katsoessa) 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Heip.

Olen aika pölvästi kun en tajua kuinka yksityisviesti latetaan mutta jos huomaat Mmilia08 tän viestin niin päivittäisitkö minulle La:ksi 15.6!

Maanantaina oli ultra,kaikki ilmeisesti oli ok. Tosi pikainen käynti oli kun meidän reilu 1v. oli mukana enkä tiennyt ettei lapsia saisi tulla. Ärsyttää ihan maksaa siitä kun ei ehtinyt edes "ihailemaan" pientään. Muistaako joku ne niskaturvotuksen lukemat, eli mitkä on kohonneita arvoja??? Kätilö vaan sanoi että pelkästään sen lukeman perusteella ei voi vielä päätellä onko ok vai ei. Kai mä sitten odottelen vielä sen veriseulan tuloksia... Laskettuaika pysyi samana vaikka olikin pari päivää vanhemman oloinen.
Eipä taas muuta tällä erää. :)
 
Kuinka monella muuten maksoi nt-ultra?
Olin ihan ihmeissään kun ne ei lykänny polimaksua kouraan eileen, eikä ollu postissa vielä tänää ? Siis lapussa luki että se on ILMAINEN ? mutta voiko ne niin vaan muuttua ilimaaseks :D Esikkoa odotellessa ne lykkäs niskaturvotus, rakenne & synnytystapa arvion jälkeen sen polimaksun aina kouraan tai kysy haluanko siinä maksaa..(ja siitä on n. 3 vuotta kun aloin odottamaan tuota heinäkuista -08) Jännä juttu :D mutta en pistä pahakseni ;)
 
Oih kaikki muuttolaatikot purettu!!! Pientä laittoa on vielä mut suunnillee alkaa olla tavarat paikoillaan :)

mmilia Kyl mun käsittääkseni pitäis olla ilmainen kaikkialla?! Mut jos ei ole niin saapi olla onnellinen että täällä on... ja minulle oli muutenkin uutta koko np-ultra kun ei -04 ollut mokomaa ollenkaan...

Niistä veriseuloista mulle sanottiin labrassa että soittavat suoraan helsingistä tulokset mut en ole varma miten menee jos ei mitään hälyyttävää ole... kai sieltä jokin vastaus tulee kuitenkin?? Viikossa pitäis tulla eli huomenna olis viikko täynnä, jännityksellä odotan :)

Perhe tulis kohta kotiin ja ruokakin on just valmis, sit onkin taas juoksua sinne ja tänne :(
 
Voi vee mulla menee hermot tän palstan kaa!! Aiemmin aina tuli että vanhentunu istunto tai jotain ja katos koko teksti, nyt muka painoin jotain ni katos kaikki. Prkl.

Lyhyt versio

Neuvolassa kaikki hyvin! Uusi laskettu aika 14.6. 5 päivällä vanheni kaveri, vaikka jo ultrattu. Niskapoimu arvo 1.1, ilmeisesti normaali. Pituutta pienellä 5.4cm! Hui miten isolta näytti, oli aika rauhallisesti kun nälkä oli minullakin, mutta sitten kikoilla saatiin vähän heilumaan ja potkimaan :)

Viikko odotellaan ennenkuin 100% hihkuminen alkaa, mutta uskon kaiken olevan kunnossa, pakko uskoa. Rakenteet näytti olevan kuulemma ihan normaalit.

Lumihiutale ja pt 12+1 (eilen poks)
 
Ultrassa käyty ja masussa köllötteli jo viikkoja 13+0 vastaava kaveri :) . Laskettua aikaa silti vielä muutettu. Katsovat sitten rakenneultran jälkeen että muutetaanko. NT oli 1.2 eli ihan hyvä. Mustaakseni esikoisesta oli samanverran. Pituutta oli nyt jo 64mm :O .

Nepsus ja pieni 11+4
 
Huomenna olis sit se odotettu np-ultra :D.

Onko muualla Suomessa sillee, et esitietolomake pitää täyttää ekaa ultraa varten :whistle:?!?! Savonlinnaan neuvola lähetti sen joskus vasta enne rv 30, mut nyt Etelä-Karjalan keskussairaalaan se pitää täyttää jo huomiseks :O. Jännä juttu :O.

Pohjan-Tuuli en usko, et tuo siun vuoto oli mitään vakavaa kerta vauvalla oli kaikki hyvin :heart:. Uskon, et säikytti, toivottavasti ei enää tuu vuotoa, voimia :hug:.

sispi ja mmilia08 miullakin heitti viikot jo ekassa ultassa. Saa nähä mitä ne huomenna on :whistle:. Kiva, et en oo ainut ja hienoa, et vauvoilla on kaikki hyvin :heart:. Se ei tarkota sitä vaan, et ovulaatio on ollu myöhemmin.

