Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Hei!
Meillä ei tehdä vappuna mitään erityistä. Simasta ei kukaan piittaa. Lasten iloksi voin muutaman ilmapallon puhaltaa tänne. Sellasia foliopalloja ei täällä middle of nowhere edes kaupitella kun kahdesti vuodessa (kesällä markkinoilla). Vappupäivänä mulla on työvuoro. No, eikös se vappu ollutkin ylioppilaiden (missähän mun lakki -vm. 1993 on? :snotty: :attn: ) ja suomalaisen työn juhla? Eli matalalla profiililla ja työn merkeissä täällä.
 
maleha:
saan ostaa nyt jonku ihqun folio pallon. Neiti ei tajua sen päälle mut äiti tajuaa! oon nimittäin aina halunnt sellaista. En oo vielä koskaan saanu enkä kehannu ostaa
Mä kans pienenä aina halusin ja mun isovanhemmat (joiden kanssa kasvoin siis) oli niin tarkkoja rahasta, ettei puhettakaan, että tuollaseen "hömppään" olis tuhlattu :'( Äitin sisko (mun täti siis) osti mulle sit ikioman vappupallon, kun olin vissiin 25v, se oli punanen ja siin oli Nalle Puhin kuva. Siks oonkin aina omalle tytölle (tuolle ekaluokkalaiselle siis)kesämarkkinoilta pallon ostanu (vaik onhan ne ihan järkyttävän hintasia, jos järjellä miettii), ettei tarvii foliopallotraumasta toisen kärsiä :heart:
 
Noni, nyt on häät juhlittu ja miusta tuli nyt sitten Rouva! :heart: Kovasti alttarilla tutisutti, mutta hyvin meni koko juhla. Tai no ihan hirvee lumimyrsky oli ja oli aika tuskasta ulkokautta sipsutella kirkon eteiseem, tuuli vei sateenvarjonki :LOL: Illasta en sitten kauheasti muistakkaan :whistle: Kuvia laitan sitten ku niitä jostain saan :attn:

Aliisa oli kyllä tosi reipas ja kiltti tyttö melkein koko päivän, kirkossa huuteli täh täh täh joka kohtaan ja tirskuttiin papin kanssa siinä alttarilla :D
 
moi.
Kiitos onnitteluista toukkala ja lady...ja kaikki... :D
Vkloppu meni työnmerkeissä, mies lauantaina ja mä lauantaina ja tänään..
Huoh, on ihan poikki...mulla on pitkä työputki heti näin alussa, 10päivää, ja nyt on enään puolet jäljellä. Sit on 3päivää vapaata.

Heips...
-sairaanmoista turvotusta
-huono olo aaltoilee
-pientä närästystä
-heikkoa huimausta
-kova väsy

Edelleen haluisin että aika menis nopeampaa...
 
Onnea Menhit :flower:

Äh, ite joudun odottaan vielä yli vuoden, ennen ku musta tulee rouva...Hui kauhee, tosiaan...rouva...Mut niissä häissä on ihan tarpeeks suunniteltavaa, ettei edes ehtis naimisiin aikasemmin. Paitsi jos töräyttäis maistraatissa.

Meidän vkloppu meni lennokkaasti siskon lapsien kanssa, olivat meillä yökylässä :heart: Tää päivä ollutkin sitten enemmän tai vähemmän puolihimmeet valot päällä-meininkiä :D Huomenna pääsee seuraamaan kavereiden drinkinvääntökisoja, ihan päästä vähän pyöriin työkavereiden sekaan :) Jos sitten yhden lonkeron vaikka ottais, tai sitten ei. Kuitenkin tarvii lasten kanssa herätä aamulla, ja mulla tulee yhdestä miedosta kauheempi krapula kun kymmenestä viinapaukusta :x

Kävelystä meillä siis Venla kävellyt reilun kuukauden, nykyään juokseminen on jo kivempaa. Tai no, juoksu ja juoksu, on se vaan niin koomisen näköinen tuollainen minitaapero, joka yrittää pikakävellä :D

Vappu En tiedä vielä, oonko töissä. Jos en, todennäköisesti mennään siskon 30v-bileisiin, jotka siis vain aikuisille. Vappupäivänä haetaan lapsille ne foliopallot, mä saan valita Venlalle :heart: Mun ehdoton suosikki oli lapsena just se foliopallo, ja 6-vuotiaasta asti muistan saaneeni sellaisen joka vuosi. Jos en saanut, ostin itse. Siinä oli vaan sitä jotain.

