Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

abloom: Mä en oo antanut edes kokeilla vielä itse syömistä. Joskus porkkanaa maistelee ja naksuja syö oamsta kädestä sekä murusia syö ku hälle niitä nenän eteen laitan (leipää tms.) mut lusikkaa en oo antanut omaan käteen enkä varmaan ihan heti annakkaan. Tiedän mitä sotkua se on ja inhoan sitä! Mut joskus kai sekin on aloitettava. Ei vielä tässä iässä tarvi itse osata syödä. Mulla on ainakin aikaa ja haluja vielä syöttää tota... Äidin pikku vauva. :heart:

Meillä syödään paremmin kuin hyvin. Ruokaa syö niin paljon ku antaa. Lähes kaikki uppoaa! Sen näköinen matami hän onkin. :heart:

wiivi: En osaa sanoa mitä rasvaa kannattais kokeilla koska Emmalla ei oo tarakka palanu vielä kertaakaaneikä meidän ole tarvinut sen takia rasvojen kans läträtä. Hiukan punoittaa välillä, liekkö vaan johtuu ku tunkkanen paketti aina housuissa...(siis vaippa, aatteleppa omalle kohalles ;) ) Olen antanut kellistellä ilman vaippaa mahollisimman paljon. Koeile perusrasvaa ja anna ilmakylpeä. Ei varmaan hyvä yhdistelmä jos laittaa vaipan heti. Pylly hautuu entisestään.
 
Wiivi minä olen käyttänyt Julialle jalkojen (atooppiseen) ihottumaan sitä dexem rasvaa ja se on kyllä rauhoittanut aika nopeasti. Pyllyn iholle sitä varmaan voi laittaa mutta ihan pinkkara puolelle en laittas kun siinä on alkuun aika ärtsy haju, ettei polttele :snotty: Julia ei ole valittanut ja itsekin kokeilleena voin väittää että jos iho ei ole rikki niin ei kirvele. Laitan aina ensin perusrasvan alle ja päälle ihottumakohtiin dexemiä.

 
Meillä siis tuo ihottuma lähinnä kyllä pimperon puolella ja reisissä..ilmakylpyjä ollaan annettu parhaamme mukaan..aina vaan ei jaksa kun toi pissii heti sitte lattialle.. välillä laitettu ihan vaan talkkia jos pitäis ihon kuivempana..

esikoisella kun oli ihottumaa ni se kyllä meni heti ohi..huoh.

oisin halunnu laittaa teille kuvan että oisitte nähny millasen lahjan väsäsin mutta en löydä kameran piuhaa mistään..

arvatkaa muuten menikö kaikki kuvat nennistä ja koiruudesta taivaan tuliin ku tietokone hajos..onneks oli äitillä tallessa ees jotain kuvia..mut neki oli syntymähetkeltä...
 
Nyt kun tarkemmin katsoin ni näyttäis ihan ku ois pieniä näppyjä vieri vieressä ja osan kohalta lähtee nahkaa..ja eniten on reisissä ja pimpan päällä..pepussa ollu ku pari pikkusta näppyä. yhtään se ei näytä nenniä häiritsevän..ajattelin kysyä lääkäriltä samalla kun itse menen sinne kun nennillä ei vielä pitkään aikaan ole neuvolaa..
 
kielletty- meillä tuli kans joulukuussa kaks hammasta alas, nyt on neljä ylhäällä, ja kulmurit puhkeaa hetkenä minä hyvänsä. Ai että sitä kitinää ja taistelua ;)

Mä tuun myöhemmin kommentoimaan lisää - pieni mies (siis poika, ei isä :D) kaipaa huomiota.

Nii, ja pojan 10kk mitat 9770g ja 75,8cm :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
kielletty Emmalle myös puhkes joulunaikaan kaks hammasta alas ja nyt pullottaa kovasti yläien. Neljä on tulossa ylös lähes yhtäaikaa. Toisen kulmahampaan kulma jo hiukan pilkistää.
Ollaanko teillä oltu kärttyinen?
Meillä pari vkoa oltu normaalia levottomampi. Liekkö nuo hampaat sitten tehny sen!?
Noh, nyt viimeiset pari päivää huomattavasti herkempi kitisemään, jos vaikka joku asia ei nyt satu menemään herran mielen mukaan. Ehkä jopa on vähän enempi äidin perään. Ruokakaan ei tahdo oikein aina upota toivotulla tavalla, mutta luotan nyt siihen että kyllähän hää sitten syö kun on tarpeeksi nälkäinen. Aamuyöstä heräilee, mitä ei nyt vähään aikaan ole tehnyt.

