Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

OHHOH...Ompa täällä ollut tänään hiljaista :eek: Joko kaikki on siirtynyt taaperoiden puolelle?
Mä tiukasti pysyn vielä tällä puolella (en hyväksy että Max on jo TAAPERO ) :LOL: miun vauva :heart: No joo eiköhän mekin sitten sunnutaina siirrytä taaperoiden puolelle kun virallisesti tuo titteli saadaan :D

Mä kävin fiilistelemässä meidän masuaika ketjua ja tippa linssissä niitä aikoja luin ja haikailin. Kyllä on vuosi mennyt nopeasti!!

Saa nähdä monelta meillä aamulla noustaan...veikkaan että 5-6 aikaa :kieh: Max nukkui sitten tänään vain tunnin päikyt koko päivässä 12-13 ja nukahti sitten 18.30.

Aamulla taas lähdetään kerhoilemaan...Luvannut vettä koko päiväksi joten ihan ulkoilemaan ei huvita lähtee ja kotona ei jaksa koko päivää nyhjöttää!!

Nyt pikku hiljaa etsimään uni-mattia. Öitä!! :wave:
 
Meillä on menty nyt kahtena yönä nukkumaan ilman tissiä :attn:
Käytiin eilen siellä hammashoitajalla niin tuli omantunnontuskia, kun se sano että tissille ei saa enää nukuttaa ja yösyönnit pitää jättää pois :ashamed: no sehän on hirveen helppo homma lopettaa |O mutta yritetään nyt ainakin :snotty:

Kertokaa nyt hyvät naiset miten mä saan ton tytön juomaan maitoa? eli kun meillä vielä tissitellään, mutta ois kiva jo päästä lopetteleen sitä pikku hiljaa. Mutta kun ei kelpaa tavallinen rasvaton maito, eikä tutteli :kieh: mitä voisin seuraavaks kokeilla?
Ja oon kokeillu noita jääkaappi kylmänä, lämmitettynä ja tuttelia vielä huoneenlämpösenäkin.

Ja meidänkin vauva on nyt taapero :'( kävellä tepsutellaan vaan, onneks on sentään järki päässä, että ottaa joka askeleen varovasti eikä lähde juoksenteleen :xmas:

Nyt öitä :wave:
 
Taas mä olen täällä hereillä, kun sattuu!! :'( aamulla lähen heti sinne apteekkiin ja ostan lääkettä tähän närästykseen. Mä en enää jaksa, sain taas nukuttua puoltoist tuntii ja sitte alko ihan hirvee olo joka ei lopu, ja tonki ajan nukuin istualteen.

Kaikista eniten suoraan sanoen vituttaa kun neukka ja kaikki on et ei se hei kauaa enää kestä kun pääset synnyttää, ja luultavasti loppuu aikasemmin.. mun mielestä max 8 viikkoo on pitkä aika koska tiiän ettei tää lopu ennen ku synnytän, niin se oli nenninkin aikana mutta nyt on vaan viis kertaa pahempana.

oikeesti mun on pakko saada nukkua, mä en enää jaksa :'( :'( lääkäri aikaki on vasta 2 viikon päästä..
 
Onnea Leonalle ja Matiakselle :flower:

Wiiville jaksuja :hug: Neuvolassa osataan kyllä sanoa aina se väärä repliikki kun tahtois myötätuntoa ja jeesiä :(

MP- kokeile HYLA/INTO- maitoa (testaa sellasella 2dl tetralla), on vähän makeampaa maultaan. Rasvaton maito rintamaidon jälkeen on varmaan aika litkua likan mielestä. Meillä on toi pullo vielä totaalisesti käytössä, nokkamukit, taikamukit jne. ja on testattu ja ottaa niistä vaan hörppyjä, kun pullosta juo 200ml kerralla.. :headwall: Ei vielä itse tee mitään sen eteen, että pullo pysyis käsissä/suussa, totaalisen tyytyväinen serviisiin. Hörpyttämällä saan yllättävän hyvin 60-70ml menemään ruokailun yhteydessä. Onnistuisko se teiltä? (varaa hyvä ruokalappu, noilla tuntuu olevan leuassa reikä |O ) :D