Mut nyt nukkuun, oli jokseenkin rankka vkloppu :wave:
 
Onnea Menhit :flower:

Ja huomenta vaan kaikille!!

Maxille iski sitten IHANA flunssa eilen illalla, tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. ääni käheenä ja röörit aivan tukkeessa :kieh:
No oli tuo kyllä odotettavissa kun 2 noista likoista on ja kovassa flunssassa. Maxilla vaan kun tuppaa menee korviin tuo. Johan tästä onkin vajaa pari kuukautta kun viimeeki korvatulehduksesta kärsittiiin |O

Max nukkui eilen vaan YHDET päikyt..hyvin jaksoi valvoa 14.00-19.30 välisen ajan. Näinköhän me aletaan pikku hiljaa jättämään nuo iltaunet pois!!

Nyt onneksi max nukkuu ni saan rauhassa juoda kahveet ja heräillä!!!
 
Onnea Menhit :flower: ja kiva et Ursulla oli hauskaa ;)

Tääl on ollu kauhujen viikonloppu :$ No ok, ei nyt ihan kauhujen, mut karsea! La-su yönä pojan pisin unipätkä oli 30min, mun ehkä 15min (Ursu, nyt mä voin kuvitella.. edes osittain). Eilen aamulla noustiin sit klo 5.30, siivosin koko kämpän, pesin pyykkiä, keittiön puunasin, jätkän kylvetin jne. heti aamusta, oliskohan ollu tekoenergiaa?
No ei siin mitään, eilen illalla sit jätkältä valui pikkasen räkää just ennen nukkumaanmenoa. Se sit kulminoitui siihen, että nenä oli tukossa, piti karjua kun ei saanut henkeä nenän kautta, joten vieressähän tuo "nukkui". Tais taas ainut ns. normipätkä olla 02-04.30, muuten piti potkia, itkeä, karjua, istua, vetää hiuksista tai muuten vaan protestoida :(
Iskä-raukka, poju tykkää niin paljon enemmän hänen kaikustaan, eikä toinen saanut paljon ollenkaan nukuttua kun yks käärö änkee kainaloon kokoajan.

Mulla on sentään vapaapäivä! Tänään haen pojan pari tuntia aiemmin hoidosta, ja mennään kahden ihanuuden 1v. synttäreitä juhlimaan :D

Nyt mä vien oman (likaisen) napani suihkuun!
 
Menhit ja
Käpyselle :flower: :flower:
Täällä menee samaa rataa. Hirveesti ei aikaa ole palstalla käydä eikä aina oikein jaksakkaan vaikka aikaa olisi.
Joku täällä jossain mainitsi, että 9h yöunet ei riitä lapselle, meillä on sama homma. Käydään nukkumaan 21.00 ja herätään n.6 aikaan. Plus tietty yöllä yrittää maitoa karjua ja tuttia saa laittaa (yritän sinnikkäästi tarjota vain vettä että sais yöpullot pois). Välillä yöt menee paremmin, niinkuin viimeyönä poika ei herännyt kertaakaan (en ainakaan muista) ja sitten on niitä, että herää 5 kertaa yöllä muuten vaan.
Kiva ois lähtee ulos käpsimään, mutta tuolla on niin kova tuuli ettei mahda ainakaan pojalle mikään mukava reissu olla, joten olkoon :kieh:
Millon kesä tulee :|
 