Onneksi tulevat nyt kuitenkin kertarytinällä, tietää että tämäkin loppuu joskus :D Tsemppiä hampien tekoon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tiistai-aamupäiviä! :wave:

Olis hammaskyssäri askarruttamassa, Leeville tuli jouluaattona ensimmäinen hammas ja siitä muutaman päivän perästä toinen, kyseessä siis keskimmäiset alahampaat, ja näihin päiviin asti on asian tiimoilta ollut hiljaiseloa.
No nyt kaverilla sitten puskee NELJÄ ylähammasta yhtäaikaa, siis etuhampaat ja niiden vieruskaverit, onko kellään muulla ollut näin? Hurjan näköistä...
Täällä tuli 1.1.09 alas muistaakseni 2hammasta yhtä aikaa ja sitten ei mitään :eek: Sitten päätti neiti tehdä piiitkän eväslakon ja mietin että mitä helv** ja syynä oli 4ylärivistöön |O
Voipi olla että silloin ei ruoka maistu ja tekee hetken verran kipeetä!
Ressu :heart:
 
Niin ja meillä Justiina edelleen 39,5 kuumeessa :'(
Ollaan oltu sylikkäin kohta 2vrk hyvä että äiti pääsee edes pissalle yksin!
Supot tepsii hetken ja sitten kun on alasti on mukavampaa =)
Raukka, sairastaa jo toista kertaa tässä kuussa, kuumetta :(
On meillä vähän nenukin valskannut...
Nyt untenmaille yksin, lasten kanssa (yllätys! isäntä "pääsi" pakoon yö-vuoroon,taas!!)
ja kädet ristissä että yö menee paremmin kuin edellinen
:wave:
 
Täällä vietellään ansaittua vapaapäivää :) Eilen pomo ilmotti että jatkaa mun työsopparia vielä ens kuun puoleen väliin jos haluan ja tottakai halusin :) tosi kivaa ku saa olla samassa paikassa töissä pitempään, ei tarvi taas alkaa uusii kuvioita opetteleen toisessa paikassa. Jännittelen tässä myös että pääsenkö yhteen paikkaan työhaastatteluun minne paperit pistin. Täällä elo siis täyttyy töistä ja lapsista ja kodin hoidosta.
Suunnittelin myös iha sellasta pienen pientä reissua itekseni äitienpäivää edeltävälle pe ja lauantaille. Jos suuntas nokan Tampereelle ja Ideaparkkiin :D Mies lähössä sitte seuraavana vkonloppuna laivalle ja sitte sen jälkeen Helsinkii työreissulle ni lupas että mä voisin myös keksii itelle jonku pienen reissun :) Toisaalta vaan tylsä lähtee itekseen shoppaileen ja syöminenkään "ulkona" ei itekseen niin houkuttavaa oo ku ei oo juttuseuraa.Mutta saa nyt kattoo mitä sitä keksis....
Nyt viemään tyttöö eskariin ja pojan kanssa kerhoileen :)
 
Huomenet!

Täällä ei vapaa-ajan ongelmia ole :headwall: Tänäänkin työpäivä 7.45-20 luultavimmin, menen normityöpäivän päätteeksi vielä jononpurkutöihin poliklinikalle. Liksa on niin hyvä niiltä neljältä iltatunnilta (maksavat erikseen hullun summan verrattuna tähän normipalkkaan) ettei voi skipata. Onneksi oli kaksi päivää vapaata, sai viettää pojan kanssa kaiken mahdollisen ajan :)

Poju oli eilen kuumeessa illalla, yön tosin nukkui ihan ok, klo 5 oli taas herätys. Löhös sitten mahallaan äidin rinnan päällä sohvalla puolihorroksessa kuuteen asti, jolloin miehen herätyskello soi ja noustiin kaikki. Poika jäi miehen veljelle (joka EDELLEEN ASUU SOHVALLA :kieh: ) hoitoon aamuksi, mies meni tekemään välttämättömät töihin ja hoitaa jäbän sitten kotona. Hoitoon nyt ei ollut mitään asiaa!