Meillä oli vähän huono yö.. mies kävi pari kertaa, minä tuplasti enemmän poikaa rauhoittelemassa. Heräili vähän väliä ihan muuten vaan, joskus itkasten, joskus pölisi omiaan mutta istui/seisoi sängyssä vaikka päällä on unipussi. Nukahti 20.30 ja ylös 6.30 ja vaikutti tosi väsyneeltä kun vein hoitoon. Vinkkasin että saap soittaa minut heti hakemaan, jos poika on yhtää pipin oloinen edes, ennenkuin kuumetta on se 39... Äitin kulta :'(
 
Onnea Leona ja Matias :flower: :heart:

Mä olen nyt sitten ite jossain historiallisessa kesäröhässä. Päässä jyskyttää niin maan perkuleesti, niistän koko ajan mut mitään ei tapahdu. Yskittää mut ei voi yskiä kun sattuu. Kuumetta ei oo, mut kai se sieltä vielä tulee. Mä en yleensä valita, jos oon kipee, mut tää on jo helvettiä. Mulla ei oo ikinä särkeny päätä, nytpä tiedän miltä sekin tuntuu.
Tässä vaiheessa oon niin onnellinen siitä, että Venla on niin omatoiminen. Mä en ole tytölle muuta tehnyt kuin vaihtanu vaipan pari kertaa. Neiti söi itse lounaan, otti maitomukin mukaan ja meni nukkumaan. IHANAA!!!

Mutta kohta koittaa se 1-vuotispäivä, ja mä vollotan kun vesiputous silloin. Onhan se tottakai ilonen asia, mutta mua vaan harmittaa, kun meillä ei sitten oo sitä vauvaa enää. Ja kun meidän lapsiluku on täynnä. Mä en saa enää koskaan nauttia raskaus- enkä vauva-ajasta. Tai no kai saisin, mutta en mä itselleni kolmatta lasta halua. Äh, mä en osaa ilmaista itseäni. Johtuu ehkä tuosta limasta tuolla aivoissa, muuten mä olen ihan oikeasti todella fiksu :xmas:

Jaahas, nyt taitaa toi makuuasento kutsua. Alkaa oleen sen verran tota painetta tuolla pääkopassa. Nappaan esikon mukaani ja hipsin sänkyyn =)

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Ja wiiville :hug:
 
Me vietetään juhannusta kotosalla. Ollaan kutsuttu sukua viettään iltaa, mutta ei vielä tiedetä, tulevatko vai keksivätkö parempaa tekemistä. Jos eivät tule, niin vietetään kolmistaan, niin kuin viime jussiakin.

Telkku on meillä päällä miten sattuu. Lelle ei tunnu siitä ihmeemmin välittävän.

Minkälaista maitoa ja rasvaa te annatte vauvoille (siis TAAPEROILLE)? Rasvatonta, ykkösmaitoa, kevytmaitoa? Margariinia, oivariinia, voita? Meillä ei mitään rasvattomia kevyttuotteita syö muutkaan, niin mielessäni kapinoin neuvolan ohjeistusta vastaan, että rasvatonta maitoa ja margariinia. Ja käytännössäkin siis, kun en aio sellaisia ostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Tässä vaiheessa oon niin onnellinen siitä, että Venla on niin omatoiminen. Mä en ole tytölle muuta tehnyt kuin vaihtanu vaipan pari kertaa. Neiti söi itse lounaan, otti maitomukin mukaan ja meni nukkumaan. IHANAA!!!
Pyörryin :x :eek:

(tilasitko mistä?)
 