Täällä sairastetaan jälleen :snotty: Poika on ollut nyt 2pv flunssas ja illalla iski likkaan kamala kuume, yöllä klo 3 latasin likan supolla kun oli järkyttävän kuuma ja 200ml maitoa. Luulin että sillä paketilla saan likan takaisin nukkumaan :headwall: turha luulo, sehän halus kainaloon ja ei mun vaan isännän kainaloon :D Lykkäsin sinne ja nukku aamulla klo 7 asti ja mä jatkoin unia (lapset lykkäsin ukolle) 9asti B)
Nyt otan kahveet ja yritän palata asiaan myöh...
 
Mä soitin hoitoon huolissani; vaikka oli aamulla oma pirteä itsensä, ei lämpöä eikä räkäkään pahemmin valunut, niin pieni huoli pikkumiehestä oli. Enhän mä halua sitä hoidossa kipeänä pitää. Siellä vaan hyssyteltiin ja sanottiin että Alex on ollut oma iloinen, tosin hieman normaalia räkäisempi itsensä, ja tulen hakemaan kun haluan. Mitään kiirettä sieltä kotiin ei kuulemma heidän eikä pojan mielestä ole :D Ihania tätejä. Olisin muuten ottanut pojan kotihoitoon tänäänkin, mutta mun mielestä hyvä (varsinkin kun on ollut näitä pitkiä viikonloppuja ym.) yrittää pitää pojan elämässä edes hitusen rutiinia. Huomenna vapaapäivällä poika onkin sitten meidän (isäkin viikkovapaalla) kanssa kotona; tosin käydään isomummin luona kahvilla ja muutaman muskarikaverin kanssa ryhmäkuvassa :heart:

Tarhakuvat muuten tulivat :heart: Voi että osaa äidin kulta olla komea! :LOL: Nyt tuli sitten joka suunnalta hirmuinen määrä tilauksia lisäkuviin, että kai se "1v kuvan ottaminen" tulis halvemmaks :D
 
Moikka!
Ihan ensiksi valtavasti onnea Rouva Menhitille ja Sydänkäpyselle :flower:

Täälläkin sairastetaan ensimmäistä kunnon räkätautia :| ...ihanassa räkäpeitossa ollu koko komeus (Eetu siis) aamulla herätessään ja kuumettakin ollut jo monena päivänä. Mutta jospas se tästä lähtis suttaantuu pikkuhiljaa!!

Kertokaapas, kuinka moni antaa kalaa pienokaisille ja "miten"? Itse en juurikaan kalaa syö ja nyt hakusella hyviä/helppoja reseptejä..? Ja onko muuten tärkeää jo tässä vaiheessa ton ikäsen lapsen syödä kalaa oikea oppisesti, eli 2 kertaa viikossa?

Vappua ois kyllä ihana viettää "vanhanaikasesti" :D , mutta saas nähärä, miten käy. Jotenki mulla ainaki AINA kevään myötä rupeaa tuo menojalka vippaseen ja kaipaan ihmisten seuraan (ja tällä hetkellä varsinkin aikuisten ;) ) ihan kympillä!!

Ens kesänä meitillä ois 10-vuotis hääpäivä (ja 17. vuosi yhteiseloa alkaa =)) ja ukkoni armas suunnittelee kovasti pidennettyä viikonloppua jossain puolella eurooppaa, mutta ilman Eetua :eek: .. ajatus tuntuu pikkasen liian vaikealta :/ , mutta toisaalta tiedän, että mummo ja kummitätsy on Eetulle tosi tuttuja ja rakkaita ja poika nauttii heidän seurasta valtavasti!! Saas nähä, mennäänkö siis kahdestaan Milanoon vai koko poppoo jonnekki muualle...

