Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Nonni, Emman flunssa is back...huoh mikä yö...Noh kaikki taktiikat käytössä...suppo, nasolin ja huoneen kosteuttaja ja sängyn pääty ylhäällä ja viel sit yskään hunajavettä.
Toivottavasti tämä uusiutava osa flunssa ei olis niin paha ku eka.
 
Läähpuuh!!

Mut siirrettiinkin ihan muualle töihin tänään ja huomenna, kirjoittelen psykiatrisia juttuja; rankkaa! :eek:

Meil on jätkä kovas räkätaudissa :( Onneksi ei oo kuumetta eikä yskää, mutta tavaraa tulee nenästä enemmän ku laki sallii. Viime yön onneks nukku sit 20-06 putkeen taas, mut sit aamulla oli vielä väsy, muttei suostunut ottamaan pikku torkkuja miehen kainalossa - olis päässyt sit myöhemmin tarhaan iltavuorolaisen viemänä..

Onpas tääl hiljaista, pistäkääs tytöt huhtikuu käyntiin kunnolla! :D
 
hei nuhaisten hoitajat,

suosittelen räkäisille muksuille yöks sipulihoitoa! Pilkottua raakaa sipulia vaikka vanhan sukan varteen ja lähelle päätä, ni kyl pysyy rööri auki sen verran, et on hyvä yöllä hengittää :D Haju on... erikoinen, mut testattu ja hyväks havaittu! Tää on vanha kikka, jonka oon kuullu jo pikkutyttönä. Sillon tosin kerran kipeenä ollessani uhmasin epäilevää äitiäni ja päätin parantaa itseni "luonnonmetodein" - laittamalla ne sipulisukat JALKAAN :headwall: Dough. Eipä se sipulin vaikutus kummonen sieltä varpaiden välistä ollut ja kyllä harmitti aamulla myöntää äiskälle, et eipä toiminu ei... :ashamed: Mut jonkin aikaa sitte ystäväni suositteli tätä meen nuhalapselle ja olin ihan että "Eikö jalkaan??" Kylläpä tunsin itseni typeräks, kun kaveri kysy, et minkä ihmeen takii jalkaan..? Hooh, oppia ikä kaikki ;)
 
Onpas ihmisille sattunu ja tapahtunu :eek: . Ja aika rankka pila (jos edes oli semmonen) tuo mitä Elppa kertoi . Ei varmasti paljon hymyilyttäny!

Ursulla "hurja muodonmuutos" päällä =), sama täällä!! Vaikka ei ylipainoa oo, alotin pati päivää sitte Nutrilet kuurin ja nyt jo pudonnut pari kiloa, jee jee =). Tarkotus saada ylimääränen napostelu nyt kuriin ton kuurin avulla...ainakin ennen on tehonnu, saas nähä, miten nyt käy!? Ja huomenna sitte hiusten säpäkkä värjäys ja HIUSPIDENNYS, jiihaa =). Sehän tunnetusti hel*** in kallista lystiä, mut löysin huutonetistä yhden naisen, joka myy aitoa hiusta (teippipidennys) todella edulliseen hintaan ja kun laitossakaan ei mene kauaa, niin kyllä kannattaa ainakin kokeilla =). Kamala uudistumisen tarve!! Oon shoppaillukkin kuin eläin viime viikkojen aikana :D

Tulipas omaa napaa...sitte lapsoseen =). Kertokaas hyviä vinkkejä hampaiden pesuun!! Meillä alussa meni ihan hyvin, mutta nyt se on yhtä tuskaa. Jäbä ei millää antaisi pestä varsinkaan ylähampaita (hampaita tulossa).

Ei voi olla totta :eek: ...mulla oli ainakin 5 kysymystä, kun alotin kirjottamaan ja kokonaisen yhden muistin :headwall: ..

..joten, mukavaa päivää Ladyt!!
 
Päiviä vaan kaikille!