Ehdin töissä avata koneen, laittaa tuolin oikeaan asentoon ja avata työohjelmat, kun pomo huutaa huoneestaan mun nimeä. Eli tulin taas tänne "tien toiselle puolelle" sijaistamaan, kirjoittelemaan psykiatrian tekstejä. *haukotus*

Niin, lisää eilisestä neuvolakäynnstä: jätkä ei enää varvista, sanoina tuli KIRJA, KUKKA, AUTO, KENKÄ ja EI. Äitiä toinen hoki ihan onnessaan kun terkka kaiken päätteeksi osotti mua :heart: Eli tuli siihen tulokseen että poika on verbaalisesti "edelläkävijä", liikkuminen on sitten taas jäänyt vähän taka-alalle, vaikka jo tukea vasten nouseekin seisomaan, mutta that's it. 6+2 hammasta bongattu, sitäkin ihmetteli kovasti.. Hirmu nopeasti tuo meidän käärö kasvaa :'(

Anoppi uhkasi ottaa pojan mukaan Turkkiin (ystävillä siellä iso asunto) viikoksi toukokuussa :eek: Ei onnistu mummisein! Jos ei oo kuvioissa muutenkaan paljoa, niin turha viedä pojua sinne esiteltäväksi, pah! :kieh: Miehen isä taas halusi viedä pojan kesäkuussa viikoksi mökille, mikä sopii meille mainiosti ;) Poika näkee fafaansa vähintään kaksi kertaa viikossa ja tulevat erinomaisesti toimeen. Ja saadaan sitten itsekin viettää 3 päivää kesämökillä :D
Miksei lasta voi tulla hoitamaan kun pyydetään nätisti viikkoja etukäteen; vaan pyydetään sitä sitten lyhyillä varoitusajoilla, että saa ylpeillä ja esitellä komeaa pientä pojan poikaa. ÄRH! Anopit osaa kyllä kiehauttaa tätä vesikattilaa.

Mutta, mä jatkan töitä, että saa jotain tehdyksikin, eikä vaan pääsis 12h työputkessa laiskiintumaan :D
 
Onnittelut Alexin sanavarastosta!! :flower: Kyllä meilläkin äittä ja anna sanotaan, mutta Alexilla on ihan sanavarasto. Ei ihme, ettei pikkumiestä tuo liikkuminen niin kiinnosta, kun kaveri päättänyt alkaa eka puhumaan! :)

Meille ekat hampaat pojalle puhkes 8kk-ikäisenä, sitten ei ole hampaita näkyny. Huonosti tuo antaa hampaitaan pestä, joten epäilen et sieltä saattais jotain olla tulossa, mut paha sanoo, et huomenna vai vuoden päästä. :kieh:

Mamitzun Justiinalle paranemista! Toivottavasti kuume pian jo helpottaa. Jaksamista äidille :hug:

Meillä olis tarkoistus mennä tänään päivällä ulkoilemaan Rasmuksen 5vkon ikäisen serkun kanssa. Siis todennäköisesti Rasmus ei suostu istuu rattaissa vaan sätkii ja tappelee koko ajan. Toivottavasti joku puisto olis sit matkan varrella, niin voitais siellä käydä vähän pyörähtämässä, jot Rasmuski jaksais vähän paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Jaaha...paluu normiin. Viime yö menikii sitte jo totuttuun tapaan :headwall:
Näin se kato toimii. Meilki Rasmus nukku taas viime yönä meijän välissä, kun en enää jaksanu sitä edes takas hyppimistä. Ens yönä ajattelin kyl taas pitkästä aikaa sissi olla ja pitää sen omassa sängyssään, jos vaan mun selkä antaa sen kaiken hyppimisen myöten.
 
No nyt on minul kuumetta, 38.4. Burana poskeen, toivottavasti laskee :headwall: Perhanan sisko kun kävi tartuttamassa kaikki, mun äiti on flunssassa, nyt Alex ja toivottavasti en minä saa samaa tautia.