:)
 
Kylläpä on taas tautia liikkeellä, kun tuntuu kaikkien pienokaiset sairastavan! Pikaisia paranemisia kaikille :hug:

Mä en tiedä,mikä tuol meijän pikku miehellä on. Ihan kuin vatsaansa valittaisi. Raukka on tehny tänään vaan kolme tosi pikku kakkaa ja kovalla itkulla. Ei se kakka mun mielestä nyt niin kovalta vaikuttanu... en tiedä. Ei se oikein antanu mun itseään auttakaan. Huusi vaan ja kangotti. Äsken reppana nukahti sit mun syliin. Saas nyt nähdä miten tää päivä oikein menee.

Viikonloppu meni sisällä kököttäen. Ei paljon hotsittanut lähtee tohon hirveeseen tuuleen ulos jäätymään. Nukuttuakin sain joten kuten, kun ukko hoiti Rasmusta öisin. Eilen olin Rasmuksen kanssa mun kummitytön 3v-synttäreillä, joilla Rasmus viihtyi loistavasti. On se toisaalta niin helppoa ja ihanaa, et tuo jo kävelee, tai no oikeestaan meilki jo juostaan, kun poika rukalla on jo pienestä pitäen näköjään hirvee kiire joka paikkaan. :D

Vapuksi ei meillä ole suunnitelmia. Ei me olla yleensä vappua muutenkaan vietetty, mun mielestä kun se on vaan niin kommunistien juhla! :LOL: Jos ilmat on sallinu, niin ollaan usein oltu grillaamassa anopin luona, eli eiköhän me sinne tänä vuonnakin suunnisteta jos ei vallan lunta taivaalta tuiskuta.
Kesä ja ukon kesäloma mua lähinnä harmittaa. Meil ei oo mitään kesäsuunnitelmia, kun ukko ei pysty päättää edes yhtä viikkoa jolloin lomaa pitäis. Mä haluaisin vuokrata viikoksi jonkun mökin jostakin (omaa kun ei ole), et pääsis Rasmuskin maalle, mutta nythän ne kaikki HYVÄT mökit on jo varmasti menny,kun ei tuo ukkoni taliaivo kykene päätöksiin. Ollaan me puhuttu ulkomaan matkastakin. Ukko haluais lähteä kaksin, mut mä taas haluaisin ottaa pojan mukaan. Eli meil on samanlaiset fiilikset kuin Melodillakin. No todennäköisesti emme lähde kuitenkaan ulkomaan reissuunkaan, joten tuskin sillä kannattaa enempää päätänsä vaivata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Meil ois vihdoin to ne Viljamin labrat ja vatsaultra...nyt oon jopa oikees pväsäkii :LOL:
Meil on näköjään samana päivänä Rasmuksen lääkärikäynti unikoulun tiimoilta. Eli jännätään sit kummatkin tuota torstaita!
Tsemejä sinne!!
...ja sit kerrot het mitä sano =)
Juu, ilman muuta kerron. Mä oikeesti niin toivon,et me päästään sinne unikouluun ennen kesää.. ja olis sekin tietysti kiva, et siitä ois jotain hyötyäkin! :ashamed: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Mä kyllä uskon rebel,että pääsette kiireellisesti sinne unikouluun.Jos väsymys vaikuttaa jo sun terveyteen,niin ei sitä voi enää pitkittää :hug:
Mistään en oo löytäny mitään OIKEAA tietoa liittyen unikouluun. Terveydenhoitajaan ei neuvolassa osannu sanoa siihen mitään... hyvä kun ties unikoulun, et pysty meidät sinne kuitenki ohjaamaan (lekurin avustamana). Joten siis tosissani toivon,et sinne ei oo mitään puolen vuoden jonoa hoitotakuineen!
Kyllä mä sen lääkärin itselleni huomiselle ihan kans sillä silmällä varasin, et jos siitä käynnistä olis mitään hyötyö vauhdittamaan sitä unikouluun pääsemistä. Mutta eipä silti, kyllä mulla edelleen on välillä tosi outo ja huimaava olo, et eiköhän se olis hyvä tämänki mamman sinne labroihin päästä. :D
 

Yhteistyössä