Mä olen kans kuullut tuosta hunajavedestä, että saa antaa alle vuosikkaalle. En ole kylläkään itse kokeillut, lasten räkätaudit menneet ohi ihan ilman mitään troppeja. Mutta toi yskänsiirappi oli hurjan kiinnostava juttu, täytyypä käydä hakemassa vaikka edes varastoon :)

Hiustenpidennyksistä Mä kasvatan tällä hetkellä lyhyttä tukkaani pidemmäks, notta saisin ne pidennykset. Lyhyt tukka oli mulla kivannäkönen, kaikki kehunu, mut ei vaan oo mun juttu. Pitkistä hiuksista kun voi loihtia mitä vaan, ja mä oon muutenkin "tukkaihminen". Kaveri on kampaaja, ja laittaa sitten mullekin ne teippipidennykset. Aikanaan mulla oli 3 punttia sinettipidennystä (ah sitä ihanaa paksua tukkaa), ja kun se meni paskaan kuntoon, jouduin sitten kynimään tukkani todella lyhyeks. Että sinettejä en suosittele kellekään!

Ylimääräset kilot Kuinka moni täällä vielä yrittää päästä eroon raskauskiloita? Mulla tuli meidän Veetistä aikanaan 8 kiloo ylimäärästä, ja olikin todella pieni maha. Mutta Venlasta pompsahti 20 kiloo, oli kauheet himot jäätelöön :ashamed: En oo saanu pudotettua kun vajaat 10 kiloo, nekin aikamoisella tuurilla, mut toiset 10 kiloo olis saatava pois, ehdottomasti. Alotin salillakäymisen Venlan kummitädin kanssa, kun oon todella surkee tekeen yksinäni mitään. Salilla sitten erinäisiä jumppia, juoksumattoo tms. on tullut "reenattua" ja tisseistä alkoi heti lähtemään. Lantiolta on kans hävinnyt jo muutama sentti, mutta nää kaikki johtuu varmaankin turvotuksesta ja nesteiden liikkeellelähdöstä. No, edes jotain :D Ruokavaliosta karsin kaikki ylimääräset rasvat ja sokerit pois, muuten saan syödä kaikkee kohtuudella. (Ruokavalion suunnitteli kaveri, joka on ravitsemusneuvoja.) Mutta arvatkaa ärsyttääkö, kun mies on entinen kilpatanssija, ja aikanaan urheillut kuin hullu. Sikspäkin se on saanut melkein tekemättä. Eikä liho ollenkaan, vaikka söis pelkkää karkkia ja Mäkkärin kuraruokaa. Mä olen joskus pelannut futista, mut selkä ja jalat ei sallinu viittä vuotta kauempaa, joten lopetin 6 vuotta sitten. Mä olen aina ollut kuitenkin hoikka, mutta on ollut persettä ja tissit. Ennen Veetiä olin kokoo 36, ja siihen sitten pitäis päästä takas...no, jos sitten elokuuhun mennessä kun lähdetään täyttään niitä vaatevarastoja B)

Mutta nyt lukeen seiskaa, mies tuli kotiin lehti mukanaan :)
 
hennuli- mä kans pelasin futista monta vuotta, polvien löysien siteiden takia jouduin lopettamaan :( Meillä on myös ns. jätemyllymies; eli pystyy pistämään suuhun 2 x supersuuri lämmin ateria makkaroineen ja muuseineen, eikä rasvaa löydy mistään. Haluaisin että tsekkais kolesteroliarvot, mutta ei kuulemma tarvitse moista hömppää :headwall:
 
Alahampaiden puhdistus on meillä onnistunut aina, mut jostain syystä ylähampaisiin saa kajota vaan joskus ja jouluna?? En kekkaa, missä mättää, kun ne kaikki neljä yläetuhammasta on tullu läpi ja kasvanu jo... Odottelen nyt, et eka poskihammas puhkeais, jotta saatais testata LogoDentin muksujen mansikanmakuista hammastahnaa! Josko sitte maistuis :p Voishan sitä tosin ennenkin testata, mutku mä haluan noudattaa suosituksia, hah :saint:

Mulla on lähtöpainoon enää 2 kiloo :wave: Tosin en usko, et ihan samoihin mittoihin enää pääsen, kai sitä jotenkin kropan malli on muuttunu..? Ainakin (ennestäänkin pienet) rinnat hävis ja sieltä siirty kaikki lantion leveyteen, damn!! Pelkään, etten ikinä enää mahdu vanhoihin pillifarkkuihini. Hiukan saa vielä jumpalla nipistettyä jahka flunssasta selvittyä taas jaksaa treenata, mut pahalta näyttää siltä. Ny lentsun aikana on taas sitä paitsi tullu ahmittua appiukon tuomia suklaalevyjä :/ Voi sitä rakasta kiusaajaa, kun semset toi... Siinä mieles toi ravitsemusterapeutti kuulostaa himskutin hyvältä!!!
 