Hyvää joulukuuta kaikille :D!
 
Moi!
Mulla np vasta ens viikolla, tylsää odotella. Alkurask.ultrassahan mulla heitti 9 päivää taaksepäin. Kiva nähä mikä nyt on tilanne.

Muuten kaikki ihan ok, pahoinvointi on helpottamassa ja olo muutenkin jo parempi kuin esim. viikko sitten. Töissä tänään tuntui vähä inhottavalta kantaa ja nostaa painavaa potilasta mutta ei siitä kyllä mahakipua jäänyt, tuntui vain mahanpohjassa vähä ikävältä.

Jaahas, kohta ois 14h tuntia putkeen töitä takana, vielä ois perjantaiaamuun asti tätä lystiä..

Bre ja pikku 11+3
 
Heippa kaikki, täällä yksi täysin uupunut nainen..

Pohjan-Tuuli ONNEKSI masukilla oli kaikki hyvin, ymmärrän kyllä että säikäyttää ihan pahanpäiväisesti tollanen!!!

Metsätähtönen Kiitos tosi paljon :) Sullahan on kohta jo laskettu aika, jännää!!

Monella oli ollut hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä kaikille tasapuolisesti :)

Mä oon yrittänyt soittaa sinne sairaalaan ja varata sitä np-ultraa ja siellä ei hitto kukaan vastaa ikinä.. Kolmatta päivää rinkuttelen ja stressaan että en saa aikaa tarpeeksi ajoissa. Palkkais jonku sit pelkästään vastaamaan puhelimeen jos on niin vaikeeta.. Grr!

Sukupuolen kysymisestä oli puhetta, ja me ei haluta tietää miehen kanssa. Etenkin miehelle se ylläri on tosi tärkeä, ja vaikka oonkin tosi malttamaton niin kyllä se muakin kiehtoo että siellä salissa on muutakin jännättävää kuin itse synnytys. Kumpikin on yhtä paljon tervetullut, etenkin kun on eka lapsi kyseessä. Piiitkä odotus edessä.. Kyllä se vähän harmittaa etten pääse ostamaan muuta ku neutraalia vaatetta, mutta sovittiin että mies sitten kun oon synnärillä käy vähän shoppailemassa. Onneks sillä on hyvä maku :LOL:

Nyt pitäis mennä laittaa pyykkiä koneeseen.. Väsyttäää!!!

Lily ja 10+3
 
Mä oon niin kiukkunen ja väsynyt ja äkänen ja itkettää vaan :(

Huomenna on se nt-ultra ja miestä ei sitten vois vähempää kiinnostaa, ei oo kommentoinu mitään. Ja en kyllä sille mitään kerrokkaa jos ei ite kysy huomenna. Mun hyvä kaveri lupasi lähtee mun mukaan sinne huomenna ettei tarvi yksin mennä :) <3 Kiitos hänelle!!

Käytiin illalla siskon kaa kaupassa niin tarttu kaikkee herkkuja mukaan, eka konvehtirasiakin jo piti ostaa ja mussuttaa tuossa Greyn aikaan :p ja hedelmärahakaa tekasin iltapalaksi.. ;)

Jospa se mieli tästä kohenee huomenna viimestään tai sitten ei.. Toivotaan nyt :)

Tinsku ja Viljami 12+5 :D Neuvolan ultran mukaan ois jo 13+1.. Huih. Katotaan muuttuuko huomenna mihinkään.
 
päivityspyynnöt yv:nä ja yv:tä pääsee laittamaan kun klikkaa nimimerkin kohtaa ja valitsee sieltä yksityisviesti :attn:

sannikki jos kaikki ok niin mitään ei kuulu ja jos jotain hämminkiä on niin sit soitetaan, tällänen on uus käytäntö. ja meille sano et 2-3 vkoa menee vastauksissa mut joku ties kertoo et kahen vkon kuluessa tulee huonot uutiset.

pyyter tsemppiä huomiseen ultraan! :)

tinsku miksei sun mies lähe mukaan? hyvä että sait kaverin kuiteski tueksi :)

ansu yli 3mm turvotus on hälyttävä.

sukupuolen selvittäminen me ei kysytä, mies ei halua ja onhan se kiva jännätä loppuun asti :)

neuvolassa eilen käyty, kaikki ok. sydänäänet kuulu vahvasti ja oli vähän yli 160 :heart: sitä vähän ihmetteli et miten sillon ekallaki kerralla kuulu ku vkoja oli sillon just ja just 8 mut mulle on sanottu ultrassa et mulla on hyvin ultraääntä läpäsevät kudokset joten kai se vaikuttaa sit tohon doppleriinki. oon kyl järkky läski, painan nyt saman verran ku viime raskaudessa puolessa välissä :ashamed:
me käytiin kattomassa teatteriesitys kumman kaa-sarjasta, oli kyllä ihan hauska vaikka ei televisiosarjan tasolle ymmärrettävästi yltänykkään mut kyllä tossaki sai nauraa.
nyt punkan pohjalle ku viime yö meni taas harakoille.

