Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA


Menhit & Mies: Onnittelut!!
Tsemppiä sairastelijoille! Täällä yks räkänokka kans (mä ite siis, lapset tällä haavaa terveinä )
Rebel ja Ursu tsemppiä tutkimuksiin/lääkärille. Muistakaa kertoo asiat just niin ku ne on, kaunistelematta ja muistakaa sekin, että tyhmiä kysymyksiä ei edes ole. Kaikki kannattaa kysyä, mikä mieltä painaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Kertokaapas, kuinka moni antaa kalaa pienokaisille ja "miten"? Itse en juurikaan kalaa syö ja nyt hakusella hyviä/helppoja reseptejä..? Ja onko muuten tärkeää jo tässä vaiheessa ton ikäsen lapsen syödä kalaa oikea oppisesti, eli 2 kertaa viikossa?
Mie teen niin, että ostan kotimaista lohifilettä kaupan lihatiskiltä, keitän sen (olikohan 15min kalan keittoaika), sitten ruodot veks, silppuan ja pakkaseen. Siitä sitten lisäilen soseisiini. Muuta kalaa en ole uskaltanu käyttää kuin lohta, sitä tulee itsekkin syötyä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Kertokaapas, kuinka moni antaa kalaa pienokaisille ja "miten"? Itse en juurikaan kalaa syö ja nyt hakusella hyviä/helppoja reseptejä..? Ja onko muuten tärkeää jo tässä vaiheessa ton ikäsen lapsen syödä kalaa oikea oppisesti, eli 2 kertaa viikossa?
Mie teen niin, että ostan kotimaista lohifilettä kaupan lihatiskiltä, keitän sen (olikohan 15min kalan keittoaika), sitten ruodot veks, silppuan ja pakkaseen. Siitä sitten lisäilen soseisiini. Muuta kalaa en ole uskaltanu käyttää kuin lohta, sitä tulee itsekkin syötyä. :)
Kalaa ollaan syötetty jo heti ku soseet aloitettiin, eli heti totuttelun jälkeen, ku alkas meneen yks purkki per ateria.
Pakkasaltaasta seitifileitä ja lihatiskiltä kirjolohifilettä, kalakeittona antanu.
 
No herranjestasa Ursu :eek: ...mitä teillä on tapahtunu???? Hienoa!! :) Meillä taasen herättiin sen 20 kertaa. Tässä kovasti pohdin, varaanko ajan mehiläiseen, että oiskos voinu flunssa mennä korviin, kun on ollu niin hemmetin levottomia pari viime yötä. Melkeinpä viiden minuutin välein valitti unissaan puoli kahteen asti yöllä, ennenku nukku pikkusen pitemmän pätkän...

 
Ursu, perhana, mitä teillä on tapahtunut???!!!! Meillä herättiin ja huudeltiin ja kitistiin ainakin se 20 kertaa yön aikana,joten meil ei kyl mitään ihmeitä ole tapahtunut!! Mut onnittelut ursulaiselle paremmasta yöstä!! :D :flower:

Elätin toivoa, et ukko olis päässy kattoo poikaa siks aikaa kun olisin lääkärissä käyny,mut eipä tuo onnistu. Saan siis Rasmuksen sinne mukaani ottaa. Täytyy vissiin laittaa ihan lapulle ylös,mikä kaikki mua vaivaa, kun tuskin mä muuten tällä hataralla päälläni mitään muistan! :headwall:

Päätettiin alottaa ukon kanssa vkonloppuna karkkilakko ja arvatkaa vaan tekeekö mieli karkkia. Sovittiin kyl, että se koskee vaan kaupan karkkihyllystä saatavia tuotteita, paitsi purkkaa. Eli keksi ja pullat yms. olis vapaata riistaa, mut en mä niitä nyt halua.

Niin, ja pikaista paranemista Ammulle!
 
Kertokaas työ hyvät ihanaiset äippäihmiset mitä meille tapahtu :LOL:
Oisko se nyt sellain ku ne kokeet o koht ja sit se lekuri ens kuus jotta miun ois viel vaikeempi sinne poikaa viiä ku se o nukkunu hyvin :headwall: ...Vimppa näytti et osaa hääki nukkuu välil :D
Ens yös en oota mitää...jos oodotan et huono nii si o hyvä ja toisinpäi!

Oikeest...miun niiiin tekis miel peruu koko juttu :ashamed:

Rebel :hug: öist ja tsemii lekuriin! ...paperille vaa vaivat,muute ain joku unohtuu.
 