Raskauskilot jäi laitokselle korkoineen, mutta nyt sinnitellään sitten näiden ennestään hankittujen kanssa. -10kg jo lähtenyt uudenvuodenlupauksena, ja nyt kun toisen samanmoisen saisi vielä pois. Mä oon aika hitaalla tahdilla niitä karistellut - elämäntapamuutoksella lähinnä, ei niinkään laihdutuskuurilla. Paremmin näyttäisi kiinteytyvän tällä menolla. Juuri kokeilin kevättakkia, joka ei oo mennyt mulle kiinni edelliskesänä, vaikka painoin silloin 5kg vähemmän kuin nyt. Eli ei niinkään ne vaa'an lukemat, vaan ne kirotut sentit. Mulla on kanssa kamala shoppailuinto päällä. Pitää ostaa vielä tää viikko, kun ens viikolla oon hoitovapaalla :LOL: No joo. Mutta kaappeihin on tullut hankittua kasoittain ihania vaatteita - kokoa liian pieniä. Eli motivaattorit odottelee siellä. :D

Hitto että harmitti! Ostin eilen Hulluilta päiviltä Fisherin oppimistuoli-lelun Sofialle HALVALLA. Ja eikös vaan ollut osittain rikki. Pappa yrittää korjata sitä parhaillaan. Murr. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiktu:
Kun en tiedä, niin kysyn:
Missä iässä voi siirtyä yksiin päiväuniin? Aattelin, että olisiko siinä ratkaisu meidän levottomiin öihin, vai meneekö vain hullummaksi? Meillä on tänään nukuttu vain yhdet päikkärit klo 12-14, ja Lelle meni yöunille juuri äsken. Saas nähdä, minkälainen yö tulee... :/
Jatkan vielä tätä päiväuniasiaa.

Lelle nukkui viime yönä KOKO YÖN 20.30-6.30. Tänään vetäisi sitten päikkärit 12-15.30. Oli ihan luksusta, kun kerkisin puuhastella vaikka mitä 3,5 tunnin ajan (mm. laitoin vihdoinkin hääkuvat kansioon!). Oi, olisipa ensi yökin yhtä hyvä! Todellakin siirrytään yksiin päiväuniin, jos yöt alkavat mennä näin hyvin! (Katsotaan vaan, niin ensi yö on ihan kamala...)

Täältä löytyy kanssa 2 kg ylimääräistä, siis tuon verran on matkaa aikaan ennen raskautumista. Pirun sitkeitä kiloja, kun eivät lähde kirveelläkään :eek: En oo kyl koittanut sitä konstia. Tosin eipä parilla kilolla niin kovin suurta merkitystä ole mun elämässä; pääasia että vaatteet mahtuvat päälle.
 
Tiivari Jep, ei sitä vaakaa kannata niinkään tuijottaa, mullakin päätavotteena mahtua takas niihin 36sen vaatteisiin, mitä käytin ennen lapsia, ja itseasiassa sillon, kun odotin Veetiä. Ja tosiaan tää mun ravitsemusneuvoja sanoi kans et kyl sitä vaakaa voi jonniiverran kattella, mut laitto kans mulle tavotteeks ne vaatteet. Ja mä olen 158cm "pitkä", ennen raskauksia painoin 53kg ja menin heittämällä niihin kolmekutosiin. Ja kuinka niitä tavotevaatteita onkaan tullut hamstrattua :ashamed:
Kyllä mä vielä joskus mahdun niihin.....