Valivali, anteeks :ashamed:
 
hande:
Toisaalta vaan tylsä lähtee itekseen shoppaileen ja syöminenkään "ulkona" ei itekseen niin houkuttavaa oo ku ei oo juttuseuraa.
No höh... Täällähän oli monta mammaa Tanpereen kupeesta, eikös se Lempääläkin ole niillä main?? (joo, en oo käyny ikinä :ashamed: ) Houkuttelet jonkun näistä Hämeen hitaista sinne seurakses... Tai vaikka kaikki, palstatapaaminen pienoiskoossa :D

Kova oon mäkin höpöttämään, mutta ei tuu kovinkaan sanoja meillä vielä, joskin ihan selkeesti yrittää jo matkia ainakin sanoja "äiti" ja "tyttö" (girlpower, you see :saint: )

Kävin aamulla neuvolassa näyttämässä niitä rakkuloita ja th arveli niiden olevan enterorokkoa :eek: Pitää nyt seurata, jos tulee lisää, käsiin ja jalkoihin kuulemma tyypillisimmin tulee. Nyt ollu lämpöäkin vähän ja kiukkunen on, tietäähän tuon, kun ei syö, eikä oikein nuku, vähemmästäkin keljuttaa :( No, ei auta... Nyt on taas mentävä! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tiistai-aamupäiviä! :wave:

Olis hammaskyssäri askarruttamassa, Leeville tuli jouluaattona ensimmäinen hammas ja siitä muutaman päivän perästä toinen, kyseessä siis keskimmäiset alahampaat, ja näihin päiviin asti on asian tiimoilta ollut hiljaiseloa.
No nyt kaverilla sitten puskee NELJÄ ylähammasta yhtäaikaa, siis etuhampaat ja niiden vieruskaverit, onko kellään muulla ollut näin? Hurjan näköistä...
Täällä tuli 1.1.09 alas muistaakseni 2hammasta yhtä aikaa ja sitten ei mitään :eek: Sitten päätti neiti tehdä piiitkän eväslakon ja mietin että mitä helv** ja syynä oli 4ylärivistöön |O
Voipi olla että silloin ei ruoka maistu ja tekee hetken verran kipeetä!
Ressu :heart:
No jopas, ajattelin että tää on ihan uniikki tapaus, mutta ihan identtiseltähän tää kuulostaa! :)
 
Korvatulehdushan se on tota meidänki lapsukaista huudattanu :| ..jospas se elo nyt sitten lähtee mukavasti nousujohteiseksi, kun lääkkeet rupeaa puremaan!! Ite tässä kärvistelen nyt kipeän kurkun ja hillittömän väsyn kanssa..ei meinaa kroppa eikä kyllä mielikään pysyä enää perässä, kun 4 yötä menty melkein nukkumatta...mutta kylläpäs se tästä lähtee taasen suttaantumaan =)...kamala huoli vaan, että perjantaiset työporukana pippalot jää väliin :eek: ;)

Wau Alex, onnea!!! =)...meillä vaan osotellaan ja "ööööhistään"..selvistä sanoista ei tietoakaan!!

Täällä Oulussa on aivan mahtava keli!! Ainakin näin ikkunan takaa katsottuna =)...mukavaa päivää kaikille :flower: :flower:
 
Kyllä täytyy ensimmäisenä mainostaa tota ihanaa ilmaa täällä Mansessa. Just ajattelin pakata lapset ja lähtee ulos, ei tämmöstä voi heittää hukkaan :)

Meillä ei nyt kumma kyllä vaivaa lapsia yhtään mikään. *kopkop vaan puuta* Kummallakaan ei vuoda nenä, rastia seinään.

Sanoista meillä tulee äti, joskus jopa äiti. "Anna" on vähän hakusessa, isi on "ssssi". Että ainakin meidän kohdalla on neuvolantäti ollu oikeessa, kun on kertonut, että joku osa-alue kehityksessä viivästyy, jos toinen kehittyy aikaisin. Eli meillä kävellään nyt, puhutaan sit varmaan vuoden päästä :D Esikoisen kohdalla ensin tuli hampaat (8kk iässä 16 hammasta), sitten puhe, sitten kävely.

Huh, kävin sitten katsomassa ma ne drinkkikisat, niin johan mut siellä nakitettiin Ideaparkiin 9.5. johonkin Yrittäjien kevätkinkereihin myymään viinaa. 3500 henkee kutsuttu. Ei paineita. Näillä näkymin en oo vappuna töissä, eli me vietetään sit vappupäivä ilman lapsia, siskon synttärikekkereissä siis. Käydään aattona sit hakemassa torilta pallot.

ursu ja rebel Hatunnosto teille. Voisin vain kuvitella, kuinka olisin tilanteessanne hypännyt jo järveen. Ei mulla vaan olis noin pitkää pinnaa noissa nukkumisasioissa :ashamed: Ootte te kyllä urheita :flower:

Aurinkoista ja lämmintä päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti =)
 

Yhteistyössä