Älä ursu peru mitään! Kyllä mäkin täällä itsekseni taistelen, että peruisinko koko unikoulujutun (kun alkaa säälittää, et pitää äidin muru sellaseen laittaa :( ) ,mut sit joku ääni mun päässä huutaa, et varmaan peru. :D Kyllä sekin vaihtoehto pitää katsoa, jos siitä oikeesti sit meille apua olis. Niin ja kyllä säkin ursu oot jo ansainnu paremmat yöunet useammin kuin vaan silloin tällöin. Onhan se hyvä, että Viljami tutkitaan ja jos sitä kautta löytyy sit ratkaisu teijänki öihin.
 
Tiistai-aamupäiviä! :wave:

Olis hammaskyssäri askarruttamassa, Leeville tuli jouluaattona ensimmäinen hammas ja siitä muutaman päivän perästä toinen, kyseessä siis keskimmäiset alahampaat, ja näihin päiviin asti on asian tiimoilta ollut hiljaiseloa.
No nyt kaverilla sitten puskee NELJÄ ylähammasta yhtäaikaa, siis etuhampaat ja niiden vieruskaverit, onko kellään muulla ollut näin? Hurjan näköistä...
 
ursu ja rebel toivottavasti saatte apua noihin Kullankerien nukkumisongelmiin, niin saisitte itsekin nukkua paremmin :hug:

Ja rebel, kaikki sääli-puheet tms. pois! Näin 10kkden jälkeen voi olla jo vähän itsekäs, ja ajatella, et olis kiva saada nukkua kunnolla. Eikä se Rasmuksellekaan varmaan ainakaan haittaa tekis :)

Paranemisia sairastelijoille tasapuolisesti :hug: Mä en sano meistä tähän mitään, jos ei vaikka tultais sit kipeeks. Mut katotaan vaan, niin parin päivän sisään käyn ilmottamassa et Venlakin on kipee :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tiistai-aamupäiviä! :wave:

Olis hammaskyssäri askarruttamassa, Leeville tuli jouluaattona ensimmäinen hammas ja siitä muutaman päivän perästä toinen, kyseessä siis keskimmäiset alahampaat, ja näihin päiviin asti on asian tiimoilta ollut hiljaiseloa.
No nyt kaverilla sitten puskee NELJÄ ylähammasta yhtäaikaa, siis etuhampaat ja niiden vieruskaverit, onko kellään muulla ollut näin? Hurjan näköistä...
Meil tul kaik 4 ylähammast kertaheitol...nyt ollu taas useempi kk hiljaiseloo hammaste suhteen :D
 
Heips :wave:

Täällä takana ihana viikonloppu piiiitkästä aikaa. Pidin viime maanantaina semmosen ripityksen miehelle, että näköjään vähän auttoi :D saa nähdä onko pysyvä muutos vai hetken kestävä :/

Meillä oli eilen kakkashow :$ likka oli potalla ja hetkeks käänsin selkäni, niin se oli noussu siitä konttausasentoon ja toinen jalka oli suorana siellä pashan seassa :eek: sitten iloisesti varpailla levitti tuotoksensa potan selkänojaan B) eipä se tainnu ite tajuta mitä teki :xmas:

Ja ursu ja rebel ei peru mitään lääkäriaikoja |O nyt meette sinne kun on kerta tilaisuus |O :D

rebel mulla on samanlainen namilakko, joka on kestäny jo 7 viikkoa B) jätskiä ja pullaa oon sit syöny pahimpaan himoon, mutta en niin paljoo kun karkkia ois menny.

mitähän mun vielä piti sanoa :snotty: äh, ajatus katkes
 
Jee verolaput tuli B) palautusta 738 euroo :D miehelle tuli 148 euroo. Mä niin pelkäsin, kun lukenu, että melki kaikki on saanu mätkyjä äippälomalla ja kotihoidontuella. Saas nähdä miten ens vuonna käy.

Voi kettu tota miestä |O korvat soi taas, kun sille tuli huonompi palkka mitä se oli odottanu |O menis helvetti sinne työmaalle raivoon :kieh:
 
kielletty Emmalle myös puhkes joulunaikaan kaks hammasta alas ja nyt pullottaa kovasti yläien. Neljä on tulossa ylös lähes yhtäaikaa. Toisen kulmahampaan kulma jo hiukan pilkistää.
Ollaanko teillä oltu kärttyinen?
Meillä pari vkoa oltu normaalia levottomampi. Liekkö nuo hampaat sitten tehny sen!?
 