Päiväunista Kauhee, just tajusin etten muista yhtään koska Veeti siirty yksiin päikkäreihin. Venla nukkui eilen yhdet 2,5h päikkärit, meni ysiltä nukkuun ja posotti aamu yhdeksään. Että jos meilläkin näin jatkuu niin toiset päikkärit jää ehdottomasti pois :D
 
Huomenta!!

Hampaidenpesusta:
Meillä ja nuo ylähampaiden harjaaminen on taito laji :LOL: Alahampaat saan hyvin pestyä.

päikkäreistä: Miettinyt olen kanssa jos siirtyisi yhtiin päiväuniin mutta...Max herää aamuisin aina niin pirun aikaisee että ei sitten jaksa valvoa puolillepäiville. Joten 2 unilla menäää vielä täällä.

Raskauskiloistahan minä en oo kärsinyt..mullahan lähti se 10kg jo raskauden aikana =) Mutta hormoonikierukan laiton jälkeen muutama kilo on tullut takaisin. ei haittaa vaikka paino ei tippuisi yhtään kun sais tuon kummun tuosta edestä pois!!! Ja siinä riittää mulla tekemistä :kieh:

Eilen kävi sitten kiinteistöhuollon siivoojat täällä...Nyt ei pahemmin savun hajua enää ole. Välillä rapusta tulee pientä katkua, enemmän siellä tuoksuu nyt pesuaineet. Asuntoa missä se palo oli niin siellä onkin sitten monen päivän urakka ennen kun sen saa siivottua!!

Käpynen: Tuo hunajan antamisesta on näköjään erilaiset ohjeet...Mulle sanottiin että ei saa antaa ennen vuoden ikää. Mä olen laittanut aina sipulia sänkyyn ja hyvin on auttanut :D Mutta jokainen antaa lapsilleen mitä haluaa ei siinä muilla ole mitään sanomista, kunhan totesin vaan miten meitä on ohjeistettu!!!

Nyt kahvin juontiin ja vaippojen vaihtoon :wave:
 
*Ohittaa kaikki kokoyön nukkumis kertomukset juoksien*
Joo,mummo soitti ja niil toinen huonosti nukuttu yö Vimpan kaa takana...viimeyön ol jopa huudettu 2h putkee ja sano et Vimppa kauhiast pieree ja röyhtäilee (sit nielee suust takas alas) yöllä. Jote ei oo mius vika ku laps ei nuku!
Mummo (miun äippä ) huokail et ei hää ihmettele jos alkaa miul koht jo mieleterveys kärsii.

Tänää leivontaa...esikko huomenna 13v :heart: :flower:
Huomen haen Viljamin mummolt ja su sit juhlitaa esikoist.
 
Meni hyvin yöunille klo19.30 ja nukkui hyvin hengittäen klo01 asti....Sit heräsin ku Emma itki paniikissa ku ei saanu henkeä kunnolla, me lähettiin heti päivystyspolille...
Siel mitattiin kuume ja tarkistettiin kurkku ja korvat. N eoli ok, mutta sisään hengittäessä niin krohisi pahasti.
Antoivat maskilla adrenaliinia...kaksi kertaa, eka ei auttanu. Ja siinä piti odottaa tunti ennekö saivat antaa uudestaan.
Joten sielpä sit oltiin pihisevän Emman kanssa.
Onneks sitten toinen auttoi, ja lekuri sanoi että, menkää kotiin nukkumaan ja katsokaa tilanne aamulla, ja jos on vaikee hengittää(tuo kohtaus voi uusia helposti kun maskia annettu) ja että viedä ulos hengittämään vähäks aikaa.
No näin toimin ku Emmalla oli vähän huono hengitys kun heräs. Ja nyt onneks kuullostaa paremmalta.
Ena odota innolla ens yötä, jos samaan asiaan herätään... :'(
Onneks se lekuri sanoi että jos tämä kohtaus tapahtuu uudestaan niin heti polille...
 
Sydänkäpynen:kauheeta! :eek: Onneksi Emma voi jo paremmin. Niinhän ne sanoo, että vauvoilla on hengenahdistus TODELLA yleistä flunssan aikana, eikä välttämättä enteile tulevaa astmaa tmv.