jessi ja pikkuj 11+5
 
Huomenta mammat :)

Jessi75 Perseestä jos menee niin kauan, kun sanoivat että viikossa tulokset... täytyypä soittaa ja kysästä vielä...

tinsku86 Voi harmi teidän tilannetta, teillä taisi olla muutenkin jotain vaikeuksia välillä. Ei kauhean hyvä tilanne sinun ja vauvan kannalta, turha stressi ei tee hyvää :(

Mie olen kyllä kiitollinen tosta omasta ukosta, vaikka se välillä kaipaakin pientä ojennusta niin tekis ihan mitä vaan meidän eteen ja jaksaa jopa kusettaa koiraa jos minuu laiskottaa :) Nyt kun oon saitsulla niin hoidan kyl kotihommat mut hän kyllä tekis mielellään niitäkin. Silloin ku oli oikein pahaolo ja sen vuodon jälkeen, en tehny mitään kotona ukko hois kaiken!!!

Meillä on nyt sitten jo pinnasänky kellarissa :/ en oikein tiedä mitä ajatella, on niin aikaista....
 
Mulla on kauheen paha olla :ashamed: hain eileen sen hiiva lääkkeen; enkä alkanut enempää pakkaus selostetta lukemaan kun ajattelin et siel ei voi olla mitää ku lääkäri ties et olin raskaana; olihan se neuvola lääkäri.. Ja tosiaan sen jälkeen oli vasta sairaalalla mammapolin ultra jossa viikot meni taaksepäin.. Niin ja laitoin illalla sen emätin puikon ja rupesin aamulla kattelee sitä ja se ohje tipahti sieltä "ei suositella raskaana oleville ensimmäisen kolmanneksen aikana" vanhoilla viikoilla olis ollu jo toinen kolmannes, ja uusilla se alkaa vasta ens viikolla.. uskaltaakohan nuita nyt käyttää? :/ ja kun yhen ehin jo tunkiakkin.. :( Soitan neuvolaan kyl viel mutta että kun ahdistaa!! :,((

Omanapaisuus.

MMILIA JA MASA 12+0 (13) <3
 
mmilia en olisi kovin huolissaan, lääkäri voi hyvinkin määrätä lääkkeen jossa on varoitus raskaudenaikana käytöstä, kuten minun antibiootti, jossa luki ei pidä käyttää ellei lääkäri ole erikseen määrännyt. Voit tietty varmistaa soittamalla apteekkiin tai terveysasemalle/neuvolaan jos olet huolissasi. Inhottavaa kun ei lääkäri tarkasti tee selväksi onko lääke turvallinen, mie sain antibioottiin apteeksita varmuuden kun tarkistivat pharma fennicasta.

AAARGH... Nyt meille tulee sitten vaunutkin.... Sisko lahjoittaa, olisin halunnut eräät edulliset uudet, mut ei kehtaa kieltäytyä... no kohta on kellari täynnä vauvakamaa ja minuu kauhistuttaa kun on niin aikaista....
 
niin ja päivityspyynnöt siis mmilialle, se unohtu eilisestä ettei sit jää epäselvyyttä kuka päivittelee :)

sannikki niin se kätilö sano et 2-3 vkoo menee ja jos kaikki ok niin sit ei kuulu mitään, muuten soitetaan. mut onhan se nähty koksissa et kätilöitä on laidasta laitaan. meillä oli kyllä tosi tyly liukuhihnakätilö et se ei kyl paljon meitä aatellu vaan tuntu et halus saada homman hoidettua :| soititko sinne?

mmilia mikä hiivalääke sulla on? niitähän saa käyttää myös raskauden aikana mut ilman asetinta ja jos lääkäri on sulle sen määränny ni eiköhän oo ihan turvallista. ne tuoteselosteet saattaa olla päivitetty kauanki aikaa sitte et niihin ei kannata sokeesti tuijottaa.

katoitteko muuten toispäivänä sen päihdeäiti sirusta kertovan dokumentin? vaikee kuvitella et joku on tyssiny elämänsä noin pahasti vaikka nyt yrittiki parantua. ihmettelin vaan sitä et muutama päivä ennen vauvan syntymää se oli retkahtanu ja sen takia vauva synty sairaana ja joutu morfiinitippaan :O luulis et jos koko 9kk on pystyny olee kuivlla ni pystyis ne viimisetki päivät mut ei näköjään ja kaikki vauvan kustannuksella : / ois kiva tietää mitä niille tänään kuuluu, hyvältähän se loppu näytti mut koskaan noista ei tiedä.

jessi ja pikkuj 11+6
 

Yhteistyössä