Leona kiittää onnitteluista!
Voi itku kun aika menee niin nopeesti...Ei oo meilläkään enää vauvaa :'(

Meillä juodaan rasvatonta maitoa,mut muut maitotuotteet onkin sit ihan oikeita,mä en ite voi sietää rasvattomia jugurtteja,niissä kun on sit hirvee määrä sokeria tai makeutusaineita :x
Kohtuus kaikessa toimii meillä :)

hennuli Mistä tollasia lapsia saa?Meinaan kun meidän kolmevuotias just ja just kykenee tohon :|

MP Meille sano hammashoitaja,et äidinmaito ei aiheuta happohyökkäystä,joten hampaisiin ei yöimetys vaikuta...Kai noissakin on sit eri koulukuntia.

Bamse ja Leona 1v (niisk)
 
Meillä juodaan kevytmaitoa, siis mies ja lapset juovat. Itse juon laktoositonta ja rasvatonta maitojuomaa (mun tarvis laihtua, ukon ja lasten ei). Meilläkään ei käytetä juuri mitään kevyttuotteita. Ruokakerma on ainoo, käytän jtn 10-prosenttista. Leivän päällä lapsilla se normi vihree Oivariini, ja ihan tavallista edamia tai kermajuustoo.

Meille sanottiin esikoisenkin aikana neuvolassa, että rasvatonta maitoo ja margariinia leivän päälle. Juu ei kiitos. Vastapainona mun olis pitäny lisätä esikon ruokaan 2rkl öljyä päivässä, kun poika on niin hoikka. Kyllä mun mielestä pieni ja kasvava lapsi tarvitsee ihan normaalia maitoa ja normaalia voita leipänsä päälle. Mulle on turha tulla neukkulantädin puhuun ylipainoisista lapsista, koska se on se ROSKARUOKA ja HERKUT ja liikkumattomuus, mikä niitä pulleita lapsia aiheuttaa. Eikä mikään kevytmaito tai jugurtti. Ja kyllä mun mielestä on ihan kiva, että meidän lasten syömä juusto tai jugurtti maistuu jollekkin muulle, kuin kengänpohjalle :D

Mulle on kyllä sanottu monen monta kertaa, että meillä on maailman helpoimmat lapset...Enkä mä oo kyllä koskaan ajatellutkaan, että noissa kahdessa olis juurikaan ollut "työtä". Just laskin, että Venlan syntymästä on vajaa 360 yötä, ja niistä 7 oon joutunu valvoon. Sairaalassa 2, kotona 5. Mutta yks syy tuohon Venlan omatoimisuuteen on varmaan tuo esimerkillinen veljensä =) Isoveikan perässähän tuo rupes käveleen aikanaan, oppi syömään itse kun näki että veikkakin syö itse, jätti tuttipullon kun ei veikkakaan juonut tuttipullosta. Niin ja sitten tuli tuo yksin nukkumaanmeno. Mä en vaan tiedä, kenestä esikko on aikanaan ottanut mallia, hän nimittäin oppi nuo asiat nuorempana :heart:

Oon kyllä monta kertaa ihmetellyt, miten nuo lapset voi olla tuommoisia. Mä tiedän kyllä, että oon itse ollut aivan toista maata lapsena. Oikea vinkumiina. Enkä kuulemma mikään älyttömän oma-aloitteinen. Mies on kuulemma ollut joku viilipytty ja oppinut asiat aikaisessa vaiheessa. Niin että pisteet menee noista lapsista kyllä mun miehelle, ei todellakaan mulle :LOL:

Mä voin kyllä kysyä, perustaisko toi miekkonen jonkun postimyyntiyrityksen noille siemenilleen :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Meille sanottiin esikoisenkin aikana neuvolassa, että rasvatonta maitoo ja margariinia leivän päälle. Juu ei kiitos. Vastapainona mun olis pitäny lisätä esikon ruokaan 2rkl öljyä päivässä, kun poika on niin hoikka. Kyllä mun mielestä pieni ja kasvava lapsi tarvitsee ihan normaalia maitoa ja normaalia voita leipänsä päälle. Mulle on turha tulla neukkulantädin puhuun ylipainoisista lapsista, koska se on se ROSKARUOKA ja HERKUT ja liikkumattomuus, mikä niitä pulleita lapsia aiheuttaa. Eikä mikään kevytmaito tai jugurtti. Ja kyllä mun mielestä on ihan kiva, että meidän lasten syömä juusto tai jugurtti maistuu jollekkin muulle, kuin kengänpohjalle :D
Oon siis niiiiiin samaa mieltä! Lellen painosta (siis pienestä sellaisesta) usein mainitaan neuvolakäynneillä, ja painokontrollissakin käytiin kerran - ja sitten muka pitäisi jotain rasvattomia (ja mauttomia) tuotteita käyttää?! Me vanhemmatkin saatiin viime neuvolakäynnillä itsestämme painoarvio, kun terkka tuumi, että sippoinen tyttö "hoikahkoilla vanhemmilla" :D Kiva terkka! Eikö siis ole ihan normaalia, että tytöllä on vanhempiensa geenit?? (Tosin en nyt itse väitä niin hoikka enää olevani, kun onhan noita raskauskiloja muutama jäänyt... ja tää maha OMG)

Tää hoikahko mama lähtee nyt tyttöjen iltaa viettämään ja vetämään kaikkea ei-niin-rasvatonta että napa rutisee! :wave:
 
Onnittelut Leonalle ja Matiakselle! :flower:

Nukkuuko hennuli teillä Venla jo lasten sängyssä vai onko teillä sellainen pinnis jonne pääsee itse menemään?
Meillä saa esikoista, 2v 8kk, patistaa edelleen omaan sänkyyn ja useimmiten myös pysymään siinä.. :whistle: =)

Tuli tänään käytyä muksujen kanssa kolmisin marketissa.. piti ottaa sellainen autokärry jossa esikoinen pystyi istumaan alhaalla autossa ja Nooa normaalisti siinä kärryjen istuinosassa.. olo oli kuin autoradalla törmäilemässä.. :D
 
Tiktu Mä olisin noista neuvolan "hyvistä suosituksista" jo valmis nousemaan barrikadeille :D Kuinka tyhmä meidänkin neukkulantäti on, kun tajus esikoisesta vasta neljännen sanomisen jälkeen, että tulee hoikkuudessa isäänsä! Ukko kun on 188cm ja 75kg...Ja joka kerta MEITÄ syytetään pojan hoikkuudesta, edelleen |O Tulis tantta meille kylään, ja kattois mitä määriä toi "hevonen" syö!

äää Venla nukkuu semmoisessa jatkettavassa lastensängyssä, kuten myös veljensä 2v4kk. Veeti kiivennyt 2 kertaa aikanaan pois, Venla tasan kerran. Harvinaisen helposti siis molemmat sopeutuneet uusiin sänkyihinsä aikanaan :)
 
Onnittelut Leonalle ja Matiakselle! :flower:

Meillä käytössä ykkösmaito (ihan vaan siksi, kun mies sitä juo), ja oivariinia syödään. Sofialle ei oikein ole tuo tavallinen maito alkanut maistumaan. Pitäänee ehkä ottaa pidempi siirtymävaihe, ja vähitellen lisätä tavallisen maidon osuutta Nannissa. Se pirulainen kun maistaa heti, jos on enemmän kuin 1/3 tavallista joukossa. Ja koko maito jää juomatta :headwall:

Venlan taidot :eek: :eek: :eek:

Meillä olikin tänään kiva siivouspäivä (synttärijuhlia varten). Pesin ikkunat, ja ajattelin sitten siinä samassa syssyssä puhdistaa jääkaapin taustan pölystä. Ei kun jääkaappi-pakastin ulos sokkelista ja siivoamaan. Rymsis ja räiskis ja kilikili :headwall: Yläpuolella olevan kaapin pohja antoi periksi kannattimistaan, ja kaikki mun sinne sijoittamat astiat sen tuhannen p****n päreiksi |O |O |O Ja mikä kurjinta, niistä suurin osa oli sellaisia, joita ei kaupasta enää saa tilalle. Vanhaa Arabiaa ja Iittalaa :headwall: :headwall: :headwall: Ei paljoa vakuutuskorvaus lämmitä, kun ei saa kaupasta uusia. PRKL! En siivoa enää koskaan! |O |O |O Kettu :'(
 
Onnea 1 vuotialle :flower:

Galluppiin: Meillä tytöt on siirtynyt nuorisosänkyyn 1vuotiaina.Ja koskaan ei oo ongelmia ollut.. Tuon vauhtivirvelin siirrän varmaan sitten kun täyttää 18v :LOL: En vois kuvitellakkan sitä nyt normi sänkyyn EI EI EI!!