Ursulainen, älä lue tätä kohtaa: Poju nukaht 19.45 ja heräs 6.40 :eek: 5 maissa kävin hakemassa sänkynsä päädystä ja laitoin takaisin oikein päin, kun oli nenä kii pinnasuojassa ja ihmeen kuuloista hengitystä :D Täysin unessa koko jätkä...

Poika menee pitkästä aikaa yökylään fafan luokse huomenna. Lähtee jo klo 15; ajattelin varata itselleni kampaajan, mutta peijakkaat menevät lauantaina klo 15 kiinni :( Illalla sitten tyttöporukalla ensin syömään juustoja ja muuta "kevyttä" siiderin voimina, sitten illalla tanssimaan :D Meillä on talo täys miehiä katsomassa matsia, mies ujosti aamulla kyseli että "olisko sun mahdollista tehdä joku pastasalaatti tai jotain..." :heart:

Nyt syön aamupalaksi (jogurtin jälkeen) kokista ja Kismetiä, hyvin alkaa (maha löllymään taas) tää mun terveellisemmin syöminen :ashamed: Mun pitäis myös päästä tosta renkaasta eroon, painoa on 169 senttisellä 62-63, eli täysin sopusuhtainen, mut makkara kiusaa :(

Hyvää viikonloppua mammat, ja lapsimessuille menijöille kärsivällisyyttä ;)
 
Lisäys: meillä maisteltiin toissapäivänä pari lusikallista jogurttia, joten eilen 17 jälkeen annoin sitten koko purkillisen bulgarian jogurttia ja pari rkl marjasosetta, ja poika suu ammollaan inisi vielä lisää :eek: Eli tästä lähtien syödään sitten jogurttia iltapalana, kun puuro selkeästi tökkii. Puuroa syö sitten sen n.1dl maidon kanssa "vellinä" pullosta, jonka jälkeen15-30min päästä nukahtaa yöunille.
 
Onko muilla samanlaista, että joka hiton pienestäkin pettymyksestä, kiellosta tai kömmähdyksestä tulee hirveet megaraivarit. Hemmetti, kun korvat soi heti aamusta |O

Siis joka kerta, kun menee johonkin kiellettyyn paikkaa ja nostetaan sieltä pois tai otetaan kädestä pois kaukosäädin tai vastaava, niin seuraa kauhee huuto |O Meneekö tää koskaan ohi :kieh:

Toi tulipalo on mun pahin painajainen :'( onneks kaalis selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Ja Elppa myös. Mä olin kans joskus töissä, kun sinne tuli pommiuhka ja koko henkilökunta ajettiin ulos, niin kyllä sitä kauhulla odotti koska se rakennus räjähtää ja jännäkanna housussa meni seuraavana päivänä töihin. Väärähälytys sekin sit oli...

Mun oli pakko testata sitä lady gagaa kun täällä sitä niin mainostettiin ja kyllä rupes likka joraan, kättä heilutteli edestakasin :D ihana

Mähän oon miehelle marmattanu siitä kun se ei osallistu likan hoitoon juur ollenkaan. No eilen kattelin sitten telkkaria ja valitin kun en pysty ikinä kattoon mitään ohjelmaa loppuun kun pitää mennä iltapuurolle... No mies sitten sano, että kato sä mä meen :eek: ja mun ilme tosiaan oli tää :eek: Ja likka tykkäs, voi että se tykkäs kun välillä joku muu syöttää kun äiti :heart: nauraa rätkätti vaan koko ajan, söi paaaaaljon nätimmin kun mun kanssa.
Ja sanoin sitten vaan miehelle, että huomaatko nyt miten pienellä asialla saat tytön iloseks, että ei ne yhteiset jutut tarvi olla mitään erikoisia.
Että katotaan nyt tuliko tästä tapa vai oliko vaan yksittäinen kerta. Mutta kyllä sen miehestäkin huomas miten tyytyväinen se oli ittensä kun "osas" tehdä jotain :D

mutta nyt aamupalalle :wave:
 
MP Jep, kyllä ainakin meidän Venlasta tulee sellainen herkkähipiäinen rinsessa. Yleensä kieltäessä vain nauraa, mutta kun huomaa äidin/isän olevan tosissaan (irroitetaan käsi jostain kielletystä tavarasta), loukkaantuu verisesti. Huutaa, köpöttelee lastenhuoneeseen, huutaa vähän lisää, laittaa vieläpä oven kiinni ja tulee vasta puolen tunnin päästä takasin. Näin toimii Venla-neiti 9kk :LOL: Murrosikää odotellessa. Ei onneks ihan joka asiasta saa tuollaista "kohtausta", mutta suurimmaks osaks kyllä.