Plääh, soitin hoitopaikka päätöksestä et millon sais tietää, ni vasta kesäkuun alussa :eek: Toivottavasti sit pääsee sinne mihin on haettu... Kauheaa kun menee aika niin äkkiä, kohta taas kuukausi vaihtuu ja pian onkin jo töiden aloitus edessä! No kesä onneksi vielä jäljellä B)
Hitsit mulle tulee vasta syksyllä tieto miten käy verojen kans... Kaikki sormet ja varpaat ristissä ettei ainakaan miinukselle mee. Äippärahoista oon kyllä maksanut melkosen viipaleen veroja...

Meillä kans tulee (varmaan ) hampaita kun on tuo syöminen yhtä huutoa.
Meillä ei meinaa Julia oikein innostua itse syömisestä, tiputellaan vaan lattialle. Leipää ja jotain kasviksia vähän aikaa jurskuttaa, siinäpä se sitten onkin. Koskahan sitä tohtisi antaa lusikan sille käteen... mihinkähän ne päätyy?
Missä iässä sitä olis tarkotus että osaa syödä itse? Pitääkö tässä alottaa joku tehokoulutus? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Jee verolaput tuli B) palautusta 738 euroo :D miehelle tuli 148 euroo. Mä niin pelkäsin, kun lukenu, että melki kaikki on saanu mätkyjä äippälomalla ja kotihoidontuella. Saas nähdä miten ens vuonna käy.

Voi kettu tota miestä |O korvat soi taas, kun sille tuli huonompi palkka mitä se oli odottanu |O menis helvetti sinne työmaalle raivoon :kieh:
Pistän paremmaks mulle palautuksia vajaa 1250 ja ukolle jo nyt satanen tulossa takas, matkat vielä siihen niin tulee about 1000. :D

Meillä opittiin seisomaan tukee vasten ja kovasti yrittää lähtee kävelemäänkin :eek: Ei vielä, mä en oo valmis, mutta eipä multa kysytä...

Hampaista, meille puhkes vasta nyt kolmas ja näyttää olevan ainakin neljä tuloillaan jo. Esikoisellakin ekat tuli 3kk ikäisenä ja sitte vasta 10kk ikäisenä lisää ja sen jälkeen niitä tulikin ku sieniä sateella eli samalla kaavalla vissiin mennään nytkin.

Nyt taas opinnäytetyön kimppuun, viimeisiä kouluiltoja viedään, sitten se olis ohi, onneks, motivaatio alkaa olla jo nolla. :wave:
 
Nyt :attn:
Onko kenenkään lapsella ollut kielessä/suussa sellasia rakkuloiden näköisiä???
Millalle on ilmaantunut kieleen sellasia muodoltaan pyöreitä, pieniä rakkulan näköisiä joku 4-5 kpl. Isommilla ei oo ikinä tollasia ollut, eli oon vähän ihmeissäni :eek:
Ne on vähän sen näkösiä, kun olis palanu, mut ei oo kyllä niin kuumaa ruokaa syötetty, et olis polttanu. Aftoja ne tuskin on, kun tuntuu, ettei arista niitä. Aftathan on tosi kipeitä, eiks niin? (mulla ei ole siis koskaan ollu, mut oon kuullu). Tai olisko voinu purra tai jtn, kun nyt on kumminkin hampaita sekä ylhäällä että alhaalla?

Sammasta oli kovastikin hällä sillon "uutena" eli voisko liittyy siihen jotenkin? Taidanpa soittaa neuvolaan, kysästä ja nolata itteni (neljän lapsen äiti, joka panikoi jostain toivottavasti vaarattomista rakkuloista) :ashamed:
 
Tänään oltu koko päivä ulkona ja nytkin tulin vain tekemään ruokaa.

Pojan kanssa ollaan väsätty mummille 50v synttärilahjaa..tuli kyllä hieno vaikka itte sanonki :)

Nennillä pylly ollu nyt pari viikkoa rikki ja tässä pähkäilen että mikä auttais kun välillä tuntuu et kun jotain siihen laittaa ni menee vaan pahemmaks.. zinkki voide mikä oli tosi hyvä esikoisen aikana ei näytä käyvän ollenkaa tuolle neidille..punattaa kahta kauheemmin..bebanthen ei oo muuta ku pikkasen hillinny mutta parane ei.. huoh :ashamed:

ei mulla muuta..jatkamaan ruoan laittoa..

wiivi84 & JOKERI 26+5
 

Yhteistyössä