Siis meidän poikahan on jotain ihan muuta kun tytöt on olleet, Mikään paikka ei saa olla rauhassa kaikki siirretään tai rikotaan :kieh: Tyttöjen aikana kaikki tavarat saivat olla omalla paikallaan ei ne niihin okoskenut kun kerran kielsi. Maxiin ei komentaminen tehoa, huutaa vaan mut aina menee uudestaan..Virtaa tuossa pojassa riittää aamusta iltaan, paikallaan ei pysy 5 sekuttia kerrallaan koko ajan on menossa :heart: Mutta silti niin kultainen ja herttainen poika tuosta on kasvanut..Kova halailemaan ja pussailemaan :D

Gallupiin taas =) Meillä juodaan kevyt maitoa ja leivälle pistetään normi margariinia, juustot syödään juustoina eikä kengänpohjina niin kuin hennuli asian ilmaisi :D

Tiivari :hug:
 
ensi Tiivarille :hug: , tiedän tunteen... :kieh:
Ja tänään meillä alkaa myös SUURsiivous, Emma viedään mummin luo heti aamusta,Emma jää yöksi, kun me mennään klo10 yhteen pankkiin, ja sen jälkeen kauppaan ja sit kotiin siivoileen..ja siinä menee kyllä koko päivä.
Perjantaina mun äippä tulee Emman kera tänne ja sit me aletaan leipomaan Emmalle 1v kakkua ja mä leivon mustikkapiirakat. :D ja teen ne chili-tonnikala väinämoisen napit...

Galluppeihin, Emma nukkuu kyllä edelleen pinniksessä ja luulen että nukkuu kunnes meidän tonttu tulee maailmaan...
Emma juo kevytmaitoa, kun mieskin juo sitä, minä juon rasvatonta.

Emma 1vkoa vaille 1v :heart: :eek: ja Tonttu rv13 :xmas:
 
Meillä taidetaan siirtyä pinniksestä jatkettavaan vasta sen jälkeen, kun osaa tulla tasoilta alas siististi ja kävellä kunnolla. Nyt kun ei vielä kävele, niin olis jotenkin hassua että toinen lässähtäis sängystä alas, kauhea huuto, ja konttailee lattialla nousten sänkyä vasten ja kiipeillen..

Ihana yö toissayön jälkeen :) Johonkin hävisi yksi tunti yöunia tosin, 20.30 nukkumaan, herää 6. Ei sillä niin väliä, joutuu tääkin luuska raahautumaan ylös ihmisten aikoihin. Mä aina jumitan sängyssä "vielä 5min", eli torkutan itseäni ilman herätyskelloa :D

Tää eukko vanheni taas vuodella. Tosin 25v. se ikä tulee aina olemaan :whistle:
 
Elppa, tää on sulle


Täällä edelleen ruikku ja oksennus lentää, taidan itse olla seuraava olosta päätellen :( :x
Edessä on siis työelämäurani ensimmäiset sairaslomapäivät, nyt vaan pähkäilen, et kannattaako lomaa kysyä omiin nimiin, kun tauti on vasta tulossa vai lapsen sairauden takia, jossa on jo "tilanne päällä". Toisaalta, lapsen voi hoitaa joku muukin (lue: anoppi), mut oma olokin on tosiaan aika... :/ No, taidan soittaa sille terkalle ja selostaa tän, niin kirjottaa sit kelle parhaaks näkee...

Tiivari onneksi sulle itselle tai teille muille ei sattunut mitään, vaikka varmasti keljuttaa :hug:
 

Yhteistyössä