Ja yks mikä ollaan huomattu tässä parin päivän aikana, niin Venla on aivan uskomaton kiusaamaan veljeään. Veeti ei oo leikkiny siskonsa kans pariin päivään, kun aina kaikki päättyy Veetin itkuun. Venla raapii, nipistelee, puree ja hakkaa leluilla. Siinä sitten komennat tuota tyttöä että ei saa tehdä noin, ja Veeti ihmettelee et miks se kuitenkin taas tekee sitä. Ja Venla luulee keksineensä tosi kivoja leikkejä. Isoveikka loukkaantui toissapäivänä siskolleen ja huusi itkuisen "Hyi Hilpi" ja sen jälkeen ei oo yhdessä leikitty. Ollaan sitten yritetty pojalle jotain extraa, on saanut esim. nukahtaa sohvalle illalla, eilen sai pienen lelun kaupasta yms. Ei muuten, mutta sääliksi käy pojanreppanaa kun siitä näkee selvästi, että on pahoittanut mielensä, eikä sisko oo enää yhtään kiva tapaus :( Onneks tuo tyttökin tosta vielä kasvaa, jos sekin vaikka oppis uskoon ja ymmärtään niin poikakaan ei loukkaantuis...

Ohhoijaa, olipa taas purkua :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Onko muilla samanlaista, että joka hiton pienestäkin pettymyksestä, kiellosta tai kömmähdyksestä tulee hirveet megaraivarit. Hemmetti, kun korvat soi heti aamusta |O
Meillä on just tollasta. Täällä se vaan on äiti joka saa niitä megaraivareita eikä vauva :ashamed: Huono päivä eilen ja näköjään tänäänkin tulossa...
 
Morjensta....
Meillä sitten tyttö on koiralle allerginen, eli tervemenoa mun koirahaaveille. Ollaan oltu pari päivää mummolassa missä on koira ja Julialle tuli ihottuma ympäri kroppaa, raapi sitten koko yön eikä nukuttu kuin nelisen tuntia pätkittäin. Taas tässä vaiheessa varsinkin Ursulle sympatia :hug: kun teillä se valvominen on jatkuvaa...
No, ajateltiin vielä kokeilla seuraava yö, siivottiin lattiasta kattoon ja käytiin ostamassa ilmanpuhdistin, kortisonia pesun jälkeen, niin nukkui koko yön. Niin ja nyt ei nukkunut meidän välissä vaan seinän ja mun välissä, niin ei tullut kuuma, sekin teki oman osansa. Mies kun on elävä kamina.
On muuten mahtava kapistus tuo ilmanpuhdistin, tosi raitis ilma koko ajan! Taitaa päästä myös meidän hankintalistalle...

Hui kun teille on sattunut ja tapahtunut, toivottavasti oli vain kertasäikähdys jokaisella :hug:

Me lähdetään huomenna käymään mökkeilemässä, ihan eka kertaa Julian kans :heart: Makkaran paistossa ollaan kyllä käyty, ihan haltioissaan oli nuotiosta :LOL:

Viikonloppua kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Me lähdetään huomenna käymään mökkeilemässä, ihan eka kertaa Julian kans :heart: Makkaran paistossa ollaan kyllä käyty, ihan haltioissaan oli nuotiosta :LOL:
Saadaaks me tulla mukaan? :ashamed: :LOL:

Mä taidan oikeasti joku kerta ottaa ja lähteä pojan kanssa johonkin viikonlopuksi - johonkin missä saa sitä grillimakkaraa, poika leikkiä ikäistensä kanssa ja minne pääsis helposti. Ammu :whistle:
 

Yhteistyössä